Obnoviť stránku

Insurgency: Sandstorm (RECENZIA) – vydarené FPS z Blízkeho východu

Aktualizované

V októbri a novembri FPS žáner úplne ovládol Battlefield V spolu s futuristickým Call of Duty: Black Ops IIII. Pôvodne mal okrem nich doraziť tiež taktický titul zasadený na Blízky východ, Insurgency: Sandstorm, o ktorom sme vás informovali už skôr prostredníctvom našich dojmov z hrania. Nakoniec bol však svojimi tvorcami odložený až na záver roka. Po niekoľkých týždňoch stabilného hrania tu pre vás máme rozsiahly text zameraný na toto ambiciózne dielko. Ako veľmi sa New World Interactive podarilo ich projekt posunúť vpred, a v čom sa líši od pôvodnej nami prezentovanej verzie, vám odhalí naša recenzia.

Recenzia (PC) Dojmy z hrania (PC)


• Žáner: FPS • Vývojár: New World Interactive • Vydavateľ: Focus Home Interactive • Platformy a Dátum vydania: PC (12. decembra 2018) PS4 a Xbox One (2019) • Homepage: www.Insurgency-sandstorm.com/


Časti článku:


Obsah recenzie Insurgency: Sandstorm (PC)

  1. V Insurgency: Sandstorm sa stretne zaostalý odboj s dobre vyzbrojenou agentúrou
  2. Vozidlá výrazne menia známy koncept
  3. Vizuál je hlavným kameňom úrazu Insurgency: Sandstorm
  4. Toto FPS nie je pre masy
  5. Recenzia Insurgency: Sandstorm: záverečné hodnotenie
  6. HW nároky pre Insurgency: Sandstorm PC

V Insurgency: Sandstorm sa stretne zaostalý odboj s dobre vyzbrojenou agentúrou

Recenzia: 14. 12. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Pred začiatkom každej akcie vám Insurgency: Sandstorm umožní navoliť si jednu z herných tried, ktorých spektrum je definované režimom, ktorý aktuálne hráte. Vo väčšine prípadov je vám ponúknutá úloha prieskumníka, radového strelca, demoličného špecialistu, ostreľovača, guľometčíka, poradcu a samozrejme veliteľa. Z prezentovaných špecializácií som bol asi najviac zaujatý veliacim dôstojníkom, ktorého úlohou nie je len starosť o životy jeho mužov, ale aj používanie extrémne efektívnych útokov, pomocou ktorých je schopný do poľa privolať vrtuľník, raketovú baráž či ťažké ostreľovanie vybraných pozícií. Počet zástupcov špecializácií je jasne určený. Bez limitácie sú len klasickí vojaci bez zamerania, ktorých môže byť v poli na rozdiel od ostrostrelcov či telefonistov neobmedzené množstvo, čo rozhodne považujeme za výrazné plus.

Insurgency: Sandstorm; screenshot: přestřelka

Insurgency: Sandstorm

Všetky herné triedy disponujú unikátnou výstrojou a zbraňami, ktoré nie sú na začiatku žiadnym spôsobom upravené. Každého špecialistu si budete môcť ihneď, ako sa vám dostane do rúk, vybaviť vybranou primárnou zbraňou a niektorou z mnohých ponúkaných pištolí. Oba nástroje smrti bude možné po zvolení naďalej modifikovať cez limitované množstvo výbavových bodíkov, pomocou ktorých si môžete vylepšiť nielen vaše hračky, ale nakúpiť za ne zbroj, dodatočné zásobníky, raketomet alebo rôzne typy granátov. Investovať obdržané bodíky je nutné veľmi obozretne, pretože keď to preženiete s vylepšeniami hlavnej pušky či nakúpite zbytočne veľa dodatočných predmetov, môže sa vám stať, že vám nezostane dosť na skutočne potrebnú výzbroj alebo upgrade, bez ktorého sa nezaobídete.

Insurgency: Sandstorm – stabilita (Gameplay)

Pri útoku je v Insurgency: Sandstorm zásadné postupovať obozretne, pretože stačí jeden projektil a je po vás.

Jednotlivé typy výstroje neodlíšili tvorcovia len pre herné triedy, ale tiež pre znepriatelené frakcie, ktoré sa od seba líšia predovšetkým vďaka rôzne navrhnutým výbavám, s ktorými špecialisti operujú. Ostreľovači zastupujúci súkromnú agentúru disponujú napríklad čistokrvnou ostreľovačkou M24 a bojovou puškou MK14, ktorá je technologicky veľmi vyspelá. Ostrostrelci z radov odboja majú naopak k dispozícii obľúbený, no dosť zastaraný Mosin-Nagant a Dragunov, s ktorým ruská armáda operuje už tiež minimálne päťdesiat rokov. Celková rozdielnosť oboch strán dosť realisticky prezentuje pomery na Blízkom východe, kde proti sebe skutočne bojujú dve organizácie s úplne inak situovanými nástrojmi smrti, ktoré nielenže inak vyzerajú, ale majú tiež špecifické štatistiky a tiež sa trošku iným spôsobom správajú.

Veľmi realistické správanie zbraní je jedným z primárnych ťahúňov Insurgency: Sandstorm, ktorého predchodca bol maximálnym vyladením tohto aspektu doslova povestný. Puška pri stabilnejšej streľbe kope ako splašený kôň, takže je vždy nutné zaujať pevnú pozíciu, páliť dávkami a pri paľbe na väčšie vzdialenosti nastreľovať, pretože zo slabších zbraní projektil preletí bez straty rýchlosti len určitý počet metrov. Obsah zásobníka vám tu nie je ukázaný, čo v praxi znamená, že ak sa nechcete znenazdajky ocitnúť bez munície, musíte si strážiť počet nábojov, ktoré máte ešte po ruke. Prebitie vám vždy zaberie niekoľko sekúnd, v boji je tým pádom lepšie občas namiesto prebitia uchopiť záložnú pištoľ a s jej pomocou rozstrieľať oponenta, ktorý tu zostal po vašej salve z primárnej zbrane.

Insurgency: Sandstorm; gameplay: beh Insurgency: Sandstorm; gameplay: pozícia Insurgency: Sandstorm; gameplay: strelec

Obrázok 1: Určité herné triedy sú v Insurgency: Sandstorm zamerané na dynamické výpady proti nepriateľským líniám. Obrázok 2: Niektoré povolania naopak na divoké akcie príliš nie sú a ideálne pre nich je zaujať pozíciu a držať ju či z väčšej diaľky ostreľovať nepriateľov. Obrázok 3: Najlepšie sú na tom asi špecializácie, s ktorými môžete efektívne útočiť aj účinne brániť.

Vozidlá výrazne menia známy koncept

Keďže tvorcovia z New World Interactive prevzali väčšinu zbraní zo svojho predchádzajúceho diela, ich balanciu netreba v Insurgency: Sandstorm spochybňovať. Celkovú hrateľnosť výrazne ovplyvňujú špeciálne sily a novo pridané vozidlá, ktoré sú určené predovšetkým pre útočiaci tím, ktorému by mali pomôcť zdolať minimálne prvú líniu prekážok. Tá totiž býva oponentom bránená lepšie ako ostatné pozície, pretože u nej začínajú všetci jeho muži ochotní za udržanie bodu pokojne položiť svoje životy. Relatívne slušne dokážu opevnené strategické stanovištia prečistiť aj špeciálne schopnosti veliteľa, ich použitie je však obmedzené, takže je dobré vždy si poriadne rozmyslieť, kedy ich použiť, aby ste ich zbytočne neplytvali na pár osamotených pešiakov, či dobre schovaného jedinca hrajúceho sa na viachlavú jednotku.

Insurgency: Sandstorm; gameplay: munícia Insurgency: Sandstorm; gameplay: výstroj Insurgency: Sandstorm; gameplay: oblečenie

Obrázok 1: Na začiatku kola máte vždy určitý počet zásobníkov, ak sa vám minú, musíte sa vrátiť k zásobovaciemu bodu alebo zomrieť v boji. Obrázok 2: Všetku výstroj máte v Insurgency: Sandstorm prítomnú od samotného začiatku hry, takže tu nebudete musieť na novú zbraň čakať napríklad dvadsať hodín než si ju sprístupníte. Obrázok 3: Jediným prvkom, ktorý si otvárate úrovňami a hernou menou, sú vizuálne úpravy, ktoré hru nijako neovplyvňujú.

V súčasnosti ponúkané mapy sú natoľko rozsiahle a spletité, že sa v nich jedinec bez orientačných bodov relatívne ľahko stratí. Zvedavým hráčom však ponúkajú priestor na rôzne taktické manévre, s ktorých pomocou sú schopní naplánovať prepad či prekvapiť protivníka od chrbta a úplne rozprášiť jeho sily. V rámci výraznosti sa aj napriek ich obstojnému a hlavne detailnému návrhu ide o horšie zapamätateľné lokácie, ktoré vám po niekoľkých hodinách začnú splývať do jediného bojiska prezentujúceho všetky mestá a dediny, ktoré sa nachádza na Blízkom východe. Snáď nám tvorcovia v nasledujúcich troch rokoch, počas ktorých by mali Insurgency: Sandstorm obohatiť o nový obsah, prinesú nové bojové pole, ktoré budú mať iskru a odlíši sa od aktuálne prezentovanej škály.

Rovnako ako v prípade zbraní, aj v rámci schém sa vývojári rozhodli držať fungujúcich konceptov, ktoré sa hráčom páčili už v ich predchádzajúcom diele. Tešiť sa môžete na klasický Rush (Push), Skirmish, kompetitívne zápasy a Firefight, kde môžete nepriateľa buď eliminovať alebo zabrať všetky jeho kontrolné body. S ponúkanými hernými módmi som bol relatívne spokojný, kompletu by som vytkol snáď len neviditeľné ohraničenie máp znemožňujúce v zónach nezahrnutých do bojiska používať palné zbrane, čo považujem za nezmysel, pretože vďaka tomu nie je úplne využitý potenciál jednotlivých lokácií. Snáď ich tvorcovia časom nahradia niečím prijateľnejším, čím nebudú mužov v poli tak veľmi obmedzovať.

Insurgency: Sandstorm – akcia (gameplay)

Bez divokejšej akcie sa v Insurgency: Sandstorm z niektorých misií nedostanete, vždy je však nutné vopred zvážiť všetky riziká.

Osobne poznám niekoľko ľudí, ktorí svoje zručnosti neradi porovnávajú s rovnako zdatnými či lepšími protivníkmi. Tejto skupine Insurgency: Sandstorm ponúkne kooperáciu, v ktorej majú možnosť spolu s ostatnými hráčmi bojovať s armádou vedenou umelou inteligenciou, ktorá veľa rozumu bohužiaľ nepobrala. Hlavným cieľom v tomto režime je vždy obsadenie strategických bodov, ktoré bránia jednotky AI. Prítomná je tu okrem módu pre skupiny nakoniec tiež lokálna hra zacielená na typy, ktoré nemajú rady spoločnosť. V offline režime si máte možnosť zabojovať proti nepriateľom z kooperácie, schopným zvíťaziť len vďaka tomu, že budú vo viacnásobnom prečíslení. Našťastie im nebudete musieť čeliť sami, k dispozícii budete mať tím tvorený spoločníkmi s rovnako pomalým myslením, akým sú obdarení vaši oponenti.

Vizuál je hlavným kameňom úrazu Insurgency: Sandstorm

Ešte pred pár mesiacmi by optimalizácia Insurgency: Sandstorm patrila medzi hlavné dôvody, kvôli ktorým by som vám nákup tohto kúsku neodporúčil. Unreal Engine 4 bohužiaľ nepatrí medzi nenáročné herné pohony, o čom sa po odštartovaní uzavretej bety nepresvedčili len tvorcovia, ale aj hráči. Kvôli jeho vyššej náročnosti a zle kontrolovanej spotrebe ponúkaného výkonu trpeli prepady FPS a nestabilitou, ktorá nemá podľa môjho názoru v takejto hre čo hľadať. Reálne sa nedá nečudovať tomu, že vývojárov hlasno kritizovali, čo nakoniec New World Interactive prinútilo k odloženiu dátumu vydania ich dielka o niekoľko týždňov.

Insurgency: Sandstorm; gameplay: ulice Insurgency: Sandstorm; gameplay: krajina Insurgency: Sandstorm; gameplay: pistole

Obrázok 1: Bitky v uliciach menších dediniek sú vždy plné kontaktných situácií, v ktorých vám niektoré zbrane jednoducho nepomôžu. Obrázok 2: Krajina je v Insurgency: Sandstorm plná tajných zákutí, v ktorých sa ukrýva smrť, ktorú väčšinou ani nevidíte, pretože optiky tu rozhodne nesvietia ako v Battlefield V. Obrázok 3: Určité triedy sa v boji okrem primárnej zbrane výrazne spoliehajú tiež na pištoľ umožňujúcu im efektívne bojovať na kratšie vzdialenosti.

Odloženie vydania hry určite nebolo pre New World Interactive vôbec jednoduché, nakoniec sa im však tento krok podľa môjho názoru vyplatil, pretože v priebehu minulých mesiacov za pomoci komunity svoj projekt doladili natoľko, že ho možno aj napriek prítomnosti menších bugov považovať za hotové dielo. Rozhodne urobili lepšie ako Bethesda, ktorá čelila podobnému problému, nakoniec sa ho ale rozhodla ignorovať, za čo bol Fallout 76 potrestaný negatívnymi hodnoteniami. Insurgency: Sandstorm je v tomto ohľade pravým opakom nového projektu autorov Skyrimu, takže sa v ňom môžete tešiť na stabilné fps a absenciu pádov hry.

Ak by som mal Insurgency: Sandstorm okrem podivne konajúcej umelej inteligencie niečo vytknúť, zrejme by to boli bugy a horšia grafická stránka – tá patrí medzi najväčšie slabiny tejto inak veľmi podarenej FPS. Aj keď celok v rámci vizuálu nevyzerá nijako svetoborne, nemôžem vývojárom uprieť zmysel pre detail, s ktorým navrhli jednotlivé štruktúry a mapy, na ktorých je vidieť, že boli tvorené s láskou, ktorú svojmu projektu v súčasnosti venuje len málokto. Snáď sa v budúcom diele konečne dočkáme novej fasády, vďaka ktorej už nebudeme musieť dlhšie kritizovať hry od New World Interactive kvôli ich nevzhľadnosti, ktorá býva jedinou chybičkou krásy, ktorou trpí.

Insurgency: Sandstorm – výpad (gameplay)

Rovnako ako v Battlefield V sa aj v Insurgency: Sandstorm stretnete s ohraničením mapy, za ktoré by ste tvorcov najradšej zabili, pretože tým limitujú taktické možnosti.

Toto FPS nie je pre masy

Herní vývojári už niekoľko rokov produkujú dva typy FPS s jasne definovanou cieľovou skupinou. Pre rýchlejších hráčov bažiacich po nespútanej akcii, futuristických technológiách a stredne vysokej náročnosti je tu masovo orientovaný Battlefield V a Call of Duty: Black Ops IIII. Rozvážnejší jedinci s taktickým zmýšľaním, ktorých prioritou je realistická hrateľnosť a určitá úroveň neprístupnosti, majú o niečo menej vyhľadávanú Armu 3 a staré dobré Insurgency. Insurgency: Sandstorm sa prekvapivo podobne ako jeho predchodca radí medzi dielka, ktoré sú schopné ponúknuť osobitý koncept, triedne špecializácie, vyššiu obtiažnosť a relatívne rozsiahle spektrum prepracovaných máp. Prítomná je tu nanešťastie tiež tupá AI, bugy a zastaraný vizuálny kabátik, ktorý by už chcelo vymeniť za niečo viac akceptovateľné.

Insurgency: Sandstorm; screenshot: duo

Ak budete hrať Insurgency: Sandstorm s priateľmi, vždy budete mať vyššiu šancu na úspech, pretože spoločne pokryjete viac priestoru než jednotlivec.

Už z našich dojmov bolo nejednému čitateľovi určite jasné, že Insurgency: Sandstorm nie je titulom, s ktorým by sa New World Interactive snažilo osloviť masy, či neskúsených zelenáčov. Finálna verzia tohto FPS je orientovaná na herných veteránov a milovníkov realistickej hrateľnosti, pre ktorých je neprístupnosť spolu s vyššou náročnosťou primárnym lákadlom. Rúčky preč by od tohto kúsku mali dať už spomínaní nováčikovia a obdivovatelia stredne ťažkých strieľačiek pre nenáročných hráčov.

Táto recenzia bola napísaná pre PC verziu.

Recenzia Insurgency: Sandstorm: záverečné hodnotenie

       Hodnotenie 76 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
80 %
Audiovizuálne spracovanie
65 %
Znovu hrateľnosť
85 %
Insurgency: Sandstorm; recenzia

Klady

  • Slušná škála máp
  • Prepracovaný systém streľby
  • Rozsiahle spektrum zbraní, ktoré nemusíte otvárať
  • Unikátny výstroj pre každú z frakcií

Zápory

  • Horšia grafická stránka
  • Diskutabilná úroveň AI
  • Bugy

Insurgency: Sandstorm – Dojmy z hrania

  1. V Insurgency: Sandstormse sa opäť stretnú dve kultúry
  2. Na bojisku na vás samozrejme čakajú aj vám rovní oponenti
  3. Technická stránka by mohla byť v Insurgency: Sandstorm vyladenejšia
  4. Insurgency: Sandstorm je FPS s jasným zameraním
  5. HW nároky pre Insurgency: Sandstorm PC

V Insurgency: Sandstorm sa opäť stretnú dve kultúry

• Dojmy z hrania: 12. 8. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Hneď v úvode predo mňa bola postavená štartová obrazovka umožňujúca upraviť si svojho bojovníka oboch herných strán. Zástupcovia súkromných vojenských organizácií mi ponúkli predovšetkým rôzne typy maskovania, ich konkurenti z odboja naopak disponovali skôr hlavovým vybavením a unikátnym kusom oblečenia zakrývajúcim ich hruď. Celkovo bolo spektrum kozmetických úprav pri každej z frakcií skutočne rozsiahle, takže som si mohol vytvoriť svojho vojaka presne podľa môjho vkusu. Časom by malo byť pridané aj menu, cez neho si nastavíte špecifickú bojovú výstroj u každej hernej triedy a zjednodušíte si tak vstup na bojisko – to od vás totiž vyložene vyžaduje definíciu povolania, za ktoré sa vrhnete do bitky.

Insurgency: Sandstorm – Konflikt s AI (gameplay)

Strety s umelou inteligenciou vás v Insurgency: Sandstorm svojou náročnosťou príjemne prekvapia.

Po vytvorení herného avatara som sa vydal do víru akcie. Svoje zručnosti som najprv chcel otestovať, a tak som si nastavil nesprávne kooperačný režim, v rámci ktorého som sa postavil s partiou spoluhráčov proti armáde riadenej umelou inteligenciou, ktorá s nami nemala žiadne zľutovanie. Hlavným cieľom boja proti AI bolo vždy obsadenie určitého zásadného strategického bodu, po ktorého obsadení sa padlí členovia skupiny mohli znovu pozrieť na bojisko. Ak v poli neostal žiaden preživší, akcia automaticky skončila neúspechom pre útočiacu jednotku. Priestor, v ktorom sa bojovalo, predstavoval koridor s jasne definovanými hranicami, po prekročení ktorých vám bolo znemožnené na nepriateľov strieľať, čo sa mi popravde veľmi nepáčilo, pretože patrím medzi fanúšikov alternatívnych ciest.

Umelá inteligencia v Insurgency: Sandstorm rozhodne nepatrí medzi veľkých mysliteľov, jej hlavným tromfom sú rôzne formy podvodov a presila, s ktorou sa musia hráči vysporiadať na svojej ceste ku kontrolnému bodu. Aby som bol úprimný, trošku sa obávam toho, že sa vývojárom nepodarí armádu AI dostatočne vyladiť, čím komunitu rozdelí na dve skupiny. Jedna časť si bude hranie proti neživým oponentom užívať, a tá druhá ich bude kvôli neúprosnej náročnosti a podivne presne strieľajúcim protivníkom preklínať, pretože ju nebudú schopní za žiadnych okolností prekonať. Popravde dúfam v to, že časom budú pridané rôzne typy obtiažností sprístupňujúcich tento režim zelenáčom aj veteránom, ktorí túžia po poriadnej výzve, ktorú im iné diela neponúkajú.

Insurgency: Sandstorm – Dlhšia akcia (gameplay)

Kvalitná zostava skupiny je pre úspech v Insurgency: Sandstorm veľmi dôležitá.

Na bojisku na vás samozrejme čakajú aj vám rovní oponenti

Protivníci kontrolovaní AI nebudú predstavovať jediných súperov, s ktorými sa budete môcť v Insurgency: Sandstorm stretnúť. Prítomné je tu totiž tiež klasické PvP ponúkajúce režimy Skirmish, Push a tiež Firefight, v rámci ktorého sa proti sebe na malom priestore vrhnú dve po zuby ozbrojené skupiny s cieľom eliminácie konkurenčných jednotiek a obsadenia zásadného strategického bodu. Zápas vyhráva rovnako ako v bitkách proti umelej inteligencii partia, ktorej zástupcom sa podarí prečkať až do konca, čo tu nie je vôbec jednoduché.

Náročnosť tohto titulu nie je rozhodne nízka, tvorcovia sa totiž snažili o to, aby sa hráči pri hraní cítili ako na skutočnom bojisku, kde vás aj za tú sebemenšiu chybu väčšinou nečaká nič menšie než smrť. Zbrane pri paľbe kladú odpor, správnym smerom vypálené projektily zabíjajú na jednu ranu a postavy reagujú veľmi aktívne na vzniknuté situácie, ktoré ovplyvňujú ich samotných alebo ich spolubojovníkov, čím robia z bojového poľa priestor pulzujúci životom. Veľmi zaujímavým prvkom umocňujúcim realistickosť je napríklad otváranie dverí, s ktorými možno zaobchádzať rôznymi spôsobmi, či ovládanie áut, ktoré je už v Bete relatívne slušne vyladené.

Insurgency: Sandstorm – Ofenzíva (gameplay)

O víťazstve tú často rozhoduje ako tímová práca, tak aj schopnosti jednotlivcov.

Každá zo strán má k dispozícii niekoľko unikátne vybavených tried disponujúcich špecifickou výbavou, ktorú je možné rôzne formovať, takže ste si vo finále schopní vytvoriť unikátny set pre všetky povolania. Osobne som si po čase najviac obľúbil ostrostrelca vyzbrojeného ostreľovacou puškou podľa môjho výberu, pištoľou a nožom, s ktorého pomocou sa mi neraz podarilo eliminovať nepripraveného protivníka, ktorý zo svojho úkrytu ostreľoval mojich bratov v zbrani.

Technická stránka by mohla byť v Insurgency: Sandstorm vyladenejšia

Už po spustení vám grafika Insurgency: Sandstorm jasne napovie, že nejde o žiadny AAA titul. Vizuálna stránka tohto diela síce oku ponúka mierne nadpriemerný zážitok, za ktorý sa vývojári rozhodne nemusia hanbiť. Nejde však o nič, čo by vám vyrazilo dych či vzbudilo neobyčajné sympatie, jednoducho je to titul pre hráčov, ktorým nejde ani tak o vzhľad ako o hrateľnosť, ktorá je v prípade Insurgency: Sandstrom veľmi špecifická.

Insurgency: Sandstrom – beznádejná situácia (gameplay)

Pokiaľ nepriateľ pri obrane zvolí dobré pozície, nemáte v Insurgency: Sandstorm príliš veľkú šancu ho zdolať.

Optimalizácia sa tvorcom bohužiaľ práve dvakrát nepodarila. Hoci komplet nevyzerá nejako zvlášť vábne, stretol som sa pri hraní s citlivými prepadmi snímok, ktoré značne narušovali celkový zážitok z hrania. Vzhľadom na to, aký mám stroj, som bol nestabilným fps veľmi nepríjemne prekvapený, čakal som totiž, že bude hra po predchádzajúcich testoch viac odladená. Pofidérny stav Insurgency: Sandstorm je v súčasnosti samozrejme možné čiastočne ospravedlniť nálepkou Beta, úprimne však dúfam, že vo finálnej verzii bude tento kúsok fungovať lepšie ako teraz. 

Insurgency: Sandstorm je FPS s jasným zameraním

Väčšina aktuálnych FPS je plná futuristických technológií, regenerácie a radu ďalších zbytočností, bez ktorých by sme sa vcelku bez problémov dokázali obísť. Beta Insurgency: Sandstorm nám poskytla starú dobrú strieľačku, ktorej tvorcovia sa snažia poraziť konkurenciu predovšetkým pomocou vysokej náročnosti a určitej snahy o realistickú hrateľnosť, prostredníctvom ktorej tento kúsok cieli predovšetkým na fanúšikov pôvodnej hry (tí budú z tohto kúsku nadšení). Osobne som mal pri hraní problémy len s občas pokrivkávajúcou optimalizáciou, dlhým načítaním a mierne podvádzajúcou sa umelou inteligenciou. Oba nedostatky do vydania plnej verzie, ku ktorému dôjde už osemnásteho septembra, snáď autori úplne eliminujú.

Insurgency: Sandstorm; screenshot: akcia

Na grafiku Insurgency: Sandstorm rozhodne nenaláka, ak však hľadáte FPS, pri ktorom sa zapotíte aj pri boji s umelou inteligenciou, môžete zvážiť, či tretej hre z dielní amerických New World Interactive nedať šancu.

Hoci nepatrím medzi veľkých fanúšikov realisticky ladených FPS, hranie Insurgency: Sandstorm som si naozaj užil, čo je tiež jedným z dôvodov, prečo som sa nakoniec rozhodol jeho predobjednávku odporúčiť milovníkom žánru hľadajúcich tento typ hier. Zavrhnúť by ho mali primárne fanúšikovia sérií Call of Duty a Battlefield, ktorí by si jeho hranie kvôli vyššej náročnosti zrejme príliš nevychutnali.

Tieto dojmy z hrania boli napísané pre PC verziu.

iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie!

HW nároky pre Insurgency: Sandstorm PC


Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Windows 7/8/10 64-bit Windows 7/8/10 64-bit
Procesor Intel Core i5-4440 3.10GHz/AMD FX-6300 3.50GHz Intel Core i7-8700 3.20GHz/AMD Ryzen 7 2700 3.20GHz
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 760/AMD Radeon HD 7970 NVIDIA GeForce GTX 980/AMD Radeon R9 390X
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operačná pamäť 8 GB 16 GB
Pevný disk 40 GB 40 GB

S akým herným PC na Insurgency: Snadstorm?

Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

Alza GameBox GTX1060+

Minimálne požiadavky:

Alza GameBox GTX1060+

Alza GameBox GTX1070Ti

Odporúčané požiadavky:

Alza GameBox GTX1070Ti

Alza GameBox RTX2080

Pre náročných:

Alza GameBox RTX2080

i Mohlo by vás zaujímať

Insurgency: Sandstorm vychádza 12. decembra 2018 na PC a v roku 2019 na Xbox One a PS4. O novinkách vás budeme informovať.

Insurgency: Sandstorm Preview

Obsah preview Insurgency: Sandstorm

  1. V Insurgency: Sandstorm sa opäť vydáme na Blízky východ
  2. Aké triedy pravdepodobne nájdete v Insurgency: Sandstorm
  3. Prečo Insurgency: Sandstorm nakoniec nebude obsahovať singleplayer?
  4. Insurgency: Sandstorm má šancu preraziť
  5. HW nároky na hru Insurgency: Sandstorm PC

V Insurgency: Sandstorm sa opäť vydáme na Blízky východ

(14. 6. 2018) Prvý skutočne úspešný projekt nezávislého štúdia New World Interactive, Insurgency, umožnil hráčom zavítať na Blízky východ. Ihneď, ako dorazili do hry, si mohli vybrať jednu zo znesvárených strán. Buď sa pridali k po väčšinu času útočiacim vládnym vojakom, alebo k rebelom brániacim svoje domovy proti nezvaným hosťom. Po navolení frakcie boli vyslaní na jedno z mnohých bojísk, na ktorých sa mohlo stretnúť vždy maximálne tridsaťdva ozbrojencov.

Insurgency: Sandstorm by sa od tohto konceptu nemalo výrazne odkláňať, takže vám budú opäť ponúknuté dve odlišne navrhnuté frakcie bojujúce proti sebe bez akéhokoľvek zľutovania. Rovnako ako v minulosti, budete aj teraz bojovať v rozsiahlych vojnových zónach, v ktorých spektre bude možné určite nájsť husto zastavané mestá, horské dedinky a púštne osady, do ktorých sa budú musieť útočníci dostať cez tvrdý odpor rebelov.

Insurgency: Sandstorm; wallpaper: úvodný obrázok

Zahrať si v Insurgency: Sandstorm budete môcť aj za bojovné ženy.

Paleta módov, s ktorými bude Insurgency: Sandstorm operovať, je opäť dosť podobná tomu, čo ponúkal prvý zástupca tejto značky. Čo to znamená v praxi? Znovu budete mať možnosť stretnúť sa s ostatnými hráčmi v režime Push a Firefight, určenými primárne na pechotný boj. Fanúšikom vojenskej techniky bude ponúknutý Capture the Base, v ktorom by ste mali nájsť vrtuľníky, obrnené vozidlá, drony a delostreleckú podporu známu z obľúbenej FPS Day of Infamy, ktorá je zasadená do druhej svetovej vojny a stojí za ňou tiež New World Interactive.

Hráčom neholdujúcim lovu iných mysliacich bytostí dávajú tvorcovia k dispozícii kooperačné režimy Outpost a Checkpoint, ktoré bolo možné nájsť už v klasickom Insurgency. Ich úroveň však bohužiaľ nebola nijako zvlášť vysoká, možno práve kvôli tomuto faktu ich hralo len minimum ľudí. Pridaný by mal byť mód Operation, ktorého presná podoba zatiaľ nebola plne odhalená. Teoreticky by mohlo ísť o misie, v ktorých budete mať za cieľ splniť sériu vopred definovaných úloh.

Insurgency: Sandstorm; wallpaper: sniper Insurgency: Sandstorm; wallpaper: výbuch

Obrázok 1: Na svoje si v Insurgency: Sandstorm prídu samozrejme aj milovníci opatrného snajpovania. Obrázok 2: Avšak baviť by sa mali aj priaznivci priamočiarejšieho riešenia.

Aké triedy pravdepodobne nájdete v Insurgency: Sandstorm

Rovnaké bude zrejme aj základné spektrum herných tried. V prípade vládnej frakcie nájdete špecialistov, strelcov, podporu, granátnikov, prieskumníkov a ostreľovačov. Rebeli budú naopak disponovať ostrostrelcami, vojakmi s raketometmi, zvedmi, guľometníkmi a klasickými bojovníkmi za slobodu. Každá profesia dostane trošku odlišnú škálu zbraní a vybavenia. Prvá skupina bude obdarená skôr modernejšou technikou, do rúk vám u nej vďaka tomuto faktu padne napríklad puška M14 EBR, brokovnica M590 alebo ľahký guľomet M249. Druhá strana je naopak vybavená staršími modelmi z vykradnutých ruských zbrojníc. Bojovať za nich tým pádom budete s obľúbenou AK-74, ostreľovacou puškou Mosin-Nagant alebo s pištoľou Makarov.

Hoci spektrum zbraní bude v Insurgency: Sandstorm skutočne rozsiahle, môžete počítať s tým, že všetky typy smrtiacich hračiek budú spracované veľmi detailne vo všetkých ohľadoch. Ich správanie by tým pádom malo byť autentické, takže pri streľbe by mali reagovať rovnako ako v skutočnosti. Napríklad výmena zásobníkov tu bude trvať niekoľko sekúnd, prebíjať teda kvôli jednému náboju rozhodne nebudete, pretože by vás to reálne mohlo odsúdiť na smrť. Osobne považujem prepracovanosť tohto mechanizmu za primárneho ťahúňa značky Insurgency, snáď sa ho tvorcom podarí vyladiť na maximum.

Insurgency: Sandstorm; screenshot: bojisko Insurgency: Sandstorm; wallpaper: ťažký guľomet

Obrázok 1: Na elimináciu svojich nepriateľov budete môcť v Insurgency: Sandstorm použiť pestrú paletu zbraní. Obrázok 2: Do rúk sa vám dostanú aj ťažké guľomety.

Prečo Insurgency: Sandstorm nakoniec nebude obsahovať singleplayer?

Na začiatku vývoja prezentovali vývojári Insurgency: Sandstorm ako FPS, ktorá bude obdarená klasickou kombináciou príbehovej kampane a hry pre viac hráčov. Dejová zložka mala byť zacielená na osudy mladých žien zajatých irackými povstalcami, ktoré sa nemienia zmieriť s tým, že by mali otročiť krvilačným fanatikom. Zásadnú úlohu v tomto rozprávaní mal hrať tiež zbehlý americký vojak, ktorý sa pridal k radikálnym povstalcom. Postupom času sa však tvorcovia rozhodli od deja upustiť a zamerať sa len multiplayer.

Ak sa pýtate, čo ich k takému závažnému rozhodnutiu viedlo, odpovieme vám celkom jednoducho. Strach z reakcií komunity a niektorých zahraničných médií. Tí by totiž až prílišný dôraz na skutočné udalosti nemuseli znášať práve najlepšie, pretože tematika boja proti Islamskému štátu je relatívne čerstvá. Mnoho ľudí by tým pádom mohli niektoré dejové momenty poburovať rovnako ako hákové kríže či iné symboly, a to tvorcovia rozhodne za žiadnych okolností nechceli. Radšej tak príbehovú časť a autentické bojisko zo súčasnosti do Insurgency: Sandstorm neumiestnili. Čo je minimálne podľa môjho názoru škoda, ponúkala totiž slušný potenciál prebádať danú problematiku o niečo detailnejšie, než nám ju prezentujú médiá.

Insurgency: Sandstorm; screenshot: výsadok

Čas od času vás možno na bojisko v Insurgency: Sandstorm prinesie bojová helikoptéra.

Insurgency: Sandstorm má šancu preraziť

Herný trh v súčasnosti ponúka desiatky FPS zacielených na hru pre viacerých hráčov, napriek tomu má Insurgency: Sandstorm podľa môjho názoru určité predpoklady na to, aby dokázal zatieniť konkurenciu. Minimálne teda v rámci balansu jednotlivých zbraní a realistickosti, pretože na tú rad konkurenčných diel príliš nesiaha. Ako na tom však bude v ostatných ohľadoch, vám zatiaľ s istotou aj napriek prítomnosti krátkych záberov z E3 2018 (na začiatku článku) povedať nedokážeme. Snáď sa tvorcom podarí vytvoriť skutočne výrazný titul, ktorý bude stáť za pozornosť. Aktuálne dostupné informácie prezentujú obstojne vyzerajúce dielo, ktoré má určitý potenciál.



Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB18