Obnoviť stránku

Ghost Recon Breakpoint (RECENZIA) – Nomád mal zostať v Bolívii

Aktualizované

Keď sa na začiatku mája objavila správa, že sa chystá nový diel taktickej kooperačnej akcie Ghost Recon Breakpoint, rad hráčov dovtedy hrajúci bolívijské dobrodružstvo Wildlands začala opatrne oslavovať a tešiť sa na survival prvky, ktoré vyzerali naozaj dobre. Pesimisti sa však obávali nastavovanej kaše, ktorú vie občas Ubisoft uvariť zo svojich úspešných titulov. V našej recenzii sa dozviete, kto mal nakoniec pravdu.

Recenzia (PS4 Pro)NovinkyDojmy z hrania (PS4 Pro)Dojmy z Gamescomu 2019Preview


• Žáner: Taktická strieľačka • Multiplayer: Áno (online, co-op) • Vývojár: Ubisoft Paris • Vydavateľ: Ubisoft • Platformy a Dátum vydania: PC – Epic, PS4, Xbox One (4. októbra 2019); Stadia (November 2019) • Ghost-recon.ubisoft.com • Čeština: Áno (text)


Časti článku:


Obsah recenzie Ghost Recon Breakpoint (PS4 Pro)

  1. Slepá spravodlivosť podľa vojnového veterána
  2. V Ghost Recon Breakpoint si pripadáte ako handra na palici
  3. 3, 2, 1, páľ! A ide sa ďalej...
  4. (Ne)inteligencia nepriateľov je na smiech
  5. Potenciál nových prvkov Ghost Recon Breakpoint nevyužitý
  6. Psík a mačička varili tortu
  7. Druhovia v zbrani posúvajú zážitok z Ghost Recon Breakpoint o poznanie vyššie
  8. Kde sa stala chyba?
  9. Recenzia Ghost Recon Breakpoint: záverečné hodnotenie
  10. HW nároky na hru Ghost Recon Breakpoint PC

Slepá spravodlivosť podľa vojnového veterána

• Recenzia: 10. 10. 2019 • Autor: Jakub Němec

Nebudem vám klamať, ja som patril do skupiny hráčov, ktorí sa na Ghost Recon Breakpoint obozretne tešili, a čakal som, či vývojári splnia sľuby promptne ohlásené počas veľkolepého oznámenia pokračovania tejto taktickej kooperačnej strieľačky. Všetko totiž vyzeralo veľmi dobre, možno až príliš – zachovanie pôvodnej hrateľnosti, nové survival mechaniky, ostrov s pestrým biotopom, nádherný audiovizuál a záporák s poriadnym potenciálom. Áno, práve postava bývalého Ghost Cole D. Walkera v podaní sympaťáka Jona Bernthala na seba okamžite strhla pozornosť a vývojári to značne využívali v atmosférických traileroch, v ktorých predstaviteľ Punishera hovoril zastrene tajomným hlasom a varoval všetkých odvážlivcov pred vstupom na ostrov Auroa.

Ghost Recon Breakpoint; screenshot: cover

Súboje proti dronom patria k tým najväčším výzvam v Ghost Recon Breakpoint.

Tu sídli fiktívna spoločnosť Skell Industries, ktorá sa predstavila už vo Wildlands a produkuje technológie pre žiarivé zajtrajšky ľudstva. Lenže keď sa zbehlí a vojnou ostrieľaní agenti (tzv. Vlci) pod vedením Walkera rozhodnú vziať tento kus pevniny na súboj a prekopať nástroje budúcnosti na smrtiace prostriedky, musia zakročiť špecialisti. Potom, čo sa teda ostrov odmlčal a v okolí sa začali diať podivné nehody, bol na miesto povolaný tím Ghost spolu s vašou postavou (Nomádom), ale hightech drony ich rozmetali skôr, než sa stihli rozpozerať. Práve s takto rozdanými kartami sa vrháte vpred – bez výbavy, proti početnej a technologickej prevahe nepriateľov a s pár kamarátmi (ak ich zoženiete) pokrývajú váš chrbát, čo by mala byť záruka akčnej jazdy. Ale bohužiaľ sa zadrhne skôr, než sa stačí poriadne nadýchnuť.

Najväčší problém rozprávania netkvie v mierne naivnom a veľmi predvídateľnom scenári, ani v hereckých výkonoch, ale predovšetkým v rozdrobenosti celého zážitku. V Ghost Recon Breakpoint od vás totiž stále niekto niečo chce a v prípade, že zareagujete na každé zúfalé volanie miestnych obyvateľov, čoskoro stratíte niť príbehovej linky. Tá je odhaľovaná pomocou rôzne rozosiatych informácií a filmových sekvencií, ktoré sú nádherne graficky podarené, ale občas škrípe dabing postáv. Postupom času sa tak dozviete nielen o páde spoločnosti Skell, ale aj o motivácii Walkera vďaka spomienkam nomádov na ich spoločné misie. Čriepky začnú vytvárať zaujímavú mozaiku a občas sa pristihnete, že veliteľovi Vlkov celkom rozumiete, aj keď nesúhlasíte s jeho metódami.

Ghost Recon Breakpoint Walker Scene I Alza Magazín (Gameplay, PS4 Pro, No Commentary)

Na chvíle, kedy sa v príbehu objaví Cole D. Walker v podaní Jona Bernthala, sa budete tešiť, pretože patrí k tomu najlepšiemu v Ghost Recon Breakpoint.

V Ghost Recon Breakpoint si pripadáte ako handra na palici

Napriek tomu, sa napätie vytráca v obrovskom kvante veľkých a malých questov. Nechcem tvrdiť, že by si tvorcovia pri ich navrhovaní vybrali len úplne slabé chvíľky, pretože stredne až dlhšie trvajúce úlohy majú slušné príbehové pozadie, no ich náplň sa po dvoch-troch hodinách začne opakovať v takej miere, že sa musíte pýtať, prečo by ste mali vypočuť žiadosti o ich splnení. Vo svojej podstate sa totiž vždy presuniete do niektorej z provincií na mape, najlepšie úplne na druhú stranu ostrova, a tam to kompletne vystrieľate, aby ste zistili, že sa následne musíte vydať ešte niekam inam, opäť najmenej päť kilometrov ďaleko, a tam to celé zopakovať. Po tomto martýriu dostanete chabú odmenu a môžete pokračovať s ďalším, genericky podobným zadaním.

To vyzobávanie otázničkov a dôležitých miest na mape je pre tituly Ubisoftu s open world mechanikami typické, ale v prípade Ghost Recon Breakpoint mi pripadalo, že už je to cez čiaru. V rebootovaných dielach Assassin's Creed Origins a Odyssey sa questy spájali s významným miestom či osobu, v The Division 2 na vás čakali tuhé súboje proti záludným nepriateľom a vo Far Cry sa môžete aspoň baviť šialenými kúskami... vedľa toho Breakpoint pôsobí ako relatívna (nechcem použiť to slovo, ale...) nuda. Keď náplň misií zmiešate s úplne nelogickým rozmiestnením zadávateľov úloh (určite stretnete dvoch vedcov uprostred ľadovcového svahu, ako len tak sedia pri motorke a čakajú na vás, že?), začnete si búchať na čelo.

Ghost Recon Breakpoint; gameplay: kríza Ghost Recon Breakpoint; gameplay: história Ghost Recon Breakpoint; gameplay: priatelia

Počas hlavnej príbehovej kampane si na zadok zo scenára, ktorý sa radí skôr ku klasickej béčkovej produkcii, nesadnete, určite nie z radu „prekvapivých“ veľkolepých okolo neporušiteľného priateľstva a krutej zrade. Osobne som sa najviac tešil na flashbackové sekvencie.

Všetky vyššie uvedené nešváry možno do istej miery zmierniť: miesto pobehovania po nádherne spracovaných, ale v podstate pustých lokáciách, si vezmete helikoptéru, čo dosť urýchli váš postup, alebo využijete rýchle cestovanie cez záchytné tábory (rada pre nováčikov – kedykoľvek môžete objaviť vďaka rozhovorom alebo hacknutým počítačom niektorý z bivakov, urobte tak, ušetrí vám to more času, nákresy zbraní objavíte neskôr). Vedľajšie a frakčné questy si môžete dávkovať ako výplň medzi misiami hlavnej kampane. Občas ponúknu osvieženie, ale inak veľmi rady upadajú do ubíjajúcejo stereotypu, z ktorého vás vytrhnú až filmové sekvencie, najlepšie s Jonom v hlavnej úlohe.

3, 2, 1, páľ! A ide sa ďalej...

Toto všetko by sa dalo s privretými okom zhodiť zo stola, keby bol v Ghost Recon Breakpoint zábavný gunplay, lenže ani tu počin Ubisoftu pobočky z Paríža nijako neexceluje. Musím oceniť, že branci v miestnej vojenskej posádke nie sú žiadni hltači munície ako vo Wolfenstein: Youngblood alebo v The Division 2, pretože nech je nepriateľ akokoľvek silný, jedna rana do oblasti lebečnej ho spoľahlivo vyradí zo zoznamu pozemskej existencie (v prípade niektorých obrnenejších chlapcov sú potrebné rany dve), ale zároveň je tento prvok tiež kameňom úrazu. K atmosférickým prestrelkám totiž dôjde až vo chvíli, keď niečo pokazíte, inak si pripadáte ako na strelnici, predovšetkým keď sa, ako ja, zameriate na povolanie snipera.

Ghost Recon Breakpoint SKELLY Facility I Alza Magazín (Gameplay, PS4 Pro, No Commentary)

Plnenie misie pri hraní s jedným hráčom môže končiť objavením vašej postavy, ale s troškou cviku nebudete mať súpera, kým nepríde jednotka Vlkov so smrtiacimi dronmi.

Spoločne s podivne konajúcou umelou inteligenciou, na ktorej si schladíme záhu o pár riadkov nižšie, budete strojovo opakovať dookola: použiť dron – označiť nepriateľa – zamieriť na hlavu – nájsť rozprchnutých protivníkov – doraziť ich. Po prvej hodine hrania, kedy sa zoznámite s pravidlami miestneho sveta, okamžite odpadá akýkoľvek strach z nepriateľov, pretože ich budete zabíjať po desiatkach aj na vyššej obťažnosti bez toho, aby ste sa zapotili. Jediným problémom je hliadkujúci (a po chvíli dosť otravný) lietadlový dron, ktorý vám EMP pulzom vyradí technológie a vyšle na vás elitné komando Vlkov s ich lietajúcimi smrteľnými strojčekmi.

(Ne)inteligencia nepriateľov je na smiech

Práve vyspelá technológia vám bude hlavným súperom, pretože ľudské NPC odpravíte bez problémov. Zjavne za to môže ich príslušnosť k tzv. zeleným (bez)mozgom. Človek by povedal, že členovia elitného komanda dokážu premýšľať a poriadne vám zakúria. Chyba lávky, na ostrove Auroa sa pohybujú degenerovaní jedinci bez pudu sebazáchovy. Obľúbené kratochvíle ako krytie sa za drôteným plotom, vybuchujúcim sudom či listnatým krovím sú len špičkou ľadovca. Páni pod vedením vašej Nemesis Walkera sa totiž dokážu zastaviť počas prestrelky uprostred priestranstva a nečinne zízať na odistený granát alebo čakať, než ich dostanete medzi svoje mieridlá.

Ghost Recon Breakpoint; gameplay: výsluch Ghost Recon Breakpoint; gameplay: quest Ghost Recon Breakpoint; gameplay: vlci

Kooperácia s umelou inteligenciou nepatrí k tomu najlepšiemu na poli open world hier. Objavujú sa na šialených miestach, odpovedajú na nepoložené otázky a nereagujú na provokatívne správanie. Vlastným dronom musíte do nepriateľa v podstate naraziť, aby si ho všimol.

Povestná je tiež vojenská apatia, aby sa odvážni muži a ženy dokázali vyrovnať so stratou druha v poli. Operatívci v Ghost Recon Breakpoint zrejme prešli lobotómiou či viacsemestrálnym kurzom nihilizmu, pretože smrť spolubojovníka ich vôbec nerozhodí, podobne ako výbuch auta alebo pád helikoptéry z nebies (hliadky môžu stáť len 50 metrov od seba a vy ich môžete separátne voľne likvidovať). Tiež ma zaráža, že si nedokážu na pomoc zavolať jednotku Vlkov, keď sú v kríze (objaví sa len po odhalení dronom). Tým dostáva proklamovaný survival mechanizmus dosť na frak, je len do počtu a celkovo pôsobí skôr zbytočne.

Potenciál nových prvkov Ghost Recon Breakpoint nevyužitý

Nechápte ma zle, veľa inovácií by v praxi mohlo fungovať veľmi dobre, ale tvorcovia vás nijako nedotlačia, aby ste ich aktívne používali. Doplnenie výdrže pitím vody, zber rastlín spojený s výrobou jedla či príprava v bivaku, kde si na hodinu určíte posilnenie niektorého z atribútov (presnosť, zisk skúseností, odolnosť, výdrž atď.), Vyzerajú na papieri veľmi dobre, ale na bojisku som ich vplyv nijako zásadne nepocítil. Jediným faktorom významnejšie ovplyvňujúcim môj pohyb na bojisku boli krízové zranenia, ktoré obmedzili pohyblivosť alebo presnosť. Vyriešil som ich však adrenalínovou injekciou a následnou bandážou, načo som behal ako zajac po poli, čo veľmi reálne nepôsobí.

Ghost Recon Breakpoint Villa Gunfight I Alza Magazín (Gameplay, PS4 Pro, No Commentary)

Survival prvky v Ghost Recon Breakpoint by mali zmysel, ak by spolu vaši protivníci kooperovali viac než len na úrovni pokrikovania. Bohužiaľ sa nepriatelia veľmi nepredvádzajú a slúžia len ako pohyblivé terče.

Psík a mačička varili tortu

Samotnú kapitolu si zaslúži text o výbave, ktorou váš bojovník postupne aktualizuje doplnky z nájdených debien, padlých nepriateľov či nákupom za miestne kryptomeny v obchode. Základ si berie z looter shooter, resp. od svojho príbuzného The Division 2, takže neustále meníte zbrane za lepšie a lepšie kúsky, staré rozložíte na súčiastky a s ich pomocou vytuníte jednu z trojice držaných smrtiacich hračiek. So žiadnou sa však nijako nezbližujte, do pol hodiny budete mať inú a tak stále dokola. V podstate sa všetko zmrští na sledovanie štatistík dostrelu a zranenia, takže sa vykašlite na zmeny maskovania, pridávanie tlmičov, výmeny optiky a ďalšie detaily.

Ghost Recon Breakpoint; gameplay: maskovanie Ghost Recon Breakpoint; gameplay: vrtuľník Ghost Recon Breakpoint; gameplay: pobrežie

Audiovizuálna stránka Ghost Recon patrí k najväčším kladom celého titulu, ale narazíte aj na rad bugov, ktoré sú skôr na smiech a kazia atmosféru.

Ešte kritickejší postup zažijete pri oblečení, pretože tu jednotlivé štatistiky vôbec nedávajú zmysel. Mohol by mi niekto vysvetliť, ako môže mať vlnená čiapka vyššie obranné číslo ako tvrdená helma špeciálnych jednotiek? Postupom času mi bolo úplne jedno, čo som mal na sebe a sledoval som len bonusové charakteristiky. Trvalejšieho rázu sa tak dočkala iba úprava zovňajšku bojovníka – zostava účesov a jaziev nie je nijako ohromujúca, ale fanúšikovia tetovaní a módnych doplnkov si prídu na svoje. Dosť vecí sa dá zaobstarať za Skellove kredity, ale na rýchlejší postup možno zvoliť aj útok na obchody s reálnymi peniazmi (ak na to máte chuť). Ešte že Ubisoft odstránil XP boostery a zvýhodňovacie balíky, to by si totiž tvorcovia za rámček nedali.

Druhovia v zbrani posúvajú zážitok z Ghost Recon Breakpoint o poznanie vyššie

Našťastie je Ghost Recon Breakpoint hra silne orientovaná na trávenie času v spoločnosti až troch priateľov. S každým živým spoluhráčom je celok o poznanie zábavnejší, ale zároveň aj ľahší. Prepadávanie obyčajných hliadok sa stane rutinnou záležitosťou, a tak sa rozhodnete likvidovať tábory Vlkov, čo je aspoň nejaká výzva. Samozrejme budete blbnúť, skúšať nové veci a predovšetkým sa smiať obrovskému počtu bugov, na ktoré narazíte. Môj obľúbený je „bezpilotný“ vrtuľník, keď náš pilot Štěpán Lenk levitoval asi tri metre pred ním. Samozrejme, zaseknutiu nôh o krovie a oscilovanie nepriateľa okolo svojej osi je tiež na nezaplatenie.

Ghost Recon Breakpoint Crazy Driving I Alza Magazín (Gameplay, PS4 Pro, No Commentary)

Vďaka vodičskému „umeniu“ môjho parťáka Štěpána Lenka sme objavili kvantum technických nedostatkov Ghost Recon Breakpoint priebehu niekoľkých minút.

Nemusíte sa báť, Ghost Recon Breakpoint rozhodne nie je nehrateľné a v správnej bande ľudí si v ňom budete užívať desiatky, s postupne pridávaným obsahom pokojne aj stovky hodín, len sa musíte rozhodnúť, či vám návšteva ostrova Auroa stojí za to. Ja osobne by som sa vydal skôr do Washingtonu v rámci The Division 2, kde si vďaka koncentrovanejšiemu natlačeniu akcie užijete oveľa viac zábavy, aj keď prídete o nádherne spracovanú krajinu v Breakpointe, ktorá je však akosi bez života.

Viac adrenalínu napumpujete do žíl v rámci PvP multiplayeru Ghost War, v ktorom sa stretnú dva tímy tvorené postavami z kampane, ktorých výbava je iba kozmetická, takže sú si všetci rovní. Kombinácia eliminačného režimu v zmenšujúcej sa aréne funguje ako kratochvíľa celkom dobre, ale dlhodobý potenciál záleží na vernosti komunity, ktorej pozornosť sa môže preniesť na iné tituly.

Ghost Recon Breakpoint; gameplay: slnko

Hra svetla a tieňa dokáže vykúzliť dychberúce scenérie.

Kde sa stala chyba?

Je čas na záverečné hodnotenie, ktoré sa bude snažiť vysvetliť, prečo hra s nádherným audiovizuálom (naozaj sa vydaril, pozrite sa na screenshoty) nadväzujúca na úspešný titul vyhorela. Ghost Recon Breakpoint totiž nemá vlastnú identitu, snaží sa byť všetkým, zabaviť každého hráča, ale žiadnu z mechanik nedotiahol do konca. Veľký svet občas kričí prázdnotou, príbeh je celkom predvídateľný, misie ubíjajú stereotypom, umelá inteligencia by si zaslúžila za uši, survival sa neprejaví do hrateľnosti a RPG mechaniky sa nijako silno neprepašujú do celkového zážitku. Ghost Recon Breakpoint nie je zlá hra, ale na trhu sú oveľa lepšie kúsky v rámci kooperačných taktických strieľačiek. So správnou skupinou priateľov si pokojne pridajte 10 % navyše, ale singleplayer je len mierne nadpriemerný.

Táto recenzia bola napísaná na PS4 Pro verziu.

• Zdroje: Vlastné

Recenzia Ghost Recon Breakpoint: záverečné hodnotenie

    Hodnotenie 61 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
55 %
Audiovizuálne spracovanie
85 %
Opätovná hrateľnosť
65 %
Ghost Recon Breakpoint; recenzia

Klady

  • Charizmatický záporák vás udrží pri príbehu
  • Obrovský počet činností
  • Potenciál zábavy na stovky hodín
  • S priateľmi si užijete hranie o poznanie lepšie
  • Audiovizuálne prevedenie

Zápory

  • Nejasná identita titulu
  • Zahltenie questami všetkého druhu
  • Repetitívnosť
  • Survival nevyužil svoj potenciál
  • RPG prvky ustupujú do pozadia
  • Tragická umelá inteligencia
  • Obrovský počet bugov
  • Mikrotransakcie sa tlačia do popredia

Ghost Recon Breakpoint – Novinky

  1. (25. 9. 2019) Tri nové povolania rozšíria ponuku Ghost Recon Breakpoint
  2. (20. 9. 2019) Návrat na Aurou vo veľkom štýle
  3. (28. 8. 2019) Minimálne, odporúčané, ultra... elitné?
  4. (20. 8. 2019) Režim Ghost War vás postaví proti tímu súperov
  5. (15. 8. 2019) Pohybuj sa ako Duch
  6. (12. 6. 2019) Konečne záporák, ktorý nás bude baviť
  7. (8. 6. 2019) Aurou vládnu Vlci
  8. HW nároky na hru Ghost Recon Breakpoint PC

Tri nové povolania rozšíria ponuku Ghost Recon Breakpoint

• Novinka: 25. 9. 2019 • Autor: Jakub Němec

V prípade veľkých AAA titulov Ubisoftu ako Assassin's Creed Odyssey alebo The Division 2 sme si už zvykli, že po vydaní sa na nás privalí ďalšia tona obsahu, či už plateného alebo zadarmo, takže neprekvapí, že podobnej starostlivosti sa dočká tiež očakávaný takticko-kooperačný titul Ghost Recon Breakpoint. Počas troch fáz sa dočkáme hromady misií, z ktorých niektoré budú rozširovať hlavný príbeh – od októbra do januára pôjde o Operáciu Greenstone, v druhej fáze (február až máj) sa pozrieme do príbehu s tajomným názvom Deep State a tretia časť končiaca v septembri 2020 nesie meno Transcendence. Veľmi bude záležať na tom, či si kúpite prvý season pass, pretože z príbehových misií si vychutnáte iba prvú hodinu, ďalej už si ich užijú len platiaci hráči.

Ghost Recon Breakpoint; screenshot: road map

Nasledujúcich dvanásť mesiacov bude v Ghost Recon Breakpoint dosť hektických, ako sami môžete posúdiť z priloženého výhľadu.

Bezplatne sa však môžete zúčastniť raidu (ten prvý, Project Titan, pri sopke chrliacej lávu na všetky strany) a frakčných úloh, ktoré dostanete od vedúcich povstaleckých skupín. Z môjho pohľadu sú však najlákavejšie nové povolania, o ktorých nízkom počte som špekuloval už od začiatku. Našťastie sa dočkáme ďalších troch špecializácií, z ktorých je známa len tá prvá – inžinier, ktorý pravdepodobne bude lepšie ovládať všetky stroje v dosahu a v prípade ktorého by som dúfal tiež v nejakej hackerské zručnosti. Môžeme špekulovať o tom, ktorú z ďalších profesijných ciest vyberú autori pre očakávaných bojovníkov jednotky Ghost druhej a tretej fázy.

Tak už ste rozhodnutí, či sa na ostrov Auroa vydáte? Od štvrtka 26. máte výnimočnú možnosť vyskúšať si niekoľko prvých misií zadarmo, nechať sa prenasledovať nabúšenou skupinou Vlkov a s chuťou si zastrieľať v PvP multiplayeri. Dáta môžete pomaly sťahovať už teraz, tak sa nenechávajte prehovárať. Výsledný dojem z verejnej bety vám môže napovedať, či do Ghost Recon Breakpoint investovať plnú cenu so season passom, alebo o poznanie menej peňazí v základnej verzii či sa titulu vychádzajúcemu na PC, PS4 a Xbox One 4. októbra úplne vyhnúť.

• Zdroje: homepage



Návrat na Aurou vo veľkom štýle

• Novinka: 20. 9. 2019 • Autor: Jakub Němec

Ostrov, na ktorom sídli spoločnosť Skell Tech, ktorej robotické stroje terorizujú celý svet a strážia Aurou, som mal príležitosť navštíviť v uzavretej Bete a v spoločnosti kolegov Štepána Lenka sme absolvovali dve štartovné misie Ghost Recon Breakpoint, načo sme rozbúrili aj vody misií vedľajších a rozpútali chaos na pobreží. Teraz máte príležitosť vydať sa do džungle sami, vytvoriť si vlastného regrúta jednotky Duchov a nechať sa naháňať Vlkmi v nádherne modelovanej krajine. Oproti pôvodnej Bete sa však zoznámite s ďalšou trojicou hlavných úloh, postrannými questami, náhodnými frakčnými misiami a objavíte ďalšie dva regióny.

Ghost Recon Breakpoint – Squad Up with Lil Wayne (Trailer)

Spolupracovať s hráčmi ako je Lil Wayne musí byť v kooperačných hrách priamo pekelné, ale Snoop Dogova verzia bojovníka je snáď ešte horšia. V každom prípade sa tvorcom podarilo vytvoriť veľmi netradičnú live action ukážku na svoj počin Ghost Recon Breakpoint, ktorá skvele pobaví svojou absurdnosťou.

Oveľa zaujímavejšia je však z môjho pohľadu možnosť vyskúšať PvP multiplayer s názvom Ghost War, o ktorom sme vám písali v našej predchádzajúcej novinke. Na štyroch mapách (Skell Port, PMC Camp, Cold War Bunker a Deserted Harbor) sa môžete kresať s ďalšími hráčmi v rámci móde Elimination, v ktorom zrejme pôjde o likvidáciu súperovho tímu. Ak sa budete chcieť so svojou družinou postaviť umelej inteligencii, tak by vás tiež mohla zaujať návšteva lokácií s dronmi (Drone Areas). V nich na vás budú čakať rôzne zostavy robotov, od menších lietajúcich Murmursov cez silnejšie Aamonsy po Behemothy so silným brnením a šialenou palebnou silou.

V našej redakcii sa verejného testovania opäť zúčastníme, len trošku zamrzí, že sa nám neuloží postup do plnej verzie Ghost Recon Breakpoint, takže sa možno stretneme v spoločnom hube. Potrebné dáta môžete sťahovať už od 24. septembra, aby ste na spustenie bety trvajúce v dňoch 26. – 29. septembra na PC, PS4 a Xbox One boli plne pripravení. Tak teda, Duchovia pripraviť na boj, Vlci už cítia korisť.

• Zdroje: ghost-recon.ubisoft.com



Minimálne, odporúčané, ultra... elitné?

• Novinka: 28. 8. 2019 • Autor: Jiří Fait

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint dorazí na harddisky všetkých platforiem 4. októbra, čo je dostatočne blízko na to, aby sa Ubisoft mohlo vytasiť sa HW požiadavkami. A že je z čoho vyberať. Je ich celkom 5 Tier (stupňov) a radia sa od nižšieho 1080p low-endu (ha!) Až po „elitné“ 4K rozlíšenie, lenže na to už budete potrebovať poriadnu palebnú silu. 1080p je na dnešnú dobu stále viac než dobré, takže by vás nikto nemal označovať za PC Hipstera, ktorý sa nechce posunúť hardvérovo o level vyššie.

PC verzia Ghost Recon Breakpoint bude navyše obsahovať množstvo grafických vylepšení, ako sú napríklad nelimitované FPS, podporu pre ultra-wide monitory, podporu pre niekoľko monitorov súčasne, plne customizovateľné ovládanie, AMD FidelityFX, integráciu pre aplikáciu Discord a integráciu na snímanie pohybov oči – Tobi, ak to ešte niekto používate. A teraz už k samotným požiadavkám – kliknutím TU sa presuniete do príslušnej sekcie s HW požiadavkami.

• Zdroje:  Ghost Recon UbisoftYouTube (Ubisoft North America)



Režim Ghost War vás postaví proti tímu súperov

• Novinka: 20. 8. 2019 • Autor: Jakub Němec

Doteraz sme sa pri správach o Ghost Recon Breakpoint zaoberali zážitkom pre jedného hráča, resp. v rámci kooperácie zozbieraného tímu. Vďaka prezentácii Xbox Inside sme sa dozvedeli, že tvorcovia z Ubisoftu proti sebe postavia v rámci multiplayeru štvoricu bojovníkov, ktorí si pôjdu po krku v zmenšujúcich sa arénach v zmysle Battle Royale mechanik. Autori sľubujú, že súboje budú veľmi intenzívne, jednotlivé špecializácie postáv (štyri, zrejme teda assasult, healer, panther a sniper) významne prehovorí do stretov a dôležitá bude súhra tímu rovnako ako heroické výkony jednotlivcov.

Ghost Recon Breakpoint – PVP Ghost War (gameplay)

Sužujúci sa koridor dá multiplayerovým súbojom v Ghost Recon Breakpoint ten správny náboj, ktorý milujú hráči v záverečných fázach Battle Royale módu.

Keď sa bavíme o postavách, je nutné poznamenať, že svet singleplayeru a hry pre viacerých hráčov sa stretne v tej miere, že svoju postavu vrátane všetkých kozmetických úprav pošlite do boja do PvP či PvE arén. Všetok postup získaný v arénach sa tak prejaví aj v klasickej kampani, takže vlastne neustále žijete so svojou postavou. V multiplayeri budete mať k dispozícii 30 perkov, z ktorých si namixujete trojicu, ktorá sadne na mieru štýlu vášho hrania. Zameriate sa na rýchlejšie hojenie rany alebo radšej na prepracovanejší stealth? To už bude len na vás.

Mapy Bolívia z Wildlands dostali druhý život

So svojimi spolubojovníkmi sa budete preháňať po šestici máp, ktoré si vývojári požičali z predchádzajúceho dielu Wildlands, ktorý ako prvý v sérii Ghost Recon nedisponoval kompetitívnym multiplayerom. Pobyt na jednotlivých mapách bude zároveň ovplyvniteľný radom úprav, ktoré budete môcť vykonať. Neznášate, keď vás niekto prekvapí zo vzduchu dronom? Nie je nič ľahšie, než ich vo vašej bitke štyroch na štyroch zakázať. Dúfajme, že si multiplayer vyskúšame na Gamescome či v plánovanej Bete. Inak budeme musieť vydržať do 4. októbra, kedy Ghost Recon Breakpoint vyjde pre systémy PC, PS4, Xbox One a Stadia.

Ghost Recon Breakpoint – Ghost War PvP (trailer)

Tímová súhra bude v režime Ghost War základom úspechu. Rambo štýl tu asi nebude mať miesto.

• Zdroje: Xbox Inside Gamescom 2019, Game InformerYouTube (Ubisoft North America)



Pohybuj sa ako Duch

• Novinka: 15. 8. 2019 • Autor: Jakub Němec

Od prvých momentov odhalenia Ghost Recon Breakpoint možno cítiť, že spoločnosť Ubisoft kladie na kvalitné spracovanie taktickej akcie z rodiny hier podľa diela Toma Clancyho veľký dôraz. Prvou lastovičkou bol načrtnutý odklon od skoršieho poňatia série bližšie k survival, pretože budete ako člen jednotky preživších nepodarenej invázie na ostrov Aurou čeliť presile s oveľa lepšou technickou výbavou. Preto sa z klasickej vojenskej akcie stáva skôr partizánsky záškodnícky boj kombinovaný so zbesilým útekom pred istou smrťou. Tvorcovia z parížskeho štúdia Ubisoftu tvrdia, že ich projekt nie je žiadnou vojenskou simuláciou alebo rýdzou hrou o prežitie, pretože chcú tieto prvky zakomponovať do zábavnej hry.

Ghost Recon Breakpoint; wallpaper: bivak

Rozkladanie provizórneho tábora v pralese bude nutnou súčasťou denného cyklu v Ghost Recon Breakpoint.

Kvôli tomu sa rozhodli spolupracovať s členmi špeciálnych jednotiek Zelených baretov, Navy SEALs, špeciálnej kanadskej policajnej jednotky, francúzskej výzvednej služby a osobitných francúzskych síl. Kooperácia s týmito špecialistami na boj v ťažkých podmienkach priniesla svoje ovocie a to hneď v niekoľkých ohľadoch. Tvorcovia nakombinovali taktické postupy tak, aby pôsobili uveriteľne, ale zároveň hráčov netrápili vynútenou reálnosťou. Aby ste lepšie pochopili, o čom je reč, tak game designer Jonathan Gingras použil pojem „tacticool“, čo by mala byť hollywoodska verzia vojenského zážitku. Snáď nebude Ghost Recon Breakpoint smrdieť pukancovou akciou ako od režiséra Michaela Baya.

Tomu by mala zamedziť survivalová časť, ktorá sa mi osobne začína čoraz viac pozdávať. Tvorcovia sa totiž pustili do motion capturingu vojakov vyššie zmienených jednotiek v simulovanom prostredí ostrova Auroa. Vďaka tomu počas hrania uvidíme detailné vyhotovenie jednotlivých úkonov – od brodenia v rieke so zdvihnutou zbraňou, cez postupný pohyb v pokľaku po maskovanie svojho tela bahnom, lístím či dokonca snehom pri úteku, popr. chystanie prepadnutia. Najviac som nadšený z minimalistických detailov, ako je pozdvihnutie zbrane bližšie k hlave pri uzretí nepriateľa či animácie prehadzovania so zbraňou v oboch rukách. Dúfajme, že nejde iba o PR detaily a pri samotnom hraní sa s nimi naozaj stretneme.

Ghost Recon Breakpoint; wallpaper: taktika

Taktické manévre jednotky Vlkov by nás mali držať pod konštantným tlakom. Predsa len sme na ostrove Auroa lovnou zverou.

Múdra AI v Ghost Recon Breakpoint

Ďalším krokom k autentickosti by mala byť dravá a adaptabilná umelá inteligencia, ktorá by mala adekvátne reagovať na vaše kroky. Práve na taktických postupoch odpadnutej jednotky Wolves (Vlkov) pod vedením bývalého člena jednotky Ghost Cole D. Walkera (stvárnil ho herec Jon Bernthal) sa podieľali veteráni zo špeciálnych síl USA. Ak budete dobre skrytí, môžete pozorovať ich komunikáciu, systematické prehľadávanie lokácie a vzájomné krytie počas samotnej akcie. Pri neopatrnom postupe vás tak nielen vďaka svojej technologickej prevahe roznesú na kopytách, o tom niet žiadnych pochýb.

Na druhú stranu sa pri opatrnom zakrádaní môžete každému dostať na kobylku a zlikvidovať ho pekne potichu. Už v prvých gameplayoch ohromovali divákov animácie bojov na blízko a vývojári z Ubisoft Paris priznávajú, že si na intenzívnych zápasoch zoči-voči dali veľmi záležať. Engine bude vyhodnocovať každý stret podľa dispozícií súperov a aktuálneho rozpoloženia oboch zápasníkov. Práve osobný kontakt prekvapil svojou surovosťou, takže keď sa váš bojovník chopí noža, je jasné, že ide naozaj do tuhého. Po tichom zlikvidovaní nepriateľa môžete v Ghost Recon Breakpoint odpratať nepriateľa a pokračovať v kradmom postupe vpred k ďalšiemu cieľu.

Ghost Recon Breakpoint; wallpaper: combat

Už od prvých momentov v traileri som mal zo súbojov telo na telo husiu kožu. Snáď bude samotný zážitok v hre rovnako autentický.

Nielen odstraňovanie nepriateľov počíta s manipuláciou s ľudskými telami. V kooperačnom móde bude tiež veľmi dôležitá spolupráca, predovšetkým vo chvíľach, kedy bude jeden z vašich druhov kriticky zasiahnutý. Autori tak riešili nielen prenos „mŕtvej váhy“, ale tiež sa pustili do animácií ťahania kamaráta jednou rukou, zatiaľ čo v druhej ruke držíte pištoľ. Stále môžeme len predpokladať, ako sa vyššie vymenované prejaví v samotnej hrateľnosti, ale na papieri to vôbec nevyzerá zle. Podľa všetkého sú totiž tvorcovia tejto taktickej akcie posadnutí detailami do takej miery, že animovali samotný prst na spúšti, ktorý by sa mal správať podľa toho, akú zbraň držíte v ruke.

Auroa má za sebou krvavú históriu

Aby sme sa v dnešnej novinke nezaseklo iba pri grafickej stránke hry, musíme tiež vyzdvihnúť prácu scenáristov. O samotnom príbehu sa však baviť nebudeme, ten nalistujte v našich predchádzajúcich správach zo sveta Ghost Recon Breakponit, zameriame sa na samotnú lokáciu, kde sa dej odohráva. Do v súčasnosti pripravovaného dielu sa totiž všetky taktické akcie z rodiny Toma Clancyho odohrávali v známych lokáciách celého sveta, zatiaľ čo teraz tvorcovia navrhli kompletne nový ostrov Auroa. Pri prieskume nepriateľského územia nájdete 298 dediniek a táborov prepojených cestami v celkovej dĺžke 332 míľ. Autori sľubujú 793 tajných miest, ktoré možno objaviť a získať tak nečakané odmeny. Nudiť sa tu pravdepodobne nebudeme.

Ghost Recon Breakpoint; wallpaper: Aurora Ghost Recon Breakpoint; wallpaper: jaskyňa Ghost Recon Breakpoint; wallpaper: lietadlo

Aurora by mala ponúknuť široké spektrum biotopov s množstvom detailov na objavovanie. Možno sa objaví aj nejaký easter egg či nápoveda o ďalších projektoch Ubisoftu.

Občas tiež narazíte na podivnosti ako vrak lietadla z druhej svetovej vojny, základne z obdobia studenej vojny alebo dokonca artefakty zo 16. storočia, kedy bola Aurora centrom námorného obchodu pre Európanov dobývajúcich Nový svet. Ostrov tak bude predstavovať živý ekosystém, ktorý by mal fungovať aj bez vašich priamych zásahov, čo nás priblíži k ešte väčšej autenticite zážitku. Ja dúfam, že sa na nadchádzajúcej výstave Gamescom 2019 objaví hrateľné demo, aby som mohol dnes načrtnuté možnosti potvrdiť. V opačnom prípade si musíme počkať do 4. októbra, kedy Ghost Recon Breakpoint vyjde na PC (Epic Store), PS4 a Xbox One.

• Zdroje: Game Informernews.ubisoft.com



Konečne záporák, ktorý nás bude baviť

• Novinka: 12. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec

Určite sami poznáte tituly, ktoré sa skvele hrajú, stále máte čo robiť, ale počas príbehovej zložky prestávajú mať šťavu, pretože vás vlastne nebaví bojovať proti nepriateľom. Dobre vymyslený záporák dokáže prikovať k obrazovke, aj keď sa samotná hra stretáva s menšími problémami. Preto je dobre, že sa spoločnosť Ubisoft plesla po vrecku a nasadila do úlohy Cola D. Walkera charizmatického Jona Bernthala, ktorého by som nechcel stretnúť naštvaného uprostred pustého lesa. Jeho cameo priamo na pódiu E3 prezentácie Ubisoftu možno trochu chýbala atmosféru (nestačí si vziať psa, aby ste boli ako John Wick, Keanu Reeves je len jeden), ale oznámenie bolo jasné: Auroa je jeho teritóriom.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: E3 2019 Walker Manifesto | Ubisoft [NA]

Cole D. Walker sa s nikým na svojom ostrove párať nebude. Brutalita a chladnokrvnosť mu srší z očí, takže v Ghost Recon Breakpoint konečne narazíme na zlosyna, ktorý nebude na smiech, teda presne v duchu sveta Toma Clancyho.

Všetko potvrdí jeho motivačná reč k ostatným Vlkom (Wolves), bývalým členom jednotky Ghost, ktorí sa pridali na jeho stranu. Musí prejaviť hlad po boji a smäd po krvi nepriateľov snažiacich sa zmariť snahu urobiť svet podľa ich vlastných predstáv. Z uvoľnených gameplayov od novinárov (napr. Kotaku, IGN), ktorí mali to šťastie, že si Ghost Recon Breakpoint zahrali, vyplýva, že sa Walkerom budeme stretávať v spomienkových sekvenciách priamo v hre, vďaka čomu si postupne zložíme mozaiku o jeho motivácii obrátiť sa proti bývalým zamestnávateľom.

Bratia v zbroji sa strážiacich Vlkov nezľaknú

Hutná atmosféra stále visí vo vzduchu sály a vy ste mohli premýšľať, ako fanatika vládnucej najmodernejšej e technológie vrátane bojových dronov porazíte, keď sa na plátne objavila rázna odpoveď zo strany Duchov (Ghost). Zarastený bradáč slúžiaci ako ústredná postava propagačnej kampane (vy si svoju postavu samozrejme vytvoríte sami) svojím drsne hrčivým hlasom vzdáva hold výborne vycvičenej armáde, v ktorej slúžia jeho bývalí kolegovia, možno dokonca aj priatelia, a uznáva, že sa ocitli v ich teritóriu, lenže duchom pomáhajú tri aspekty vedúce k víťazstvu – bratská súdržnosť, moment prekvapenia a fakt, že Duch nikdy neumiera.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: E3 2019 We Are Brothers Gameplay Trailer | Ubisoft [NA]

We Are Brothers Trailer – Pamätajte, Duch sa nikdy nevzdáva, nepodlieha depresii a vždy drží so svojimi priateľmi. A preto ho nič a nikto nezastaví.

Osobne to vnímam tak, že Vlci nie sú len ďalšia hrozba, s ktorou sa musia Duchovia vysporiadať, ale že tu sa bude zabiehať do veľmi osobnej roviny, čo urobí z boja ešte intenzívnejší zážitok, v ktorom sa pôjde naozaj až na krv. Svedčia o tom aj uvoľnené zábery z hrania modelovej misie, ktoré sme mohli vidieť už pri oznámení Ghost Recon Breakpoint mesiac späť. Akákoľvek chyba kaziaca moment prekvapenia sa okamžite premení na problém, kedy sa na vás vrhne dobre vybavený nepriateľ. Zato cielená tichá a koordinovaná likvidácia jasne prevažuje výhodu na vašu stranu. Rambo štýl sa nenosil už v minulom dieli Wildlands a na ostrove Auroa už nemá svoje miesto vôbec.

o však neznamená, že by ste nemohli na svojich oponentov tvrdo udrieť. Keď sa dostanete k nejakej takticky výhodnej zbrani (ťažký guľomet na korbe nákladiaku alebo vo dverách vrtuľníka), tak môžete nepriateľskú jednotku zložiť. Lenže po veľkom rozruchu treba okamžite zmeniť pozície. Opevniť sa s obmedzeným počtom nábojov a čakať na vlny nepriateľov v štýle Just Cause 4 naozaj fungovať nebude. Podľa môjho názoru sa ako najúčinnejšia taktika javí guerillové partizánske „zasiahni a uteč“, ale uvidíme, čo bude platiť v praxi.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Gameplay Kotaku

Serióznejší priechod modelovou misiou Ghost Recon Breakpoint vám ukáže možnosti novej kooperatívnej strieľačky.

Bivak funguje v Ghost Recon Breakpoint ako základňa

Prežívanie v drsných podmienkach sa však nedá vydržať 24/7, takže potrebujete bezpečné miesto na odpočinok. So svojím tímom si na vybraných miestach môžete rozložiť prístrešok, tzv. bivak, v ktorom sa môžete postarať o svoju postavu. Vďaka záberom z hrania sme mali príležitosť vidieť, že si v zázemí môžete premeniť svoju špecializáciu do ďalšej misie – tankovací Assault, odstreľovačský Shapshooter, plazivý Panther a všetkými obľúbený Field Medic, lepšie ošetriť zranenia, preveriť vybavenie, vyčistiť zbrane, vyrobiť spotrebné predmety (napríklad obväzy) alebo sa najesť. Pozor, Ghost Recon Breakpoint vôbec nenúti hráča starať sa o základné potreby postavy v survival princípoch.

Ale keď venujete čas jedlu, tak dostanete chvíľkový bonus do ďalších bojov a to už za úvahu stojí. Predstavte si situáciu, ako sa zakrádate pozdĺž horskej riečky a tú vám napadne sa napiť. Prečo nie, ešte keď sa na chvíľku stanete odolnejší proti únave. Práve tieto nenápadné detaily robia z aktuálneho Ghost Recon veľmi zaujímavý kúsok. Už pri oznamovaní sa hovorilo o vplyve zranenia na ďalší priebeh misie – zásah do nohy spomalí beh, zranená ruka roztrasené mierenie a guľka v dutine brušnej na nálade tiež nepridá. Ošetrovanie je nutné, ale pri prestrelke stojí drahocenné desiatky sekúnd, takže musíte veľmi dobre premyslieť, či ste na tom tak zle, aby ste siahli po gáze a utišujúcom prostriedku namiesto ďalšieho zásobníka.

Priebeh samotných misií bude značne nelineárny a bude sa odvíjať od vašej snahy na bojisku. Ak budete tichší, nemusí k priamemu stretu ani dôjsť, ale myslím si, že v signifikantných úlohách sa nakoniec dočkáme naskriptovaných udalostí s hranými predelmi, ktoré sa ukázali tiež v gameplay záberoch priamo z E3. Mne osobne tento ústupok smerom k rozprávaniu nevadí, ale je pravdou, že môže pokaziť celú doterajšiu snahu misie. Keď potichu vyčistíte celý areál, ako na vás môžu elitní vojaci s dronom prísť, že? Dosť bude záležať aj na umelej inteligencii spolubojovníkov v singleplayeri, ktorí boli nakoniec na žiadosť komunity potvrdení.

Napokon, všetko si budete môcť do štvrť roka vyskúšať sami, pretože od 5. septembra sa spustí uzavretá beta, do ktorej máte zabezpečený prístup za predobjednávkou Ghost Recon Breakpoint. Ak budete chcieť vydržať do vydania plnohodnotného titulu, tak si zakrúžkujte v kalendári 4. október, kedy sa Duchovia pozrú na PC (Epic), PS4, Xbox One a Google Stadia (november).

• Zdroje: YouTube, KotakuIgn



Aurou vládnu Vlci

• Novinka: 8. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec

Po prvých traileroch a gameplayoch už vieme, že ostrov Auroa nie je pre vojakov elitnej jednotky Ghost Recon tým pravým miestom na dovolenku. Vymyslená krajina uprostred Pacifiku totiž slúži ako základňa pútavých veteránov špeciálnych síl, ktorí teraz sami sebe hovoria Wolves (Vlci) a na čele ktorých stojí charizmatický vodca Cole D. Walker, ktorého sme už mali možnosť spoznať v menšej úlohe v rámci DLC pre Ghost Recon Wildlands. Ten teraz prevzal velenie nad továrňou ultramoderných dronov a robotov spoločnosti Skell Tech, ktorými trápia ľudstvo po celom svete.

Ghost Recon Breakpoint – We Are Wolves (gameplay trailer)

Musím priznať, že Ghost Recon Breakpoint disponuje zaujímavým záporákom, ktorého bude radosť sledovať.

Jeho pravá tvár sa ukazuje ešte len s aktuálnym trailerom, kde podmanivým hlasom herca Jona Bernthal vysvetľuje, čo ho vedie k osobnej vendete voči spoločnosti. Svojimi činmi chce totiž vystrašiť všetkých tak, aby nemali chúťky bojovať proti nemu a už vôbec nie voči sebe navzájom. Svojím spôsobom mu síce môžete dať za pravdu, ale toto nie sú ideály, na ktorých stojí súčasný svet, takže sa s Walkerom musíte vysporiadať. Ten už stihol zmapovať a preskúmať celý ostrov, takže je v značnej výhode, pretože ste sa na jeho území ocitli ako vyvrženci bez podpory. Sami alebo v spoločnosti priateľov tak musíte postupovať veľmi obozretne, aby ste ho spoločne s pätolízačmi efektívne zlikvidovali.

Osobne dúfam, že rozprávanie príbehu Ghost Recon Breakpoint bude plné emócií a zapamätateľných momentov, vďaka ktorým bude pôsobiť ucelenejšie než posledný vydaný diel Wildlands. Ten hráča uchvátil otvorenou krajinou, ale scenár za technickým prevedením mierne pokrivkával. Na budovanie atmosféry by mali pomôcť tiež survival prvkami, ktoré sú do novinky z rodiny titulov Toma Clancyho zaradené. Viac detailov o projekte chystanom na 4. október pre PC, PS4 a Xbox One sa snáď dozvieme budúci týždeň v rámci E3.

• Zdroje: YouTube (Ubisoft North America)

Ghost Recon Breakpoint – Dojmy z hrania (PS4 Pro)

  1. Súvaha víťazí v Ghost Recon Breakpoint nad zúrivosťou
  2. Rozľahlosť sveta ponúka priestor na nápadité manévre
  3. Uprav si svojho nomáda
  4. Kde to trošku škrípe
  5. Beta predviedla zábavnú akciu s množstvom nedorobkov (Štěpán Lenk)
  6. HW nároky na hru Ghost Recon Breakpoint PC

Súvaha víťazí v Ghost Recon Breakpoint nad zúrivosťou

• Dojmy z hrania: 10. 9. 2019 • Autor: Jakub Němec

Nočné hodiny prvého septembrového víkendu v našej redakcii nepatrili spánku (to napokon málokedy), ale nerovnému boju proti invazívnym silám na ostrove Auroa, kde sa vlády chopila frakcia pútavých vojakov jednotky Duchov, čo už viete z našich podrobných noviniek o titule Ghost Recon Breakpoint. Uzavretú betu taktickej kooperačnej akcie z rodiny Toma Clancyho sme museli absolvovať bez nášho verného druha v zbrani z The Division 2 Filipa Němca, ktorý sa venoval hĺbkovému recenzovaniu strieľačky Gears 5, takže sme so Štepánom Lenkom vyrazili v tandeme.

Ghost Recon Breakpoint – What is Breakpoint? (Gameplay Trailer)

Veľmi podrobný trailer vás zoznámi so základnými informáciami o Ghost Recon Breakpoint, ale tiež naznačí, akým smerom sa bude titul uberať ďalej. Môžeme sa tešiť na denné misie, príbehové rozšírenie a tiež piate povolanie. Budúcnosť Auroy vyzerá naozaj pekne.

Už od prvých minút nám bolo jasné, že sa tvorcovia z parížskeho štúdia Ubisoft chcú jasne vyhraniť voči druhému dielu mestskej akcie z Washingtonu, čo pre nás znamenalo niekoľko biednych smrtí, než sme pristúpili na kruté pravidlá sveta Ghost Recon Breakpoint. Na rozdiel od The Division 2, kde sa očakáva súhra v úderne a agresívnejšie ladenom postupe vpred vďaka taktickej a technologickej prevahe (alebo aspoň rovnováhe), je jednotka Ghost od začiatku tlačená do defenzívy a musí sa uchýliť k opatrnejšiemu, až partizánskemu štýlu boja. Ako som už písal vo svojich dojmoch z výstavy Gamescom, Rambo štýl je tu jasnou diaľnicou do pekiel a veľa s ním nezmôžete.

Vo chvíli, keď vaše plánované prepadnutie niektorej patrolujúcej jednotky či dokonca výskumného centra nevyjde presne podľa plánov, zosypú sa na vás členovia miestnej vládnucej jednotky Vlkov (Wolves), ktorí vás dokážu behom chvíle zadupať do zeme. Ku každému nepriateľovi tak musíte pristupovať s pokorou, starostlivo zmapovať celú situáciu, aby neprekĺzol ani jeden strážca, a rozfázovať následný postup. Nebudem tvrdiť, že nám manévre vždy vyšli podľa našich naivných predpokladov, ale vďaka zmesi momentu prekvapenia, improvizácie a niekedy aj šťastia sme sa prebili úvodnými dvoma misiami počas hodiny a pol a pustili sa do plnenia vedľajších úloh.

Ghost Recon Breakpoint; gameplay: príbeh Ghost Recon Breakpoint; gameplay: Bernthal

Obrázok 1: Odboj proti uzurpátorom Auroy by bez podpory Duchov nemal valnú šancu na úspech. Obrázok 2: Cole D. Walker sa v Bete Ghost Recon Breakpoint objavil dokopy na asi 20 sekúnd, ale atmosféra by sa dala krájať počas každej snímky.

Rozľahlosť sveta ponúka priestor na nápadité manévre

Asi najväčší prínos, ktorý som počas svojej anabázy svetom Ghost Recon Breakpoint zaznamenal, vidím vo veľkoryso pojatom priestore ostrova, z ktorého sme mohli ochutnať len dve lokácie. Pri prekročení ich hraníc nás okamžite rozmetali roj patrolujících dronov (čo sa dúfam v plnej hre diať nebude), ktoré nám dali spomenúť na Geraltovep utovanie mimo vymedzený priestor mapy s hláškou „Tu žijú draci“. Zaklínač 3 prišiel počas nášho spoločného hrania na pretras ešte niekoľkokrát, predovšetkým vďaka objavujúcim sa otáznikom na mape, ktoré akoby z oka vypadli z dobrodružstvu milovaného lovca monštier. Pripočítame však k dobru tvorcom to, že sa významné miesta musia starostlivo preskúmať a na vašom radare sa objavia, až keď ste v ich tesnej blízkosti.

Vďaka tejto mechanike máte neustály pocit, že objavujete neznámu krajinu ostrova Auroa a z nepriateľského prostredia krôčik po krôčiku vytvárate svoje ihrisko, kde ste pánom. Po niekoľkých hodinách sme sa totiž so Štepánom zoznámili s prostredím tak dobre, že v tandeme medik/sniper sme začali likvidovať jednu nepriateľskú bunku za druhou. Netuším, či nám prácu ušetrili tvorcovia vďaka nastaveniu „priateľského“ prostredia bety, alebo sme boli tak dobrí (ehm), ale radoví vojaci posedávajúcich pri svojich obrnených vozidlách sa pre nás stali rutinnou záležitosťou. Stále sme však museli rešpektovať taktický úzus titulu Ghost Recon Breakpoint a nebehať po lese ako nesmrteľní frajeri.

Ghost Recon Breakpoint – BETA Night Fight (Gameplay)

Vyčistenie pobrežia neďaleko prístavu nám v Ghost Recon Breakpoint pod rúškom noci trvalo cca pol hodiny, Vlci sa na nás prišli pozrieť len raz.

Pravdepodobne najväčšou prekážkou v našom pohodovom postupe predstavovala technologická prevaha nepriateľov. So strážnymi dronmi poblíž troch až päťhlavých skupiniek sme sa naučili vysporiadať behom pár chvíľ, ale s bezpilotnými lietadlami, ktoré nás takmer vždy objavili, vyradili nám z prevádzky naše technológie elektromagnetickým pulzom a poslali proti nám jednotku Vlkov s ich vražednými dronmi, sme si veľmi poradiť nevedeli. Tieto chvíľky patrili k tým nejadrenalínovejším, ale ako môžete vidieť v našich záberoch z hrania, nakoniec sme sa vyrovnali aj elitným zabijackým útvarom.

Podľa niekoľkých hodín v Ghost Recon Breakpoint si trúfam tvrdiť, že sa tvorcom z pobočky Ubisoft Paris podarilo namiešať veľmi chutný mix kooperatívnej taktickej akcie, v ktorej však nemožno konať bezhlavo. Zatiaľ som síce nepocítil tú bezbrannosť a nutnosť utekať a schovávať sa, ako nám autori prezentovali napríklad na E3, ale verím, že aj tieto momenty sa v hre objavia. Guerillove prepady početnejších a lepšie vybavených nepriateľov si zachovávajú atmosféru akčných filmov, ale priaznivcov Wolfensteina, Just Cuase 4 (na ktorý sme si spomenuli vďaka základniam roztrateným po tropickom ostrove ako na Solis) alebo takticky priamočiarejšieho The Divsion 2 nepoteší.

Ghost Recon Breakpoint; gameplay: vrtuľník Ghost Recon Breakpoint; gameplay: močiar Ghost Recon Breakpoint; gameplay: kamufláž

Prežívanie v priestore Auroy nie je nič ľahké. Nepriatelia na každom kroku, pred ktorými je nutné sa mať na pozore, poprípade sa skryť v bahne. Hľadanie základných potravín vás bude sprevádzať tiež.

Uprav si svojho nomáda

Napriek tomu by som nerád tvrdil, že sa Ghost Recon Breakpoint blíži simuláciám typu ARMA 3, pretože ide stále o titul od Ubisoftu, vydavateľa idúceho na ruku predovšetkým občasným hráčom. Tvorcovia charakterizovali svoju strategickú strieľačku slovom „tacticool“, čo by malo v rámci realizmu evokovať skôr hollywoodske trháky a presne v tomto rámci sa hráči budú pohybovať. Výborný pocit zo streľby sprevádza drobné detaily pri pohybe vašich Duchov ako zabíjanie moskytov v močiaroch, pozdvihnutie zbrane pri brodení riekou či prikrčenie hlavy pri blízkom výbuchu. Vo chvíli, kedy si skryjete užívateľský hub, tak môžete veľmi ľahko nadobudnúť pocit, že sa pozeráte film z vojenského prostredia.

Silu zážitku ešte znásobí miera upraviteľnosti vášho bojovníka. Z počiatku sa síce podieľate len na vytvorení tváre z predchystaných vzorov, ale po splnení tutoriálovej misie sa vám otvorí svet nekonečných možností. Výber taktického maskovania tváre, jaziev a tetovaní je len začiatkom širokého priestoru customizácie. Farbenie oblečenia nikoho neprekvapí, ale nasprejovanie každej súčiastky zbraní už sa nevidí tak často. Navyše, vďaka možnosti rozložiť každú položku arzenálu tiež dostávate veľa súčiastok, ktorými môžete vylepšiť svojich favoritov v inventári.

Ghost Recon Breakpoint – BETA Port Fight (Gameplay)

Obrana prístavu v rámci hlavnej kampane Ghost Recon Breakpoint bola prekvapivá tým, že na kontrolu prišla len hŕstka poskokov a Vlci zostali doma. Pritom sa na mape objavovali pri čo i len najmenšej drobnosti.

Svoju vlastnú verziu výroby predmetov dostalo tiež odpočívanie v rýchlo vybudovaných táboroch, bivakoch, v ktorých mimo doplnenia energie a vyliečenia zranenia dôjde aj na miešanie rôznych zmesí zo zozbieraných rastlín hojne rastúcich po ostrove Auroa. Ich blahodarné účinky môžu potlačiť mieru únavy priamo na bojisku, čo príde vhod predovšetkým pri úteku pred presilou. Zároveň si môžete vybrať jeden z bonusov, ktoré ovplyvnia vaše štatistiky priamo na bojisku, pretože si môžete vyčistiť zbraň (presnosť) alebo zajesť (únava). Potom zbalíte saky paky a vydáte sa v ústrety ďalším úlohám v čase, ktorý si sami vyberiete.

Kde to trošku škrípe

Možno sa čudujete, že som sa nerozpísal viac o strome zručností, ktorý je relatívne rozsiahly, ale na jeho hodnotenie by som sa pred samotnou recenziou nerád uchyľoval, pretože nie som schopný posúdiť jeho rozsah a dopad na samotnú hrateľnosť. V každom prípade máte na výber veľkú škálu zručností, ktoré môžu doplniť vami zvolený štýl boja z rôznych pohľadov, či už ide o rýchlosť dobíjania, pohybu či zisk väčšieho počtu nábojov z padlých tiel. V prípade lootu sa však v Bete Ghost Recon Breakpoint objavujú prvé nedostatky, pretože väčšina nájdeného vybavenia bola na horšej úrovni než to, ktoré sme vlastnili. Ale možno to bude tým, že nám tvorcovia dali do rúk silnejšiu výbavu, nech si môžeme skúšobnú verziu dostatočne užiť.

Oveľa väčší problém som mal s občas dosť pochybnou umelou inteligenciou. Po väčšinu hernej doby bola radosť sledovať, ako nás presila vojakov obkľučuje a my sme sa s tým museli vyrovnať, čo bola naozaj zábava. Ale niekedy súperi bežali pekne za sebou ako kačičky a stačilo mať len namierené do oblasti hlavy a padali ako terče na jarmočnej strelnici. Podobne stratene pôsobili aj vo Štepánom spomínanom príklade, kedy riešili pobiehajúceho šialenca v tábore a ja som ich so svojou odstreľovačkou účinne likvidoval bez toho, aby tomu venovali pozornosť.

Ghost Recon Breakpoint; gameplay: kamoš Ghost Recon Breakpoint; gameplay: bahno Ghost Recon Breakpoint; gameplay: pobrežie

Grafické rozhranie Ghost Recon Breakpoint dokáže vykúzliť nádherné scenérie, takže sme si so Štepánom urobili jednu snímku do albumu.

Nakoniec by som si mohol rýpnuť do technickej stránky Ghost Recon Breakpoint, kedy sa textúry občas nepekne rozťahujú, vypadávala hudba, rozhovory zneli akoby NPC hovorili do potrubia, civilisti nabiehali pred mieridlá našich zbraní alebo pod kolesá obrnených vozidiel, naši vojaci chodili ako v bahne, tak aj po vyasfaltovanej ceste (ale bola po daždi, to sa musí nechať) a vrtuľník možno zostreliť jednou ranou (mieril som na rotory a fakt to zabralo). Lenže si uvedomujem, že ide zatiaľ o betu a verím, aj keď nerád, v brutálny mesačný crunch, ktorý neduhy do vydania plnej verzie na PC, PS4 a Xbox One 4. októbra odstráni. S otravným automatickým krytím však asi nič neurobia, ale aj tak sa na projekt štúdia Ubisoft Paris teším.

Tieto dojmy z hrania boli napísané na PS4 Pro verziu.

Jakub Němec

Jakub Němec

Čo si pamätám, tak svoju osobu skrývam za meno Jakub Němec. Vždy ma to ťahalo k prežívaniu príbehov spolu s hrdinami, takže sa mojou vášňou už od detstva stali knihy a videohry. V interaktívnych svetoch vyhľadávam predovšetkým plošinovky a RPG v akejkoľvek forme, ale v poslednej dobe ma lákajú tiež nezávislé tituly s inovatívnymi nápadmi.

• Zdroje: Vlastné

 

Beta predviedla zábavnú akciu s množstvom nedorobkov (Štěpán Lenk)

Aby som povedal pravdu, od oznámenia Ghost Recon: Breakpoint na tohtoročnej E3 som tomuto titulu veľa pozornosti nevenoval, vedel som akurát, že hlavného záporáka stvárnil Jon Bernthal, takže hra má istý potenciál byť cool. Pretože Jon Bernthal je cool. Som ale rád, že som využil príležitosť si hru vyskúšať v rámci uzavretej beta verzie, pretože som bol nakoniec milo prekvapený výsledkom. Ghost Recon Breakpoint silno brnká na stealthovou nôtu, čím sa tiež zásadne líši od svojho bratranca The Division 2. Obe hry sú si v mnohých ohľadoch podobné, Division ale vďaka svojmu prevažne mestskému prostrediu pôsobí oveľa akčnejšie a svižnejšie, zatiaľ čo open-world Breakpoint odohrávajúci sa na ostrove plnom nepriateľov vyvoláva dojem skôr partizánskej vojny.

Survival prvok je tu veľmi citeľný, prakticky neustále ste v ohrození, nad ostrovom lietajú vrtuľníky, špionážne lietadlá a drony, ktoré vašu polohu odhalia počas chvíľky, ak nie ste opatrní. Nielen kvôli tomu sa aj úplne rutinné akcie obsadenia kontrolného stanovišťa môžu veľmi rýchlo zvrtnúť na boj o holý život, čo hre dáva jedinečný pocit konštantného napätia. Breakpoint je hra plná dobrých nápadov a zaujímavých mechanik, o to viac ale bili do očí nedostatky predovšetkým technického rázu. Pomerne často vypadávali textúry, automatické krytie bolo vcelku nepresné a po chvíli aj dosť otravné, raz mi dokonca postupne prestalo fungovať ovládanie a okrem behu a zapnutia inventára som nemohol robiť vôbec nič, takže sa chudák Kuba musel postarať o celú jednotku Vlkov sám, zatiaľ čo som ja paralyzovaný behal obďaleč.

Tieto neduhy samozrejme môžeme pripísať na vrub spomínanej beta verzii, ale vzhľadom na to, že hra vychádza už o mesiac, ponúka sa otázka, v akom stave naozaj vyjde. Snáď sa to tvorcom z Ubisoftu ešte podarí odladiť, pretože ma táto ukážka celkom ľahko nalákala na plnú verziu.

Štěpán Lenk

Štěpán Lenk

Volám sa Štěpán Lenk a videohry sú súčasťou môjho života takmer od nepamäti. Myslel som, že z toho časom vyrastiem a túto zábavu nahradia iné, dospelejšie aktivity, ale zatiaľ sa tak našťastie nestalo. Mojím milovaným žánrom sú RPG a uprednostňujem hrateľnosť pred grafickým spracovaním.

Ghost Recon Breakpoint – Dojmy z Gamescomu 2019

  1. Dobrá súhra prináša ovocie
  2. Streľba ako z hollywoodskeho trháku
  3. Poľná ošetrovňa
  4. HW nároky pre Ghost Recon Breakpoint PC

Dobrá súhra prináša ovocie

• Dojmy z GC 2019: 27. 8. 2019 • Autor: Jakub Němec

Taktická kooperačná akcia Ghost Recon Breakpoint sa v mojich očiach stáva čím ďalej väčším kandidátom na jeden z hitov tohtoročnej jesene. V našom novinkovom spravodajstve sme sa venovali pobytu preživších členov jednotky Ghost na ostrove Auroa dosť podrobne, a preto sa dnes zameriam na naozaj bezprostredné dojmy zo samotného hrania. Po vystátí asi štvrťhodinovej rady som bol priradený do jednotky zloženej z dvoch nemeckých kamarátov, jedného Rusa a mňa, pričom mi ostala neobsadená pozícia snipera. Vzhľadom na to, že išlo o rovnaké demo, aké bolo prezentované na E3 2019, tak som vedel, čo ma čaká. Zameral som sa na patrolujúcu jednotku na ceste v lese a všetkých nepriateľov poctivo označil.

Ghost Recon Breakpoint; screenshot: jednotka

Dobre zohraný tím bude v Ghost Recon Breakpoint schopný operovať aj proti veľkej presile.

Bohužiaľ som netušil, že tým spením krv mojich spolubojovníkov a tí sa vrhnú s plnou vervou na nepriateľov bez rozmyslu a akejkoľvek taktickej pripravenosti. Na druhej strane som mohol zo svojho vyvýšeného postu sledovať, že vojaci žoldnierskeho zoskupenia Wolves kontrolujúci ostrov vrátane jeho výrobných liniek na bojové roboty majú vo svojej umelej inteligencii vštepené kvalitné postupy, ako zlikvidovať protivníka. Keby nebolo môjho výhodného miesta, trojica samovrahov z mojej jednotky by bola počas minúty v pánovi, pretože zatiaľ čo časť nepriateľov ich zaneprázdňovala striedavou paľbou, štyria ich členovia ich veľmi chvatne obiehali zozadu, aby im zasadili drvivú ranu do tyla.

Myslím, že dvojica nemeckých kamarátov sa potom aspoň snažila so mnou spolupracovať, keď zistili, že som im zachránil krk, ale náš štvrtý druh sa rozhodol pokračovať v nastolenom duchu, keď vzal auto s guľometnou vežou a namieril si to priamo doprostred tábora nepriateľov. V tejto chvíli sa naša kooperátorka z Ubisoftu zúfalo usmiala a odložila slúchadlá, aby sme si poradili sami. Našťastie si náš horlivý medik veľmi skoro všimol osamelé helikoptéry a odletel preč, takže sme v troch mohli začať čistiť súperovu základňu, z ktorej sme mali zachrániť miestnu vedkyňu.

Ghost Recon Breakpoint; screenshot: vrtuľník

Helikoptéra je veľmi hlasným dopravným prostriedkom, ale na odvedenie pozornosti funguje skvele, ako som mohol skúsiť na vlastnej koži.

Streľba ako z hollywoodskeho trháku

Vďaka rozpútaniu hlučného inferna medzi nepriateľmi som si mohol ohmatať gunplay a musím povedať, že som bol veľmi spokojný. Miera realizmu nie je tak veľká, ako som sa obával, ale nie je ani na takej casual úrovni, k akej majú tendenciu skĺzavať tituly Ubisofu, aby vyšli v ústrety aj menej skúseným hráčom. Počas útokov sa musíte sústrediť na slabé miesta vo výbave nepriateľov, čím sa Ghost Recon Breakpoint blíži k tento rok vydanej kooperácii Division 2, ale zároveň tela protivníkov nepoberú desiatky nábojov, ako sme zvyknutí práve z výletu do Washingtonu či v nedávno vypustenom Wolfenstein: Youngblood.

Dokážem si veľmi dobre predstaviť, že zohraný tím bude likvidovať nepriateľov v tichosti v pekne svižnom tempe, pretože neobrnený vojak jednotky Wolves padne aj po jednej dobre cielenej rane. Väčšou prekážkou než ľudia sú robotickí nepriatelia. Preto sa oplatí preskúmať všetky garáže a iné stavby, kde by sa militantné hračky mohli schovávať, a sprosto ich vyradiť z prevádzky. Kvalitne vykonaná diverzná akcia vám totiž môže ušetriť veľa starostí, keď sa spustí alarm. Ak predsa len niečo plechové vyrazí na bojisko, musíte mieriť na palivové články či iné výbušné atraktívne miesta, inak máte zamiesené na problém. Nepriatelia sa totiž za robotov kryjú a využívajú ich ako pohyblivý štít.

Ghost Recon Breakpoint; screenshot: oheň

Jednotka Wolves s vami nebude mať v Ghost Recon Breakpoint zľutovanie.

Poľná ošetrovňa

Mimo kvalitného pocitu zo streľby som bol maximálne unesený tiež z mechaník spojených s prežívaním. Kým som mohol pobehovať medzi stromami, tak som rozsieval skazu do radov protivníkov ako démon pomsty, ale kritický zásah do nohy ma donútil veľmi spomaliť a premyslieť každý svoj krok. Pred ošetrením som sa mohol iba plaziť, ale ani tlakový obväz na nohe ma nedostal do predchádzajúcej formy. Takže som musel úplne prekopať svoju stratégiu a pohybovať sa oveľa nenápadnejšie, aby som mohol pomôcť dvom nemeckým členom svojej jednotky (zatiaľ čo tretí si stále užíval vrtuľník). Dynamická premena hrateľnosti počas misie ma naozaj potešila a dúfam, že jej vplyv bude v plnej verzii ešte väčší.

Podobné problémy si človek užije tiež pri liečení či oživovaní spolubojovníkov. Nemožno hlúpo nabehnúť k padlému a spoliehať na to, že sa nikto neobjaví. Najskôr si ho odtiahnete do krytu a až tam začnete pomáhať svojmu druhovi v zbrani. V opačnom prípade si vás dajú nepriatelia ako zákusok a odprevadia vás v priebehu niekoľkých sekúnd. Svet Ghost Recon Breakpoint bude podľa všetkého dosť kruté miesto a každú chybu vám dá poriadne zožrať. Pritom by mal byť titul stále celkom prístupný aj pre širšiu verejnosť. Za seba však dodávam, že k 4. októbru, kedy má hra vyjsť na PC, PS4 a Xbox One, upieram nádeje na kvalitnú kooperatívnu strieľačku. Demo z Gamescomu ma totiž nadchlo, aj keď som hral so šialenou skupinkou ľudí.

• Zdroje: Vlastné (Gamescom 2019)

Ghost Recon Breakpoint – Preview

  1. Kde sa vzal nový diel Ghost Recon?
  2. Elitná jednotka lovnou zverou
  3. Samotár, alebo parťák?
  4. Ghost Recon Breakpoint ukazuje boj o holý život
  5. HW nároky na hru Ghost Recon Breakpoint PC

Kde sa vzal nový diel Ghost Recon?

• Preview: 10. 5. 2019 • Autor: Jakub Němec

Po bitke je každý generál, hovorí príslovie, ktoré udrelo na hlavičku aj v prípade oznámenia najnovšieho prírastku do videohernej rodiny na motívy diel Toma Clancyho. Indícií o novom diele Ghost Recon Breakpoint pri využití spätnej optiky totiž vypúšťal francúzsky vydavateľský dom Ubisoft viac než dosť. Posúďte sami nezvratné príznaky o blížiacom sa pokračovaní: zľavová akcia na Ghost Recon Wildlands, nasledovaná víkendovým hraním zadarmo, počas ktorého sa „náhodou“ objaví nový obsah, v ktorom sa vyskytne v cameo úlohe seriálová hviezda Jon Bernthal (Punisher, Živí mŕtvi) ako veterán špeciálnych jednotiek.

Ghost Recon Breakpoint: Official Announce Trailer

Elitná jednotka Ghost Recon sa v novom diele Breakpoint poriadne zapotí, pretože bude bojovať s odpadlíkmi vlastných radov ovládajúcimi vyspelú technológiu.

Lenže na základe podobných signálov so Samom Fisherom v hlavnej úlohe sme očakávali tiež nový Splinter Cell, ktorý sa asi opäť o nejaký čas odloží (snáď sa mýlim). Takže posledný miniprídavok Operation Oracle nechával hráčsku verejnosť pokojnú. To sa 9. mája ukázalo ako veľká chyba, pretože práve v tento deň sa po niekoľkých neoficiálnych únikoch konečne potvrdil Ghost Recon Breakpoint. Od začiatku prezentácie sa diváci dočkali neustáleho uisťovania, že titul vydaný v októbri bude väčší, lepší, odladenejší a ktovie ako vyšperkovaný, čo mňa ani nikoho iného zrejme neprekvapilo. Čo však môžeme od „zlomového bodu“ predbežne očakávať, skúsim načrtnúť na ďalších riadkoch.

Elitná jednotka lovnou zverou

Sami ste si určite všimli, že herným svetom sa v súčasnosti preháňa veľmi populárna vlna survival mechanik, či už vezmeme do úvahy akčné adventúry (Fade to Silence), kooperatívne strieľačky (World War Z) alebo multiplayerové variácie battle royale módu (Fortnite, PUBG). Ubisoft samozrejme tento vývoj pozorne sleduje, a tak sa nemožno čudovať tomu, že niektoré prvky prežívania umiestnil do Ghost Recon (aký iný ich titul by bol vhodnejší?). Prvýkrát v rámci série sa tak hráč nestáva členom elitnej jednotky, ktorá má situáciu na bojisku pevne vo svojich rukách, ale jedným z preživších nevydareného výsadku na ostrov Auroa, fiktívny atol uprostred Pacifiku.

Tu totiž sídli firma Skell Tech technologického génia Jace Skella, ktorý sa snaží svojimi dronmi pomáhať ľuďom po celom svete ku spokojnejšiemu životu. Ale cesta do pekla je dláždená dobrými úmyslami a každý dobrý nápad sa dá zneužiť na tisíc spôsobov, čo sa nevyhne ani víziám uznávaného vynálezca. Jeho základňu na ostrove Auroa totiž vezmú útoční renegáti z radov špeciálnych jednotiek, prevezmú vládu nad dronmi, z ktorých urobia nástroje skazy, a začnú terorizovať svet. V ich čele stojí Cole D. Walker, bývalý veliteľ Ghost jednotky, ktorý sa objavil v poslednej aktualizácii Wildlands (chápete správne, stvárnil ho práve Jon Bernthal).

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Official Gameplay Walkthrough | Ubisoft [NA]

Trinásťminútová ukážka priamo z hry predstavuje všetky novinky Ghost Recon Breakpoint – zážitok sólo hrania, mechaniku zranenia, využívanie vlastností lokácií a kooperačné prepadnutia základne Skell Techu. Zatiaľ to vyzerá veľmi dobre.

Silu, proti ktorej je vyslané vaše špeciálne komando, avšak spoznáte hneď na začiatku misie. Vďaka tomu, že Walker stojaci na čele skupiny Wolves prešiel rovnakým výcvikom ako vy, ho nič neprekvapí a rozmetie váš výsadok v jeho prvopočiatku. Už od prvej minúty tušíte, že tu prestáva akákoľvek sranda, pretože čelíte technologickej prevahe bez riadneho zásobovania a spočiatku si budete musieť pomôcť, ako sa dá. Postupom času si vytvoríte dostatočne zabezpečenú a komfortnú pozíciu, aby ste sa popasovali s prefíkaným nepriateľom, ale aj tak sa prikloníte skôr ku guerillovému spôsobu boja, aby ste zasadili rany na najcitlivejších miestach technologickej infraštruktúry Skell Tech®.

Samotár, alebo parťák?

Príbehové pozadie ešte nebolo odhalené natoľko, aby sme mohli špekulovať o jeho scenáristických kľučkách, dá sa však predpokladať, že rozprávanie sa bude držať rámca z Ghost Recon Wildlands, v ktorom ste svojimi činmi ovplyvňovali vývoj celého sveta. V mantineloch vytýčených predchodcom sa bude držať aj hrateľnosť dielu Breakpoint. Tvorcovia si dali veľmi záležať, aby ste sa mohli na Aurou vydať osamotení, alebo v spoločnosti až štyroch ľudí. Rozdiel medzi kooperáciou a solitérstvom má byť naozaj zásadný, pretože v singleplayeri nebudete mať podporu kolegov vedených umelou inteligenciou. Preto sa musíte snažiť byť čo najnenápadnejší, udrieť v najvhodnejšiu chvíľu, rozpútať chaos a opäť sa stiahnuť.

Ghost Recon Breakpoint; gameplay: tím Ghost Recon Breakpoint; gameplay: aurora Ghost Recon Breakpoint; trailer: na dreň

Obrázok 1: Do boja sa môžete pustiť ako vlk samotár, avšak postup s priateľmi bude v Ghost Recon Breakpoint o poznanie komfortnejší. Obrázok 2: Ostrov Auroa ponúkne snáď všetky mysliteľné biotopy, ktoré na našej planéte nájdeme. Uvidíme, ako do očí bijúce budú prechody medzi nimi. Rozloha ostrova má byť však väčšia ako herná plocha vo Wildlands. Obrázok 3: V Ghost Recon Breakpoint dôjde na rad stretov muža proti mužovi, v ktorých nebude o napätie a adrenalín núdza.

Osamotený vojak na nepriateľskom území sa bude potýkať s väčšou výzvou, ale ani kooperácia nepredstavuje prechádzku rajskou záhradou. S podporou kamarátov samozrejme využijete rad taktických postupov, ktoré dokážu zovrieť a rozdrviť protivníkov, ale ich výcvik a početná prevaha predstavujú stále veľkú výzvu. Najväčšiu výhodu v tímovom hraní vidím v možnosti liečiť svojich padlých spolubojovníkov, čo sa v sólo hraní samozrejme využiť nedá. Kooperácia tiež ponúka možnosť kombinovať rôzne povolania vojakov do smrtiaceho kokteilu, ktorý poriadne zamotá hlavu každému, kto proti vám pozdvihne zbraň.

Ghost Recon Breakpoint ukazuje boj o holý život

Ako veľmi sympatický krok od Ubisoft Paris smerom k hráčom vnímam otvorenosť zmeny povolania počas priechodu príbehom. V jednom z bivakov rozosiatych po celom ostrove môžete kedykoľvek presedlať z ostreľovača na pomalého pantera, či ďalšie dve zamerania, ktoré zatiaľ neboli bližšie predstavené. Sniper pochopiteľne útočí z diaľky, má prístup k ničivým špeciálnym projektilom a dokáže na dlhší čas zadržať dych, aby lepšie zameral. Panter nevládne deštrukčnými zbraňami (má obmedzený prístup), ale svoj spôsob boja zakladá na kradmom postupe, rýchlosti a možnosti kedykoľvek zmiznúť z bojiska vďaka dymovniciam. Tvorcovia pri každom povolaní sľubujú rozsiahly strom skillov, medzi ktorými sa objaví aj rad noviniek.

Ghost Recon Breakpoint; trailer: wolves Ghost Recon Breakpoint; wallpaper: walker Ghost Recon Breakpoint; gameplay: dron

Obrázok 1: Zatiaľ nám boli predstavené niektoré radové jednotky (raketometčík, nájazdník s brokovnicou a obrnenec) bojujúci v Ghost Recon Breakpoint, elitní Wolves sú zahalení rúškom tajomstva. Obrázok 2: Cole D. Walker patrí k najnebezpečnejším nepriateľom v histórii série, pretože pozná všetky triky jednotky Ghost. Obrázok 3: Počas pobehovania po lese, horách a stepiach síce nebudete pod neustálym nátlakom zo strany žoldnierov, ale budú vás na každom kroku prenasledovať drony lokalizujúce vaše polohu.

Svojho bojovníka, ktorého si budete kreovať pekne od vizuálnej podoby až po posledný prvok výbavy, si prenášate zo singleplayeru cez kooperáciu až k multiplayerovým módom. Neustále sa tak budú zlepšovať jeho osobnostné štatistiky a otvárať cesty k zaujímavejším kúskom zbraní a oblečenia. Rozhodne nepôjde o tak hojný prísun ako v jeho príbuznom Division 2, ktorý si na veľkom loote zakladá, ale trúfam si povedať, že sa autori týmto úspešným titulom inšpirovali.

Dôraz na realizmus

Na rozdiel od mestskej taktickej akcie v uliciach Washingtonu sa Ghost Recon Breakpoint zameriava na herný zážitok v rozmanitom prostredí. Podobne ako ostrov v Just Cause 4 sa Auroa môže pýšiť horami, džungľou, pobrežím a dokonca sopkou. Každý biotop ponúkne rad možností, ako využiť jeho vlastnosti k efektívnemu spôsobu boja. Trinásťminútový gameplay nám ukázal možnosť zašpiniť sa bahnom a potom zaútočiť na prenasledovateľa pekne zo zálohy, čo bolo doložené veľmi drsnou animáciou s nožom v ruke. Surovosť aktuálneho ghostieho dielu príhodne demonštruje systém zranenia.

Váš avatar má po celom tele rozosiatych niekoľko bodov, ktoré po zásahu dokážu pekne znepríjemniť ďalší postup. Po rane do nohy sa spomalí váš pohyb, zranenie ruky rozhodí zameriavanie a pri trefe hrudníka sa zadýchate už po pár ušprintovaných metroch. Nebojte, táto survival mechanika nie je neprekonateľná. Na bojisku vyrieši každý problém obväz a injekcia proti bolesti, ale uprostred bojovej vravy nebude na liečenie čas, takže sa pri väčšom zranení musíte upratať niekam do rohu, kde si svoje boliestky môžete v pokoji vyriešiť. V traileroch vyzerá systém zranenia veľmi pekne, ale uvidíme, ako sa prejaví v reálnom hraní.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: World Premiere Livestream | Ubisoft [NA]

Záznam livestreamu – Kompletný záznam z predstavovacej akcie Ghost Recon Breakpoint ponúkne kopu ďalších zaujímavých detailov.

Celkovo vzaté som sa v dnešnom preview pokúsil načrtnúť, čo všetko môžeme od Ghost Recon Breakpoint čakať, a povedal by som, že nastolený kurz ovplyvnený trendom hier na prežitie môže byť zásahom do čierneho. Grafická a zvuková stránka sa pohybuje na najvyššej úrovni, takže ak sa tvorcom podarí odladiť hrateľnosť (skĺbiť singleplayer a kooperáciu môže byť oriešok) a ponúknuť kvalitný, postupom času dopĺňaný endgame obsah, môže ísť o čierneho koňa našlapaného jesenného trhu. Ghost Recon Breakpoint vychádza 4. októbra na PC (na Epic Store), PS4 a Xbox One a očakávať by sme mohli aj slovenčinu alebo češtinu, podobne ako pri iných kúskoch od spoločnosti Ubisoft.

• Zdroje: ghost-recon.ubisoft.comYouTube (Ubisoft North America)

HW nároky na hru Ghost Recon Breakpoint PC



Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky Ultra – 1080p Ultra – 2K Elite – 4K
Operačný systém Windows 7, 8.1, 10 64-bit Windows 7, 8.1, 10 64-bit Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i5-4670/AMD FX-8120 Intel Core i7-6770/AMD Ryzen 7 1700 Intel Core I7 6700K/AMD Ryzen 7 1700X Intel Core I7 6700K/AMD Ryzen 7 1700X Intel Core I7 7700K/AMD Ryzen 7 2700X
Grafická karta Nvidia GeForce GTX 960/AMD Radeon R7 265 Nvidia GeForce GTX 970/GTX 1060/AMD R9 290X /R9 390/RX480 Nvidia Geforce GTX 1080/AMD Radeon RX 5700 XT Nvidia Geforce GTX 1080/AMD Radeon RX 5700 XT Nvidia Geforce RTX 2080/AMD Radeon VII
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0 DirectX 11.0 DirectX 11.0, 12.0 DirectX 11.0, 12.0
Operačná pamäť 6 GB 8 GB 16 GB 16 GB 16 GB
Pevný disk 50 GB 50 GB 50 GB 50 GB 50 GB

S akým herným PC na Ghost Recon Breakpoint?

Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

Alza GameBox GTX1660

Minimálne požiadavky:

Alza GameBox GTX1660

Alza GameBox RTX2060

Odporúčané požiadavky:

Alza GameBox RTX2060

Alza BattleBox RTX2080 SUPER

Pre náročných:

Alza BattleBox RTX2080 SUPER

i Mohlo by vás zaujímať
iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie. Ďalšie novinky zo sveta hier, esport a technológií nájdete na facebooku a instagrame Alza Gaming.

Ghost Recon Breakpoint vychádza 4. októbra 2019 na PC – Epic Game Store, PS4 a Xbox One. V novembri by mal byť dostupný na Google Stadia. O novinkách vás budeme informovať.

Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB06