Ďalším elegánom z hernej edície XTREME GAMING spoločnosti GIGABYTE, ktorého si dnes na Alza.sk pekne otestujeme, je grafická karta Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 XTREME 8G. Táto grafická karta disponuje nevšedným dizajnom, nápaditým RGB LED osvetlením a v neposlednom rade tiež už od výrobcu vysoko nastavenými taktami grafického čipu aj pamätí. Ako sa teda tejto grafickej karte darilo v našich testoch?
i
Aká je najvýkonnejšia a zároveň s prehľadom najdrahšia grafická karta súčasnosti? NVIDIA RTX Titan. Prvé kusy očakávame 28. 12. 2018, recenzia tak bude nasledovať čoskoro.
Grafická karta Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G je postavená na najnovšom hernom grafickom čipe NVIDIA TU104 spoločnosti NVIDIA, na ktorý sú pomocou 256-bitovej zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR6 s kapacitou 8 GB. Ide o grafickú kartu s podporou ray tracingu a svojím výkonom potom Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G spadá do segmentu grafických kariet vysokého výkonu (high-end), kde medzi najnovšími grafickými kartami Turing zaujíma druhé najvyššie poschodie výkonnostného rebríčka.
Frekvencia grafického čipu je 1 515/1 890 MHz (Base/Boost) a frekvencia grafických pamätí potom 1 768 MHz, čo v prípade pamätí typu GDDR6 predstavuje efektívnu frekvenciu 14 144 MHz. Oproti referenčným hodnotám GeForce RTX 2080 je teda táto grafická karta na jadre pretaktovaná o 180 MHz v Booste a na grafických pamätiach o 144 MHz (efektívne).
Grafická karta Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G meria na dĺžku 290 mm a na základnej doske vášho počítača zaberie 3 rozširujúce sloty. O chladenie sa stará masívny pasív skladaný z hliníkových rebier, ktorý je pre lepší odvod tepla vybavený celkom siedmimi kompozitnými tepelnými trubicami (heatpipes) s priamym kontaktom na grafický čip. Grafické pamäte sú chladené pomocou chladiaceho plátu (heatsink plate), ktorý dolieha na základňu hlavného pasívu, odpadové teplo z modulov napájacej kaskády je odvádzané cez menší chladiaci plát priamo do jeho rebrovania. Všetky dôležité súčasti grafickej karty sú tak kvalitne chladené.
Aktívnu časť systému chladenia tvoria tri protibežné, čiastočne sa prekrývajúce 100 mm ventilátory WINDFORCE Stack 3X sa 3D aerodynamicky tvarovanými lopatkami, ktoré sú pre dlhšiu životnosť a nižšia hlučnosť uložené v dvojitých guľôčkových ložiskách. Funkcia 3D Active Fan potom všetky tri ventilátory chladiča pri nízkej teplote grafickej karty úplne vypína, a znižuje tak hlučnosť grafickej karty na minimum (semi-pasívne chladenie). Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:
Pri testovaní účinnosti chladenia v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosiahla grafická karta Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G na skóre 98,4 %, a v týchto testoch stability snímkovej frekvencie tak s rezervou prešla (minimálna hranica je 97 %).
O napájanie grafickej karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G sa stará 12 + 2-fázová napájacia kaskáda, ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou dvoch 8-pinových konektorov. Príkon grafickej karty bol výrobcom nastavený na 275 W (max. 350 W) a ten na jej prevádzku odporúča zdroj s výkonom minimálne 650 W.
Výstupy na monitor sú v prípade grafickej karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G riešené pomocou troch konektorov DP 1.3/1.4 (Display Port), troch konektorov HDMI 2.0 a po novom aj pomocou USB-C (VirtualLink), určeného na pripojenie headsetu virtuálnej reality. Ako vidíte, obrazových výstupov je naozaj veľa, bohužiaľ však tieto výstupy nie je možné použiť všetky naraz. Povolené kombinácie pripojenie monitorov sú iba nasledovné:
Súčasťou balenia grafickej karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G je tiež firemný nástroj spoločnosti Gigabyte s názvom Aorus Graphics Engine.
Nástroj Aorus Graphics Engine slúži na jednoduché pretaktovanie, s ktorého pomocou môžete zo svojej grafickej karty dostať maximum možného výkonu. Pretože grafická karta Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G spadá do edície XTREME, v nástroji Aorus Graphics Engine absentujú panely jednoduchého nastavenia (One-click OC), a máte tak k dispozícii len panel s pokročilým nastavením.
Pomocou tohto panela máte prístup ku všetkým nastaveniam grafickej karty, ako sú frekvencie čipu, grafických pamätí, limity spotreby, teploty atď. Môžete si tak nastaviť správanie grafickej karty podľa svojich špecifických potrieb. Grafickú kartu môžete napríklad nastaviť na jej maximálny výkon, alebo naopak môžete jej výkon obmedziť a dať prednosť skôr lepším prevádzkovým vlastnostiam (teplota, hlučnosť či spotreba).
Spoločnosť Gigabyte nástroj Aorus Graphics Engine tiež doplnila o automatické pretaktovanie, ktoré je teraz k dispozícii pod tlačidlom AUTO SCAN.
Pomocou Aorus Graphics Engine môžete tiež nastavovať RGB Fusion, teda správanie RGB LED svetiel na grafickej karte. Tým môžete priradiť rôzne farby (z palety až 16,7 miliónov farieb) alebo tiež rôzne svetelné efekty ako blikanie, pulzovanie, prechody atď.
V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G zaradili nasledujúce modely zo segmentu vysokého výkonu (high-end):
ŠPECIFIKÁCIE GRAFICKÝCH KARIET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip
Variant Family |
Veľkosť
Tranzistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Veľkosť Bus/Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G | TU104
TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2
13,600 million 12 nm FinFET |
2944
184 64 |
GDDR6
8.192 GB 256b/14144 |
1 515 MHz
1 890 MHz 1 965 MHz |
PCIe 3.0 x16
275 W |
Asus Strix RTX 2080 Ti O11G Gaming | TU102
TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2
18,600 million 12 nm FinFET |
4352
272 88 |
GDDR6
8.192 GB 352b/14000 |
1 350 MHz
1 650 MHz 1 770 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming | TU104
TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2
13,600 million 12 nm FinFET |
2944
184 64 |
GDDR6
8.192 GB 256b/14000 |
1 515 MHz
1 860 MHz 1 890 MHz |
PCIe 3.0 x16
245 W |
Gigabyte Aorus RTX 2070 XTREME 8G | TU106
TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2
10,800 million 12 nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6
8.192 GB 256b/14000 |
1 410 MHz
1 815 MHz 1 920 MHz |
PCIe 3.0 x16
275 W |
Gainward GTX 1080 Ti Phoenix GS | GP102
GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2
12,000 million 16 nm FinFET |
3584
224 88 |
GDDR5X
11.264 GB 352b/11104 |
1 557 MHz
1 671 MHz 1 893 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 | Vega 10
Vega 10 XT GCN 5nd GEN |
484 mm2
12,500 million 14 nm FinFET |
4096
256 64 |
HBM2
8.192 GB 2048b/1890 |
1 247 MHz
1 632 MHz 1 515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10
Vega 10 XL GCN 5nd GEN |
484 mm2
12,500 million 14 nm FinFET |
3584
224 64 |
HBM2
8.192 GB 2048b/1600 |
1 156 MHz
1 590 MHz 1 496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyšších hodnôt snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov Fraps a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná nielen priemerná rýchlosť snímok, ale aj ukazovatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (pozri nižšie).
Dosiahnuté hodnoty priemernej snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov umiestňované zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe umiestnená hore a naopak, model s najnižšou snímkovou frekvenciou úplne dole.
Hodnota ukazovateľa „1 % Low“ je vypočítaná ako 99. percentil z nameraných hodnôt časov snímok (frame times) prevedených na snímkovú frekvenciu. Ak túto hodnotu poznáme, môžeme potom povedať, že 99 % snímok bolo vytváraných rovnakou a vyššou snímkovou frekvenciou, než je hodnota tohto ukazovateľa. Analogicky potom možno tiež povedať, že zvyšné jedno percento snímok bolo vytváraných snímkovou frekvenciou nižšou. Tento ukazovateľ môžeme využiť na analýze plynulosti pohybu v hrách, keď napríklad jeho hodnota pohybujúce sa nízko pri hranici 30 FPS znamená, že pohyb v hre už nie je pre oko hráča plynulý, ale skôr trhavý.
Hodnota ukazovateľa „0,1 % Low“ sa vypočítava obdobne ako predchádzajúci ukazovateľ, na zreteľ je však braný percentil 99,9. Tento ukazovateľ potom odhaľuje menej časté, zato výraznejšie poruchy v plynulosti hry, kedy sa pri inak plynulom pohybe obraz na okamih akoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazovateľ, tým výraznejšie „záseky“ sa v hre objavujú, a pohyb tak nie je plynulý aj napriek tomu, že priemerná rýchlosť snímok ukazuje vysoké hodnoty.
Ak teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.
Na meranie prevádzkových vlastností grafických kariet využívam nástroj 3DMark a jeho záťažový test s názvom Time Spy Stress Test. Tento test sa skladá celkom z 20 prechodov minútovej scény Time Spy, a trvá tak pomerne dlhých 20 minút, počas ktorých grafická karta pracuje na plný výkon, a zahreje sa tak na svoju bežnú prevádzkovú teplotu. Až po dosiahnutí pracovnej teploty grafickej karty, najčastejšie v poslednom prechode scény, potom meriam jej prevádzkové vlastnosti. Spotrebu (príkon) celého testovacieho systému s danou grafickou kartou na palube potom testujem v počítačovej hre Crysis 3 a rozlíšení 1 920 × 1 080. Ako teda grafická karta Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G v tomto záťažovom teste dopadla?
Test 3DMark Stress Test |
SUMARIZÁCIA PREVÁDZKOVÝCH VLASTNOSTÍ | ||
---|---|---|
Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G | Hodnota | Poznámka kmeraniu |
Pracovná teplota | 72 °C | Merané ako priemer v poslednom prechode |
Reálna pracovná frekvencia | 1 965 MHz | Merané ako priemer v poslednom prechode
|
Spotreba systému | 348 W | Merané v Crysis 3 |
Otáčky ventilátorov | 2 000 ot/min | Merané na konci testu |
Hlučnosť | 41,9 dBA | Interpolované z otáčok ventilátorov |
Teploty grafickej karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G sa na konci záťažového testu držali na 72 °C pri pomerne vysokých otáčkach ventilátorov 2 000 ot./min. a frekvencii grafického čipu 1 965 MHz. Nasledujúce grafy potom ukazujú, ako si prevádzkové vlastnosti Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G viedli v porovnaní s ostatnými grafickými kartami v dnešných testoch.
Porovnanie prevádzkových vlastností |
Ak by vás zaujímalo tiež porovnanie prevádzkových vlastností grafickej karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G so všetkými ostatnými GeForce RTX 2080, ktoré sme na Alza.sk testovali, môžete sa pozrieť do nasledujúcich grafov.
Hitman 2 je počítačová hra typu stealth z pohľadu tretej osoby, v ktorej plníte úlohy zabijackého agenta 47. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Glacier vývojármi zo štúdia IO Interactive a vydaná v novembri 2018 spoločnosťou Warner Bros. Interactive Entertainment. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape Santa Fortuna v Kolumbii po dobu 78 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Hitman 2 |
Shadow of the Tomb Raider je akčná dobrodružná počítačová hra z pohľadu tretej osoby, ktorej dej sa odohráva vnútri peruánskych džunglí. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Foundation engine vývojármi zo štúdia Eidos Montreal a vydaná v septembri 2018 spoločnosťou Square Enix. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape The Hidden City po dobu 110 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Shadow of the Tomb Raider |
Strange Brigade je dobrodružná kooperatívna strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá sa odohráva v Egypte minulého storočia. Táto hra bola postavená na hernom engine Asura vývojármi zo štúdia Rebellion a vydaná rovnakou spoločnosťou v auguste 2018. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Strange Brigade |
Far Cry 5 je akčné počítačové RPG odohrávajúce sa v otvorenom svete okolo fiktívneho mestečka Hope County v Montane. Hra bola postavená na hernom engine Duni Engine vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v marci 2018 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Far Cry 5 |
Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Wolfenstein II: The New Colossus je vôbec prvou hrou, ktorá bola postavená výhradne na grafickom rozhraní API Vulkan. Z tohto grafického rozhrania viac profitujú grafické karty s čipom AMD, najmä potom v nižšom rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov. Vďaka podpore výpočtu s presnosťou FP16 potom táto hra veľmi dobre sedí tiež novým kartám RTX.
Assassin's Creed: Origins je akčná adventúra v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing nastavený na LOW.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins nie je ku grafickým kartám AMD práve veľmi prívetivá. Grafické karty spoločnosti NVIDIA tu podávajú oveľa lepšie výsledky.
Middle-earth: Shadow of War je akčná počítačová RPG hra založená na svete postáv J. R. R. Tolkiena, odohrávajúca sa v čase medziobdobí Hobita a Pána prsteňov. Hra bola postavená na hernom engine Firebird vývojármi zo štúdia Monolith Productions a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Warner Bros. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 56 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. Anti-aliasing bol nastavený v rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov (FHD) na MSAA ×4, v rozlíšení 2 560 × 1 440 pixelov (WQHD) na MSAA ×2 a v rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol potom anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Crysis 3 |
Ako môžete vidieť, počítačová hra Crysis 3 grafickej karte RTX príliš nesvedčí. Na vine môžu byť nevyladené ovládače pre novú architektúru, najmä pre nové pamäte GDDR6.
Herné testy grafickej karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako sa vlastne tejto grafickej karta darilo v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými grafickými kartami v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.
Sumarizácia výkonu |
Výkon grafickej karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G je daný najmä výkonom samotného grafického čipu TU104 (TU104-400A-A1), ktorý sa od iných grafických kariet GeForce RTX 2080 môže líšiť iba prednastavenou frekvenciou grafického čipu, nastavenou frekvenciou grafických pamätí či nastaveným vyšším limitom spotreby, ktorý potom toľko neobmedzuje frekvenciu grafickej karty. Na udržanie vyššej frekvencie grafickej karty, a tým aj jej výkonu, potom môže pomôcť tiež kvalitný systém chladenia, ktorý udrží grafický čip na nízkych teplotách.
V prípade grafickej karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G sa reálna frekvencia grafického čipu v záťažovom teste 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala na hranici vysokých 1 965 MHz pri efektívnej frekvencii grafických pamätí nadštandardných 14 144 MHz.
Reálna frekvencia Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G bola teda medzi grafickými kartami GeForce RTX 2080, ktoré sme doteraz na Alza.sk testovali, zatiaľ tou vôbec najvyššou. A pretože na frekvenciu grafickej karty je viazaný tiež jej výkon, celkom iste tak pôjde o jednu z najvýkonnejších GeForce RTX 2080 vôbec. S výkonom grafickej karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G som teda bol nadmieru spokojný.
V prípade nových grafických kariet GeForce RTX máte možnosť na pretaktovanie využiť buď nové funkcie OC Scanner, ktorá grafickú kartu přetaktuje „automaticky“, alebo si môžete všetky parametre pretaktovania nastaviť sami manuálne. Pretaktovanie grafickej karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G som vykonával pomocou automatického pretaktovania OC Scanner nástroja MSI Afterburner. Skôr ale, ako som OC Scanner mohol spustiť, musel som ručne na maximum nastaviť položky Core Voltage (100 %), Power Limit (127 %) a Temp. Limit (88 °C). Tiež som musieť najskôr zistiť maximálnu frekvenciu grafických pamätí, nástroj OC Scanner totiž vie pretaktovať iba grafický čip, frekvenciu grafických pamätí úplne ignoruje.
Postupne som teda zvyšoval hodnoty frekvencie grafickej pamäte o 50 MHz a testoval ich stabilitu v počítačových hrách. Ako stabilná sa nakoniec pre grafické pamäte ukázala maximálna hodnota +750 MHz, čo predstavuje efektívnu frekvenciu VRAM 15 600 MHz. Teraz som teda konečne mohol spustiť automatické pretaktovanie pomocou OC Scanner.
S posunutou frekvenciou pamäte o 750 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit, Temp. Limit na maximum mi potom OC Scanner nastavil frekvenciu grafického čipu oproti východiskovému stavu v priemere o 48 MHz vyššie. S takto nastavenými parametrami grafickej karty som potom otestoval niektoré hry s nasledujúcimi výsledkami:
Pomocou nástroja automatického pretaktovania OC Scanner sa mi z grafickej karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G podarilo získať v priemere nejakých 6 % ďalšieho výkonu. To samozrejme nie je veľa, ale majte na pamäti, že táto grafická karta už od výrobcu disponuje nadštandardne vysokými frekvenciami, a preto na ďalšie pretaktovanie už príliš priestoru neostáva. Na spotrebe celej zostavy sa potom toto pretaktovanie prejavilo v počítačovej hre Crysis 3 nevýraznými 16 W navyše.
Nasledujúce video potom ukazuje nárast výkonu a prevádzkové vlastnosti v prípade takto pretaktovanej grafickej karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G v počítačovej hre Crysis 3.
Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G ponúka všetkým náročným hráčom počítačových hier naozaj vysoký herný výkon, napokon, ako všetky grafické karty GeForce RTX 2080. Srdce tejto grafickej karty je tvorené grafickým čipom TU104 spoločnosti NVIDIA, teda druhým najvýkonnejším čipom rodiny Turing.
Vďaka už z výroby vysoko nastaveným frekvenciám grafického čipu aj grafických pamätí sa potom Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G medzi ostatnými kartami GeForce RTX 2080 určite nestratí a celkom iste sa svojím výkonom bude šplhať na priečky úplne najvyššie. Veľkým plusom grafickej karty Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G je potom jej vzhľad. Karta ako celok disponuje veľmi vydareným dizajnom s neprehliadnuteľným RGB LED osvetlením, keď najmä bodové osvetlenie na konci lopatiek ventilátorov vytvárajú obzvlášť zaujímavé svetelné efekty. Nesmieme tiež zabudnúť na predĺženú záručnú lehotu na 4 roky, ktorú získate po registrácii produktu priamo u spoločnosti Gigabyte.
Ani Aorus RTX 2070 XTREME 8G však nie je bez chyby. Na čo táto grafická karta rozhodne pyšná byť nemôže, je pomerne vysoká hlučnosť. Pri plnej hernej záťaži otáčky ventilátorov atakovali hranicu 2 000 ot./min., čo sa samozrejme na zvýšenej hlučnosti prejaviť nejako muselo a tiež prejavilo. Grafická karta s hlučnosťou nad hranicou 41 dBA nie je práve to, po čom by túžili priaznivci tichých počítačov, však tí skúsenejší si iste poradia. Vždy máte možnosť siahnuť do nastavenia grafickej karty a pomocou vlastného nastavenia krivky otáčok ventilátorov, cieľových teplôt, napätia či frekvenciou uspôsobiť správanie grafickej karty k obrazu svojmu.
Ďalšou nevýhodou grafickej karty Aorus RTX 2070 XTREME 8G, alebo skôr grafických kariet GeForce RTX 2080 všeobecne, sú potom ich obstarávacej ceny. Obstarávacie ceny týchto kariet sú vysoké a okrem ray tracingu a pár nových technológií, ktoré prišli s novou architektúrou Turing, po stránke výkonu neponúkajú oproti naokolo GeForce 1080 Ti nič prevratné. Pre majiteľov všetkých GeForce GTX 1080 Ti by tak upgrade na GeForce RTX 2080 nebol nijako výhodný, iba ak by si chceli vyskúšať ray tracing na vlastnej koži.
Gigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G
Grafické kartyGigabyte Aorus RTX 2080 XTREME 8G ponúka vysoký herný výkon všetkým náročným hráčom počítačových hier. Táto grafická karta disponuje už z výroby vysokými taktami grafického čipu aj pamätí, pekným vzhľadom s podarenými svetelnými efektmi a po registrácii u výrobcu tiež 4-ročnou záručnou lehotou.
Klady
Zápory