Obnoviť stránku

Thronebreaker: The Witcher Tales (RECENZIA) – Úctyhodný návrat do sveta Zaklínača

Aktualizované

Poľské vývojárske štúdio CD PROJEKT RED má väčšina hráčov pevne spojené s RPG sériou Zaklínač, prostredníctvom ktorej sa svet prvýkrát stretol s kartovou hrou Gwent. Tá si v titule Zaklínač 3: Divoký hon získala takú obľubu, že sa z nej jej tvorcovia rozhodli urobiť plnohodnotné dielo. Vývoj tohto projektu trval niekoľko rokov a nejeden záujemca si ho už mal možnosť v predošlých mesiacoch otestovať v otvorenej Bete.

Osobne som sa tomuto kúsku zradne vyhýbal do okamihu, než som sa dozvedel, že bude okrem hry pre viacerých účastníkov ponúkať tiež príbehovú kampaň, v rámci ktorej sa opäť pozrieme do sveta presláveného obávaným lovcom monštier Geraltom z Rivie. Aké dojmy v nás zanechal a či stojí scenár Thronebreaker: The Witcher Tales za pozornosť, si prečítate v našej recenzii.


• Žáner: Kartové RPG • Vývojár: CD Projekt RED • Vydavateľ: CD Projekt RED • Platformy a Dátum vydania: PC (23. októbra 2018), PS4 a Xbox One (december 2018)   • Homepage: thewitcher.com/en/thronebreaker-witchertales


Obsah recenzia Thronebreaker: The Witcher Tales (PC)

  1. Príbeh Thronebreaker: The Witcher Tales je o žene bojujúcej s nepriazňou osudu
  2. Namiesto armády dostanete poriadne nabitý balíček kariet
  3. Kartami nebudete riešiť len spory
  4. Thronebreaker: The Witcher Tales je unikát, ktorý by vás nemal minúť
  5. Recenzia Thronebreaker: The Witcher Tales: záverečné hodnotenie
  6. HW nároky na hru Thronebreaker: The Witcher Tales PC

Príbeh Thronebreaker: The Witcher Tales je o žene bojujúcej s nepriazňou osudu

• Recenzia: 28. 10. 2018 • Autor:   Ondřej Zeman

Univerzum, v ktorom sa odohráva séria Zaklínač, je veľmi nepokojným miestom, ktoré je často sužované vojnami a nezhodami, ktoré medzi sebou vedú lokálne frakcie. Hoci by sme si priali konečne tento svet vidieť v pokojnom štádiu, ani v Thronebreaker: The Witcher Tales nám to nebude dopriate. Zlovoľné Nilfgaardské Impérium sa opäť pokúša uchvátiť čo najväčšiu časť Severných kráľovstiev, ktorých vodcovia sa nie sú schopní poriadne dohodnúť na podmienkach aliancie, v ktorej by čelili vzniknutej hrozbe jednotne. V tomto dosť neistom období sa ujímate vodkyňe dvoch neveľkých královstiev Rivie a Lyrie, ktorá sa snaží zachrániť nielen svoje panstvo, ale aj všetko, čo je jej srdcu drahé a vy jej v tejto neľahkej úlohe musíte pomôcť.

Thronebreaker: The Witcher Tales – drvivé víťazstvo (vlastný gameplay)

Strety s vojskami odetých do čierneho nie sú v Thronebreaker: The Witcher Tales vôbec jednoduché.

Aby som povedal pravdu, máloktorá postava zaklínačského vesmíru sa do úlohy hlavného protagonistu Thronebreaker: The Witcher Tales hodí toľko, ako srdnatá a veľmi sympatická kráľovná Meve, ktorú si čitatelia kníh iste pamätajú vďaka jej statočným činom v knižnej pentalógii o legendárnom Geraltovi z Rivie. Jej akcia na moste cez rieku, v ktorej bojovala po boku svojich mužov, je podľa môjho nezabudnuteľná. Teraz sa táto hrdinka bude musieť spolu so svojou armádou verných (kartovým balíčkom) postaviť nielen proti agresorom z Nilfgaardského Impéria, ale aj proti banditom, rasistickým dedinčanom, obyvateľom cintorínov, lesným príšerám, trpaslíkom, elfom a radu iných nepriateľov snažiacich sa rozvrátiť jej malé panstvá.

Ako už to tak vo svete Zaklínača chodí, nie všetci nepriatelia proti vám budú otvorene vystupovať od samého začiatku. Niektorí oponenti zostanú po väčšinu času skrytí, iní sa proti vám naopak postavia až potom, čo urobíte rozhodnutie, ktoré nebude úplne vyhovovať ich predstavám. Na vaše voľby je v Thronebreaker: The Witcher Tales rovnako ako v Zaklínačovi 3 kladený neskutočne veľký dôraz, takže si musíte stále dávať pozor na to, ako sa správate a koho uprednostňujete. Len málokto tú na príkorie, ktoré mu urobíte, len tak zabudne, a za niektorí krivdy sa vám potom „odmení“ aj v okamihoch, kedy to nebudete čakať. V rámci spracovania tohto aspektu sa nebojím povedať, že sa nová hra od CD Projekt RED naozaj vydarila.

Thronebreaker: The Witcher Tales; gameplay: troll Thronebreaker: The Witcher Tales; gameplay: Rayla Thronebreaker: The Witcher Tales; gameplay: krajina

Obrázok 1: Na svojich cestách sa budete môcť v Thronebreaker: The Witcher Tales stretnúť s rôznymi postavami. Obrázok 2: Neraz narazíte aj na starých známych z kníh. Obrázok 3: Príroda vám hocikedy ukáže veľmi príjemné výjavy.

Napriek tomu, že to možno niektorých z vás prekvapí, v Thronebreaker: The Witcher Tales sa nebudete venovať len boju a intrigám. Umožnené vám tu bude tiež cestovať po rozsiahlej hernej mape. Podobne, ako v legendárnej sérii Heroes of Might and Magic či slávnom RPG King's Bounty bude celé vaše vojsko prezentovať len postava urastenej kráľovnej Meve. Tá si bude môcť čas od času pokecať s obyvateľstvom, zobrať nejakú tú vec či rozpútať šarvátku s monštrami, ktoré stoja medzi ňou a cieľom jej cesty. Návrh sveta, po ktorom sa budete v priebehu svojho dobrodružstva pohybovať, sa CD Projektu RED vskutku vydaril. Hoci nevyzerá po stránke vizuálu nijako slávne, jeho celkové rozloženie je natoľko vydarené, že si grafiku v podstate ani veľmi nebudete všímať, pretože budete permanentne niečo objavovať.

Namiesto armády dostanete poriadne nabitý balíček kariet

Kartový balíček, s ktorým Meve operuje, sa v priebehu hrania mení spolu s tým, ako bude postupovať príbehom. Vždy však má k dispozícii kontaktné, podporné a strelecké jednotky, ktorých výber je sformovaný z bojovníkov tých zoskupení, s ktorým kráľovná aktuálne spolupracuje. Raz bude mať po ruke ladných strelcov z kuší, inokedy zas dostane balíček s vrhačmi ohňa, urodzenými mužmi či bezcitnými námezdnými žoldniermi. Samotnú variáciu bojovníkov, s ktorými sa vydáte následne do bitky, si našťastie budete môcť vždy nadefinovať podľa svojich predstáv. Limitovaní budete len hodnotou určujúcou rozsah armády, ktorú nie je možné v rámci zostavovania prekročiť. Počítať môžete tiež s unikátnou výstrojou, ktorú budete môcť na vašu hrdinku nasadiť a zbraňami definujúcimi jej silu a bojové schopnosti.

Thronebreaker: The Witcher Tales; gameplay: monštrá Thronebreaker: The Witcher Tales; gameplay: Nilfgard Thronebreaker: The Witcher Tales; gameplay: elfovia

Obrázok 1: Strety s príšerami sú veľmi náročné, pretože vás často prevyšujú svojim počtom. Obrázok 2: Vojská Emhyra var Emreise hrajú veľmi na istotu a defenzívu. Obrázokh 3: Elfovia v Thronebreaker: The Witcer Tales prezentujú ofenzívnejší národ, ktorý bude ťažiť z nešťastia svojich nepriateľov.

Klasické bitky tu majú veľmi jednoduché pravidlá. Hráč, ktorý bude disponovať na konci finálneho kola vyššou hodnotou vyložených kariet ako jeho protivník, automaticky vyhráva. Ak sa zápas nerozhodne počas prvých dvoch etáp, nasleduje ešte tretia fáza, ktorá určí víťaza celého súboja. Popri týchto stretoch vám budú ponúknuté tiež príbehové šarvátky, líšiace sa od normálnych súbojov predovšetkým tým, že majú vždy odlišne navrhované pravidlá. Raz sa stretnete s verziou, ktorá vychádza pred vás len jeden ťah, iné vám naopak dajú za úlohu niekoho zničiť, zachrániť či uniesť. Spektrum možností je v Thronebreaker: The Witcher Tales prekvapivo pestré, rozhodne som nečakal, že je možné vytvoriť toľko rôznorodých bitúnkov, počas ktorých hrajú prím kartičky, nie obyčajné jednotky.

Protivníci samotní proti vám väčšinou (ale nie výhradne) vyšlú vojsko prislúchajúce k frakcii, ktorú zastupujú. Stretnúť sa tým pádom budete musieť s armádami plnými monštier, skupinkami pod nilfgaardskou vlajkou, veveričkami, nepredvídateľnými banditami, nájazdníkmi zo Skelliga či so zbehlými vojakmi, ktorí doteraz bojovali pod zástavou vašej ríše. Paleta rôznych družín, ktoré vám budú postavené do cesty, je vskutku rozsiahla. Okrem toho je jadro balíčku každého vodcu vždy trošku odlišné od baláčka, s ktorým operujú ostatní zástupcovia daného zoskupenia, takže sa vám len málokedy stane, že by ste narazili na totožného oponenta vykladajúceho pred vás rovnaké karty ako jeho predchodca.

Thronebreaker: The Witcher Tales – prekvapivá prehra (vlastný gameplay)

Ak v Thronebreaker: The Witcher Tales zle odhadnete situáciu, či unáhlene ukončíte ťah, môže to znamenať váš koniec.

Taktická zručnosť umelej inteligencie je v Thronebreaker: The Witcher Tales na strednej úrovni. Hoci som Gwent v podstate doteraz nehral, nemal som s jej porazením v klasických bitkách žiadne väčšie problémy. Neraz sa mi dokonca stalo, že svoj ťah ukončila úplne nelogicky, či nevyniesla všetky dostupné karty, hoci mala ešte stále dostatok es v rukáve. Mierne chybujúca AI je jediný aspekt, za ktorý môžem nové kartové RPG od CD Projekt RED pokarhať. V ostatných ohľadoch je jej dizajn viac-menej bezchybný, za čo musíme tvorcov hernej série Zaklínač pochváliť.

Kartami nebudete riešiť len spory

Na vašej výprave vám nebudú do cesty stavané len kartové bitky, popri nich sa môžete tešiť aj na zaujímavo navrhnuté hádanky, s ktorými sa budete vysporiadavať rovnako ako s obyčajnými súbojmi s pomocou vášho kartového balíčka. Každý hlavolam vám dá k dispozícii určitú zostavu, ktorú bude možné v priebehu stretov vyložiť. Prím bude hrať to, v akom poradí dostupné čertové obrázky vynesiete a na ktorých protivníkov či objekty použijete špeciálne sily, ktorými jednotlivé karty disponujú. Ak urobíte chybný ťah alebo premárnite výpad, musíte celý rébus zopakovať od samého začiatku. Osobne som za prítomnosť takto ladeného herného prvku skutočne vďačný, pretože prostredníctvom neho tvorcovia sprístupňujú svoju hru nielen stratégom, ale aj tým, ktorí chcú svoj mozog zaťažiť aj inak ako na bojovom poli.

Thronebreaker: The Witcher Tales; gameplay: tábor Thronebreaker: The Witcher Tales; gameplay: plamene Thronebreaker: The Witcher Tales; gameplay: pevnosť

Obrázok 1: Vaše stanovisko budete vylepšovať s pomocou peňazí a materiálov určených na stavbu. Obrázok 2: Pri potulkách herným svetom hocikedy narazíte na hrozné scenérie. Obrázok 3: Väčšina stanovíšť je v Thronebreaker: The Witcher Tales kontrolovaná vojakmi, ktorí nevedia, ku komu sa pridať.

Za seba musím povedať, že ma z prezentovaných rébusov v Thronebreaker zaujala najviac hádanka, s ktorou som sa mal možnosť stretnúť na cintoríne plnom extrémne nebezpečných mrchožrútov. Nemŕtve monštrá bolo totiž nutné do určitého počtu ťahov zraniť natoľko, aby sa dali na útek, čo nebola vôbec ľahká úloha. Po niekoľkých nevydarených pokusoch, kedy som nešťastnou náhodou niektorú z príšer zabil či premárnil svoju šancu, sa mi ich nakoniec podarilo zdolať správnym zoradením jednotiek. Tie bolo v priebehu bitky nutné posunúť o jedno pole, čím sa znížila efektivita finálneho strelca, ktorý svoj cieľ nezabil, ale len značne poranil, takže sa nakoniec dal s ostatnými členmi svorky na útek. Odmenou za tento hrdinský čin mi boli peniaze spolu s vojenskými zásobami.

Vojenskú výstroj, peniaze a nových regrútov bude možné získať nielen bitkami a prostredníctvom plnenia relatívne náročných hádaniek. Dostať sa k nim bude možné tiež podrobným prieskumom herného sveta, ktorý vám okrem surovín ponúkne aj mapy k pokladom a krátkym vedľajším úlohám, za ktoré vás ich zadávatelia odmenia doteraz neznámymi kartami do balíčka, útržkami unikátnych artefaktov a rôznymi typmi materiálov. Tie možno následne použiť na rekonštrukciu zničených častí kráľovstiev, naprávanie krívd spôsobených nepriateľskými vojakmi, podpore miestnych a mnohým ďalším účelmi, medzi ktorými zrejme najviac vyčnieva budovanie vášho tábora, ktorý spočiatku vyzerá skôr ako tábor potulných kupcov s poloprázdnym vreckami.

Thronebreaker: The Witcher Tales – príbehová bitka (vlastný gameplay)

Príbehové bitky ponúkajú unikátne ladené strety, ktoré si v Thronebreaker: The Witcher Tales môžete skutočne vychutnať.

Vzhľad tábora bude reflektovať jeho celkový stav. Čím väčší počet štruktúr a vylepšení v ňom budete mať, tým väčšiu podporu vám tábor poskytne. Otvárať si v ňom budete nové jednotky a technické zlepšováky, s pomocou ktorých si môžete napríklad do boja vziať viac mužov či získavať v bitkách vyššie odmeny. Keď do neho v období medzi bojmi zavítate, bude vám umožnené tvoriť kartičky nových bojovníkov, klebetiť vo vojenskej putike, alebo si prečítať vašu osobnú korešpondenciu a nájdené denníky. Za seba musím povedať, že som čakal trošku prepracovanejšiu formu vývoja, keby sa s týmto prvkom tvorcovia viac pohrali, nehneval by som sa na nich.

Thronebreaker: The Witcher Tales je unikát, ktorý by vás nemal minúť

Ešte pred niekoľkými týždňami som sa o Gwent zaujímal skutočne len okrajovo, pretože sa zaraďujem skôr medzi fanúšikov klasických strategických a izometrických diel, nie kartových projektov. Nakoniec som však skutočne rád, že som sa k Thronebreaker: The Witcher Tales dostal, pretože ide o dielo s nepopierateľnými kvalitami. Tešiť sa v ňom môžete na náročné súboje odlišne zložených armád, ťažké voľby, starostlivo navrhnutý svet a samozrejme na prepracované rozprávanie, na ktorom sú vidieť rovnaké kvality ako u Zaklínača 3. Celkový dojem vám možno trošku skazí dosť uponáhľaná umelá inteligencia, ktorá čas od času robí značne neuvážené kroky. Keď však novinke CD Projekt RED tento nedostatok odpustíte, ponúkne vám unikátny zážitok, ktorý by bola škoda minúť.

Thronebreaker: The Witcher Tales; screenshot: hrdinovia

Kto vie, či niekedy vznikne Witcher 4. Do tej doby, ktorá možno nikdy nenastane, musia vziať fanúšikovia zaklínačského univerza za vďaku Gwent. Sme však presvedčení, že vďaka Thronebreaker: The Witcher Tales im to veľký problém robiť nebude.

Thronebreaker: The Witcher Tales je nesmierne podarené kartové RPG, na ktorom máme možnosť znovu vidieť, ako kvalitné diela dokážu stvoriť vývojári z CD Projekt RED. Za seba ho môžem s pokojným srdcom odporučiť všetkým taktickejšie naladeným fanúšikom zaklínačského vesmíru, do ktorého sme mohli naposledy plnohodnotne nahliadnuť prostredníctvom legendárneho Zaklínača 3: Divoký hon. Vyhnúť by sa mu naopak mali hráči, ktorí netúžia po taktike a príbehu a radšej vsádzajú na dynamickú hrateľnosť.

Táto recenzia bola napísaná pre PC verziu.

Recenzia Thronebreaker: The Witcher Tales: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 93 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
90 %
Audiovizuálne spracovanie
79 %
Opätovná hrateľnosť
90 %
Thronebreaker: The Witcher Tales; recenzia

Klady

  • Herný svet plný obsahu
  • Odlišne sformované armády
  •  Obtiažne voľby
  • Skutočne kvalitný príbeh
  •  Vyššia obťažnosť
  •  Zložité hádanky

Zápory

  • Občas pochybná umelá inteligencia
  • Pre niekoho dosť nevýrazný vývoj tábora
i Pozrite sa na všetky články z hernej sekcie

HW nároky na hru Thronebreaker: The Witcher Tales PC


Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Windows 7 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Celeron G1820 2.7GHz/AMD APU A4-7300 Dual-Core Intel Core i3-6100 3.7GHz/AMD FX-6300
Grafická karta NVIDIA GeForce GT 730 v3/Radeon R7 240 NVIDIA GeForce GTX 660 v2/Radeon R7 265 Sapphire Dual-X 2GB Edition
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operačná pamäť 4 GB 4 GB
HDD 15 GB 15 GB
i Mohlo by vás zaujímať

Thronebreaker: The Witcher Tales vyšlo na PC 24. októbra 2018. Na Xbox One a PlayStation 4 dorazí v priebehu decembra tohto roka. O Novinkách vás budeme informovať.


Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB14