Farebný model
Na reprodukciu farieb v monitoroch či projektoroch sa používa model RGB, ktorý využíva spájanie červenej, zelenej a modrej farby (s vlnovými dĺžkami 630, 530 a 450 nm) na zobrazenie obsiahleho poľa farieb. Z týchto troch farieb sa vykresľujú všetky farby, ktoré na monitoroch vidíme dodnes a tvoria teda základ RGB modelu. Každá zobrazená farba sa odvíja od mohutnosti týchto troch farieb a uvádza sa buď percentami alebo počtami bitov. Pri výstupnom 8-bitovom RGB signáli z PC karty sa predpokladá rozsah týchto farebných zložiek 0 – 255, naopak pri špeciálnych strihových kartách postačí aj obmedzený rozsah 16 – 235. Model RGB si možno predstaviť ako kocku, kde kolmé hrany vyjadrujú onú mohutnosť základných farieb. Ľubovoľný bod v tejto kocke uvádza pomocou súradníc hodnotu výslednej farby.
Pri videu alebo digitálnej fotografii sa využíva aj spôsob kódovania informácií YCbCr, kedy sú obrazové pixely popísané tromi základnými farebnými zložkami: jas (Y), Cb-rozdielová zložka (BY) a Cr-rozdielová zložka (RY). YCbCr nie je absolútny farebný model a zobrazenie farieb závisí od momentálneho použitia farieb RGB v signáli.