Základné informácie
Základné informácie o fungovaní zákazníckych účtov na Alza.sk.
Kto sme?
- Obchodná firma
- Alza.sk s. r. o.
- Hlavná adresa a najväčší showroom
- Mlynské Nivy 19034 / 5a, Bratislava
- Sídlo spoločnosti
- Karadžičova 8, 821 08 Bratislava - mestská časť Ružinov
- IČO
- 36562939
- DIČ
- 2021863811
- Zápis v obchodnom registri
- Mestského súdu Bratislava III, vložka číslo 35889/B
- Kontakt
- +421 2 5710 1800 , alebo tento kontaktný formulár
- Fakturačné údaje
- K dispozícii tu
Predávajúcim sa pre účely týchto VOP rozumie Alza ako je definovaná vyššie.
Kupujúcim podľa týchto VOP je fyzická osoba v postavení spotrebiteľa alebo podnikajúca fyzická osoba alebo právnická osoba.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
Podnikateľom sa taktiež pre účely VOP rozumie ten, kto jedná v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
K čomu slúžia obchodné podmienky?
Nákupom na Alza.sk uzatvárate so spoločnosťou Alza zmluvu. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (VOP) nám stanovujú obsah tejto zmluvy.
Ďalšie informácie o Alza.sk nájdete v sekcii O nás.
Súhlas s obchodnými podmienkami
Vytvorením objednávky (napr. kliknutím na tlačidlo, ktorým objednávku dokončujete) sa pre vás tieto VOP stávajú záväzné. Súčasťou sú najmä Reklamačný poriadok, Podmienky ochrany osobných údajov, Spôsoby dopravy a ďalšie dokumenty, na ktoré odkazujeme.
Aké časti VOP sú záväzné a aké ilustratívne?
Na začiatku vybraných kapitol či iných komplikovanejších častí VOP sme pre vás vždy zhrnuli podstatu a najdôležitejšie informácie. Zhrnutie kapitoly je písané kurzívou a slúži pre základnú orientáciu.
Naopak číslované odseky právne záväzné sú.
Ako môžete nakupovať na Alza.sk
Všetky informácie o nakupovaní na Alza.sk
Nákup prostredníctvom e-shopu
Nakúpiť je možné na adrese www.alza.sk.
Objednávka je vytvorená v okamihu kliknutia na tlačidlo určené na dokončenie objednávky. Dovtedy môžete svoju objednávku v košíku ľubovoľne upravovať, vrátane spôsobu dopravy a platby.
Zmluva je uzatvorená až v okamihu, keď vám objednávku potvrdíme. Potvrdenie objednávky obdržíte na vami zvolenú e-mailovú adresu, preto vás žiadame o prekontrolovanie správnosti vami zadaných údajov. Prílohou potvrdenia objednávky sú aj tieto VOP a Reklamačný poriadok.
Následná zmena objednávky je možná iba po vzájomnej dohode, poprípade za podmienok stanovených zákonom alebo týmito VOP.
Objednávky cez e-shop www.alza.sk je možné vytvárať nonstop.
Robíme všetko pre to, aby k výpadkom e-shopu nedochádzalo, ale výnimočným výpadkom nie je možné úplne predísť. Preto v prípade výpadku informačného systému alebo zásahu vyššej moci (napr. výpadok elektriny) nezodpovedáme za nedodržanie prevádzkovej doby e-shopu.
Nákup na predajni alebo prostredníctvom e-mailu
Objednávať môžete aj prostredníctvom pracovníka Alzy na ktorejkoľvek z našich pobočiek, poprípade po telefóne alebo e-mailu, ktoré nájdete v sekcii O nás.
V prípade objednania cez e-mail je zmluva uzatvorená v momente doručenia potvrdenia objednávky na váš e-mail. Pri objednávke cez telefón je zmluva uzatvorená v momente Vášho potvrdenia. V prípade objednania prostredníctvom pracovníka Alzy je zmluva uzavretá okamihom (aj čiastočnej) úhrady.
Kamenné pobočky sú otvorené v ich prevádzkovej dobe, ktorú nájdete tu.
Alza si vyhradzuje v prípade nákupu akýmkoľvek spôsobom vlastnícke právo k veci až do okamihu, keď dôjde z vašej strany k zaplateniu celej kúpnej ceny.
Odchýlky pri predobjednávkach, objednávkach nad 4 000 EUR a pri nákupe niektorého typu tovaru
Odchýlky od týchto VOP a ich súčastí, ktoré sa použijú podporne v stanovených prípadoch.
V prípade:
platia nasledujúce odchýlky od týchto VOP a ich súčastí, ktoré sa použijú podporne (ak nie je nižšie stanovené inak).
Pri predobjednávke tovaru sa jedná iba o rezerváciu miesta na čakacej listine, nie o uzavretí (budúcej) kúpnej zmluvy. Bohužiaľ nie sme schopní ovplyvniť termíny dodania jednotlivého tovaru ponúkaného v predobjednávke. Z toho dôvodu je kúpna zmluva uzavretá až v okamihu, keď budete informovaní, že sa na vás dostal rad a tovar je pre vás pripravený. Informácie o cene u predobjednávok nájdete nižšie.
Akonáhle presiahne čiastka vašej objednávky 4 000 EUR vr. DPH, budete pri vytváraní objednávky vyzvaní, aby ste sa prihlásili k svojmu užívateľskému účtu, z ktorého ste už v minulosti s Alzou uzavreli Kúpnu zmluvu a táto zmluva nebola predčasne ukončená (napr. vašim odstúpením od kúpnej zmluvy). Pokiaľ tieto podmienky nesplníte, môže Alza vašu objednávku bez ďalšieho zrušiť a odmietnuť uzavretie kúpnej zmluvy.
Na predchádzanie vzniku a minimalizáciu vzniku škôd po vás Alza bude v tomto prípade tiež požadovať zaplatenie kúpnej ceny skôr, než dôjde k odoslaniu vybraného tovaru. Kým z vašej strany nebude kúpna cena zaplatená, nemusí vám Alza tovar dodať.
Pred kúpou obuvi odporúčame dôkladné zmeranie veľkosti svojej nohy. Akonáhle topánky prevezmete, odporúčame ich bezprostredné vyskúšanie s čistou ponožkou, aby nedošlo k zásahu do zdravotnej nezávadnosti obuvi.
V prípade odstúpenia od zmluvy v lehote 14 dní nám musíte vrátiť obuv čistú, bez známok nosenia a v originálnej krabici, ako keby skúška prebiehala v kamennej predajni.
Pokiaľ obuv ponesie akékoľvek známky opotrebenia a nosenia, môžeme vám kúpnu cenu ponížiť o náhradu škody. Náhrada škody je v tomto prípade suma, o ktorú sa hodnota tovaru znížila (obvykle budeme nútení predať obuv ako použitú, teda za nižšiu cenu). Ďalej môžeme vrátenú kúpnu cenu ponížiť aj napr. o náklad na vyčistenie topánok alebo ich opravu. Upozorňujeme vás, že v niektorých prípadoch sa môže náhrada škody v súčte vyšplhať až do sumy samotnej kúpnej ceny.
Pri kúpe poukazu (voucheru) tretích strán je Alza iba ich predajcom. S uplatnením plnenia z takýchto poukazov sa musíte obrátiť na poskytovateľa uvedeného na poukaze alebo v popise produktu na našom e-shope.
Po zakúpení poukazu obdržíte na vašu e-mailovú adresu, uvedenú buď vo vašom zákazníckom účte alebo v rámci objednávky, unikátny kód na uplatnenie poukazu. S týmto kódom sa potom obráťte na príslušného poskytovateľa, ktorý vám na jeho základe poskytne predmetnú službu či tovar. Poukaz je uplatnený v okamihu, keď poskytovateľ overí jeho platnosť v našom informačnom systéme.
Od zmluvy na poukaz (voucher) môžete odstúpiť v prípade, že poukaz ešte nebol uplatnený. V prípade reklamácie tovaru alebo služby odporúčame obrátiť sa na príslušného poskytovateľa, ktorý s vami reklamáciu vybaví rýchlejšie a efektívnejšie.
Na darčekové poukazy sa vzťahujú osobitné podmienky používania, ktoré nájdete v popise konkrétneho darčekového poukazu a tiež priamo na poukaze.
Pri používaní všetkého elektronického obsahu (tj. všetok softvér, PC hry, hry pre herné konzoly a pod. ) zakúpeného u Alzy musíte dodržiavať povinnosti stanovené nielen týmito VOP a právnymi predpismi upravujúcimi autorské diela, ale aj konkrétnymi licenčnými podmienkami daného produktu (napr. EULA). Ak tieto povinnosti porušíte, potom musíte nahradiť prípadnú ujmu, pričom takéto konanie môže byť v niektorých prípadoch aj trestnoprávneho charakteru.
Všetky elektronické diela smiete používať výhradne pre svoju osobnú potrebu, a nie za účelom dosiahnutia priameho alebo nepriameho hospodárskeho alebo obchodného prospechu, ak nie je v licenčných podmienkach uvedené niečo iné.
Nemôžete kopírovať zakúpený elektronický obsah, ani ho iným spôsobom rozmnožovať, zhotovovať z neho odpisy, výstrižky a inak s ním nakladať v rozpore s autorskými právami, inými právnymi predpismi a/alebo licenčnými podmienkami daného produktu. Prístup k elektronickému obsahu môže byť odmietnutý alebo licencia deaktivovaná v prípade, že elektronický obsah bol získaný v dôsledku vašej protiprávnej činnosti.
Toto ustanovenie VOP sa použije taktiež na elektronický obsah, ktorý vám Alza poskytne ako dar.
V prípade nákupu motorového vozidla môže byť kúpna zmluva uzavretá iba za vašej fyzickej prítomnosti v kamennej prevádzke Alzy, kde dôjde k predvedeniu vozidla a oboznámeniu najmä s jeho obsluhou a technickými parametrami.
Pokiaľ budete chcieť vozidlo rezervovať, môže Alza požadovať uhradenie vratnej zálohy, ktorá je splatná potvrdením rezervácie a bude započítaná oproti kúpnej cene. Pokiaľ sa rozhodnete vozidlo nekúpiť, bude vám záloha vrátená do 7 dní (záloha nie je úročená).
Vlastníkom vozidla sa stanete v momente, keď zaplatíte kúpnu cenu v plnej výške a podpíšete odovzdávací protokol, v ktorom potvrdíte prevzatie vozidla.
Ak je objednávka motorového vozidla vytvorená cez e-shop a odstúpite od kúpnej zmluvy motorového vozidla, ktoré ste zároveň v medzičase už prihlásili do evidencie motorových vozidiel (alebo vám bol vystavený technický list), môžeme vám pred vrátením ponížiť kúpnu cenu. Takéto poníženie je najmenej 30 % kúpnej ceny a zodpovedá zníženiu hodnoty vozidla v dôsledku jeho prihlásenia do príslušnej evidencie.
zvýhodnené cenníky Podnikateľom v rámci programu Alza pre firmy ponúka spoločnosť Alza špeciálne zvýhodnené cenníky v závislosti od obratu podnikateľa (celkovej hodnote nákupov podnikateľa bez DPH na e-shope) www.alza.sk, počítané za posledných 12 mesiacov od dnešného dátumu. ). Jedná sa o cenníky:
Alza si vyhradzuje právo neposkytnúť podnikateľovi zľavnený cenník, právo na zmenu ceny tovaru v rámci zľavnených cenníkov a na zmenu zoznamu Tovaru ponúkaného v rámci zľavnených cenníkov. Alza upozorňuje, že ceny v rámci zľavneného cenníka sa môžu priebežne meniť a že zmena ceny nezakladá nárok podnikateľa na vrátenie rozdielu v cene.
Spoločnosť Alza si tiež vyhradzuje právo poskytnúť podnikateľovi zľavnené ceny, aj keď nesplní požiadavku na obrat. O aktivácii zľavneného cenníka Alza informuje podnikateľa e-mailom, preto Alza odporúča členom programu Alza pre firmy nastaviť si súhlas so zasielaním marketingovej komunikácie.
skúšobný nákup Alza umožňuje členom programu Alza pre firmy z verejného sektora, najmä školám a štátnym inštitúciám, skúšobný nákup. Títo členovia programu Alza pre firmy tak majú možnosť po predchádzajúcej dohode s Alzou vyskúšať si tovar (schváliť tovar) v skúšobnej lehote 14 dní odo dňa vytvorenia objednávky. Ak člen prevezme tovar a počas skúšobnej doby tovar písomne odmietne, je povinný tovar vrátiť pred uplynutím skúšobnej doby, inak sa zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu tovaru. Ak člen poškodí skúšaný tovar, je povinný nahradiť Alze škodu.
faktúra so splatnosťou Alza ponúka možnosť neskoršej úhrady kúpnej ceny podnikateľom, ktorých obrat je minimálne 2 000 EUR v každom z posledných 3 kalendárnych mesiacov. O túto možnosť platby je možné požiadať prostredníctvom e-mailu [email protected], podrobnejšie informácie nájdete tu. Alza si vyhradzuje právo neposkytnúť podnikateľovi možnosť neskoršej úhrady kúpnej ceny alebo ju kedykoľvek zrušiť. V prípade omeškania podnikateľa s úhradou faktúry (kúpnej ceny) môže Alza pohľadávku postúpiť alebo previesť na vymáhanie tretej osobe.
Možnosti doručenia tovaru
Možnosti doručenia tovaru, podmienky prevzatia zásielky, špecifiká pre firmy a pravidlá pre digitálny obsah.
Spôsoby, podmienky a ceny jednotlivých doručení nájdete tu.
Akonáhle dôjde k uzatvoreniu zmluvy, doručí vám Alza vybraný tovar zvoleným spôsobom a Vašou povinnosťou je takéto doručenie umožniť a tovar prevziať. Spoločne s tovarom vám Alza dodá i ďalšie doklady, ktoré sa k veci vzťahujú. Pokiaľ ste zvolili dodanie na adresu či výdajné miesto niektorého z našich prepravných partnerov, odovzdá Alza tovar dopravcovi, ktorý zaistí jeho doručenie vami zvoleným spôsobom v uvedenom čase. Až do okamihu, kedy vám bude tovar doručený a odovzdaný, poprípade do okamihu, kedy odmietnete tovar prevziať, nesie nebezpečenstvo škody na tovare Alza.
O predpokladanom čase a ďalších informáciách ohľadne vami zvoleného spôsobu doručenia budete informovaný prostredníctvom vašej uvedenej e-mailovej adresy. Predpokladaný čas doručenia sa môže zmeniť v závislosti na logistických možnostiach Alzy a/alebo jej dopravcov, o čom budete bezodkladne informovaný. V prípade zásahu vyššej moci či výpadku informačného systému Alza nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru.
Počas preberania tovaru by ste si mali skontrolovať, či vám bol naozaj doručený taký počet tovaru, aký ste si objednali. Ďalej by ste mali skontrolovať, či balík nie je už na pohlaď zničený, stlačený alebo inak zdeformovaný. Pokiaľ bude balík poškodený, máte právo neprevziať tovar, poprípade tovar prevziať a do preberacieho protokolu spoločne s prepravcom zaznamenať jeho stav. Takýto protokol následne spoločne s popisom vady zásielky tovaru odošlete e-mailom na adresu [email protected], poprípade tak môžete urobiť prostredníctvom faxu alebo poštou na adresu, ktorú nájdete v sekcii o nás.
Pokiaľ ste za svoj tovar zaplatili vopred prostredníctvom internetu, musíte sa počas jeho odovzdania preukázať PIN kódom v nasledujúcich prípadoch
Tento PIN kód vám bude doručený na telefónne číslo, ktoré ste uviedli v objednávke. V takom prípade má zároveň Alza alebo prepravca právo požadovať od vás predloženie občianskeho preukazu či pasu, poprípade namiesto PIN kódu si vyžiadať váš podpis pri prevzatí. Pokiaľ sa Alza.sk nepreukážete, môže dôjsť k tomu, že vám tovar nebude vydaný.
Ak nakupujete ako právnická osoba, bude tovar odovzdaný iba
štatutárnemu orgánu právnickej osoby,
osobe, ktorá sa preukáže overenou plnou mocou, alebo
osobe, ktorá je vedená ako „správca“ v profile na stránke www.alza.sk, a zároveň sa preukáže preukazom totožnosti.
Tovar zakúpený podnikajúcou fyzickou osobou bude odovzdaný iba po predložení platného preukazu totožnosti.
Pokiaľ ste v okamihu kúpy platcom DPH, nevyzdvihujete si tovar osobným odberom na pobočke a tovar je fakturovaný s 0 % sadzbou DPH, musí byť v takom prípade miestom dodania adresa sídla alebo prevádzky uvedeného v obchodnom, živnostenskom alebo obdobnom registri.
V prípade, že odmietnete tovar pri doručovaní prevziať, máte náhradnú lehotu na jeho vyzdvihnutie. Pokiaľ ani v takej dodatočnej lehote tovar nevyzdvihnete, dochádza automaticky k odstúpeniu od zmluvy.
V prípade kúpy digitálneho obsahu dochádza k jeho dodaniu v okamihu doručenia e-mailu od Alzy, v ktorom vám sprístupní odkaz na jeho stiahnutie alebo v okamihu sprístupnenia odkazu na stiahnutie v užívateľskom účte na www.alza.sk. Takýto odkaz na stiahnutie je platný iba po dobu 60 dní.
Pokiaľ vám bude dodané väčšie množstvo, než ste si objednali, máte možnosť takýto prebytok odmietnuť. Ak tak neurobíte, je kúpna zmluva uzavretá v súvislosti aj s týmto tovarom a musíte doplatiť cenu prebytkového tovaru.
Vyzdvihnúť tovar z AlzaBoxov je možné nonstop, s výnimkou AlzaBoxov umiestnených v objekte so stanovenou otváracou dobou (napr. obchodné centrum) a výnimočných výpadkov.
Reklamácia alebo čo robiť pri vade tovaru
Informácie o postupe pri reklamácii a nutnosti informovať Alzu v prípade prevodu tovaru na inú osobu.
Všetky podmienky a postupy v prípade reklamácie tovaru sa riadia Reklamačným poriadkom, Ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto VOP.
Pokiaľ zakúpený tovar predáte alebo darujete (prípadne inak k tomuto tovaru prevediete vlastníctvo), musíte nás o tom vy aj nový vlastník informovať. Pokiaľ tak neurobíte, budeme k vám, ako k pôvodnému kupujúcemu, pristupovať ako k vlastníkovi veci (napr. pri reklamácii budeme rokovať s vami a pri prípadnom vrátení peňazí budeme peniaze vracať vám).
Kedy má tovar vadu?
Tovar má vadu, ak nemá dojednané vlastnosti. Za vadu sa považuje aj plnenie spočívajúce v dodaní iného tovaru a tiež vada v dokladoch nevyhnutných pre užívanie tovaru. Vaše právo z vadného plnenia zakladá vada, ktorú má tovar pri prechode nebezpečenstva škody na vás ako kupujúceho, hoci sa prejaví až neskôr. Vaše právo založí aj neskôr vzniknutá vada, ktorú mohla Alza spôsobiť porušením svojej povinnosti.
Právo z vadného plnenia vám neprináleží, pokiaľ ste pred prevzatím veci vedeli, že vec má vadu, alebo pokiaľ ste vadu sami spôsobili. Ak má vec vadu, sme z nej zaviazaní, a ak sa jedná o vec predávanú za nižšiu cenu alebo o vec použitú, máte miesto práva na výmenu veci, právo na primeranú zľavu.
Prechod nebezpečenstva škody
Ako kupujúci čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na veci tovar podľa možnosti prehliadnite a presvedčte sa o vlastnostiach a množstve dodaného tovaru. O prípadných zistených vadách a nedostatkoch ste nás povinný bez zbytočného odkladu informovať.
Nebezpečenstvo škody prechádza na vás ako kupujúceho prevzatím veci. Ten istý následok má, ak neprevezmete tovar, hoci sme Vám s nim umožnili nakladať.
Škoda na tovare, vzniknutá po prechode nebezpečenstva škody na Vás, nemá vplyv na vašu povinnosť zaplatiť kúpnu cenu. Kúpnu cenu nemusíte zaplatiť len v prípade ak škoda bola spôsobená našim porušením povinnosti.Vaším omeškaním s prevzatím tovaru nám vzniká právo tovar po predchádzajúcom upozornení vhodným spôsobom predať potom, čo sme Vám poskytli dodatočnú primeranú lehotu k prevzatiu. To platí aj vtedy, ak ste v omeškaní s platením, ktorým je odovzdanie tovaru podmienené.
Zodpovednosť predávajúceho
a) Zodpovedáme za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä zodpovedáme za to, že v dobe kedy prevezmete tovar: má vlastnosti, ktoré sme si dojednali; a ak chýba takéto dojednanie, že tovar má také vlastnosti, ktoré popisujeme my alebo výrobca, alebo ktoré očakávate s ohľadom na povahu tovaru a na základe nami alebo výrobcom vykonanej reklamy;
b) sa hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie uvádzame alebo, ku ktorému je tovar tohto druhu obvykle používaný;
c) je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti; a
d) vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
e) Ak sa prejaví vada v priebehu záručnej doby, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí.
f) Ste oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia, ak nie je uvedené inak, to sa však netýka:
I) tovaru predávaného za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná;
II) na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním;
III) pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí; alebo
IV) ak to vyplýva z povahy tovaru.
V) pri spotrebnom tovare (napr. kozmetika, drogistické výrobky a pod.) ste oprávnený uplatniť právo z vady do dvadsiatich štyroch (24) mesiacov, ak nie je však na tovare uvedený dátum spotreby, v takom prípade sa lehota skráti len do dátumu vyznačeného na obale tovaru.
Uplatnenie práv z vadného plnenia pri darčekoch
Ak je spoločne s tovarom poskytovaný aj darček, je možné uplatniť právo z vady do 24 mesiacov len pri predávanom tovare, ale nie pri darčeku poskytnutom spoločne s tovarom. Pri týchto darčekoch môžete uplatniť práva z vadného plnenia len do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
Ak nakupujete ako podnikateľ (t. j. nákup na IČO) nie ste oprávnený pri darčeku uplatniť práva z vadného plnenia. Pre kupujúceho podnikateľa môže byť lehota pre uplatnenie práv z vadného plnenia upravená odlišne, ak je to u daného typu tovaru výslovne uvedené, takto uvedená lehota má prednosť. Tovar je v takom prípade označený nasledovne Záruka (alza.sk).
Podstatné porušenie zmluvy
Ak sa vada vyskytne v uvedenej lehote a ak je vadné plnenie podstatným porušením zmluvy, máte právo:
a) na odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúceho tovaru, pokiaľ to nie je vzhľadom k povahe vady neprimerané, ale ak sa vada týka len súčasti tovaru, môžete požadovať len výmenu tejto súčasti; ak to nie je možné, môžete odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom k povahe vady neúmerné, najmä ak možno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, máte právo na bezplatné odstránenie vady;
b) na odstránenie vady opravou tovaru;
c) na primeranú zľavu z kúpnej ceny; alebo
d) odstúpiť od zmluvy.
Ako kupujúci máte povinnosť nám oznámiť, aké právo ste si zvolili, a to pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôžete zmeniť bez nášho súhlasu; to neplatí, ak ste žiadali opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak neodstránime vady v primeranej lehote alebo ak Vám oznámime, že vady neodstránime, môžete požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môžete od zmluvy odstúpiť.Ak si nezvolíte svoje právo včas, máte práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy - viď nižšie. Ako spotrebiteľ máte právo na primeranú zľavu aj v prípade, že Vám nemôžeme dodať nový tovar bez vád, vymeniť jeho súčasť alebo tovar opraviť, ako aj v prípade, že nenapravíme tovar v primeranom čase, alebo že by vám zaistenie nápravy pôsobilo značné ťažkosti.
Nepodstatné porušenie zmluvy
Ak je chybné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, máte právo na odstránenie chyby, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Pokiaľ neuplatníte právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpite od zmluvy, môžeme Vám dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Iné vady môžeme odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním nového tovaru. Ak neodstránime vadu veci včas alebo vadu veci odmietneme odstrániť, môžete požadovať zľavu z kúpnej ceny, alebo môžete od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôžete meniť bez nášho súhlasu.
Porušenie zmluvy všeobecne
Právo na dodanie nového tovaru, alebo výmenu súčasti máte aj v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôžete tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave (tretia reklamácie rovnakej vady) alebo pre väčší počet vád (aspoň 3 vady súčasne). V takom prípade máte ako spotrebiteľ aj právo od zmluvy odstúpiť.
Pri dodaní nového tovaru nám vrátite na vlastné náklady tovar pôvodne dodaný (vrátane všetkého dodaného príslušenstva).
Ak nám neoznámite vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli pri včasnej prehliadke a náležitej starostlivosť zistiť, súd vám právo z chybného plnenia neprizná. Ak sa jedná o skrytú vadu, platí to isté, ak nebola vada oznámená bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do dvoch rokov po odovzdaní veci.
Záruka za akosť
Zárukou za akosť sa zaväzujeme, že tovar bude po určitú dobu spôsobilý na obvyklé použitie alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tieto účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo doby použiteľnosti tovaru na obale alebo v reklame. Záruka môže byť poskytnutá aj na jednotlivú súčasť tovaru.
Záručná doba plynie od odovzdania tovaru Vám; ak bol tovar podľa zmluvy odoslaný, plynie od dodania tovaru do miesta určenia. Ak má kúpený tovar uviesť do prevádzky niekto iný ako my, plynie záručná doba až odo dňa uvedenia tovaru do prevádzky, ak ste si objednali uvedenie do prevádzky od nás spolu s tovarom či najneskôr do troch týždňov od prevzatia tovaru a riadne a včas ste poskytli na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.
Právo zo záruky nemáte, ak vadu spôsobila, po prechode nebezpečenstva škody na tovare na Vás, vonkajšia udalosť.
Odstúpenie od zmluvy
Podmienky a postupy pre odstúpenie od zmluvy, vrátane výnimiek, lehôt a vrátenia peňazí. Platí tak pre spotrebiteľov, ako aj pre podnikateľov.
Pri odstúpení od zmluvy ohľadom prístroja, na ktorom máte svoje osobné dáta, odporúčame aby ste si svoje dáta zálohovali az prístroja ich potom zmazali (pokiaľ je to možné).
O spôsobe vrátenia peňazí pri odstúpení od zmluvy nájdete informácie nižšie.
Som spotrebiteľ
Ako spotrebiteľ máte právo vrátiť tovar v lehote 14 dní, pokiaľ ste ho zakúpili dištančne, tzn. napríklad cez e-shop www.alza.sk. Tovar musíte v takom prípade vrátiť neponičený, nepoškodený a bez známok používania. Tovar by ste si mali vyskúšať a prezrieť rovnako, ako keby ste tak urobili v bežnej kamennej predajni. Pokiaľ budú na tovare známky opotrebenia alebo iného používania, môžeme ešte pred vrátením kúpnu cenu ponížiť o náhradu za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takéhoto zaobchádzania.
Odstúpiť od zmluvy nemôžete napr. pri hygienickom tovare, ktorý vám bol dodaný v uzavretom obale a Vy ste ho z takého obalu vyňali, pri novinách, periodikách alebo časopisoch a ďalej tiež pri tovare, ktorý bol upravený na základe vášho priania. Ďalšie prípady, v ktorých nemožno odstúpiť od zmluvy, nájdete nižšie.
Ak ste spotrebiteľom (tj. nejde o objednávku „na firmu“, resp. objednávku, v ktorej ste uviedli svoje IČO), máte právo odstúpiť od zmluvy a žiadať vrátenie ceny v lehote štrnástich dní.
V prípade kúpnej zmluvy plynie lehota 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
V prípade zmluvy, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, plynie lehota 14 dní odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru.
Pri opakovanej dodávke tovaru plynie lehota 14 dní odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru.
Akým spôsobom môžete od zmluvy odstúpiť?
Spôsoby odstúpenia sú pre vás zoradené podľa rýchlosti odbavenia a vášho pohodlia pri ich zadávaní:
Odporúčanou možnosťou, ako od zmluvy odstúpiť, je zo svojho zákazníckeho účtu v sekcii Reklamácia a vrátenie (funguje aj z mobilnej aplikácie), prípadne prostredníctvom kiosku na pobočke. Takto zadané odstúpenia sme vďaka priamemu napojeniu na naše systémy schopní odbavovať najrýchlejšie.
Odstúpiť je možné aj pohodlne prostredníctvom AlzaBoxov. Aktuálne podmienky vrátenia tovaru prostredníctvom AlzaBoxu po odstúpení od zmluvy alebo pri vybavovaní reklamácií nájdete tu. Pred vrátením tovaru vložením do AlzaBoxu si prosím tieto podmienky prečítajte.
Odstúpiť od zmluvy môžete ďalej vyplnením a odoslaním vzorového formulára na našom webe.
V neposlednom rade je možné odstúpiť prostredníctvom konzultanta predaja na pobočke.
Od zmluvy môžete odstúpiť aj korešpondenčne odoslaním vzorového formulára na adresu:
Alza.sk s.r.o.
Mlýnske Nivy 19034/5a,
821 09 Bratislava
Ako a kedy musíte vrátiť tovar
Akonáhle odstúpite od zmluvy, musíte nám tovar vrátiť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od samotného odstúpenia od zmluvy. Tovar vraciate na svoje náklady, ktoré vám nebudú preplatené. Tovar by mal byť nepoškodený, nepoužívaný a čistý, vrátane všetkého príslušenstva, ktoré ste k nemu obdržali. Pokiaľ je to možné, tovar by mal byť vrátený v originálnom obale.
Kedy od zmluvy odstúpiť nemôžete
Pokiaľ sa jedná o spotrebný či hygienický tovar, je možné odstúpiť od zmluvy iba v prípade, ak nie je porušený originálny obal balenia, poprípade iný hygienický obal chrániaci samotný tovar. To sa týka napr. drogistických výrobkov, kozmetiky a pod.
Nemožno tiež odstúpiť v prípade poskytnutia služieb za odplatu, pokiaľ sme vám ich poskytli v lehote 14 dní od objednania takejto služby. Typicky v prípade, ak vám robíme napr. montáž spotrebiča s vaším výslovným súhlasom. Ďalším prípadom, keď nemôžete odstúpiť od zmluvy je tovar, ktorý sme akokoľvek upravili na základe vašej osobnej žiadosti.
Pokiaľ tovar podlieha rýchlo skaze alebo má krátkodobú spotrebu, popr. bolo po dodaní nenávratne zmiešané s iným tovarom.
V prípade opravy alebo údržby vo vami určenom mieste na vašu žiadosť. Tu sa jedná najmä o prípady opráv domácich spotrebičov a pod.
V prípade zvukovej alebo obrazovej nahrávky či počítačového programu, ktoré vám boli dodané v zapečatenom obale a vy ste tento obal porušili.
V prípade dodania novín, periodík alebo časopisov, okrem predplatného.
Nie je možné odstúpiť vo vzťahu k samotnej preprave tovaru, pretože je zabezpečovaná s ohľadom na určité obdobie.
Nemožno odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je vykonanie naliehavých opráv a údržby, o ktoré ste výslovne požiadali Alzu a to neplatí pre zmluvy o službách a pre zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy a údržby, ak boli uzatvorené počas návštevy Alzy u Vás a tieto služby alebo tovary ste si vopred neobjednali.
Nemožno odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s Vašim výslovným súhlasom a vyhlásili ste, že ste boli riadne poučení o tom, že vyjadrením tohto súhlasu strácate právo na odstúpenie od zmluvy.
Nemožno odstúpiť v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je darčekový poukaz, ktorý bol Vami vybratý z ochranného obalu (tj. napr. z obálky), pretože v takomto prípade dochádza k zverejneniu tajného kódu, ktorý je týmto znehodnotený a spotrebovaný. V prípade dodania digitálneho obsahu za odplatu. Klasickým prípadom digitálneho obsahu sú licencie k počítačovým softwarom (Windows a pod.), digitálne kľúče k počítačovým hrám alebo e booky. Pri objednávke digitálneho obsahu beriete na vedomie, že od takejto zmluvy vzhľadom k jej povahe nemožno odstúpiť, pretože príslušný digitálny obsah vám bude okamžite poskytnutý k stiahnutiu, a teda k užívaniu. Týmto nie je dotknuté vaše právo odstúpiť od zmluvy pri ostatnom tovare, ktorý ste nakupovali spoločne s digitálnym obsahom, pokiaľ to jeho povaha umožňuje (napr. pokiaľ ste kúpili e-book a tlačenú knihu, tlačenú knihu môžete do 14 dní vrátiť).
Od zmluvy nemôžete odstúpiť ani v prípade tzv. blind bagov (zberateľské karty a iné, podrobnejšie viď ďalej) a blind boxov (box obsahujúci jeden alebo viac blind bagov, podrobnejšie ďalej), ktoré môžu na princípe náhody obsahovať vzácny tovar. Blind bagom sa rozumie tovar, ktorého konkrétna podoba nie je známa pred jeho rozbalením a kde o vzácnosti tovaru, ktorý sa v balení nachádza, rozhoduje prvok náhody. Medzi blind bagy patria napr. zberateľské karty (napr. Pokémon karty, Lorcana karty), L.O.L. Surprise Blind Bag bábiky či iné. Ako praktický príklad uvedieme zberateľské karty: po rozbalení balenia môžete zistiť, že balenie obsahuje bežné karty určitej (pravdepodobne nižšej) hodnoty, rovnako ako sa ale (s menšou pravdepodobnosťou) môže stať, že v balení nájdete vzácnu kartu výrazne väčšej hodnoty. Preto nemožno takýto tovar po rozbalení vrátiť (od uzatvorenej zmluvy nemožno odstúpiť). Blind boxom je tovar, ktorý v sebe obsahuje buď viacero blind bagov naraz, prípadne popri jednom blind bagu alebo viacerých blind bagoch obsahuje navyše nejaký ďalší tovar. Pokiaľ z vašej strany dôjde v prípade kúpy blind boxu k rozbaleniu čo i len jediného blind bagu (napríklad balíčku Pokémon kariet), strácate tým možnosť odstúpiť od zmluvy. Blind bagy a blind boxy sa v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa považujú za tovar, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zamiešaný s iným tovarom a preto v súlade s § 19 ods. 1 písm. f) zákona o ochrane spotrebiteľa nemá spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu podľa § 19 a nasl. zákona o ochrane spotrebiteľa.
Čo ak vrátite tovar poškodený, poškriabaný či inak opotrebovaný?
V prípade, že vrátite tovar poškodený, poškriabaný, či s inými známkami opotrebenia, môžeme vám vrátenú kúpnu cenu tovaru ponížiť o sumu, ktorá zodpovedá takému opotrebeniu. Takýmto prípadom bude napr. vrátenie poškriabaného telefónu, pretlačený displej monitora alebo zanesený reproduktor nečistotami. V takýchto prípadoch dôjde k vyčísleniu škody, o ktorú bude vaša vrátená kúpna cena znížená.
Ako vám vrátime peniaze?
Peniaze vám budú vrátené do 14 dní od odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom, akým prebiehala platba. Nemusíme vám však peniaze vrátiť skôr, ako vrátite tovar, poprípade, než preukážete, že ste tovar odoslali alebo vložili do AlzaBoxu. Rovnako máte právo na vrátenie peňazí vynaložených na dodanie tovaru pri jeho objednávke, iba však do výšky rovnajúcej sa najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru na Alza.sk.
V prípade prevzatia v hotovosti po vás môže Alza požadovať predloženie identifikačného preukazu, ako je občiansky preukaz alebo cestovný pas, za účelom predchádzania vzniku škôd a zamedzeniu legalizácie výnosov pochádzajúcich z trestnej činnosti. Pokiaľ takýto preukaz nepredložíte, môžeme odmietnuť vám peňažné prostriedky preplatiť.
Čo keď boli súčasťou tovaru darčeky?
Ak ste zároveň v súvislosti s nákupom tovaru obdržali od Alzy darčeky, a využili ste možnosť odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní, musíte nám taktiež s tovarom vrátiť aj poskytnuté darčeky.
V prípade odstúpenia od zmluvy o poskytovaní služieb a ak bolo už s takým plnením začaté, musíte nám napriek tomu pomernú časť ceny zaplatiť.
Som podnikateľ
Pri nákupe ako podnikateľ (teda na IČO) nemáte pri nákupe urobeného dištančne, na rozdiel od spotrebiteľa, zo zákona právo vrátiť tovar v lehote 14 dní. Zákon v tomto ohľade zvýhodňuje iba spotrebiteľov.
Napriek tomu aj podnikateľom umožňujeme odstúpiť od zmluvy za rovnakých podmienok ako spotrebiteľom. Pokiaľ ste teda nakúpili ako podnikateľ, môžete od nákupu odstúpiť do 14 dní podľa pravidiel uvedených vyššie.
V prípade odstúpenia od zmluvy sa na vás ako podnikateľa vzťahujú rovnaké pravidlá ako v prípade spotrebiteľa. Tieto pravidlá sú uvedené vyššie v tomto čl. 6 "Odstúpenie od zmluvy".
Z dôvodu ochrany Vašich práv a predchádzania trestnej činnosti, pokiaľ ste nakupovali ako právnická osoba a prajete si preplatiť vystavený dobropis v hotovosti priamo na predajni Alzy, bude čiastka preplatená iba tým osobám, ktoré môžu konať za príslušnú právnickú osobu v zmysle ods. 4.6.
Uskutočňujeme v prvom rade maloobchodný (retailový) predaj, tj. dodávame tovar primárne fyzickým osobám ako koncovým zákazníkom, a preto si výslovne vyhradzujeme právo, za účelom obslúženia čo najväčšieho počtu fyzických osôb ako svojich cieľových zákazníkov, Vám zrušiť objednávku, v prípade, že množstvo objednaného tovaru prevyšuje množstvo bežnej spotreby pre potreby fyzických osôb ako koncových zákazníkov. V takýchto prípadoch Vás Alza upozorní e-mailom na zrušenie objednávky a prípadne Vám vráti už zaplatenú kúpnu cenu.
Ako retailový predajca nenesieme zodpovednosť za ďalší predaj našich produktov a za prípadný ušlý zisk s tým súvisiaci.
V akých prípadoch môže odstúpiť od zmluvy Alza?
V niektorých prípadoch máme aj my právo od zmluvy odstúpiť. Tomu je najmä v prípade chybného nacenenia tovaru, kedy je cena zjavne neprimeraná. Ďalším prípadom môže byť skutočnosť, že došlo k objednaniu alebo predaju alkoholického nápoja osobou mladšou ako 18 rokov. Môžeme tiež odstúpiť v prípade, keď si objednáte tovar, ktorý je však určený iba pre určitý okruh zákazníkov, napr. iba pre školy.
Odstúpenie Alzou v prípade chyby v cene tovaru
V prípade chybného nacenenia tovaru, bližšie popísaného v kapitole 9. týchto VOP, má Alza právo odstúpiť od zmluvy. V takomto prípade nastane zo strany Alzy stornovanie objednávky, poprípade iné vyrozumenie, z ktorého bude jasné, že Alza od zmluvy odstupuje.
Pokiaľ ste už zaplatili časť kúpnej ceny tovaru, bude vám táto čiastka vrátená späť rovnakým spôsobom najneskôr do 14 dní odo dňa nasledujúceho po odstúpení od zmluvy Alzou.
Odstúpenie Alzou v prípade kúpy tovaru určeného konkrétnemu okruhu zákazníkov
Upozorňujeme, že niektorý tovar môže byť dostupný iba určitému okruhu zákazníkov. V takom prípade je informácia jasne a zrozumiteľne uvedená na samotnom produkte alebo jeho popise. Pokiaľ si objednáte tovar a nespadáte pod takýto okruh zákazníkov, má Alza právo od zmluvy odstúpiť. To sa týka najmä produktov určených iba podnikateľom či zdravotníckych pomôcok, ktoré sú určené iba pre koncových užívateľov a ich ďalšia distribúcia nie je možná.
Sťažnosti alebo ako riešiť spory s Alzou
Popis trojfázového postupu pre riešenie sťažností a možností mimosúdneho riešenia sporov.
Záleží nám na tom, aby ste boli s Alzou spokojní. A ak sa nám niečo nepodarí, tak sa k situácii postavíme čelom. Aj keď je pre nás zákazník na prvom mieste, nemôžeme bohužiaľ ani pri najlepšom fungovaní vylúčiť, že dôjde k výnimočnému pochybeniu nášho zamestnanca. Na čo najrýchlejšie vyriešenie vašej sťažnosti máme nastavený interný proces, v rámci ktorého rýchlo preskúmavame sťažnosti našich zákazníkov.
Prvý krok
Zákaznícka linka nonstop: +421 2 5710 1800 alebo elektronicky cez náš kontaktný formulár.
Druhý krok
Tím pre sťažnosti, ktorému môžete napísať cez tento kontaktný formulár. Pre riešenie v rámci druhého kroku sa prosím vždy najskôr odkážte na pôvodne riešený prípad, označený v rámci komunikácie ako „CCT“ + číslo prípadu.
Tretí krok
Pokiaľ sťažnosť nevyriešime k vašej spokojnosti, potom je možné tieto spory riešiť aj mimosúdnou cestou. V takom prípade môžete ako spotrebiteľ (nesmie ísť o nákup „na IČO“) kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporu, ktorým je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia či spor riešiť on-line prostredníctvom na to určenej platformy.
Platenie, vrátenie peňazí, fakturačné údaje
Dostupné spôsoby platby, pravidlá pre vrátenie peňazí a obmedzenia pre zmeny údajov na faktúre.
Na našom e-shope je možné platiť týmito spôsobmi. Ako spôsob platby môžete zvoliť tiež platbu kryptomenou (napr. Bitcoin), pokiaľ ju Alza umožňuje. Pokiaľ budete z akéhokoľvek dôvodu následne požadovať vrátenie kúpnej ceny tohto tovaru, môže byť táto cena vrátená iba v mene, ktorá je uvedená na faktúre za tento tovar (spravidla v eurách) a vo výške uvedenej na faktúre. Prípadné pohyby v kurze kryptomien nebudú pri vrátení kúpnej ceny zohľadnené, s čím vyslovujete súhlas.
Do doby úplného zaplatenia kúpnej ceny je tovar stále vo vlastníctve Alzy (tzv. výhrada vlastníckeho práva).
Údaje na faktúre nemožno bohužiaľ po odoslaní objednávky meniť.
K vráteniu dane osobám z tretích krajín pri vývoze tovaru za splnenia podmienok zákona o DPH dochádza bezhotovostne na účet zákazníka, pokiaľ Alza nerozhodne o výplate iným spôsobom. Dôvodom preferencie bezhotovostnej platby je nielen legislatíva obmedzujúca platby v hotovosti, ale aj obmedzenie rizika prania špinavých peňazí.
Vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy
Pokiaľ odstúpite od zmluvy alebo vám budú peňažné prostriedky vrátené z iného dôvodu, vrátime vám peniaze rovnakým spôsobom, akým sme ich od vás prijali. Pokiaľ však peniaze nemožno vrátiť rovnakým spôsobom, napríklad ste platili v hotovosti na pobočke, kuriérovi alebo došlo k expirácii vašej platobnej karty, zodpovedáte za správnosť údajov, ktoré nám k vráteniu poskytnete. Za správnosť údajov zodpovedáte aj v prípade, keď sme vám vyhoveli a peniaze vraciame iným spôsobom.
Ceny
Pravidlá určovania cien, zliav, používania poukazov a riešení situácií s chybnou cenou alebo predobjednávkami.
Všetky naše ceny sú konečné, v slovenskej mene (EUR) a vrátane DPH. V cene tovaru nie je zahrnutá cena dopravy a prípadne dobierky, ktorá sa zobrazí až v poslednej fáze tzv. košíka podľa vášho výberu. Ceny sú zaokrúhľované na celé koruny. Môže nastať situácia, kedy pri objednaní väčšieho počtu tovaru bude konečná cena nepatrne odlišná od pôvodne uvedenej. To môže byť spôsobené práve zaokrúhľovaním cien.
Pokiaľ dôjde počas objednávky k zneužitiu údajov (osobných alebo firemných), poprípade platobnej karty, môžeme vyhlásiť takú objednávku za neplatnú.
Zdá sa vám cena podozrivo nízka? Alebo chyby v cene tovaru
Všetky nami uvádzané ceny sú konečné a zaokrúhlené na celé koruny. V ojedinelých prípadoch však môže dôjsť k chybe v cene tovaru alebo služby (hoci robíme maximum pre prevenciu, tak tomuto nie sme bohužiaľ schopní úplne zabrániť, aj naši zamestnanci sú len ľudia). Podrobnosti o chybách v nacenení, vrátane informácie, kedy môže Alza odstúpiť od takej zmluvy, nájdete nižšie.
Môžu nastať prípady, kedy dôjde k chybnému uvedeniu ceny tovaru. Takýmito prípadmi sú najmä
cena tovaru je na prvý pohľad zjavne nesprávna (napr. sa výrazne odchyľuje od obvyklej ceny tovaru),
cena súvisiacich služieb ako doprava, poistenie predĺženej záruky a pod., je zjavne nesprávna,
v cene tovaru chýba alebo prebýva jedna alebo viac cifier, alebo
zľava na tovar presahuje 60 % bez toho, aby takýto tovar bol súčasťou zvláštnej marketingovej či výpredajovej akcie.
V týchto prípadoch si Alza vyhradzuje právo zmluvu neuzavrieť, poprípade od takej zmluvy odstúpiť aj potom, ak ste už obdržali e-mail potvrdzujúci objednávku. O takomto kroku vás musíme bezodkladne informovať.
V prípade, keď zľava na tovar bude 80% a viac, odporúčame vám si overiť, či nedošlo ku chybe v nacenení, prostredníctvom kontaktného formulára, pretože aj pri tovare so zjavne chybnou cenou sa objaví automaticky informácia, že sa jedná o tovar zlacnený, resp. tovar vo výpredaji a pod.
Použitie poukazov v rozpore s podmienkami
Ak dôjde z vašej strany k použitiu zľavového alebo obdobného poukazu v rozpore s jeho podmienkami, môžeme takú zmluvu na základe ďalej popísaných podmienok vyhlásiť za neplatnú.
Za neplatne uzavretú môže byť vyhlásená zmluva, pokiaľ došlo k neoprávnenému použitiu zľavového alebo obdobného poukazu v rozpore s jeho podmienkami. Takýmto neoprávneným použitím môže byť
použitie poukazu na tovar, na ktorý nie je určený,
poukaz bol použitý na nákup, ktorý nedosahuje minimálne stanovené ceny alebo
Alza zistí, že zľavový poukaz bol už použitý.
Ak nestanovíme inak, nie je možné kombinovať jednotlivé poukazy.
Cenu a termín dodania pri predobjednávkach berte prosím s rezervou!
V prípade predobjednávok sa jedná iba o predbežnú cenu, ktorá sa môže od koncovej líšiť. Bohužiaľ nemôžeme vždy zaručiť konkrétny termín dodania, preto vás o všetkých nových skutočnostiach budeme vždy vopred informovať. Bližšie informácie nájdete nižšie.
V prípade vami uskutočnenej predobjednávky tovaru je cena takéhoto tovaru iba predbežná. Výsledná cena tovaru sa tak môže líšiť. O zmene ceny vás bude Alza informovať. Kúpna cena tovaru bude stanovená až po naskladnení tovaru Alzou. Prípadný rozdiel medzi uhradenou predbežnou objednávkou a kúpnou cenou vám Alza vráti, alebo ho doplatíte pred dodaním tovaru. Pokiaľ vám konečná cena nevyhovuje, môžeme predobjednávku zrušiť.
Alza si pri tovare, ktorý je možné predobjednať, vyhradzuje právo zmeniť termín dodania, a to aj opakovane. V prípade podstatnej zmeny termínu dodania (tj. o viac ako 14 dní) máte právo od zmluvy odstúpiť. Ak sa zmenia okolnosti, z ktorých Alza vychádzala v okamihu vami uskutočnenej predobjednávky tovaru do tej miery, že na Alza.sk nebude možné rozumne požadovať, aby bola predobjednávkou viazaná, má Alza právo predobjednávku zrušiť bez ďalšieho a následne vás o tom informovať.
Ako počítame zľavy?
Pôvodná cena (na webe typicky vyobrazená v rámci informovania o zľave ako preškrtnutá) znamená najnižšiu cenu za posledných 30 dní pred zlacnením, za ktorú predmetný tovar/službu/licenciu Alza ponúkala na svojom e-shope. Do výpočtu pôvodnej ceny sa nezohľadňujú individuálne cenové zvýhodnenia a cenové zvýhodnenia, ktoré nie sú zahrnuté priamo v aktuálnej predajnej cene daného tovaru (tj. nie sú poskytované automaticky a plošne). Takto vypočítaná pôvodná cena zostáva v platnosti aj v prípade, keď je tovar zlacnený postupne niekoľkokrát v kratšom časovom horizonte, maximálne však po dobu 90 dní.
Akciové ceny platia do vypredania zásob Alzy. Pri uvedení zostávajúceho počtu kusov pri tovare do vypredania takého počtu, prípadne do skončenia akcie podľa toho, čo nastane skôr.
Pokiaľ bol tovar vykúpený od neplatcu DPH (typicky spotrebiteľa), a tento tovar následne vystavujeme v kategórii „rozbalený“, „použitý“ alebo „zánovný“, uvádzame v súlade so zákonmi cenu bez DPH. Táto skutočnosť môže byť premietnutá až v koncovej faktúre.
Pokiaľ dosiahnete určitý nákupný obrat, môže vám byť na našom e-shope u určitého tovaru zobrazená nižšia kúpna cena ako neprihlásenému užívateľovi.
Študentský program Alzy
Alza ponúka svojim registrovaným užívateľom, ktorí sú zároveň študentmi a držiteľmi preukazu ISIC/ITIC (ďalej len „študent“), registráciu do študentského programu Alzy a možnosť čerpania výhod popísaných nižšie. Bližšie informácie nájdete tu.
Podmienkou pre vznik členstva je registrácia študenta. Tá prebieha zadaním čísla preukazu buď v užívateľskom profile Moja Alza v nastavení účtu alebo v poslednom kroku objednávky v sekcii Dodacie údaje. Každý preukaz ISIC/ITIC môže byť zaregistrovaný iba k jednému užívateľskému účtu na e-shope Alzy. Pre registráciu je nutné, aby sa meno a priezvisko na preukaze zhodovalo s účtom, pod ktorý je registrovaný.
Platnosť preukazu ISIC je overovaná pri každom nákupe uskutočňovanom študentom. V prípade, že preukaz stratí platnosť, vyhradzujeme si právo na jeho automatické vymazanie z účtu registrovaného užívateľa – študenta. Týmto automatickým výmazom zaniká členstvo študenta v študentskom programe, pričom o tejto skutočnosti nebudete Alzou informovaní.
V rámci študentského programu získava študent výhodnejšie, tzv. študentský, cenník na vybraný tovar na e-shope Alzy. Študentské ceny sa ukazujú na webových stránkach Alzy pri každom produkte, na ktorý sa študentská cena vzťahuje. Tieto produkty nie sú na webových stránkach nijako graficky odlíšené či oddelené od tovaru, na ktorý sa študentská cena nevzťahuje. Ponuku tovaru zvýhodneného podľa študentského cenníka Alza priebežne obmieňa.
Ďalšou výhodou registrácie v študentskom programe sú aj nárazové akcie (poskytované zľavy) na vybrané značky, kategórie alebo skupiny tovaru. Prehľad týchto zliav je dostupný v sekcii Alza pre študentov na tejto adrese. Tieto zľavy platia iba po stanovenú obmedzenú dobu, ktorá je pri tovare zobrazená.
Výhodnejšie ceny a zľavy sa pri tovare zobrazia iba prihláseným užívateľom s registrovaným platným ISIC preukazom (študentom) a sú automaticky odpočítané pri vložení tovaru do košíka.
Bezpečnosť a ochrana informácií
Zásady spracovania osobných údajov a povinnosti zákazníkov ohľadom ochrany prístupových údajov.
Vo veci ochrany a spracovania vašich údajov ako kupujúceho zo strany Alzy sa použijú tieto Podmienky ochrany osobných údajov.
Na druhej strane vy ako kupujúci musíte chrániť svoje prístupové údaje k zákazníckemu účtu (najmä. hesla) a nikomu inému ich neoznamovať. Za zneužitie vášho prihlasovacieho mena alebo hesla niekým iným nenesie Alza zodpovednosť. Ďalej nesmiete používať účet, meno alebo heslo žiadneho iného zákazníka.
Nahlásenie nezákonného obsahu
Postup pre nahlasovanie nezákonného obsahu podľa regulácie DSA a princípy moderácie užívateľského obsahu na webe Alzy.
Digitálne služby vstupujú do novej éry v súvislosti s novou reguláciou Európskej únie týkajúcej sa digitálneho sektora. Alza na tieto zmeny reaguje radom opatrení a postupov, ktoré napĺňajú a prekračujú štandardy stanovené týmto nariadením. Bezpečnosť nášho internetového obchodu je jedným z našich najvyšších cieľov. Preto sme zaviedli mechanizmus na nahlasovanie nezákonného obsahu, ktorý je nahraný tretími osobami, ako sú napríklad recenzie našich zákazníkov. Nástroj jednotného kontaktného miesta umožňuje používateľom podieľať sa na ochrane a bezpečnosti nášho internetového obchodu jednoducho a aktívne, a zároveň zefektívňuje komunikáciu medzi nami, našimi zákazníkmi a zmluvnými partnermi a dozornými orgánmi. Všetky vaše otázky, obavy a spätná väzba budú rýchlo a efektívne riešené.
Zaviedli sme vysoké štandardy transparentnosti a informácií o moderácii. Napríklad v prípade užívateľských recenzií všetko podrobne vysvetľujeme na tejto stránke, a to vrátane procesu kontroly a schválenia, ktorým každá recenzia prechádza. Radi vám prípadne vysvetlíme, ako moderovanie obsahu prebieha.
Ďalej sme sa zaviazali k pravidelnému zverejňovaniu správ o moderácii obsahu. Tieto správy, publikované raz ročne, poskytujú informácie o počte podaných oznámení nezákonného obsahu prostredníctvom mechanizmu podľa tejto kapitoly VOP, o všetkých opatreniach prijatých na ich základe, a ďalej tiež poskytujú všeobecne transparentný pohľad na to, ako riešime napríklad pozastavenie účtov užívateľov a ďalšie aspekty moderácie obsahu. Tiež každých šesť mesiacov zverejňujeme počet našich aktívnych používateľov.
S ohľadom na spoluprácu s dozornými orgánmi zaisťujeme súlad s platnými predpismi v prípade, že po nás budú vyžadované informácie o užívateľoch. Spolupracujeme s príslušnými štátnymi orgánmi, ale tiež informujeme dotknutých užívateľov o týchto procesoch, čím posilňujeme dôveru a transparentnosť. Zvláštny dôraz kladie Alza aj na ochranu neplnoletých užívateľov. Zaviedli sme niekoľko opatrení vr. vekových obmedzení u určitého typu tovaru, aby bolo zaistené bezpečné prostredie a prispôsobený obsah pre týchto užívateľov.
V neposlednom rade sa venujeme téme Dark Patterns (manipulujúce praktiky vedúce k nechceným nákupom a poskytovaniu osobných údajov) a transparentnosti reklamy. Všetky naše marketingové a reklamné aktivity sú navrhnuté tak, aby boli jasné, férové, transparentné a pochopiteľné pre všetkých užívateľov.
Sme si vedomí dôležitosti inovácií a nepretržitého zlepšovania v reakcii na meniace sa digitálne prostredie. Naša dobrovoľná snaha o dodržiavanie najnovších regulácií DSA je dôkazom nášho záväzku poskytovať nielen bezpečné, ale aj etické a užívateľsky prívetivé prostredie. Uvedomujeme si, že dôvera našich zákazníkov je základom nášho úspechu, a preto venujeme značnú pozornosť každému aspektu nášho podnikania, aby zodpovedal nielen aktuálnym reguláciám, ale predovšetkým vašim potrebám a očakávaniam.
V Alza.sk chceme, aby náš internetový obchod bol miestom, kde sa naša vízia nákupu myšlienkou a doručením teleportom stretáva s najvyššími štandardmi bezpečnosti a transparentnosti, ktoré ako dôveryhodný internetový predajca garantujeme.
Záverečné ustanovenia
Záverečné ustanovenia týkajúce sa právneho rámca, archivácie a účinnosti týchto podmienok.
Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe zmluvy, budú riešené výhradne podľa práva Slovenskej republiky a budú riešené príslušnými súdmi Slovenskej republiky. Dohovor OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (CISG) sa v súlade s čl. 6 tohto dohovoru neuplatní.
Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku. Pokiaľ vznikne pre potrebu kupujúceho preklad textu zmluvy, platí, že v prípade sporu o výklad pojmov platí výklad zmluvy v slovenskom jazyku.
Uzavretá zmluva je Alzou archivovaná v internom systému po dobu najmenej piatich rokov od jej uzatvorenia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám. Zákazníkovi poskytne Alza prístup k zmluve v odôvodnených prípadoch. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzavretiu zmluvy sú jasné z týchto VOP, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný.
Pokiaľ v niektorých kapitolách uvádzame najskôr krátke zhrnutie pre základnú orientáciu a až následne podrobnejší text, má v prípade nezrovnalostí prednosť podrobnejší text, ktorý vo väčšine prípadov začína nadpisom „viacej informácii“, „bližšie podmienky“ a pod.
Podmienky marketingových kampaní sa riadia konkrétnymi podmienkami danej akcie. Prebiehajúce kampane je možné nájsť na úvodnej stránke www.alza.sk. Pokiaľ konkrétne podmienky neexistujú, riadi sa kampaň všeobecnými podmienkami uvedenými na Reklama (alza.sk) .
Kópiu týchto VOP, vrátane Reklamačného poriadku a daňového dokladu obdržíte zároveň po dokončení Vášho nákupu na e-mail, ktorý ste uviedli v objednávke. Daňové doklady máte ďalej k dispozícii vo svojom užívateľskom účtu v sekcii Moje nákupy, podsekciia Zakúpený tovar
Tieto Všeobecné obchodné podmienky vrátane všetkých ich súčastí sú platné a účinné od 26.03.2025 a rušia prechádzajúce znenie VOP vrátané ich súčastí, pričom sú k dispozícii v sídle a predajniach Alzy alebo elektronicky na www.alza.sk. Na objednávky vytvorené pred 04.09.2023 sa vzťahujú príslušné ustanovenia Všeobecných obchodných podmienok platných v čase vytvorenia objednávky, ktorých posledná verzia je dostupná na: https://www.alza.sk/vseobecne-obchodne-podmienky-spolocnosti-alzask.