Po (ne)úspechu Star Wars: Battlefront 2 by sa asi ťažko niekto stavil, že sa spoločnosť EA vydá do preďalekej galaxie tak skoro. Lenže licencia od vlastníka práv Disney sa musí využiť, kým zmluvy platia, a preto sa na naše disky rúti singleplayerový zážitok, v ktorom okúsime životné osudy Jediho po vyvraždení väčšiny členov rádu. K spracovaniu Star Wars Jedi: Fallen Order sa dostalo štúdio Respawn, ktoré sa snažilo vrátiť lesk pošramotenej povesti digitálnych Hviezdnych vojen. Či sa im to podarilo, zistíte v našej recenzii.
• Recenzia (PS4 Pro) • Novinky •
• Žáner: Akčná adventúra • Multiplayer: Nie • Vývojár: Respawn Entertainment • Vydavateľ: Electronic Arts • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (15. novembra 2019) • Homepage • Čeština: Nie
• Recenzia: 19. 11. 2019 • Autor: Jakub Němec
Vôňa ozónu zo spáleného vzduchu v okolí lúča svetelného meča sa ženie priestorom, všadeprítomná Sila sa kumuluje v ovládači vo vašich rukách a nepriatelia padajú jeden za druhým pod náporom vašich bojových zručností. Presne tieto pocity budete prežívať počas hrania Jedi: Fallen Order a zabudnete tak na všetky prešľapy, ktoré sa vo videohernej histórii stali od neprekonateľného opusu Knights of the Old Republic 2 alebo Jedi Academy. Štúdiu Respawn sa totiž podarilo vytvoriť hru, na ktorej fanúšikovia s plagátom majstra Yodu nad posteľou čakali celé roky, aj keď svoje muchy má, ako sa dozviete v ďalších riadkoch.
V titule Star Wars Jedi: Fallen Order, ktorý je zameraný čisto na zážitok pre jedného hráča, sa premeníte v Cala Kestisa, bývalého padawana, ktorého tréning bol prerušený prevedením neslávne presláveného rozkazu 66 znamenajúceho faktický koniec rytierskeho rádu Jedi. Až do dospelosti skrýval svoje schopnosti, ale zhodou náhod ich nechtiac odhalil pred svojimi spolupracovníkmi na vrakovisku vesmírnych plavidiel. Od tej doby mu idú po krku radoví vojaci, príslušníci tzv. Inkvizície a ich predstavitelia Second Sister a Ninth Sister. Vlastne si na vás chce zgustnúť celé Impérium. Od jasnej smrti vás zachráni Cere, bývalá členka rádu svetlej strany Sily, spoločne s pilotom lodi Mantis, Greezom.
Od tej chvíle sa túlate po jednej z pätice planét prítomných v hre, aby ste sa pokúsili obnoviť slávu Jediov a pritom prekonávate všetky prekážky, na ktoré narazíte. Príbeh príjemne odsýpa (prirovnanie k Uncharted nie je od veci) a v závislosti na zvolenej obťažnosti pri ňom strávite 12 – 17 hodín, ktoré budú dýchať presne tou atmosférou, ktorú od značky Star Wars čakáte. Scenáristi si pripravili rad viac či menej očakávaných zvratov, v ktorých hrajú úlohu ako nové postavy z rádu Inkvizície, tak aj niektorí starí známi (menujme napríklad generála Gerrera zo snímky Rogue One). Osobne považujem ladenie príbehu za najväčší klad Jedi: Fallen Order a myslím, že pri ňom priaznivci Hviezdnych vojen budú priasť blahom, tiež vďaka rozšíreniu poznatkov o udalostiach medzi tretím a štvrtým dielom filmovej ságy.
Hlavný hrdina Cal Kestis je vlastne celkom sympatický týpek, ktorý si moju priazeň získal od prvých sekúnd. Nie je to rozmaznaný fagan ani macher, a aj keď o sebe má pochybnosti (logicky, myslí si, že je posledný príslušník rádu a všetko je na jeho pleciach), nikdy neskĺzne k sebaľútosti či patetickému filozofovaniu. Rovnako tak možno pochváliť aj stvárnenie jeho mentorky, Cere, a pilota Greeza, ktorí dostali dostatok priestoru na vykreslenie svojich motivácií v príbehu. Škoda, že to bolo napríklad na úkor čarodejky Merrin z temnej planéty Dathomir, ktorá do deja prehovorí relatívne neskoro a ja som sa tak o nej nemal príležitosť dozvedieť viac, aj keď ide o veľmi zaujímavý charakter.
Napokon, podobne fungujú tiež snímky Hviezdnych vojen, v ktorých niektoré sympatické postavy len lemujú cestu hlavného hrdinu. Ďalším styčným prvkom pre Star Wars sú droidi, ktorí často zaštiťujú komickú stránku príbehu. Inak to nie je ani v Jedi: Fallen Order s jeho robotom BD-1. Pomocník Cala Kestisa je úplne kúzelný, chová sa skôr ako domáci maznáčik než ako stroj z kovu, v ktorého žilách prúdi olej. Mimo funkcie radcu, lekárničky a hackera dostal široké pole pôsobnosti aj v samotnom príbehu, čo je len a len dobre. Budete sa skrátka tešiť na každú videosekvenciu, v ktorej by sa tento roztomilý robot mohol objaviť (je fascinujúce, aké výrazové prostriedky sú tvorcovia schopní docieliť len pomocou pohybu očných šošoviek a anténok).
Napriek tomu sa naša pozornosť musí zamerať predovšetkým na Cala Kestisa, ktorý v sebe nájde vôľu bojovať s celým Impériom. Jeho zrod v rytiera ovládajúceho Silu je podaný celkom dobre a učiaca krivka je naplánovaná tak, aby vás zručnosti nezahltili, ale zároveň ste sa nezačali nudiť, takže na vás Jedi: Fallen Order nijako netlačí. Ak dobre zvládnete systém načasovaného vykrytia (parry), uhýbania a agresívneho protiútoku, tak si vlastne vystačíte so základnými schopnosťami. Súbojový systém sa približuje k tohtoročnej hitovke Sekiro: Shadows Die Twice, ale nie je tak precízny. Musí sa nechať, že hráči preverení soulslike hrami budú mať menšiu výhodu, ale projekt štúdia Respawn netrestá nepresnosti s takou ľubovôľou v trýznení hráčov.
Navyše, správny rytier Jedi vládne Silou, ktorá mu v súbojoch poskytuje neférové výhody. Práve osvojenie trikov spojených s levitáciou objektov a spomalením času v kombinácii s atletickým poňatím šermu vám umožní prežiť každú šarvátku v adrenalínovom opojení z toho, čo všetko dokážete. Možnostiam sa medze nekladú, takže môžete nebohých Stormtrooperov a zvieracích obyvateľov planéty vrhať z útesov, do roztočených vetrákov, urobiť si z nich živý štít, odraziť k nim vystrelený projektil a tak by som mohol pokračovať ešte dlho. Avšak aj obyčajný pešiak vás môže poslať k záchytnému bodu, keď k nemu nebudete pristupovať s rešpektom.
Najväčšie výzvy tradične smerujú k súbojom s bossmi, na ktoré nenarazíte nielen na konci prieskumu planéty, ale tiež pri objavení tajného miesta s monštruóznymi tvormi nedočkavými po vašom mäse, alebo po dokončení hlavného príbehu s lovcami odmien túžiacimi po peniazoch za váš skalp. Ak padnete, objavíte sa na poslednom meditačnom bode (tu sa možno oživiť, avšak spolu s obnovením všetkých nepriateľov na mape) a podľa vzoru fromsoftích hier sa vydáte za pomstou, pretože všetky vaše nevyužité skúsenosti sa nachádzajú pri vašom vrahovi. Toho stačí len zasiahnuť a letieť preč, jeho likvidácia, ak je nad vaše sily, nie je nutná. Táto funkčná mechanika je v Jedi: Fallen Order však spojená s nepríjemným a šialene dlhým načítacím časom (na PS4) – takže moja rada znie: neumierajte!
S neobvyklou dĺžkou načítania pozície je spojený ďalší nešvár – nepríjemné trhanie obrazu, prepady snímok za sekundu alebo dokonca chvíľkové zamrznutie obrazu pri prechode do inej časti rozsiahlych planét. Tvorcovia si na niekoľkých miestach dovolili barličku, ktorú využíva napríklad God of War, teda animovanú sekvenciu pri prechode medzi dvoma odlišnými priestormi, ale vo chvíli, keď objavíte nejakú skratku, tak sa „oddychový čas“ na načítanie grafiky stratí a namiesto toho sledujete zdĺhavé dokresľovanie textúr a objektov za dverami. V rámci opisu technických problémov budeme pokračovať, pretože sa mi niekoľkokrát stalo, že som prepadol textúrami do prázdna a levitoval, než som sa objavil na záchytnom bode.
Asi nejnaštvanější som bol vo chvíli, keď mi po celkom krušnom súboji so Second Sister úplne spadla hra a donútila ma reštartovať celý systém mojej konzoly PS4 Pro. Nuž, rozdýchal som to a pustil som sa do kríženia laserových mečov znova. Šarvátky samy o sebe totiž problémom nie sú, najväčším nepriateľom pre vás bude túlavá kamera, ktorá vám bude hádzať polená pod nohy v tesnejších koridoroch s väčším počtom protivníkov. Záverom sa ešte zmienim o nepresnostiach počas dynamických skákačkových pasáží, kedy aj menšia odchýlka od plánovaného smeru končí pádom do priepasti.
Ešteže si postupom času osvojíte dvojskok a schopnosť pritiahnuť si laná, čo niekoľko zbytočných opakovaní ušetrí, ale aj tak dostanú vaše nervy dosť na frak. Našťastie vás tvorcovia v Jedi: Fallen Order netrestajú pri prekonávaní prekážok načítaním celej trasy od posledného uloženia, ale vezmú vám iba časť súčasného života, takže máte čas na okamžitú nápravu. Napriek tomu ma nepresnosti v pohybe štvú, pretože kazia výsledný dojem podobne ako v prípade akrobacia Fury z Darksiders 3. Súperom sa podobné chyby nedejú, na druhú stranu veľmi netušia, ako prejsť dverami. Skrátka sa zaseknú v prechode a vy si napríklad môžete odskočiť z náročného súboja a pokračovať až po riadnom ošetrení.
Napriek vyššie uvedeným pripomienkam som zo Star Wars Jedi: Fallen Order nadšený. Problémy sa totiž neobjavujú nijako často, a ak nepreskúmavate každý kút, aby ste našli každý pozostatok histórie daných planét, tak na ne narazíte veľmi sporadicky. Hlavné slovo si totiž vedľa dynamických súbojov a podareného príbehu berie grafická stránka. Sami môžete posúdiť priložené obrázky a dám ruku do ohňa, že ani pixel nie je upravovaný v grafickom editore. V koži Cala Kestisa budete s dolnou čeľusťou pri zemi sledovať, čo všetko sa podarilo grafikom zo štúdia Respawn do svojho jedijského projektu dostať.
Atmosféra Hviezdnych vojen si vás omotá okolo prsta v každom zábere – od príletu k planéte cez prvý kontakt s miestnymi ľuďmi aj drsnou faunou po obdivovaní roztodivnej architektúry. Priznám sa, že mi najviac imponovalo spracovanie wookijského Kashyyyk a (ne)mŕtveho Dathomiru, ale aj zostávajúce svety Bogan, Ilum a Zeffo ponúknu mnoho nezabudnuteľných zákutí, z ktorých niektoré nemusia byť ani súčasťou príbehu (odporúčam poriadne preskúmať planétu Zeffo, určite časom narazíte na obrovskú lokáciu, ktorú by bolo škoda minúť). Všetko dopĺňa fenomenálny soundtrack nadväzujúci na tradíciu Johna Williamsa. Nové motívy vám budú neustále niečím povedomé, aj keď sú zložené čisto pre potreby hry.
Dnes hodnotený titul štúdia Respawn určite nie je bez chyby, sami ste si prečítali, že v rámci technického stavu by Jedi: Fallen Order ešte potreboval trošku starostlivosti, ale ja by som ju odporúčal každému fanúšikovi akčných adventúr, ktorému sa úplne neprieči univerzum Georga Lucasa. Audiovizuálne spracovanie totiž podčiarkuje vydarene dávkovaný príbeh a príjemne ťažké súboje, ktorých náročnosť si každý môže zvoliť na mieru svojim schopnostiam. Bezo sporu ide o najlepšiu hru zo sveta Hviezdnych vojen za posledné roky, ktorá sa aj napriek občasným nepríjemným problémom nemusí hanbiť. S chuťou by som sa vrhol na ďalší chod v podobe nového dielu, či už s rovnakým hrdinom či niekým novým.
Táto recenzia bola napísaná na PS4 Pro verziu.
• Zdroje: Vlastné
Klady
Zápory
• Novinka: 15. 11. 2019 • Autor: Jiří Fait
Ak Obi-Wan Kenobi nepoužil na všetkých recenzentov svoju silu a nepoprehadzoval im myšlienky, dalo by sa povedať, že sú všetci napospol nadšení. Chvália prevažne vyrovnanú obťažnosť, tuhé, a napriek tomu zábavné súboje, ktoré vo vás navodzujú pocit, že ste skutočne rytieri Jedi. Príbeh je zaujímavý, aj keď vraj celkom trvá, než poriadne naberie grády a niektorí hráči mali problém s technickou stránkou titulu, ale dokopy ide vo väčšine ohľadov o parádnu akčnú adventúru, ktorú určite nechcete minúť, ak vám v krvi kolujú midichloriany... alebo midichloriania?
Podľa redaktora IGN už sú to veky, čo sme naposledy dostali do rúk výbornú singleplayerovú hru zo sveta Star Wars, takže čakanie na Star Wars Jedi: Fallen Order sa vyplatilo. Postavy sú vraj zaujímavé, príbeh temný a zábavný, lore Star Wars je citlivo implementované a súbojový systém je dostatočne náročný na to, aby z toho nebola prechádzka ružovou záhradou. Star Wars Jedi: Fallen Order si odnieslo známku 9/10.
Game Informer označuje Star Wars Jedi: Fallen Order za úspech, aj keď titul trpí menšími nedostatkami. Hra sa ťažko odkladá, pretože jednoducho chcete vedieť, čo vás čaká za ďalším rohom a kam vás príbeh zavedie. Dielo si vraj berie inšpiráciu z Dark Souls, Uncharted a Metroid Prime a všetky umne zväzuje do fungujúceho celku. Star Wars Jedi: Fallen Order by si vraj zaslúžil ešte chvíľu na doladenie, ale aj tak ide o hru, ktorá vás bude baviť od začiatku až do konca – 8,75/10.
The Guardian tvrdí, že Star Wars Jedi: Fallen Order nie je nič, z čoho by vám údivom spadla sánka, ale ani byť nemusí, pretože veľmi dobre pracuje s tým, čo hra má. Zaujímavý a komplexný level dizajn, súbojový systém je zábavný a príbeh presvedčivý, ak teda máte radšej film Force Awakens ako The Last Jedi. Hra si od nich odniesla hodnotenie 4 hviezdičky z 5.
Večne kritický Gamespot teraz trochu poľavil a redaktor sa pri Star Wars Jedi: Fallen Order bavil hlavne vďaka zaujímavým charakterom, ťažkým a inteligentným súbojom, rozsiahlym oblastiam, ktoré nútia k prieskumu, a balanciu medzi kontaktným súbojom a používaním Jedi schopností. Príbeh sa vraj rozbieha pomalšie a časovanie krytov svetelným mečom je vraj niekedy nespoľahlivé, zvlášť pri súbojoch s bossmi, ale nič to nemení na tom, že Star Wars Jedi: Fallen Order je skvelý titul – 8/10.
USgamer tvrdí, že sa Star Wars Jedi: Fallen Order dostalo naozaj blízko k tomu, aby sa z neho stala jedna z najlepších akčných adventúr tohto roka. Hru však trochu brzdí pomalší príbeh a väčší počet technických nedostatkov. Aj napriek tomu ide vraj o dôležitý prvý (singleplayerový) krok do sveta Star Wars, ktorý už nejakú dobu vlastnú spoločnosť EA – 3,5/5.
Nám teraz neostáva nič iné, než vytasiť svetelný meč, presekať si cestu hrou a priniesť vám našu recenziu, na ktorej už usilovne pracujeme. Do tej doby – nech vás sila sprevádza.
• Zdroje: IGN, Gamespot, The Guardian, USgamer, Game Informer
• Novinka: 31. 10. 2019 • Autor: Jakub Němec
Tajný sen niektorých z vás sa stáva skutočnosťou – EA opäť začne vydávať svoje tituly na platforme Steam, pretože si myslí, že tak sa dostanú k najväčšiemu počtu fanúšikov ich tvorby. Nebojte, služba Origin sa ukončovať nebude, EA sa len rozhodla (podobne, ako urobil Ubisoft v prípade Epic Store), že svoje hry bude predávať na viacerých frontoch. Electronic Arts dala však prednosť spoločnosti Valve a jej Steamu. Prvou lastovičkou (nie však poslednou) by mal byť jeden z predpokladaných ašpirantov na hru roka – Star Wars Jedi: Fallen Order, ale do svojej knižnice budete môcť pridať aj EA Access, takže nebude problém nainštalovať si tiež staršie tituly doteraz prístupné len cez službu Origin . Uvidíme, ako pevná spolupráca medzi EA a Valve bude.
S blížiacim sa dátumom vydania Star Wars Jedi: Fallen Order, ktorá je na PC, PS4 a Xbox One určená na 15. novembra, sa postupne objavujú nové detaily, ktoré majú pritiahnuť pozornosť hráčov. V jednom z posledných vývojárskych denníčkov sa tvorcovia zamerali na vysvetlenie pozície Calovho mechanického parťáka. Vo filmoch a seriáloch hrajú droidi dosť podstatnú úlohu a často na seba berú úlohu komickej či roztomilej figúry, takže s niečím podobným môžeme počítať aj v prípade BD-1. Navrhnutý je totiž tak, aby pripomínal domáceho maznáčika (napríklad psa), je veľmi pohyblivý a Cal ho má vždy pri sebe, pretože si ho nosí na chrbte podobne, ako mal Luke Skywalker pri tréningu za krkom majstra Yodu.
BD-1 sa s hlavným hrdinom bude dorozumievať klasicky pomocou elektronických zvukov sprevádzaných pohybujúcimi sa anténkami, takže by mal byť schopný vyjadriť aspoň základné emócie. O tom, že by to malo skvele fungovať, sme sa už presvedčili napríklad v disneyovskom animáku WALL-E, ktorému sa BD-1 vizuálom veľmi približuje. O užitočnosti robotíka nemôže byť pochýb, pretože v niekoľkých gameplayoch sme ho videli ako zásobovača injekcií doplňujúcich Calove zdravie, a dokáže tiež sprevádzkovať mechanické zariadenia či dešifrovať prastaré nápisy na stenách, ktoré budeme objavovať v rámci vedľajších misií. Tiež sa už nemôžete dočkať, až ho uvidíte na svojej obrazovke spoločne s ostatnými hrdinami? Ešte štrnásť dní a stretnete sa.
• Zdroje: Game Informer, YouTube (EA Star Wars)
• Novinka: 18. 10. 2019 • Autor: Jakub Němec
Star Wars Jedi: Fallen Order sa podľa novinárov z IGN a Polygon , ktorí mali príležitosť preveriť mechaniky tejto očakávanej novinky, môže stať udalosťou tohtoročnej jesene a podľa ich dojmov by som sa tomu vôbec nečudoval. Tvorcovia z Respawn Entertainment majú podľa všetkého nakročené k vydaniu hry, ktorá ponesie označenie „najlepšia hra z univerza Georga Lucasa za posledné roky“, prípadne nejaký vzletnejší titul. Podľa šťastlivcov, ktorí sa dočkali uzavretého hands-onu v kalifornskom Anaheime, sa autorom podarilo namixovať veľmi hrateľný počin kombinujúci vlastnú invenciu s obľúbenými prvkami z rôznych akčných adventúr.
Najlepšie to vystihol vo svojom článku redaktor webu IGN Brian Altánok, ktorého si dovolím parafrázovať: „Star Wars Jedi: Fallen Order obsahuje všetko, čo mám na hrách rád – objavovanie tajomstiev a tajných ciest ako v Metroid Prime, súbojový systém podobný úspešnému God of War, len so svetelným mečom, dungeony a chrámy ako v 3D verziách Zelda, skákačkové úrovne podľa mustry Uncharted či Tomb Raider a ukladanie postupe v štýle souls-like hier.“ Znie to možno ako kuchárske pokusy domácich zvieratiek Karla Čapka, ale podľa všetkého to na novinárov zafungovalo. Tvorcovia všetky vyššie menované prvky zabalili do funkčného celku Star Wars a nepôsobí nijako zbytočne či na okrasu (ako napríklad survival v Ghost Recon Breakpoint).
Kým Brian Altánok hýri nadšením a tvrdí, že toto fanúšikovia Star Wars budú chcieť dohrať na 100 %, Sarah Leboeuf z webu Polygon je opatrnejší. Aj ona vyzdvihuje kvality žánrových prvkov, ale varuje pred zahltením všetkými možnosťami, ktoré sa na hráča zosypú. Spočiatku bude Cal Kestis začiatočníckym padawanom, ktorému však veľmi rýchlo porastú skúsenosti, ktoré bude rozdeľovať do veľkolepo navrhnutého systému zručností. Utopiť sa tak môžete pri definovaní optimálneho bojového štýlu, rovnako ako pri tvorení svojho laserového meča z nájdených súčiastok.
Za tri hodiny nemali novinári príležitosť vyskúšať všetkého do sýtosti. Zistili však, že sa budete môcť pohybovať po planétach podľa svojho uváženia. Jednotlivé svety budú mať rôzne ťažkých nepriateľov, ale nikto vám nebude brániť v návšteve hardcore prostredí, aby ste zistili, že na najsilnejšie zvieratá a nepriateľov z bohatého univerza Hviezdnych vojen ešte nestačíte, takže sa pokorne vydáte na planétu s priateľskejším ladením. Obťažnosť tak nebudú definovať len logické priestorové puzzle a skákačkové pasáže, ale predovšetkým súbojová zložka. Ak sa obávate nekompromisného prístupu soulsborne titulov, tak si môžete oddýchnuť. V rámci nastavenia obťažnosti by ste si totiž mali namixovať presne takú výzvu, ktorá vám bude po chuti.
Vďaka tomu by mohla vyniknúť príbehová zložka, ktorá sa podľa šéfa vývoja Stiga Asmussena bude odvíjať od chuti hráčov ju objavovať. Môžete sa naplno venovať hlavným úlohám, ale tiež sa nechať pohltiť vedľajšími questami či skríningom planét, ktorých finálny počet zatiaľ nie je známy. Neviem, ako zatiaľ pôsobí Star Wars Jedi: Fallen Order na vás, ale ja začínam dúfať v kvalitný singleplayerový zážitok nezaťažený mikrotransakciami a ďalšími zbytočnosťami. Snáď pred nami štúdio Respawn, resp. vydavateľ EA nič neskrýva a 15. novembra dostaneme na PC, PS4 a Xbox One hru, o ktorej sa bude básniť nielen na našej matičke Zemi, ale aj v preďaleko galaxii.
• Novinka: 9. 10. 2019 • Autor: Jakub Němec
Už je to tu zase. Vlastníci konzol majú ďalšie náboje, vďaka ktorým si môžu strieľať zo svojich kolegov hrajúcich len na počítačoch. Ako iste viete, konfigurácia PlayStationu či Xboxu sa po celé roky nemení, majú vo svojej podstate základný a výkonný variant, takže tvorcovia musia pracovať s tým, čo konzoly dokážu vytvoriť. Občas tak musia hráči pred televízorom oplakať absenciu moderných grafických výstrelkov (ako je napríklad ray tracing), ale na druhej strane majú istotu, že doma rozbehnú každý titul, ktorý sa im dostane pod ruku. Počítačoví hráči sa síce môžu pýšiť lepším snímkovaním, plynulejším priebehom a grafickým nadštandardom, musia však kvôli tomu neustále udržiavať svoj stroj vo forme.
Po väčšom či menšom update budú zrejme musieť siahnuť, ak si chcú zahrať Star Wars Jedi: Fallen Order na maximálne nastavenie. Na stránkach Origin (platforma pre hry od EA) sa totiž mimo relatívne očakávaných nárokov pre grafické karty a procesor objavili zaujímavé čísla vedľa pamäte RAM – 8 GB totiž často nebýva štartovacou konfiguráciou a 32 GB v kolónke „recommended“ je pre väčšinu súčasných hráčov skôr vymodleným snom. Po vlne kritiky sa však v priebehu pár hodín znížila na očakávaných 16 GB RAM. Vyvstáva tak otázka, prečo tvorcovia vyžadovali dvojnásobok pamäte ako súčasné AAA bomby ako Control či Ghost Recon Breakpoint, či išlo o chybu či vynútenú zmenu zo strany komunity (aj keď tá by asi neprebehla tak rýchlo). Na kompletné minimálne a odporúčané požiadavky sa môžete pozrieť na konci článku.
Dúfajme, že možné krvavé nároky boli vyžadované kvôli rozsiahlosti a živosti sveta namiesto toho, aby sa týmto kryla zlá optimalizáciu očakávanej hry. Otázkou tiež je, čo odysea Cala Kestisa ponúkne na konzolách, ktoré takým výkonom nedisponujú. Všetko sa rozsekne už 15. novembra, kedy Star Wars Jedi: Fallen Order vyjde na PC, PS4 a Xbox One. Osobne držím štúdiu Respawn palce, pretože skazených launchov zo sveta svetlej a temnej strany Sily bolo už toľko, že by sme si už zaslúžili poriadne odladený produkt. Snáď si vlastník práv Disney postráži, aby EA nevypustila do sveta neúplnú či zle navrhnutú hru ako v prípade hry Battlefront 2.
• Zdroje: Origin
• Novinka: 30. 9. 2019 • Autor: Jakub Němec
Ak sledujete naše novinkové spravodajstvo o nadchádzajúcom titule Star Wars Jedi: Fallen Order, tak celkom iste viete, že sa príbeh bude točiť okolo Cala Kestisa, mladého padawana utekajúceho pred inkvizítormi Impéria. Jeho osudy sa stretnú s bojovníčkou Cere a pilotom Greez, ktorí mu poskytnú podporu počas jeho ciest po preďalekej galaxii. V pätách mu však bude nezdolná členka rádu bojovníkov zodpovedného za vyčistenie sveta od Jedijských bojovníkov, medzi ktorých sa samozrejme počíta aj náš hrdina. Ich predstavená, Second Sister, sa nám konečne ukázala v novom traileri a musím priznať, že sa veľmi teším na každé stretnutie s jej maličkosťou.
Podľa všetkého totiž vládne Silou, rovnako ako Kal, takže nedôjde len na kríženie laserových mečov, ale aj na naťahovanie v telekinetických hrách. Ďalej sa potvrdzuje, že Star Wars Jedi: Fallen Order si v súbojoch berie veľkú inšpiráciu zo souls-like hier ako Sekiro: Shadows Die Twice, ktoré obohatia o zručnosti Sily. Ukážka jasne naznačuje, že potýkať sa nebudete len s posluhovačmi Impéria, ale budeme sa musieť popasovať aj s miestnou faunou. Obrovské monštrá nám celkom iste riadne zakúria, podobne ako bossfighty s ikonickými postavami univerza George Lucasa.
Vypustená ukážka tiež naznačila, že sa budeme zaoberať priestorovými puzzle (pôsobia na mňa tombraiderovskou atmosférou), ktorých vyriešenie nám postupne poodhalí bohaté príbehové zázemie sveta Star Wars. Cez všetky pozitíva plynúce z nádeje v konečne podarenú hru s tematikou našej obľúbenej space opery som však z traileru mierne (ale naozaj len trošku) rozpačitý, čo sa grafickej stránky týka. Fantastickú prezentáciu totiž občas narušia niektoré nie úplne vypiplané pasáže, ktoré prekvapia svojou ťažkopádnosťou. Uvidíme, či nám ďalšie týždne neprinesú o titule vychádzajúcom 15. novembra na PC, PS4 a Xbox One ďalšie informácie. Situáciu pre vás samozrejme budeme pozorne monitorovať.
• Zdroje: www.ea.com
• Novinka: 2. 7. 2019 • Autor: Jakub Němec
Nebojte sa, štúdio Respawn sa nerozhodlo krížiť Pána prsteňov s univerzom Star Wars (takú herézu by asi nepredýchala fanúšikovská základňa ani jedného tábora), ale nadpis dosť dobre vystihuje myšlienku, ktorú Stig Asmussen počas E3 2019 neustále zdôrazňoval. Vedľa zrejmej inšpirácii súbojov v sérii Dark Souls poľudštenými tak, aby priemerný hráč nemal chuť páchať harakiri vlastným gamepadom či klávesnicou, sa neustále opakovali pojmy Metroid a Castlevania, teda tituly, ktoré dali vzniknúť pojmu metroidvania. Dodnes sme nemali veľmi tušenie, akým spôsobom by sa mal ich vplyv na Jedi: Fallen Order prejaviť, ale rozšírené zábery z E3 konečne všetko osvetlili.
Gameplay určený iba pre novinárov rozšíril predovšetkým prvú časť oficiálnej ukážky, v ktorej sa Cal Kestis dobýva do chodiaceho kolosu AT-AT. V nej môžeme pozorovať ďalšie šplhanie, ktoré nie je nepodobné tradičným 2,5D plošinovkám a ktoré sa objavuje v takých hitoch ako God of War alebo Tomb Raider. Práve eskapády mladej archeologičky Lary Croft musia prísť na myseľ každému hráčovi, keď vidí, ako sa nedoškolený rytier Jedi sápe po šľachách pokrývajúcich robotickú pevnosť v službách Impéria. Do jej vnútra sa spoločne s Calom pozrieme tiež, ale ide v podstate o krátke intermezzo spojené s jedným súbojom a nasledujúcou strieľajúcou minihrou.
Aj keď nejde o nič prevratné v rámci celku, jednotlivé sekvencie skvele budujú atmosféru navodzujúcu pocit, že si môžete dovoliť na planéte Kashyyyk ísť kamkoľvek. Tak veľkú slobodu zrejme nedostaneme a celkom iste nebude možné vyhnúť sa naskriptovaným sekvenciám na určitých miestach, ale to sa dá pri projekte typu Star Wars Jedi: Fallen Order čakať. Práve pár sekúnd z uvoľneného gameplaya totiž ukazuje planetárny systém okolo rodiska chlpatých Wookiov, ku ktorým sa budete prepravovať súkromnou loďou Stinger Mantis s posádkou tvorenou mentorkou Cere Junda a pilotom Greez Dritusom a ktorá zrejme ponúkne veľa tajomných zákutí na preskúmanie.
Rovnako tak by sa mali otvárať nové zákutia na navštívených planétach. Mimo nalinkovanej trasy, ktorú určí kampaň, sa totiž vydáme do miest sprístupnených až po otvorení novo naučených možností Sily slúžiacich v prospech Cala Kestise, popr. po úprave hardvéru verného droida BD-1. Vďaka tomu sa budeme vracať na už navštívené lokácie a hľadať tu staroveké artefakty či historky miestnych kultúr. Počas leta sa snáď predstavia nové informácie, o ktoré sa s vami podelíme na našich stránkach. Dovtedy budeme očakávať 15. november, kedy Star Wars Jedi: Fallen Order vychádza na PC, PS4 a Xbox One.
• Zdroje: YouTube, Kotaku
• Novinka: 12. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec
Snáď najikonickejšou zbraňou filmového sveta je svetelný meč, ktorý už od prvých snímok George Lucasa slúži ako jasne rozoznateľný trademark. Jeho získanie a zvládnutie používania bude pravdepodobne vašou základnuo starosťou v prvých hodinách Star Wars Jedi: Fallen Order. Mladý Cal Kestis totiž nepatrí k machrom, ktorí by jedným švihnutím zlikvidovali celú jednotku Stormtrooperom alebo ich odhodili pomocou Sily. Studio Respawn sa sústredilo na intímny zážitok zo súbojov, v ktorých si to s každým nepriateľom vybavíte osobne jeden na jedného. Niekedy pôjde o likvidáciu v rádoch niekoľkých sekúnd, inokedy sa strety natiahnu na minúty.
Očakávam, že nebudú také náročné (predsa len je Star Wars Jedi: Fallen Order skôr mainstreamovou záležitosťou), ale zamykanie nepriateľov pre lepšiu orientáciu v priestore, dôraz na načasovanie úderu vrátane parry mechaník a predovšetkým uskakovanie pred výpadmi súperov majú jasnú inšpiráciu v japonskej „You Died“ sérii. Podľa mňa sa toto poňatie pre počin štúdia Respawn skvele hodí a rozhodne nie som v redakcii sám, kto sa teší, až sa prvýkrát chopí svetelného meča a natrie si nepriateľov na chleba (ak nás nerozmetajú skôr, než sa nadýchneme).
Celkovo by sa nám malo používanie Sily zažrať veľmi pod kožu a mali by sme ju užívať na každom kroku. Mimo súbojových variácií, o ktorých vás informoval Štěpán v minulej novinke, sa k nej často prikloníme pri pohybe v lokáciách. Podľa všetkého sa totiž na jednotlivé mapy budeme vracať a preskúmavať ich v duchu Metroidvanie, s novými trikmi sa tak dostaneme na predtým nedostupné miesta. Neviem prečo, ale od prvej sekundy gameplaya mi na mysli vyplavilo hit minulého roka God of War, v ktorom vás intenzívny príbeh tlačil neustále dopredu, ale vy ste mali tendenciu preskúmať každý temný rožtek skvele navrhnutých máp.
Počas oficiálnych záberov som si niekoľkokrát povedal: „Prečo sa nepozrel doľava, tam sa niečo hýbalo, čo keď je to dôležité.“ A práve tento pocit by mal podporiť vašu zvedavosť, vďaka ktorej sa pustíte do odhaľovania záhad obrovského univerza George Lucasa, teraz pod vedením spoločnosti Disney. Nevieme, či bude potrebné absolvovať znova príbehové misie (veľmi zmysel by to nedávalo), ale evidentne sa budeme v Star Wars Jedi: Fallen Order na miesta činu vracať. Otvára sa tiež otázka, či toho nepôjde zneužiť na grindovacie mechaniky, ale odpoveď zrejme počká až na plnú verziu, ktorej sa dočkáme na jeseň.
Ako sme vás už informovali, tak Star Wars Jedi: Fallen Order sa bude odohrávať niekoľko rokov po vykonaní rozkazu 66 z konca tretieho dielu Pomsta Sithov. Cal Kestis, šťastný preživší, sa uprace na planétu Bacca, kým sa neprezradí. V tej chvíli sa na neho sústredí všímavé oko Impéria túžiace zlikvidovať všetkých Jediov. Zaujímavou správou pre fanúšikov rôznorodých volieb je oznámenie, že Cal Kestis nemôže prejsť na temnú stranu Sily, pretože štúdio Respawn chce rozprávať príbeh kladného hrdinu. Môžeme sa tak tešiť na rad dejových sekvencií, ktoré sa preložia hutným gameplayom.
Na Calovej ceste proti vládnucej mašinérii sa stretneme s radom známych filmových postáv. Už sme písali, že v misii na planéte Kashyyk sa stretneme so Saw Gerrerou (Forest Whitaker), ale na konci ukážky sa po vás bude vrhať obľúbený droid K-2SO známy zo spin-offu Rogue One. Tvorcovia zrejme spojili sily so scenáristami zo štúdia Disney a dokázali prepojiť herné univerzum s tým seriálovo-filmovým, takže by sme sa mohli dočkať odpovedí na mnoho otázok, ktoré prišli na myseľ všetkým bedlivým divákom v kine. Z tohto pohľadu by mohol byť Star Wars Jedi: Fallen Order absolútne úžasný.
Viac sa o príbehovej časti rozpisovať nebudem, aby som vám nekazil zážitok z prepracovaného scenára, v ktorom sa objaví Jedijská bojovníčka Cere, ktoré výrazne ovplyvní Calove zmýšľanie a v podstate ho donúti bojovať proti Impériu v spolupráci s Rebelmi. Rozhodne dúfam, že sa počas putovania po známych aj nových planétach stretneme s ďalšími postavami rozsiahleho sveta Star Wars, ktoré doplnia hluché miesta v prepojení jednotlivých snímok.
Významnú úlohu v Calovom ťažení proti Impériu bude mať jeho osobný droid BD-1, ktorý sa dokáže obratne pohybovať po bojisku, hackovať jednotlivé zariadenia, scanovať padlých nepriateľov či nájdené artefakty a vytvárať pre vášho Jediho herné rozhranie. Vďaka jeho projekčným schopnostiam si kedykoľvek môžete vyvolať mapu lokácie (resp. jej známej časti) či obdržať brífingové pokyny k misii. Počas stretov sa tiež postará o vaše liečenie, ale ako tvorcovia sami zdôraznili, obnovovanie životnej energie zaberie dosť času, takže jeho nevhodné spustenie môže dať nepriateľom šancu vás doraziť. Plynulé zapojenie droida BD-1 je podľa mňa skvelým ťahom štúdia Respawn, ktorý navodzuje správnu Star Wars atmosféru.
Mimo nováčikov ako je roztomilý BD-1 (mnohým môže evokovať disneyovského hrdinu Wall-E) sa samozrejme stretneme so starými známymi. V traileri z prezentácie Xboxu sme mohli zahliadnuť fragmenty, v ktorých riadime chodiace pevnosti AT-AT, ktorých prepadnutie opisuje vo svojom článku Andrew Reiner. Zrejme pôjde o spestrenie v priebehu jednotlivých misií a nebudú tak časté, ale kto vie, čo si na nás tvorcovia Titanfallu vymyslia. V každom prípade sa zdá, že požmurknutí pre fanúšikov vzdialené galaxie bude v Star Wars Jedi: Fallen Order viac než dosť.
Veľmi sa mi páči, že sa štúdiu Respawn podarilo každou sekundou parazitovať pocit atmosférickej jazdy ako v správnej akčnej adventúre toho najlepšieho strihu. Voľba medzi priamočiarosťou postupu a rozvážneho preskúmavania krajiny, taktické súboje a dôraz na reálie by nás mali spoľahlivo pohltiť a nepustiť do záverečných titulkov. Držím tvorcom aj nám, fanúšikom, palce, aby všetko vyšlo podľa predpokladov. Dúfajme, že Star Wars Jedi: Fallen Order nezostane pri nádherne spracovaných reáliách (ako sami môžete vidieť) a dostaneme hutný príbeh, pri ktorom sa spoločne stretneme 15. novembra na PC, PS4 a Xbox One.
• Zdroje: YouTube (EA Star Wars), Game Informer
• Novinka: 9. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
13-minútová ukážka zo Star Wars Jedi: Fallen Order konečne ukázala hlavného hrdinu Cala Kestisa pekne v plnom nasadení. Ozbrojený len svojím svetelným mečom a s podporou svojho robotického priateľa BD-1 sa vydal na planétu Kashyyyk s cieľom oslobodiť niekoľko Wookiov z pazúrov Impéria a pomôcť tak jednotke rebelov na čele s bojovníkom menom Saw Gerrera.
Ten sa už predtým objavil vo filme Rogue One: A Star Wars Story a animovaných seriáloch The Clone Wars a Rebels. Stvárnil ho americký herec Forrest Whitaker a svojou rolu si zopakuje práve aj v hre Star Wars Jedi: Fallen Order. Hra má teda v rámci kontinuity filmov a seriálov svoje pevné miesto na časovej osi, je teda možné (a veľmi pravdepodobné), že sa dočkáme aj ďalších známych tvárí z tohto bohatého univerza.
Podľa dostupných záberov sa ako správny jedi, respektíve učenec padawan, budete s nepriateľmi vysporiadavať výhradne pomocou svetelného meča a schopností, ktoré vám prepožičia Sila. Cal Kestis tak nebohých vojakov Impéria (alebo rôzne objekty) v ukážke priťahoval, odhadzoval či bol schopný ich chvíľkovo „zmraziť v čase“. Jednoducho to, čo by ste od ašpirujúceho rytiera jedi očakávali.
Bolo zrejmé, že v plnej hre si s obyčajnými Stormtroopermi vďaka vašim jedijským schopnostiam poradíte aj so svetelným mečom v nose, zavaria vám až špeciálne imperialistické jednotky zjavne trénované na stretnutie s rytiermi jedi. Súbojový systém ale vyzerá veľmi dobre a v mnohých ohľadoch pripomenie aj legendárnu sériu akčných RPG Dark Souls – hlavne vďaka úhybnému manévru v podobe rýchleho kotúľa do strán a možnosti si zamykať konkrétnych nepriateľov a cieliť svoje útoky len na nich. V jednom momente (súboj s obrím pavúkom) sme mali možnosť vidieť aj niečo na spôsob „parry“, teda odrazenia útoku protivníka a následný zdrvujúci protiúder.
Súboje ale na prvý pohľad nepôsobia ako bezduchá akčná rezačka, svoje útoky budete zrejme musieť starostlivejšie plánovať a ani Silu nebudete môcť používať ako bezodný téglik v KFC, jednoducho ju vyčerpáte a budete musieť chvíľu počkať, než sa opäť obnoví.
Čo sa týka určitých inšpirácií prevzatých z iných hier, podľa serveru Game Informer, ktorého redaktori ako jedni z mála mali možnosť si hru osobne vyskúšať a zahrať, sa v Star Wars Jedi: Fallen Order dočkáme aj určitých mechanizmov preslávených predovšetkým slávnou sériou Metroid. Počas preskúmavania a prechádzania herných lokácií totiž Cal a BD-1 často narazia na zdanlivo nedostupné miesta, ktoré si sprístupníte časom vďaka odomknutiu či upgradu nejakého skillu, prípadne po získaní novej výbavy.
Podľa tohto vyhlásenia to vyzerá, že by sme teda v Star Wars Jedi: Fallen Order mali niektoré miesta navštíviť hneď niekoľkokrát, prípadne sa na nich zdržať dlhšiu dobu potrebnú na získanie nových schopností. Čo nám, vzhľadom na to, ako dobre táto herná ukážka vyzerala, ani prinajmenšom nevadí. Ambiciózny titul štúdia Respawn vychádza 15. novembra na PC, PS4 a Xbox One.
• Zdroje: Youtube, Game Informer, vlastné
• Novinka: 14. 4. 2019 • Autor: Jakub Němec
Fanúšikovia už základnú premisu očakávaného projektu z univerza Georga Lucasa poznajú, ale nie je na škodu si ju zopakovať s novo oznámenými detailmi. Na výstave Star Wars Celebration sa totiž tvorcovia zo štúdia Respawn rozhovorili o svojom najväčšom želiezku v ohni na časy budúce, presnejšie na 15. november, kedy vyjde Star Wars Jedi: Fallen Order. V čisto singleplayerovom dobrodružstve sa vžijeme do kože mladého Jediho Cala Kestise, ktorý ako jeden z mála prežil besnenie Anakina Skywalkera a jeho pobočník počas vykonávania rozkazu 66. Aby sa vyhol prenasledovaniu, pohybuje sa Impériu priamo na očiach na planéte Bracca ako obyčajný človek snažiaci sa uživiť v ťažkej dobe.
Uvoľnený trailer však predstavuje zrejme zlomový moment, počas ktorého sa dostane do hľadáčika špecializovaného oddielu Purge troopers. Ten sa pokúša vyhladiť preživších jediov, ktorým je v pätách inkvizitorka s poetickým menom Second Sister. Našťastie im nebude čeliť sám, pretože na svoju stranu získa rad NPC postáv vrátane pilotky, vďaka ktorej zrejme budeme môcť cestovať po planétach šíreho vesmíru, ktoré svet Star Wars ponúka. Calovi po ruke bude tiež nový druh droida BD-1, ktorý by sa mal zlepšovať spoločne s hlavným hrdinom. Môžeme očakávať, že ako podpora dokáže mladému padawanovi pomôcť s pohybom, riešením hádaniek a možno aj s bojom.
V špekuláciách, ktoré sa objavili pred dnešným slávnostným ohlásením projektu Star Wars Jedi: Fallen Order, sa objavil názor, že súboje s laserovými mečmi by mali reflektovať širokú škálu pohybov mladého hrdinu spoločne s postupne ovládanou Silou (že by náznak RPG systému?), V ktorých nepôjde o obyčajné bezmyšlienkovité švihanie svietivou zbraňou (ktorá sa bude časom zlepšovať). Svoje miesto bude mať tiež starostlivo načasované vykrývanie úderov a uskakovánie pred mocnými útokmi Calových prenasledovateľov. Obratnosť mladého Jediho sa prejaví aj v pohybe po úrovniach, ako ukázal dnešný trailer, no fanúšikov Titanfallu, slávneho projektu štúdia Respawn, behanie po stenách nemohlo prekvapiť.
Uvidíme, ako veľmi budú tvorcovia na hráčov prísni pri trestaní nepresností. Uchýli sa skôr k benevolencii hack&slash podujatí (za vývojom hry stojí otec God of War III Stig Asmussen), či sa priblíži hardcore zážitkom, aké poznáme napríklad z teraz glorifikovaného Sekira? Vzhľadom na povahu hier od EA a túžbe osloviť čo najširšie publikum by som si tipol, že sa vydajú zlatou strednou cestou, poprípade budeme môcť hru absolvovať v rôznych stupňoch obťažnosti, ako nám to naposledy predviedla Lara Croft v Shadow of the Tomb Raider. Prirovnanie k eskapádám slávnej archeologičky asi nie je úplne od veci, pretože s Calom budeme riešiť aj priestorové puzzle a prehľadávať okolitú krajinu, aby sme odhalili tajomstvo Sily a tiež smutnú históriu Rádu po vyvraždení jeho rytierov.
Na záver dnešnej novinky nemôžem opomenúť úžasný audiovizuál, na ktorý sme v prípade trailerov zo stajne EA zvyknutí. Bohužiaľ sa nám nepošťastilo vidieť ani náznak z gameplayu, ale tvorcovia prezradili, že ich srdce titulu poháňa engine Unreal 4, ktorý dokáže vykresliť úžasné scenérie, rovnako ako modely postáv. Koho nechala chladným grafická kvalita traileru, musel podľahnúť aspoň hudobnému sprievodu opierajúcom sa slávne motívy ságy Star Wars. Ten vytvoril skvelú atmosféru podporujúcu tiež vydarený dabing postáv vrátane Cala Kestisa, ktorému prepožičal hlas herec Cameron Monaghan (objavil sa napríklad ako Joker v seriáli Gotham.
Teraz nám nezostáva nič iné, než čakať na prvé zábery priamo z hry, no tušiť sa dajú veľké veci. Vlastník práv Disney sa pravdepodobne postará, aby digitálne dobrodružstvo Jedi: Fallen Order zapadlo do kánonu Star Wars a neurobilo Lucasovej ságe hanbu (keď to s Battlefront 2 úplne nevyšlo). Index očakávania teda dosahuje najvyšších stupňov, obzvlášť po potvrdení absencie mikrotransakcií. Pre rad fanúšikov by sa tak mohol 15. november, kedy titul vychádza pre PC, PS4 a Xbox One, stáť predčasnými Vianocami.
• Zdroje: Twitch (oznámenie)
• Novinka: 10. 4. 2019 • Autor: Jakub Němec
Sobota, 20:30. Čas, kedy by sme sa mali dočkať počítačovej hry zo sveta Hviezdnych vojen. Od E3 2018 stále čakáme, čo si pre nás štúdio Respawn chystá, o pár dní sa však konečne zverejní všetky detaily chystaného Star Wars Jedi: Fallen Order – dúfajme teda. Star Wars Celebration sa pre podobnú akciu nadmieru hodí, ale na verejnosť už teraz presiakli niektoré starostlivo tajený detaily. Už v našom oznámení sme vás informovali o vysokej pravdepodobnosti, že Jedi: Fallen Order sa zameria na zážitok pre jedného hráča a bude sa venovať deji po krvavom rozkaze 66 likvidujúcom všetkých rytierov Jedi. Náš hrdina masakru pravdepodobne unikne, ale zrejme sa nebude bez rozmyslu púšťať na cestu pomsty.
Don't stand out. #StarWarsJediFallenOrder pic.twitter.com/dQ8bg4bqyf
– EA Star Wars (@EAStarWars) 9. apríla 2019
Oficiálny tweet odhaľujúci obrázok s ikonickým laserovým mečom v celkom zlom stave sprevádza odkaz „Do not stand out.“ (Čiže nevyčnievajte), čo môže veľa napovedať o celom ladení hry. Mladík obkolesený Silou sa tak zrejme nevydá na krížovú výpravu, aby nakopal zadok všetkým Sithom, ale skôr pred nimi bude unikať a bojovať o vlastný život. Podľa nepotvrdených informácií zachytených webom Vortex v diskusii na stránke ResetEra sa môžeme tešiť na hutný zážitok blížiaci sa náročným hrám od štúdia FromSoftware, ktorého Sekiro nám v redakcii berie spánok, boje odohrávajúce sa v rozľahlých, hoci uzavretých lokáciách, a poriadny príbeh z pera velikána Chrisa Avellona.
Ak sa v sobotu potvrdí iba zlomok z našich domnienok, nebudeme sa môcť dočkať septembra, kedy pravdepodobne Jedi: Fallen Order vyjde. Zatiaľ netrpezlivo očakávame sobotu 13. apríla, kedy by sa mali objaviť prvé gameplay zábery a poriadna nálož informácií, ktoré pre vás bezprostredne spracujeme. Snáď nás štúdio Respawn, tento rok už bodujúce s Apex Legends, nesklame.
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky | |
---|---|---|
Operačný systém | Windows 7/8.1/10 64-bit | Windows 7/8.1/10 64-bit |
Procesor | Intel Core i3-3220/AMD FX-6100 | Intel Core i7-6700K/AMD Ryzen 7 1700 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 650/Radeon HD 7750 | NVIDIA GeForce GTX 1070/RX Vega 56 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operačná pamäť | 8 GB | 16 GB |
Pevný disk | 55 GB | 55 GB |
Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.
Star Wars Jedi: Fallen Order vychádza 15. novembra 2019 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovať.
• Oznámenie: 12. 2. 2019 • Autor: Jakub Němec
Vydavateľských šibalov okolo projektu Star Wars Jedi: Fallen Order bolo za posledný pol rok viac než dosť. Od prvého nesmelého oznámenia na E3 2018 ústami Vinca Zampelly, spoluzakladateľa tvorivého štúdiá Respawn, sme sa však veľa detailov nedozvedeli. Namiesto toho sa skôr riešili špekulácie, že vlastník práv na hviezdnu ságu, Disney, je nespokojný s kvalitou hier zo strany EA, respektíve s agresívnymi mikrotransakciami v Battlefront 2. Spolu s tým sa objavili šumy o zrušenom titule fungujúcom v otvorenom svete univerza Star Wars.
Mnohí tak so zdvihnutým obočím vyčkávali, čo všetko sa ešte môže prihodiť s rozbehnutou akčnou adventúrou od tvorcov z Respawn Entertainment. Tí by sa radi vyrovnali svojim spolupracovníkom, ktorí právom zbierajú chválu za battle royale free 2 play hru Apex Legends, takže celkom iste pracujú dňom i nocou, aby fanúšikov filmového eposu potešili. Istý prísľub kvality so sebou nesie hlavný dizajnér Stig Asmussen, ktorý sa podieľal na pôvodnej trilógii God of War, takže nádej na kvalitný titul zo sveta Star Wars žije.
Spolu s angažovaním tvorcu mlátičkovej modly na systém PlayStation zrejme neprekvapí, že Fallen Order nebude poskytovať priestor na multiplayerové zápolenia, ale sústredí sa čisto na rozprávanie príbehu pre jedného hráča. Podľa náznakov zozbieraných serverom PC Gamer sa v ňom vžijeme do hlavnej postavy Calla, mladého Padawana, ktorý prežil vykonanie rozkazu 66 vyhladzujúceho takmer každého bojovníka svetlej strany Sily. Nevieme, ako sa mu podarilo vyhnúť Skywalkerovej krížovej výprave, ale zrejme musel mať viac ako šťastie, pretože zároveň s ním unikol genocíde tiež jeho majster Ceres.
Príbehovo sa tak dostaneme medzi epizódy Pomsta Sithov a Nová nádej, čo láka scenáristu potenciálom nerozprávaných dejových liniek vedúcich k odhaleniu nečakaných zápletiek. Už filmový priemysel z tohto obdobia vykresal jeden spin-off/prequel, Rogue One, a tak sa môžeme tešiť na ďalší dielik skladačky smerujúci k zničeniu Hviezdy smrti. Previazanosť s ústrednou dejovou linkou nie je potvrdená, ale podľa uniknutých informácií by mala uznávať oficiálny kánon (on už si to Disney postráži). Iba čas ukáže, či sa toto potvrdí.
Už teraz však chápeme že laserový meč by mal byť v Star Wars Jedi: Fallen Order hlavným nástrojom nášho bojovníka. Samozrejme sa nezabúda ani na povestnú Silu, s ktorou by sme mali podľa informácií prezradených hlasom Jasona Wardav v podcaste Making Star Wars vládnuť klasickým, neprehnaným spôsobom. Ako sami vidíte, nedostatok potvrdených správ sa hrá s predstavivosťou fanúšikov aj novinárov, ale čo iné nám zostáva, keď titul oznámený pre PC, PS4 a Xbox One na koniec roka (hovorí sa o prelome novembra a decembra) neukázal ani oficiálny titulný cover.
• Zdroje: makingstarwars.net, pcgamer.com