Obnoviť stránku

Stronghold Warlords (RECENZIA) – Obliehanie ázijských hradov

• Autor: Ondřej Zeman

Vývoj hier je zložitý proces, počas ktorého môžu hry prejsť neskutočnou formou evolúcie, kedy sa z relatívne nezaujímavého diela vo finále stane neprehliadnuteľný kus. Keď sme prvýkrát hrali Stronghold Warlords, nešlo o nijako výnimočný projekt, nasledovalo potom ale niekoľko odkladov, ktoré umožnili jeho tvorcom na svojom výtvore ešte nejaký ten piatok pracovať. Ako nakoniec vyzerá ich výtvor a či sa niekam posunul, si máte možnosť prečítať v našej recenzii.

RecenziaDojmy z hrania

Stronghold Warlords; wallpaper: cover

zdroj: FireFly Studios

Alza Magazín

Stronghold Warlords (hra) | Stronghold (IP)

Real-time stratégia Stronghold Warlords je ďalším pokračovaním hernej série Stronghold. Titul vyvíja a vydáva spoločnosť FireFly Studios. Hra vychádza 9. 3. 2021 na PC bez českej lokalizácie. Hra obsahuje multiplayer. | Homepage


Články: Recenzia

Časti článku:


Stronghold Warlords (RECENZIA PC) – Obsah článku

  1. V Stronghold Warlords máme možnosť sledovať osudy štyroch výrazných mužov
  2. Základné pravidlá série zostávajú rovnaké
  3. Bez nezávislých vojvodcov a s lepšou diplomaciou by bolo lepšie
  4. Revolúcia sa v prípade Stronghold Warlords nekoná, má však čo ponúknuť
  5. Recenzia Stronghold Warlords: Záverečné hodnotenie
  6. HW nároky na hru Stronghold Warlords PC

V Stronghold Warlords máme možnosť sledovať osudy štyroch výrazných mužov


Západná herná scéna dlhodobo Áziu a štáty, ktoré v nej už po stáročia fungujú, trestuhodne prehliadala. Zmeniť sa túto situáciu výraznejšie rozhodla až spoločnosť Creative Assembly, ktorá nám priniesla na Čínu orientovaný Total War: Three Kingdoms, ktorého úspech ostatným ukázal, že práve toto by mohla byť jedna z tematík, na ktoré by sa nebolo zlé zamerať. Po tvorcoch série Total War sa po podobnej ceste vydávajú tiež vývojári z FireFly Studios. Prostredníctvom štyroch príbehových kampaní máme vďaka tomu možnosť lepšie spoznať niektoré časti životného príbehu prvého čínskeho cisára Čchin Š' -chuang-ti, vietnamského vládca Thuc Phan, japonského samuraja Hidejošiho Tojotomi alebo legendárneho Džingischána. Vedľa na dej zameraných scenárov je tu možné nájsť ešte ťaženie testujúce vaše budovateľské schopnosti.

Stronghold Warlords; gameplay: voľné hranie

Ak netúžite po strese z obliehania, môžete si v Stronghold Warlords pustiť režim voľného hrania, ktorý vám bez akýchkoľvek nástrah ukáže väčšinu mechanik hry.

Zdroj: Vlastný

Prím tu však nehrá séria scenárov orientovaných na ekonomiku a vaše budovateľské schopnosti, ale príbehové ťahanie, ktoré sú na pomery žánru spracované veľmi kvalitne. V podstate skrze ne máte možnosť prežiť jedny z najvýraznejších bitiek histórie Ázie, čo v praxi znamená, že sa zúčastníte napríklad obrany Pchjongjangu pred spojenými silami Číny a Kórey, alebo stretu v horskom priesmyku Yehuling, kde sú Mongoli nútení čeliť vojsku čínskej dynastie Jin. Aby som však pravdu povedal, musím uznať, že aj keď mám skutočne rád Japonsko a jeho dejiny, najviac mi asi k srdcu prirástol vietnamský vodca Thuc Phan, ktorého životná cesta mi prišla naozaj zaujímavá. Ukázala mi totiž príbeh muža, ktorý dokázal svoj ľud s neveľkým potenciálom doviesť až na úplný vrchol.

Zatiaľ čo v prípade nedávno recenzovanej budovateľskej stratégii Nebuchadnezzar som si trošku zúfal nad tým, že v nej opis jednotlivých misií len málokedy reflektuje to, čo v nich budete následne skutočne robiť, v prípade Stronghold Warlords nemám veľmi veľa dôvodov sťažovať sa. Tvorcovia mi tu ponúkli pestrú škálu rôznorodých misií, v rámci ktorých som mal možnosť nielen budovať veľkolepé hrady a paláce, ale tiež obliehať nepriateľské pevnosti či pracovať na výstavbe produkčnej siete schopnej zásobovať armádu nebývalých rozmerov. Do istej miery by sa dalo povedať, že práve vďaka tejto skutočnosti si tu každý nájde scenár, ktorý si po dohraní tohto dielka bude pre jeho výraznosť pamätať, čo v prípade RTS nie je úplne bežné.

Stronghold Warlords Japonsko

Kampaň za Japonsko je značne divoká.

Zdroj: Vlastný

Základné pravidlá série zostávajú rovnaké


Ak ste hrali niekedy niektorý zo zástupcov série Stronghold, iste si pamätáte na to, že sa táto značka vždy točila primárne okolo budovania veľkolepej pevnosti. Tú ste po vystavaní následne vždy bránili a sami z nej usporiadali nájazdy do okolia. V tomto ohľade sa Stronghold Warlords nelíši od konceptu, s ktorým pracovali jeho predchodcovia. Nájsť tú vďaka tomu môžete na štarte vždy jasne definovanú pozíciu, na ktorej stojí vaša správna budova, okolo ktorej možno začať formovať hradby spolu s produkčnými budovami všetkého druhu. Hlavné je nezabudnúť na postavenie systému štruktúr generujúcich jedlo a zbrane. Pomocou prvej zložky budete živiť ľud, ktorý sa za pár kúskov jedla nechá obrať prakticky o všetko. Druhá slúži na zbrojenie.

Vojakov za normálnu cenu totiž inak ako za pomoci niekoľkých kvalitných kusov výstroja a výcvikového tábora nezískate, takže je absolútne nevyhnutné vybudovať sériu budov produkujúcich sekery, luky, kuše, zbroje či kone. Jednoducho presne tie nástroje, ktorými následne svojich bojovníkmi na boj vybavíte. Do poľa máte možnosť vyslať jazdcov na koňoch, ľahkú a strednú pechotu alebo do zbroja zakutých samurajov patriacich fakticky medzi najlepšie pechotné jednotky, ktoré sa dajú v hre Stronghold Warlords nájsť. Armádu tu verbujete z civilného obyvateľstva, takže si stabilne musíte strážiť, či je spokojná alebo nie, pretože nešťastní ľudia sa do vašich šíkov veľmi nepoženú a práca im tiež voňať nebude. Ľudská sila sa tu totiž dá použiť ako na boj, tak aj na produkciu alebo obsluhu vojnových strojov.

Stronghold Warlords; gameplay: katapulty Stronghold Warlords; gameplay: opevnenie

Na obranu určitých miest vám stačí len pár vozíkov s ohnivými šípmi. Nepriateľ však nesmie pritiahnuť katapulty.

Zdroj: Vlastný

Ako už bolo povedané v úvode, RTS značka Stronghold je výrazná predovšetkým vďaka svojej orientácii na obliehanie veľkolepých hradov, ktoré sa bez správneho vybavenia zdolávajú skutočne ťažko. Našťastie je spektrum strojov, ktoré na túto prácu možno využiť, viac než rozsiahle. Ponúknuté sú vám v Stronghold Warlords tradičné obliehacie veže, prenosné krytie alebo nosiči rebríkov, ktorých absenciu pravidelne vyčítam zástupcom série Total War. Okrem vynálezov, ktoré sme mohli v minulosti vidieť už mnohokrát, ponúka tento kúsok tiež technologické nástroje využívajúce na svoje fungovanie silu strelného prachu, takže pri obliehaní pôjde použiť na prelomenie hradieb napríklad obrovskú raketu alebo mažiar. Problém všetkých zariadení je dosť obmedzený dostrel, kvôli ktorému ich rozstrieľa niekoľko na stene stojacich lukostrelcov.

Za ďalšie sklamanie považujem fakt, že namiesto vyložene originálnych jednotiek si fakticky každá frakcia má možnosť naverbovať bojovníkov všetkých zúčastnených zoskupení. Na jednej strane samozrejme chápem, že nie je vôbec jednoduché vytvoriť unikátne spektrum pre všetkých primárnych hráčov, lenže minimálne jedného či dvoch unikátnych bojovníkov by predsa len jednotliví panovníci mať mali. V prípade Japoncov by to mal byť dozaista samuraj, zatiaľ čo Mongoli by ako jediní mali ovládať jazdných lukostrelcov, ktorí sú pre ich národ z historického hľadiska vyložene typickí. Istou možnosťou by boli napríklad národní hrdinovia, ktorých nemajú prezentované ázijské národy vôbec málo a v iných projektoch sa ich autori neboja uchopiť a preniesť na bojové pole. Bohužiaľ ani jednu z možností v hre aktuálne nenájdete.

Stronghold Warlords Skirmish

V tradičných zápasoch je absolútne nevyhnutné pracovať s pozíciami hráčov, ktoré jasne definujú to, na koho zaútočiť ihneď, a koho naopak nechať expandovať. Ideálne je soka paralyzovať zničením drevorubačských táborov a fariem.

Zdroj: Vlastný

Bez nezávislých vojvodcov a s lepšou diplomaciou by bolo lepšie


FireFly Studios dlhodobo prezentovalo koncept nezávislých vojvodcov ako niečo, z čoho bude Stronghold Warlords vyložene ťažiť. Nakoniec sa im nepodarilo odviesť úplne najlepšiu prácu. Vo výsledku sú to často len pasívne figúrky čakajúce na to, až ich niekto pomocou sily či dostatočného množstva diplomatických bodov obsadí. Akonáhle ich dostanete pod svoju kontrolu, môžete zdokonaľovať ich základne a navyšovať ich vplyv. Väčšina z nich toho však veľa nevie, takže od nich možno požadovať len občasné dodávky surovín, hŕstku vojakov alebo výpad proti nepriateľovi. Ofenzívu zakaždým vedú s jednotkami, ktoré si vyložene vycucajú z prsta, pretože sami o sebe neexpandujú svoju ekonomiku ani neprodukujú bojovníkmi.

Je vskutku škoda, že vojvodcovia nepredstavujú aktívnejší prvok. Zlé by napríklad nebolo, keby organizovali výpady do okolia, alebo sa navzájom likvidovali a tak museli zvýšiť svoju silu a reputáciu. Lepšie by mohla fungovať aj diplomacia, ktorá obdobne ako systém neutrálnych vodcov predstavovala aspekt s nebývalým potenciálom, ktorý tvorcovia nakoniec bohužiaľ premárnili tým, že si s jeho spracovaním nedali príliš námahy. Pracovať s ňou môžete len v prípade nezávislých frakcií, primárni hráči aktuálne nemajú možnosť spolupráce, takže pomocou peňazí ani diplomatických bodov toho v Stronghold Warlords veľa nevyriešite. Pritom v minulosti série Stronghold mechanikou jednania medzi bojujúcimi národmi disponovala. Úprimne preto nechápem, prečo ju nenájdeme tu.

Stronghold Warlords; gameplay: brána Stronghold Warlords; gameplay: prienik

Pri budovaní hradieb sa musíte pozerať na to, kam ich staviate. Terén totiž má veľký vplyv na pohyblivosť, takže k správne zvolenej pozícii nakoniec dôjde menej nepriateľov, než k hradu na rovinke.

Zdroj: Vlastný

Namiesto prepracovanej diplomacie sa tvorcovia Stronghold Warlords rozhodli staviť na režim kooperácie, ktorý vedľa tradičného multiplayeru môžete v tejto hre nájsť. Jeho spracovanie nie je vôbec zlé. Hráči v jeho rámci prevezmú kontrolu nad jedným sídlom, ktorého ekonomiku a armády majú na starosti. Následne sa musia zohrať tak, aby dosiahli čo najlepšie výsledky, čo v praxi znamená, že sa jeden ujme produkcie, zatiaľ čo dravší spoluhráč vedie vojnu proti AI. Tá tu po väčšinu času reaguje na podnety veľmi aktívne, vďaka čomu je z nej na vyššej úrovni obťažnosti sok schopný narobiť nemalé problémy. S príliš rozsiahlymi bitkami však nepočítajte.

Stronghold Warlords nevyzerá na súčasné pomery nijako úchvatne, napriek tomu je jeho engine v ohľade rozsahu bitiek značne limitujúci. Akonáhle sa dostanete na určitú hodnotu v rámci jednotiek, môže sa vám hra začať zasekávať, načo jednoducho po nejakej dobe spadne, hoci samotný počítač výrazne nezaťažuje. Je to však prvok, na ktorom sa dá ešte dozaista zapracovať, čo sa napríklad nedá tvrdiť o grafickom spracovaní celku alebo príšernom používateľskom rozhraní, na ktoré vývojári od vydania dema ani nesiahli. Keby áno, z ich diela mohol byť pokojne nadpriemerný titul.

Stronghold Warlords Kooperácia

Kooperácia predstavuje v Stronghold Warlords prvok, pre hráčov túžiacich po tom si zahrať s kamarátmi. Škoda len, že engine tohto diela nie je modernejší.

Zdroj: Vlastný

Revolúcia sa v prípade Stronghold Warlords nekoná, má však čo ponúknuť


Už keď som Stronghold Warlords testoval v priebehu minulého roka, bolo mi nejako tak jasné, že to nebude najlepšia hra, ktorú si v roku 2021 zahrám. Nakoniec to však nie je až tak zlé, ako som pôvodne predpokladal, pretože si tvorcovia dali záležať na spracovaní niektorých herných prvkov, vďaka čomu je ich výtvor kandidujúcim dielom. Ponúknutá mi v ňom bola pestrá škála premyslených jednotiek, kooperácia, intenzívne obliehanie pevností a veľmi pekne spracovaná historická kampaň mapujúca osudy výrazných postáv Číny, Japonska, Vietnamu a Mongolska. Celkový dojem z hrania bohužiaľ značne kazí nedomyslený koncept diplomacie, vojvodcov, technický stav a vizuálna zastaranosť kompletu prejavujúce sa nielen na podobe sveta, ale aj na dizajne používateľského rozhrania.

• Zdroje: Vlastné


Stronghold Warlords (RECENZIA)


Záverečné hodnotenie

Kópiu na recenziu poskytol český distribútor Cenega.

        Hodnotenie6/10 UJDE
Verdikt:

Stronghold Warlords je uchádzajúca stratégia, ktorá žáner ani sériu samotnú nikam neposúva. Ako celok však spĺňa všetko, čo hráč od takto ladeného RTS očakáva, takže ak dokážete prehryznúť horší vizuál a rôzne zásadné nedostatky, určite si ho skúste. Pozornosť by Stronghold Warlords mali venovať iba fanúšikovia staromilských projektov.

Stronghold Warlords; recenze

Klady

  • Intenzívne obliehanie pevností
  • Pestrá škála prepracovaných jednotiek
  • Slušne spracovaná historická kampaň
  • Chytľavá hrateľnosť AI dokáže prekvapiť

Zápory

  • Absencia unikátnych jednotiek
  • Horší vizuál a spracovanie UI
  • Delostrelectvo má menší dostrel než lukostrelci
  • Nevyužitý potenciál vodcov a diplomacia
  • Technická stránka
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Moje meno je Ondřej Zeman. Hernej žurnalistike sa venujem už viac ako sedem rokov, počas ktorých som mal možnosť vypracovať sa z herného blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveri Zing.cz, z ktorého som po čase odišiel na Alza Magazín. Aj keď som hrdým vlastníkom konzoly Nintendo Switch, mojou najväčšou vášňou je hranie na PC, kde som mal možnosť zrecenzovať už viac ako dve stovky rôzne kvalitných titulov. Slabosť mám primárne na ťahové RPG, indie projekty, prepracované FPS a komplexné stratégie.

Stronghold Warlords (DOJMY Z HRANIA PC) – Obsah článku

  1. Demo Stronghold Warlords nás postavilo proti pasívnym konkurentom
  2. Vojvodcovia sú tu prezentovaní ako pseudo konkurencia neschopná odporu
  3. Po vydaní to Stronghold Warlords nebude mať vôbec jednoduché
  4. HW nároky na hru Stronghold Warlords PC

Demo Stronghold Warlords nás postavilo proti pasívnym konkurentom

Prvá diely série Stronghold hráčovi dali vždy do rúk panovnícke žezlo, ktoré mu umožňovalo vládnuť malému opevneniu, ktoré mal doviesť pomocou sily k veľkosti. Stronghold Warlords sa minimálne v elementárnej myšlienke po tejto stránke od svojich predchodcov nelíši. Prakticky aj tu si okúsite život šľachtica, tentoraz však do rúk nedostanete rytiera či statného moslimského bojovníka, ale ázijského lorda. Ten sa po väčšinu času zdržiava na vrcholku svojej primárnej budovy, v ktorej sa dokáže relatívne slušne brániť proti prípadným útokom nájomných vrahov či obyčajných nepriateľských jednotiek, ktoré proti nemu nemajú veľmi veľké šance na úspech. Než sa však dostanete do fázy, kedy bude váš lord musieť bojovať o prežitie, čaká vás relatívne dlhá cesta.

Stronghold Warlords; screenshot: mapa
Na mape Stronghold Warlords máte vždy možnosť vidieť rozmiestnenie jednotlivých mocenských hráčov.

Spočiatku je vo Stronghold Warlords totiž vašou prioritou vybudovať fungujúce osídlenie. Svojim ľuďom musíte zabezpečiť prístrešie a stabilné dodávky jedla, inak sa proti vašej vláde začnú búriť. Akonáhle im poskytnete všetko, po čom bude ich srdiečko túžiť, stanú sa z nich oddaní pracanti. Poddaní tu nebudú fungovať len ako pracovná sila, ale aj ako aktívny generátor peňazí a surovín, s ktorých pomocou expandujete svoje produkčné portfólio či vytvoríte prvé opevnenie. To ochráni neveľké mesto, ktorému panujete, pred nájazdmi nepriateľov, ktorí k cudziemu majetku nemajú vôbec žiadnu úctu. Aby ste sa im však mohli postaviť, budete potrebovať dielne na zbrane, pretože pechota tú bez určitých smrtiacich nástrojov do služby jednoducho nenastúpi.

Pustiť sa máte možnosť do produkcie lukov, sekier, mečov, kopije a zbrojí, ktoré potrebujete primárne na to, aby ste dostali prístup k elitným jednotkám s neskutočne vysokou výdržou a bojovou efektivitou. Osobne som si zo základnej škály bojovníkov najviac obľúbil strelcov s kušou schopných väčšinu protivníkov zraziť k zemi jedinou dobre namierenou šípkou. Tá však nie je príliš účinná proti bojovníkom zakutým do zbroja, ktorí však za svoju neprimeranú odolnosť platia extrémne zníženou rýchlosťou pohybu, ktorá z nich robí ľahké ciele pre rôzne typy artilérie. Jej spektrum tentoraz tvoria ako tradičné dobývacie stroje, tak aj rôzne vynálezy, ktorých základom je strelný prach, ktorý bol v Ázii predsa len o niečo rozšírenejšou zložkou než v Európe a na Blízkom východe.

Stronghold Warlords; screenshot: hradby Stronghold Warlords; screenshot: vodca Stronghold Warlords; screenshot: raketa
Jednorazová raketa naplnená strelným prachom je jednou z najničivejších zbraní Stronghold Warlords.

Vojvodcovia sú tu prezentovaní ako pseudo konkurencia neschopná odporu

Prostredníctvom vývojárských denníčkov Stronghold Warlords tvorcovia prezentovali vojvodcu ako niečo, čím sa ich dielo citeľne odlíši od svojich predchodcov. Prakticky to mal byť revolučný aspekt, v rámci ktorého bude hráč nútený spolupracovať s ostatnými vládcami mapy kvôli prístupu k špecifickým surovinám či jednotkám. Demo, ktoré som mohol hrať, predo mňa postavilo dvoch sekundárnych lordov s neutrálnym postojom a jedného vodcu spolupracujúceho s nepriateľom. Do istej miery som očakával, že sa z neutrálnych lordov veľmi rýchlo stane hrozba, alebo minimálne opatrní pozorovatelia reagujúci na mojej činy. Nakoniec sa tak bohužiaľ nestalo. Fakticky išlo iba o pasívne figúrky čakajúce na to, až ich buď pomocou sily, či prostredníctvom diplomacie získam na svoju stranu.

Už priradený lord na tom bol o kvapku lepšie ako jeho neutrálni priatelia s neskutočne pasívnou povahou, ktorí bohužiaľ susedili priamo s mojou základňou. Vďaka svojej pozícii, stabilnej zásobe jazdných lukostrelcov a priamemu spojeniu s nepriateľským panovníkom poskytujúcim mu vojenskú podporu, sa mu podarilo prežiť o niečo dlhšie než ostatným. Nakoniec však podľahol. Stal sa totiž cieľom mnou podrobených vojvodcov, ochotných urobiť za pár diplomatických bodíkov prakticky čokoľvek, o čo som ich požiadal. Diplomacia je v tejto fáze vývoja neskutočne odfláknutým mechanizmom. Ten funguje na koncepte používanom niekedy na konci minulého milénia, kedy vývojári ešte veľmi nepracovali na detailnejšom návrhu vzťahov a skôr sa zameriavali na samotnú hrateľnosť.

Stronghold Warlords – Demo Battle | Alza Gaming (Gameplay)

Aktuálne dostupné demo Stronghold Warlords nepredstavuje práve najpútavejší zážitok, tak snáď ho vývojári ešte vylepšia.

Primárne antagonista dema Stronghold Warlords bol zrejme vytvorený na motívy tradičných hráčov Age of Empires 2. Je to totiž postava schovaná rovno za niekoľkými vrstvami hradieb, ktorá sa príliš nemá k citeľnejší ofenzíve, kvôli čomu nemožno vôbec hodnotiť úroveň umelej inteligencie. K jeho porážke som vlastne nepoužil vôbec silu, stačilo podobne ako v prípade vojvodca, ktorý sa mu podriadil, využiť podrobené lordmi, ochotné za dobré slovo vysielať oddiel za oddielom až do momentu, než môj sok padol. Úprimne dúfam v to, že na tom bude AI spolu s diplomaciou vo finále lepšie ako teraz, pretože už len pre tieto dva aspekty by sa zo Stronghold Warlords stal ľahký cieľ oprávnenej kritiky, ktorej by sa tvorcovia bránili skutočne len ťažko.

Po vydaní to Stronghold Warlords nebude mať vôbec jednoduché

Hoci nie je spracovanie vojvodcov ani diplomacia ničím extra, najväčším nedostatkom Stronghold Warlords je bez debát jeho celková zastaranosť. Používateľské rozhranie prezentovaného dema je neskutočne neprehľadné, ovládanie toporné a grafika v porovnaní so súčasnými projektmi tiež nevyzerá najlepšie, čo nie je veľmi dobrá vizitka. Ako hráčovi nezávislých titulov mi o vizuál nikdy veľmi nešlo, keď však tvorcovia nie sú schopní poriadne spracovať ani hrateľnosť tak, aby zodpovedala aktuálnym RTS trendom, nevidím ich šance na väčší úspech príliš pozitívne.

Stronghold Warlords; screenshot: vojvoda Stronghold Warlords; screenshot: jednotky Stronghold Warlords; screenshot: obrana
Hradby vás v Stronghold Warlords ochránia pred nájazdníkmi snažiacimi sa drancovať váš majetok.

Stronghold Warlords vedľa zmienených záporov ponúka tiež niekoľko zaujímavých mechanik na čele s tradičným stavaním pevností, špecifickým verbovaním jednotiek a hrami so strelným prachom, ktorému nakoniec neodolá žiadna citadela. Stronghold Warlords by malo vyjsť už tento rok na PC. Za seba by som však bol najradšej, keby vývojári z FireFly Studios vydanie Stronghold Warlords jednoducho odložili na budúci rok, a tak získali čas na jeho zmodernizovanie, ktoré potrebuje kvôli konkurencieschopnosti ako soľ. V prípade, že dorazí už tento rok, mu veľmi veľké šance na väčší úspech nedávam, možno však nakoniec tvorcovia na svojej hre aktuálne aktívne pracujú, vďaka čomu sa im už v priebehu 2020 podarí vydať hru, ktorá si zaslúži pozornosť širšej časti komunity.

• Zdroje: Vlastné

HW nároky na hru Stronghold Warlords PC



Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Win 7 64-bit Win 7 64-bit
Procesor Intel Core i3-2115C 2.0 GHz/AMD Athlon II X3 455 Intel Core i5-750S 2.4 GHz/AMD Phenom II X4 965
Grafická karta AMD Radeon R5 340 (OEM)/NVIDIA GeForce GT 740 AMD Radeon R7 360x/NVIDIA GeForce GTX 750 Ti
DirectX Verzia 11 Verzia 11
Operačná pamäť 4 GB RAM 6 GB RAM
Pevný disk 15 GB voľného miesta 15 GB voľného miesta

• Zdroj: game-debate.com (30. 4. 2020)

S akým herným PC na Stronghold Warlords?

Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

Alza GameBox Core GTX1650

Základná zostava:

Alza GameBox Core GTX1660 Super

Alza BattleBox Core RTX3060 Gungnir

Optimálna zostava:

Alza BattleBox Core RTX3060 Gungnir

Alza BattleBox Ryzen RX 6800 XT Master

Zostava pre náročných:

Alza BattleBox Ryzen RX 6800 XT Master

i Mohlo by vás zaujímať


Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB09