Pozvoľný nástup grafických kariet NVIDIA GeForce RTX 3070, RTX 3080 a RTX 3090 nám dáva dostatok priestoru na predstavenie zaujímavých technológií, ktoré majú ambície posunúť herný zážitok o úroveň vyššie. Jednou z takých vymožeností je aj technológia NVIDIA Reflex. Čo ponúka? A na ktorých GPU funguje?
Jedným z najväčších lákadiel nových grafických kariet GeForce RTX radu 30 sú okrem citeľného nárastu výkonu aj nové technológie. Takou novinkou je tiež NVIDIA Reflex, ktorá je však ako jedna z mála dostupná aj pre ostatné grafické karty GeForce. Konkrétne podpora siaha až k radu GeForce GTX 900, teda až niekam do roku 2014, čo je z pohľadu hardvérového vybavenia už dávna história. Napriek tomu však stále celý rad používateľov používa nadčasovú GeForce GTX 960.
V posledných rokoch tvoria organizované súťažné hranie (esport), na to však potrebujte zodpovedajúcu hardvérovú výbavu. Spoločnosť NVIDIA k tomu navyše pridáva aj niekoľko zaujímavých technológií, ktoré amatérskemu aj profesionálnemu hráčovi dodajú citeľnú konkurenčnú výhodu. Poďme sa pozrieť na NVIDIA Reflex z bližšieho pohľadu.
i
Máme pre vás nachystaný podrobný test horúcej novinky NVIDIA GeForce RTX 3080 Founders Edition. Aký má výkon v praxi? A čo prevádzkové vlastnosti?
NVIDIA myslí na všetkých majiteľov kariet GeForce, pre ktorých si nachystala technológiu NVIDIA Reflex. Vďaka ohromným úpravám v API pre herných vývojárov sa podarilo maximálne znížiť latenciu. Vývojári tak môžu pomocou API pridať detailné nastavenie „Low Latency Reflex Mode“ do jednotlivých hier. Vďaka tomu pôjde znížiť celkovú záťaž pre GPU a CPU, a tým aj samotnú odozvu na vaše herné príkazy. NVIDIA očakáva, že na systéme s priemernou grafickou kartou GeForce GTX 1660 dôjde k zníženiu odozvy o desiatky percent.
Ďalšou súčasťou technológie NVIDIA Reflex je čip, ktorý funguje ako analyzátor latencie. Je integrovaný do nových monitorov s podporou technológie NVIDIA G-Sync. Tento čip sa však postupne dostane aj do kvalitných herných myší od výrobcov ASUS, Logitech, Razer alebo SteelSeries. Takýto hardvér totiž dokáže zachytiť, zmerať a následne optimalizovať celkovú latenciu systému. A práve toto môže v rýchlom hernom tempe, kde záleží na každej milisekunde, znamenať rozdiel medzi víťazstvom a porážkou.
Z opisu technológie NVIDIA Reflex je jasné, že o implementáciu do každej jednotlivej hry sa musia postarať predovšetkým samotní vývojári. NVIDIA im však s maximálnou pozornosťou pomáha. Je navyše vysoko pravdepodobné, že každá ďalšia nová hra cielená do oblasti esportu bude technológiu NVIDIA Reflex podporovať už od samotného počiatku.
Okrem týchto spomínaných hier budú mať podporu NVIDIA Reflex aj mnohé ďalšie. Náhodne môžeme spomenúť Destiny 2, Cuisine Royale, Enlisted, KovaaK 2.0 nebo MORDHAU.
Streamovanie hier sa stalo v posledných rokoch regulárnym zamestnaním pre mnoho nadšených hráčov. Ako sa stať streamerom? Samozrejme potrebujete herné skúsenosti, zaujatie, šťastie a nemenej dôležité je aj hardvérové a softvérové vybavenie.
Vďaka grafickým kartám GeForce RTX radu 30 pôjde efektívnejšie používať hardvérovo akcelerované pracovné postupy v desiatkach popredných streamovacích aplikáciách. NVIDIA navyše pridala aj vlastnú univerzálnu aplikáciu Broadcast, ktorá využíva výkon umelej inteligencie a jadier Tensor na vylepšenie hlasovej a obrazovej komunikácie. Napríklad dokáže redukovať šum, pridať virtuálne pozadie alebo automaticky rámovať webkameru. Výhodou je fakt, že NVIDIA Broadcast je univerzálny modul, ktorý spolupracuje s najobľúbenejšími aplikáciami na živé streamovanie, hlasový chat a videokonferencie. Jednoducho ho tak začleníte do svojho streamovacieho setu s tým, že získate lepšiu snímkovú frekvenciu ako na samotné hranie, tak na bežiaci stream.
Výkon počítača na kompetitívne hry je mimoriadne dôležitý, počíta sa skrátka každá milisekunda. A práve to je doménou technológie NVIDIA Reflex, ktorá zníži latenciu systému o niekoľko desiatok percent.