Obnoviť stránku

Pravidlá pre publikáciu používateľských recenzií

Ani tie najlepšie vyplnené parametre a napísaný popis nevyváži osobnú skúsenosť s používaním produktu. Na Alza.sk to dobre vieme. A pretože naším cieľom je spokojný zákazník, dávame všetkým možnosť podeliť sa o poznatky nadobudnuté používaním konkrétneho produktu.

Používateľské recenzie – pravidlá

OBSAH

  1. Pravidlá pre používateľské recenzie v kocke
  2. Často kladené otázky – FAQ
  3. Píšte pravdivo a úprimne
  4. Píšte zrozumiteľne, čítavo, bez chýb a vulgarizmov
  5. Platené recenzie? V žiadnom prípade

Pravidlá pre používateľské recenzie v kocke

Osobná skúsenosť je nenahraditeľná. Sme vďační za každého zákazníka, ktorý sa rozhodne podeliť sa o svoje poznatky z používania produktu alebo služby zakúpenej u nás. Každá používateľská recenzia prejde schvaľovacím procesom. Cieľom nie je cenzúra alebo snaha o zatajovanie negatív. Ba naopak. Cieľom je zabezpečiť, aby sme na našom webe nepublikovali falošné hodnotenia, ktoré by našich zákazníkov mohli uviesť do omylu.

i

Recenzia je vo svojej podstate subjektívne hodnotenie, nie vedecká práca. Rad vlastností produktov či služieb ani objektívne zhodnotiť nemožno, napríklad dizajn alebo veľkosť. Nebojte sa teda zdieľať aj svoje osobné dojmy či pocity.

Ako zabezpečiť, aby bola vaša recenzia schválená bez problémov?

  • Ohodnoťte produkt hviezdičkami a vyplňte klady, zápory a najlepšie aj komentár.
  • Píšte pravdivo, úprimne, nebojte sa zmieňovať aj negatíva.
  • Držte sa témy. Hodnoťte iba produkt, s ktorým máte priamu skúsenosť.
  • Recenzie nekopírujte z iných webových stránok, ani na ne neodkazujte.
  • Chcete napísať recenziu knihy alebo hry? Potom prosím neuvádzajte spojlery k deju.
  • Prišiel vám výrobok neskoro, bol poškodený obal alebo sme vám zle poradili? Potom nás na to upozornite pomocou kontaktného formulára alebo prostredníctvom reklamačného procesu.

Čomu sa určite vyvarovať?

  • Vulgarizmom, rasizmu, vyzývaniu k násiliu, osobným útokom a pod.
  • Falošným recenziám s motiváciou uviesť našich zákazníkov do omylu.
  • Uvádzaniu osobných údajov vašich alebo tretej strany a porušovaniu ochrany súkromia.
  • Vznášaniu otázok: na tieto účely slúži kontaktný formulár alebo diskusia.
  • Riešeniu problémov priamo nesúvisiacich s kvalitou výrobku alebo služby: sťažnosti na dopravu, poškodené balenie, chýbajúci darček a pod.

i

Výpočet vyššie nie je ani zďaleka úplný. Pri písaní recenzií sa stačí spoľahnúť na zdravý rozum a slušnosť. Zakázané sú recenzie, ktoré porušujú právny poriadok Slovenskej republiky.

Často kladené otázky – FAQ

Ako pridať recenziu?

Recenziu môžete pridať priamo pri produkte stlačením tlačidla „Napísať recenziu“. Zakúpený tovar je možné hodnotiť aj vo vašom osobnom účte – sekcia „Zakúpený tovar“. Stačí k produktu uviesť počet hviezdičiek a automaticky sa vám zobrazí formulár na hodnotenie.

Recenzie pri produkte

Používateľské recenzie na Alza.sk

Recenzie môžete písať priamo pri produkte – možnosť je nad popisom.

Používateľské recenzie na Alza.sk

Používateľské hodnotenia nájdete v záložke „Recenzie“. A práve tu je možné recenzie aj pridávať kliknutím na tlačidlo „Napísať recenziu“.

Recenzie v používateľskom profile

Používateľské recenzie na Alza.sk

Recenzie môžete písať priamo vo svojom používateľskom profile.

Kedy písať recenziu?

Recenziu píšte vo chvíli, keď už máte s produktom priamu skúsenosť, a môžete tak jeho prednosti aj zápory určiť.

Recenziu naopak nepíšte, pokiaľ je produkt zatiaľ na ceste, prípadne ste ho nemali príležitosť použiť či rozbaliť.

Na druhú stranu, nie je potrebný ani druhý extrém: pre potreby recenzie nie je nevyhnutné, aby ste produkt usilovne testovali niekoľko mesiacov. Pokojne napíšte hodnotenie založené na vašich prvých dojmoch po pár dňoch používania – ideálne na túto skutočnosť upozornite: „Moje dojmy z prvého týždňa používania vysávača sú prevažne kladné, mám však aj niekoľko výhrad. V prvom rade...“.

Je možné recenziu napísať až s odstupom niekoľkých mesiacov či rokov?

Áno, recenziu môžete napísať kedykoľvek, vrátane produktov, ktoré nie sú skladom, prípadne pri takých, kde bol už predaj ukončený.

Nie som registrovaný zákazník, môžem napriek tomu pridať na Alza.sk recenziu?

Nie. Iba registrovaní zákazníci môžu pridávať recenzie.

Môžem písať recenziu na produkt, ktorý som nakúpil inde?

Áno. V takom prípade ale nemôžeme overiť, že produkt reálne vlastníte.

Ak ste zakúpili produkt na Alza.sk, vaša recenzia bude mať znak „Overený nákup“. Týmto ostatným zákazníkom hovoríme, že je vaša recenzia dôveryhodná.

Mám v recenzii zohľadniť kvalitu dopravy, balenie a pod.?

Do recenzie uvádzajte iba skutočnosti, ktoré sa týkajú priamo vašich dojmov z konkrétneho produktu alebo služby. Hodnotenie dopravy, reklamácia platby a pod. nie je pre produkt ako taký relevantná a dôsledkom riešenia problému týmto spôsobom bude iba to, že náprava potrvá dlhšiu obdobie.

  • Tovar ešte nedorazil? Ozvite sa nám prostredníctvom Kontaktného formulára.
  • Máte problém s uplatnením elektronickej licencie? Skúste prejsť náš návod: Uplatnenie elektronických licencií, resp. Ako aktivovať elektronickú licenciu hry.
  • Tovar prišiel poškodený? Môžete sa nám ozvať prostredníctvom Kontaktného formulára alebo tovaru Reklamovať.
  • Pri produkte je uvedená nesprávna informácia? V spodnej časti popisu je ponuka „Pomohla vám táto informácia?“. Ak nájdete chybu, dajte palec dole a chybu popíšte. Prípadne je možné využiť Kontaktný formulár.
  • Máte k produktu otázku? Využite služby online Osobného asistenta alebo možnosti opýtať sa v Poradni.

Môžem svoju recenziu dodatočne upraviť?

Áno, používateľské recenzie je možné dodatočne upravovať.

Môžem svoju recenziu odstrániť?

Áno. V takom prípade nám prosím napíšte prostredníctvom Kontaktného formulára (Osobné údaje – Ostatné). V správe, prosím, správne identifikujte hodnotenie, ktoré si želáte odstrániť.

Prečo moja recenzia nie je viditeľná?

Každá recenzia prechádza kontrolou a schválením. Snažíme sa tak robiť čo najrýchlejšie, napriek tomu môže trvať niekoľko hodín, v krajnom prípade až 7 dní, kým sa vaša recenzia publikuje.

Ak už ubehol dlhší čas a vaša recenzia stále nebola na webe Alza.sk publikovaná, potom pravdepodobne porušuje pravidlá pre používateľské hodnotenie na Alza.sk. V takom prípade máte možnosť recenziu pripraviť znova (a lepšie).

Ak sa domnievate, že vaše hodnotenie bolo odmietnuté neprávom, môžete nám napísať prostredníctvom Kontaktného formulára. Upozorňujeme však, že na publikovanie recenzie na Alza.sk nie je právny nárok a vyhradzujeme si možnosť používateľské hodnotenia nepublikovať, najmä v prípade pochybností o nezaujatosti či pravdivosti recenzie.

Cenzurujete negatívne recenzie?

Nie, negatívne recenzie neupravujeme. Pokiaľ neobsahujú vulgarizmy, týkajú sa produktu a nie sú v rozpore so zákonom, sú bez akýchkoľvek úprav schválené. Je v našom najlepšom záujme predávať iba taký tovar, s ktorým sú zákazníci spokojní. Pokiaľ už recenziu upravujeme, vždy dbáme na to, aby bolo zachované vyznenie vášho pôvodného textu.

Ako môže Alza.sk s mojou recenziou disponovať?

Alza.sk sa zaväzuje rešpektovať osobnostné práva pri vašej recenzii, tzn. vždy vás uviesť ako autora recenzie. Alza môže opraviť v recenzii pravopisné chyby a upraviť recenziu, pokiaľ je to potrebné na splnenie zákonných požiadaviek. Napr. niekedy vo svojich recenziách chvália zákazníci vitamíny tak, až to vyzerá, že ide o lieky – a to sa jednoducho nesmie.

Píšte pravdivo a úprimne

Používateľská recenzia predstavuje úprimné a objektívne zhrnutie vašich skúseností s používaním výrobku. Pri písaní recenzie si nevymýšľajte, uvádzajte všetko podstatné a v súvislostiach. Nie ste s výrobkom spokojní? Potom určite neváhajte a uveďte všetko, čo vás na výrobku nemilo prekvapilo. Všetko ale nie je čiernobiele, a tak nezabudnite uviesť aj klady a zohľadniť kontext.

Chápeme, že váš čas je drahocenný a na prípravu recenzie nemáte niekoľko hodín. Recenzia teda nemusí byť nevyhnutne obsiahly traktát riešiaci všetko od obsahu balenia až po ekologickú stopu produktu. Zhodnotiť iba čiastkovú, pre vás podstatnú vlastnosť produktu je v poriadku. Skúste však prosím na túto skutočnosť upozorniť a zasadiť svoju recenziu do kontextu. Stačí uviesť uhol pohľadu, z ktorého ste na napísanie recenzie pristupovali.

Píšte zrozumiteľne, čítavo, bez chýb a vulgarizmov

Keď nás niečo sklame, máme tendenciu vidieť červeno. Je v poriadku produkt podrobiť spravodlivej kritike. Len tak, prosím, čiňte v medziach slušnosti. Namiesto extenzívneho využitia čo najširšej palety vulgarizmov sa zamerajte na popísanie konkrétnych nedostatkov, s ktorými ste sa stretli. Jedine tak prejde vaša recenzia schvaľovacím procesom a bude môcť reálne pomáhať ďalším zákazníkom.

Naši kolegovia, ktorí recenzie schvaľujú, sa radi zasmejú. Ale všetko s mierou: snaha o vtip by nemala byť na úkor zrozumiteľnosti a obsahovej hodnoty recenzie. Rovnako tak si po sebe recenziu aspoň raz prečítajte, či dáva zmysel. Zjavné chyby a preklepy opravíme, ak však text nebude dávať zmysel, nebudeme môcť recenziu schváliť.

Je možné si zaplatiť pozitívne hodnotenie? V žiadnom prípade

Používateľské recenzie na Alza.sk sú nestranné, objektívne a nezaujaté. Či už ide o recenziu napísanú z iniciatívy výrobcu, distribútora alebo partnera Alza Marketplace, je zakázané zverejňovať na Alza.sk recenzie, ktoré nepredstavujú autentickú skúsenosť zákazníka. Najmä je zakázané zabezpečovať – či už udelením finančnej alebo inej výhody – pozitívne hodnotenie svojich produktov alebo služieb, prípadne cielene poškodzovať konkurenciu účelovou publikáciou negatívnych recenzií.

Zákaz sa nevzťahuje na propagačné kampane, kedy Alza.sk alebo partner motivuje zákazníkov na napísanie recenzie na Alza.sk, a to za podmienok:

  1. Zákazník je usporiadateľom propagačnej kampane informovaný, že odmena za napísanie recenzie nie je podmienená jej vyznením (napr. motivovať na jej pozitívne vyznenie). Priznanie odmeny je možné podmieniť iba splnením formálnych pravidiel pre recenzie na Alza.sk (viď kapitolu vyššie „Pravidlá pre používateľské recenzie v kocke“, napr. neobsahuje vulgarizmy a pod. ).
  2. Usporiadateľ sa nesnaží v zákazníkovi vzbudiť dojem, že vyznenie recenzie má akýkoľvek vplyv na priznanie alebo výšku odmeny.
  3. Usporiadateľ akcie nemá právo akokoľvek vstupovať do procesu prípravy alebo publikácie recenzie (napr. nechať si recenzie pred publikáciou na Alza.sk nechať zaslať).
  4. Usporiadateľ je povinný si počínať tak, aby jeho správanie nevzbudilo akékoľvek pochybnosti o pravdivosti, objektívnosti a nezaujatosti recenzií publikovaných na Alza.sk.
  5. Usporiadateľ je povinný informovať Alza.sk o zámere realizovať propagačnú kampaň a s dostatočným predstihom zaslať jej podmienky (zoznam produktov, odmena, doba trvania a pod. ). Alza.sk si vyhradzuje právo konanie kampane odmietnuť, prípadne jej konanie podmieniť úpravou podmienok.

Vo svojej podstate je to jednoduché: zákazník za napísanie recenzie môže byť odmenený – usporiadateľ akcie je ale povinný rešpektovať názor zákazníka, a to či už je pozitívny alebo negatívny.

Môžem svojich zákazníkov aktívne vyzývať na písanie recenzií na Alza.sk?

V podstate áno. Pod podmienkou, že zákazníci môžu slobodne vyjadriť svoj názor, ich text nie je nejako kontrolovaný, cenzurovaný.

Môžem realizovať propagačnú akciu, kedy za napísanie recenzie zákazník obdrží nejakú výhodu, darček a pod.?

Áno. Takáto akcia by však mala byť realizovaná s vedomím Alza.sk. Udelenie darčeka nesmie byť podmienené spôsobom, ktorý by zákazníkov motivoval k utajovaniu negatív. Pochopiteľne platí, že recenzie nesmú byť zo strany usporiadateľa akcie nijako cenzurované alebo upravované.

Ďakujeme, že na Alza.sk náš tovar a služby aktívne hodnotíte. Či už ide o kladnú alebo zápornú recenziu, pomáhate ostatným zákazníkom robiť správne a informované rozhodnutia.

Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB01