Obnoviť stránku

Vampyr (PREVIEW a NOVINKY) – Autori opisujú prácu s príbehom a prezrádzajú dátum vydania

Aktualizované

Upíri patria medzi magické bytosti, ktoré sa za stovky rokov svojej popularizácie stali takmer niečím skutočným. Vývojári z Dontnod Entertainment sa špecializujú na adventúry a rozhodne sú v nich dobrí, sú to napokon autori obľúbenej série epizodických adventúr Life is Strange, avšak v prípade akčnej adventúry/RPG Vampyr môžete na problémy spojené s dospievaním určite zabudnúť. Víta vás Londýn v roku 1918, kedy bol zasiahnutý španielskou chrípkou a v uliciach vyčíňa upír-doktor. Vysať, či nevysať? Kto mu odpovie?

Autori vo svojom štvordielnom seriáli predstavujú jednotlivé aspekty hry. V prvej epizóde nás zoznámili s hlavnou postavu a jej nepriateľmi, v druhom dieli sa naopak zamerali na hlavné dejisko hry Vampyr, ktorým je dobový Londýn. Predposledný diel opisuje tvorbu hlavných postáv a tiež výrazne odlišný prístup k najrôznejším RPG prvkom. V poslednej, štvrtej časti sa autori rozhovorili o spôsobe, akým pracujú s postavami či príbehom a takisto aj o ovládaní. Na záver tiež prezradili finálny dátum vydania, ktorý bol stanovený na 5. júna.

Novinky – Vampyr

  1. (08.02.18) Dátum vydania Vampyr stanovený na 5. júna
  2. (02.02.18) O tvorbe realistických postáv a RPG princípoch
  3. (30.01.18) Vampyr predstavuje Londýn a jeho rozličné štvrte
  4. (22.01.18) O hlavnej postave hry Vampyr a jej nepriateľoch
  5. HW nároky pre Vampyr PC

Dátum vydania Vampyr stanovený na 5. júna

(Update 08.02.18) Vo štvrtom a zároveň poslednom dieli s názvom Stories from the Dark sa autori rozhovorili o práci s príbehom. Hlava štúdia Philippe Moreau v záverečnom vývojárskom denníčku odhaľuje, čo ho na hrách najviac zaujíma. Vo výslednom produkte štúdia sa tak jasne odzrkadlila jeho obľuba nielen vo výrazne atmosférických hrách, ale aj v tituloch, ktoré vás dokážu vtiahnuť do deja. S tým súvisí aj snaha čo najviac prepojiť hráčov s hlavnou postavou. Nejde však o mlátenie prázdnej slamy, Vampyr má hneď niekoľko herných mechaník, na čele s nutnosťou poznávať obyvateľov Londýna, ktorých neskôr možno zabijete, ktoré majú presne tento účel.

Ešte zaujímavejšie je rozprávanie autora príbehu Stephana Beauvergera o ovládaní, respektíve o samotnom hernom ovládači. „Čo robí hry odlišnými, je to, že divák drží v ruke ovládač aktívne a zúčastnene.“ Hovorí v poslednom videu a dodáva, že je to predovšetkým hrateľnosť, ktorá zamestnáva hráčov mozog a zmysly, takže má ako tvorca príbehu len obmedzený priestor pre jeho rozprávanie. Sám tak hry prirovnáva skôr k divadlu, kedy je divák priamo medzi hercami. Môže sledovať ich bezprostredné reakcie a je v centre diania, čo je niečo, čo sa pokúša preniesť priamo do hry.

Rozprávanie autorov je ako vždy doplnené novými gameplay zábermi a ak budeme čítať tak povediac medzi riadkami, opäť môžeme odhaliť niekoľko noviniek. Už skôr sme vás oboznámili s tým, že autori radi siahnu po najrôznejších artefaktoch upírskej mytológie, ako je nemožnosť vstúpiť do cudzieho obydlia bez dovolenia majiteľa. Štvrtý vývojársky denníček ukazuje tiež to, že rovnakú úlohu zohrá v hre Vampyr aj denné svetlo, ktoré bude minimálne hlavnej postave, ktorou je lekár Jonathan Reid, spôsobovať neznesiteľnú bolesť a inak tomu nebude ani s tradičným krucifixom. Naša otázka ohľadom cesnaku či drevených kolov však zostáva stále nezodpovedaná.

Vampyr; Jonathan Reid; after turn

Medzi vašich protivníkov budú patriť relatívne slabí ľudskí nepriatelia aj podobne mocní upíri, akým je aj hlavná postava Jonathan Reid.

Aspoň už ale vieme, kedy budeme môcť sami získať na túto otázku odpoveď. Samotný záver videa totiž odhaľuje dátum vydania, ktorý bol stanovený na 5. júna. Autori tak nepriamo priznávajú ďalší odklad, pretože pôvodne sľubovaná jar tohto roku im unikla len o pár dní.



O tvorbe realistických postáv a RPG princípoch

(Update 02.02.18) Vývojári očakávanej akcie Vampyr sa znovu pripomínajú v poradí tretím vývojárskym denníčkom, tentoraz s názvom Human After All, ktorý približuje ich filozofiu tvorby jednotlivých charakterov. „Nechceli sme žiadne generické NPC postavy, ktorých úloha v hre spočíva len v tom, že vám rozdávajú úlohy a prehodia zopár slov.“ Hovorí vedúci projektu Philippe Moreau. Sú si vraj vedomí toho, že každá postava, každý občan Londýna potrebuje svoju vlastnú identitu. Vďaka tomu v momente, kedy sa rozhodnete niekoho obetovať, bude mať tento čin reálne dopady. Okrem tých faktických, o ktorých sme písali skôr, aj psychologické, pretože ste obetovali skutočnú žijúcu bytosť.

Najdôležitejším prvkom je pre vývojárov navodiť u hráča pocit, že konfrontujú skutočného človeka. Vampyr sa totiž odohráva iba v noci, a tak musia mať postavy veľmi dobrý dôvod, prečo sú v noci hore alebo sa dokonca potulujú po meste. Každá z postáv má tak svoje vlastné potreby a problémy, ktoré musí riešiť. Väčšinou ich tak zastihneme pri nejakej činnosti, a nie pri klasickom postávaní na rohu ulice s výkričníkom nad hlavou.

Aké to je byť v povojnovom Londýne zmietanom epidémiou španielskej chrípky sirotou alebo nezamestnaným? A aké to je naopak byť veľmi bohatý? To sú otázky, ktoré si autori kládli pri vytváraní jednotlivých postáv, ktoré v hre budeme stretávať. Postavy by tak mali, okrem realistických potrieb, tiež svojimi charakterovými črtami zodpovedať obyvateľom Lodýna v roku 1918.

Vampyr nie je o klasickom zabíjaní postáv pre zisk skúseností

Vývojári z DONTNOD Games rozmýšľali pri vytváraní obyvateľov mesta trošku iným spôsobom, zatiaľ však nemôžeme posúdiť, či ide skôr o marketingový ťah, alebo sa naozaj autorom darí vymaniť zo zabehnutých koľají. Porušovanie určitých nepísaných pravidiel sa im však evidentne darí v klasickom modeli získavaní skúseností. Vo väčšine dnešných RPG hier totiž slúži eliminácia nepriateľov a plnenie misií najmä na zisk skúsenostných bodov.

Vampyr; Jonathan Reid; cintorín

Dej hry Vampyr sa odohráva iba v noci. Autori si tak môžu dostatočne pohrať s atmosférou a šikovne nás miasť pomocou hry svetiel a tieňov.

Vampyr však celý systém poňal veľmi múdro a nápadito. Ako už sme popisovali detailnejšie v pôvodnom článku nižšie, skúsenosti získava Jonathan Reid zabitím, respektíve obetovaním niekoho z občanov. Vďaka tomu výrazne vzrastú schopnosti hlavnej postavy, zároveň však bude taký čin vykúpený zhoršením nielen sociálnych podmienok Londýna, ale aj psychologickým dopadom na samotného hráča. Priamo v momente zabitia postavy sa napríklad obeť podelí o svoje posledné myšlienky, hráča tak môže veľmi rýchlo začať trápiť svedomie, pretože zabitá postava za sebou necháva dve siroty alebo skrátka len kvôli tomu, že ste práve zabili slušného a dobrého človeka.

Vampyr; Artwork: Londýn, noc Vampyr; Artwork: vampire powers

Obrázok 1: Bežný obyvateľ Londýna v roku 1918 musí mať dobrý dôvod, aby sa v nočných hodinách pohyboval po temných uliciach. Obrázok 2: Autori podobnými artworkami dávajú najavo, akým spôsobom plánujú využívať napríklad siluety postáv ako prostriedok vizuálnej komunikácie.

Autori v závere videa zmieňujú, že sa im fungovanie tohto modelu už mnohokrát osvedčilo v praxi. Hráči, ktorí už mali tú možnosť akčné RPG Vampyr vyskúšať boli vždy údajne nadšení, a predovšetkým zasiahnutí psychologickým rozpoltením. To je pre nás dobrý prísľub aj z toho dôvodu, že ak už vývojári vykonávajú testovanie s hráčmi, vyzerá jar tohto roku ako dátum vydania realisticky.



Vampyr predstavuje Londýn a jeho rozličné štvrte

(Update 30.01.18) V poradí druhý vývojársky denníček s názvom Architects of the obscure predstavuje Londýn a jeho jednotlivé časti. Hoci autori z francúzskeho štúdia DONTNOD nevysvetľujú, prečo si pre svoju najnovšiu hru nevybrali ich rovnako ikonický Paríž a namiesto toho siahli po hlavnom meste Veľkej Británie, dozvedáme sa, koľko sa toho z reálneho Londýna do hry Vampyr nakoniec dostane. „Londýn je obrovský, takže sme jednoducho nemohli vymodelovať celé mesto. Rozhodli sme sa tak využiť štvoricu štvrtí, z ktorých každá pôsobí veľmi ikonicky,“ vysvetľuje výber štúdia hlavný autor príbehu Stephane Beauverger.

Vo Whitechapel nájdete predovšetkým najrôznejších prisťahovalcov, naopak v štvrti East End Docks si budete takmer istí, že tu zomriete rukou brutálneho kriminálnika či na otravu. Hemžiť sa to tu bude predovšetkým najrôznejšími gangmi a podľa všetkého by malo ísť o pekne zatuchnuté a špinavé miesto. Oproti tomu West End je sídlom londýnskej smotánky. Španielska chrípka sem takmer neprenikla a budete sa tak môcť stretnúť s kontrastom veľkej chudoby a nesmierneho bohatstva.

Vampyr; Londýn, nákaza, artwork

Štvrť East End Docks rozhodne nie je v hre Vampyr miesto, kde by ste chceli stráviť dovolenku. Ak by vás tu nezabil zlodej, potom by vás pravdepodobne dostala nejaká choroba.

Samostatnou štvrťou bude Pembroke Hospital, kde Jonathan Reid vykonáva svoju lekársku prax, a pravdepodobne pôjde o akési útočisko. Nemocnica bude Jonathanovi poskytovať neutrálnu pôdu, kde sa ho napríklad protiupírska jednotka nepokúsi konfrontovať. Podľa slov autorov však pôjde o miesto, kde bude hlavný protagonista príbehu pracovať, takže sa porozprávate so sestričkami, svojím nadriadeným a samozrejme aj s pacientmi. Tým budete môcť vďaka svojmu povolaniu pomáhať, ale vývojári jedným dychom dodávajú, že bude možné tiež všetkých pacientov pokojne pozabíjať.

Rozhodne odporúčame pustiť si samotné video, pretože na rozdiel od prvého dielu obsahuje podstatne viac záberov priamo z hry, vďaka ktorým vás očarí dobová atmosféra. Autori tiež hovoria o práci s niektorými prvkami, ktoré budú s hráčom komunikovať. Veľa informácií chcú odovzdávať pomocou vizuálu, takže napríklad z obrysu postavy na konci uličky by ste mali spoznať, či ide o nepriateľa, alebo nie.

Vampyr; Artwork: Londýn, štvrť Vampyr; Artwork: Londýn, požiar

Obrázok 1: Vampyr predstavuje Londýn ako ponuré a neprívetivé miesto. Obrázok 2: Pálenie čarodejníc? Alebo upírov?

Doteraz nečakaný dôraz bude tiež kladený na hudobnú zložku hry Vampyr, ktorá má dotvárať atmosféru mesta a aktuálne dianie na obrazovke. Ukážka vo videu vás pravdepodobne navnadí rovnako ako nás a rovnako ako my budete netrpezlivo čakať na dátumu vydania, ktorý je stále neurčito stanovený na jar roku 2018.



O hlavnej postave hry Vampyr a jej nepriateľoch

(Update 22.01.18) Príchod upírskej adventúry s RPG prvkami Vampyr už bol na spadnutie, prišlo však odloženie dátumu vydania, o ktorom sme vás informovali už v pôvodnom článku. Autori tak zvolili obľúbenú formu vývojárskych denníčkov, aby nám hráčom skrátili čakanie a zároveň prezradili niečo nové o hre. Prvé video s názvom Making Monsters je, ako už názov napovedá, najmä o upíroch. Predovšetkým o tom hlavnom, Jonathanovi Reidovi, do ktorého kože sa v hre vžijete.

Autori okrem iného vysvetľujú, prečo sú to práve upíri, ktorých si vybrali ako hlavnú tému svojej ďalšej hry (pripomeňme si, že ich predchádzajúci titul je epizodická adventúra Life is Strange, ktorá je výrazne odlišného razenia). Hlavný muž štúdia Philippe Moreau to pripisuje najmä ich obdivuhodnej inteligencii spájajúcej sa s inštinktmi predátora. Vďaka tomu môžu dobre pracovať s najrôznejšími morálnymi dilemami, ktoré si ako hlavná postava budete neustále uvedomovať.

Jonathan Reid však nie je len upír, ale tiež vynikajúci doktor zbehlý predovšetkým v transfúzii krvi. Po návrate z vojny je však neznámym útočníkom premenený na upíra a začína tak v ňom boj dvoch odlišných osobností. „Ako doktor verí v to, že všetko je možné vysvetliť pomocou fyzikálnych zákonov, zatiaľ čo ako upír sa stáva niečím racionálne nevysvetliteľným a nadprirodzeným,“ hovorí Stephane Beauberger, hlavný autor príbehu.

Vampyr predstavuje upírskych nepriateľov

Okrem všadeprítomnej duality rozhodovania, ktorej sme sa venovali dostatočne v pôvodnom článku, vývojári vo videu opisujú tiež nepriateľov. O tých sa zatiaľ veľa nevedelo, zaujímavou informáciou je tak zistenie, že v hre nájdete hneď niekoľko typov upírov. Sám Jonathan patrí medzi tzv. ekonov, ktorí sú zo všetkých prítomných druhov najbližšie tradičnému poňatiu upírov, t. j. v podstate obyčajní ľudia, ktorí sa však v určitých momentoch menia na krvilačné beštie.

Vampyr; ekon, artwork

Vývojári zo štúdia DONTNOD majú upírsku tematiku naštudovanú naozaj dopodrobna. Napríklad u tzv. ekonov bola predlohou najrozšírenejšia forma upíra, ktorá vyzerá a správa sa ako človek. Uvidíme, či dôjde aj na obľúbený cesnak alebo drevené koly.

Sú tu taktiež vulkodovia, podstatne primitívnejšia verzia upírov s väčšou dávkou zvieracích inštinktov, medzi ktoré okrem iného patrí aj určitá teritorialita. Z tých niekoľkých málo záberov sa zdajú byť výrazne silnejšími protivníkmi. Poslednou predstavenou rasou sú skalovia, nižšie vývojové formy upírov, ktorí síce nie sú tak silní, no napriek tomu ich je veľa. Súvisí snáď ich výskyt s prebiehajúcou chrípkovou epidémiou? Sú jej dôsledkami alebo naopak príčinou, prečo samotná epidémia vznikla?

V závere videa došlo tiež na rýchle zaškatuľkovanie projektu. Podľa slov tvorcov je Vampyr AA titul s priemerne vysokým rozpočtom. Hlavnou výhodou štúdia je však to, že oproti tzv. AAA hrám majú podstatne väčšiu voľnosť v tvorbe a v mnohých ohľadoch môžu viac riskovať.

Vampyr; skal, artwork

Na rozdiel od ekonov alebo vulkodov spoznáte skalov na prvý pohľad. Sú výsledkom zlej upírskej mutácie, ktorá z nakazeného človeka urobí nechutné monštrum (aj keď s ľudskými rysmi).

Obsah preview Vampyr

  1. Hippokratova prísaha
  2. Vampyr ako upíria Sophiina voľba
  3. Vampyr otestuje vaše morálne zásady
  4. Upírí dominový efekt
  5. Vampyr je akčná adventúra s krvavými súbojmi a RPG prvkami
  6. Vampyr zaútočí na jar tohto roku

Hippokratova prísaha

Vampyr rozhodne nie je ďalšou rýdzo akčnou hrou s povrchným príbehom, hoci s potrebnou skvelou hrateľnosťou a úchvatným vizuálom. Zatiaľ čo posledné dva spomínané aspekty zatiaľ nemôžeme s pokojným svedomím hodnotiť, príbehové zasadenie a hlavnú zápletku možno rozhodne označiť za veľmi zaujímavé. Hra totiž predstavuje nekonečný reťazec volieb, ktoré budú významným spôsobom ovplyvňovať celý budúci herný zážitok. Zabudnite ale na klasické príbehové voľby či obľúbené variácie efektu motýlích krídel.

Vampyr; Wallpaper: Jonathan Reid

Jonathan Reid sa vracia z vojny nielen ako rokmi preverený doktor, ale po novom tiež ako upír. To logicky ovplyvní aj jeho vzhľad, ktorý budú niektorí obyvatelia mesta tolerovať, pre niektorých to však bude dôvod na jeho zabitie.

Vampyr nás zavedie do Londýna, ktorý je v roku 1918 zmietaný pandémiou španielskej chrípky. Z biedy, hladu a chorôb vznikne všadeprítomný chaos, ktorému sa nevyhnú ani tí najmocnejší obyvatelia mesta, čo logicky začnú využívať pouličné gangy a ďalšie im podobné organizácie. Do toho všetkého sa navyše pripletú tiež upíri. To všetko sa podarilo stvárniť úplne skvele, veď práve Anglicko na začiatku 20. storočia je pre spomínané udalosti ideálnym prostredím.

Do toho všetkého sa pripletiete vy – lekár z povolania Jonathan Reid, ktorý sa práve vrátil z vojny, kde sa mu stala nemilá vec. Stal sa upírom. Na jednej strane ste tak stále doktorom rešpektujúcim Hippokratovu prísahu, na ktorého sa vďaka jeho lekárskej praxi spolieha veľká časť Londýna, na druhej strane ste ale neustále poháňaní upírskymi pudmi. Vábeniu krvi sa nedá len tak odolať... nie je to ale potešenie alebo snáď niečo tak prízemné, ako je doplnenie života, čo vám teplá ľudská krv prinesie.

Vampyr; Wallpaper: nemocnica, Londýn Vampyr; Wallpaper: Londýn

Vampyr ako upíria Sophiina voľba

V hre Vampyr je najzásadnejšie to, že vôbec nie je potrebné nikoho vysať. Vôbec nikoho počas celej hry. Autori však zdôrazňujú, že si týmto postupom hru neskutočným spôsobom sťažíte. Práve ľudská krv vám totiž bude dodávať užitočné skúsenosti, bez ktorých zostane vaše upírie ja obyčajným zelenáčom. Tým pádom ste ľahký terč aj pre bežných nepriateľov, v polemike hry to ale tiež znamená to, že nebudete schopní ochrániť svojich spoluobčanov.

Vampyr; Wallpaper: vysatie občana, noc, Londýn

Ponurú atmosféru Londýna na začiatku dvadsiateho storočia sa autorom podarilo stvárniť veľmi dobre. Nenásytní upíri sú už len krvavou čerešničkou na tejto morom nasiaknutej torte.

Aj keby ste ľudí vysávali pravidelne, stále budete v úlohe akéhosi strážcu Londýna, ktorého úlohou je mesto zachrániť. Aké ústupky pri tejto ceste ale absolvujete, je už len na vás. Vo Vampyr tak budete neustále balansovať medzi človekom s kľudom Angličana, ktorý neublíži ani muche, avšak neposunie svoje upírske schopnosti nad level 1, a Drakulom, ktorý z rukáva sype mocnú mágiu, upíriu mágiu, devastuje desiatky nepriateľov, ale mestom sa váľajú vyschnuté mŕtvoly ešte pred chvíľou úplne zdravých, nevinných jedincov.

Sympatické je, že týmito voľbami sa budete zaoberať prakticky neustále. Vampyr pred vás nepostaví len niekoľko vopred naskriptovaných udalostí, ktoré zásadne zmenia vyznenie celej hry. Pôjde o jemné nuansy, ktoré budú formovať váš charakter. To je rozhodne niečo, čo minimálne takto na papieri vyzerá ako veľmi premyslený, fungujúci a originálny systém. Až herná prax však ukáže, nakoľko sa táto filozofia podarila autorom previesť do reality, už teraz je ale isté, že sa je rozhodne na čo tešiť.

Vampyr; Wallpaper: Jonathan Reid, hrob Vampyr; Wallpaper: vysatie nepriateľa, upírska hliadka Vampyr; Wallpaper: množstvo mŕtvych

Vampyr otestuje vaše morálne zásady

Autori pritom dbajú predovšetkým na veľkú dávku zodpovednosti a samotný proces výberu, koho vlastne v záujme vyššieho dobra obetujete a koho ušetríte, je až nečakane zdĺhavý a detailný, podobne ako konzekvencie vašich činov. Úloha Londýna a jeho občanov bude vo Vampyre na veľmi osobnej úrovni – ako hráč dostanete k dispozícii obrazovku s obyvateľmi každej štvrti, ľuďmi, ktorých sa primárne snažíte ochraňovať... ale keď už to na vás príde, slúži táto ponuka tiež ako váš osobný jedálny lístok.

V tejto časti prichádzajú na rad predovšetkým adventúrne prvky, pretože s obyvateľmi mesta sa budete rozprávať a často riešiť ich obyčajné denné problémy, akými budú zatúlaná mačka, stratený čerstvý chlieb alebo ukradnuté šperky. Samozrejme ak práve neriešite všadeprítomnú chrípku a susedov v podobe takmer chodiacich mŕtvol. Plnením týchto vedľajších questov (rozhodne je na mieste obava z nudnosti tejto hernej náplne) získate prehľad o osobnosti každého občana, čo vám do značnej miery uľahčí výber vášho obetného baránka.

Nie všetci občania Londýna sú totiž živé Matky Terezy – keď zistíte, že niekto okráda svojich susedov a ešte si vás v konverzáciách trúfne ohovárať, potom rozhodovanie, komu urobiť dve drobné dierky do krku, bude okamžite podstatne ľahšie. Avšak aj tu majú autori hry Vampyr pomerne lišiacku poistku. Často sa totiž stane, že práve zlé postavy vám dajú podstatne menej skúseností než tie očividne dobré. Tvorcovia sa tak napríklad v jednej z hrateľných ukážok rozhodli vysať vždy dobrú a počestnú matku namiesto jej synčeka, ktorý jej kradne šperky a chváli sa tým, že je vrah. To všetko len kvôli skúsenostiam.

Upírí dominový efekt

Ako už ste asi pochopili z opisu hry, nič z vašich činov nezostane bez zodpovedajúcich následkov. Zabitie nevinného občana nielenže zapríčiní nárast vašich schopností, ale tiež zmení tvár Londýna, ktorý sa tak úzkostlivo snažíte chrániť. Každé vaše posilnenie si tak vyberie škaredú daň, záležať však bude najmä na tom, ako sa autorom podarí navodiť zodpovedajúce emócie a predovšetkým tlak zodpovednosti či morálnych hodnôt. Vampyr bude jednoznačne zaujímavou sondou do svedomia každého hráča.

V momente, keď niekoho obetujete, sa to neblahým spôsobom dotkne štvrti, v ktorej chudák žil. Okrem základného faktu, že sa bude niekde povaľovať tlejúca mŕtvola šíriaca smrteľný mor, dôjde aj na ďalšie konzekvencie. Môžete totiž zabiť napríklad miestneho pekára, čím ohrozíte životy nielen jeho rodiny, ale aj zákazníkov závislých na dodávke pečiva. Takýto čin ovplyvní ekonomiku štvrti. Zvýšenie dopytu nad ponuku zapríčiní zdraženie ostatného pečiva a hladovanie spolu s chudobou sa ešte prehĺbi. Vy ste síce silnejší, ale zároveň ste zničili kúsok z vami milovaného Londýna, ktorý sa snažíte zachrániť.

Vampyr; Wallpaper: nepriatelia

Rovnako ako protivníci budete môcť využívať okrem zbraní na blízko aj o niečo málo modernejšie strelné zbrane. Na čokoľvek s väčšou kadenciou však musíte zabudnúť.

Ak už tušíte, aké praktické dôsledky takéto nastavenie hry môže mať, určite vám napadnú (okrem balansovania na únosnej miere obetí) aj dva extrémy, do ktorých je možné sa dostať: na jednej strane svätec, ktorý neprelial jedinú kvapku krvi, na druhej strane zabijak všetkých nevinných. Oba extrémy sú podľa slov tvorcov možné a v oboch prípadoch pôjde z pohľadu hrateľnosti o veľké výzvy. Aj v prípade, že vysajete takmer všetkých občanov, vám bude hra klásť odpor, pretože mesto bude plné scalov (nižšie vývojové formy upírov) a nebude nikoho, kto by vám pomohol.

Vampyr je akčná adventúra s krvavými súbojmi a RPG prvkami

Celá anabáza, ktorú sme si ozrejmili vyššie, ale nebude pre nič za nič. Zo zatiaľ dostupných materiálov je vidieť, že ak práve nebudete absolvovať menej záživné adventúrne pasáže, nezanedbateľnou náplňou hry Vampyr budú klasické súboje. Klasické v tom slova zmysle, že využívajú obľúbený systém zbraní na blízko aj na strednú vzdialenosť, úskoky a správne načasovanie vašich útokov. Často využívané schémy následne značným spôsobom vylepšujú upírske schopnosti, ktoré prepožičiavajú súbojom veľmi osobitý štýl, vďaka ktorému nebude pochýb o tom, že vám v žilách koluje upíria krv.

Vampyr; Wallpaper: streľba, zbraň Vampyr; Wallpaper: útok, vysatie

Základom je klasický úskok, pri ktorom sa ale hlavná postava premení na krvou nasiaknutý čierny dym a vo výsledku ide skôr o rýchlu teleportáciu o pár metrov vedľa s veľmi pekným dymovým efektom. Z prezentovaných ukážok sme si tiež mohli všimnúť schopnosť prevteliť sa na moment do nepriateľa, absorbovať všetku jeho krv a návratom späť prakticky roztrhať zvyšky jeho tela. Súbojový systém očividne ešte nie je vo finálnej verzii, pretože sa s jeho prezentáciou autori príliš nechvália, ale aj na základe tých mála zverejnených záberov možno povedať, že vyzerá prinajmenšom nádejne.

S tým súvisia aj schopnosti, do ktorých budete pracne získané skúsenosti investovať. Aj tu sú autori zatiaľ veľmi skúpi na slovo a naučene omieľajú obľúbenú frázu  „work in progress“. Okrem odomykania už spomínaných upírskych super schopností, kam patria napríklad aj nebezpečné čierne ostne vyliezajúce na krátky čas zo zeme, budete môcť tiež vylepšovať menej záživné atribúty, ako napríklad zakrádanie. Herný štýl tak bude možné pravdepodobne do značnej miery upravovať podľa seba, obšírnejšie hodnotiť tieto aspekty hry však momentálne nie je možné.

Vampyr; Wallpaper: lovci upírov

Ulice Londýna križujú najrôznejšie gangy, ktoré síce nie sú vašimi úhlavnými nepriateľmi, ale rozhodne vám znepríjemnia život.

Vampyr zaútočí na jar tohto roku

Podobne ako Jonathan Reid preskakuje v súbojoch z miesta na miesto, aj dátum vydania hry Vampyr hrá schovávačku. Pôvodne sľúbený termín sa z novembra 2017 totiž zmenil na jar tohto roku. Podľa slov autorov nastali neočakávané technické problémy, kvôli ktorým museli vydanie hry odložiť, gameplay zábery z konca minulého roka však naznačujú, že pravda je možno oveľa jednoduchšia a vývojári len jednoducho nestíhali.

Vampyr; Wallpaper: Londýn, chrípka Vampyr; Wallpaper: mŕtvola, polícia

Vampyr je však hrou, ktorú je potrebné mať v hľadáčiku. Nielen kvôli zaujímavým súbojom či adventurným prvkom, ale najmä kvôli veľmi pútavému príbehu a jeho zasadeniu do španielskou chrípkou zasiahnutého Londýna. Všetko týkajúce sa upírov navyše autori berú dosť vážne a implementovali do hry množstvo upírskych easter eggov. Jonathan Reid tak napríklad nemôže vkročiť do cudzieho domu bez dovolenia jeho majiteľa, tak ako to opisujú staré upírske príbehy.

Celé zachraňovanie Londýna navyše nebude vôbec jednoduché, pretože zvýšená prítomnosť upírov zapríčiní vznik špeciálnej protiupírskej jednotky, na ktorej muške sa pochopiteľne nachádzate aj vy. Vzhľadom na vašu zdravotnícku prax, dobrým mravom a ušľachtilým myšlienkam síce občas niekto prižmúri oko, po celú dobu sa však budete pohybovať na tenkom ľade v úlohe spasiteľa, ktorému inak dobrí občania podkopávajú nohy. Ako to celé dopadne, by sme sa mali dozvedieť, ak sa dátum vydania znovu nezmení, už v priebehu tejto jari, kedy Vampyr vychádza na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Vampyr; Wallpaper: Londýn, chrípka

Jednými zo slabších nepriateľov budú takzvaní skalovia, čo sú nižšie vývojové formy upírov. Ak sa nebudete o svoju štvrť starať, ich populácia rapídne vzrastie.

i Pozrite sa na všetky články z hernej sekcie!

HW nároky pre Vampyr PC

Minimálne HW požiadavkyOdporúčané HW požiadavky
Operačný systémBude oznámenéBude oznámené
ProcesorBude oznámenéBude oznámené
Grafická kartaBude oznámenéBude oznámené
DirectXBude oznámenéBude oznámené
Operačná pamäťBude oznámenéBude oznámené
Pevný diskBude oznámenéBude oznámené
i Mohlo by vás zaujímať

Vampyr je naplánovaný na jar roku 2018 a vychádza na PC, Xbox One a PS4.

Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB11