Obnoviť stránku

Halo Infinite (RECENZIA Singleplayer) – Príbehová kampaň nenaplnila očakávania

• Autor: Filip Němec

Halo je bezpochyby najslávnejšou sériou konzol Xbox a nie je tak divu, že Halo Infinite malo byť úvodným titulom nových konzol Xbox Series X a Series S. Autori nakoniec potrebovali viac času a Halo Infinite tak vychádza s ročným oneskorením, fanúšikom série však prináša príbehovú kampaň nadväzujúcu na Halo 5 Guardians a samostatne dostupný free to play multiplayer, pričom v tejto recenzii zhodnotíme práve príbeh a kampaň Halo Infinite a na hru viacerých hráčov sa pozrieme v samostatnom článku.

Recenzia Xbox Series XDojmy z hrania (multiplayer)

Časti článku:


Halo Infinite (RECENZIA Xbox Series X) – Obsah článku

  1. Príbeh Halo Infinite nadväzuje na piaty diel
  2. Otvorený svet Halo pristane, nevie ho ale využiť
  3. Vystreľovací hák je skvelým osviežením hrateľnosti
  4. Halo Infinite potenciál Series X/S nevyužíva
  5. Kampaň Halo Infinite je sklamaním roka
  6. Recenzia Halo Infinite: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky na hru Halo Infinite PC

Príbeh Halo Infinite nadväzuje na piaty diel


Hoci v názve Halo Infinite chýba šestka, príbeh bezprostredne nadväzuje na koniec Halo 5 Guardians, keď po drvivej porážke ľudskej armády UNSC mimozemskou rasou Banished sa bezvládne telo Master Chiefa vznáša vo vesmíre medzi mŕtvolami ostatných vojakov. Master Chiefa však zachráni jeden z mála preživších, pilot UNSC, ktorý sa tak stane vaším parťákom. Avšak zatiaľ čo nadšený pilot očakáva cestu domov, Master Chief vidí pred sebou iba ďalšiu misiu. Armáda Banished sa totiž chce zmocniť Halo prstenca, obrovského vesmírneho objektu, ktorý dokáže zničiť všetok život v okolitom vesmíre.

Halo Infinite; gameplay: pilot

Zdroj: Vlastný

Pilot a záchranca Master Chiefa dáva príbehu o niečo ľudskejší rozmer.

Príbeh Halo Infinite nie je zlý a prekvapí vás hneď niekoľkými zvratmi aj skvelými filmami s fantastickou hudbou, ale má dva zásadné problémy – hráči neznalí prechádzajúcich dielov nebudú absolútne vedieť, čo sa deje, zatiaľ čo znalci série dostanú na pomery pôvodnej trilógie zaujímavú, ale vcelku plytkú zápletku vodnú skôr pre nejaký prológ ako záverečný diel druhej trilógie.

Aj ja som po šiestich rokoch od dohrania Halo 5 Guardians musel občas pauznúť hru a zavolať na pomoc Google vyhľadávač, aby som si oživil staré pojmy a súvislosti. Halo Infinite sa totiž absolútne nijako nesnaží pripomenúť príbehové pozadie celej série, nieto aspoň zrekapitulovať udalosti piateho dielu. Halo nováčikovia si budú klásť otázky ako kto je Master Chief, čo je a kde je Cortana, kto sú Covenanti a rasa Banished, neustále spomínaní, ale nikdy nevidení Forerunners a tak ďalej. A najhoršie je, že ani v nasledujúcich hodinách sa vysvetlenia základných pojmov nedočkáte. V poslednej tretine hry našťastie príjemný, ale nie príliš epický príbeh začne zapadať do seba, a tak dôjde aspoň na nejaké príbehové uspokojenie. Na pomery série, a najmä starších dielov od štúdia Bungie, som však čakal výrazne viac.

Halo Infinite; gameplay: Weapon AI

Zdroj: Vlastný

Cutscény reflektujú iba aktuálne dianie, zatiaľ čo potrebný kontext celému príbehu dodávajú po svete pohádzané audiodenníčky, čo samo o sebe nie je šťastná voľba, ako rozprávať príbeh.

Otvorený svet Halo pristane, nevie ho ale využiť


Jednou z najväčších noviniek Halo Infinite mal byť otvorený svet, s ktorým úspešne koketoval už piaty diel výrazným zväčšením jednotlivých úrovní, až Halo Infinite sa však zviezlo na vlne klasických open world strieľačiek typu Far Cry… alebo sa o to aspoň snaží. Celá hra je zasadená do otvorenej časti Zeta Halo prstenca, a zatiaľ čo niektoré príbehové misie sa odohrávajú v uzavretých priestoroch a sú striktne lineárne, inokedy máte iba známy cieľ misie a je iba na vás, čo cestou k nemu cez povrch prstenca budete robiť a koľko vedľajších zastávok absolvujete.

Môžete zaberať späť stanoviská UNSC, čo vám umožní rýchle cestovanie a privolanie si dopravných prostriedkov uľahčujúce pohyb v otvorenom svete, a ďalších strategických miest, ktoré teraz obsadili príslušníci rasy Banished. Ďalej je možné napríklad oslobodzovať vojakov UNSC alebo hľadať skill pointy na odomknutie nových vlastností obleku a debničiek so skinmi do multiplayera. Pretože Halo je o vojnovom konflikte doslova vesmírnych rozmerov, otvorenejší svet hre rozhodne pristane a ide o vítanú zmenu, bohužiaľ všetky aktivity sú si veľmi podobné. Halo Infinite chýba onen sandboxový šmrnc sérií Far Cry alebo Assassin's Creed, za čo môže do istej miery aj celkom rozľahlý, ale prázdny svet, ktorý okrem nepriateľských patrol a spomínaných stanovíšť neponúka nič zaujímavé.

Halo Infinite; gameplay: Zeta Halo

Zdroj: Vlastný

Po dohraní príbehu sa oproti iným hrám nepresuniete do stavu sveta pred poslednou misiou, ale môžete pokračovať v obsadzovaní stanovíšť a plnení ďalších vedľajších misií.

Problémom je tiež to, že vám hra nijako nepomáha v orientácii v otvorenom priestore – chýba akákoľvek minimapa či navigačná lišta (dostupný je iba radar z predchádzajúcich dielov), a tak budete neustále otvárať veľkú mapu, pričom pre mňa z nepochopiteľného dôvodu nedôjde k zastaveniu hry, ako by ste hrali nejakú online strieľačku. Kapitolou samou o sebe je potom ovládanie vozidiel, kedy zatáčate automaticky tam, kam sa pozeráte. Jednak sa teda nemôžete rozhliadať, čo je pre orientáciu v otvorenom svete celkom nutné, a zároveň je také ovládanie až otravne neohrabané.

Vystreľovací hák je skvelým osviežením hrateľnosti


Hoci Halo Infinite prináša novinky, ťaží najmä z hlbokej studnice zábavnej akčnej hrateľnosti s desiatkami skvelých zbraní a pútavého sci-fi príbehu. Autori však dobre odhadli, že zasadiť pôvodnú hrateľnosť do otvoreného sveta nestačí a k slovu tak prišiel vystreľovací hák. Pravda, v hrách vec známa roky, ale pre Halo sériu čerstvá novinka, bez ktorej si úprimne už ďalšiu Halo nedokážem predstaviť. V otvorenom svete logicky funguje najmä na rýchlejšie prekonávanie prekážok a šplhanie do výšin, ešte viac som si ho ale obľúbil v boji, kedy sa vďaka nemu môžete pritiahnuť k nepriateľovi a udrieť ho úderom zblízka, či si naopak priblížiť predmety postávajúce blízko a hodiť ich na nepriateľa.

Halo Infinite; gameplay: vystreľovací hák Halo Infinite; gameplay: UNSC vojaci Warthdog

Zdroj: Vlastný

Obrázok 1: Vystreľovací hák je skvelým rozšírením typickej (a už trochu ohranej) hrateľnosti. Obrázok 2: Pri zabranom stanovišti UNSC sa objavia vojaci, ktorí naskočia do vášho dopravného prostriedku.

Vystreľovaciemu háku sekunduje ešte niekoľko ďalších schopností, ako je napríklad stacionárny štít, ale ich prepínanie je dosť krkolomné, a tak som mal pre väčšinu hry aktívnu práve šikovnú kotvičku. Bez nej by akčné pasáže popravde pôsobili veľmi obyčajne, pretože aj keď máte k dispozícii obrovské množstvo skvelých zbraní, náplň misií a vedľajších aktivít sa rýchlo obohrá, a tak sa často pristihnete, že vás to neustále strieľanie prestáva baviť a okolo nepriateľov prešprintujete k cieľu misie. Samotný pocit zo streľby je totiž niečo, čo pôvodní autori, štúdio Bungie, robia teraz vo svojom Destiny oveľa lepšie ako súčasní tvorcovia Halo série.

Halo Infinite potenciál Series X/S nevyužíva


Nové Halo malo byť úvodným titulom next-gen konzol Xbox Series X a Series S a je rozhodne dobre, že sa tak nestalo. Halo Infinite totiž nie je dobrou vizitkou možností next-genu a po technickej stránke by nové konzoly skôr ťahali ku dnu. Hra rozhodne nie je škaredá, vizuálne však nepôsobí ako next-gen titul. Najmä otvoreným priestranstvám chýbajú detaily a prepracovanejšia hra svetiel a tieňov, skrátka akýkoľvek next-gen šmrnc, ktorý ale na Xboxe Series X hravo zvládli open world hry ako Far Cry 6 alebo Forza Horizon 5. Vizuálne hra pôsobí skôr ako titul pre Xbox One, kde Halo Infinite tiež vychádza, a to je tiež pravdepodobne hlavným dôvodom spomínaných nedostatkov.

Halo Infinite; gameplay: prelet Halo Infinite; gameplay: Zeta Halo

Zdroj: Vlastný

Výhľady do diaľav Zeta Halo prstenca mnoho krásy neponúka.

Na hre sa podľa mňa jasne podpísal vývoj na staršiu generáciu konzol a nejde ani tak o to, že pri pohľade z výšky neustále doskakujú nejaké textúry a tiene alebo narazíte na problémy s preblikávaním celých objektov, čo sa v open-world hrách skrátka môže stať. Halo Infinite má v sebe navyše aj ďalšie prvky vývojárskych barličiek typických pre predchádzajúce generácie konzol. V hre je napríklad nadmiera dlhých výťahových pasáží, ktoré sú ešte dokonca prerušené loadingovou obrazovkou. To mi príde v roku 2021 a vzhľadom na to, že sa bavíme o najväčšej exkluzivite Microsoftu na tento rok, takmer absurdné.

Kampaň Halo Infinite je sklamaním roka


Halo Infinite rozhodne nie je zlá hra, novo prichádzajúcich a menej náročných hráčov vlastne môže príjemne prekvapiť príbehom o supervojakovi, ktorého hrdinská štylizácia ani po rokoch neprestáva baviť. Fanúšikovia série však nedostali hru hodnú kvalít predchádzajúcich dielov a najmä pôvodnej trilógie od Bungie, pretože aj piaty diel mal aj napriek celkom zábavnej hrateľnosti k dokonalosti tiež ďaleko. Po technickej a vizuálnej stránke nakoniec nejde ani o sľubovanú vlajkovú loď next-gen konzol od Microsoftu. A to Halo Infinite vyšlo s ročným oneskorením a rovnako neobsahuje všetko sľúbené, ako napríklad kooperáciu pre dvoch hráčov, ktorá je dôležitou súčasťou série a pre otvorený svet sa priamo ponúka. Umelá inteligencia najmä ľudských parťákov z radov UNSC totiž nie je príliš bystrá.

Halo Infinite; gameplay: pevnosť Forerunners Halo Infinite; gameplay: Weapon

Zdroj: Vlastný

Uzavreté priestory aj modely postáv oproti exteriérom vyzerajú dobre.

Napriek tomu ma ale všetko to hranie Halo Infinite nakoniec bavilo. Aj keď súčasným autorom často vyčítam, že svoju prácu nerobia tak skvele ako štúdio Bungie, vedia s celou značkou dobre pracovať a ide nakoniec o ďalšie Halo, na ktoré by fanúšikovia série aj napriek svojim chybám nemali zabudnúť. Slabší a predovšetkým menej epický príbeh má nakoniec trošku iný, vďaka prítomnosti pilota ľudskejší nádych a otvorený svet spolu s vystreľovacím hákom je príjemnou, hoci v mnohých ohľadoch nedotiahnutou novinkou.

Za sklamanie z kampane Halo Infinite môžu najmä vysoké očakávania a vlastne aj podarený online multiplayer, ktorý síce nie je dokonalý, ale rozhodne je tou kvalitnejšou časťou Halo Infinite, na ktorú sa pozrieme v samostatnej recenzii, multiplayer totiž vychádza oddelene od kampane a úplne zadarmo vďaka free to play modelu.

Halo Infinite; gameplay: základňa Banished

Zdroj: Vlastný

Halo Infinite kladie viac otázok, než na koľko je schopné svojim príbehom odpovedať a niet pochýb o tom, že v nasledujúcich rokoch vyjdú ďalšie diely série Halo.

• Zdroje: Vlastné


Halo Infinite (RECENZIA)


Záverečné hodnotenie

FPS Halo Infinite vyvíja štúdio 343 Industries a vydáva spoločnosť Xbox Game Studios. Titul vychádza 8. 12. 2021 na PC, Xbox Séria X/S a Xbox One.

Táto recenzia bola napísaná pre Xbox Series X verziu. Kópiu na recenziu poskytol Microsoft.

Hodnotenie7/10 DOBRÁ
Verdikt:

Halo Infinite nenaplnilo vysoké očakávania ako po stránke príbehu, tak aj grafického spracovania. Novinky na čele s otvoreným prostredím sú síce vítaným spestrením, miestami však pôsobia nedotiahnuto. Príbehová kampaň Halo Infinite tak nie je vyložene zlá, má mnoho svetlých chvíľok a nakoniec ide o ďalšiu Halo pokračujúcu v príbehu Master Chiefa, fanúšikovia série však budú najskôr sklamaní.

Halo Infinite; recenzia

Klady

  • Otvorený svet Halo pristane (k dokonalosti má ale ďaleko)
  • Vystreľovací hák skvele zapadá do hrateľnosti
  • Obrovské množstvo nápaditých zbraní
  • Po dohraní príbehu môžete pokračovať v plnení vedľajších misií
  • Skvelý hudobný sprievod pri súbojoch a filmoch

Zápory

  • Oproti predchádzajúcim dielom málo epický a nevýrazný príbeh
  • Prázdny otvorený svet bez zaujímavých aktivít
  • Slabšie vizuálne spracovanie a technické problémy
  • Absencia minimapy a ovládania vozidiel
Filip Němec

Filip Němec

Hry boli mojím najlepším priateľom aj milenkou už od detstva. O hrách som začal písať už na strednej škole, čím som vysedávanie pri herných strojoch ospravedlňoval najskôr pred rodičmi a teraz pred manželkou. V minulosti som vo forme textu aj herných relácií prispieval do magazínov ako Games.cz, Eurogamer.cz či Zing.cz. V Alza Magazíne mám na starosti herné konzoly všetkého druhu a z hier potom najmä preteky, v osobnej rovine som navyše hlavným strojcom vyostrených diskusií medzi konzolistami a PC Master Race.

Halo Infinite multiplayer (DOJMY Z HRANIA Xbox Series X) – Obsah článku

  1. Multiplayer Halo Infinite sa vracia ku koreňom série
  2. Halo Infinite ponúkne perfektný pocit zo streľby aj pohybu
  3. Vystreľovací hák bude len za odmenu
  4. Na Series X beží multiplayer v 4K a takmer 120 fps
  5. Multiplayer Halo Infinite bude dostupný úplne zdarma
  6. Multiplayer Halo Infinite nebude len do počtu
  7. HW nároky na hru Halo Infinite PC

Multiplayer Halo Infinite sa vracia ku koreňom série


Halo 4 aj piaty diel s podtitulom Guardians sú skvelé hry, ale väčšina fanúšikov série mi dá pravdepodobne za pravdu, že na odkaz pôvodnej trilógie vytvorenej štúdiom Bungie autori úplne nedosiahli. Najviac to bolo viditeľné práve v online časti, ktorej hrateľnosť nejde maskovať epickým príbehom doslova vesmírnych rozmerov a peknými cutscénami. Multiplayer ukazuje hrateľnosť vo svojej kompletnej nahote a pre mňa osobne je potešujúce, že sa autori rozhodli odhodiť niektoré nepadnúce zvršky, ako sú pomocné trysky uľahčujúce pohyb alebo špeciálny útok Spartan Charge.

Halo Infinite; gameplay: smrť Halo Infinite; gameplay: prepadnutie zozadu

Zdroj: Vlastný

Vývojári nadväzujú na odkaz starších dielov a zatiaľ to vyzerá, že išlo o krok správnym smerom.

V Halo Infinite si budeme musieť vystačiť so šprintom, jednoduchým skokom a sklzom. Znie to ako málo, ale autori po, s trochou nadsadenia, prekombinovanom Halo 5 Guardians uvarili z tejto trošky ingrediencií multiplayerovú pochutinu pripomínajúcu rýchle, ale súčasne aj taktické klasiky na pomedzí legendárneho Counter-Striku a Call of Duty. Čím menej toho totiž máte v rukách, tým lepšie s tým musíte vedieť zaobchádzať.

Halo Infinite ponúkne perfektný pocit zo streľby aj pohybu


Výsledkom tak je veľmi zábavná hrateľnosť bez zbytočných pozlátok, ktorá z vás vyžmýka maximum. V tzv. Tech preview, ktoré možno v podstate označiť za multiplayer betu, sme mohli vyskúšať Bot slayer režim, kde proti sebe stáli 4 hráči proti 4 umelou inteligenciou riadeným protivníkom. Po krátkej úvodnej animácii predstavujúcej ostatných členov tímu sa bez zdĺhavého načítavania púšťate do akcie... a okamžite začnete vnímať surovosť online hry a zároveň jej sandboxovú náturu, ktorá je daná predovšetkým na mape voľne sa objavujúcimi zbraňami a podareným level dizajnom.

Halo Infinite; gameplay: mrtvé telá Halo Infinite; gameplay: streľba na blízko

Zdroj: Vlastný

Súboje sú veľmi intenzívne.

Každá zbraň funguje úplne inak a tiež pocit zo streľby je úplne odlišný, už po pár odohraných zápasoch ale začnete mať dobrý prehľad o tom, s akou puškou môžete do úzkeho koridoru a s ktorou bude vhodnejšie vyšplhať sa na vyvýšené miesto a vyčkať na príchod súpera. Trojica dostupných máp totiž nebola len neživými kulisami, ale hneď po pohybujúcich sa hráčoch druhou najdôležitejšou entitou, za ktorú by som vývojárov zo 343 Industries chcel naozaj pochváliť. 

Tak prirodzené, obyčajné, a pritom vizuálne krásne, ale hlavne funkčné prostredie som už dlho nevidel. Kým spočiatku pôsobia mapy len ako nepodstatné kulisy s krásnymi textúrami, po pár hrách si budete pripadať ako Emmet z filmu Lego Príbeh v okamihu, kedy konečne prezrie a uvidí potenciál kociek. Pred očami sa vám začnú ponúkať scenáre, ako tu vyskočíte na nenápadný kontajner, vyleziete na stenu nad ním a po preskočení na protiľahlý most sa dostanete do tyla nepriateľa.

Halo Infinite; gameplay: mapa Bazaar Halo Infinite; gameplay: mapa Live Fire Halo Infinite; gameplay: mapa Recharge

Zdroj: Vlastný

Beta test predstavil trojicu nových máp Bazaar, Live Fire a Recharge.

Vystreľovací hák bude len za odmenu


Halo Infinite dokazuje, že v jednoduchosti je krása, a hoci je pohybový arzenál supervojakov v hre viacerých hráčov dosť obyčajný, výsledkom sú epické súboje a to sa bavíme o zápasoch 4v4. Ani si netrúfam odhadovať, ako budú vyzerať bitky v režime Big Team Battle, kde sa môže súčasne stretnúť až 24 hráčov. Čo je príjemným okorenením tradičnej hrateľnosti (napriek tomu ale do celku skvele zapadajúcou novinkou), je vybavenie, ktoré možno podobne ako zbrane zbierať na vybraných miestach na mape. 

Vlani predstavené gameplay zábery z kampane ukázali stacionárny štít, ktorý môžete na akomkoľvek mieste postaviť pred seba, a tiež jednu veľkú novinku Halo Infinite. Vystreľovací hák nebude v multiplayeri oproti príbehovej kampani štandardným vybavením a považujem to jednoznačne za dobrý krok, nedokážem si totiž popravde predstaviť zápas, kde by 10 minút lietala osmička supervojakov vzduchom ako Spider-Man. Ako chvíľková výpomoc je však hák skvelý a slúži nielen na rýchle presuny, ale napríklad aj na pritiahnutie zbrane na diaľku.

Halo Infinite; gameplay: Bazaar Halo Infinite; gameplay: Live Fire

Zdroj: Vlastný

Level dizajn úrovní skvele podporuje dynamickú hrateľnosť.

Z ďalších predmetov som vyskúšal napríklad odrážač projektilov, ktorý vás na malú chvíľu aj zneviditeľní, či krátkodobé boost brnenie. To sa, akonáhle nie ste pod priamou paľbou, behom pár sekúnd dobije, čo ešte viac podčiarkuje veľmi rýchlu hrateľnosť postavenú na intenzívnych súbojoch. Akonáhle totiž niekomu uberiete časť života, viete, že má na mále, čo ale môže ovplyvniť vašu pozornosť a protihráčovi ukrytému v rohu s minimom života dať potrebnú sekundu naviac. Hral som na Xboxe Series X s Xbox ovládačom a zameriavanie teda nebolo tak presné ako s myšou, time to kill, teda čas potrebný na zabitie protivníka (respektíve množstvo jeho životov), sa však zdal byť vybalansovaný veľmi dobre.

Na Series X beží multiplayer v 4K a takmer 120 fps


Na to, že hra vychádza až o niekoľko mesiacov, je na tom multiplayer technicky veľmi dobre, problémy by som totiž mohol počítať na prstoch jednej ruky a nenechajte sa zmiasť článkami na internete o tom, ako je multiplayer zasekaný, hoci v prvých hodinách bolo skutočne veľmi ťažké dostať sa vôbec do hlavného menu. Mne sa napríklad hra snažila nahovoriť, že nemám do tech preview prístup a celkovému dojmu nepridala ani veľká aktualizácia webu Halo Waypoint, cez ktorú štúdio posielalo pozvánky, ale práve kvôli aktualizácii dorazili niektorým hráčom až o niekoľko hodín neskôr.

Halo Infinite; gameplay: Live Fire telo Halo Infinite; gameplay: Live Fire chodba

Zdroj: Vlastný

Po vizuálnej stránke vyzerá online časť Halo Infinite veľmi dobre.

Po pár hodinách ale stihli autori najväčšie problémy vyladiť a aj mimo plánované niekoľkohodinové okná testujúce maximálne zaťaženie serverov nebol problém behom pár sekúnd zohnať kolegov do partie. Len párkrát sa mi zhoršila odozva ovládania a obraz začal silno lagovať, poprípade preblikla niektorá textúra, čo je na pomery beta testu úplne normálne. Zabudnúť nejde ani na umelú inteligenciu nepriateľov, ktorí sa správali veľmi uveriteľne a predovšetkým nepodvádzali. Ak ste im vpadli do chrbta mimo ich zorného poľa, jednoducho si vás nevšimli, a to aj na vyššiu obťažnosť. Ako sa totiž blížil koniec testu trvajúceho tri dni, úroveň umelej inteligencie sa začala zvyšovať a väčšina zápasov bola napínavá do poslednej chvíle.

Vývojári na Xboxe Series X sľubujú 120 fps a zatiaľ to vyzerá, že svoj cieľ dodržia. Podľa analýzy Youtube kanálu VG Tech hra dosahovala priemerne 110 fps pri dynamickom 4K rozlíšení, čo je perfektný základ pre kvalitný multiplayerový zážitok. Na Series S už dokonca stabilných 120 fps multiplayer Halo Infinite zvláda, hoci za cenu nižšieho rozlíšenia. Na Series X a Xbox One X hra ponúkne dva režimy zameriavajúce sa buď na grafiku alebo na čo najvyšší počet FPS.

Halo Infinite; gameplay: voják Halo Infinite; gameplay: palice

Zdroj: Vlastný

Detailné sú ako modely postáv, tak aj zbrane.

Multiplayer Halo Infinite bude dostupný úplne zdarma


Autori v rámci testu poodhalili tiež celkové fungovanie hry viacerých hráčov, ktorá vyjde súčasne s príbehovou kampaňou, ale bude dostupná úplne zadarmo. Váš postup bude sledovať bezplatný Battle Pass, ktorý si vývojári otestovali už v Halo: The Master Chief Collection, ale jeho podoba v Halo Infinite vychádza skôr z hier ako je Call of Duty alebo Fortnite

Funguje ako reťazec odmien odvíjajúcich sa od úrovne vašej postavy a plnenia jednotlivých výziev, ktoré budú denné, týždenné, ale aj bez časového ohraničenia zamerané aj na jednotlivé ciele ako vyhrať určitý počet zápasov a podobne. Odmenou potom bude samozrejme nové vybavenie, skiny a ďalšie bonusy, ako napríklad XP boost.

Halo Infinite; gameplay: battle pass

Zdroj: Vlastný

Battle Pass funguje podobne ako v iných akčných hrách typu Call of Duty alebo Fortnite.

Na bezplatný Battle Pass bude nadväzovať, tak ako v iných hrách, jeho platený variant s exkluzívnymi odmenami, ku ktorým sa inak nepôjde dostať. Zatiaľ však nevieme, ako veľmi lákavé budú, a predovšetkým koľko Battle Pass bude stáť, v Bete bol totiž na zakúpenie iba za hernú menu. Vývojári však zatiaľ očividne robia všetko pre to, aby bola ekonomika hry viacerých hráčov priateľská. Aj v bezplatnom Battle Passe odmeny nepôsobia, že budú vyžadovať zdĺhavý grind, zatiaľ čo ten platený, tak ako v iných hrách, po čase nezmizne. Aj keď začne nová sezóna ponúkajúca nový platený Battle Pass, k tomu staršiemu sa stále pôjde dostať a plniť jeho výzvy, takže sa vám staršie odmeny neuzamknú.

Multiplayer Halo Infinite nebude len do počtu


Na Halo Infinite sú kladené tie najvyššie očakávania, a tak nie je divu, že autori požiadali o čas navyše a odložili hru až na tohtoročný koniec roka. Minuloročná prezentácia kampane zneistila aj niektorých skalných fanúšikov, avšak potom, čo som si mohol vyskúšať multiplayer, začínam Halo Infinite zase o niečo viac veriť. Ak sa totiž podarilo autorom pripraviť skvelú hrateľnosť pre hru viacerých hráčov, v kampani, kde využívajú vesmír vytvorený v predošlých rokoch, by tiež nemuseli šliapnuť vedľa.

Samotný multiplayer zatiaľ pôsobí veľmi sebavedome. Skvelé zbrane, vynikajúci level dizajn máp a jednoduchá, no zábavná hrateľnosť. To všetko s pravdepodobne spravodlivým battle passom, pričom to celé dostaneme úplne zadarmo a pevne verím, že v prípade tak veľkej exkluzivity si autori dobre postrážia, aby mikrotransakcie boli skutočne len príjemným, väčšinou iba vizuálnym bonusom.

Halo Infinite; gameplay: levitujúci vojaci

Zdroj: Vlastný

Čas od času hra predviedla menší bug, ako sú levitujúci hráči, na pomery beta testu som sa však skvele bavil.

Halo Infinite vyjde na PC, Xbox One a Series X/S koncom tohto roka, pravdepodobne v novembri alebo decembri. Hneď v deň vydania potom bude hra dostupná aj v knižnici Xbox Game Pass.

Tieto dojmy z hrania boli napísané pre Xbox Series X verziu hry.

• Zdroje: Vlastné, YouTube (VG Tech)

Filip Němec

Filip Němec

Hry boli mojím najlepším priateľom aj milenkou už od detstva. O hrách som začal písať už na strednej škole, čím som vysedávanie pri herných strojoch ospravedlňoval najskôr pred rodičmi a teraz pred manželkou. V minulosti som vo forme textu aj herných relácií prispieval do magazínov ako Games.cz, Eurogamer.cz či Zing.cz. V Alza Magazíne mám na starosti herné konzoly všetkého druhu a z hier potom najmä preteky, v osobnej rovine som navyše hlavným strojcom vyostrených diskusií medzi konzolistami a PC Master Race.

HW nároky na hru Halo Infinite PC



Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel i5-4440 or AMD 5 1600 Intel i7-9700K or AMD Ryzen 7 3700X
Grafická karta NVIDIA GTX 1050 Ti or AMD RX 570 NVIDIA RTX 2070 or AMD Radeon RX 5700 XT
Operačná pamäť 8 GB 16 GB
Pevný disk 50 GB (30 GB – iba multiplayer) 50 GB (30 GB – iba multiplayer)

• Zdroj: windowscentral.com (6. 12. 2021)

S akým herným PC na Halo Infinite?

Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

Alza GameBox Core GTX1650

Základná zostava:

Alza GameBox Core GTX1660 Super

Alza BattleBox Core RTX3060 Gungnir

Optimálna zostava:

Alza BattleBox Core RTX3060 Gungnir

Alza BattleBox Ryzen RX 6800 XT Master

Zostava pre náročných:

Alza BattleBox Ryzen RX 6800 XT Master

i Mohlo by vás zaujímať

Čo sme o Halo Infinite napísali predtým

Halo Infinite vyjde koncom roku 2020

• Novinka: 10. 6. 2019 • Autor: Filip Němec

Nedávne špekulácie o tom, že by Halo Infinite vyšlo ešte tento rok, sa ukázali ako nesprávne. Microsoft na E3 2019 oficiálne predstavil pripravovanú akciu od štúdia 343 Industries a potvrdil, že hra vyjde pri štarte konzoly Project Scarlett. Ten je stanovený na obdobie budúcich Vianoc, čaká nás teda zhruba ešte rok a pol čakania. Nepatrne skrátiť si ho môžete aspoň novým trailerom, ktorý nadväzuje na udalosti predchádzajúceho dielu.

Halo Infinite – E3 2019 – Discover Hope

Zatiaľ žiadne gamplay zábery, film je však renderovaný priamo v engine hry. A hlavne – je v ňom Master Chief!

Vo videu vydesený UNCS vojak počuje núdzové hlásenie a s údivom zisťuje, že kúsok pred jeho loďou sa vo vesmíre vznáša sám Master Chief. Toho za pomoci pár voltov preberie z núdzového režimu, a pretože je loď pod útokom, Chief sa okamžite dáva do boja. Bohužiaľ na gameplay zábery priamo z akcie ešte nedošlo, ale koniec traileru aspoň dáva nádej, že by sme sa mohli dočkať návratu umelej inteligencie Cortana.

• Zdroje: YouTube



Halo Infinite ponúkne splitscreen, vyjde už tento rok?

• Novinka: 29. 1. 2019 • Autor: Filip Němec

Od minuloročnej E3, kde bolo Halo Infinite odhalené, sme sa toho o chystanom pokračovaní legendárnej série veľa nedozvedeli. Niet sa ale čomu diviť, video z výstavy v Los Angeles nebolo ani trailerom na hru, ale len demonštráciou toho, čo pripravovaný Slipspace engine dokáže. Ten autori pripravujú pre novú generáciu Halo hier, dá sa teda očakávať, že Infinite, ktorá je v podstate šiestym dielom (Microsoft už skôr prezradil, že sa chce vykašľať na číslovanie nových Halo hier), nebude dielom posledným. Aj sami autori pripomínajú, že monumentálnosť Halo univerza ponúka stovky príbehov, ktoré možno rozprávať. Napokon, prvé tri diely sa odohrávali na rozmedzí len niekoľko málo mesiacov, takže priestor na ďalšie rozprávanie tu rozhodne stále je.

Halo Infinite – oznamujúci trailer z E3 2018 (trailer)

Viac ako trailerom na samotnú hru je toto video ukážkou možností nového Slipspace enginu. Detailné zábery na rôzne povrchy, hru svetla a tieňov a najrôznejšie detaily to len dokazujú. Záver videa je však parádny.

Z prezradených noviniek je veľmi zaujímavé ohlásenie splitscreenu a to až pre štyroch hráčov. Vývojári vraj aktuálne režim rozdelenej obrazovky testujú, nový engine by niečo také však mal zvládnuť. Z toho mám osobne veľkú radosť, splitscreen sa bohužiaľ v posledných rokoch z hier vytráca a tento prísľub jasne značí, že nový engine má čo ponúknuť. Väčšina hier totiž tento prvok neponúka nie z toho dôvodu, že by ho autori nechceli implementovať, ale najmä preto, že engine hry skrátka nie je schopný vypočítavať všetko dvakrát (v prípade rozdelenia obrazovky na dve časti).

Zároveň by súčasťou Infinite mala byť úprava brnenia podobne ako  v Halo 5: Guardians, pričom autori už niekoľkokrát v rozhovoroch spomenuli, že nový dizajn Master Chiefa bude trochu iný (ale predovšetkým bude veľmi cool, nech už tým teda myslia čokoľvek). Jeho vzhľad by mal vychádzať zo všetkých predchádzajúcich dielov, ale priniesť by mal aj niečo nové. Snáď sa autori nepustia do príliš veľkého experimentovania, nedávno šéfka štúdia Bonnie Ross v jednom z rozhovorov vyhlásila, že pri prevzatí značky od Bungie (aktuálne autori série Destiny) urobili niekoľko chýb. Snáď sa teda nebudú snažiť priniesť do zabehnutých poriadkov, medzi ktoré určite vzhľad legendárneho Johna-117 patrí, príliš veľa noviniek v snahe svoje chyby napraviť.

Halo Infinite; screenshot: krajina

Halo Infinite by malo pokračovať v nastavenom štýle posledných rokov, kedy sa akčné strieľačky vydávajú do čím ďalej viac otvorenejších svetov, hoci nemusí ísť o klasický open world. Nový Slipspace engine je podľa všetkého vytvorený aj na také potreby, napokon už aj prvé diely Halo mali koľkokrát veľmi ďaleko do klasického akčného koridoru.

Vyjde Halo Infinite už tento rok?

Hlavnou otázkou samozrejme zostáva, kedy Halo Infinite vlastne vyjde. Predstavenie na E3 2018 bolo skôr v štýle: „áno, robíme na novom Halo, ale nejako čoskoro ho nečakajte“ a ja tomu rozhodne verím. Zatiaľ sme nevideli jediný screenshot z hry a sami autori nevynechajú akúkoľvek príležitosť na zdôraznenie toho, že ich ešte čaká veľa práce. Súčasťou E3 prezentácie Microsoftu bolo aj vyhlásenie, že už pracujú na novej generácii hernej konzoly Xbox, takže sa z počiatku predpokladalo, že pôjde skôr o štartovací titul novej generácie.

Neskôr sa však vyrojili neoficiálne historky o tom, že by Halo Infinite malo vyjsť už v roku 2019, hoci len v rámci príbehovej kampane, online multiplayer by nasledoval až o rok neskôr. Osobne tomu príliš neverím, zatiaľ totiž všetko nasvedčuje tomu, že autori sú naozaj ešte na začiatku vývoja a tento rok sa nového Halo nedočkáme. Možné je ale všetko. Manažér značky Frank O'Conner sa v nedávnom rozhovore nechal počuť, že je „extrémne šťastný“ ako sa už teraz hrá multiplayer, hoci veľa zmien ešte bude nasledovať. Pokiaľ už, podobne ako ja, slintáte nad Halo Infinite, pozrite sa aspoň na novo uvoľnený artwork s tromi obeliskmi. Autori k nemu nedali žiadny komentár, ak vám teda napadne, čo by sme z neho mali vyčítať (a či vôbec niečo), dajte nám vedieť v komentároch.

Halo Infinite; artwork: obelisk

Halo Infinite je v súčasnosti bezkonkurenčne najočakávanejším titulom od Microsoftu, už teraz však máme potvrdené, že vyjde ako na Xbox One tak aj na PC a mal by byť taktiež súčasťou programu Play Anywhere.



Halo Infinite je plnohodnotné pokračovanie piateho dielu

• Novinka: 20. 8. 2018 • Autor: Filip Němec

Smršť nových hier na PC a Xbox One bola na prebehnutej E3 2018 zo strany Microsoftu naozaj znamenitá. Veľké ovácie si samozrejme vyslúžilo oznámenie nového Halo Infinite, vlna nadšenia sa však opäť upokojila, keď sme od tej doby o novom Halo nič nepočuli a zo samotného predstavenia je evidentné, že s vydaním nemáme v najbližšej dobe počítať. Fanúšikov tiež trápila absencia číslovky v názve, a hoci koniec predchádzajúceho dielu si o nadväzujúce pokračovanie priamo hovorí, bolo tu nebezpečenstvo, +++ že by mohlo ísť „len“ o nejaký spin-off, hoci s Master Chiefom v hlavnej úlohe.

Halo Infinite; screenshot: mariňáci

Halo Infinite ako prvá hra pobeží na novovytvorenom Slip space engine, ktoré štúdio 343 Industries vytvorilo nielen pre nové Halo, ale aj svoje ďalšie hry.

Informačné ticho tak prerušil Jeff Easterling zo štúdia 343 Industries, ktorý potvrdil, že chystané Halo Infinite je plnohodnotným pokračovaním a pokojne by sa mohlo volať Halo 6. Čaká nás tak pokračovanie rozpísaného príbehu a ešte s legendárnym Master Chiefom v hlavnej úlohe, takže je rozhodne na čo sa tešiť. Halo Infinite je však ešte len v začiatkoch vývoja, trailer na E3 mal ukázať najmä možnosti nového Slip space enginu, ktorý v štúdiu novo vyvinuli. Vlastne by sme sa vôbec nečudovali, keby nové Halo bolo štartovacím titulom nového Xboxu.

Halo Infinite zo začiatku možno len s príbehovou kampaňou

Nedlho predtým tiež prišiel server Thurrott (ten samotné odhalenie Halo Infinite prežité už pred E3 2018) s informáciou, že Halo Infinite by pri vydaní mohlo obsahovať len singleplayer časť a online multiplayer by bol do hry pridaný až niekedy v roku 2020. Táto správa tak predpovedá vydanie Halo Infinite na 2019. Je však tiež dosť možné, že na budúci rok si Microsoft nechá k Gears of War 5 a Halo Infinite si pošetrí až na 2020.

Halo Infinite; screenshot: príbeh

Fanúšikovia série môžu hádať, o čom Halo Infinite bude, scenáristi však majú veľa možností, ako druhú trilógiu tejto space opery zakončiť. Možno, že sa nejaké novinky dozvieme na Gamescome 2018.

Skrátiť čakanie si budeme môcť seriálom na motívy práve hernej série Halo, ktorú pripravuje stanica Showtime v spolupráci so Stevenom Spielbergom. Réžie by sa mal ujať Rupert Wyatt, ktorý sa preslávil napríklad snímkou Rise of the Planet of the Apes. Scenár už má byť takmer dokončený a samotné natáčanie má začať veľmi skoro. Hlavnou postavou potom nebude nikto iný ako práve legendárny Master Chief, čo je rozhodne dobrá správa. My tomuto ambicióznemu pokusu o seriál podľa videohernej predlohy držíme päste.



Microsoft na E3 oznámil Halo Infinite

• Novinka: 13. 6. 2018 • Autor: Filip Němec

Čo sa očakávalo, to sa stalo skutočnosťou. Ďalší diel zo série Halo je oficiálne oznámený a nesie aj odhadovaný názov Halo Infinite. Na hre samozrejme pracuje štúdio 343 Industries, ktoré na E3 priviezlo veľmi pekný trailer, ktorý je zároveň prezentáciou nového enginu Slipspace. Ten vytvorili špeciálne pre potreby nového Halo, v ktorom sa opäť objaví Master Chief, pravdepodobne rovno v hlavnej úlohe. Hre ako takej sa však nikto viac nevenoval, išlo tak skôr o oznámenie, že sa na novom Halo naozaj pracuje, ale nemáme ho očakávať nejako skoro. Najbližším možným termínom sa zdá byť koniec budúceho roka.

Halo Infinite; screenshot: brána Halo Infinite; screenshot: výstroj

Obrázok 1: Nové Halo fanúšikov značky samozrejme potešilo, ale informačné embargo, ktoré Microsoft hneď po zverejnení traileru zaviedol, už nie. Obrázok 2: Vzhľadom na významnosť hry je trochu zarážajúce, že sa na pódiu počas prezentácie neobjavil nikto z 343 Industries.

Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB12