Obnoviť stránku

Resident Evil 2 (RECENZIA) – Raccoon City otvára svoju hladnú náruč

Aktualizované

Z pohľadu niektorých amerických štátov sa Resident Evil 2 vo svojich 21 rokoch dočkal v roku 2019 plnoletosti, takže je čas oslavovať. Tvorcovia z Capcomu si zrejme nepotrpia na obrovské torty s množstvom sviečok, pretože namiesto toho nám servírujú poriadne krvavý steak, do ktorého sa však s chuťou zahryznem.

Musíme priznať, že po reklamnej masáži PR oddelenia japonského vydavateľa sme sa na vydanie remaku ikonického hororu naozaj tešili, a naše očakávania významne podčiarklo aj tridsaťminútové demo, ktoré podstatne odhalilo karty v rukách tvorcov. Lačne sme sa teda vydali v ústrety uliciam a kanálom Raccoon City, aby sme zistili, či sme sa nenechali zmiasť len pozlátkom. Našťastie nenechali, ako zistíte v našej recenzii.

Recenzia (PS4 Pro) NovinkyDojmy z hrania


• Žáner: Survival horor • Multiplayer: Nie • Vývojár: Capcom • Vydavateľ: Capcom • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (25. januára 2019) • Homepage: www.residentevil2.com/ • Čeština: Nie


Časti článku:


Obsah recenzie Resident Evil 2 (PS4 Pro)

  1. Príbeh Resident Evil 2 z dvoch rôznych pohľadov
  2. Hordy v pohybe
  3. Bossfighty sú korením Resident Evil 2
  4. Adventúrny výlet do minulosti
  5. Nemŕtvy raj to napohľad
  6. Skvelá investícia na začiatok roka 2019
  7. Recenzia Resident Evil 2: záverečné hodnotenie
  8. HW nároky pre Resident Evil 2 PC

Príbeh Resident Evil 2 z dvoch rôznych pohľadov

• Recenzia: 27. 1. 2019 • Autor: Jakub Němec

Temná noc v chaosom zmietanom meste, siluety plížiacich sa postáv vydávajúce podivné mručanie a gradujúce mrazenie v chrbte z toho, že všetko sa tu odvíja zlým smerom. Koľkokrát sme už zažili zombie apokalypsu na plátnach kín, stránkach komiksov či na herných obrazovkách? A napriek tomu nás niečím neustále priťahuje, vábi a desí v snoch. Na otázku „Čo keď mŕtvi vstanú zo svojich hrobov“ sa pokúša odpovedať už viac ako dve desaťročia spoločnosť Capcom so svojou sériou Resident Evil. Po minuloročnom úspechu s desivou sedmičkou z louisianských močiarov sa vracia späť k svojmu najospevovanejšiemu kúsku – Resident Evil 2.

Ak ste sa už pozreli na obrázky v našej recenzii, tak zrejme tušíte, že nejde o obyčajný reskin, ale o novú, plnohodnotnú hru, ktorá bude desiť novú generáciu hráčov vo veteránom známych reáliách Raccoon City. Príbeh si zachováva pôvodnú podobu z roku 1998, ale prináša nové zápletky rozširujúce príbeh ústrednej dvojice. Po príchode sú Leon S. Kennedy a Claire Redfield donútení ísť každý svojou vlastnou cestou, a aj keď sa ich osudy niekoľkokrát pretnú, ide o dve oddelené dejové linky.

Resident Evil 2; gameplay: detail

Grafická stránka remaku Resident Evil 2 je jednoducho úchvatná. RE engine šliape skvele a už sa nemôžeme dočkať Devil May Cry 5.

Kým Leon sa stretáva s Adou Wong túžiacou nájsť cestu do laboratórií Umbrella Corporation, aby získala vzorku G vírusu, Claire sa do Raccoon City vydala hľadať stopy po svojom zmiznutom bratovi, ktorý v zamorenom meste viedol vyšetrovanie. Jej púť značne ovplyvní stretnutie so Sherry Birkin, dcérou dvoch vedcov pracujúcich v podzemnom komplexe. Nakoniec sa tak obaja hlavní protagonisti dostanú do kontaktu s rodinkou Birkinových, u ktorej sa z počiatku ťažko určuje, či je desivejší mutujúci otec William alebo chladná, pragmaticky konajúca Annette.

Nech už sa rozhodnete rozbehnúť svoj prvý príbeh za Leona či Claire, pripravte sa na približne osemhodinovú jazdu, ktorá sa riadne pohrá s vašou nervovou sústavou. Po dokončení osudov vybranej postavy sa môžete rozhodnúť, ako sa popasujete s alternatívnym pohľadom na Resident Evil 2. Otvorí sa vám totiž tzv. 2nd Run mód, počas ktorého absolvujete hlavné pasáže príbehu z pohľadu druhej strany, čo vám zaberie približne tri až štyri hodinky. Ak vám porcia Leonových a Clairiných dobrodružstiev nebude stačiť, pri splnení podmienok sa môžete vžiť ešte do kože agenta HUNKa zo špeciálnej jednotky alebo zažiť pocity kocky tofu s nožom v nehostinnom prostredí. Času v Raccoon City môžete nakoniec stráviť viac než dosť.

Resident Evil 2 – Leon, prvých 15 minút (gameplay)

Prvé minúty v koži Leona S. Kennedyho – Už od počiatku musí byť každému jasné, že Raccoon City sa v Resident Evil 2 rúti do záhuby. Ale robí to veľmi štýlovo, v úžasnej grafike a dychberúcej atmosfére.

Hordy v pohybe

Počas pobytu v nemŕtvom prostredí sa vám pod kožu postupne dostane tiesnivá atmosféra, v ktorej si chce na čerstvom mäse vašej postavy pochutnať takmer všetko, čo sa dokáže pohybovať. Osobne nepovažujem Resident Evil 2 za hororový zážitok v tom zmysle, že by som bol našponovaný na prasknutie a bál sa pohnúť za roh s vidinou okamžitého konca. Tvorcovia si zvolili filmové poňatie, v ktorom sa neboja ukázať explicitné násilie, nechutné výjavy spojené s nekrotickou infekciou a ďalšie scény, ktoré zahrejú pri srdci verných fanúšikov zmutovaných monštier s gore detailmi.

Nechápte ma zle, podľa mňa sa japonskému štúdiu podarilo vytvoriť z pohľadu žánru veľmi kvalitné dielo, to len dnešná doba hrany desivosti mierne uhladzuje. Téma zombies už je totiž v našej kultúre natoľko udomácnená, že sama prítomnosť potácavých prázdnych mozgovní neuspeje. Ak sa totiž zmierite s totálnou prevahou nepriateľov, ich monumentálna neodbytnosť a bezbrehý hlad vás neohromia. Našťastie sa autorom podarilo hráča vymaniť zo zombie apatie naturalistickým poňatím, kvalitne napísaným scenárom a predovšetkým neľudskými mutantmi, ktorí dostávajú napätie o úroveň vyššie. S trochou opatrnosti, presnou muškou (na ľahkú obtiažnosť s pomocným zameriavaním) a prehľadávaním každého kúta kvôli vzácnemu strelivu sa vysporiadate s kedysi ľudskými plíživcami relatívne ľahko.

Resident Evil 2; gameplay: Ada Resident Evil 2; gameplay: Sherry

Obrázok 1: Vedľajšiu úlohu v príbehu Leona S. Kennedyho si uzurpovala tajuplná Ada Wong, o ktorej veľa nevieme. Obrázok 2: Claire Redfield sa do Raccoon City vydala hľadať brata, ale počas svojho pátrania narazila na Sherry Birkin, čo jej pôvodné plány dosť ovplyvnilo.

Ak si navyše dáte prácu sa zabarikádovaním okien na policajnej stanici, tak vás nečaká žiadne nemilé prekvapenie vo „vyčistených“ priestoroch. To však neplatí pre Lickerov, desivo rýchle príšery šplhajúce sa po stenách so záľubou v prepadoch v najmenej vítaných situáciách. Pri úteku pred kolosálnym a nezničiteľným Tyrantom nečakáte, že starostlivo dezombizovaná zasadačka bude osadená červeným dravcom s extrémne dlhým jazykom. Pri všetkých príšerách však platí fakt, že ich desivosť s častejším kontaktom klesá a ide len o ďalšeho zmutovaného šmejda, ktorý vám stojí v ceste.

Bossfighty sú korením Resident Evil 2

Treba oceniť fakt, že tvorcovia nedovolia hráčovi ani na chvíľu si vydýchnuť. Keď sa už pomaly o slovo začína hlásiť stereotyp, tak prídu so zmenou lokácie, novými nepriateľmi, originálnou videosekvenciou alebo do cesty Leona a Claire postavia Tyranta, niektorú z variácií Williama Birkina či iného bossa, s ktorým si musíte poradiť netradičným spôsobom. Nebudem vám prezrádzať, čo na ktorú príšeru platí, ale naznačím, že jej likvidácia strelnými zbraňami nie je vždy tou jedinou cestou. Predovšetkým dunivé kroky titanského Tyranta rezonujú v mojej hlave ešte teraz, keď píšem recenziu, podobne ako v Resident Evil 2 z roku 1998, kedy bol častým aktérom mojich nočných môr.

Resident Evil 2; gameplay: licker Resident Evil 2; gameplay: Tyrant Resident Evil 2; gameplay: monstrum

Obrázok 1: Škriabavý zvuk po stenách a následný útok zo stropu. Svalnatý Licker nikdy nebude patriť k obľúbencom ústrednej dvojice. Obrázok 2: Nezastaviteľná biozbraň s krycím menom Tyrant urobí z pohodovej prehliadky policajnej stanice zamorenej nemŕtvymi bežecké cvičenie. Toho zmutovaného chlapca mám rád, ale ešte radšej sa mu vyhýbam. Obrázok 3: V kanáloch pod Raccoon City sa nájde všeličo, pretože mutagény tu veselo bujnejú vlastným životom.

Vzhľadom na nedostatok nábojov do strelných zbraní budete vždy premýšľať nad tým, či sa nedá príšera, horda zombíkov a ďalšie prekážky nejako prekabátiť, aby ste neprišli o drahocennú muníciu. Podobne ako v predlohe z roku 1998 si môžete strelivo vyrábať z nájdeného strelného prachu a neskôr ho tiež vyšperkovať jedným z bonusových efektov, ktoré dokážu na tele mutantov urobiť poriadnu neplechu. V policajnej stanici a výskumnom laboratóriu sa samozrejme povaľujú rôzne typy zbraní, ktoré možno vylepšovať rôznorodými doplnkami rozširujúcimi kapacitu nábojov alebo účinnosť nástrojov na zabíjanie.

Počas súbojov tiež oceníte sekundárne vybavenie využiteľné v každej situácii. Kedy zapojíte trieštivé či oslepujúce granáty, si asi vysvetľovať nebudeme a fakt, že nôž sa najčastejšie využíva predovšetkým pri testovaní „životnosti“ mŕtvol povaľujúcich sa po zemi, je pravdepodobne známy už z niektorého z gameplayov. Napriek tomu sa budete na pobočné zbrane spoliehať tiež v najkritickejších momentoch. Tesák zabodnutý do krku presvedčí neodbytnú zombie, že jedlo si bude musieť jednoducho pohšadať niekde inde. Ešte závažnejšie tvrdenie je granát, resp. jeho následná aktivácia rozstrelením – to eliminuje hrozbu bezodkladne. Priznám sa, že som sa používania poslednej záchrany trošku bál kvôli jej podobnosti s QTE mechanikami, ale moje obavy boli zbytočné. Funguje to skvele.

Resident Evil 2 – Claire, prvých 15 minút (gameplay)

Prvé minúty tzv. 2nd Run módu vás posúvajú cez počiatočné pasáže pôvodnej príbehovej linky, aby ukázali alternatívny pohľad na dejové udalosti. Behom chvíľky sa tak ocitnete priamo v centre diania.

Adventúrny výlet do minulosti

V Resident Evil 2 si skrátka užijete prežívanie so všetkou parádou. Ako sme si už pri survival žánri zvykli, bude treba prehľadať každý kút, pretože zásoby nikdy nebudú stačiť. Z pohodlia vás dokáže vytrhnúť svorka psov, do ktorých pokojne vysypete bez mihnutia oka všetky náboje brokovnice, takže nájdenie munície do tejto zbrane bude už na malú oslavu. Ešte že si strelivo môže človek vyrobiť podobne ako lieky z miestnych kvetov (neviem, prečo nenapadlo nakazených žuť obsah kvetináčov podobne ako Leona a Claire). Okrem užitočných surovín sa všade váľajú ďalšie predmety, ktoré budete používať pri riešení hádaniek.

Okrem textových dokumentov poskytujúcich vodítka na otváranie trezorov (zámky majú len 216 kombinácií, tam som sa hľadaním indícií mnohokrát ani nezaoberal) sa budete musieť vysporiadať so zátarasmi v podobe zamknutých dverí na špeciálne kľúče, reťazí či iných mechanických zámkov, na ktoré budete potrebovať príslušné náradie, spravidla na druhom konci lokácie. Niektoré puzzle sa tak zvrhnú na pobehovanie po miestnostiach a hľadanie rozličných predmetov. Na druhú stranu sa nezabudlo ani na ikonické dobývanie medailí pre sochu spravodlivosti v policajnej stanici či presúvanie šachových poistiek v podzemnom komplexe.

Resident Evil 2; gameplay: plamene Resident Evil 2; gameplay: uvítačka

Obrázok 1: Oheň dokáže v Resident Evil 2 vyriešiť väčšinu problémov, takže Claire so svojím granátometom upraví fasádu nejednej príšere. Obrázok 2: Prvý deň v práci si Leon S. Kennedy zrejme predstavoval v trošku veselšom rozpoložení svojich kolegov.

Občas nepraktická bola z môjho pohľadu práca v inventári pri hľadaní kombinácií rôznych predmetov, ktoré neboli vždy úplne zrejmé. Samozrejme ma štvala obmedzená plocha na umiestňovanie nájdených vecí, takže každý rozširujúci modul v podobe pripínacieho batohu som s vrelosťou prijal. Napriek tomu mi zachovanie princípov ovládania z pôvodného titulu behom chvíľky prešlo do krvi, predsa len som pamätník. Teraz sa konečne dostávame k jednému z najväčších lákadiel Resident Evil 2 – audiovizuálnemu spracovaniu.

Nemŕtvy raj to napohľad

Už od prvých ukážok sme mali v redakcii od grafickej prezentácie diela Capcomu tie najvyššie očakávania. Vďaka RE enginu, ktorý sa prvýkrát naplno predviedol v Resident Evil 7: Biohazard a ktorého sa tento rok ešte nabažíme v Devil May Cry 5, vyzerá každé zákutie Raccoon City úchvatne. V niektorých momentoch sa tvári síce až príliš lesklo, ale vo veľkej väčšine času sledujete na svojej obrazovke skvelé predstavenie. Renderované sekvencie dokážu totálne pohltiť, čo ešte viac podčiarkuje zážitok pri samotnom hraní. Desivú atmosféru priblíži hra svetla a tieňov, príjemne prekvapí teplo navodzujúce stvárnenie ohňa, voda reálne pokropí ulice aj postavy a všetko ostatné beží ako po masle.

Resident Evil 2; gameplay: kancelária Resident Evil 2; gameplay: chyba Resident Evil 2; gameplay: garáž

Obrázok 1: Prepychová rezidencia uprostred policajnej stanice? Nič nemožné pre policajného náčelníka Briana Ironsa. Obrázok 2: Deštrukčné zóny zombíkov fungujú skvele pri kontakte s vystrelenými projektilmi. Negatívne sa to však premieta na ich pružnosti, kvôli ktorej sa nehybné telá môžu dostať do vtipne krkolomných pozícií. Obrázok 3: Policajné garáže sú miestom, kde sa prvýkrát významne delí dejová linka prvého prechodu oboch hlavných postáv.

Pohyb hlavných hrdinov pôsobí uveriteľne a neruší viditeľnými chybami. To sa bohužiaľ nedá povedať o radových zombíkoch ležiacich na jednej kope, pretože majú tendenciu občas sa do seba zauzliť, čo pôsobí nepatrične vtipne (zrejme daň za veľké množstvo deštrukčných zón modelov postáv). Na druhú stranu ich mozgové funkcie sa rovnajú takmer nule, takže sa dá mnohé ospravedlniť. Ako ďalší príklad okrem plazivcov môžeme uviesť polorozpadnutých dobermanov, ktorí namiesto na vás útočia na dvere, aj keď ste už získali ich plnú pozornosť. Veľkú chválu si zaslúžia detaily, na ktorých sa tvorcovia s radosťou vybláznili. Nebudem klamať, Resident Evil 2 si nálepku 18+ bez diskusií zaslúži.

Ruka v ruke s grafickými hodmi sa drží ozvučenie, ktoré znesie najprísnejšie kritériá. Znepokojujúce mručanie do ticha zdanlivo opustených priestorov nedopraje vašej nervovej sústave pokoj. Hladné škreky a kŕmenie jednotlivých živých mŕtvych sa tiež podarilo. Rev Lickera mrazí až do špiku kostí a nemožno ešte raz nespomenúť ozvenu Tyrantových krokov spoľahlivo dvíhajúcich adrenalín v krvi. Veľmi ma potešil mechanický hlások dievčatka v komplexe laboratórií Umbrella, ktorý by ako z hlasiviek vypadol filmovej predstaviteľke Red Queen, avšak aj ostatné postavy disponujú skvelým dabingom. Melancholické melódie kontrastujúce s dynamickými scénami tiež fungujú na jednotku, takže audiovizuálna stránka je takmer bez chybičky.

Skvelá investícia na začiatok roka 2019

Ak ste sa mojou recenziou prepracovali až na toto miesto, tak zrejme tušíte, že som z nového poňatia Resident Evil 2 nadšený. Až na pár detailov, ktoré mi k dokonalosti remaku chýbajú, musím prácu tvorcov z Capcomu chváliť. Veľmi ma teší, že sa do bodky naplnili predpoklady plné nádeje šíriace sa medzi hráčmi už od prvých záberov. Relatívne vysoká miera znovu hrateľnosti, dva príbehové scenáre a ďalšie dva bonusové módy servírované v pôsobivej grafike si celkom určite zaslúžia vašu pozornosť.

Resident Evil 2; gameplay: kanály

Počas priechodu Resident Evil 2 sa veľakrát zastavíte, len aby ste sa mohli kochať nádhernými scenériami, ktoré dokázali grafici vyžmýkať z RE enginu.

Ak máte radi neživé univerzum v Raccoon City, zrejme sa už s plazivcami stretávate, koniec koncov máte možnosť investovať svojich približne 50 € a kúpiť si skvele odladený produkt na svoju obľúbenú platformu. Resident Evil 2 totiž vyšiel 25. januára na PC, PS4 a Xbox One. Ak vám v herných žilách prúdi len náznak zombie krvi, tak sa v tomto žánrovom majsterštyku budete skvele baviť.

Táto recenzia bola napísaná pre PS4 Pro verziu.

Recenzia Resident Evil 2: záverečné hodnotenie

       Hodnotenie 89 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
90 %
Audiovizuálne spracovanie
95 %
Znovu hrateľnosť
80 %
Resident Evil 2; recenze

Klady

  • Vydarený návrat ikony hororového žánru
  • Dve príbehové linky + dva bonusové módy
  • Pôvodný príbeh obohatený o nové zápletky a lokácie
  • Podarená hororová atmosféra
  • Prevod pohľadu kamery spoza rameno
  • Príšery (Tyrant!!!)
  • Originálne súboje s bossmi
  • Survival prvky, ktoré ale neprivedú k šialenstvu
  • Úžasný audiovizuál (nič pre slabé povahy)

Zápory

  • Občas musíte pobehovať tam a späť
  • Zombie sa na zemi niekedy vtipne zakliesnia
  • Práca v inventári mohla byť pohodlnejšia
  • Pre niekoho relatívne nízka obtiažnosť (pôjdu hneď na najvyššiu)

Resident Evil 2 – Novinky

  1. (24. 1. 2019) Resident Evil 2 pôsobí ako delikátny zatuchnutý chod
  2. (21. 1. 2019) V Resident Evil 2 pobudnete aspoň dvadsať hodín
  3. (10. 12. 2018) Kroky Tyranta sa rozliehajú priestormi Resident Evil 2
  4. (10. 10. 2018) Resident Evil 2 ponúkne rozličné prístupy boja
  5. (21. 9. 2018) Známe postavy sa vracajú na naše obrazovky
  6. (27. 8. 2018) Claire z remaku Resident Evil 2 má pre strach urobené
  7. (7. 8. 2018) Leon a Claire sa v Resident Evil 2 hlásia opäť do služby
  8. HW nároky pre Resident Evil 2 PC

Resident Evil 2 pôsobí ako delikátny zatuchnutý chod

• Novinka: 24. 1. 2019 • Autor: Jakub Němec

Určite poznáte príslovie „Sto ľudí, sto chutí“, ktoré by sa na nás recenzentov počítačových hier dalo aplikovať takmer dokonale. V reakciách na Resident Evil 2 sa však väčšina novinárov zriedkavo nezhodla. Remake legendárneho zombie projektu z roku 1998 totiž zbiera jednu pochvalu za druhou a až na pár pripomienok sa nedá ju neodporúčiť. Nechajme stranou pesimistov, ktorí titulu vyčítajú nízku originalitu (Vážne?! Pri remaku?) A poďme sa pozrieť na najväčšie klady návštevy policajnej stanice v Raccoon City a tiež na najväčšie výčitky podľa renomovaných kolegov zahraničných redakcií.

Trailery aj hrateľné ukážky jasne naznačili, že engine RE poháňajúci srdce Resident Evil 2, bude tvorcami využitý do poslednej jednotky a nuly. Grafická stránka diela je ospevovaná na všetkých frontoch (Kotaku, Gamespot, Game Informer) A sám môžem potvrdiť, že detailné spracovanie lokácií aj postáv berie dych. Slabšie povahy možno pošle do kolien väčší dôraz na stvárnenie hnijúcich mŕtvol, krvavé škvrny všade okolo a všeobecný dôraz na gore prvky, ale popravde, my v redakcii sme nič iné nečakali. A neuveriteľne sa na daždivú atmosféru sprevádzanú rozkladajúcim sa obyvateľstvom tešíme. Niektorí recenzenti síce operujú stratou hororového napätia spôsobeného pôvodnou fixnou kamerou (Kotaku), na druhú stranu si iní pochvaľujú oveľa intenzívnejší zážitok ikonických chvíľok (Game Informer).

Resident Evil 2; screenshot: múr Resident Evil 2; screenshot: brokovnica

Obrázok 1: Resident Evil 2 už si ide pre váš spánok... Obrázok 2: Poučenie číslo jeden – čo nemá hlavu, nehryzie.

Veľmi ma teší potvrdenie nových lokácií a dejových zápletiek, ktoré obohatia pôvodný dej, ale tvorcami sľubovaná porcia hodín zábavy sa nekoná. V priemere možno príbeh za jednu postavu pokoriť do desiatich hodín, ale tzv. 2nd run je takmer polovičný kvôli opakujúcim sa hádankám. Veteráni žánru plačú nad relatívne nízkou obtiažnosťou aj pri voľbe hard (Kotaku), ale jedným dychom dodávajú, že to je spôsobené trendom doby. Mňa osobne asi najviac mrzí absencia ikonických vrán a obrích zmutovaných pavúkov, ktorých však nahradili nové monštrá. To sú však len detaily, ktoré by nás nemali znepokojovať. Resident Evil 2 bude pre fanúšikov lahôdka, ktorú pre vás zrecenzujeme okolo vydania 25. januára.



V Resident Evil 2 pobudnete aspoň dvadsať hodín

• Novinky: 21. 1. 2019 • Autor: Jakub Němec

Zvedaví novinári vytiahli z čelných predstaviteľov štúdia zodpovedného za remake slávnej zombie survival adventúry približnú dobu, za ktorú bude možné Resident Evil 2 v modernom háve pokoriť. Pôvodný titul zdolal priemerný hráč za približne päť hodín na postavu, teda celkovo desať hodín za Leona aj Claire. To bola tiež všeobecne očakávaná porcia hororového zážitku tohtoročnej resuscitácie slávneho dielu z roku 1998. Vedúci projektu Kazunori Kado a producent Yoshiaki Hirabayashi ovšem všetkých prítomných žurnalistov príjemne prekvapili, keď oznámili, že herná doba sa bude pohybovať okolo dvadsať hodín.

Môžeme porozmýšľať, čo zapríčinilo pretiahnutie zážitku na dvojnásobok. Celkom určite môžeme hľadať príčinu v zmene pohľadu, kedy budete spoza ramena hlavných aktérov starostlivo preskúmavať každý kút so srdcom v hrdle a s tepovou frekvenciou nebezpečne atakujúcou hranicu infarktu. Navyše bol už skôr potvrdený celý rad pridaných lokácií oproti pôvodnej hre, nové puzzle a dejové zápletky, ktoré značne rozšíria zážitok z príbehu, ale aj čas strávený v spoločnosti sápajúcich sa obyvateľov Raccoon City. Oveľa dlhšia herná doba je tiež dôkazom toho, že moderný remake má po tridsiatich rokoch čo ponúknuť veteránom série.

Resident Evil 2; screenshot: policie Resident Evil 2; screenshot: hunk Resident Evil 2; screenshot: kombinácia

Obrázok 1: Vraj pomáhať a chrániť, hovorili ...Obrázok 2: V Resident Evil 2 sa objaví aj bonusový režim s agentom HUNKom v hlavnej úlohe. A nemalo by sa zabúdať ani na tofu s nožom. Obrázok 3: Licker a Tyrant, pre znalcov originálu kombinácia hodná najčiernejších nočných môr.

Na záver dnešnej novinky si ponechajme maškrtu pre milovníkov zombie žánru, konkrétne Resident Evil série. Podľa webu wccftech začali novinári prítomní na dubajskej predvádzačke už vyzvedať možnú prácu na remaku tretieho dielu s podtitulom Nemesis. Je síce skoro polemizovať nad možným pokračovaním, ale podľa dojmov z dema Resident Evil 2 môžeme očakávať, že sa titul podaril. Ak sa daný fakt prejaví aj na predajoch, veľmi by som sa čudoval, keby sa Capcom nerozhodol povolať do služby tiež veľmi populárny nemesisácky diel. Každopádne s Leonom a Claire sa stretneme už 25. januára na všetkých tradičných platformách. Už ste si nahromadili dostatok prebaľovacieho materiálu?



Kroky Tyranta sa rozliehajú priestormi Resident Evil 2

• Novinka: 10. 12. 2018 • Autor: Jakub Němec

Už sa blíži, je za rohom, kadiaľ utiecť? Presne tieto myšlienky prišli na um všetkým hráčom, ktorí sa kedy postavili tvárou v tvár kolosu menom Tyrant. Mutant, ktorému v žilách prúdi T-vírus, túži po smrti všetkých živých narušiteľov nemrtvého pokoja v Raccoon City, a je takmer nemožné ho zničiť. Takže musíte prísť na postupy, ako ho obísť, zaneprázdniť a vyriešiť všetky hádanky potrebné na ďalší postup. Jeho stoický pokoj, nihilistický výraz v tvári, gestapácký pršiplášť a ohromná sila desí možno viac než ostatné genetické anomálie miestneho panoptika.

Resident Evil 2 Remake – NEW Gameplay Demo Tyrant 2019

Zostrih zaujímavých momentov z dostupného dema pre novinárov, ktoré spracoval Play4Games, ukazuje nielen monštruózneho Tyranta, ale predstaví aj Adu Wong.

Vďaka novinárom zahraničných webov máme sprístupnené zábery z Resident Evil 2, v ktorých sa Tyrant stretáva s Claire Redfield a Adou Wong. Ako už vieme, Claire disponuje širokou paletou strelných zbraní, ktoré si dokážu poradiť s väčšinou neživého neporiadku (aj Licker podľahne presvedčivému dôrazu granátometu), ale Tyrant sa po zásahu najťažšieho kalibru iba opráši a bez akéhokoľvek vzrušenia pokračuje za svojím cieľom – vami. Keď nezaberajú ani najničivejšie zbrane, čo má robiť Ada Wong, ktorá sa bráni iba deväťmilimetrovou pištoľou? Je potrebné zapojiť všetok dôvtip a drzosť, vďaka ktorej sa okolo kolosu môžete prešmyknúť.

Ada Wong vie rozkazovať elektrine

Odvážna agentka túžiaca získať vzorku G-vírusu od Anette Birkin má pre hráčov nachystané jedno prekvapenie. EMF Vizualizér dokáže nájsť vedenie elektrického prúdu a na diaľku zapnúť rozličné stroje. Vďaka tomu sa v Resident Evil 2 dočkáme nového typu hádaniek založených na manipulácii s rôznymi zariadeniami, ktorých spustenie či vypnutie sprístupní dáme v čiernych okuliaroch a upnutých šatách nové cesty, a môže tak obchádzať potenciálne nebezpečenstvo.

Resident evil 2, screenshot, kanál, monštrum Resident evil 2, screenshot, Ada, postava

Obrázok 1: V miestnych stokách sa stretnete s nepodarenými genetickými experimentmi. Obrázok 2: Ada Wong prenasleduje Anette Birkin v priliehavom spoločenskom úbore.

Najnovšie zábery tiež ukazujú nové monštrá, s ktorými sa stretneme v kanalizačnej sieti pod mestom. Pod vodnou hladinou číha nebezpečenstvo, ktoré musí prekonať Leon S. Kennedy pri nasledovaní Ady do komplexu tovární Umbrella. Môžete sa obludu pokúsiť zničiť, alebo ju zatlačiť do kúta a bleskovo prebehnúť do ďalších priestorov. Napokon, sami si budeme môcť vyskúšať hrateľnosť Resident Evil 2 na vlastné prsty, pretože v priebehu decembra by sa malo objaviť demo, v ktorom si zahráme za Claire aj Leona. Aspoň si tak skrátime čakanie do 25. januára, kedy hra vyjde pre PC, PS4 a Xbox One.



Resident Evil 2 ponúkne rozličné prístupy k boju

• Novinka: 10. 10. 2018 • Autor: Jakub Němec

Nerozlučnú dvojicu Claire Redfield a Sherry Birkin sme už v konfrontácii s bossom G videli vďaka materiálom z E3 2018. Gameplayové video však ukazovalo len snahu prežiť proti monštru s obrovským okom na paži. V najnovších záberoch sa do zápasu s Williamom Birkinom púšťajú sami tvorcovia z anglickej pobočky Capcomu, aby ukázali rôzne postupy, ktoré zaženú znetvoreného vedca. V prvej štvrťhodine vidíme veľmi opatrný prístup a ostreľovanie z diaľky rôznym typom zbraní a nábojov (výbušné a kyselinové projektily raketometu). V druhej časti sa odvážna Claire púšťa do viac kontaktných stretov s pomocou noža a granátov. Zdá sa, že voľba medzi defenzívnym a agresívnym prístupom bude priamo na hráčovi a jeho schopnostiach.

Resident Evil 2 – Claire Demo Stream with Capcom UK (gameplay)

Mimo pozorovania priebehu dema sa oplatí pozorne počúvať tvorcov, ktorým náhodou (?) uniknú dôležité informácie.

Počas polhodinky v spoločnosti vývojárov sa len tak mimochodom dozvieme, že Resident Evil 2 by mal bežať na stabilných 60 snímkach za sekundu na všetkých zariadeniach, pre ktoré je určený (PC, PS4, Xbox One). Máme šancu zahliadnuť aj časť menu, kde sa potvrdila možnosť úpravy zorného poľa. Ak sa zameriame na samotnú hrateľnosť, tak môžeme odhadnúť prácu s inventárom odkazujúcu na pôvodný diel vzhľadom na možnosť miešať predmety. Napriek tomu sa autori nedržia predlohy ako kliešťa, navýšili napríklad počet lokácií, v ktorých sa budeme pohybovať.

Licker na obzore

Na záver dnešného updatu si pre vás skrývam naozajstnú lahôdku. Vďaka zverejnenému materiálu priamo z hry kolegami z IGN môžeme v akcii vidieť ďalšieho ikonického netvora Resident Evil 2 – dlhým jazykom vládnúceho Lickera. Tento atletický mutant s odhaleným mozgom potrápil nejedného hráča už v pôvodnej hre, ale teraz je ešte smrtonosnejší. Šplhaním po strope v kombinácii s dlhými skokmi na zemi dostane Claire do úzkych pri jej návšteve márnice. Následne máme možnosť vidieť, ako sa hrdinka zbaví dotieravých zombie – najprv ich do hrude zabodne nôž, následne do hrtanu narve flash granát, ktorý potom odpáli. Podľa všetkého sa môžeme tešiť na nápaditú likvidáciu všetkého druhu v adrenalínom nabitej survivalovej atmosfére.

Resident Evil 2 (2019 Remake): 10 Minutes of Claire Redfield (Gameplay)

Licker, na toho sme čakali. Jeho visáž sa bude premietať do nočných môr nejednému hráčovi

Intenzívny zážitok podporuje grafická stránka, ktorá dokáže vykresliť úžasné scenérie a perfektné modely postáv s veľkým množstvom deštrukčných zón. Telá zakrádajúcich sa bezmozgov adekvátne reagujú na streľbu hlavnej postavy a podľa jej presnej mušky odpadávajú kusy zotnutých tiel. Ukážka nám tiež predstavila zúfalý útek na poslednú chvíľu pred dotieravými nemŕtvymi policajtmi, prechádzku dažďom či prieskum náčelníkovej kancelárie. Je skrátka jednoznačne poznať, že engine Resident Evil 7 poháňa remake druhého dielu viac než dobre. Som zvedavý, ako ďaleko sa ešte posunie finálny produkt vychádzajúci už 25. januára 2019.



Známe postavy sa vracajú na naše obrazovky

• Novinka: 21. 9. 2018 • Autor: Jakub Němec

Európski hráči uzavretí vo svojej konzervatívnej ulite často ani nezaznamenali, že mesiac po Gamescome prebieha obrovská výstava počítačových hier na ázijskom kontinente pod názvom Tokyo Game Show. Svoje nádejné dielka tu prezentujú predovšetkým východní vydavatelia, ktorí svojím poňatím mnohokrát míňajú západný trh, ale občas sa tu objavia perly dvíhajúce zo stoličky celý svet. S dvoma klenotmi vyrukovala spoločnosť Capcom predstavujúca novinky z Devil May Cry 5 a Resident Evil 2, ktorému sa dnes budeme venovať.

Resident Evil 2 (Remake) – Claire Redfield (gameplay)

Licker, na toho sme čakali. Jeho vizáž sa bude premietať do nočných môr nejednému hráčovi.

Dvojminútová ukážka sa zaoberá základnou dejovou premisou a predstavuje najdôležitejších aktérov pomocou nových záberov, ktoré vás nenechajú na pochybách o kvalite prenesenia hororového zážitku. Claire Redfield sa na svojej misii za strateným bratom stretne s dievčatkom Sherry Birkin, ktorej otec trpí „menšími“ biologickými deformáciami spôsobenými G-vírusom. Druhý hrdina, Leon S. Kennedy, svoj prvý deň v práci okorení prieskumom policajnej stanice preplnenej zombíkmi, zhnitými psami a tajomnou Adou Wong, ktorá ho privedie do laboratórií Umbrella Corporation. Svoje Kameo si užili v traileri tiež policajný dôstojník Brian Irons alebo laboratórna technička Annette Birkin.

Strach a hnus pracuje pre Resident Evil 2

Vypustené zábery sa dajú pochváliť tiež za svoju grafickú úroveň. Ak dostaneme na naše stroje Resident Evil 2 v prezentovanej kvalite, tak sa máme na čo tešiť. Nočné hranie dostatočne preverí našu nervovú sústavu a fanúšikovia gore efektov budú priasť blahom. Zakrádajúci bezmozgovia túžiaci po čerstvom mäse sú ešte len začiatok. Neustále proklamovaný zmutovaný otec Sherry „G“ už tiež nemá čím prekvapiť (aj keď vyzerá úžasne). Ale prvý pohľad na slintajícího dobermana počas hrania nás iste dostane do kolien. Ak pripočítame veľmi vydarený deštrukčný model strelných zbraní, môžeme pokojne prehlásiť, že už vieme, čo budeme po večeroch od 25. januára, kedy remake Resident Evil 2 vychádza, robiť. Uhádli ste: hrať Resident Evil 2.

Resident Evil 2; screenshot: Sherry Resident Evil 2; screenshot: Annette Resident Evil 2; screenshot: G

Obrázok 1: Rodina v Resident Evil 2 pekne pohromade. Preživší zombie nákazy v Raccoon City Sherry Birkin... Obrázok 2: ...jej matka Annette pracujúca v Umbrella Corporation, ... Obrázok 3: ...a otec William, z ktorého G-vírus vytvoril jednu z najikonickejších netvorov Resident Evil.



Claire z remaku Resident Evil 2 má pre strach urobené

• Novinka: 27. 8. 2018 • Autor: Jakub Němec

Bojíte sa radi? Tak to ste celkom iste museli zavadiť o zavedenú značku Resident Evil desiacu peknú kopu hráčov a divákov (aj filmových kritikov) už niekoľko generácií. Spoločnosť Capcom celkom iste tuší, aký klenot sa skrýva v ich pokladnici vydaných hier, a preto sa rozhodli vytvoriť remake druhého dielu, ktorý mnohí považujú za jeden z vrcholov série. Začiatok eskapád Leona S. Kennedyho už poznáme, ale o Claire doteraz tvorcovia veľa nehovorili. To sa teraz mení. Claire Redfielod pátrajúca po svojom bratovi sa predstavuje v súboji proti ikonickému mutantovi „G“.

Resident Evil 2 (Remake) – gameplay ukážka (Gameplay)

Remake Resident Evil 2 bude oveľa desivejší a akčnejší ako jeho predchodca, predovšetkým kvôli umiestneniu kamery priamo za postavu mimo pôvodného pevného zobrazenia z rohov miestností. Zdroj: Gamespot.com

Ak ste mali tú česť a hrali ste pôvodný Resident Evil 2, tak viete, že súboje s bossmi boli nabité atmosférou a napätím. To sa v remaku nezmenilo, ale skôr vygradovalo. „G“ je oveľa rýchlejší a obratnejší než jeho predobraz. So zmenou zobrazenia súbojov spoza ramena hlavnej hrdinky je celý stret oveľa intenzívnejší. Z videa máme možnosť vyčítať druhy zbraní, na ktoré Claire počas svojej púte narazí (na bazuku sa nezabudlo). Koniec celého predvádzacieho gameplaya patrí príbehovému videu, v ktorom sa stretneme aj s malou chránenkiňou Sherry Birkin, na ktorej sympatická hrdinka narazí cestou. Desivé chvíle budeme môcť prežívať na PC, PS4 A Xbox One od 25. januára 2018.



Leon a Claire sa v Resident Evil 2 hlási opäť do služby

• Novinka: 7. 8. 2018 • Autor: Jakub Němec

Je to už dvadsať rokov, kedy sme sa vďaka japonskej spoločnosti Capcom mohli druhýkrát pozrieť do sveta zdecimovaného T-vírusom z produkcie spoločnosti Umbrella. Nákaza šírená krysami vytvorí zo všetkých živých tvorov v Raccoon City hladujúce, inštinktívne uvažujúce bytosti, ktorých hlavným problémom je zohnať niečo na jedenie. Najlepšie mäso, v ktorom ešte tepe krv. Dnes už je absolútnej väčšine hráčov fenomén menom Resident Evil (hry, filmy, knihy, komiksy) veľmi dobre známy, takže nie je potrebné ho ďalej predstavovať. Pozrime sa radšej, čo ponúkne druhý diel hororovej série v rámci gameplayu.

V pôvodnom Resident Evil 2 sme boli zvyknutí na fixnú kameru, pomocou ktorej sme sledovali dianie vo vymeranom koridore. Pohyb po predrenderovaných lokáciách tak bol občas príliš kostrbatý. Na druhú stranu tvorcovia presne vedeli, kam nastražiť pascu a zákernú ľakačku, ktorá vás donútila na chvíľku pauznúť hru a vydýchať práve prežitú traumu. Remake v podaní Capcomu síce berie pôvodnú premisu, ale úplne ju prekopáva do modernej podoby. Vďaka tomu sledujeme celé dianie spoza ramena jednej z dvoch hrateľných postáv – policajta Leona S. Kennedyho alebo sestry hlavnej postavy prvého dielu Claire Redfieldovej.

Vývojári sľubujú intenzívny zážitok nielen pre nováčikov, ale aj pre matadorov dvadsať rokov starého Resident Evil 2 vďaka premiestneniu jednotlivých objektov po lokáciách. Podobne pracujú s ľakačkami a súbojmi, pretože vlny nemŕtvych sa budú objavovať v iných tmavých kútoch, než bolo zvykom. Hladné ruky policajnej posádky tak po vás hmatnú v tú najmenej vhodnú chvíľu a je možné, že slabšie povahy zahodia ovládač ďalej od seba a návrat do Raccoon City si dobre rozmyslia. Kvalita zážitku s dokonalejším 3D zobrazením totiž rapídne stúpa.

Resident Evil 2; screenshot: ulička Resident Evil 2; screenshot: súboj Resident Evil 2; screenshot: smrť

Obrázok 1: Úzke lokácie Resident Evil 2 len nahrávajú budúcim desivým výjavom, ktoré na vás počas prieskumu čakajú. Obrázok 2: Pokiaľ sa nemŕtvym nevyhnete, čaká vás konfrontácia. Keď dôjdu náboje, príde na rad ručná práca. Obrázok 3: Ak budete napadnutí častejšie, ako je zdravé, čaká vás v Resident Evil 2 nemilosrdná smrť.

Resident Evil 2 zahalený tieňmi

Hororový zážitok slávnej série Capcomu neleží totiž iba od šokujúcich a nečakaných momentov, ale od precízneho budovania napätia podporeného predovšetkým strachom o samotnú postavu. Minimum nábojov, blízky kontakt s nakazenými a často tiež smrť Leona či Claire vo vás budú vyvolávať skľučujúce pocity, ale túžba zistiť vyvrcholenie príbehu vás bude hnať stále ďalej. Kombinácia prvkov zombie hororu a hier na prežitie by sama o sebe bola dosť pôsobivá, napriek tomu má remake Resident Evil 2 ešte jeden tromf v rukáve. Uchvacujúcu grafiku.

Resident Evil 2; screenshot: stanica Resident Evil 2; screenshot: gore

Obrázok 1: Grafická stránka resident Evil 2 znesie prísne kritériá. Snáď (ne)bude možnosť hrať vo virtuálnej realite podobne ako RE7. Obrázok 2: Násilným a krvavým scénam sa v Resident Evil 2 určite nevyhneme.

Preskúmavanie jednotlivých miestností len s baterkou v ruke (počas apokalypsy zriedkakedy fungujú elektrárne) naháňa hrôzu v každom desivom titule, hra svetiel a tieňov vytvára dojem nepriateľa za každým rohom (a on tam občas naozaj je). Človek sa skrátka zľakne, aj keď tam hladné krky čaká. Dúfame, že v danom ohľade bude remake excelovať minimálne rovnako ako v roku 1998 pôvodný titul. Rozhodne o tom svedčí jeden z gameplaypv z E3 2018 (pozri začiatok článku), ktorý je plný intenzívnej survival akcie, prieskumu lokácií a riešení logických puzzle. Už sa tešíme, ako vám o Resident Evil 2, ktorý vyjde 25. januára 2019, budeme môcť priniesť ďalšie informácie.

Resident Evil 2 – Dojmy z hrania (PS4 Pro)

  1. Najhorší prvý deň v práci
  2. Strelivo bude v Resident Evil 2 citeľne chýbať
  3. Tradičné puzzle zostávajú
  4. Grafika Resident Evil 2 zhusťuje atmosféru
  5. HW nároky na hru Resident Evil 2 PC

Najhorší prvý deň v práci

• Dojmy z hrania: 15. 1. 2019 • Autor: Jakub Němec

Príprava na jediný pokus tridsaťminútového dema Resident Evil 2 prebiehala naozaj poctivo. Vyčkal som na neskorú nočnú dobu, upratal všetkých ľudí v domácnosti, ktorí by mohli v nevhodnú dobu poklopať na mojej rameno, mimo akčný rádius televízie, nasadil slúchadlá pre lepšie vnímanie nemŕtvych hladujúcich v priestore a spustil hrateľnú ukážku. Než sa rozpíšem viac o aktuálnom remaku štúdia Capcom, musím poznamenať, že som v mladosti podstúpil hororový zážitok Resident Evil 2 (rada bezsenných nocí), takže som si myslel, že som pripravený aj na modernejšiu verziu. Ani náznakom som nemohol tušiť, ako som sa mýlil.

Resident Evil 2 – záverečná cutscéna (gameplay)

Po dokončení tridsaťminútového dema sa spustí trailer, ktorý odhalí nové príbehové zápletky, ale tiež potvrdzuje bonusové režimy hrania za Hunka z alfa tímu či za kocku tofu.

Od prvej minúty na vás padne deka totálneho zmaru, kedy neviete, čo máte robiť a scenáristi si vás spoľahlivo vedú do miest, kde vás čo najkvalitnejšie postrašia. Aby nedošlo k pochybnostiam, Resident Evil 2 sa nespolieha iba na ľakačky, ale dokáže ničiť vašu psychiku blížiacim sa nebezpečenstvom (obyčajní zombie nie sú žiadni šprintéri) a budovaním ťaživej atmosféry, ktorá vám zaručene nedopraje pokojné hranie ani spanie. Keď sa prvýkrát ponoríte do tmy a černotu prežiaria lúče Leonovej baterky, budete mať polky tak pri sebe, že by sa medzi nich nevliezol ani toaletný papier.

A je možno dobré podotknúť, že možnosť znečistenia spodnej bielizne bude u slabších pováh dosť pravdepodobná. Ak ste sa totiž báli u pôvodného diela z roku 1998, tak tu sa vášmu strachu otvára nová dimenzia. Pohľad spoza ramena hlavnej postavy je skrátka neuveriteľne pohlcujúci a sprostredkovanie napätia samotného zážitku je oveľa intenzívnejšie ako v prípade izometrického pohľadu nesmrteľnej klasiky 90. rokov. Spolu so zmenou zobrazenia sa musela transformovať tiež mechanika streľby, ktorá dodá bonusový drive prežívania v zamorenom priestore.

Resident Evil 2; gameplay: spravodlivosť Resident Evil 2; gameplay: poručík Resident Evil 2; gameplay: tlačovka

Obrázok 1: Majestátna socha tvorí jeden z legendárnych puzzle hororovej klasiky štúdia Capcom. Obrázok 2: Poručík Marvin Branagh bude jediným živým tvorom v dostupnom deme Resident Evil 2. Obrázok 3: Miestnosť pre novinárov zíva prázdnotou. Vďaka bohu.

Strelivo bude v Resident Evil 2 citeľne chýbať

Každý zakrádač totiž dokáže vydržať viac projektilov vystrelených z vašej zbrane, aj keď sa ako ostrostrelec snažíte umiestňovať guľky presne medzi mliečno zakalené zrenice zombíkov. Keď už som si myslel, že stačí umiestniť päť rán do lebečnej oblasti hladných bezmozgov (tri ich pošlú k zemi a ďalšie dva dorazia), tak som zistil, že každý tvor má svoju individuálnu náturu. Pokojne som sa prechádzal vedľa zdanlivo zneškodněného cieľa a zrazu sa jeho chrup ocitol na Leovom krku. Nuž, školenie šokom funguje v Resident Evil 2 skvele. Nedá sa skrátka na nič spoliehať, paranoja rastie každým krokom v ústrety hlbinám policajnej stanice a ani neviete, koľkokrát som bol vďačný tvorcom za kombinácii tlačidiel na bleskové otočenie.

Veľakrát však nebolo inej možnosti a pred nenásytnými krkmi bývalých kolegov som musel utekať, pretože som ich skrátka nemal čím zneškodniť. Ak sa nevydáte na poctivý prieskum každej miestnosti, tak si musíte zvyknúť na nedostatok streliva a zbabelý, mnohokrát život zachraňujúci útek bude vašou jedinou voľbou. Vďaka tomu bude nález krabičky nábojov alebo novej silnejšej zbrane malým sviatkom (brokovnica mi urobila neskonalú radosť). Počas niekoľkých gameplayov bolo potvrdené, že strelivo si budete môcť vyrábať a dokonca upravovať k zisku silnejších variantov. Obávam sa však, že pach spáleného pušného prachu nebude nikdy natoľko intenzívny, aby prebil smrad tlejúceho mäsa zombíkov.

Resident Evil 2; gameplay: Gore Resident Evil 2; gameplay: úsmev Resident Evil 2; gameplay: na háku

Obrázok 1: Krvou sa v remaku Resident Evil 2 naozaj nešetrí. Ušpinené a nechutné priestory patria ku koloritu Raccoon City. Obrázok 2: Kontrola padlých kolegov môže u niektorých vyvolať znechutenie, u iných úsmev od ucha k uchu ako v tomto prípade. Obrázok 3: Znepokojujúce výjavy nebudú v Resident Evil 2 výnimkou.

Tradičné puzzle zostávajú

Moderný a akčnejší háv celkom iste sedí modernej generácii konzol a výkonných počítačov, rad fanúšikov sa však obával, že nová verzia obľúbenej klasiky stratí dušu Resident Evil 2. Môžete byť pokojní, kľúčové pasáže zostávajú, vrátane toľko obľúbených puzzle, kedy sa v koži Leona S . Kennedyho a neskôr Ady Wong či Claire Redfield musíte pustiť do riešenia zapeklitých hádaniek. Otváranie tajných prechodov podľa denníkových zápisov je iba začiatkom. V Raccoon City čaká hromada sejfov, zamknutých skriniek a ďalších kódov, ktoré len čakajú na svoje prelomenie.

Stačí len pozorne prečítať hlásenia, počúvať nájdené audiology a mať po ruke zápisníček, kde si svoje myšlienky a postrehy zaznamenáte. Nie že by inventár a denník bol riešený zle, ale moje staromilské srdce skrátka chcelo zaspomínať na drevité doby deväťdesiatych, kedy sa adventúry inak nehrali. Práca s predmetmi a ich kombinovanie je celkom intuitívne, len by som si mierne posťažoval na interakciu s niektorými prvkami v hernom priestore. Občas sa musíte natočiť do špecifického uhla a hľadať správny smer, odkiaľ si možno vytúžené náboje vziať alebo kde si možno prečítať policajné hlásenie.

Resident Evil 2; screenshot: streľba

Mierenie na trup má síce väčšiu šancu zásahu, ale menšiu účinnosť. Zaujímavejšími cieľmi sa zdajú byť končatiny alebo hlava zombíkov.

Grafika Resident Evil 2 zhusťuje atmosféru

Veľkým tromfom dnes preberaného remaku je bezpochyby grafická stránka. RE Engine použitý napríklad v Resident Evil 7 alebo v ambicióznom Devil May Cry 5 dokáže vykúzliť úchvatné scény. Občas mi síce niektoré prvky prišli mierne rozmazané, ale mám za to, že išlo o umelecký zámer, ktorý má Resident Evil 2 priblížiť filmovému zážitku. V pohybe totiž vyzerá skvele, skriptované pasáže dokážu vtiahnuť do deja a detaily potešia všetkých fanúšikov krvavej až gorovej zábavy. Detailný deštrukčný model nepriateľov hovorí sám za seba.

Priznám sa, že kvôli môjmu snoreniu po stanici, som nestihol zozbierať všetky potrebné medailóny na otvorenie tajnej únikovej cesty, ale výlet končiaci v knižnici pre mňa znamenal niekoľkoraké zrýchlenie srdcového tepu. Vôbec by som sa nečudoval, keby si hráči plnú verziu dávali na etapy, pretože niektorí zrejme neznesú intenzitu hororového zážitku. Ja som sa za tridsať minút dokázal zľaknúť či vydesiť trikrát, čo nie je zlé skóre na rozjazdovú pasáž hry. Som veľmi zvedavý, ako našu nervovú sústavu potrápi plná verzia, ktorú čakáme 25. januára na PC, PS4 a Xbox One.

Tieto dojmy z hrania boli napísané pre PS4 Pro verziu.

iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie!

HW nároky pre Resident Evil 2 PC


Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Windows 7 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i5-4460 3.2GHz/AMD FX-6300 Intel Core i7-3770 4-Core 3.4GHz/AMD FX-9590
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 760/Radeon R7 260X v3 NVIDIA GeForce GTX 1060/Radeon RX 460
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operačná pamäť 8 GB 8 GB
Pevný disk 50 GB 50 GB

S akým herným PC na Resident Evil 2?

Chcete si uľahčit výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

Alza GameBox Lite GTX1050

Minimálne požiadavky:

Alza GameBox Lite GTX1050

Alza GameBox GTX1070Ti

Odporúčané požiadavky:

Alza GameBox GTX1070Ti

Alza GameBox RTX2080

Pre náročných:

Alza GameBox RTX2080

i Mohlo by vás zaujímať

Remake Resident Evil 2 vyšiel 25. januára 2019 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovať.

P-DC1-WEB21