Obnoviť stránku

Call of Duty: WWII (RECENZIA) – Druhá svetová znovu a lepšie?

Aktualizované

Ignorovať hlas komunity sa nevypláca. Minulý rok sa o tomto fakte presvedčila americká spoločnosť Activision, ktorá fanúšikom FPS série Call of Duty servírovala čo dvanásť mesiacov nového zástupcu tejto nestarnúcej značky. Ich posledný projekt Call of Duty: Infinite Warfare sa však práve dvakrát nepodaril, a aby toho nebolo málo, predaje tiež neboli napriek výraznej reklamnej kampani veľmi slávne. Možno práve tento fakt prinútil vedenie herného giganta opäť povolať do akcie známe štúdio Sledgehammer Games, ktoré malo na svedomí úspešnejšieho nositeľa slávneho mena. Pred pár dňami dorazilo ich Call of Duty: WWII na Xbox One, PS4 a PC. My sa teraz pozrieme na to, ako sa vlastne podarilo.

Čo všetko sa v recenzii Call of Duty: WWII dozviete?

  1. Kampaň Call of Duty: WWII vás nadchne
  2. Hrá príbeh v Call of Duty: WWII prím?
  3. Call of Duty: WWII ukazuje, že v jednoduchosti je sila
  4. S priateľmi sa nebudete stretávať len na bojisku
  5. Call of Duty: WWII sa vracia ku koreňom
  6. HW nároky na hru Call of Duty WWII PC
  7. Recenzia Call of Duty WWII: záverečné hodnotenie
  8. Čo sme o Call of Duty: WWII napísali predtým?

Kampaň Call of Duty: WWII vás nadchne

Niektorí ľudia si myslia, že statočnosť a guráž vám musí byť daná už na začiatku vašej životnej dráhy. Nie je to tak. Určití jedinci sa ako hrdinovia nenarodia, ale stanú sa nimi v priebehu svojho života vďaka momentom, ktoré ich prinútia k tomu, aby spáchali niečo heroické. Z radu mužov urobila legendy druhá svetová vojna, v ktorej bojovali proti Tretej ríši spolu milióny jedincov rôzneho vyznania a rasy. Call of Duty: WWII vám porozpráva príbeh amerického desiatnika Danielsa, ktorý sa nechal spolu so svojimi priateľmi naverbovať a poslať na front, kde mu podobne ako mnohým iným, bola daná možnosť zmeniť sa na stroj na zabíjanie, alebo zomrieť.

Call of Duty WW2; squad, vojaci

Dobrí spolubojovníci k vojne jednoducho patria. Aj keď bude väčšina práce naložená na vaše bedrá, v partii sa to lepšie ťahá. Budete prekvapení, koľkokrát vám vašu umelou inteligenciou ovládaní „bratia“ zachránia život.

Hlavná dejová linka Call of Duty: WWII má vcelku slušné tempo. Vyložene hluché miesta tú našťastie nie sú, takže si jej absolvovanie môžete vychutnať od začiatku do konca. Prechod primárnej kampane vám zaberie niečo okolo štyroch až šiestich hodín. Veľa samozrejme záleží na zvolenej obťažnosti a skúsenostiach hráča. Osobne kratší scenár nepovažujem za výraznú chybu. Väčším nedostatkom je podľa môjho názoru vyšší počet QTE (quick time event) nútiacich vás zbesilo stláčať určité tlačidlo len preto, aby ste sa presunuli do ďalšej sekvencie, v ktorej musíte opäť búšiť do iného klávesu na vašej klávesnici. Konzolisti sú na tento prvok možno zvyknutí, ako PC hráčovi mi však narúšal určitú plynulosť herného zážitku.

Vedľa stabilného prísunu QTE mi pri hraní kampane Call of Duty: WWII mierne vadila aj nízka efektivita mojich bratov v boji. Umelá inteligencia, ktorá ich po celú dobu hrania kontrolovala, úplne ignorovala niektoré zásadné podnety aj napriek tomu, že ich reakcie často rozhodovali o tom, či budem žiť, alebo či skončím nabodnutý na nemeckom bajonete. Účinnosť ich pušiek bola tiež o niečo nižšia ako moja. Moji priatelia boli schopní zložiť k zemi len máločo, takže som na to bol podobne ako Rambo vo väčšine času sám. AI nepriateľov je na tom bohužiaľ podobne, žiadne zložitejšie zákroky od nich tým pádom nie je možné čakať. Pokiaľ však na AI nebudete mať príliš vysoké nároky, možno vás občas príjemne prekvapí.

Call of Duty WWII; QTE Call of Duty: WWII; hala

Hrá príbeh v Call of Duty: WWII prím?

Vaši spoločníci vám v boji našťastie nebudú pomáhať len nepríliš efektívnou streľbou. Vedľa palebnej podpory sú schopní dodávať náboje a liečivé balíčky, regenerácia životov je totiž minimálne v rámci kampane preč. Okrem toho môžu tiež na istú dobu zvýrazniť nepriateľov či povolať úder artilérie. Každá postava disponuje v Call of Duty: WWII odlišnou špecialitkou. V misiách budete mať k dispozícii vždy len určité spektrum charakterov, takže nie vždy budete mať prístup ku všetkým ponúkaným zručnostiam. Návrh primárnych protagonistov nie je vôbec zlý, ja sám som si k nim však bohužiaľ nebol schopný vytvoriť výraznejší vzťah, pretože som si medzi nimi nenašiel svojho obľúbenca, ktorý by mi nejako prirástol k srdcu.

Call of Duty WW2; omaha, vylodenie

Nebolo by to Call of Duty z druhej svetovej vojny bez Omaha Beach. Ide síce o najčastejšie omieľanú lokalitu z tohto časového obdobia, ale hráči si ten chaos doteraz užívajú a od vývojárov zo Sledgehammer Games by asi bolo veľkou chybou ho do svojho nového diela nezaradiť.

Niektoré postavy vás budú v Call of Duty: WWII sprevádzať na väčšine misií. Dizajn jednotlivých častí kampane je prekvapivo vydarený. Na vašej osloboditeľskej výprave zavítate na legendárnu pláž Omaha, zúčastníte sa slávnej operácie Cobra či oslobodíte francúzske mestečko Marigny. Skutočne veľkým prekvapením pre mňa boli akcie zamerané na tichý výpad na nepriateľské územie. Ich priebeh bol aj napriek menšieho výskytu akčných pasáží obstojný. Popravde som nimi bol zaujatý viac ako obdobnými pasážami v Battlefield 1. Opätovná hrateľnosť celku je vďaka koridorovým úrovniam prakticky nulová, takže je dobré si ho poriadne vychutnať už pri prvom prechode.

Hra pre jedného hráča sa vývojárom zo Sledgehammer Games celkom podarila. Elementárny príbeh má slušné tempo, jednotlivé misie ponúkajú obstojnú dávkovanú akciu a návrat klasického doplňovania životov má tiež niečo do seba. Samozrejme sa nejedná o žiadne epické dobrodružstvo, na pomery žánru je to však prijateľný počin. Okrem toho primárnym ťahúňom série Call of Duty nie je singleplayer, ale multiplayer, na ktorý sa detailnejšie pozrieme v nasledujúcich odsekoch našej recenzie.

i Pamätáte si na všetky diely zo série Call of Duty? Pozrite sa na naše ohliadnutie!

Ohliadnutie za sériou Call of Duty

Call of Duty (2003): Prvá hra nás zaviedla do konfliktu druhej svetovej vojny, na ktorý sme sa mohli pozrieť z troch strán. Za Američanov ste zoskočili v Deň-D v Normandii. Britskú kampaň ste prechádzali ako člen šiestej výsadkovej divízie a za Rusov ste sa snažili zachrániť Stalingrad pri jeho obliehaní. Hra bola mnohými označovaná ako Medal of Honor killer, kvôli jej podobnosti. Neskôr ju rozšíril datadisk Call of Duty: United Offensive.

Call of Duty 2 (2005): Druhý diel sa držal zavedenej normy. V období druhej svetovej vojny ste sa pozreli do bojov na východnom fronte, v severnej Afrike a v Normandii. Sledovali ste osudy vojakov (dvoch britských, jedného amerického a jedného ruského) a snažili sa prežiť peklo bitiek.

Call of Duty 3 (2006): Prvá inštalácia, ktorá nebola vyvíjaná štúdiom Infinity Ward, ale firmou Treyarch. Tu sledujeme dej po vylodení v Normandii, kedy sa americkí, britskí a kanadskí vojaci (spolu s francúzskym odbojom) snažia brániť tzv. Falaiskú kapsu, ktorú sa Nemci pokúšajú prekročiť. V kampani sme si postupne zahrali za všetky štyri strany.

Call of Duty 4: Modern Warfare (2007): Štvrté pokračovanie fanatikov Call of Duty prekvapilo zmenou prostredia. Hra sa posunula na moderné bojisko a ako prvá predstavila unikátny štýl zvyšovania úrovne v multiplayeri. Bola tiež zásadným míľnikom v kompetitívnom hraní. Štvrtý diel sledoval fiktívny konflikt, v ktorom Amerika a Anglicko bojujú proti ruským ultranacionalistom.

Call of Duty: World at War (2008): Tento diel sa vracia na pole druhej svetovej vojny a vykonáva nás bitkami v Európe a Pacifiku. Hra ponúkla kampaň rozdelenú na dve časti. Prvá sa zameriava na mladého amerického mariňáka a jeho pôsobenie na ostrovoch Makin, Peleliu a Okinawa. Druhá časť sleduje sovietskeho vojaka. Prvýkrát sme tu mali možnosť vidieť japonskú imperiálnu armádu.

Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009) Je priame pokračovanie Call of Duty: Modern Warfare. Príbeh sa odohráva päť rokov po udalostiach prvého Modern Warfare. Tu sa máte možnosť pozrieť do Afganistanu, Brazílie, Ruska a trebárs aj do samotného Bieleho Domu. Vynikajúci multiplayer bol doplnený o nové perky, Killstreaky a ďalšie výzvy. Hry sa počas prvých 24 hodín predalo bezmála 5 milióna kópií.

Call of Duty: Black Ops (2010): Nasleduje väčšinou rovnakú príbehovú linku ako CoD: World at War, ale je zasadené do roku 1960. Hráte za Alexa Masona a dej prežívate prostredníctvom zábleskov z minulosti. Multiplayer staval na základoch z Modern Warfare 2 a priniesol navyše COD body, menu, za ktorú ste si mohli nakúpiť vybavenie, zbrane, doplnky a oveľa viac.

Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011): Už tretie pokračovanie linky Modern Warfare postihlo niekoľko odkladov. Najmä preto, že na hre nakoniec pracovali postupne traja vývojári – Infinity Ward, Raven Software a Sledgehammer Games. Príbeh nasleduje dianie po Modern Warfare 2 a točí sa okolo fiktívneho boja medzi Amerikou a Ruskom, ktorý nakoniec hrozí rozhorením tretej svetovej vojny.

Call of Duty: Black Ops 2 (2012): Priame pokračovanie Black Ops, v ktorom sa snažíte ako David Mason (syn Alexa Masona) zabrániť teroristickej organizácii v útoku na flotilu amerických bezpilotných dronov. Dej sa prelína do doby roku 1980 a blízkej budúcnosti roku 2025. Pribudla tiež novinka tzv. „CODcasting“, kedy mal hráč možnosť naživo streamovať a komentovať zápasy.

Call of Duty: Ghosts (2013): Tento diel zavádza novú dejovú linku, ktorú sledujú nukleárne deštrukcie Blízkeho východu a vzostup juhoamerických štátov, tzv. Federácia – nového hráča na poli masívnej naftovej produkcie. Ďalšie zmeny v multiplayeri (nakláňanie sa v priebehu streľby, sklz) boli vítanou novinkou.

Call of Duty: Advanced Warfare (2014): Kevin Spacey, Troy Baker a hi-tech exoskelet vojakov dávali tušiť niečo nové. Pružnejšie, rýchlejšie a oveľa, oveľa modernejšie. Vďaka inovatívnym herným mechanikám bola hra prijatá pozitívne, a to hlavne kvôli jeho svižnejšiemu a návykovejšiemu multiplayeru.

Call of Duty: Black Ops 3 (2015): Zásadnou zmenou v tejto inštalácii bola možnosť kompletne si vytvoriť svojho protagonistu (ako vzhľad, tak aj zručnosti). Tento diel sa presunul z roku 2025 do dystopickej budúcnosti 2065, kedy sa hlavný záujem upiera na robotiku a kybernetických supervojakov. Multiplayer obsahuje už zavedený wall-running, posilňovač skokov a bojové sklzy. Po novom pribudli tiež rôzne bojové triedy, kde každá z nich používa na akciu iné zručnosti a vybavenie.

Call of Duty: Infinite Warfare (2016): Ocitáte sa v koži Nicka Reyesa, pilota špeciálnych operácií, a snažíte sa viesť koalíciu Spojených národov voči neúnavnému nepriateľovi a zároveň sa vysporiadávate s nástrahami kozmu. Tento ďalší krôčik smerom do budúcnosti sa však nestretol s príliš veľkým pochopením zo strany fanúšikov. Multiplayer neponúkol okrem niekoľkých úprav žiadnu výraznejšiu zmenu.

Call of Duty: WWII ukazuje, že v jednoduchosti je sila

Pasáž o hre pre viacerých hráčov nezačne rozborom režimov či máp. Ako prvé si na paškál vezmem zbrane a herné triedy, ktoré Call of Duty: WWII ponúka. Ak sa rozhodnete podobne ako rad iných najprv prejsť príbehovú kampaň, budú vám dané k dispozícii predmety bez rôznych futuristických vymožeností. Optiku nájdete len na ostreľovacích puškách. V prípade ostatných zbraní s ňou počítať nemôžete. Multiplayer vám naopak poskytne smrtiace hračky, ktoré je možné rôznymi spôsobmi vylepšovať a upravovať. Počet alternatív nie je nejako zvlášť závratný, takže ste pri troche fantázie schopní uveriť tomu, že ich namontovanie nie je až taký obrovský hriech, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať.

Ponúkané spektrum smrtiacich hračiek je celkom pestré. V zbrojnici nájdete dobové pušky, ľahké guľomety, brokovnice, ostreľovačky a samopale. Každá herná trieda disponuje v Call of Duty: WWII iným repertoárom zbraní, podporných predmetov a talentov, ktorými sa výrazne odlišuje od ostatných. Niektoré povolania sú pohyblivejšie, iné naopak viac vydržia či rýchlejšie mieria. Celkom máme v súčasnosti k dispozícii päť divízií (pechota, výsadkári, ostrostrelci, podpora a expedičný zbor), ktorá sa po navolení vyvíja len za predpokladu, že užívate veci, ktoré sú pre ne určené. V boji sa totiž dá vybaviť prakticky čímkoľvek bez ohľadu na smer, ktorý si zvolíte. Musíte však počítať s tým, že posúvať dopredu sa budete len za určitých okolností.

Call of Duty WW2; omaha, vylodenie Call of Duty WW2; machinegun Call of Duty WW2; MG 15

S priateľmi sa nebudete stretávať len na bojisku

Hráči dlho volali po vytvorení tréningovej oblasti, kde by sa mohli stretávať s priateľmi a plniť rôzne výzvy. Vývojári zo Sledgehammer Games sa nakoniec rozhodli, že im vyjdú v ústrety. Na jednej z vyloďovacích pláží sa teraz v Call of Duty: WWII nachádza veľký tábor, v ktorého útrobách môžete cvičiť streľbu a používanie špeciálnych bojových zručností, ku ktorým máte v normálnych bitkách prístup len za predpokladu, že dosiahnete určitý počet zabitá. Vedľa priestoru určeného pre nováčikov tu tiež nájdete kino, súbojovú arénu a veliace stredisko, kde je možné nabrať úlohy, po ktorých splnení ste odmenení klasickými debničkami s kozmetickým obsahom získateľným aktuálne len za hernú menu. Snáď sa časom nedočkáme toho, že Activision pridá krabice, ktoré budú dostupné len platiacim vyvoleným.

Veľký tábor slúži predovšetkým na odpočinok. Ak budete chcieť zažiť skutočnú akciu, nezostane vám nič iné ako sa vydať do boja v jednom z mnohých herných režimov. Call of Duty WWII ponúka celkom deväť rôzne navrhovaných alternatív. V súčasnom spektre nájdete klasický Team Deathmatch, hráčmi obľúbený Capture The Flag, nervy drásajúci Domination, na elimináciu zameraný Kill Confirmed, hektický Free-for-All či mnou vyhľadávanú variáciu War, ktorá sa veľmi podobá módu Escort z legendárneho Overwatch.

Elementárny návrh jednotlivých herných režimov je celkom slušný. O niečo horšie je na tom dizajn máp – ten som kritizoval už vo svojich prvých dojmoch. Nové lokácie, ktoré neboli prístupné v Bete, sa po stránke rozlohy výrazne nelíšia od miest, na ktoré som mohol zavítať v priebehu hrania testovacej verzie. Priamo z menu sa môžete vydať na rôzne rozložené historické bojisko. Na výber máte dvanásť bojových polí. Tvorcom Call of Duty: WWII sa našťastie konečne podarilo trošku vyladiť oživovacie pozície, takže sa nepriatelia neobjavujú priamo pred muškou, čo je možné považovať za veľké plus. Celok sa vďaka tomuto faktu plne vyhýba frustrácii spôsobenej tým, že vás niekto zloží hneď potom, čo sa objavíte.

Call of Duty WW2; mutliplayer, presun k bodu

Call of Duty: WWII má obstojnú kampaň, ale väčšina hráčov napriek tomu ihneď zamieri k online bitkám. Posledný výtvor od Sledgehammer našťastie ponúka dostatočný počet módov na to, aby ľudí zabavil na dlhé hodiny.

V prípade, že vás eliminácia živých protivníkov veľmi neláka, máte dve možnosti. Buď si môžete založiť hru, kde proti vám budú stáť vojaci ovládaní umelou inteligenciou, alebo sa dá spolu s priateľmi vrhnúť na lov po mäse túžiacich nemŕtvych na hororovo ladených mapách vytvorených predovšetkým na tento účel. Herný režim Nazi Zombies je podľa môjho názoru navrhnutý veľmi kvalitne. So správnou partiou si jeho absolvovanie skutočne užijete, pretože vám ponúkne úplne odlišnú hrateľnosť, než akú vám dáva k dispozícii základná hra, ktorá je viac dynamická a menej hravá.

Call of Duty WWII; nazi, zombie Call of Duty: WWII; zombie

i Pozrite si náš nový Herný magazín!

Posledné diely série Call of Duty sa veľmi nepodarili. Tvorcovia neboli schopní vytvoriť skutočne osobitý titul. Ich hry boli extrémne pokazené a nevýrazné v žánrovom rámci. Keď sa povedalo Call of Duty, väčšina hráčov si predstavila permanentne recyklovanú značku, ktorá im už nemá čo ponúknuť. Nový projekt Sledgehammer Games možno ich mienky dokáže zmeniť, pretože sa v mnohých ohľadoch vracia ku koreňom, od ktorých sa ostatní snažili toľko odpútať pomocou rôznych futuristických nezmyslov a technických vychytávok. Hoci sa Call of Duty: WWII niektorých zavedených mechanizmov plne nevzdáva, je to jeden z kvalitnejších zástupcov tejto upadajúce série.

Call of Duty: WWII je obstojné dielo, ktoré vás zaujme predovšetkým prijateľne rozprávaným príbehom, slušne navrhnutou hrou pre viacerých hráčov a obstojným PvE režimom, v rámci ktorého budete kosiť nemeckých nemŕtvych. Hra je bohužiaľ opäť postihnutá prítomnosťou QTE v singli, absenciou balance, mierne problematickými servermi a zaujímavou optimalizáciou, ktorá niektorých menej šťastných jedincov privádza do nepríčetnosti. Ja sám som s ňou však problém nemal, celok sa tým pádom nebojím odporučiť milovníkom tejto série a klasických FPS. Pre ostatných tu máme alternatívu, ktorá sa rovnakou mierou zaoberá kosením náckov a je predsa len o fúz zábavnejšia – Wolfenstein II: The New Colossus. Call of Duty: WWII dorazilo na PC, Xbox One a PS4 tretieho novembra. Táto recenzia bola napísaná na PC verziu.

i Mohlo by vás zaujímať
Wolfenstein II: The New Colossus – návrat legendy (RECENZIA)
Blitzkrieg 3 – RTS pre skalných fanúšikov série (RECENZIA)
Sudden Strike 4, klasika v slušivom kabáte (RECENZIA)
Star Wars Battlefront 2 (PREVIEW) – prekopaný systém loot boxov

HW nároky na hru Call of Duty WWII PC

Minimálne HW požiadavkyOdporúčané HW požiadavky
Operačný systémWindows 7 64-bit alebo novšínebolo upresnené
ProcesorIntel Core i3-3225 či ekvivalentnebolo upresnené
Grafická kartaNVIDIA GeForce GTX 660 2 GB alebo AMD Radeon HD 7850 2 GBnebolo upresnené
DirectXDirectX 11.0nebolo upresnené
Operačná pamäť8 GBnebolo upresnené
Pevný disk25 GBnebolo upresnené

Recenzia Call of Duty WWII: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 70 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
75 %
Audiovizuálne spracovanie
65 %
Opätovná hrateľnosť
70 %
Total War: Warhammer 2; recenzia

Klady

  • Dobre spracovaná kampaň
  • Slušne navrhnutá hra pre viacerých hráčov
  • Kvalitný PvE režim
  • Jednoduchý dizajn zbraní

Zápory

  • Problematické servery
  • Absencia výraznej balance
  • QTE narúšajú plynulosť kampane
Ondřej Zeman
Moje meno je Ondřej Zeman. Hry hrám rekreačne už od detstva. V priebehu rokov sa z môjho koníčku stal profesionálny smer, ktorým som sa rozhodol kráčať. Teraz mám za sebou niekoľko desiatok herných recenzií. Holdujem predovšetkým stratégiám, ťahovým RPG a kvalitným FPS.

Čo sme o Call of Duty: WWII napísali predtým?

Pokračovanie jednej z najpopulárnejších FPS sérií Call of Duty sa vráti k svojim koreňom a opráši nesmrteľnú a bohužiaľ stále aktuálnu téma druhej svetovej vojny. Vývojári zo Sledgehammer Games (Advanced Warfare, Modern Warfare 3) svoje chystané dielko nazvané Call of Duty: WWII tento rok predstavili po E3 aj na ďalšom hernom veľtrhu. Počas konferencie spoločnosť Sony na Paris Games Week sme mali možnosť vidieť ďalší dramaticky poňatý trailer, tentoraz prezentujúci prvé chystané DLC The Resistance a mapu Carentan.

Prvé DLC pre Call of Duty: WWII sa volá The Resistance a na PS vyjde v januári 2018

(Update 31.10.17) Ako už je v posledných rokoch v hernom priemysle (ne)dobrým zvykom, základná verzia hry ešte ani nedorazila na kamenné a digitálne pulty obchodov a už sa chystá nejaký ten nášup pre platiacich zákazníkov, ktorí vlastne ešte ani netušia, či im bude chutiť hlavný chod. Ukážka jedného takého prídavku bolo možné vidieť na tohtoročnom veľtrhu Paris Games Week, to keď počas prezentácie Sony na rad prišiel trailer pre prvé DLC Call of Duty: WWII – The Resistance.

The Resistance nebude podľa všetkého datadiskom v tom starom slova zmysle, ale skôr balíčkom tematických máp pre multiplayer. Tie sa, ako už názov napovedá, zamerajú na druhovojnový odboj, a to konkrétne na francúzsky, poľský a československý, čo je z nášho pohľadu určite najzaujímavejšie. Kvalitného materiálu na zábavne spracované bojisko máme viac než dosť – komukoľvek len trošku znalému našich dejín sa na mysli medzi prvými určite vynorí úspešný atentát na zastupujúceho ríšskeho protektora R. Heydricha alebo následný hrdinský odpor výsadkárov v kostole sv. Cyrila a Metoda v Prahe. Otázkou zostáva, ako zábavné by nám také mapy pripadali pri hre za Nemcov...

Call of Duty WW2; mapa carentan

Nový trailer Call of Duty: WWII sa z väčšej časti venoval návrate ikonickej mapy Carentan, čo je malé francúzske mestečko, kde sa krátko po vylodení v Normandii odohrala jedna zo zásadných bitiek druhej svetovej vojny. Toto populárne bojisko bude však, zdá sa, dostupné iba majiteľom season passu.

Ale ponechajme morálne dilemy stranou, je pravda, že hra znesie mnohé, a hoci sa vývojári zo Sledgehammeru oháňajú slovom „autenticita“ v podstate pri každom rozhovore, práve v multiplayeri o nejakú historickú presnosť asi nejde. Zatiaľ nie je známe, čo všetko presne The Resistance ponúkne, vieme ale, že vyjde 30. januára na PS4 ao mesiac neskôr na Xbox One a PC, pričom majitelia season passu sa môžu tešiť aj na legendárnu mapu Carentan. Je tiež potvrdené, že po The Resistance prídu ešte minimálne tri ďalšie balíčky máp, však k týmto žiadne ďalšie informácie vydavateľ Activision neposkytol.

Call of Duty: WWII bude obsahovať Uplink mód – s koženou loptou. A návrat hlási staronová mapa Carentan

(12.10.17) Beta je za nami a mnohí už netrpezlivo očakávajú plnú verziu. Hrôzy druhej svetovej vojny môžu na niektorých zanechať hlboké rany ako na tele, tak aj na duši. A preto nám tvorcovia odhaľujú Uplink, mód, ktorý hlási návrat z Advanced Warfare a ktorý tieto bolesti zaručene vylieči. Vraj.

Iste si spomeniete na dobu, keď vás už to večné umieranie v Call of Duty: Advanced Warfare nebavilo. A nebavilo vás ani počúvať nejakého desaťročného mladíka, ako vám „zvýšeným hlasom“ vysvetľoval, že sa máte radšej obesiť a odinštalovať hru (nie nutne v tomto poradí). Niektorí v tomto prípade hru radšej vypli, iní ale skúsili takzvaný Uplink. A že to, pánečku, bola zábava.

V skratke – išlo o multiplayerový mód, kedy sa proti sebe postavilo šesť hráčov na každej strane. Cieľom bolo pochytiť neutrálneho drona a dopraviť ho na nepriateľskú základňu. Tím, ktorému sa to podarilo 20-krát za sebou, vyhral. Ak sa to do časového limitu nepodarilo ani jednému, vyhral ten s najvyšším skóre. Taký Rocket League vo svete Call of Duty.

Call of Duty WW2; giridon uplink

Keďže si tento mód získal medzi hráčmi značnú popularitu, nie je sa čomu diviť, že sa vráti aj v nadchádzajúcom Call of Duty: WWII. Ponesie názov Gridiron a keďže v roku 1939 až 1945 neexistovali žiadne drony, nahradí ho kožená lopta, ktorá sa do tohto prostredia hodí predsa len o niečo viac.

Gridiron bude hrateľný na mape zasadenej do Londýna v období druhej svetovej vojny. Presný názov zatiaľ nebol odhalený, avšak niektoré indície z PC bety naznačujú, že sa oblasť bude nazývať London Docks. Tento týždeň bola navyše odhalená ďalšia mapa, ktorá určite poteší starších fanúšikov série. Pôjde o Carentan, v ktorej bola zvedená kopa sieťových súbojov. Bohužiaľ, ako to zatiaľ vyzerá, Carentan bude iba dostupný pre držiteľov season passu...

Hrali sme Call of Duty: WWII, má čo ponúknuť?

(30.09.17) O jednej z najočakávanejších FPS tohto roka vás informujeme prakticky neustále. Preto sme sa rozhodli priniesť vám aj naše dojmy z víkendovej open bety. Či sa nám Call of Duty WWII páčilo a ako nám vlastne na PC išlo, zistíte v dnešnej aktualizácii, ktorá vám snáď trošku napovie, čo môžete od nového pokračovateľa slávnej značky skutočne čakať.

Ihneď po spustení Call of Duty: WWII sa pred nami objavil panel s ponukou herných tried. K dispozícii sme dostali karabínou vybaveného horala, prieskumníka s brokovnicou, útočnou puškou bojujúceho člena Infanterie, ťažkotonážneho guľometníka a parašutistu pobehujúceho s ľahkým samopalom. Keďže sme fanúšikmi efektívnej eliminácie nepriateľov pokiaľ možno jedinou ranou, automaticky sme si zvolili ostrostrelca z hôr, ktorý nás uchvátil predovšetkým svojím výzorom a ponúkanú výstrojom.

Po navolení hernej triedy som bol vrhnutý do víru boja. Hrateľnosť je opäť dynamickejšieho rázu. Ak budete chcieť v Call of Duty: WWII prežiť dlhšie ako pár sekúnd, nesmiete sa zastaviť na jednom mieste na dlhšiu dobu. Prakticky po celú dobu hrania budete vo väčšine herných režimov behať po bojisku, kosiť nepriateľov a umierať pod náporom nimi vystrelených projektilov. Celok sa v tomto smere výrazne nelíši od ostatných zástupcov série Call of Duty.

Call of Duty WW2; vojaci, tank

V priebehu niekoľkých hodín sme mali možnosť absolvovať všetky herné režimy. Najviac nás zaujal mód War, v rámci ktorého jedna strana prvé kolo bránila a druhá útočila na zásadné strategické pozície. Pri jeho hraní sme mali konečne možnosť vidieť v praxi fungovanie zničiteľných zábran, ktoré vývojári prezentujú ako jednu z primárnych noviniek Call of Duty: WWII. Tie zabraňujú nepriateľom predovšetkým v prechode. Projektily cez ne prechádzajú rovnako ako cez väčšinu múrov bez väčších problémov.

Ak by u nás hral prím vizuálny dojem, ponúkaným mapám a režimom by sme nemohli nič vytknúť. Bohužiaľ tento aspekt nepovažujeme za natoľko zásadný. Zásadná je pre nás najmä návrh lokácií a ich veľkosť. Call of Duty: WWII nás v tomto smere veľmi nepotešil, ponúkané bojiská nie sú nijako zvlášť veľké, takže sa pred hlavňou vašich nepriateľov budete bez varovania objavovať extrémne často.

Call of Duty WW2; zákopy, vojaci, gameplay

Dizajn oživovania nie je podobne ako v predchádzajúcich dieloch série vyriešený práve najlepšie. Permanentne umierajúceho smoliara je Call of Duty: WWII v klasickom strete tímov schopné postaviť do rany nepriateľovi pokojne aj niekoľkokrát za sebou. Situáciu by mohli vyriešiť pevne stanovené štartovacie pozície, známe z Battlefield 1. Či ich však vývojári vložia do finálnej hry, je zatiaľ vo hviezdach.

Call of Duty: WWII išlo na našom stroji prekvapivo dobre. Po celú dobu hrania sme sa na najvyšších dostupných nastaveniach držali nad 60 snímkami za sekundu. Výrazné prepady sme v priebehu našej cesty cez rôzne navrhnuté vojnové zóny prakticky nezaznamenali. Vedľa odladenej optimalizácii nám beta ponúkla veľmi návykovú hrateľnosť a obstojný počet herných tried. Dúfame, že k nám Call of Duty: WWII dorazí na Xbox One, PS4 a PC v podobnej forme ako teraz aj v deň vydania.

Pred otvorenú betou nám Sledgehammer a Activision servírujú ďalšie príbehové emócie

(26.09.17) Hrôzy druhej svetovej vojny sa nezadržateľne blížia. Call of Duty: WWII predstavuje ďalšie videá, ktoré vám odhalia niečo málo o samotnom príbehu, ale hlavne dostanú priestor vaši spolubojovníci. Vyzerá to na zaujímavú zberbu a niečo nám hovorí, že si s nimi užijete veľa srandy, teda ak práve nebudete utekať pred guľometnou paľbou alebo skákať do kráterov vytvorených mínometnými granátmi.

Call of Duty WWII je bezpochyby jednou z najočakávanejších hier tohto roku. Je to vidieť na záplave trailerov, ktoré nám vývojári takmer bez prestávky ponúkajú a my sme za to radi. Nemôžeme dopredu posúdiť, či hra samotná bude sláviť úspech, ale minimálne kinematograficky to vyzerá ako trhák.

Táto ukážka napovedá tomu, že by sa príbeh mal uberať „spielbergovským“ smerom. Ak si pamätáte na film Zachráňte vojaka Ryana, potom budete ako doma. Dianie sa točí okolo vojaka Ronalda „Red“ Danielsa (vy), ktorý ako mladý regrút prvýkrát okúsi bojovú vravu pri vylodení v Normandiou. Po tom, čo úspešne prežije (snáď) Deň-D, sa Ronald a jeho čata vydajú naprieč Európou do Nemecka a stane sa svedkom mnohých ikonických stretnutí druhej svetovej vojny, ako napríklad boja v Hürtgenskom lese alebo bitky v Ardenách.

Aj tu sa budete spoliehať na to, že vám niekto kryje chrbát. Taký spolubojovník vo vojne je niekedy cennejší než plne nabitá M1 Garand. V ďalších krátkych traileroch sa môžete dozvedieť niečo málo o tých, ktorí vám budú kryť chrbát najčastejšie.

Vaším (teda „Redovým“) najlepším kamarátom je Robert Zussman. Človek s duchom bojovníka, ktorý ide priamo na vec. Lojalita je jeho druhým menom, takže ak sa na niekoho budete potrebovať spoľahnúť, potom je to tento chlapík.

Ďalším na rade je seržant William Pierson. Áno, správne. Ani tu nebude chýbať „Serža“, ktorý všetko robí podľa pravidiel a predpisov. Iste sa naskytne veľa príležitostí, kedy vám bude piť krv, ale tiež je to typ bojovníka, ktorého by každý chcel mať vo svojej čate.

Poručík Jospeh Turner bude váš veliaci dôstojník a zrejme tiež občas taký „upokojovač“ v neprehľadných situáciách. Je to rodený líder, pre ktorého nie je žiadna misia príliš náročná alebo obeť príliš veľká. Takto to znie ako Pierce 2.0, ale opak je pravdou. Jeho velenie inšpiruje muža okolo neho a drží ich pri živote.

Call of Duty: WWII chystá PC betaverziu na koniec septembra. Známe sú aj minimálne hardvérové požiadavky

(15.09.17) Betaverzia pre PS4 a Xbox One už prebehla a o pár dní sa dočkajú aj PC hráči. Vývojárom ide predovšetkým o otestovanie systému hry a infraštruktúry serverov. Od 29. septembra bude na Steame spustený betatest, a ak ste si hru nepredobjednali, nemusíte zúfať. Pôjde o otvorenú betu prístupnú do 2. októbra všetkým!

Vlastníci PS4 a Xbox One si už síce mohli vojnové besnenie v Call of Duty: WW2 otestovať, ale PC hráči museli zatiaľ len ticho závidieť. To sa však zmení 29. septembra, kedy sa na Steame otvorí možnosť si hru vyskúšať, a to až do 2. októbra. Bude sa jednať o otvorenú betu, takže produkt ani nemusíte mať predobjednaný.

Sledgehammer Games spomenuli, že práve táto beta bude zásadným krokom k tomu, aby mohli doručiť čo možno najlepší online zážitok v deň, kedy hra naplno odštartuje. Čo v preklade znamená, že čakajú 29. septembra vlnu ľudí, ktorí im zrejme zhodia servery, alebo budú škrípať zubami nad príšernou optimalizáciou. Ale na toto všetko sú vývojári pripravení a podľa vlastných slov sa už nemôžu dočkať, až sa prehrabú všetkými návrhmi a odporúčaniami, ako Call of Duty: WW2 pre PC hráčov vylepšiť a doladiť.

Call of Duty: WWII vojaci beta Call of Duty: WWII zima vojaci

Vydavatelia z Activision takisto zverejnili minimálne hardvérové požiadavky na PC verziu Call of Duty: WW2. Treba mať ale na vedomí to, že tieto sa ešte môžu v priebehu času zmeniť. Sú určené primárne pre betatest. Nakoniec ešte dodali, že počas nasledujúcich dní oznámia ďalšie detaily a novinky ohľadom blížiaceho sa testu.

Call of Duty: WWII minimálne hardvérové požiadavky pre betu:

  • Operačný systém: Windows 7 64-bit alebo novší
  • Procesor: Intel Core i3-3225 alebo podobný
  • Pamäť: 8 GB RAM
  • Harddisk: 25 GB voľného miesta
  • Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 660 s 2 GB RAM/AMD Radeon HD 7850 s 2 GB RAM alebo lepšia
  • DirectX: Grafická karta kompatibilná s verziou 11.0
  • internetové pripojenie

Nový trailer na Call of Duty: WWII socializačný priestor Headquarters

(29.08.17) betatest Call of Duty je v plnom prúde na PS4, za pár dní sa na bojové pole druhej svetovej vojny vydajú aj majitelia Xbox One (od 1. 9.). Všetci si však budú môcť vyskúšať nový socializačný priestor Headquarters, špeciálny multiplayerový mód, kde by sme podľa vízie vývojárov mali tráviť čas medzi zápasmi.

Headquarters podľa všetkého nebude len glorifikovanou čakárňou, ak môžeme veriť slovám Sledgehammeru a novému traileru, ktorý Activision zverejnil počas Gamescomu 2017. Štyri hlavné heslá pre toto multiplayerové lobby, ktoré na nás zatiaľ urobilo podstatne lepší dojem než mierne odfláknutá Farma v Destiny 2, znie: socializuj sa, upravujte, súťaž, získavaj odmeny. O čo ide vo všeobecnom zmysle slova, sme si už načrtli v preview, vo videu sme však videli niektoré konkrétne prvky.

Headquarters vyzerá predovšetkým ako také veľké tréningové centrum, kde si budete môcť vyskúšať nielen všetky dostupné zbrane. A to buď na strelnici, alebo napríklad v súbojoch 1 vs 1. Váš pobyt na veliteľstve môžete poňať iba ako osobné cvičenie, ako zábavnejší variant sa však javí súťaženie so spoluhráčmi o rôzne odmeny. Na tie máte nárok po určitom množstve bodov, ktoré tu získavate práve za účasť na rozličných aktivitách.

Medzi tými evidentne nájdete aj streľbu z protilietadlových diel, prípadne návštevu miestneho kina, v ktorom budú na programe zápasy z e-športových turnajov Call of Duty...znie to zaujímavo a rozhodne treba snahu vývojárov zo Sledgehammer Games oceniť, však až prvé dni a týždne po oficiálnom vydaní hry 3. novembra ukážu, či Headquarters bude stáť za to (tj. budú sa tu hráči nakoniec naozaj poflakovať a „socializovať sa“, alebo po mesiaci nájdeme väčšinu veliteľstiev poloprázdnych) a či napríklad nebolo rozumnejšie investovať čas potrebný na jeho vývoj a optimalizáciu niekam inam.

Uzavretá multiplayer beta pre Call of Duty: WWII začína 25. augusta najskôr na PS4

(14.08.17) Prázdniny sa pomaly, ale iste chýlia ku koncu, avšak ak ste si predobjednali (či o tom ešte uvažujete) nové Call of Duty: WW2, jeden dôvod na radosť predsa len máte. Už o necelé dva týždne začína uzavretá beta a vývojári dnes do sveta vypustili info, na čo sa hráči môžu tešiť.

Oficiálne vydanie Call of Duty: WW2 nebude na programe dňa ešte pár mesiacov, avšak hráči, ktorí v tvorca zo Sledgehammer Games vložili dôveru a hru si predobjednali, budú mať možnosť navštíviť peklo menom druhá svetová vojna v súkromnom betateste. Ten je rozplánovaný na niekoľko fáz, v tej prvej (25. – 28. augusta) si zahrajú majitelia PS4, v tej nasledujúcej sa k nim pridajú aj hráči na Xbox One (1. – 4. september). Ako už pomaly začína byť (bohužiaľ) zvykom, PC si na svoje kolo bude musieť počkať.

Na svojich oficiálnych stránkach tvorcovia takisto uverejnili rad detailov, s ktorými v multiplayer Bete môžeme (či naopak nemôžeme) počítať. K dispozícii budú minimálne tri mapy, medzi nimi Pointe Du Hoc, Ardeny a Gibraltár, a štyri herné módy. Okrem klasik typu Team Deathmatch a Domination si vyskúšame aj nádejne vyzerajúci War (konkrétne scenár Operation Breakout), ktorý v mnohom pripomína Operations a Frontlines z Battlefield 1. Svojho ostrieľaného hrdinu (či hrdinku) si vytvoríme v rámci jednej z piatich divízií ovplyvňujúcich výber zbraní a schopností – tie pochopiteľne nebudú prístupné všetky. Nie je isté, ako ďaleko za rank 1 nás Call of Duty: WW2 v Bete pustí.

Zatiaľ máme zabudnúť na nový sociálny priestor Headquarters, Supply Drops a Loot (teraz konečne už len čisto kozmetické predmety nemeniace štatistiky zbraní atď.) A taktiež všetky eSport/kompetitívne funkcie, ako sú napríklad ranked (hodnotené) zápasy. Sledgehammer betu opísali ako „kľúčový test jadra našej hrateľnosti, našich systémov a rovnako tak záťažový test pre našu online infraštruktúru.“ Inými slovami, hrajte, až sa zo serverov bude dymiť.

Ukážka zombie módu pre Call of Duty: WWII

(21.07.17) V posledných rokoch si už sériu Call of Duty bez nejakej tej zombie horor šou nedokážeme ani predstaviť. A líšiť sa v tomto smere nebude ani najnovší diel Call of Duty: WW2. Activision dnes odhalili pekne prehnitý trailer a ako sa dalo čakať, na mušku si vezme nemŕtvych náckov.

Tak už je to oficiálne a tí, ktorí vyschnutým darebákom s neodbytnou túžbou po krvi a nielen sivej kôre mozgovej nemôžu prísť na meno, majú holt smolu. Akokoľvek sa Sledgehammer Games tento ročník zaštiťujú slovom „autenticita“ a z ich početných vyjadrení by jeden mohol získať dojem, že herní vývojári plánujú do sveta vypustiť pomaly dokumentárne dielo, na prítomnosť toľko diskutovaného zombie módu (tentoraz pragmaticky nazvaného Nazi Zombies) vo finálnej verzii Call of duty: WW2 to nebude mať vplyv. Mŕtvi (si po vás) prídu.

Rovnako ako v minulých rokoch, aj tento rok si na obrazovkách a monitoroch zahrá niekoľko populárnych televíznych hviezd a hviezdičiek, menujme aspoň Davida Tennanta (Dr. Who), Kathryn Winnick (Vikingovia), Elodie Yong (Daredevil) či Vinga Rhames (Pulp Fiction). A rovnako ako kedysi, aj tentoraz budete posadení do úlohy zombie-zabijakov, ktorých cieľom je prekaziť šialené nacistické experimenty vychádzajúce z legendy o ukrytom poklade kráľa Fridricha I. Barbarossu.

Príbeh sa bude točiť okolo mladej nemeckej techničky Marie Fischer (K. Winnick), ktorá sa s pomocou troch spoločníkov z radov Spojencov pokúša z pazúrov hákového kríža zachrániť svojho brata Klausa. A jednoduché to mať nebude, stačí si vypočuť vedátora a la doktor Mengele v traileri a jeho veru zlovestná slová: „nepostavil som len nový typ vojaka. Stvoril som samotného diabla.“ Okrem tejto nosnej informácie nám video poskytlo aj potvrdenie už skôr známeho dátumu uzavretej bety pre Call of Duty: WW2, do ktorej sa dostanú iba predobjednávatelia, a to konkrétne v dňoch 25. augusta (PS4), 1. septembra (Xbox One) a „niekedy neskôr“ (PC).

The Vision Behind Call of Duty: WWII

(03.05.17) V nedávno zverejnenom traileri, ktorý sme však už mohli čiastočne sledovať pri samotnom oficiálnom oznámení v apríli, predstavujú tvorcovia víziu, s ktorou na Call of Duty: WWII pracovali. Chceli predovšetkým čo najvernejšie zachytiť autenticitu tohto najstrašidelnejšieho vojnového konfliktu histórie, k čomu im dopomohol okrem veľkého množstva času stráveného vlastným podrobným výskumom tiež historik Martin Morgan (ten okrem iného pracoval ako konzultant už na Medal of Honor: Airborne).

Cieľom bolo mladej generácii sprostredkovať „emocionálne temný, ale vizuálne krásny“ zážitok a priblížiť im hodnoty ako bratstvo, kamarátstvo a ľudskosť, teda všetko to, čo muži a ženy bojujúce a umierajúce bok po boku v druhej svetovej vojne reprezentovali. Dúfajú, že sa od dohranej hry budeme dvíhať s pocitom, že hlavné postavy príbehu poznáme a záleží nám na nich. Celá ukážka je zakončená osobným (a tiež dosť odvážnym) vyhlásením jedného zo šéfov Sledgehammer Games Glena Schofield, ktorý tvrdí, že aj keď na hrách robí už vyše 26 rokov, je Call of Duty: WWII tou najlepšou, akú kedy s kolegami vytvoril.

Call of Duty WW2; Soldier

Druhá svetová vojna bola nemilosrdná. Ak chcete prežiť, musíte sa spoľahnúť na svojich bratov v boji a dúfať, že keď pôjde do tuhého, budú vám kryť chrbát.

Nasleduje pôvodný článok, preview Call of Duty: WWII...

Prečo sa Call of Duty WWII znovu púšťa na bojové pole druhej svetovej vojny?

(28.04.17) Na rozhodnutie opustiť prostredie sci-fi a v Call of Duty WW2 znovu otvoriť zaprášené stránky historických kníh viedlo niekoľko dôvodov. Z pragmatického hľadiska v Activision pochopili, že sa všetky tie jetpacky, exoskelety a iné srandičky supermodernej techniky už ľuďom možno začínajú pomaly ale isto prejedať. Že je o vojnové hry stavajúce na reálnom základe stále (alebo opäť?) záujem, potvrdil napríklad v minulom roku kritikmi a fanúšikmi oceňovaný Battlefield 1.

Ďalej ľudia zo Sledgehammeru cítili, že na nové poňatie o druhej svetovej vojne bol už proste a jednoducho čas. Urobiť z Call of Duty WW2 zábavnú hru je samozrejme prioritou, ale ako sme mohli na prezentácii počuť, vývojári majú aj edukačné ambície. Hovoria, že tu máme novú generáciu hráčov, ktorá sa o hrôzach tohto konfliktu potrebujú dozvedieť. A keďže hráči dávajú prednosť akčným nárezom pred náučnými dokumentmi, javil sa im variant virtuálneho vzdelávania ako jasná voľba.

Call of Duty WW2; čata v lese

Vývojári zo Sledgehammer Games sľubujú veľmi silný príbeh, ktorý by mal svojím poňatím a celkovou atmosférou pripomínať filmový trhák Zachráňte vojaka Ryana či kultový seriál Bratstvo neohrozených.

i Pozrite si náš nový Herný magazín!

V Call of Duty: WWII bola zásadná snaha o autenticitu

Ale žarty bokom – z traileru, ale hlavne z jednotlivých vyjadrení Glena Schofield a Michaela Condreye je evidentné, že snaha o autenticitu vo všetkých ohľadoch hrala pri vývoji Call of Duty WW2 kľúčovú úlohu. S tímom vraj navštívili všetky lokácie, hovorili s pamätníkmi, nafotili a natočili veľa materiálov a celkovo si dávali záležať, aby bolo ich dielo historicky čo najpresnejšie – teda v rámci mantinelov stále skôr arkádovej, nie ultrarealistickej videohry. Na túto presnosť dohliadal okrem iného americký vojenský historik Martin Morgan.

Call of Duty WWII; M4 Sherman Call of Duty: WWII; nemecký guľomet, mg 15

Návštevy múzeí a historických zbrojníc zahŕňali aj nahrávanie autentických zvukov ťažkej techniky (tankov, lietadiel) a ručných zbraní. Medzi tými nechýbajú klasiky ako americká puška M1 Garand alebo nemecký guľomet MG 42 (v multiplayeri bude samozrejme k dispozícii arzenál ako Spojencov, tak Osi). Tím Sledgehammeru sa napríklad vydal aj do francúzskych a belgických lesov, kde pri natáčaní ozvien a vzdialených hlasov vydesil skupinku turistov.

Call of Duty WWII sa zameria na posledné roky vojny v Európe

Toľko k pozadiu vývoja. Pokiaľ ide o časový úsek a prostredie, v ktorom sa Call of Duty WW2 odohráva, budú Európania možno trošku sklamaní. Hoci sa vývojári zaklínajú heslami o komplexnom pohľade na vojnu, ktoré sa priamo alebo nepriamo zúčastnila väčšina sveta, hra sa bude v podstate výlučne sústrediť na posledné dva roky, od otvorenia európskej fronty na severe Francúzska v Normandii po finálny ťažení na Berlín. K udalostiam z rokov 1939 až 1943 si vraj iba „privoniame“ v rámci fungovania príbehu a narativu hlavných postáv.

Call of Duty WW2; Vojak

Európske vojnové peklo prežijete v koži vojaka Ronalda „Reda“ Danielsa, zaujímavých postáv by však v Call of Duty: WWII malo byť podstatne viac. Jednou z nich určite bude aj technický seržant William Pierson.

V Call of Duty WW2 začneme v Anglicku, kde sa čoby vojak americkej armády Ronald „Red“ Daniels budeme pravdepodobne formou tutoriálu pripravovať na operáciu Overlord. Ak sa nám podarí prežiť šialené bitúnky, ktoré sa bežne v učebniciach označujú ako „deň D“ (Vylodenie a následná bitka o Normandiu), zúčastníme sa spoločne so svojou dvanásťčlennou čatou zo slávnej 1. pešej divízie aj ďalších notoricky známych bitiek: oslobodenie Paríža, bitka v Hürtgenskom lese, v Ardenách alebo záverečných bojov o Berlín. O východnom fronte a vojne v Tichomorí Sledgehammer zatiaľ mlčí (že by budúce DLC?).

Na cestu vojnovou Európou sa v Call of Duty WWII nevydáte sami

Mladík z Texasu Red je úplný zelenáč, ktorý sa bude musieť spoliehať na svojich spolubojovníkov, ak sa chce dočkať konca vojny v jednom kuse. Vývojári zdôrazňujú, že Call of Duty WW2 nie je žiadna individuálna superhrdinská záležitosť, máme vraj čakať príbeh „obyčajného vojaka“ a jeho jednotky – v štýle Bratstva neohrozených. Napokon, tento dojem v nás vyvolal už samotný trailer, ktorý sa na poňatí a atmosfére tohto výborného seriálu dosť približuje.

Call of Duty WWII; plameňomet Call of Duty: WWII; machine gun

Zatiaľ sa zdá, že veľkú väčšinu času v Call of Duty WW2 strávime v Redovej koži, aj keď autori naznačili, že si nejakú tú vedľajšiu misiu strihnite aj za ženskú príslušníčku francúzskeho odboja alebo britského vojaka. Ďalšie zásadné charaktery sú Redovi nadriadení Pierson a Turner, pričom obaja majú veľmi odlišný rebríček priorít – pre Piersona je na prvom mieste misia, pre Turnera jeho muži. Potom je tu ešte váš najlepší priateľ a kolega v zbrani, Robert Zussman, hoci nie je jasné, či sú poslední traja menovaní hrateľnými postavami, alebo „len“ spoluvytvárajú príbeh. Jasné je však to, že si nezahráte za Nemcov, ani iých zástupcov Osi.

i Mohlo by vás zaujímať
Recenzia For Honor. Prichádza bojová hra novej generácie?
Guardians of the Galaxy sa dočkajú herného spracovania
Je The Legend of Zelda najlepšia hra všetkých čias?
Sudden Strike 4, klasika v peknom kabáte (RECENZIA)

Call of Duty WWII opúšťa „superhrdinovský“ prístup

Aj gameplay Call of Duty WW2 sa nesie v znamení návratu „na zem“. Hoci hovoríme stále skôr o arkádovom štýle, tj. o svižnej a intenzívnej akcii, určitá dávka realizmu je neprehliadnuteľná. Tak napríklad: Red si musí dávať pozor na každý náboj. A to ako vo svojich zbraniach (munícia rozhodne nie je nevyčerpateľná), tak v zbraniach nepriateľov – Call of Duty totiž opúšťa systém automatickej regenerácie zdravia. Ak to dostanete, radšej hľadajte medkit, inak môže byť budúci zásah váš posledný.

Ďalšou možnosťou, ako sa v Call of Duty WW2 uzdraviť, je požiadať o pomoc doktora z jednotky. Každý člen vášho tímu ovláda iné „zvláštne schopnosti“. Okrem spomínaného medika tak môžete (resp. musíte) využiť parťáka, ktorý po vreckách nosí zásobníky ku všetkým možným zbraniam. Stačí na neho vraj skríknuť, a ak sa nachádza niekde v blízkosti, vytúženú muníciu vám pohotovo hodí. Potenciálna strata spolubojovníkov vás preto nezabolí iba na srdci, môže vyústiť aj v celkovom prehodnotení taktiky – ak stratíte svojho kamoša s nábojmi, budete musieť náckov kropiť s väčšou rozvahou.

Call of Duty WW2; vojak; bitka

Do histórie sa druhá svetová vojna zapísala ako najkrvavejší konflikt v ľudských dejinách. Avšak bolo to tiež obdobie, ktoré v ľuďoch prebúdzalo netušenú odvahu a hrdinstvo.

A čo multiplayer v Call of Duty: WWII?

Pochopiteľne neoddeliteľnou súčasťou (a pre mnohých hráčov tou najpodstatnejšou súčasťou) všetkých Call of Duty je multiplayer. Na veľtrhu E3 2017 nám vydavateľ hry Activision počas konferencie Sony ukázal poriadne ostrý „gameplay“ trailer. Úvodzovky dávame preto, že o poctivé a čistokrvné zábery z hry evidentne tak celkom nejde, ale uznajte sami, že to vo výsledku vlastne ani nevadí:

Vieme teda, že na nejaké akrobatické kúsky s jetpackmi či dvojité skoky môžeme v Call of Duty WW2 zabudnúť. Bojovať sa bude poctivo s „topánkami na zemi“ (túto frázu opakujú vývojári naozaj často) ako za starých čias prvých Call of Duty. Okrem zbraní si potom môžeme pri postupe na ďalšie úrovne zvoliť aj jednu z piatich divízií (pešie, leteckí, obrnené atď.). Tie budú ovplyvňovať zručnosti nášho vojaka a výber zbraní, čiže nie iba kozmetická voľba. Avšak tiež určite bude nová možnosť vybrať si v multiplayeri za svojho avatara ženu.

Na prezentácii bol tiež predstavený prvok zvaný Headquarters (veliteľstvo). Pôjde o takú vylepšenú MMO lobby, priestor v hre, ktorý podľa autorov poslúži pred a po zápasoch na socializáciu a budovanie hráčskej komunity. Sem si vraj budeme v multiplayeri Call of Duty WW2 chodiť po uznanie (medaily a iné vyznamenania udeľované pred zrakmi našich spoluhráčov?), Na pokec, budeme tu predvádzať svoje avatary a mali by tu prebiehať aj súťaže s ostatnými hráčmi – za odmeny. Do jedného veliteľstva sa zmestí až 48 ľudí a bude to vôbec prvé miesto, kam sa po spustení multiplayeru pozrieme.

Call of Duty WW2; Headquarters

Čaká nás zombie co-op či nový mod War

Mimo tradície typu team deathmatch ponúkne Call of Duty WW2 tiež nový multiplayerový mód War. V ňom sa proti sebe postavia Spojenci a Os v ikonických stretnutiach druhej svetovej vojny. Mod sa zameriava na tímovú spoluprácu, na víťazstvo tak budeme plniť rôzne taktické úlohy vychádzajúce z historických reálií. Trebárs vylodenie v Normandii: za Spojencov sa musíte najprv spoločne s tímom dostať na pláž, schovať sa za ježkov, potom dobyť kopec, zničiť rádiový vysielač a nakoniec odpáliť osemdesiatosmičky. Za Nemcov musíte udržať nepriateľov na pláži, ak sa to nepodarí, tak sa stiahnuť k rádiovému vysielaču, a ak ani to nevyjde, ochrániť spomínané 88 mm kanóny. Ponúka sa porovnanie s modem Operations a Frontlines z Battlefield 1.

V Call of Duty WW2 sa vrátia aj jednými milovaní, druhými nenávidení zombíci, a to v podobe kooperatívnej príbehovej kampane. V nej sa môžeme vraj tešiť na „celkom desivý zážitok“ a “príbeh o zúfalom pokuse Tretej ríše vytvoriť novú armádu v posledných fázach vojny“. Proste náckovia a okultizmus.

Call of Duty WW2; Zombie Call of Duty: WW2; zombie, plamene Call of Duty: WW2; Zombie

Call of Duty WWII by malo vyjsť ešte tento rok

Oficiálny dátum vydania Call of Duty WW2 bolo stanovené na 3. novembra 2017. Uvidíme, či Sledgehammer Games stihne vianočný termín, pretože v ako pokročilej fáze sa vývoj hry nachádza, sa z traileru dopracujeme len ťažko. Plánuje sa tiež multiplayerová beta – prístup do nej je podmienený predobjednávkou. Ako prví si ju zahrajú majitelia PlayStation 4. Doteraz ohlásené platformy sú PC, PS4 a Xbox One.

Pokračovanie Call of Duty je vždy ošemetná záležitosť. Veľké očakávania od slávnej a preverenej značky so sebou vždy nesie veľkú zodpovednosť vývojárov a vysoké nároky ich fanúšikov. Myslíme si však, že väčšina z vás je rovnako ako my nadšená z rozhodnutia Activision nasmerovať Call of Duty WW2 späť do domáceho prístavu s názvom druhá svetová vojna. Ako sa bude jej plavba vyvíjať a ako nakoniec skončí? Sledujte naše stránky! Alebo sa do toho druhovojnového prístavu zatiaľ vydajte s inou loďou. Pozrite si napríklad našu recenziu Sudden Strike 4.

Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB06