V poradí tretím počinom z novej generácie Turing bol spoločnosťou NVIDIA predstavený grafický čip TU106, na ktorom sú založené všetky grafické karty GeForce RTX 2070. Tieto grafické karty by potom mali okrem podpory ray tracingu ponúknuť solídny výkon a snáď aj o niečo lepšiu obstarávaciu cenu. Či to tak naozaj je, sa môžete presvedčiť v dnešnej recenzii grafickej karty Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming.
Grafická karta Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming je postavená na najnovšom hernom grafickom čipe NVIDIA TU106 spoločnosti NVIDIA, na ktorý sú pomocou 256-bitovej zbernice pripojené moduly grafickej pamäte typu GDDR6 skapacitou 8 GB. Ide o grafickú kartu s podporou ray tracingu a svojím výkonom Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming spadá do segmentu grafických kariet vysokého výkonu (high-end), kde medzi najnovšími grafickými kartami Turing zaberá tie najnižšie poschodia výkonnostného rebríčka.
Frekvencia grafického čipu je 1 410/1 815MHz (Base/Boost) a frekvencia grafických pamätí 1 750 MHz, čo v prípade pamätí typu GDDR6 predstavuje efektívnu frekvenciu 14 000 MHz. Oproti referenčným hodnotám je teda karta na jadre pretaktovaná o 195 MHz v Booste. Grafické pamäte sú taktované v referenčných hodnotách NVIDIA GeForce RTX 2070.
Grafická karta Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming meria na dĺžku 305 mm a na základnej doske vášho počítača zaberie 3 rozširujúce sloty. O chladenie sa stará pasív skladaný z hliníkových rebier a poniklovanej medenej základne, ktorý je pre lepší odvod tepla vybavený celkom šiestimi tepelnými trubicami (heatpipes). Dosadacia plocha základne na grafický čip je pre lepší kontakt dokonale obrobená (MaxContact). Grafické pamäte sú chladené pomocou chladiaceho plátu, z modulov napájacej kaskády je potom odpadové teplo odvádzané priamo do rebrovania hlavného pasívu. Všetky dôležité súčasti grafickej karty sú tak veľmi kvalitne chladené.
Aktívnu časť systému chladenia Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming tvoria tri 90 mm ventilátory, ktoré sú pre dlhšiu životnosť a nižšiu hlučnosť uložené v dvojitých guľôčkových ložiskách. Grafická karta Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming disponuje dvoma BIOSmi, ktoré nastavujú rôzne režimy ventilátorov P/Q-mode. V režime P-mode (Performance mode) je krivka otáčok ventilátorov nastavená veľmi agresívne tak, aby grafická karta dosahovala čo najnižšie teploty na úkor hlučnosti. V režime Q-mode (Quite mode) je naopak uprednostnená nízka hlučnosť na úkor vyšších teplôt grafickej karty. Ventilátory podporujú technológiu 0 dB Fan, ktorá pri nízkej záťaži a teplote grafickej karty pod 55 °C všetky ventilátory zastaví, a zníži tak jej hlučnosť na minimum (semi-pasívne chladenie). Technológia 0 dB Fan však funguje iba v režime Q-mode, v režime P-mode (Performance mode) sa ventilátory otáčajú rýchlosťou 800 ot./min. aj v čase, keď grafická karta vyťažená nie je. Charakteristika závislosti hlučnosti od otáčok ventilátora je nasledujúca:
Grafickú kartu Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming som testoval v oboch režimoch, teda P-mode aj Q-mode. Pri testovaní účinnosti chladenia v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosiahla grafická karta Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming v režime P-mode na skóre 98,7 % a v režime Q-mode potom na 98,0 %. V oboch režimoch tak v týchto testoch stability snímkovej frekvencie grafická karta prešla (minimálna hranica je 97 %).
O napájanie grafickej karty Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming sa stará 10-fázová napájacia kaskáda, ktorá vyžaduje prídavné napájanie pomocou jedného 6-pinového a jedného 8-pinového konektora. Príkon karty bol výrobcom nastavený na 215 W (max. 269 W) a ten na jej prevádzku odporúča zdroj s výkonom minimálne 550 W.
Výstupy na monitor sú v prípade grafickej karty Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming riešené pomocou dvoch konektorov DP 1.3/1.4 (Display Port), dvoch konektorov HDMI 2.0 a po novom aj pomocou USB-C (VirtualLink) určeného na pripojenie headsetu virtuálnej reality.
V dnešnej recenzii sme do testov na porovnanie herného výkonu a prevádzkových vlastností grafickej karty Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming zaradili nasledujúce modely zo segmentu vysokého výkonu (high-end):
ŠPECIFIKÁCIA grafických kariet | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip
Variant Family |
Veľkosť
Tranzistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Veľkosť Bus/Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming | TU106
TU106-400A-A1 Turing |
445 mm2
10,800 million 12 nm FinFET |
2304
144 64 |
GDDR6
8.192 GB 256b/14000 |
1 410 MHz
1 815 MHz 1 875 MHz |
PCIe 3.0 x16
215 W |
MSI RTX 2080 Ti Gaming X TRIO | TU102
TU102-300A-K1-A1 Turing |
754 mm2
18,600 million 12 nm FinFET |
4352
272 88 |
GDDR6
8.192 GB 352b/14000 |
1 350 MHz
1 755 MHz 1 920 MHz |
PCIe 3.0 x16
300 W |
Asus Strix RTX 2080 O8G Gaming | TU104
TU104-400A-A1 Turing |
545 mm2
13,600 million 12 nm FinFET |
2944
184 64 |
GDDR6
8.192 GB 256b/14000 |
1 515 MHz
1 860 MHz 1 890 MHz |
PCIe 3.0 x16
245 W |
Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC 11G | GP102
GP102-350-K1-A1 Pascal |
471 mm2
12,000 million 16 nm FinFET |
3584
224 88 |
GDDR5X
11.264 GB 352b/11104 |
1 519 MHz
1 633 MHz 1 843 MHz |
PCIe 3.0 x16
250 W |
MSI GTX 1080 Armor 8G OC | GP104
GP104-400-A1 Pascal |
314 mm2
7,200 million 16 nm FinFET |
2560
160 64 |
GDDR5X
8.192 GB 256b/10008 |
1 658 MHz
1 797 MHz 1 906 MHz |
PCIe 3.0 x16
210 W |
Inno3D iChill GTX 1070 Ti X3 V2 | GP104
GP104-300-A1 Pascal |
314 mm2
7,200 million 16 nm FinFET |
2432
152 64 |
GDDR5
8.192 GB 256b/8008 |
1 607 MHz
1 683 MHz 1 860 MHz |
PCIe 3.0 x16
180 W |
Asus Strix GTX 1070 O8G Gaming | GP104
GP104-200-A1 Pascal |
314 mm2
7,200 million 16 nm FinFET |
1920
120 64 |
GDDR5
8.192 GB 256b/8008 |
1 658 MHz
1 860 MHz 1 962 MHz |
PCIe 3.0 x16
166 W |
Sapphire Nitro+ RX Vega64 8G HBM2 | Vega 10
Vega 10 XT GCN 5ND GEN |
484 mm2
12,500 million 14 nm FinFET |
4096
256 64 |
HBM2
8.192 GB 2048b/1890 |
1 247 MHz
1 632 MHz 1 515 MHz |
PCIe 3.0 x16
240 W |
Asus Strix RX Vega56 O8G Gaming | Vega 10
Vega 10 XL GCN 5ND GEN |
484 mm2
12,500 million 14 nm FinFET |
3584
224 64 |
HBM2
8.192 GB 2048b/1600 |
1 156 MHz
1 590 MHz 1 496 MHz |
PCIe 3.0 x16
260 W |
V dnešných testoch grafických kariet sa zameriame výhradne na ich herný výkon, ktorého ukazovateľom pre nás bude rýchlosť snímok. Čím vyššie hodnoty snímkovej frekvencie karta v testoch dosiahne, tým lepšie, a jej výkon môžeme pokladať za vyšší. Snímková frekvencia je v počítačových hrách meraná pomocou nástrojov Fraps a OCAT, ktoré zaznamenávajú časy potrebné na vytvorenie jednotlivých snímok (frame times) v grafickej pipeline. Z týchto nameraných časov je potom následne kalkulovaná nielen priemerná rýchlosť snímok, ale aj ukazovatele plynulosti pohybu 1 % Low a 0,1 % Low (pozri nižšie).
Dosiahnuté hodnoty priemernej snímkovej frekvencie jednotlivých grafických kariet sú do grafov umiestňované zostupne tak, že karta s najvyššou dosiahnutou snímkovou frekvenciou je v grafe umiestnená hore a naopak, model s najnižšou snímkovou frekvenciou úplne dole.
Hodnota ukazovateľa „1 % Low“ je vypočítaná ako 99. percentil z nameraných hodnôt časov snímok (frame times) prevedených na snímkovú frekvenciu. Ak túto hodnotu poznáme, môžeme potom povedať, že 99 % snímok bolo vytváraných rovnakou a vyššou snímkovou frekvenciou, než je hodnota tohto ukazovateľa. Analogicky potom možno tiež povedať, že zvyšné jedno percento snímok bolo vytváraných snímkovou frekvenciou nižšou. Tento ukazovateľ môžeme využiť na analýze plynulosti pohybu v hrách, keď napríklad jeho hodnota pohybujúca sa nízko pri hranici 30 FPS znamená, že pohyb v hre už nie je pre oko hráča plynulý, ale skôr trhavý.
Hodnota ukazovateľa „0,1 % Low“ sa vypočítava obdobne ako predchádzajúci ukazovateľ, na zreteľ je však braný percentil 99,9. Tento ukazovateľ potom odhaľuje menej časté, zato výraznejšie poruchy v plynulosti hry, kedy sa pri inak plynulom pohybe obraz na okamih akoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazovateľ, tým výraznejšie „záseky“ sa v hre objavujú, a pohyb tak nie je plynulý aj napriek tomu, že priemerná rýchlosť snímok ukazuje vysoké hodnoty.
Ak teda vieme ako, čo a čím bolo testované, môžeme sa smelo pustiť do výsledkov dnešných testov.
Na meranie prevádzkových vlastností grafických kariet využívam nástroj 3DMark a jeho záťažový test s názvom Time Spy Stress Test. Tento test sa skladá celkom z 20 priechodov minútovej scény Time Spy, a trvá tak pomerne dlhých 20 minút, počas ktorých grafická karta pracuje na plný výkon, a zahreje sa tým na svoju bežnú prevádzkovú teplotu. Až po dosiahnutí pracovnej teploty grafickej karty, najčastejšie v poslednom prechode scény, potom meriam jej prevádzkové vlastnosti. Spotrebu (príkon) celého testovacieho systému s danou grafickou kartou na palube potom testujem v počítačovej hre Crysis 3 a rozlíšení 1 920 × 1 080 px. Ako teda grafická karta Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming v tomto záťažovom teste dopadla?
Test 3DMark Stress Test |
Sumarizácia prevádzkové vlastnosti | |||
---|---|---|---|
Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming | P-mode | Q-mode | Poznámka k meraniu |
Pracovná teplota
|
61 °C
|
70 °C
|
Merané ako priemer v poslednom prechode
|
Reálna pracovná frekvencia
|
1 890 MHz
|
1 875 MHz
|
Merané ako priemer v poslednom prechode
|
Spotreba systému
|
316 W
|
316 W
|
Merané v Crysis 3
|
Otáčky ventilátorov
|
1 770 ot/min
|
1 290 ot/min
|
Merané na konci testu
|
Hlučnosť
|
41,2 dBA | 35,4 dBA | Interpolované z otáčok ventilátorov
|
V režime P-mode sa teploty grafickej karty na konci záťažového testu držali na 61 °C pri otáčkach ventilátorov 1 770 ot./min. a priemernej frekvencii 1 890 MHz. V režime Q-mode sa potom teplota grafickej karty držala na 70 °C pri nízkych otáčkach do 1 290 ot./min. a frekvencii 1 875 MHz. Aj keď výkon grafickej karty bol v prípade Q-mode zhruba o 1 % nižší ako v režime P-mode, v dnešných testoch nechám zapnutý práve režim Q-mode. V tomto režime totiž grafickú kartu Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming vo svojom PC prakticky vôbec nebudete počuť, za čo 1 % výkonu pokojne obetujem. Nasledujúce grafy ukazujú, ako si prevádzkové vlastnosti Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming viedli v porovnaní s ostatnými grafickými kartami v dnešných testoch.
Porovnanie prevádzkových vlastností |
Ak by vás zaujímalo tiež porovnanie prevádzkových vlastností grafickej karty Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming so všetkými ostatnými GeForce RTX 2070, ktoré sme na Alza.sk testovali, môžete sa pozrieť do nasledujúcich grafov.
Shadow of the Tomb Raider je akčná dobrodružná počítačová hra z pohľadu tretej osoby, ktorej dej sa odohráva vnútri peruánskych džunglí. Táto počítačová hra bola postavená na hernom engine Foundation engine vývojármi zo štúdia Eidos Montreal a vydaná v septembri 2018 spoločnosťou Square Enix. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne na mape The Hidden City po dobu 110 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Shadow of the Tomb Raider |
Strange Brigade je dobrodružná kooperatívna strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá sa odohráva v Egypte minulého storočia. Táto hra bola postavená na hernom engine Asura vývojármi zo štúdia Rebellion a vydaná rovnakou spoločnosťou v auguste 2018. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Strange Brigade |
Far Cry 5 je akčné počítačové RPG odohrávajúce sa v otvorenom svete okolo fiktívneho mestečka Hope County v Montane. Hra bola postavená na hernom engine Duni Engine vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v marci 2018 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 59 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Far Cry 5 |
Wolfenstein II: The New Colossus je akčná a dobrodružná herná strieľačka z pohľadu prvej osoby. Hra bola postavená na hernom engine IdTech6 vývojármi zo štúdia MachineGames a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Bethesda. Hra podporuje nové herné rozhranie Vulkan. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne Manhattan Ruins po dobu 84 sekúnd nástrojom OCAT. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Wolfenstein II: The New Colossus je vôbec prvou hrou, ktorá bola postavená výhradne na grafickom rozhraní API Vulkan. Z tohto grafického rozhrania viac profitujú grafické karty s čipom AMD, najmä v nižšom rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov. Vďaka podpore výpočtu s presnosťou FP16 potom táto hra veľmi dobre sedí tiež novým kartám RTX.
Assassin's Creed: Origins je akčná adventúra v poradí už desiatej série, ktorá sa tentoraz odohráva v starovekom Egypte. Hra bola postavená na hernom engine AnvilNext 2.0 vývojármi zo štúdia Ubisoft Montreal a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Ubisoft. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku po dobu 121 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. V rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol v testoch anti-aliasing nastavený na LOW.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins nie je ku grafickým kartám AMD práve veľmi prívetivá. Grafické karty spoločnosti NVIDIA tu podávajú oveľa lepšie výsledky.
Middle-earth: Shadow of War je akčná počítačová RPG hra založená na svete postáv JRR Tolkiena, odohrávajúca sa v čase medziobdobí Hobita a Pána prsteňov. Hra bola postavená na hernom engine Firebird vývojármi zo štúdia Monolith Productions a vydaná v októbri 2017 spoločnosťou Warner Bros. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané na vstavanom benchmarku hry po dobu 56 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Crysis 3 je akčná FPS (first-person shooter) počítačová hra odohrávajúca sa vo fiktívnej budúcnosti. Hra bola postavená na hernom CryEngine 3 vývojármi zo štúdia Crytek a vydaná v máji 2013 spoločnosťou Electronic Arts. Hra spadá do herného programu Gaming Evolved spoločnosti AMD. Meranie snímkovej frekvencie a frame times bolo vykonávané v testovacej scéne SWAMP po dobu 115 sekúnd nástrojom Fraps. Detailné nastavenie grafického rozhrania hry na testovanie je uvedené na priložených snímkach. Anti-aliasing bol nastavený v rozlíšení 1 920 × 1 080 pixelov (FHD) na MSAA ×4, v rozlíšení 2 560 × 1 440 pixelov (WQHD) na MSAA ×2 a v rozlíšení 3 840 × 2 160 pixelov (4K UHD) bol potom anti-aliasing úplne vypnutý.
Testy Crysis 3 |
Ako môžete vidieť, počítačová hra Crysis 3 grafickej karte RTX príliš nesvedčí. Na vine môžu byť nevyladené ovládače pre novú architektúru, najmä pre nové pamäte GDDR6.
Herné testy grafické karty Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming máme za sebou, poďme sa teda spoločne pozrieť na to, ako sa vlastne tejto grafickej karta darilo v porovnaní so svojimi dnešnými rivalmi. Nasledujúce grafy zobrazujú výkonnostné rozdiely medzi jednotlivými grafickými kartami v rôznych rozlíšeniach. Hodnoty v grafoch sú uvedené v percentách výkonu, ktorý bol spriemerovaný zo všetkých dnešných meraní.
Sumarizácia výkonu |
Výkon grafickej karty Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming je daný najmä výkonom samotného grafického čipu TU106 (TU106-400A-A1), ktorý sa od iných grafických kariet GeForce RTX 2070 môže líšiť iba prednastavenou frekvenciou grafického čipu, nastavenou frekvenciou grafických pamätí či nastaveným vyšším limitom spotreby, ktorý potom toľko neobmedzuje frekvenciu grafickej karty. Na udržanie vyššej frekvencie grafickej karty, a tým aj jej výkonu, potom môže pomôcť tiež kvalitný systém chladenia, ktorý udrží grafický čip na nízkych teplotách.
V prípade grafickej karty Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming sa reálna frekvencia grafického čipu v záťažovom teste 3DMark Time Spy Stress Test pohybovala na hranici 1 875 MHz pri efektívnej frekvencii grafických pamätí 14 000 MHz.
Ak by sme porovnávali výkon Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming oproti svojmu predchodcovi z rodiny Pascal, teda grafickej karte GeForce GTX 1070, potom jej výkon je prakticky o 40 % vyššá, čo si myslím nie je vôbec zlé. Oproti grafickej karte GeForce GTX 1080 potom tento nový Turing priniesol nárast o nejakých 12 – 15 %. Medzigeneračný nárast je teda pomerne vysoký, aj keď nie zas až taký, ako to bolo v prípade vydania Pascalov.
V prípade nových grafických kariet GeForce RTX máte možnosť na pretaktovanie využiť buď nový OC Scanner, ktorý grafickú kartu pretaktuje „automaticky“, alebo si môžete všetky parametre pretaktovania nastaviť sami ručne. Pretaktovanie grafickej karty Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming som vykonával za pomoci automatického pretaktovania OC Scanner nástroja MSI Afterburner. Skôr ale, ako som OC Scanner mohol spustiť, musel som ručne na maximum nastaviť položky Core Voltage (100 %), Power Limit (125 %) a Temp. Limit (88 °C). Tiež som musel najskôr zistiť maximálnu frekvenciu grafických pamätí, nástroj OC Scanner totiž vie pretaktovať iba grafický čip, frekvenciu grafických pamätí úplne ignoruje.
Postupne som teda zvyšoval hodnoty frekvencie grafickej pamäte o 50 MHz a testoval ich stabilitu v počítačových hrách. Ako stabilná sa nakoniec pre grafické pamäte ukázala maximálna hodnota + 800 MHz, čo predstavuje efektívnu frekvenciu VRAM 15 600 MHz. Teraz som teda konečne mohol spustiť automatické pretaktovanie pomocou OC Scanner.
S posunutou frekvenciou pamäte o 800 MHz a s položkami Core Voltage, Power Limit, Temp. Limit na maximum mi potom OC Scanner nastavil frekvenciu grafického čipu oproti východiskovému stavu v priemere o 93 MHz vyššie. S takto nastavenými parametrami grafickej karty som potom otestoval niektoré hry s nasledujúcimi výsledkami:
Pomocou nástroja automatického pretaktovania OC Scanner sa mi z grafickej karty Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming podarilo získať v priemere nejakých 8 – 9 % ďalšieho výkonu, čo popravde nie je príliš, ale niekedy by sa vám to hodiť predsa len mohlo. Na spotrebe celej testovacej zostavy s grafickou kartou Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming na palube sa toto pretaktovanie prejavilo nejakými 15 W navyše.
Nasledujúce video potom ukazuje nárast výkonu a prevádzkové vlastnosti v prípade takto pretaktovanej grafickej karty Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming v počítačovej hre Crysis 3.
Komu je táto grafická karta určená? Podobne ako všetky GeForce RTX 2070 ostatných výrobcov je tiež grafická karta Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming určená všetkým náročnejším hráčom počítačových hier, ktorým mainstreamové grafiky svojím výkonom už prestali stačiť, avšak tie najvýkonnejšie high-endové grafické karty by pre nich boli zase zbytočným luxusom a ich výkon by len ťažko využili.
Takýmto hráčom potom grafická karta Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming môže okrem výkonu ďalej ponúknuť tiež skvelý systém chladenia, vrátane všetkých výhod edície ROG (Republic of Games), ako sú výberové súčiastky, AURA, MaxContact či FanConnect. Asi tým najatraktívnejším lákadlom je však u grafickej karty Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming predovšetkým DUAL BIOS, ktorý cez režim Q-mode tejto karte prepožičiava vynikajúce prevádzkové vlastnosti, najmä extrémne nízku hlučnosť, o ktorej sa ostatným grafickým kartám môže len snívať.
V prípade vášho záujmu o túto grafickú kartu si však dajte dobrý pozor na jej rozmery a cenu. Dĺžka grafickej karty Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming totiž presahuje 300 mm, a nemusí sa tak vojsť do úplne každej počítačovej skrine. Obstarávacia cena Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming je zase príliš vysoká a celkom iste by sa vám tak skôr oplatilo obstaranie nejakej GeForce GTX 1080 Ti, ktorá vám toho výkonu ponúkne predsa len ešte o niečo viac.
Asus Strix RTX 2070 O8G Gaming
Grafické kartyAsus Strix RTX 2070 O8G Gaming patrí do novej generácie grafických kariet Turing spoločnosti NVIDIA a ponúka solídny herný výkon všetkým náročnejším hráčom počítačových hier. Táto grafická karta disponuje vynikajúcim systémom chladenia, ktorý jej po prepnutí do Q-mode prepožičiava vynikajúce prevádzkové vlastnosti.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Volám sa Pavel Šantrůček a grafickým kartám sa profesionálne venujem už viac ako 5 rokov. Architektúra, recenzie a testy grafických kariet sú presne to, čo ma posledné dva roky živí a čo stalo neoddeliteľnou súčasťou môjho pracovného života na GPUreport.cz. Ako programátor som tiež autorom niekoľkých nástrojov na analýzu snímkovej frekvencie grafických kariet, z ktorých asi najznámejší FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojne využívaný na celom svete.