Obnoviť stránku

Monster Hunter: World (RECENZIA a TIPY) – 10 užitočných tipov

Aktualizované

Monster Hunter je obľúbená séria akčných RPG od japonského giganta Capcom, ktorá síce za dobu svojej existencie predala milióny kópií, celosvetovú popularitu ale nikdy tak úplne nenadobudla. Nedávno vydaný (26. 1. 2018) diel nazvaný Monster Hunter: World však žne pozitívne ohlasy na všetkých frontoch (aj u nás, viď recenzia) a získava nových priaznivcov aj medzi ľuďmi, ktorí s touto značkou doteraz nemali skúsenosti. Ja sám som toho živým dôkazom.

A aj keď tento titul môže na prvý pohľad vyzerať jednoducho, v skutočnosti ide o veľmi komplexnú hru plnú skrytých herných mechaník a drobných detailov, ktoré nie je tak ťažké prehliadnuť. Preto sme sa rozhodli spísať 10 tipov, ktoré by sa mohli hodiť nielen začiatočníkom. Čítajte ďalej a dozviete sa, čo všetko vám v tejto hernej pecke pre platformy PS4 a Xbox One (a na jeseň aj pre PC) mohlo uniknúť.

Obsah článku Monster Hunter: World – 10 užitočných tipov

  1. Bez príručky ani na krok
  2. Odchytová služba Monster Hunter: World
  3. Čo všetko dokáže slinger?
  4. Šliapnuť do mäkkého prináša šťastie
  5. Bezpečné útočisko v Monster Hunter: World
  6. (Auto)crafting v Monster Hunter: World
  7. Uľahčite si život vlastným nastavením Radial Menu
  8. Posledná večera v Monster Hunter: World
  9. Stanovať v kempe sa oplatí
  10. Bounty – malé úlohy s veľkým významom
  11. Veľa šťastia v Monster Hunter: World
  12. HW nároky pre Monster Hunter: World PC

1. tip – Bez príručky ani na krok

(19.02.17) Monster Hunter: World je hra založená na stopovaní a následnom love monštier. Stretnutia s týmito smrteľne nebezpečnými tvormi ale rozhodne nie sú len obyčajnými bitkami, v ktorých vašu korisť jednoducho „uklikáte“. Naopak. Často od vás vyžadujú veľkú porciu taktizovania a využívania slabín zvieraťa vo váš prospech.

Našťastie sa do týchto súbojov nevrháte s prázdnymi rukami, k dispozícii máte slušný počet zbraní a nepreberné množstvo ďalších nástrojov či pascí, v ktorých tieni sa trochu neprávom krčí aj na prvý pohľad nenápadná lovecká príručka (Monster Field Guide). Túto knižôčku naozaj odporúčam nezanedbávať, nájdete v nej totiž všetky dostupné informácie o daných monštrách a ich silných aj slabých stránkach

Monster Hunter: World; Wallpaper: súboj, monštrum

Pri súboji s nahnevaným Rathalosom vám žiadny tip nepomôže. Pokiaľ na boj nie ste pripravení, utečte. Ak áno, aspoň sa krátko pomodlite.

Príručka však nepreteká informáciami hneď od začiatku. Ak sa o monštrách chcete niečo dozvedieť, musíte sa o to tiež pričiniť. Každý zvierací druh má totiž svoj „informačný level“, ktorý zvyšujete hľadaním stôp a absolvovaním súbojov s jednotlivými monštrami. Týmto spôsobom si následne u konkrétnych zvierat zhromažďujete body na postup na ďalšiu úroveň, čím si odomykáte nové informácie.

Aby sa vám ale tieto poznatky načítali a príručka sa updatovala, musíte sa čas od času porozprávať s vedúcim oddelenia Ecological Research v Astere, ktorý získané informácie doplní. Potom svoju vernú príručku môžete znovu otvoriť a pozrieť sa, aké nové informácie ste o faune Monster Hunter: World zistili.

Monster Hunter: World; Gameplay: field guide Monster Hunter: World; Gameplay: príručka

Obrázok 1: Chcete poznať silné a slabé stránky všetkých monštier? Náš tip je často si čítať loveckú príručku, ktorá sa pravidelne updatuje. Obrázok 2: Táto nenápadná knižôčka (Monster Field Guide) obsahuje detailný opis všetkých monštier, s ktorými ste mali tú česť sa stretnúť.



2. tip – Odchytová služba Monster Hunter: World

Lov monštier je skvelá zábava plná napínavých momentov, to je bez debát. Vedeli ste ale, že v Monster Hunter: World nemusíte zvieratá nutne zabíjať a stačí ich jednoducho odchytiť? A že sa za to hocikedy dočkáte aj štedrejšej odmeny? Niet sa čomu čudovať, vaši zamestnávatelia sú koniec koncov výskumníci a živý exemplár ocenia oveľa viac než nejakú mršinu.

Monster Hunter: World; Wallpaper: lov

Odchytu monštier vždy predchádza tuhý boj. Bez Shock Trap a tranq Bomb sa o to radšej nepokúšajte.

Ako ale ten odchyt docieliť? Tu je návod: v prvom rade potrebujete dva predmety – Shock Trap a tranq Bomb. Než ale tieto itemy použijete, musíte svoj cieľ najprv dosť oslabiť, inak nebudú mať žiadny efekt. Problém je v tom, že monštrá nemajú žiadny viditeľný ukazovateľ zdravia, počas súboja teda musíte mieru zranenia vyčítať priamo z ich správania. Ak sú stále agresívnejšie, krívajú a snažia sa utiecť do svojho brloha, prišla vaša chvíľa.

Rýchlo ich dobehnite a pod nohy im položte Shock Trap. Tá vašu obeť na pár sekúnd paralyzuje, čo vám poskytne veľa času na položenie tranq Bomb. Obyčajne stačia 2 a monštrum padá k zemi so sladko omámeným výrazom na tvári. Odmenou vám bude nielen viac craftovacích materiálov, ale aj dobrý pocit z ušetreného života.

Monster Hunter: World; Gameplay: chytené monštrum Monster Hunter: World; Gameplay: omráčené monštrum Monster Hunter: World; Gameplay: chytený jagras

Obrázok 1: Odchytené zviera vždy nájdete spať na malom priestranstve v Astere, kde si ho môžete v kľude prezrieť. Obrázok 2: Takto vyzerá omámené monštrum po úspešnom odchyte. Menšia rada na záver – pre istotu sa ho nedotýkajte, čo keby sa prebudilo? Obrázok 3: Spiaci Jagras vyzerá tak mierumilovne... Človek by ani nečakal, že ho môže zhltnúť ako malinu!



3. tip – Čo všetko dokáže slinger?

Slinger je viacúčelový nástroj, ktorý v Monster Hunter: World funguje ako prak aj kotva s navijakom zároveň. Jeho používanie je však trochu komplikované, aspoň čo sa munície týka. Tá by sa dala rozdeliť do dvoch kategórií – craftovaná munícia a nájdená v prírode. Tá craftovaná pozostáva hlavne z vystreľovacích nožov a špeciálnych kapsúl (Pods) s rôznymi účinkami. Tieto druhy máte uložené v inventári a môžete medzi nimi ľubovoľne prepínať.

Monster Hunter: World; Wallpaper: slinger, plachtenie

Jazda na wingdrakovi je skvelý spôsob, ako sa rýchlo presúvať po krajine. Bohužiaľ je tiež dosť nepredvídateľné, kde vás nakoniec vysadí. Pro tip: ak chcete cestovať načas, radšej si počkajte na autobus.

Druhý typ munície získavate zberom prírodných materiálov a ich variantov je nepreberné množstvo. Kamene či Redpits spôsobia menšie poškodenie a hodia sa hlavne na omráčenie. Scatternuts už bolia o niečo viac a po zásahu sa roztrieštia na niekoľko menších projektilov tvoriacich rázové vlny. Brightmoss vášho protivníka na chvíľu oslepia, zatiaľ čo Watermoss nepotešia zvieratá citlivé na vodné útoky. Túto „prírodnú“ muníciu však nenosíte v inventári, aktívny je totiž vždy len posledný zozbieraný druh, náboje preto zbierajte podľa vašich zámerov v nadchádzajúcom love.

Slinger možno v Monster Hunter: World tiež používať aj ako dopravný prostriedok. Stačí sa pozrieť hore na konáre a hľadať oranžovo žiariace chrobáky – wedge beetle. Pokiaľ na ne namierite a stlačíte akčné tlačidlo, počas sekundy už sa budete hojdať na lane ako Tarzan. Tým ale možnosti slingera zďaleka nekončia. V prírode často narazíte aj na poletujúce jaštery pripomínajúce pterodaktyla. Tie stačí omráčiť ľubovoľným projektilom (kamene, Redpits), následne ich budete môcť zaháknuť a na ich krídlach sa nechať odniesť o pekný kus ďalej.

Monster Hunter: World; Wallpaper: wedge beetle, slinger

Máte radi Tarzana? Pomocou svojho slingera sa stačí zaháknuť o oranžovo žiariace chrobáky vo vetvách a môžete sa hojdať v džungli ako on.



4. tip – Šliapnuť do mäkkého prináša šťastie

Pravdivosť tohto príslovia v skutočnom živote je diskutabilné, vo svete Monster Hunter: World však jednoznačne platí. Výkaly (Dung) možno totiž zobrať a pretvoriť ich do takzvaných Dung Pods, ktoré potom môžete použiť ako muníciu do svojho verného slingera. Pokiaľ sa vám to zdá trochu nechutné, nie ste sami, verte však, že vám tieto páchnuce projektily hocikedy môžu zachrániť krk, bola by preto škoda ich do našich tipov nezaradiť.

Pri love sa vám totiž do cesty často primotajú aj ďalšie monštrá, ktoré majú neodvratnú túžbu si na vašej budúcej koristi dokazovať svoju nadradenosť. Najlepším spôsobom, ako túto neplánovanú párty ukončiť, je vystreliť zo slingera po nezvanom hosťovi jeden Dung Pod. Priamy zásah exkrementom do tváre väčšinou zvieraťu jednoznačne napovie, že nie je vítané a samo sa radšej urýchlene odoberie do svojho brlohu liečiť si zranené ego. Ak teda nabudúce narazíte na nejaký zvierací trus, neostýchajte sa ho zobrať a už vôbec sa neostýchajte ho v prípade nutnosti použiť.

Monster Hunter: World; Gameplay: bitva monštier Monster Hunter: World; Gameplay: dung pod

Obrázok 1: Počas lovu sa vám do cesty často primotá aj ďalší nezvaný hosť, ktorý má vyhliadnutú vašu korisť. Našťastie je možné túto neplánovanú párty predčasne ukončiť. Obrázok 2: Dung Pod je malá kapsula zvieracieho trusu, ktorá dokáže odplašit aj to najväčšie monštrum. Stačí ho namieriť potvore na hlavu a vystreliť. Neznesiteľný zápach sa postará o zvyšok.



5. tip – Bezpečné útočisko v Monster Hunter: World

Astera je krásne mesto, ktoré slúži ako centrálny hub. Medzi všetkými tými palubami, výťahmi, schodiskami a inými zákutiami ale ľahko miniete aj jedno dôležité miesto – vlastnú kajutu. Tu si v rámci tréningu môžete vyskúšať všetkých 14 zbraní, ktoré Monster Hunter: World ponúka, zmeniť svoj vzhľad, spravovať výbavu svojho mačacieho parťáka Palica, prípadne posielať skupinky prieskumníkov na takzvané Tailrider Safari, kde za vás lovia monštrá a zbierajú suroviny. Tiež tu možno nechať voľne pobehovať zvieratká vlastnoručne odchytené v prírode pomocou siete (Capture Net) a urobiť z nich tak svojich domácich miláčikov. Ak teda ako lovom unavený hráč zatúžite po chvíli súkromia, vaša vlastná kajuta predstavuje ideálne útočisko.

Monster Hunter: World; Gameplay: kajuta, maznáčikovia Monster Hunter: World; Gameplay: mazlíček Monster Hunter: World; Gameplay: trailrider safari

Obrázok 1: Astera je krásne a rozľahlé mesto, kde sa nachádza aj vaše súkromné útočisko – osobná kajuta. Obrázok 2: Po náročnom dni plnom lovenia monštier nie je od veci mať kde zložiť hlavu a na chvíľu si oddýchnuť. Obrázok 3: Z vašej kajuty môžete tiež posielať prieskumníkov na špeciálne výpravy – takzvané Tailrider Safari. Odmenou vám bude veľa koristi a materiálov pre crafting.



6. tip – (Auto)crafting v Monster Hunter: World

Monster Hunter: World je hra z väčšej časti založená na zbieraní surovín a následnom craftovaní užitočných predmetov. Neustále navštevovanie Crafting Listu však začne byť po chvíli trochu otravné, našťastie tu existuje aj možnosť automatickej výroby. Jednoducho si zaškrtnete často používané predmety (napríklad uzdravovací Mega Potion) a v momente, keď nazbierate všetky suroviny potrebné pre jeho craftovanie, sa vám fľaštička elixíru automaticky objaví v inventári. Užitočné, že? Ak vám ale toto automatické riešenie nevyhovuje a radšej čas od času do Crafting Listu zavítate osobne, môžete si aspoň zoznam najčastejšie vyrábaných položiek zoradiť podľa vašich vlastných predstáv.

Monster Hunter: World; Wallpaper: crafting list

Autocrafting je veľmi dôležitá funkcia, ktorá vám uľahčí množstvo návštev inventára.



7. tip – Uľahčite si život vlastným nastavením Radial Menu

Kruhové menu (Radial Menu) je pravdepodobne najrýchlejší spôsob, ako sa počas súboja s monštrami dostať k potrebným predmetom. Vyvoláte ho podržaním tlačidla L1 (na PS4) a pravou páčkou si v kruhovom menu vyberáte predmet podľa aktuálnej potreby. Vedeli ste ale, že si ho môžete pomerne detailne nastaviť podľa vašich predstáv?

V hlavnom menu hľadajte položku System a Controls, kde vás budú zaujímať riadky Radial Menu Settings a Item Control Settings, ktoré ponúkajú 3 možnosti nastavenia. Experimentujte a nájdite si to vám najpohodlnejšie. Osobne mám nastavený výber predmetu na stlačení pravej páčky a prepínanie medzi jednotlivými záložkami cez akčné tlačidlá, takže počas súboja nemusím prehmatávať na D-Pad. Každému ale samozrejme vyhovuje niečo iné.

Ak však hľadáte správu predmetov priamo v Radial Menu v hre, musíte stlačiť Options a potom zvoliť Customize Radial Menu. Tu si môžete triediť predmety, umiestňovať ich do skupín a jednotlivé záložky potom premenovať podľa vašich predstáv. Liečivé predmety k sebe, pasce do druhej skupiny a boostovacie itemy do tretej? Vašim organizačným schopnostiam sa medze nekladú.

Monster Hunter: World; Gameplay: vlastné nastavenie radial menu Monster Hunter: World; Gameplay: radial menu v praxi

Obrázok 1: Radial Menu je najlepším spôsobom, ako sa uprostred boja dostať k dôležitým itemom. Vďaka bohu je aj plne nastaviteľné. Obrázok 2: Ak si vezmete naše tipy k srdcu, manipulácia s predmetmi bude oveľa jednoduchšia.



8. tip – Posledná večera v Monster Hunter: World

Rovnako ako v skutočnom živote, ani v Monster Hunter: World sa nevypláca zanedbávať dobré jedlo. Každý chod vám totiž zaistí pekný bonus k vašim štatistikám, či už ide o zvýšenie útoku, obrany alebo napríklad elementárnej rezistencie. Pred každou výpravou do nemilosrdnej prírody teda nezabudnite navštíviť kantínu (či už v Astere, alebo v kempoch) a poriadne sa najedzte. Výhody získané z jedla sa vám pri ťažkom love monštier určite budú hodiť.

Raz za čas si tiež pohovorte aj s miestnym šéfkuchárom, pripraví si pre vás totiž pár vedľajších questov, ktorých splnením sa rozšíri ponuka pokrmov v menu kantíny. V drvivej väčšine prípadov ide o zbieranie surovín, čo teoreticky nie je nič zložité, v praxi to však často znamená napríklad kradnutie vajec z hniezd obrích jašterov. Buďte si istí, že dinosaurí mamička a otecko to neuvidia radi a budú sa svojich budúcich detí dožadovať späť, za vaječnú omeletu v jedálnom lístku tá námaha však stojí, nie?

Monster Hunter: World; Gameplay: jídlo Monster Hunter: World; Gameplay: kantína Monster Hunter: World; Gameplay: príprava jedla

Obrázok 1: Raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa. Hoci dať si na raňajky kopu pečeného mäsa znamená celodenné pálenie záhy. Obrázok 2: Chcete naozaj dobrú radu? Pred každou výpravou sa nezabudnite najesť v kantíne. Bonusy získané z jedla sú počas súbojov na nezaplatenie. Obrázok 3: Animácie prípravy jedla sú jednoducho perfektné a už len kvôli nim sa oplatí si v kantíne niečo objednať.



9. tip – Stanovať v kempe sa oplatí

Väčšinu questov v Monster Hunter: World začínate štandardne v kempe. Tu sa môžete najesť a v Item Boxe si vyzdvihnúť liečivé elixíry, prípadne ďalšie veci užitočné počas vášho putovania. Tiež sa tu nachádza stan, ktorý síce na prvý pohľad vyzerá ako obyčajná dekorácia (čo som si myslel cca 15 hodín hry), po bližšom preskúmaní však zistíte, že vo vnútri môžete ľubovoľne meniť výbavu nielen sebe, ale aj svojmu Palicovi. Ak teda uprostred rozohratého questu zistíte, že by sa vám oveľa lepšie bojovalo v inom brnení alebo s inou zbraňou, nemusíte quest rušiť a vracať sa do Astery, stačí skočiť do najbližšieho kempu a rýchlo sa prezliecť.

Monster Hunter: World; Gameplay: item box Monster Hunter: World; Gameplay: kemp Monster Hunter: World; Gameplay: vybavenie

Obrázok 1: Pred každým questom si v Item Boxe môžete vybrať nejaké uzdravovacie elixíry. Pozornosť podniku. Obrázok 2: V každom kempe je stan, ktorý nie je len obyčajná dekorácia, ako som si myslel počas prvých 15 hodín hry. Obrázok 3: Vo vnútri stanu môžete meniť výzbroj sebe aj svojmu spoločníkovi Palicovi. A to sa oplatí.



10. tip – Bounty – malé úlohy s veľkým významom

Ako som už veľakrát spomenul, Monster Hunter: World je vo veľkej miere postavený na zbere surovín v prírode. Bez toho sa jednoducho nezaobídete. A čo by ste povedali na to, keby vám za túto aktivitu ešte niekto platil? Ak sa vám táto predstava pozdáva, čítajte naše tipy ďalej.

Bounty sú malé vedľajšie úlohy typu: 8× nazbieraj med, poraz 2 monštrá, nájdi 5 húb, splň 3 questy na danej mape a tak podobne. Na ich splnení môžete pracovať kedykoľvek sa vám zachce (pokojne aj počas ostatných questov), pričom odmenou za úspešné dokončenie vám budú sféry (Armor Sphere) potrebné pre upgrade všetkých zbrojí. To znie predsa skvele, nie?

Aby ste však Bounty mohli začať plniť, musíte si ich najskôr zaregistrovať v Resource Center v Astere. Tu hľadajte záložku Register Bounties, kde ich môžete aktivovať až 6 naraz. Nie sú viazané časovým limitom, po úspešnom splnení však zo zoznamu zmiznú, odporúčam sa teda pravidelne vracať a registrovať si nové. A pretože Armor Sphere nie je nikdy dosť, prečo nezabiť 2 muchy jednou ranou a neplniť questy, zatiaľ čo plníte iné questy?

Monster Hunter: World; Gameplay: bounty Monster Hunter: World; Gameplay: resource center

Obrázok 1: Bounty sú drobné vedľajšie úlohy, ktoré môžete plniť aj počas štandardných questov. Odmenou vám budú super potrebné Armor Sféry. Obrázok 2: Resource Center v Astere je miesto, kde si najprv musíte dané Bounty zaregistrovať, inak sú neaktívne. Pravidelne sa sem teda vracajte.



Ako sami vidíte, Monster Hunter: World je hra natrieskaná obsahom, ktorá však trpezlivých hráčov odmení vynikajúcou hrateľnosťou a skvelými zážitkami počas loveckých výprav. Ak ste sa v našich tipoch dozvedeli niečo nové, určite už horíte nedočkavosťou novo nadobudnuté vedomosti použiť v praxi. Smelo do toho, nebudem vás zdržiavať. A ak nie, ste pravdepodobne ostrieľaní mazáci a my nižší lovci vám tak maximálne môžeme brúsiť meče a leštiť brnenie. Nech už je situácia akákoľvek, prajem vám na budúcej loveckej výprave veľa šťastia. A teraz ma prosím ospravedlňte, mám s niekoľkými monštrami nevybavené účty.

Monster Hunter: World; Wallpaper: ostrov

Monster Hunter: World podporuje tiež kooperatívny multiplayer až pre štyroch hráčov. Pokiaľ vám teda nejaké monštrum bude dávať zabrať, neváhajte si privolať na pomoc ďalších lovcov.

Obsah recenzie Monster Hunter: World

  1. Som Lovec a toto je môj príbeh
  2. Nebezpečne krásny Monster Hunter: World
  3. Fantastické zvery a ich výskyt
  4. Bez poriadnej výbavy sa žiadny lovec nezaobíde
  5. Kryjem ti chrbát, kamoš
  6. Očiam aj ušiam lahodiace Monster Hunter: World
  7. Monster Hunter: World – svet hodný objavovania
  8. Recenzia Monster Hunter: World: záverečné hodnotenie
  9. HW nároky pre Monster Hunter: World PC

Som Lovec a toto je môj príbeh

(05.02.17) Príbehu v Monster Hunter: World rozhodne nemožno uprieť celkom rýchle tempo už v prvých pár minútach hry. Ste súčasťou Piatej Flotily, ktorá bola slávnou Výskumnou Komisiou povolaná k asistencii prieskumu nového kontinentu, takzvaného Nového Sveta. Pokojnú plavbu po mori strávenú pitím a obžerstvom s ostatnými lovcami však rázne ukončí Zorah Magdaros – gigantické monštrum, ktoré v okamihu potopí lode Flotily a nerušene pokračuje smerom k pobrežiu.

Monster Hunter: World; Wallpaper: súboj, boss, Rathalos

Na niečo také jednoducho v džungli naraziť nechcete, ani s tou najväčšou sekerou pod slnkom v rukách.

Väčšine preživších sa podarí dostať na breh a neskôr aj do Astery – hlavnej základne Výskumnej komisie na ostrove. Po rýchlej aklimatizácii sa Komisia začne zaujímať o to, čo vlastne Zoraha Magdarosa na tento svet prilákalo. Všetci dostupní lovci teda dostanú za úlohu zistiť čo najviac informácií o zdanlivo neporaziteľnom nepriateľovi, postaviť výzvedné kempy a pri tej príležitosti potlačiť čo najviac potenciálnych hrozieb (čítaj uloviť čo najviac monštier).

Hlavná dejová línia je zábavná, plná epických momentov a jej dokončenie vám zo života uberie niekoľko desiatok hodín. A hoci som sa dobre bavil, nemohol som sa ubrániť pocitu, že slúži len ako kulisa a hlavne zámienka pre všetko to neutíchajúce stopovanie a zabíjanie krvilačných drakodinosaurov. Trúfam si však tvrdiť, že kvôli príbehu si Monster Hunter: World drvivá väčšina ľudí zaobstarať nemieni. Prím tu totiž hrá hlavne vzrušenie zo samotného lovu.

Monster Hunter: World; Gameplay: Astera Monster Hunter: World; Wallpaper: Zorah Magdaros

Obrázok 1: Astera je krásne mesto stojace na úpätí vodopádu. Obrázok 2: Zorah Magdaros je gigantické monštrum, ktoré budete prenasledovať po väčšinu hry.

Nebezpečne krásny Monster Hunter: World

Monster Hunter: World je akčné RPG odohrávajúce sa v otvorenom svete rozdelenom na niekoľko regiónov. Nemôžete sa medzi nimi ale pohybovať celkom voľne, len prostredníctvom fast travel. V rámci jednotlivých oblastí (s veľmi slušnou rozlohou) už ale môžete pobehovať s absolútnou slobodou. Približne uprostred mapy sa nachádza spomínaná Astera, ktorá slúži ako centrálny hub a budete ju navštevovať pomerne často. Je to živá metropola stojaca na úpätí vodopádu, zložená z niekoľkých lodí prepojených mostíkmi a výťahmi. Predovšetkým tu ale nájdete kováča, botanika, ekologický výskum, Stredisko zdrojov (Resource Center – správa väčšiny vedľajších questov), kantínu, vašu kajutu, bojovú arénu a mnoho ďalších vecí.

Akonáhle však vykročíte bránou Astery do sveta „tam vonku“, zostanete pravdepodobne stáť s otvorenými ústami. Takto presvedčivo spracovanú krajinu som totiž videl naposledy snáď v Uncharted: Lost Legacy. Mnohovrstvový terén plný lián, trávnatých porastov, jaskýň, púští, jazierok, vtáctva, zvierat a pochopiteľne aj monštier vám na prvý pohľad jednoducho vyrazí dych. Každý región je vizuálne úplne odlišný, ja osobne som najradšej preskúmaval Ancient Forest pripomínajúci prales a potom oblasť Coral Highlands, ktorá vyzerá ako keby oceány vyschli a z koralových útesov sa stala nová pevnina. Jedným slovom nádhera.

Monster Hunter: World; Gameplay: kajuta Monster Hunter: World; Gameplay: kantína Monster Hunter: World; Gameplay: kováčska dielňa

Obrázok 1: Vo svojej vlastnej kajute si môžete na chvíľu oddýchnuť od lovenia monštier. Obrázok 2: Kantíny v Astere odporúčam navštíviť pred každým lovom. Obrázok 3: V kováčskej dielni strávite veľa času. Práve tu si upgradujete (alebo vyrábate nové) zbrane a zbroj.

Fantastické zvery a ich výskyt

Keď už sa prestanete kochať okolitou krajinou Monster Hunter: World, môžete sa smelo pustiť do lovu nejakého toho dinosaura. Každý lov začína rovnako: poznáte meno vašej koristi a časový limit na jej zdolanie. Základom je vždy nájsť prvú stopu, aby mali s čím pracovať vaše prieskumné mušky (čiže Scout Flies). Pre tých zvedavejších – nejde o žiadnu erotickú pomôcku, ale o úplne kľúčový nástroj každého lovca. Tento zelenkasto žiariaci hmyz sa chytí prvej stopy a cez ďalšie indície vás tak postupne nasmeruje k cieľu.

Väčšina monštier vizuálne aspoň čiastočne pripomína reálne druhy zvierat či dinosaurov okorenených trochou fantasy. Dočkáte sa teda oheň chŕliaceho T-Rexa, obrieho leguána s hrivou schopného svoju korisť zhltnúť na jedno sústo ako malinu, blesky metajúcej poletuchy so šupinatým chvostom a tak podobne. Dizajn väčšiny monštier je fenomenálny a pohybové animácie sú snáď ešte lepšie. Tie beštie jednoducho naozaj vyzerajú ako živé zvieratá a rovnako tak sa aj správajú. Je potrebné sa na stretnutie s týmito bytosťami dobre pripraviť, preto sa pred každou výpravou zastavte v kantíne na niečo dobré pod zub. Okrem efektnej a neuveriteľne vtipnej animácie prípravy jedla vám každý pokrm na obmedzenú dobu zaručí aj nejaký ten boost navyše (silnejšie útoky či obrana, vyššia stamina či zdravie atď.). Takže miestnu jedáleň rozhodne nepodceňujte.

Monster Hunter: World; Gameplay: Anjanath Monster Hunter: World; Gameplay: great Jagras Monster Hunter: World; Gameplay: Tobi Kadachi

Obrázok 1: Anjanath pre vás bude na začiatku hry takmer neporaziteľnou potvorou, ktorej sa oplatí vyhýbať oblúkom. Obrázok 2: Great Jagras žerie zvieratá takmer svojej vlastnej veľkosti. Obrázok 3: Tobi Kadachi je desivo rýchla potvora pripomínajúca poletuchu metajúcu blesky, ktorá vám zo života urobí peklo.

Samotné súboje na život a na smrť s obrími zvieratami sú nadmieru zábavné, ťažké a hlavne dynamické. Nech už si nad krb chcete zavesiť trofej kohokoľvek, stále sa pohybujete v otvorenom svete obývanom ďalšími zvieratami a monštrami, do vášho súboja sa teda veľmi jednoducho môže primotať aj oveľa väčší predátor, ktorý išiel náhodou okolo, čo z každého lovu robí jedinečný a neopakovateľný adrenalínový zážitok. No a keď na seba náhodou narazia monštrá tri, budú padať stromy a celý Nový Svet sa otrasie v základoch ...

Všetky monštrá majú silné a slabé stránky, ktoré postupne odhaľujete zbieraním ďalších stôp. Všetky dostupné informácie si následne môžete prečítať v loveckej príručke, ktorá sa postupne aktualizuje, odporúčam do nej teda čas od času nahliadnuť. Zaujímavý je aj fakt, že príšery v Monster Hunter: World v skutočnosti ani nemusíte nutne zabíjať. Veľakrát ich stačí iba uspať, za čo vám výskumníci z Komisie k štandardnej odmene prihodia ešte nejaký ten bonus navyše. Uspať také zviera je však často náročnejšie ako ho jednoducho skoliť.

Monster Hunter: World; Gameplay: prieskumné mušky Monster Hunter: World; Gameplay: lovecká príručka

Obrázok 1: Scout Flies, čiže prieskumnícke mušky, vás po chvíli hľadania stôp spoľahlivo nasmerujú k vášmu cieľu. Obrázok 2: V loveckej príručke odporúčam listovať čo najčastejšie. Práve tu sa totiž dozviete silné a slabé stránky monštier.

Bez poriadnej výbavy sa žiadny lovec nezaobíde

Základy Monster Hunter: World stoja pevne na niekoľkých bodoch – stopovaní a love monštier, zbere surovín a následnom upgrade vlastnej výbavy. Crafting tu zohráva naozaj zásadnú úlohu, keďže útočné a obranné čísla svojho charakteru je možné zvyšovať jedine prostredníctvom upgradu zbroje a zbraní. Na to slúžia predovšetkým materiály získané zo zabitých monštier.

Váš arzenál v Monster Hunter: World obsahuje presne 14 druhov zbraní, pričom všetky z nich majú úplne odlišné útoky, kombá aj rýchlosť. Ponuka zahŕňa ťažké meče, sekery, kladivá, kopije, ale aj luk a kušu. Čo budete používať, je tak vo finále len na vás a vami preferovanom štýle boja. Súbojový systém je celkovo vydarený, nemohol som sa ale ubrániť dojmu, že je miestami trochu neohrabaný, nezávisle od typu zbrane, ktorú práve používate. Nasmerovať útok požadovaným smerom mi jednoducho občas dalo zabrať viac, než by to bolo vhodné. Našťastie väčšinou bojujete s obrími zvieratami, takže šanca, že úplne miniete svoj cieľ, je relatívne malá.

Monster Hunter: World; Gameplay: Barroth, zbraň Monster Hunter: World; Gameplay: kestodon, zbraň

Obrázok 1: Wildspire Waste je púštna lokácia plná samých roztomilých zvieratiek, ako je napríklad tento Barroth. Obrázok 2: Kestodoni sú menšie jaštery, ktorí vám aj napriek svojej tvrdej lebke príliš veľa problémov robiť nebudú.

Medzi ďalšie vychytávky vo vašom arzenáli patria aj plášte so špeciálnymi vlastnosťami, či Palico – bytosť pripomínajúca mačku a váš verný pomocník v boji, ktorého výstroj a výzbroj máte plne na starosti. Za zmienku stojí tiež viacúčelový zápästný prak, ktorým môžete strieľať rôzne druhy munície a zároveň si prostredníctvom zabudovanej kotvy uľahčiť cestovanie terénom.

Ostatné predmety typu liečivých elixírov, pascí a protijedov si vyrábate zo surovín pozbieraných v prírode. Týchto podporných predmetov je naozaj veľa, a ak už teraz vyvraciate oči pri myšlienke na neustále craftovanie a otváranie inventára, mám pre vás dobrú správu. Monster Hunter: World totiž ponúka funkciu „autocraftingu“, takže si stačí jednoducho zaškrtnúť, aké predmety chcete vyrábať automaticky, a po nazbieraní potrebných surovín ich okamžite máte v inventári. Skvelé, nie?

Okrem plnenia príbehovej línie môžete vo svete Monster Hunter: World napríklad tiež chytať ryby, v prírode odchytávať drobné zvieratká a chovať ich ako domácich miláčikov alebo sa pustiť do stoviek vedľajších questov, ktorých plnením získavate sféry (Armor Sphere) potrebné na upgrade brnenia. Náplň týchto misií sa točí okolo zabíjania, odchytu monštier alebo zbierania určitého počtu konkrétnych surovín. Najrôznejších aktivít je tu teda naozaj mnoho a v prvých pár hodinách hry sa pokojne môžete cítiť až zahltený. Pokiaľ sa ale nenecháte zastrašiť, postupne do tajov tohto výnimočného titulu preniknete a jeho bizarne fantastický svet vás úplne pohltí.

Monster Hunter: World; Gameplay: rybolovMonster Hunter: World; Gameplay: jedloMonster Hunter: World; Gameplay: wildspire waste

Obrázok 1: Rybolovom si môžete spríjemniť putovanie krásnou prírodou. Obrázok 2: Pred každou výpravou sa nezabudnite dobre najesť. Odmenou vám bude dočasné vylepšenie niektorých vlastností. Obrázok 3: Wildspire Waste dokáže aj napriek svojmu prevažne piesčitému charakteru prekvapiť krásnou prírodou.

Kryjem ti chrbát, kamoš

Lovenie monštier osamote je skvelá zábava, v kooperatívnom multiplayeri pre 4 hráčov Monster Hunter: World však dostáva úplne nový rozmer. Spolupracovať pri skolení jedného monštra s ďalšími 3 lovcami (často s úplne odlišnou výbavou, ako máte vy) je jednoducho cool a je až fascinujúce byť súčasťou takého zážitku. Pomoc od ostatných hráčov navyše z hry vôbec nerobí triviálnu záležitosť. Obtiažnosť sa totiž automaticky upravuje priamo úmerne počtu hráčov v hre.

Len matchmaking je spočiatku trochu mätúci, pretože sa nemôžete k iným hráčom pripojiť priamo. Síce sa pripojíte do ich hry, objavíte sa však sám v Astere, a kým vedúci výpravy neodštartuje nejaký quest, nemáte šancu sa nijako stretnúť. Je to trochu zvláštne, akonáhle si ale tento systém párkrát vyskúšate, zvyknete si pomerne rýchlo. Online časť Monster Hunter: World mi ale inak fungovala úplne bez problémov, ani raz mi hra počas kooperácie nespadla, doba načítania bola únosná a všetko fungovalo tak, ako má.

Očiam aj ušiam lahodiace Monster Hunter: World

Grafika je veľmi vydarená, Monster Hunter: World ale okúzľuje predovšetkým dizajnom jednotlivých svetov a hlavne samotných monštier. Ďalším plusom je skvelá hudba, ktorá výborne dopĺňa mnohokrát zbesilé súboje na obrazovke. Hudobných motívov by však mohlo byť viac, trochu sa obávam, že tých pár melódií vás časom omrzí. Najmä, keď v tejto hre plánujete stráviť stovky hodín ako ja.

Menším problémom by pre niekoho mohol byť aj fakt, že prevažná väčšina rozhovorov v hre nie je nadabovaná. Ja osobne som s tým problém nemal, navyše tých pár nahovorených dialógov je kvalitných. V zásade teda ide len o drobnú chybičku krásy a audiovizuálnemu spracovaniu celkovo nemám veľmi čo vytknúť.

Monster Hunter: World; Wallpaper: svet, monštrá

Keď sa dvaja bijú, tretí sa smeje.

Monster Hunter: World – svet hodný objavovania

Monster Hunter: World je výborné akčné RPG, ktorého základná herná náplň sa točí prevažne okolo lovenia monštier, craftovania a upgradu výbavy, preskúmavania rozľahlých exteriérov a zberu surovín. Hlavnými hviezdami tohto titulu sú jednoznačne súboje s titulnými monštrami, ktoré vás očaria dizajnom a nápaditosťou, a tiež fantasticky spracovaný otvorený svet, ktorý pôsobí dojmom skutočne funkčného ekosystému plného zvierat a rastlín.

Nezáleží na tom, či ste fanúšik predošlých dielov, alebo o tejto sérii počujete úplne prvýkrát. Ak máte radi akčné RPG a holdujete titulom, kde crafting hrá podstatnú úlohu, Monster Hunter: World si jednoznačne zamilujete. Ak ste však priaznivcami klasickejších RPG, odporúčame vám vyskúšať české Kingdom Come: Deliverance. Vyraziť na lov monštier môžete už od 26. januára 2018. Táto recenzia bola napísaná pre PS4 verziu.

Monster Hunter: World; Gameplay: západ slnka, Astera

Po náročnom dni plnom zabíjania monštier sa každý potrebuje odreagovať pohľadom na západ slnka.

Recenzia Monster Hunter: World: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 90 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
90 %
Audiovizuálne spracovanie
80 %
Znovu hrateľnosť
85 %
Monster Hunter: World; recenzia

Klady

  • Krásne a vizuálne rôznorodé regióny
  • Dizajn monštier
  • Autocrafting
  • Súboje s monštrami
  • Množstvo vedľajších aktivít

Zápory

  • Trochu mätúci matchmaking
  • Miestami ťažkopádny súbojový systém

Čo všetko sa v preview Monster Hunter: World dozviete?

  1. Pôvodný obsah, nové monštrá plus monštruózny trailer
  2. Dojmy z bety pre PS4
  3. Kedy bude beta dostupná a čo od nej očakávať?
  4. Nový trailer Monster Hunter: World – ešte viac monštier, než sme čakali
  5. Najnovší trailer pre Monster Hunter: World ukazuje nové prostredia
  6. Monster Hunter: World – všetko po starom?
  7. Ako dostať dinosaura do polepšovne
  8. Monster Hunter: World – dni otvorených dverí v pralese
  9. Monster Hunteri všetkých krajín, spojte sa!
  10. HW nároky pre Monster Hunter: World PC

Pôvodný obsah, nové monštrá plus monštruózny trailer

(Update 09.01.18) Prvá beta (exkluzívne pre predplatiteľov služby PlayStation Plus) Monster Hunter: World bola ukončená na začiatku decembra a po nej nasledovala beta otvorená už pre všetkých majiteľov konzoly PS4. Tá obsahovala dve oblasti a tri monštrá – Great Jagras, Anjanath a Barroth, na ktorých ste si mohli vyskúšať svoje lovecké schopnosti. Naše dojmy z hrania si môžete prečítať tu. V treťom (a tiež finálnom teste) opäť nájdete spomínané jaštery, ale pribudne tu aj „vlajkové“ monštrum titulu Monster Hunter: World – takzvaný Nergigante.

Monster Hunter: World; elder, dragons

Elder Dragons sú v podstate monštrá s množstvom „naj“. Najväčšie, najsilnejšie, najstrašnejšie a tak ďalej. S jedným z týchto drakov sa budete môcť pustiť do boja v nadchádzajúcej Bete.

Nergigante patrí do skupiny Elder Dragon a je to tiež jeden z fešákov, ktorý je vyobrazený na obale hry Monster Hunter: World. V tejto inštalácii sa vracajú niektorí Elder Dragons z Monster Hunter 2 (pozri trailer nižšie). Konkrétne ide o Kushala Daora a Teostra. Prvý spomínaný je v podstate drak pokrytý oceľou, ktorý dokáže vytvoriť veternú búrku, pomocou ktorej si drží lovca od tela. Teostra zase vládne plameňom. Žije v oblastiach s vysokou vulkanickou aktivitou, a ako ste už určite uhádli, dokáže pľuť oheň, čo by sme od drakov vlastne očakávali.

Trailer navyše poskytol pohľad na jedno nové monštrum, ktoré sa nazýva Dodogama. Ide o wyvernu schopnú pľuť explozívne kamene do diaľky, a to vďaka unikátnej štruktúre jej slín. Ťažko povedať, ako to vlastne funguje, ale to vás vlastne ako lovca vo svete Monster Hunter: World nemusí zaujímať – pre vás je dôležité sa týmto smrtiacim projektilom vyhnúť. Teraz už len stačí vydržať do 26. januára, kedy sa brány otvoria pre všetkých a vypukne to naozaj. PC hráči nemusia zúfať, pretože aj na nich v budúcnosti príde rad (niekedy na jeseň), o čom sme informovali v predchádzajúcom update. Lovu zdar!

Dojmy z bety pre PS4

(Update 04.01.18) Pred niekoľkými dňami dostali predplatitelia služby PlayStation Plus exkluzívnu možnosť vyskúšať si betaverziu najnovšieho akčného RPG Monster Hunter: World. Beta bežala presne od 9. do 12. decembra, čo síce nie je príliš dlhá doba, napriek tomu nám z plnej hry ukázala pomerne dosť.

Lov monštier je zábavný, ale matchmaking má svoje muchy

V rámci bety boli k dispozícii tri „lovecké zákazky“ odstupňované podľa obtiažnosti – obrí leguán, štvornohá obrnená beštia a čiastočne ochlpený jašter s vizážou a rozmermi tyranosaura. Všetky questy však začínali rovnako. Z kempu sa vydáte do celkom rozľahlého sveta plného vegetácie, riečok, skalísk a ďalšej zveri a hľadáte stopy koristi. Keď ich pozbierate dosť, vaše pátracie mušky (scout flies) zachytia pach a ďalej už vás tým správnym smerom navedú ony. Potom už nezostáva nič iné, než si naostriť zbrane, pretože sa veľmi skoro pôjde do akcie.

Monster Hunter: World; souboj, T-rex

Mamička mi síce vždy hovorila, že dráždiť obrie jašterice sa nevypláca, ale práca je práca, nie?

Samotný proces lovu v Monster Hunter: World je zábavný a monštrá vás dokážu poriadne potrápiť. Ovládanie na mňa spočiatku pôsobilo trochu ťažkopádne, po nejakej chvíli ho ale dostanete do ruky. Určite by som ale uvítal aj nejaký ukazovateľ aktuálneho zdravia vašej koristi. Momentálne príšera po niekoľkých minútach úporného boja padne, a než sa tak stane, nemáte vôbec tušenie, ako sa vám darí v súboji.

Monster Hunter: World; scoutflies Monster Hunter: World; matchmaking Monster Hunter: World; co-op, multiplayer

Monster Hunter: World ponúka možnosť vyraziť na lov až s ďalšími troma hráčmi. Je to skvelá zábava, privítal by som ale určite jednoduchší matchmaking. Momentálne totiž nemôžete do hry pozvať svojich priateľov priamo. Je potrebné založiť vlastné lobby, ktorého vygenerovaný kód potom musíte nejako odovzdať svojim budúcim spoluhráčom, a až prostredníctvom tohto kľúča sa k vám môžu pripojiť. Samotný kód je kombinácia 12 (!) čísel a písmen, čo zo štartu multiplayeru robí pomerne otravnú záležitosť. Na tomto mieste by som sa teda prihováral za nejaké elegantnejšie riešenie.

Graficky sa Monster Hunter: World podaril na jednotku

Monster Hunter: World už od prvých trailerov láka na krásne spracovanú prírodu a vydarenú simuláciu živého ekosystému. A vyzerá to tak, že tvorcovia splnia, čo sľúbili. Príroda pôsobí naozaj veľmi realisticky, je detailná, plná vegetácie, ale aj bylinožravej a mäsožravej zveri, ktorú si môžete, ale aj nemusíte, všímať.

Monster Hunter: World; oceán Monster Hunter: World; rybičky, oceán

Počas súbojov s miestnou zverou sa lámu stromy, do zápasov sa prirodzene zapájajú ostatní predátori, ktorých korisť je zároveň aj vaša korisť, zranené zvieratá sa utekajú schovať do svojich brlohov a tak podobne. Ilúzia skutočne žijúceho ekosystému teda funguje perfektne a ja sa už nemôžem dočkať, až sa mi do rúk dostane plná hra a budem sa môcť prechádzať svetom Monster Hunter: World bez akýchkoľvek obmedzení.

Na rozsah poľovného arzenálu si nemôžete sťažovať, UI ale ešte potrebuje doladiť

Exkluzívna beta Monster Hunter: World nám tiež poodhalila veľa loveckej výbavy a zbraní. Používateľské prostredie je ale miestami pomerne neprehľadné, obrazovka je často nahustená rôznymi menu, nápovedami a ukazovateľmi. Chvíľu to trvá, ale časom si zvyknete. Napriek tomu by som uvítal, keby sa počet informácií na obrazovke trochu obmedzil.

Monster Hunter: World; hunter, dinosauri

Monštrá často bojujú proti sebe navzájom, pri náročnejšom love sa tak často oplatí proti sebe poštvať dva jaštery a čiastočne si tým uľahčiť prácu.

Čo sa týka poľovného arzenálu, tu si pravdepodobne nebudeme mať na čo sťažovať. Zbraní, brnenia, pascí a elixírov je veľa, ich silnejšie verzie si navyše budeme môcť craftovat z materiálov pozbieraných v džungli, prípadne získaných lovom. Každá zbraň má svoje vlastné kombá a útoky, jednoducho realizovateľné dvomi až tromi tlačidlami. Okrem iného možno u zbraní aj prepínať medzi dvoma módmi (podobne ako napríklad v Bloodborne) a drasticky tak zmeniť štýl boja.

Celkovo môžem povedať, že hoci mám k hrateľnosti pár výhrad, moje očakávania vďaka tejto ukážke len vzrástli. Vyzerá to tak, že sa k nám rýchlo blíži prepracované akčné RPG, ktoré by nemal prehliadnuť žiadny priaznivec tohto žánru. Oficiálny dátum vydania je stanovený na 26. januára 2018, hra bude k dispozícii pre platformy PS4 a Xbox One. O niečo neskôr sa chystá tiež PC verzia. Herná doba príbehovej kampane sa bude podľa jedného z vývojárov pohybovať okolo 40 až 50 hodín.

Monster Hunter: World; crafting Monster Hunter: World; zuby, dinosaurus, lovec Monster Hunter: World; noc

Monster Hunter: World dorazí na PC niekedy počas jesene 2018

Monster Hunter: World je oproti minulým inštaláciám vyvíjaný tiež pre PC, avšak majitelia stolových počítačov si budú musieť na hru počkať o niečo dlhšie. Titul pre PS4 a Xbox One síce vychádza o pár týždňov (26. januára), lenže čo sľubovaná verzia pre PC? O tom nás bližšie informuje Ryozo Tsujimoto v krátkom videu postnutom na oficiálnom twitterovom účte série Monster Hunter.

Podľa Tsujimotových slov sa na PC verzii tvrdo maká a v súčasnej dobe sa tvorcovia zameriavajú hlavne na optimalizáciu. Zatiaľ nie je jasné, ako veľmi sa bude počítačová verzia líšiť od tej konzolovej, ale zrejme môžeme očakávať minimálne krajšie grafické spracovanie. Zásadná je tiež novinka o bezplatných updatoch, ktoré vývojári pre Monster Hunter: World plánujú, čo napríklad zahŕňa aj ďalšie a jedinečné jašterice.

Kedy bude beta dostupná a čo od nej očakávať?

(Update 06.12.17) Testovací hon začne 9. novembra v sobotu o 18:00 a beta pobeží až do 12. novembra (utorok) – koniec je naplánovaný na rovnakú hodinu, teda 18:00. Za účelom prístupu do bety budete musieť byť členmi predplatiteľskej služby PlayStation Plus, ako to už býva v podobných prípadoch zvykom. Táto verzia bude vyžadovať 5,1 GB voľného miesta na disku a nutnosť byť neustále online. Predtým sa hovorilo o možnosti byť offline a užívať si lov sólo (čo stále platí), avšak u bety je podmienkou pripojenie k internetu.

Beta bude obsahovať tri hrateľné questy. Ich plnenie vás zavedie do zeleňou zaliateho a prastarého lesa (Ancient Forrest) alebo do vyprahnutej a spaľujúcej pustatiny (Wildspire Waste). Prvá misia má názov „Great Devourer, Great Jagras“. Odohráva sa v už spomínanom lesnom prostredí a vaším cieľom je tu samotný Jagras – prerastený leguán so schopnosťou takmer okamžite prehltnúť korisť, ktorá je takmer rovnako veľká ako táto jašterica.

 „The Ancient Forest Menace“ je názov ďalšej úlohy a rovnako ako v predchádzajúcom queste, aj tu budeme loviť v pralese. Korisťou má byť Anjanath, čo je menšia verzia T-Rexa so všetkým, plus so schopnosťou sem-tam vypľuť spŕšku ohňa. Posledná misia, pomenovaná „Wildspire Rampage“, sa odohráva v púštnej lokácii, v ktorej sa zameriate na Barrotha. Ide o piesočného tvora so štýlovou „čiapkou“, ktorý si rád kráti svoje chvíle zahrabaný v chladnom bahne alebo tým, že zadupáva zvedavých lovcov do zeme.

Monster Hunter: World; hunter, luk

Na lov sa budete môcť vydávať ako vlk samotár, alebo so skupinou ostatných hráčov. Niekedy môžu byť jašterice jednoducho až príliš aj pre skúseného lovca, takže vám nič iné nezostane. Avšak podľa Capcomu sa bude dať Monster Hunter: World prejsť, bez toho aby ste si jediný raz privolali pomoc.

Lovte v Monster Hunter: World sami alebo v skupine

Podľa Capcomu budeme môcť všetky questy prejsť sólo, alebo až so štyrmi ďalšími hráčmi. Tímy možno vytvoriť s ľuďmi po celom svete, čo je síce fajn, lenže skupina lovcov, ktorí nehovoria rovnakým jazykom a nebudú sa môcť dorozumieť, je väčšinou rýchlo odsúdená na záhubu. Našťastie tu bude prítomná predvoľba jazyka, ktorá pomôže pri nájdení rovnako hovoriacich hráčov. V Bete Monster Hunter: World chýbajú aj niektoré prvky, ktoré nájdeme až v plnej hre. Napríklad pôjde o možnosť pripojiť sa do už prebiehajúceho questu alebo z neho hráča vyhodiť. V Bete nebude možné ani pozvať konkrétnych hráčov.

Monster Hunter: World; Gunlance, zbrane Monster Hunter: World; Palico, kočky

Čo sa postáv týka, tu si pre nás Capcom pripravil 6 prednastavených mužských a ženských lovcov a rovnaký počet Palico, čo sú („prekvapivo“) mačací spoločníci. Samozrejme len nepradú a nenaháňajú klbká na pletenie, ale skutočne dokážu v boji výrazne pomôcť. V Bete bude tiež dostupná tréningová oblasť, kde si môžete vyskúšať všetkých 14 typov zbraní pretým, než vyrazíte na skutočný lov. Ak v Bete splníte všetky tri úlohy, v plnej verzii sa vám odomkne prístup k pár pomocným predmetom, medzi ktorými možno nájsť elixíry, pasce či liečivé prášky. Ako bonus dostanete čisto kozmetickú farbu na tvár.

Na záver treba spomenúť, že charaktery vytvorené v Bete sa neprenesú do plnej hry. Navyše by sme odporúčali betu dohrať na jeden záťah, pretože vaše meno, vzhľad a vybavenie budú zmazané v okamihu, keď zatvoríte aplikáciu. Ukladá sa len postup v misiách.

Nový trailer Monster Hunter: World – ešte viac monštier, než sme čakali

(Update 01.11.17) Paris Games Week ako vždy priniesol nálož herných trailerov. Jedným z nich bola aj dvojminútová ukážka na Monster Hunter: World, ktorá nám predstavuje naozaj veľké množstvo nových záberov – predovšetkým nových monštier a prostredí. Medzi nimi sme si mohli všimnúť aj zrejme jednu z vašich domovských základní v podobe obrej lode. Odtiaľ sa pravdepodobne budete vydávať na lov, prípadne nakupovať výbavu, craftovať zbrane a brnenia a tak podobne. Viac v update.

Nový trailer Monster Hunter: World.

Hlavnou hviezdou traileru (a vlastne tiež samotnej hry) je ale funkčný ekosystém plný navzájom sa požierajúcich monštier. Tie sa navzájom lovia tak, ako im prikazujú ich inštinkty, útočia vo svorkách, bránia svoje teritóriá, jednoducho sa správajú ako živé zvieratá, ktoré si vás často nebudú všímať, ak si nezačnete prvý. Ja osobne sa na ten krásne spracovaný svet Monster Hunter: World nemôžem vynadívať.

Monster Hunter: World; Aloy

Trailer Monster Hunter: World z Paris Games Week 2017 ukázal rad nový záberov a potvrdil, že dátum vydania sa nemení. 26. januára 2018 by sa však hráči na PlayStationu 4 mohli dočkať príjemného bonusu, hlavnej hrdinky z úspešného akčného RPG Horizon Zero Dawn, Aloy.

Trailer ukázal ale aj jednu zásadnú vec. Podľa kratučkého zostrihu na konci videa to vyzerá tak, že budeme v Monster Hunter World môcť hrať aj za Aloy – hlavnú hrdinku podarenej akcie Horizon Zero Dawn. Či ide o zbrusu novú hrateľnú postavu, bonus k predobjednávke či iba skin, zatiaľ nie je známe, každopádne sa táto možnosť týka len majiteľov konzoly PS4. Hráči ostatných platform sú bohužiaľ ochudobnení. Dôležité ale je, že loviť väčšie aj menšie monštrá budeme môcť už 26. januára 2018.

Najnovší trailer pre Monster Hunter: World ukazuje nové prostredia

(Update 19.08.17) Na rozdiel od porastom bohato pokrytej džungle z predchádzajúcich trailerov a ukážok sa tu dočkáme predovšetkým vyprahnutých kaňonov a hlbokých jaskýň, nehostinných púštnych planín a nových druhov smrtiacich monštier.

Napriek nehostinným podmienkam sa môžeme tešiť na živý ekosystém, kde sa preháňa napríklad obrí vták Kulu-Ya-Ku kradnúci vajcia z hniezd iných operencov, alebo hrozivý Barroth, ktorého si fanúšikovia série Monster Hunter určite pamätajú z predchádzajúcich dielov.

Monster Hunter: World – všetko po starom?

(05.08.17) Rovnako ako v predchádzajúcich dieloch, aj v Monster Hunter: World sa hráč ujme úlohy lovca najatého skupinou výskumníkov. Vašou úlohou bude uloviť (živé alebo mŕtve) obrie jaštery za účelom ich skúmania a katalogizácie. Našťastie nebudeme s tými monštrami bojovať len holými päsťami, k dispozícii budeme mať rozsiahly repertoár zbraní a výbavy.

Tá bude razantne ovplyvňovať vaše atribúty aj štýl boja, špeciálne pohyby a schopnosti, ktoré môže hráč používať vo svoj prospech. Jednotlivé časti brnenia prinášajú výrazné bonusy, ak si na seba oblečiete kompletný set.

Monster Hunter: World; tímový boj proti monštru

Určité kúsky výzbroja bude možné kúpiť za hernú menu, jadro Monster Hunter: World je ale vystavané okolo vyrábania svojho vlastného výstroja z materiálov vypadnutých z ulovenej dinosaurej koristi. Čo vedie k obľúbenému cyklu aktivít, kedy hráč opakovaným lovom, prípadne zberom prírodných surovín, postupne získava potrebné veci pre vylepšenie existujúceho brnenia alebo zbrane. To je samozrejme zásadné, ak máte v úmysle postaviť sa silnejším zvieratám a ich trofeje si potom zavesiť nad krb.

Ako dostať dinosaura do polepšovne

Znalci predchádzajúcich hier v Monster Hunter: World určite s radosťou privítajú svojich starých známych, pretože sa v tomto titule objaví všetkých 14 zbraní z dielov Monster Hunter 4 a Monster Hunter Generations. Hráči majú stále možnosť osedlať si a následne poraziť veľké zvieratá a v niektorých prípadoch sa to dá docieliť aj pomocou svojej primárnej zbrane, čo je v rámci série novinka.

Monster Hunter: World; Zabíjanie monštra Monster Hunter: World; Dangerous monster fight

Lovci budú mať k dispozícii nástroj Slinger, vzhľadovo pripomínajúci kušu, ktorý možno použiť ako hák pri zdolávaní strmých skalných stien, či ako prak slúžiaci na odlákanie nepriateľov. V inventári taktiež nájdete aj špeciálny plášť (v origináli nazvaný Mantle), vďaka ktorému sa môžete pred zrakmi neľútostných beštií schovať, alebo naopak divokých jašterov nalákať do teritória ich prirodzených nepriateľov a prinútiť ich k vzájomnému súboju.

A keďže by lokácie v Monster Hunter: World mali byť obrovské, pri stopovaní divokej zveri vám pomôžu „pátracie“ mušky. Úplne samostatné ale tiež nie sú, musíte im najskôr poskytnúť dostatok informácií o vašom cieli – pár stôp alebo vzoriek slizu postačí. Priateľský hmyz vás potom ľahko nasmeruje k tomu, čo práve hľadáte. A to nie je všetko – svojich drobných prieskumníkov môžete naučiť hľadať aj suroviny pre craftovanie, prípadne ich vycvičiť a zvýšiť tak ich efektivitu.

Monster Hunter: World; Plíženie

Monster Hunter: World – dni otvorených dverí v pralese

Ani vy na vašom monitore neradi často vidíte nápis „LOADING“? Ak ste odpovedali kladne, máte šťastie. Monster Hunter: World totiž bude prvým dielom v sérii odohrávajúcim sa v úplne otvorenom svete. Predchádzajúce hry boli vždy rozdelené na niekoľko zón, medzi ktorými nebolo možné cestovať bez toho, aby ste sa vyhli nahrávacej obrazovke.

Monster Hunter: World; Open world

V Monster Hunter: World na vás konečne čaká obrovská plocha na objavovanie bez loadingu a ďalších záležitostí narušujúcich plynulosť hry. Tvorcovia navyše sľubujú živý, dýchajúci ekosystém s pravidelným striedaním dňa a noci, čo je v hrách jeden z mojich obľúbených elementov.

Jednotlivé druhy zvierat majú svoje vlastné biorytmy a sú aktívne v rôznom čase. Je nutné s tým teda počas lovu počítať, aby ste nebehali pol dňa džungľou a jašter si v pokoji nespal niekde v brlohu. Rovnako tak môžete byť svedkami spontánnych útokov. Predátori sa v Monster Hunter: World totiž naozaj správajú ako predátori a zvesela prenasledujú a požierajú svoju korisť, ako im prikazujú virtuálne inštinkty. Za zmienku stojí tiež vizuálne spracovanie monštier a prírody všeobecne – je totiž absolútne dychberúce.

Monster Hunter: World; Monštrum požiera monštrum

Keď sa pred vami rozostúpi džungľa, z nej sa vyrúti čosi pripomínajúce prerastenú agamu, na dve sústa zhltne menšieho jaštera a rovnako rýchlo sa zase stratí v pralese, zostanete zízať s otvorenými ústami a priať si, aby sa nikde v blízkosti nevyskytoval jeho rovnako hladný braček.

Dinosaury sa pohybujú krásne realisticky, zároveň sú ale okorenené štipkou fantasy – takže napríklad pľujú oheň. Stretnutie s nimi preto bude naozaj napínavé a preverí vaše schopnosti na maximum. Keď dodám, že prostredie Monster Hunter: World je čiastočne zničiteľné, môžeme sa tešiť na veľa dynamických súbojov plných polámaných stromov a lietajúcich triesok.

Monster Hunter: World; Dragon monster

Monster Hunteri všetkých krajín, spojte sa!

Asi najvýraznejšou novinkou nového Monster Huntera ale bezpochyby bude kooperatívny režim až pre štyroch hráčov. To je pre mňa jedným z najväčších lákadiel, pretože loviť obrie dinosaury je síce cool, ale loviť obrie dinosaury po boku ďalších troch priateľov je ešte lepšie.

Zatiaľ nie sú známe podrobnejšie informácie a nie je teda jasné, či budete môcť s ďalšími ľuďmi prejsť celú hru, alebo sa bude dať pomoc privolať iba v niektorých situáciách. Ja som ale všetkými desiatimi pre možnosť absolvovať príbeh od začiatku do konca v sprievode partičky patrične drsných lovcov.

Monster Hunter: World; Team hunt

Monster Hunter: World sa javí ako návrat známej série vo veľkom štýle. Nový diel tohto akčného RPG prichádza s výrazne vylepšenou grafikou, možnosťou kooperácie až pre štyroch hráčov, zničiteľným prostredím a skutočne živým, otvoreným svetom, v ktorom bude radosť sa pokojne prechádzať a kochať okolitou faunou a flórou. Vydavateľ Capcom sľubuje, že pridať sa do radov Monster Hunter budete môcť už 26. januára 2018, a to na platformy PS4 a Xbox One, neskôr aj na PC. Šťastný lov!

i Pozrite sa na všetky články z hernej sekcie

HW nároky pre Monster Hunter: World PC

Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Bude oznámené Bude oznámené
Procesor Bude oznámené Bude oznámené
Grafická karta Bude oznámené Bude oznámené
DirectX Bude oznámené Bude oznámené
Operačná pamäť Bude oznámené Bude oznámené
Pevný disk Bude oznámené Bude oznámené
i Mohlo by vás zajímat

Monster Hunter: World vychádza na PS4 a Xbox One 26. 1. 2018 (PC verzia by sa mala objaviť na jeseň).

Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB04