Výber značiek najnovších grafických kariet Turing spoločnosti NVIDIA sa pomaly začína rozširovať a samozrejme ani spoločnosť ASUS nezaostáva. Najnovším počinom tejto taiwanskej spoločnosti je grafická karta Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming, ktorá patrí do tak obľúbenej hernej edície ROG (Republic of Gamers). Snáď nič neprezradím, keď poviem, že táto grafická karta toho ponúka naozaj veľa. Viac už ale neodhalím, poďme si radšej túto kartu predstaviť a otestovať.
Grafická karta Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming je postavená na najnovšom hernom grafickom čipe NVIDIA TU104 spoločnosti NVIDIA, na ktorý sú pomocou 256-bit zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR6 s kapacitou 8 GB. Ide o grafickú kartu s podporou ray tracingu a svojím výkonom potom Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming patrí do segmentu grafických kariet vysokého výkonu (high-end), kde zaberá tie najvyššie priečky výkonnostného rebríčka.
Frekvencia grafického čipu je 1 515/1 860 MHz (Base/Boost) a frekvencia grafických pamätí potom 1 750 MHz, čo u pamätí typu GDDR6 predstavuje efektívnu frekvenciu 14 000 MHz. Oproti referenčným hodnotám je teda karta na jadre pretaktovaná o 150 MHz v Booste. Grafické pamäte sú taktované v referenčných hodnotách NVIDIA GeForce RTX 2080.
Grafická karta Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming meria na dĺžku 300 mm a na základnej doske vášho počítača zaberie 3 rozširujúce sloty. O chladenie sa stará pasív skladaný z hliníkových rebier a poniklovanej medenej základne, ktorý je pre lepší odvod tepla vybavený celkom šiestimi tepelnými trubicami (heatpipes). Dosadacia plocha základne na grafický čip je pre lepší kontakt dokonale obrobená (MaxContact). Grafické pamäte sú chladené pomocou chladiaceho plátu, z modulov napájacej kaskády je potom odpadové teplo odvádzané priamo do rebrovania hlavného pasívu. Všetky dôležité súčasti grafickej karty sú tak veľmi kvalitne chladené.
Aktívna časť systému chladenia Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming tvoria tri 90 mm ventilátory s bariérovým krúžkom, ktoré sú pre dlhšiu životnosť a nižšiu hlučnosť uložené v dvojitých guľôčkových ložiskách. Grafická karta Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming disponuje dvoma BIOSmi, ktoré nastavujú rôzne režimy ventilátorov P/Q-mode. V režime P-mode (Performance mode) je krivka otáčok ventilátorov nastavená veľmi agresívne tak, aby grafická karta dosahovala čo najnižšie teploty na úkor hlučnosti. V režime Q-mode (Quite mode) je naopak uprednostnená nízka hlučnosť na úkor vyšších teplôt grafickej karty. Ventilátory podporujú technológiu 0dB Fan, ktorá pri nízkej záťaži a teplote grafickej karty všetky ventilátory zastaví, a zníži tak jej hlučnosť na minimum (semi-pasívne chladenie). Technológia 0dB Fan však funguje iba v režime Q-mode, v režime P-mode (Performance mode) sa ventilátory otáčajú rýchlosťou 800 ot./min aj v čase, keď grafická karta vyťažená nie je.
Test 3DMark Stress Test |
Grafickú kartu Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming som testoval v oboch režimoch, teda P-mode aj Q-mode. Pri testovaní účinnosti chladenia v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosiahla grafická karta Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming v oboch režimoch (P/Q) skóre 98,2 %, a v týchto testoch stability snímkovej frekvencie tak prešla (minimálna hranica je 97 % ).
V režime P-mode sa teploty grafickej karty na konci záťažového testu držali na 63 °C pri otáčkach ventilátorov 1 820 ot./min a priemernej frekvencii 1 905 MHz. V režime Q-mode sa potom teplota grafickej karty držala na 74 °C pri nízkych otáčkach do 1 300 ot./min a frekvencii 1 890 MHz. Aj keď výkon bol v prípade Q-mode zľahka nižší ako ten v P-mode, rozhodol som sa, že pre výkonnostné testy nechám zapnutý režim Q-mode. V tomto režime totiž grafickú kartu Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming vo svojom PC celkom určite vôbec nebudete počuť. Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:
O napájanie grafickej karty Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming sa stará 10 + 2-fázová napájacia kaskáda, ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou dvoch 8-pin konektorov. Príkon karty bol výrobcom nastavený na 245 W (max. 307 W) a ten k jej prevádzke odporúča zdroj s výkonom minimálne 650 W.
Výstupy na monitor sú u grafickej karty Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming riešené pomocou dvoch konektorov DP 1.3/1.4 (Display Port), dvoch konektorov HDMI 2.0 a po novom potom tiež jedného USB-C (VirtualLink) určeného na pripojenie headsetu virtuálnej reality.
Súčasťou balenia grafickej karty Asus Strix GTX 1070 O8G Gaming sú tiež firemné nástroje spoločnosti Asus s názvom GPU Tweak II a Aura.
GPU Tweak umožňuje pracovať v používateľskom rozhraní „Simple“, v ktorom môžete vyberať jeden z troch prednastavených výkonnostných režimov.
Asus GPU Tweak II taktiež umožňuje prejsť do rozhrania „profesionálneho“ Advanced, v ktorom potom môžete používateľsky nastavovať rôzne parametre grafickej karty, ako sú napríklad frekvencia grafického čipu, frekvencia grafických pamätí, otáčky ventilátorov chladiča alebo tiež nastavovať limity teploty, spotreby atď. Vďaka nástroju GPU Tweak si tak môžete nastaviť správanie grafickej karty podľa svojich špecifických potrieb. Grafickú kartu môžete napríklad nastaviť na jej maximálny výkon, alebo naopak môžete jej výkon obmedziť a dať prednosť skôr lepším prevádzkovým vlastnostiam (teplota, hlučnosť či spotreba).
Na používateľské nastavenie správania RGB LED potom slúži nástroj Asus AURA, pomocou ktorého môžete nastavovať nielen ich farby, ale aj týmto RGB LED priradiť rôzne efekty (blikanie, pulzovanie, prechody atď.). Pokiaľ máte od spoločnosti Asus ešte nejaké ďalšie komponenty podporujúce funkciu AURA, ako sú napríklad základné dosky, svetelné pásiky atď., môžete si pomocou aplikácie AURA Sync nechať synchronizovať nastavené svetelné efekty aj do všetkých týchto zariadení.
Na sledovanie správania grafickej karty ponúka nástroj GPU Tweak II samozrejme tiež monitoring, s ktorého pomocou môžete mať na očiach všetky okamžité aj historické údaje dôležitých prevádzkových hodnôt, ako sú napríklad frekvencie, teploty, otáčky ventilátorov, napätie grafického čipu atď.
V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming zaradili nasledujúce modely zo segmentu vysokého výkonu (high-end):
ŠPECIFIKÁCIA GRAFICKÝCH KARIET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip
Variant Family |
Veľkosť
Tranzistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Veľkosť Bus/Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming | TU104
TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2
13,600 million 12 Nm FinFET |
2944
184 64 |
GDDR6
8.192 GB 256b/14000 |
1515 MHz
1860 MHz 1890 MHz |
PCIe 3.0 x16
245 W |
Gigabyte RTX 2080 Ti Gaming OC 11G | TU102
TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2
18,600 million 12 Nm FinFET |
4352
272 88 |
GDDR6
8.192 GB 352b/14000 |
1350 MHz
1650 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
MSI RTX 2080 Gaming X TRIO | TU104
TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2
13,600 million 12Nm FinFET |
2944
184 64 |
GDDR6
8.192 GB 256b/14000 |
1515 MHz
1860 MHz 1908 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G | GP102
GP102-350-K1-A1 pascal |
471 mm2
12,000 million 16nm FinFET |
3584
224 88 |
GDDR5X
11.264 GB 352/11104 |
1519 MHz
1633 MHz 1843 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
MSI GTX 1080 Armor 8G OC | GP104
GP104-400-A1 pascal |
314 mm2
7,200 million 16nm FinFET |
2560
160 64 |
GDDR5X
8.192 GB 256b/10008 |
1658 MHz
1797 MHz 1906 MHz |
PCIe 3.0 x16
210 W |
Inno3D iChill GTX 1070 Ti X3 V2 | GP104
GP104-300-A1 pascal |
314 mm2
7,200 million 16nm FinFET |
2432
152 64 |
GDDR5
8.192 GB 256b/8008 |
1607 MHz
1683 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
180 W |
Asus Strix GTX 1070 O8G Gaming | GP104
GP104-200-A1 pascal |
314 mm 2
7,200 million 16nm FinFET |
1920
120 64 |
GDDR5
8.192 GB 256b/8008 |
1658 MHz
1860 MHz 1962 MHz |
PCIe 3.0 x16
166 W |
Sapphire Nitro + RX Vega64 8G HBM2 | vega 10
Vega 10 XT GCN 5ND GEN |
484 mm2
12,500 million 14nm FinFET |
4096
256 64 |
HBM2
8.192 GB 2048b/1890 |
1247 MHz
1632 MHz 1515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | vega 10
Vega 10 XL GCN 5ND GEN |
484 mm2
12,500 million 14nm FinFET |
3584
224 64 |
HBM2
8.192 GB 2048b/1600 |
1156 MHz
1590 MHz 1496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na herný výkon MSI GeForce RTX 2080 a jej konkurentov, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyššie hodnoty snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov Fraps a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná nielen priemerná rýchlosť snímok, ale aj ukazovatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (pozri nižšie).
Dosiahnuté hodnoty priemernej snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov zanášané zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe zanesená hore, a naopak model s najnižšou snímkovou frekvenciou úplne dole.
Hodnota ukazovateľa „1 % Low“ je vypočítaná ako 99. percentil z nameraných hodnôt časov snímok (frame times) prevedených na snímkovú frekvenciu. Ak túto hodnotu poznáme, môžeme potom povedať, že 99 % snímok bolo vytváraných rovnakou a vyššou snímkovou frekvenciou, než je hodnota tohto ukazovateľa. Analogicky potom možno tiež povedať, že zvyšné jedno percento snímok bolo vytvárané snímkovou frekvenciou nižšou. Tento ukazovateľ môžeme využiť na analýzu plynulosti pohybu v hrách, keď napríklad jeho hodnota pohybujúca sa nízko pri hranici 30 FPS znamená, že pohyb v hre už nie je pre oko hráča plynulý, ale skôr trhavý.
Hodnota ukazovateľa „0,1% Low“ sa vypočítava podobne ako predchádzajúci ukazovateľ, na zreteľ je však braný percentil 99,9. Tento ukazovateľ potom odhaľuje menej časté, zato výraznejšie poruchy v plynulosti hry, kedy sa pri inak plynulom pohybe obraz na okamih akoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazovateľ, tým výraznejšie „záseky“ sa v hre objavujú, a pohyb tak nie je plynulý aj napriek tomu, že priemerná rýchlosť snímok ukazuje vysoké hodnoty.
Keď už teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.
Shadow of the Tomb Raider je akčná dobrodružná počítačová hra z pohľadu tretej osoby, ktorej dej sa odohráva vo vnútri peruánskych džunglí. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Foundation engine vývojármi zo štúdia Eidos Montreal a vydaná v septembri 2018 spoločnosťou Square Enix. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape The Hidden City po dobu 110 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.
Testy Shadow of the Tomb Raider |
Strange Brigade je dobrodružná kooperatívna strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá sa odohráva v Egypte minulého storočia. Táto hra bola postavená na hernom engine Asura vývojármi zo štúdia Rebellion a vydaná rovnakou spoločnosťou v auguste 2018. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.
Testy Strange Brigade |
Far Cry 5 je akčná počítačová RPG odohrávajúca sa v otvorenom svete okolo fiktívneho mestečka Hope County v Montane. Hra bola postavená na hernom engine Duni Engine vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v marci 2018 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.
Testy Far Cry 5 |
Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Wolfenstein II: The New Colossus je úplne prvou hrou, ktorá bola postavená výhradne na grafickom rozhraní API Vulkan. Z tohto grafického rozhrania viac profitujú grafické karty s čipom AMD, najmä v nižšom rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov. Vďaka podpore výpočtu s presnosťou FP16 potom táto hra veľmi dobre sedí taktiež novým kartám RTX. Grafická karta Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming bola testovaná s najnovšími ovládačmi grafických kariet GeForce 416.34 spoločnosti NVIDIA, ktoré však výkon v tejto hre celkom podstatne znižujú. To je tiež dôvodom, prečo je v tejto počítačovej hre výkon Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming o toľko nižší oproti grafickej karte MSI RTX 2080 Gaming X TRIO. Preto som túto hru do celkových výsledkov nezapočítával.
Assassin´s Creed: Origins je akčná adventúra v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing nastavený na LOW.
Testy Assassin´s Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin´s Creed: Origins nie je ku grafickým kartám AMD práve veľmi prívetivá. Grafické karty spoločnosti NVIDIA tu podávajú oveľa lepšie výsledky.
Middle-earth: Shadow of War je akčná počítačová RPG hra založená na svete postáv J.R.R. Tolkiena, odohrávajúca sa v čase medziobdobí Hobita a Pána prsteňov. Hra bola postavená na hernom engine Firebird vývojármi zo štúdia Monolith Productions a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Warner Bros. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 56 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra patrí do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry pre testy je uvedené na priložených snímkach. Anti-aliasing bol nastavený v rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov (FHD) na MSAA × 4, v rozlíšení 2 560 × 1 440 pixelov (WQHD) na MSAA × 2 a v rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol potom anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Crysis 3 |
Herné testy grafickej karty Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako si vlastne táto grafická karta viedla v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými grafickými kartami v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.
Sumarizácia výkonu |
Výkon grafickej karty Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming je výborný, kdesi na úrovni GeForce RTX 1080 Ti, teda absolútneho výkonnostného lídra minulej generácie Pascal. Oproti MSI RTX 2080 Gaming X TRIO je výkon dnes testovaného Strix prakticky rovnaký. Obe tieto grafické karty sú totiž postavené okolo rovnakého grafického čipu TU104, a tak sa ani nie je čomu čudovať.
Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming v hrách podporuje tiež akceleráciu real-time ray tracing, avšak výkon v tejto disciplíne dnes nie je možné overiť, pretože žiadna počítačová hra dodnes tento nový a progresívny spôsob vykresľovania rôznych grafických efektov nepodporuje.
Prevádzkové vlastnosti grafických kariet boli merané v počítačovej hre Crysis 3 po dobu 30 minút hrania na mape Swamp. Dosiahnuté hodnoty teplôt (°C), hlučnosti (dBA) aj spotreby (W) boli zaznamenané až na konci tohto merania.
Prevádzkové vlastnosti |
Pre dnešný testy som mal Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming nastavený do režimu Q-mode, v ktorom táto grafická karta pracuje až neuveriteľne ticho. Tento tichý režim síce ide na úkor o niečo vyššej teploty a čiastočne tiež mierne nižšieho výkonu, napriek tomu si myslím, že to ticho za to jednoducho stojí.
Grafická karta Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming si v režime Q-mode počas záťažového testu držala teplotu 74 °C pri otáčkach ventilátorov do 1 300 ot./min, ktoré generovali hlučnosť tesne nad hranicou 34 dBA, a môžem vám teda garantovať, že v dobre vetranej počítačovej skrini nemáte šancu túto grafickú kartu vôbec počuť.
Ak by vás zaujímalo tiež porovnanie prevádzkových vlastností grafickej karty Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming so všetkými ostatnými GeForce RTX 2080, ktoré sme v Alza.sk testovali, môžete sa pozrieť do nasledujúcich grafov.
Pri nových grafických kartách GeForce RTX máte novú možnosť na pretaktovanie využiť buď OC Scanner, ktorý grafickú kartu pretaktuje „automaticky“, alebo si môžete všetky parametre pretaktovania nastaviť sami ručne. Pretaktovanie grafickej karty Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming som vykonával pomocou automatického pretaktovania OC Scanner nástroja MSI Afterburner. Skôr ale, ako som OC Scanner spustil, musel som ručne na maximum nastaviť položky Core Voltage, Power Limit a Temp. Limit. Tiež som musel najskôr zistiť maximálnu frekvenciu grafických pamätí, nástroj OC Scanner totiž vie pretaktovať iba grafický čip, frekvenciu grafickej pamäte úplne ignoruje.
Postupne som teda zvyšoval hodnoty frekvencie grafickej pamäte o 50 MHz. Ako stabilná sa nakoniec pre grafické pamäte ukázala hodnota +800 MHz, čo predstavuje efektívnu frekvenciu VRAM 15 600 MHz. Teraz som teda konečne mohol spustiť automatické pretaktovanie pomocou OC Scanner.
S posunutou frekvenciou pamätí o 800 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit, Temp. Limit na maximum mi potom OC Scanner nastavil frekvenciu grafického čipu oproti východiskovému stavu vp Rumer o 48 MHz vyššie. S takto nastavenými parametrami grafickej karty som potom otestoval niektoré hry s nasledujúcimi výsledkami:
Pomocou nástroja automatického pretaktovania OC Scanner sa mi z grafickej karty Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming podarilo získať v priemere nejakých 7 % ďalšieho výkonu, čo popravde nie je príliš veľa. Na spotrebe celej testovacej zostavy s grafickou kartou Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming na palube sa toto pretaktovanie prejavilo nejakými 26 W navyše.
Nasledujúce video potom ukazuje nárast výkonu a prevádzkové vlastnosti u takto pretaktovanej grafickej karty Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming v počítačovej hre Crysis 3.
Čo nám teda grafická karta Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming môže ponúknuť? Je to predovšetkým výborný herný výkon niekde na úrovni predchádzajúceho absolútneho výkonnostného lídra GeForce GTX 1080 Ti, ktorý určite privítajú všetci náročnejší hráči počítačových hier. To ale samozrejme nie je všetko.
Vďaka DUAL BIOS táto grafická karta ponúka taktiež dva prevádzkové režimy P/Q mode, ktoré významným spôsobom ovplyvňujú jej prevádzkové vlastnosti. Mne osobne sa viac páčil režim Q-mode, ktorý grafickej karte prepožičiava neuveriteľne nízku hladinu hlučnosti. Je to síce na úkor o niečo zvýšenej teploty a približne 1 % zníženia výkonu, ale kto si raz režim Q-mode vyskúša, nechce nič iné.
Okrem technicky dobre spracovaného a účinného systému chladenia môže grafická karta Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming vďaka edícii ROG (Republic of Gamers) ponúknuť aj kvalitnejšie súčiastky a firemné technológie Asus, ako je MaxContact, FanConnect či už spomínaný DUAL BIOS.
Ako vidíte, grafická karta Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming toho ponúka naozaj veľa a jediné, čo to všetko kazí, je jej premrštená obstarávacia cena.
Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming
Grafické kartyAsus Strix RTX 2080 O8G Gaming z novej generácie grafických kariet Turing spoločnosti NVIDIA ponúkajú výborný herný výkon všetkým náročnejším hráčom počítačových hier. Karta disponuje dobre spracovaným sytémom chladenia, ktorý jej prepožičiava vynikajúce prevádzkové vlastnosti. Všetko však zabíja premrštená obstarávacia cena.
Klady
Zápory