Obnoviť stránku

V Gods & Monsters (OZNÁMENIE) rozpráva Homér neuveriteľné báje

Aktualizované

Prezentácia Ubisoftu na výstave E3 2019 bola plná protikladov. Síce sa nám predstavilo veľké množstvo zaujímavých titulov na rok dopredu, ale takmer žiadny z nich nepatril k šokujúcim prekvapeniam, pretože detaily o nich prekĺzli vývojárom medzi prstami už týždne pred oficiálnym začiatkom veľtrhu. Jednému z nich sa však podarilo odolať zvedavcom, vďaka čomu Gods & Monsters príjemne rozvírilo pokojný priebeh show. Máte radi antické báje?

Oznámenie

Gods & Monsters; wallpaper: cover

• Žáner: Open world akčná adventúra • Multiplayer: Nie? • Vývojár: Ubisoft Québec • Vydavateľ: Ubisoft • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One, Switch, Stadia (25. februára 2020) • Homepage: www.ubisoft.com/en-us/game/gods-and-monsters/ • Čeština: Áno?


Gods & Monsters – Oznámenie

  1. Gods & Monsters ukazujú Olymp v kríze
  2. Súbojový systém spoliehajúci sa na akrobaciu
  3. Rozprávka na obrazovke
  4. HW nároky pre Gods & Monsters PC

Gods & Monsters ukazujú Olymp v kríze

• Oznámenie: 12. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec

Je mi veľmi sympatické, že spoločnosť Ubisoft umožňuje svojim dcérskym štúdiám občas oddýchnuť si. Príkladom môže byť pobočka v kanadskom Québecu, ktorej zamestnanci pracovali dňom i nocou na sprostredkovaní dokonalého zážitku v rámci Assassin's Creed Odyssey. Určite nebudem ďaleko od pravdy, keď napíšem, že okrem desiatok hodín pred monitorom počítača strávili neuveriteľne dlhý čas aj štúdiom kníh a dobových reálií, aby nasali správnu atmosféru antického Grécka. Ich titul však vyletel z rodinného hniezda a v súčasnosti teší hráčov druhou várkou príbehových DLC. Tvorcovia musia mať v srdciach prázdno a na podnebí ešte chuť balkánskeho vína.

Gods & Monsters – E3 2019 (trailer)

Nenechajte sa zmiasť rozprávkovo ladenou atmosférou, Gods & Monsters na vás bude pravdepodobnosť zosielať jedno mýtické monštrum druhým.

Možno preto sa rozhodli neopustiť oblasť Egejského mora a využiť svoje vedomosti trošku iným spôsobom. Dejepisné presnosti idú totiž v Gods & Monsters stranou, tu sa bude páčiť predovšetkým milovníkom antických povestí a bájí. Starovekí Gréci veľmi radi vymýšľali heroické príbehy, kde sa medzi sebou doberali ľudom podobní bohovia a pozemšťania potom museli trpieť ich malicherné nálady, často spojené s hnevom a menšou prírodnou katastrofou. Lenže čo si nadprirodzenou mocou vybavené bytosti počnú, keď proti nim vyrazí niekoľkonásobne silnejší nepriateľ s podlými praktikami? Obrátia sa na ľudské plemeno, aby ich spasilo.

Podobný scenár si nalinkovalo aj štúdio Ubisoft Québec pre svojho udatného hrdinu Fenyxa, ktorý beží božským bytostiam na pomoc. Obyvatelia Olympu sú obkľúčení na Ostrove armádou monštier arcinepriateľa Typhona, posledného potomka titanskej matky zeme, Gaie. Obor so stovkou dračích hláv, z ktorého hrude vychádza ľudský, psí a býčí hlas, má gréckym bohom čo oplácať. Chcel totiž zvrhnúť samotného Dia ako pomstu za pád Titanov v predchádzajúcej prehranej vojne (poznáme napríklad z pôvodného God of War). Počas svojej vendety splodil jednu potvoru za druhou – Kerbera, nemejského leva, Sfingu, Hydru a mnohých ďalších, ktorí zaplavili krajinu smrteľníkov.

Gods & Monsters; screenshot: Fenyx

Mladý hrdina Fenyx bude musieť v Gods & Monsters využiť to najlepšie zo svojho pohybového a súbojového registra.

Uznajte sami, že takéto zasadenie priamo láka siahnuť po štíte a meči a vydať sa v ústrety pekelným stvoreniam a poslať ich k brehom Styxu, nech si tam s nimi Hádes robí, čo chce. Ak prihliadneme k tomu, že našu hrdinskú púť bude opisovať rozprávač Homér, ktorý sa určite nebál v rámci budovania príjemného napätia udalosti zveličovať a prifarbovať, máme sa na čo tešiť. Fenyx sa bude musieť poriadne oháňať, aby všetkých Gorgonov, Kyklopov, Harpie a ďalšiu háveď vyprevadil z Attiky a zaistil tak ľudstvu pokojný život. Očakávam, že sa počas našej púte stretneme s radom bohov (nehneval by som sa, keby sa ich podarilo nejako vtipne karikovať) a polobožských hrdinov gréckej mytológie (čo takto Herakles alebo Theseus?), čo pri srdiečku určite zahreje všetkých fanúšikov klasickej literatúry.

Súbojový systém spoliehajúci sa na akrobaciu

Nutkavú túžbu opustiť históriou spútané reálie možno cítiť z Gods & Monsters na každom kroku. S každým detailom, ktorý sa z nádejného projektu quebeckého štúdia Ubisoft odkryje, rastie môj pocit, že sa tvorcovia chceli trošku vyblbnúť a popustiť uzdu svojej fantázie. Veľmi dobre sa to dá demonštrovať na súbojovom systéme, ktorý je výrazne odlišný od Assassin's Creed Odyssey, na ktorom štúdio predtým pracovalo. Tam, kde sa grécke šíky spoliehajú na taktiku, vykrývanie štítom a protiútoky, Gods & Monsters ponúka slobodu pohybu, vzdušné útoky a previazanosť ohybov a rozsievania rán napriek zvyšujúcemu sa počtu nepriateľov. Pravdepodobne sa tak budeme blížiť viac ku hack and slash zážitku, ale na klasickú bojovku by som to tiež nevidel.

Spoločne so slobodným systémom boja súvisia pohybové zručnosti mladého Fenyxa. Jeho register akrobatických trikov začína na klasickom dvojskoku a trojskoku, ale postupom času sa dopracujete ku krídlam spomaľujúcim pád z veľkých výšok alebo k útočnému uppercutu, ktorý možno využiť na výskok na nedosiahnuteľné plošinky. Všetky svoje vlastnosti budete v priebehu hry zlepšovať (podobne ako brnenie a meč), takže začnete objavovať nové zákutia v preskúmaných lokáciách. Podľa tvorcov bude naozaj čo prehľadávať. Otvorený svet má mať niekoľkonásobne väčšiu rozlohu ako Assassin's Creed Odyssey, ale vraj nebude hrať tak veľkým množstvom detailov ako posledný diel zabijackej série.

Gods & Monsters; screenshot: prostredie Gods & Monsters; screenshot: lokácia

Tvorcovia síce tvrdia, že ich titul Gods & Monsters nie je tak detailný ako Assassin's Creed Odyssey, ale aj tak vyzerá nádherne.

Rozprávka na obrazovke

Možno patríte medzi šťastlivcov, ktorí si už mohli zahrať exkluzívny titul pre Nintendo Switch The Legend of Zelda: Breath of the Wild, mnohými považovaný za hru desaťročia. Práve priaznivci tejto značky už stihli pokrstiť Gods & Monsters ako UbiZeldu a nemožno sa im veľmi čudovať. Môže za to predovšetkým podobne vystavaná audiovizuálna stránka, ktorá každého hráča očarí pestrými farbami a skvelým hudobným podkresom. Ubisoft Québec sa samozrejme priamemu porovnaniu nebráni, ale obhajuje svoj titul tým, že je výrazne odlišný, čo nezistíme, kým si ho sami nezahráme. A nebudeme čakať nijako dlho, pretože Gods & Monsters vyjde 25. februára 2020 na PC, PS4, Xbox One, Switch a Google Stadia.

• Zdroje: YouTube (Ubisoft North America), IGN

iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie. Ďalšie novinky zo sveta hier, eSportu a technológií nájdete na facebooku a instagrame Alza Gaming.

HW nároky pre Gods & Monsters PC


Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Bude oznámené Bude oznámené
Procesor Bude oznámené Bude oznámené
Grafická karta Bude oznámené Bude oznámené
DirectX Bude oznámené Bude oznámené
Operačná pamäť Bude oznámené Bude oznámené
Pevný disk Bude oznámené Bude oznámené
i Mohlo by vás zaujímať

Gods & Monsters vychádza 25. februára 2020 na PC, PS4, Xbox One, Switch a Google Stadia. O novinkách vás budeme informovať.

Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB18