Obnoviť stránku

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan (RECENZIA) – Kompas určil mužovi z Medanu neutrálny kurz

Aktualizované

Vývojári zo Supermassive Games sa rozhodli pokračovať v tradícii hororových adventúr a ani v prvej kapitole ich najnovšieho diela, antológie The Dark Pictures, respektíve jej úvodnej epizódy Man of Medan, rozhodne nechýba napätie. Hru tentoraz ozvláštňuje aj novinka v podobe multiplayera. Podarilo sa však Man of Medan prekonať predošlý počin štúdia menom Until Dawn, alebo zostal v jeho tieni?

Recenzia (PS4 Pro)NovinkyDojmy z hrania (demo)Dojmy z hrania (GC 2018)


• Žáner: Hororová adventúra • Multiplayer: Áno (co-op) • Vývojár: Supermassive Games • Vydavateľ: Bandai Namco • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (30. augusta 2019)homepage • Čeština: Nie


Časti článku:


Obsah recenzie The Dark Pictures Anthology: Man of Medan (PS4 Pro)

  1. Man of Medan: Osud piatich ľudí je len vo vašich rukách
  2. Odporcovia quick time eventov, odvráťte zrak!
  3. Hororová atmosféra sem-tam pokrivkáva
  4. Revolúcia sa (ne)koná
  5. Recenzia The Dark Pictures Anthology: Man of Medan: záverečné hodnotenie
  6. HW nároky pre The Dark Pictures Anthology: Man of Medan PC

Man of Medan: Osud piatich ľudí je len vo vašich rukách

• Recenzia: 28. 8. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

Francúzska Polynézia, zapadajúce slnko a skupinka piatich mladých výletníkov na jachte. Existuje lepší námet na horor? Niečo podobné si zrejme povedali tiež v Supermassive Games, koniec koncov predchádzajúca premisa s partiou teenagerov na chate v horách v Until Dawn fungovala skvele, tak prečo ju v Man of Medan meniť? Tvorcovia tak jednoducho stavili na istotu.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: boat The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: diving

Prvú etapu hry strávite na lodi poznávaním protagonistov a potápaním.

Než sa dostaneme k predstaveniu jednotlivých postáv, je potrebné spomenúť, že pred samotným začiatkom príbehu sa trošku vrátime v čase a v koži vojaka Joea spoznáme nákladnú loď SS Ourang Medan v dobe jej „najväčšej slávy“. Následne nás čaká privítanie Kurátorom. Táto záhadná postava bude hráčov sprevádzať každým príbehom antológie, počas hry k vám niekoľkokrát prehovorí, zhrnie vaše doterajšie počínanie s jemu vlastnou dávkou cynizmu a poskytne vám pár rád (ak ich prijmete). Následne sa už plavíme na lodi s našimi piatimi protagonistami.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: characters

A čí osud teda máme v rukách? (zľava doprava): Conrada, arogantného, drzého egocentrika sprevádza jeho mladšia sestra Julia – vzdelaná a dobrodružná žena, bláznivo zamilovaná do Alexa, obyčajného chlapca zo strednej triedy, ktorého obdivuje jeho mladší brat (nadšeným fanúšik histórie) Bradley. A nemôžeme zabudnúť ani na priamočiaru kapitánku menom Fliss.

Napriek snahe tvorcov odlíšiť od seba jednotlivých protagonistov, čo sa ich charakterových vlastností či akéhosi spoločenského pozadia týka, iba dve postavy pre mňa osobne vyčnievali z radu ostatných, trošku plocho pôsobiacich charakterov, a tými boli Fliss a Conrad. V prípade týchto dvoch postáv som jednoducho mala pocit, že ide o prepracované osobnosti s určitou náturou, ktorá sa niesla celým Man of Medan. Druhým menším negatívom sú miestami neprirodzené výrazy postáv (a to nie iba tých, za ktoré môžeme hrať) nie vždy korelujúce s tým, čo (a ako) daný človek rozpráva.

Odporcovia quick time eventov, odvráťte zrak!

Dá sa povedať, že pre hráčov, ktorým pri pomyslení na QTE naskakuje husia koža, bude hra hororová už len kvôli ich množstvu. Ako som už spomínala v predchádzajúcom odseku, tvorcovia stavili na overené mechaniky a veľkých zmien sme sa tak nedočkali ani v rámci tohto (ne)obľúbeného herného prvku:

Quick time eventy založené na stláčaní špecifických tlačidiel v určitý čas tu máme tiež a aj keď viem, že niektorí hráči by ich v hrách najradšej nevideli, Supermassive Games sa ich držia zubami nechtami. Ja im to však vôbec nezazlievam, lebo ich tituly nemajú ďaleko od interaktívnych filmov (žiadny HUD atď.), pre ktoré sú QTE určite vhodnejšie ako komplexné súbojové systémy – prostredníctvom QTE v Man of Medan aj bojujete, ale strieľanie či pohľad do hľadáčika tu naozaj nehľadajte.

Ako som už písala, tento systém mi vôbec neprekáža a v hre fungoval bez problémov, čo ma ale nemilo prekvapilo, je skutočnosť, že moja (ne)úspešnosť v QTE niekedy akosi nemala vplyv na vetvenie príbehu, a eventy tak v niektorých pasážach hry pôsobili skôr ako vata na vyplnenie určitej sekvencie.

Man of Medan – Duke of Milan I Alza Magazín Gameplay, PS4 Pro, No Commentary

Jedným z hlavných prvkov celej adventúry sú dialógy, prostredníctvom ktorých ovplyvňujete vývoj príbehu a osudy postáv.

Medzi negatíva musím bohužiaľ zaradiť aj kameru, ktorá nie vždy poslúchala a občas pôsobila neuveriteľne ťažkopádne. Väčšinu času totiž strávite preskúmaním vraku lode, jej úzkych a tmavých chodieb a malých kajút, a nasmerovať v tomto stiesnenom prostredí postavu tam, kam som potrebovala, bolo občas dosť náročné a kazilo to celkový, inak plynulý dojem z hry.

Určitými novinkami sú morálny kompas a „heartbeat mechanic“. Kompas sa objavuje v kľúčových častiach Man of Medan, kedy ste čiastočne redefinovali vývoj deja alebo svojím rozhodnutím zmenili (či dokonca spečatili) osud jednej z postáv. Funguje na veľmi podobnom princípe ako efekt motýlích krídel v Until Dawn.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: choices

Tentoraz sa hráč môže rozhodovať „srdcom“ alebo „hlavou“ (to možno vidieť aj na ikonkách pri jednotlivých možnostiach).

Napriek častým odporúčaniam samotných tvorcov, že „mlčanie je niekedy najrozumnejšie voľbou“, vám hra občas takú voľbu neumožní, a to napriek tomu, že sa vo výbere odpovedí nachádza aj táto možnosť. Kompas s dialógovými voľbami sa bude jednoducho znovu objavovať, kým si nevyberiete niečo iné.

Heartbeat mechanic zase núti hráčov v určitých momentoch kontrolovať svoj tep stlačením tlačidla v daných intervaloch a pokojne ju tak môžeme hodiť do šuflíčka so štítkom QTE. Musím sa priznať, že sa mi viac páčila mechanika „do not move“ z Until Dawn, kedy sa hráč nemohol ani pohnúť a využíval tak pohybové senzory na ovládači konzoly.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: curator choices The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: heartbeat

Dve herné mechaniky, ktoré mali Man of Medan ozvláštniť, ale nakoniec zásadnými novinkami nie sú.

Návrat hlásia aj predtuchy (tzv. „premonitions“) v podobe obrazov na stenách umožňujúce určitým spôsobom pozmeniť osud protagonistov. Ukážu vám totiž jednu z postáv v budúcnosti a na vás je následne uskutočniť také rozhodnutie, ktoré vášho zverenca do danej situácie neprivedú (alebo naopak – koniec koncov príbeh píšete vy).

V Man of Medan na vás samozrejme čakajú aj collectibles. Ich nájdením príbeh čiastočne ovplyvníte, mne sa napríklad prehľadávanie vraku vyplatilo, ale ak nie ste rodený Sherlock, nebojte sa, hra vás do skúmania vyložene nenúti.

Hororová atmosféra sem-tam pokrivkáva

Ale čo atmosféra? Je dostatočne strašidelná? Áno, väčšinou. Príbeh Man of Medan je postavený na dobrých základoch, dokonca čiastočne inšpirovaných skutočnosťou. V prvom rade je vhodné si pripomenúť, že nákladná loď Ourang Medan skutočne existuje, a jej posádka zomrela za záhadných udalostí v roku 1947, čo dáva konšpirátorom aj tvorcom hier priestor sa dostatočne vyblázniť.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan I Alza Magazín Gameplay, PS4 Pro, No Commentary

Je potrebné povedať, že celá hra je po audiovizuálnej stránke spracovaná veľmi dobre, čo platí ako o postavách, tak aj o vraku nákladnej lode, ktorú navštívite.

Praskajúce potrubia, kvapkajúca voda či blikajúce žiarovky – vrak sa vám jednoducho prihovára vlastným jazykom a akokoľvek vám môže dané prostredie pripadať ako klišé, funguje dobre. Mám však pocit, že vývojári úplne nevyužili tajomno, ktorým je loď opradená a v hre mnohokrát stavili na, dovolím si povedať, až lacné jumpscary, pričom niektoré z nich sa už počas prvého hrania stali predvídateľnými a trošku tak podrazil nohy spomínanému nádychu strašidelného neznáma.

Revolúcia sa v Man of Medan (ne)koná

Netvrdím, že sa vývojári pokúšali vytvoriť revolučnú hru, avšak pred vydaním prezentované prvky, ktoré mali ich dielu napriek zachovaniu podobných princípov z minulosti typických pre štúdio vdýchnuť nový život, v mojich očiach nesplnili svoju úlohu tak, ako zrejme tvorcovia zamýšľali. Veľkým pozitívom zachraňujúcim Man of Medan od nižšieho hodnotenia je multiplayer, ktorý som si mala možnosť vyskúšať počas hrateľného dema. Myslím si, že práve ten môžeme označiť za revolučný prvok v oblasti hier s interaktívnym rozprávaním. Otvára totiž brány znovu hrateľnosti a navyše umožňuje vychutnať si príbeh spolu s ďalším hráčom/hráčmi.

Či už sa rozhodnete pre cestu sólo, alebo sa do Man of Medan pustíte spolu s kamarátmi, herný čas sa drasticky nezmení. Vždy sa bude držať v rozmedzí 4 až 5 hodín, čím sa zároveň dostávame k cene hry. Tá nepresiahla 30 eur, čo je, myslím si, celkom adekvátna čiastka za titul tohto razenia a dĺžky (navyše so zaujímavými možnosťami opätovného hrania).

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: ballroom The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: brad a alex

Vďaka nedostatku nových, dobre fungujúcich prvkov a prevládania elementov typických pre interaktívne filmy je Man of Medan hrou, ktorá určite nie je pre každého.

Pýtate sa, kto by sa mal do dobrodružstva na opustenom vraku vrhnúť? Ak vás bavia hororové príbehy či legendy a dávate prednosť titulom, ktoré sa blížia k interaktívnemu filmu pred akčnými záležitosťami, hru si užijete. Man of Medan odporúčam aj fanúšikom predošlého výtvoru Supermassive Games, Until Dawn, musia však počítať s tým, že sa veľkého množstva noviniek nedočkajú.

Táto recenzia bola napísaná pre PS4 Pro verziu.

• Zdroje: Vlastné

Recenzia The Dark Pictures Anthology: Man of Medan: záverečné hodnotenie

        Hodnotenie 73 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
65 %
Audiovizuálne spracovanie
90 %
Znovu hrateľnosť
75 %
The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; recenzia

Klady

  • Grafika
  • Inovatívny co-op multiplayer
  • Príbeh a jeho rozsiahlejšie vetvenie

Zápory

  • Miestami ťažkopádne ovládanie
  • Nedostatok revolučných zmien
  • QTE majú zanedbateľný vplyv na samotný príbeh

The Dark Pictures: Man of Medan – Novinky

  1. (13. 8. 2019) Vývojárske denníčky predstavujú postavu Conrada a vývoj režimu Shared Story
  2. (16. 7. 2019) Man of Medan vám umožní vychutnať si príbeh až s piatimi ľuďmi
  3. (18. 6. 2019) V Man of Medan budete musieť ustrážiť svoj tep
  4. (22. 5. 2019) Loď duchov navštívime koncom augusta
  5. (10. 5. 2019) Prostredníctvom vývojárskych denníčkov nahliadneme do zákulisia vývoja Man of Medan
  6. (2. 11. 2018) Nový trailer na prvý príbeh Man of Medan akcentuje dôležitosť volieb
  7. HW nároky pre The Dark Pictures Anthology: Man of Medan PC

Vývojárske denníčky predstavujú postavu Conrada a vývoj režimu Shared Story

• Novinka: 13. 8. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

Supermassive Games sa pravidelne snažia prinášať nové pikošky z vývoja svojej hororovej adventúry prostredníctvom vývojárskych denníčkov, pričom ten najčerstvejší predstavuje pozadie Shared Story Mode, teda online co-op módu.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – Shared Story (vývojársky denník)

Vytvoriť rovnako plnohodnotný zážitok pre oboch hráčov v co-op režime bolo pre vývojárov obrovskou výzvou.

Producent Dan Macdonald tvrdí, že jedným z prvotných impulzov pustiť sa do tvorby multiplayera či co-op režimu v ich hre bola túžba vidieť dvoch hráčov ovplyvňovať príbeh naraz a zároveň sa navzájom podeliť o zážitky z hry. Skvelým príkladom je rozdelenie ciest dvoch hráčov, čoho sme boli svedkami aj my v redakcii počas hrania dema.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: vývoj The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: vývoj Fliss

Tvorcov vraj prekvapilo, že nikto ešte podobnú vec v hrách, pre ktoré sú charakteristické vetvené dialógy, neskúsil, a preto sa do toho s radosťou pustili.

Zaujímavým obohatením celkového zážitku z hry a hlavne z co-op režimu je, že hráč často hovorí s druhým živým hráčom, nie s neovládateľnou postavou s naskriptovanými reakciami. Dialógy tak v hre dostávajú opäť nový rozmer a ich vplyv bude oveľa hlbší.

Postava Conrada predstavená

Ďalší vývojársky denníček predstavuje Conrada, a to prostredníctvom herca Shawna Ashmorea, ktorý túto postavu drzého Američana v Man of Medan stvárňuje.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – Who is Conrad – Part 1 (vývojársky denník)

Shawna Ashmorea môžete poznať napríklad z akčnej adventúry Quantum Break z roku 2016, v ktorej si zahral hlavného protagonistu Jacka Joyca.

Sám Ashmore priznáva, že sa Conrad hráčom na začiatku hry nemusí pozdávať, v čom má rozhodne pravdu (ja sama som sa ho v hrateľnom deme pokúšala všemožnými spôsobmi zabiť). Zároveň však dodáva, že formovania či vývoja postavy sa ujme samotný hráč a je len na ňom, či sa z Conrada stane hrdina príbehu alebo zostane verný svojej povahe a nechá kamarátov napospas smrti, len aby si zachránil vlastnú kožu. Je samozrejmé, že každá z postáv bude iná, a práve to môže pre hráčov predstavovať adekvátnu výzvu.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – Who is Conrad – Part 2 (vývojársky denník)

V hre nájdete mnoho strašidelných elementov, ktoré si často berú inšpiráciu z hororových filmov.

Dobrodružstvo prežijeme striedavo v koži piatich ľudí – súrodencov Brada a Alexa, Julie a Conrada a kapitánky Fliss. Alex a Julia tvoria pár, sú jeden pre druhého na prvom mieste a pomaly ani nevnímajú okolitý svet, Conrad sa pokúša zbaliť kapitánku Fliss, ktorej jedinou starosťou je udržať celú skupinku na uzde a nažive.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: Brad The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: Brad, Julia, Conrad

Brad (Alexov brat) je podľa Shawna stelesnením publika. Outsider a nerd básnici o mýte lodi duchov SS Ourang Medan v celom príbehu pôsobí ako pozorovateľ a nenechá sa ovplyvňovať vzťahmi okolo seba. Jediným, čo ho zaujíma, je vrak hlboko pod hladinou a jeho tajomstvo.

Nahliadnutím do hry, ktoré jednoznačne stojí za reč, je aj predstavenie Curator's Cut, teda bonusu umožňujúceho vám odohrať jednotlivé scény z pohľadu iných postáv, a tým ovplyvniť vývoj nielen charakterov, ale aj celého príbehu.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – Curator's Cut (trailer)

Curator's Cut bude k dispozícii zdarma neskôr počas tohto roka, ak teda chcete získať predbežný prístup k funkcii, Man of Medan si budete musieť predobjednať.

Man of Medan je prvou kapitolou antológie The Dark Pictures a jeho hlavní protagonisti budú odhaľovať záhadu lodi SS Ourang Medan, ktorá sa za záhadných udalostí potopila aj s celou svojou posádkou v štyridsiatych rokoch minulého storočia. Som teda zvedavá, v akých časových obdobiach sa budú odohrávať nasledujúce kapitoly celej antológie od Supermassive Games.

• Zdroje: youtube.com



Man of Medan vám umožní vychutnať si príbeh až s piatimi ľuďmi

• Novinka: 16. 7. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

Hororová adventúra Man of Medan Man of Medan je čím ďalej tým zaujímavejšia a opäť potvrdzuje, že v Supermassive Games sa svoje dielo snažia posunúť o level vyššie. Nedávno totiž oznámili, že ich hra bude obsahovať multiplayer. Verte mi, keď som to počula prvýkrát, tiež sa mi trošku zdvihlo obočie. Man of Medan je predsa hra založená na rozhodnutiach, a už vôbec nehovorím o jej filmovom charaktere s nádychom Hollywoodu. Ako by teda mohlo viacero hráčov naraz prežiť rovnako napínavý príbeh? Vývojári sa podľa všetkého rozhodli inšpirovať príhodami fanúšikov Until Dawn hrajúcimi ich predošlé dielo z roku 2015 na gauči, vymieňajúc si ovládač medzi sebou, a predstavili jedinečný koncept, ktorý mnohí považujú za najlepší nápad posledných rokov.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – Multiplayer Reveal Trailer

Pre mnohých bolo predstavenie multiplayera Man of Medan prekvapením, lebo predošlý výtvor Supermassive Games s názvom Until Dawn co-op neponúkal

V prvom z dvoch módov s názvom „Shared Story Mode“ spojíte sily s vaším kamarátom (prípadne úplne neznámym hráčom) online a príbeh absolvujete spoločne, pričom každý z vás môže urobiť úplné odlišné rozhodnutia. S najväčšou pravdepodobnosťou tak budete svedkom iných dialógov a každý z vás zažije celé dobrodružstvo z inej perspektívy. Počas hrania môžete navyše vypnúť spoločný chat, čím umocníte napínavý zážitok.

Mód „Movie Night“ na druhej strane ponúka množstvo zábavy na doma, keď sú u vás na návšteve priatelia. Každý až z piatich hráčov si vyberie jednu postavu, ktorú chce ovládať, a hra vás vždy včas upozorní, kto by mal v danú chvíľu chytiť ovládač do ruky a ovládať svoj vybraný charakter. Ale myslite na to, že ktorákoľvek postava môže kedykoľvek zomrieť, preto sa musíte snažiť, aby váš protagonista zostal nažive čo najdlhšie, a vy ste si mohli hru dlhšie užívať. Po určitom úseku vás navyše Man of Medan odmení sumarizáciou, ktorá napovie, ako daný hráč hral.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: multiplayer, pohľad hráčov The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: multiplayer

Podľa novinárov, ktorí si mali možnosť multiplayer vyskúšať, získa hra to pravé kúzlo, keď po dohraní príbehu jednotlivé rozhodnutia a zážitky prediskutujete tvárou v tvár.

V Man of Medan navyše dostáva slovko „spolupráca“ úplne nový význam. V našej predošlej novinke sme spomenuli mechaniku implementovanú tvorcami do ich diela: ide o tzv. „Heartbeat Mechanic“, kedy musíte v určitých momentoch udržať svoj tep na uzde. Prečo to pripomínam? Predstavte si situáciu, v ktorej sa so svojím spoluhráčom ukrývate pred krvilačným prízrakom a na vašom tepe závisí život vašej postavy aj postavy vášho kamaráta. Vývojári navyše prezradili, že na skupinku dobrodruhov čaká 69 spôsobov úmrtí, o to viac sa budete musieť snažiť zostať nažive ...aj keď mi je jasné, že sa nájdu aj tí, ktorí budú chcieť nájsť všetkých takmer 70 alternatív odchodu na onen svet (podľa producenta Andyho Nuttalla to zaberie minimálne osem opätovných dohraní celej hry).

Tiež sa môže stať, že kým ste, povedzme, prvých 20 minút príbehu strávili spoločne s ďalším hráčom vo vzájomnej blízkosti (respektíve vaše charaktery), následne sa vaše cesty rozídu a spoja sa zase o niekoľko minút neskôr, pričom každý z vás bol svedkom úplne iných udalostí.

Pete Samuels (CEO Supermassive Games), Tom Heaton (režisér hry) a Gareth Betts (producent z Namco Bandai Europe) v rozhovore pre Gamespot uviedli, že hneď na začiatku vývoja bol pre nich multiplayer veľmi dôležitý a ihneď po dokončení Until Dawn chceli ich najnovšiemu výtvoru dodať nový rozmer a opäť posunúť latku o niečo vyššie.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: Pete Samuels a Gareth Betts interview

Pete Samuels a Gareth Betts v interview pre gamereactor.eu.

Rozhovorili sa aj o tom, ako bolo dôležité pre oboch hráčov v co-ope zabezpečiť rovnaké tempo hry, aby sa nestalo, že jeden hráč bude prežívať hororové dobrodružstvo a ten druhý sa bude nudiť. Sem tam sa stane, že musíte pár sekúnd čakať na rozhodnutie spoluhráča, ale celkový zážitok by to narušiť nemalo.

Pokiaľ ide o dĺžku hry v jednotlivých módoch, v online co-ope strávite približne 4 – 5 hodín, kdežto „Movie Night“ vám zaberie maximálne 4 hodinky.

Veľmi ma však prekvapila informácia o celkovom počte dielov v celej antológii The Dark Pictures. Betts totiž potvrdil, že hier je zatiaľ celkom päť a nevylúčil, že v budúcnosti ich bude viac. Táto informácia len potvrdzuje, že jednotlivé príbehy naozaj nie sú prepojené (s výnimkou jedného rozprávača fungujúceho ako akýsi tmel medzi jednotlivými epizódami), čo tvorcom umožňuje pridávať ďalšie prírastky do tejto série.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – Explore the Real Ghost Ship!

V rámci predstavenia multiplayera pre Man of Medan si tvorcovia pripravili prehliadku lode, v ktorej samozrejme nechýbali duchovia, ale aj možnosť zahrať si ich hororovú adventúru v tej pravej atmosfére.

Vývojári tvrdia, že hráč úplne pochopí ideu celého zdieľaného príbehu, až keď bude hru sám hrať (a samozrejme s ďalším hráčom) a celý koncept sa veľmi ťažko opisuje slovami, preto sa už neviem dočkať konca augusta, kedy k nám Man of Medan dorazí.

• Zdroje: EngadgetGamesRadar+VentureBeatMetro.co.ukIGN



V Man of Medan budete musieť ustrážiť svoj tep

• Novinka: 18. 6. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

Tajomná novinka z dielní Supermassive Games inšpirovaná skutočnou legendou k nám dorazí 30. augusta, vžijeme sa v nej do úlohy hneď niekoľkých postáv, pričom budeme mať v rukách ich osud a jednoduchý cieľ – udržať všetkých nažive. Veď čo sa môže pokaziť, že?

Doteraz sme mali možnosť vychutnať si dve gameplay videá a nedávno uzrelo svetlo sveta ďalšie spolu s rozhovorom, ktorý poskytol samotný režisér Man of Medan Tom Heaton a Shawn Ashmore, predstaviteľ Conrada – jedného z hlavných hrdinov. Ak pravidelne sledujete videá a novinky týkajúce sa hororovky od Supermassive Games, najnovší gameplay vás pravdepodobne neprekvapí. Od tých predošlých došlo iba k niekoľkým zmenám a novým záberom.

10 Minutes of The Dark Pictures: Man of Medan Gameplay | E3 2019 (Gamespot)

Nový gameplay veľa prekvapení neponúkne, približuje však aspoň spôsob hrania a tiež rozhodnutia.

Avšak rozhovory počas E3 boli oveľa zaujímavejšie. Ako už vieme, Man of Medan je prvou časťou antológie The Dark Pictures. Režisér hry Tom Heaton však zdôrazňuje, že napriek spoločným elementom jednotlivé príbehy fungujú samostatne a nespájajú ich spoločné postavy. Práve ich život máte počas hrania celej antológie v rukách vy, a pri prvom hraní sa vám určite môže stať, že jeden z protagonistov zomrie. Tom Heaton dokonca s rozžiarenými očami spomenul dôležitosť veľmi „zaujímavých“ druhov smrti a hovoril o pracovných schôdzkach, ktorých hlavnou témou boli rozdielne spôsoby úmrtí jednotlivých postáv, a priznám sa, že po tejto informácii očakávam ešte brutálnejšie odchody na druhý svet ako v Until Dawn.

Man Of Medan; gameplay: boat Man Of Medan; gameplay: conrad

Obr. 1: Idylka sa každú chvíľu zmení na horor ...Obr. 2: Shawn Ashmore prepožičal svoj hlas a podobu Conradovi – Američanovi, ktorý si nedáva servítku pred ústa.

Zdolať Man of Medan by hráčovi malo zabrať 4 – 5 hodín, podľa tvorcov je to ideálny čas na prerozprávanie príbehu, a Ashmore sám vyzdvihuje jeho rozsiahle vetvenie, ešte rozsiahlejšie než v Until Dawn (herec dostal 1 000-stranový scenár). Znovu hrateľnosť je tak zaručená.

Novinkou, ktorou tvorcovia chceli odlíšiť Man of Medan od ich predchádzajúceho diela, je tzv. „Heartbeat mechanic“. Nová mechanika vás vtiahne priamo do titulu prostredníctvom kontroly vášho tepu a maximálneho sústredenia. Bližšie nám však zatiaľ predstavená nebola, mala by sa však líšiť od tej v Until Dawn, keď ste museli držať ovládač a nepohnúť ani brvou.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: heaton ashmore

Riaditeľ a producent Tom Heaton a herec Shawn Ashmore, ktorého môžete poznať napríklad zo sci-fi-strieľačky Quantum Break.

Man of Medan na mňa pôsobí veľmi dobre a už sa nemôžem dočkať, ako budem zadržiavať dych a lámať si hlavu nad životne dôležitými rozhodnutiami (a to doslova). Páči sa mi tiež čas, ktorý hráčom dobrodružstvo zaberie, budeme tak mať oveľa viac príležitostí príbeh zopakovať a vyskúšať si iné rozhodnutia.

Mám tiež radosť z uzavretého príbehu, osobne totiž epizodické tituly nemám rada – najmä preto, že musím čakať na pokračovanie. V Supermassive Games tak zvolili celkom dobrý kompromis, kde každá z kapitol funguje samostatne, takže hráčov nečaká žiadny cliffhanger.

• Zdroje: YouTube, Gamereactor, The Verge



Loď duchov navštívime koncom augusta

• Novinka: 22. 5. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

Niekoľko dní po vypustení nových gameplay záberov (o tých sa dočítate nižšie) nás tím zo Supermassive Games potešil tiež dátumom vydania ich očakávanej hororovej adventúry – tá má vyjsť 30. augusta, čo oznamuje nový, veľmi originálny a vydarený trailer.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – Repercussions (Pre-order Trailer) | PS4

Trailer navyše láka na predobjednávkové bonusy, ktoré zahŕňajú tiež curator's cut.

Curator's cut je príjemným spestrením hry – sprístupní vám možnosť prehrať si jednotlivé scény ešte raz s odlišnými voľbami a ovplyvniť tak príbeh (hráči, ktorí si hru predobjednajú, budú môcť túto funkciu využívať od začiatku, ostatným sa odomkne až po zdolaní celého hororového dobrodružstva).

Man of Medan ponúkne prepracované rozhodnutia, bonusové scény a hinty

Americký herný portál Game Informer tentoraz ponúka informácie o deme, ktoré si mali možnosť zahrať, spolu s rozhovorom so samotným režisérom titulu. Dobrou správou určite je to, že tvorcovia zapracovali na systéme rozhodnutí, ktoré môžu celý príbeh otočiť o 180°. Navyše ktorékoľvek z vašich rozhodnutí môže mať dopad na celý príbeh – aj tá najmenšia voľba na začiatku putovania tak môže o hodinu neskôr stáť život jedného z partičky aktérov. Režisér hry Tom Heaton to opisuje ako „načúvanie samotnému hráčovi“ a tiež zdôrazňuje, že „na všetkom, čo hráč urobí, záleží“.

New, Exclusive Gameplay For Man Of Medan

V novom gameplayi nahliadneme do sveta Man of Medan, pozrieme si, ako fungujú voľby a čaká nás tiež ochutnávka príbehu.

Rozhodnutia uskutočnené hráčom samozrejme výrazne ovplyvnia vzťahy medzi jednotlivými postavami. Ak navyše investujete čas do spomínaných vzťahov, budete odmenení bonusovými scénami, čo je celkom originálny prvok – hlavne čo sa Supermassive Games týka. Mňa táto správa potešila hlavne preto, že v hrách rada prehľadávam rôzne zákutia a fakt, že okrem achievementov odhalím aj kúsok príbehu v podobe scény alebo hintu navyše, rozhodne neznie zle.

Milovníci prieskumu si tak v hre každopádne prídu na svoje. Za nájdené tajomstvá sa vám odkryje časť príbehu, takže záleží len na vás, či obetujete niekoľko desiatok minút odhaľovaním jednotlivých zákutí minulosti. Musíte však myslieť na to, že nájsť jedinú vec či artefakt nebude stačiť – až objavenie niekoľkých tajných prvkov a ich následné spojenie vám pomôže odhaliť pozadie postáv alebo dokonca hinty, ktoré vám umožnia sa lepšie rozhodovať.

Man Of Medan; gameplay: volba Man Of Medan; gameplay: volby

Príkladom dôležitosti rozhodnutí môže byť aj situácia z gameplaya, kde je na hráčovi, či bude vzdorovať únoscom, alebo hrať podľa ich pravidiel.

Napriek menším zmenám sa fanúšikovia môžu tešiť dokonca aj na alternatívu totemov predpovedajúcich smrť jednej z postáv, čo bola známa featura z Until Dawn. Tentoraz na vás budú čakať tzv. „Premonitions“, teda „predtuchy“. Tom Heaton navyše pripúšťa, že v minulosti mohli hráči jednoducho z daných volieb identifikovať „tú zlú“ a “tú dobrú“ – preto teraz v Supermassive Games dbajú na to, aby medzi dobrou a zlou voľbou neexistovala žiadna hranica a boli takmer nerozoznateľné. Hráč tak bude musieť jednoducho riskovať a zvážiť pozitíva aj negatíva všetkých možností. Osobne toto vylepšenie oceňujem, keďže som v prípade Until Dawn mala často pocit, že za niektorými voľbami číha smrť a ani sa nenamáha skrývať.

• Zdroje: YouTube, Game Informer



Prostredníctvom vývojárskych denníčkov nahliadneme do zákulisia vývoja Man of Medan

• Novinka: 10. 5. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

Tvorcovia zo Supermassive Games v priebehu niekoľkých mesiacov predstavili 2 vývojárske denníčky odhaľujúce vývoj úvodnej časti The Dark Pictures Anthology: Man of Medan a prvý z nich sa zameriava na dizajn samotnej lode duchov, ktorá predstavuje kľúčový prvok v celom príbehu prvého dielu hororovej antológie.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – Dev Diary # 1 Part 1

Rozhodne nemôžeme pochybovať o tom, že vývojári venovali hre množstvo hodín a ich pozornosti neušiel jediný detail, či už ide o osvetlenie, alebo uhly kamery. So samotným vývojom navyše súviselo tiež skúmanie starnutia či hrdzavenia vrakov rôznych plavidiel pre čo najvernejšie zachytenie 60 rokov, ktoré sa na lodi duchov podpísali. Nesmieme zabúdať ani na celkovú hororovú atmosféru a nádych klaustrofóbie, ktoré sú pre hororový žáner skutočne kľúčové.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – Dev Diary # 1 Part 2

S atmosférou veľmi úzko súvisí aj zvuková stránka hry. Pre čo najväčšiu autenticitu zvukov sa ich vývojársky tím rozhodol nahrať priamo na vojenskom plavidle podobnom tomu v hre. Loď sa vám tak bude prihovárať vŕzganím kovových dverí, dunením potrubia či praskaním žiaroviek, v dôsledku čoho sa môžeme „tešiť“ na chladné a tmavé prostredie. Lee Robinson, vedúci výpravy, však upozorňuje, že hráč sa neocitne v úplnej temnote, napríklad vďaka presvitaniu mesačného svetla cez rôzne trhliny v trupe.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – Dev Diary # 2 Part 1

Druhý vývojársky denníček je zameraný na obrovskú výzvu pre väčšinu herných vývojárov – vodu. Vytvoriť autentické vodné prostredie nie je jednoduchá úloha. Prvou zmenou prešiel Motion Capture – keďže sa hra odohráva na lodi, museli vývojári prispôsobiť pohyb postáv danej situácii. Používali teda aj pohyblivú podlahu, aby čo najpresnejšie zaznamenali pohyby ľudského tela na lodi zmietanej búrkou. Veľmi dôležitým prvkom totiž bolo, aby sa postavy, loď a vody vzájomne ovplyvňovali a pohyby jednotlivých elementov vzájomne korešpondovali.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – Dev Diary # 2 Part 2

Na zachytenie vernej atmosféry boli použité rôzne spôsoby snímania a uhly kamery. Na rozbúrenom mori sa tak nedočkáme statického snímania, namiesto toho čakajte efekt ručnej kamery a roztrasený obraz. Scény zachytávajúce postavy vo vode sa dokonca predtáčali so skutočnými potápači, pričom sa pozornosť sústredila hlavne na ich pohyby či prácu s prostredím.

Úsilie vložené do vývoja Man of Medan (aj do celej antológie) je teda neodškriepiteľné, a pretože máme v redakcii čerstvo v pamäti hororovku Until Dawn, najnovší počin Supermassive Games si rozhodne nenecháme ujsť.

• Zdroje: YouTube (Bandai Namco)



Nový trailer na prvý príbeh Man of Medan pripomína dôležitosť volieb

• Update: 2. 11. 2018 • Autor: Filip Němec

Na tohtoročnom Gamescome z relatívne nového spojenectva štúdia Supermassive Games (Until Dawn, The Inpatient) a vydavateľstva Namco Bandai vznikla séria hororových adventúr The Dark Pictures Anthology. Priamo na Gamescome sme si zahrali časť z prvého príbehu nazvaného Man of Medan, a ak sa na prvú epizódu tešíte podobne ako my (ako napovedajú naše dojmy z hrania), určite nepohrdnete najnovším trailerom. V ňom tajomný muž hovorí najmä o každodenných rozhodnutiach a ich následkoch, čím samozrejme naráža na dôležité voľby, ktoré budeme musieť v hre uskutočňovať veľmi často.

Doslovne pritom zmieňuje aj morálny kompas, čo je jedna z mechaník Man of Medan a pravdepodobne celého The Dark Pictures Anthology. Žiadne rozhodnutie však nie je dobré alebo zlé. Ide len o to, ako sa práve rozhodnete a či ste si vedomí toho, že následky vašich činov vás skôr či neskôr dostihnú. Jednotlivé príbehy sa majú rozprestierať na dĺžke piatich až šiestich hodín a je tak evidentné, že autori budú práve vďaka vetvenie príbehu vsádzať aj na znovu hrateľnosť. Na nový trailer sa môžete pozrieť nižšie.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – loď duchov (trailer)

Ste pripravení niesť zodpovednosť za svoje činy?

Prvý príbeh mapujúci niekoľkohodinové dobrodružstvo partičky teenagerov, ktorí sa rozhodnú preskúmať potopenú vojnovú loď, by mal vyjsť začiatkom roka 2019 na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Demo neponúklo žiadne nové zábery, multiplayer ho však trošku obohatil

• Novinka: 9. 8. 2019 • Autor: Alexandra Vaníková

Multiplayer so svojimi dvoma režimami, o ktorých sme sa zmieňovali v predošlej novinke pre Man of Medan, poriadne rozvíril pokojnú hladinu hororových adventúr, pretože co-op akosi nezapadal do celkového poňatia hier, ktoré nemajú ďaleko od interaktívnych filmov. V pripravenom deme sme si mohli vyskúšať okrem iného „Shared Story Mode“, teda formu online co-opu. Hra pre jedného hráča v 20-minútovej hernej ukážke bola veľkým sklamaním, pretože drvivú väčšinu záberov sme už mohli vidieť v oficiálnych gameplayích či prezentáciách. Jediným rozdielom tak bolo len to, že sme jednotlivé kroky alebo dialógy mohli čiastočne ovplyvniť a vyskúšať si niektoré prvky ovládania, tie však zostali iba na úrovni stláčania tlačidiel počas quick time eventov a výberu zo strohej ponuky dialógových odpovedí.

Je momentálne veľmi ťažké hodnotiť hru ako takú len na základe prezentovaného dema. Keďže sa tvorcovia rozhodli hernú ukážku poriadne osekať, „obrovského vplyvu našich rozhodnutí“ sme svedkami vskutku neboli a efekt motýlích krídel (známy aj z predošlého diela Supermassive Games s názvom Until Dawn) je minimálny. Zostáva tak len dúfať, že sa v 4 až 5-hodinovom dobrodružstve plnej verzie dočkáme väčších zvratov

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: multiplayer, coop alex The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: vlastnosti

Po grafickej stránke je hra na vysokej úrovni a podobne ako Until Dawn ponúkne realisticky spracované postavy a dialógy.

Poďme sa ale pozrieť na zábavnejšiu časť dema, ktorá napriek už dobre známym záberom ponúkla zaujímavejší herný zážitok. S kolegom Dominikom Faitom sme sa ujali charakterov Conrada (a neskôr kapitánky lode Fliss) a Alexa. Osobne som do co-op režimu vkladala veľké nádeje, pretože Man of Medan v priebehu menej ako polhodinového singleplayer režimu neponúkol dostatok možností si hru poriadne vyskúšať. Multiplayeru sa však nešťastnú situáciu podarilo trošku zachrániť – boli sme svedkami napríklad rozdelenia jednotlivých ciest hráčov a ich opätovného spojenia.

Kým sa Dominik ovládajúci Conrada pokúšal uniknúť v člne, ja som v úlohe Alexa upokojovala Juliu a rozhodla som sa postaviť pirátom s manikúrovými nožničkami v ruke. Mierne sa pozmenili aj dialógy a akonáhle sa jeden z nás ujal ovládania postavy Alexa, bol tiež svedkom nových scén, čo spolu s rôznymi možnosťami dialógov a rozhodnutí len umocňuje obrovský potenciál, ktorý hra má v oblasti znovu hrateľnosti.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: multiplayer, heartbeat The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: rozhodnutia

Obr 1.: Heartbeat mechanic spočíva v stláčaní daného tlačidla v určitý čas. Obr 2.: Na zásadné rozhodnutia v hre tiež máte iba obmedzený čas.

Keď opomeniem celkovú dĺžku hrateľnej ukážky a akúsi neochotu vývojárov hráčom prostredníctvom dema neukázať viac ako do určitej miery naskriptované scény, negatív by som na hre zatiaľ nenašla veľa. Môj notebook s grafikou GeForce GTX 1050 a procesorom Intel Core i5 Coffee Lake Man of Medan bez problémov rozbehol. Sem-tam ma trošku potrápilo ovládanie (hra sa niekedy nedokázala rozhodnúť, či ju mám ovládať na klávesnici alebo ovládači). Je to však jeden z nedostatkov, na ktoré práve hrateľné ukážky majú upozorniť, a do vydania hry by ich vývojári mali stihnúť odstrániť.

Hrateľné demo pre Man of Medan tak bolo čiastočne sklamaním, ale ponúklo aj zaujímavý zážitok v podobe co-opu, ktorý ma zaujal a som zvedavá na jeho fungovanie vo finálnej hre. Niektoré časti dema boli jasne naskriptované a nemali sme v nich teda veľké slovo, preto je ťažké hru v tejto oblasti zatiaľ akokoľvek hodnotiť. Ani po odohraní tejto ukážky tak nie sme oveľa múdrejší, a ak momentálne uvažujete nad predobjednávkou hry (či už ste fanúšikom predošlého počinu Supermassive Games s názvom Until Dawn, alebo nie), jednoznačne by som vám odporúčila s kúpou ešte počkať na prvé recenzie, koniec koncov, hra vychádza už koncom tohto mesiaca, a to na PC, PS4 a Xbox One.

Tieto dojmy z hrania boli napísané pre PC verziu.

• Zdroje: Vlastné

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – dojmy z hrania

  1. Predstavuje sa hororová séria The Dark Pictures Anthology
  2. Prvým príbehom z kolekcie je Man of Medan
  3. Man of Medan je o strachu a napätí
  4. Man of Medan bude ďalším skvelým hororom
  5. HW nároky pre hru The Dark Pictures Anthology: Man of Medan PC

Predstavuje sa hororová séria The Dark Pictures Anthology

• Dojmy z hrania: 11. 9. 2018 • Autor: Filip Němec

Na akcii ako je Gamescom sa vždy presvedčím o tom, že pod lampou je naozaj najväčšia tma. Dlho dopredu som vedel, že na si na akcii vydavateľstva Namco Bandai budem môcť zahrať novo oznámený titul, ale zatiaľ čo v deň konania mojej prezentácie už celý herný svet vedel o novej kolekcii The Dark Pictures Anthology, ja som sedel v tmavej miestnosti s ďalšími novinármi a uvažoval, o čo by tak asi mohlo ísť.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – oznamujúce video (trailer)

Oproti predchádzajúcim hrám štúdia Supermassive Games vychádza The Dark Pictures Anthology okrem PlayStation 4 aj na PC a Xbox One.

Pár chvíľ potom mi už nadšený zástupca Supermassive Games ukazoval trailer jasne identifikujúci žáner aj vizuálny štýl. Rukopis autorov hororovej adventúry Until Dawn je tu viac než zrejmý, a hoci príbehovo nemá The Dark Pictures Anthology s predchádzajúcimi hrami štúdia nič spoločné, autori opäť siahli po osvedčených receptoch, ktoré vedia uvariť úplne dokonale.

The Dark Pictures Anthology bude séria samostatných hier s dĺžkou niečo medzi piatimi až šiestimi hodinami a pôjde o hororové príbehy, kde môže umrieť (alebo prežiť) ktorákoľvek hlavná postava. Všetko bude záležať len na vašom počínaní. Opäť sa tu bude prejavovať tzv. efekt motýlích krídel, kedy jednotlivé rozhodnutia budú mať svoje jasné, ale v danej chvíli nepredvídateľné následky. „Butterfly effect“ však nie je jediná metafora, s ktorou sa autori vytasili. V rámci rozhodovania budeme sledovať aj tzv. morálny kompas, ktorého využitie v praxi som mohol sám vyskúšať, hoci bez zistenia jeho následkov.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: morálny kompas

Prvok „morálneho kompasu“ som si mohol niekoľkokrát vyskúšať, avšak jeho následky sa prejavia až pri dlhšom hraní. Rozhodne však môže ísť o jeden z dôvodu na zopakovanie celého príbehu.

Prvým príbehom z kolekcie je Man of Medan

Hneď prvý príspevok do série The Dark Pictures Anthology by mal prísť začiatkom budúceho roka a ja som si z neho mohol zahrať krátku ukážku. Dohromady išlo o pekne napätých 10 minút čistého herného času a dostal som veľmi dobrý obraz toho, čo nás budúci rok čaká. Man of Medan je príbehom piatich mladých Američanov a ako už viete, je len na vás, či prežijú všetci, dvaja alebo nikto. Partička mladých dobrodruhov sa rozhodne preskúmať vrak lode z obdobia druhej svetovej vojny, ale čeliť budú nielen ostrým hranám korodujúceho železa.

Autori použili úplne rovnaký mix hororovej zábavy ako v prípade Until Dawn, našťastie majú za sebou príliš málo titulov na to, aby nás rovnaká príchuť úplne odlišného dobrodružstva omrzela. Z logických dôvodov nemôžem hodnotiť príbeh, a tak sa zameriam najmä na hrateľnosť. Man of Medan využíva rokmi preverenú statickú kameru, ktorej uhol pohľadu môžete ovládať len v minimálnej miere, čo veľa hráčov naštve, ale vývojári s týmto prvkom vedia pracovať ako málokto.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: výlet na lodi

Rozjazd Man of Medan je podobný ako v prípade Until Dawn. Z počiatku idylická a nevinná párty pätice teenagerov skončí krvavým nešťastím. Koľko bude preživších, je len na vás.

Man of Medan je o strachu a napätí

Pretože sa nemôžete voľne rozhliadať, autori majú úplne vo svojich rukách smerovanie vášho pohľadu a môžu sa tak s vami dosť slobodne pohrávať. Uhlom kamery a starostlivým level dizajnom docieli to, že sa budete pozerať presne tam, kam chcú, a v ten najnevhodnejší moment vás niečím prekvapia. Sám som to zažil hneď niekoľkokrát, napríklad keď som išiel dlhú a temnú chodbou – kamera šikovne zaberala okraje dverí, cez ktoré som pred chvíľou prešiel a v momente, keď som sledoval v tú chvíľu už malú siluetu svojej postavy na konci chodby, na otvorené dvere niekto položil hnilobnú ruku, ktorá v sekunde zase zmizla. Tep vyskočil okamžite hore a ja som so sebou od ľaku trhol, hoci som sedel v osvetlenej miestnosti plnej iných ľudí.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan – Gamescom 2018 demo (gameplay)

Redaktori zo servera IGN mali možnosť priebeh celej ukážky zaznamenať, sami sa tak môžete pozrieť na demo, ktoré som si mohol na Gamescome zahrať. Budete sa báť?

Oceniť musím aj premyslené dávkovanie psychologických prvkov, kedy sa napríklad raz bojíte niečoho, čo nakoniec vôbec nepríde, a klasických „ľakačiek“, kedy vás naopak vydesí práve to, že ste nič nečakali. Temné chodby potopenej vojnovej lode sú samozrejme úrodnou pôdou pre kadejaké príšery a strašidelné prvky, či už ide o miznúce a zase sa objavujúce mŕtvoly vo vojenských uniformách alebo tajomných zombie, ktorí ma v jednej chvíli napadli.

V ten moment som ovládal mladého muža, ktorý sa vydal spoločne so svojou kamarátkou preskúmať časť lode. V nestrážený moment napadla jeho parťáčku horda nemŕtvych a ja som mal niekoľko sekúnd na to, aby som sa rozhodol, či vezmem nohy na ramená a zachránim sa, alebo sa pokúsim o jej vyslobodenie, ale budem riskovať, že zahynieme obaja. Toto rozhodovanie sa potom vizuálne prejavovalo ako voľba medzi dvoma polohami spomínaného morálneho kompasu. Ako sa ale toto rozhodnutie prejaví inak ako v zmysle prežitia či smrti jednotlivých postáv, zatiaľ netuším.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: postavy

Ako je u vývojárov zo Supermassive Games zvykom, animácie postáv a ich mimika sú na vysokej úrovni.

Man of Medan bude ďalším skvelým hororom

Aj z tohto stretnutia so skupinkou hnijúcich nepriateľov som si však odniesol najmä hororový zážitok. Autori vedia pracovať s ľudským strachom naozaj veľmi dobre, až by som ich skoro podozrieval z nejakých masochistických chúťok. Napokon, pozrite sa sami na gameplay zábery, ktoré mapujú tých niekoľko málo minút, ktoré som si mohol vyskúšať. Hoci si uvedomujem podobnosť s Until Dawn, na Man of Medan a ďalšie epizódy The Dark Pictures Anthology sa naozaj teším.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan; screenshot: logo

Prvý samostatný príbeh z The Dark Pictures Anthology s názvom Man of Medan vyjde niekedy začiatkom roka 2019.

HW nároky pre The Dark Pictures Anthology: Man of Medan PC



Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Windows 7 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i5-3470/AMD FX-8350 Intel Core i5-8400/AMD Ryzen 5 1600
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 660/AMD Radeon HD 7870 NVIDIA GeForce GTX 1060/AMD Radeon RX 580
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operačná pamäť 8 GB 8 GB
Pevný disk 40 GB 40 GB

S akým herným PC na The Dark Pictures Anthology: Man of Medan?

Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

Alza GameBox GTX1660

Minimálne požiadavky:

Alza GameBox GTX1660

Alza GameBox RTX2060

Odporúčané požiadavky:

Alza GameBox RTX2060

Alza BattleBox RTX2080

Pre náročných:

Alza BattleBox RTX2080

i Mohlo by vás zaujímať
iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie. Ďalšie novinky zo sveta hier, eSportu a technológií nájdete na facebooku a instagrame Alza Gaming.

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan vyšlo 30. augusta 2019 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme pravidelne informovať.

WEB11