Obnoviť stránku

Darksiders 3 (RECENZIA) – Tretí jazdec Apokalypsy

Aktualizované

Vojnový konflikt medzi pekelnými a nebeskými silami spustošil Zem a takmer vyhladil jej pôvodné ľudské obyvateľstvo. Štyria jazdci Apokalypsy majú rozbroje ukončiť a nastoliť mier. Kvôli radu podvodov a intríg neuspeli Vojna ani Smrť, ktorým sa venujú predchádzajúce dva diely série Darksiders. Svoju úlohu v príbehu má teraz zohrať temperamentná Fury, ktorá by mala ukončiť krutovládu siedmich smrteľných hriechov. Štúdio Gunfire Games sa po šiestich rokoch vracia, aby poodhalilo ďalšie osudy večného konfliktu. Teraz je na nás, aby sme zhodnotili ich snahu v Darksiders 3 a priniesli vám o nej podrobné správy. Takže smelo čítajte našu recenziu.

Recenzia (PS4 Pro) Novinky Dojmy z Gamescom prezentácie


• Žáner: Hack and Slash, Akčná adventúra • Vývojár: Gunfire Games • Vydavateľ: THQ Nordic • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4 a Xbox One (27. novembra 2018) • Homepage: darksiders.com


Časti článku:


Obsah recenzie Darksiders 3 (PS4 Pro)

  1. Hriešne pokušenia v Darksiders 3
  2. Vojnový chaos nie vždy v réžii hráčov
  3. Šesťkrát inak, napriek tomu rovnako
  4. Fury využije všetky živly
  5. Chyby tiahnu Darksiders 3 k priemeru
  6. Recenzia Darksiders 3: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky pre Darksiders 3 PC

Hriešne pokušenia v Darksiders 3

• Recenzia: 26. 11. 2018 • Autor: Jakub Němec

Svet je v plameňoch. Démonické stvorenia získali prevahu a anjeli sa krčia v kúte. Na vyriešenie sporu boli vyzvaní Vojna a Smrť, bratia v zbrani a v službách subjektu strážiaceho rovnováhu vesmíru, ale zlyhali. Preto sa éterické bytosti obrátili na ich spolubojovníčku, neľútostnú, bojom posadnutú a dlhým odpočinkom znudenú jazdkyňu Apokalypsy menom Fury. Jej úloha spočíva v zajatí všetkých siedmich smrteľných hriechov, ktoré vtrhli na Zem a do svojich kruhov stiahli nielen pozostatky ľudskej spoločnosti, ale aj pekelné a nebeské stvorenia bojujúce tu o nadvládu.

Darksiders 3; screenshot: cover

Ako zistíte neskôr v recenzii, Darksiders 3 má isté nedostatky. Hlavná hrdinka Fury medzi ne však rozhodne nepatrí.

Ak poznáte predchádzajúce dva diely, tak vás pri Darksiders 3 zrejme neprekvapí, že zo začiatku jasná a zdanlivo priamočiara úloha roztvorí svoje chápadlá a obalí sa množstvom intríg veľkých hráčov celovesmírného konfliktu, ktorí budú s Fury manipulovať ako s bábkou. Osobne som s rozprávaním príbehu aj napriek jeho naivite a istej predvídateľnosti spokojný. Vyložene som si užíval príhovory neohrozenej bojovníčky so stelesnenými hriechmi. Ich polemiky o márnosti boja a pokušenia, ktorým musí Fury odolávať, prinášajú zaujímavé korenie do relatívne jednoduchej dejovej linky.

Výhodou je samozrejme znalosť predchádzajúcich dielov, ktoré si možno v remasterovanej podobe zohnať aj v dnešnej dobe, ale rozhodne to nie je podmienkou. Hráči, ktorí už sériu poznajú si však budú užívať viac či menej zreteľné narážky na činnosť Vojny a Smrti, zatiaľ čo nováčikom prekĺznu medzi prstami. Budú však o to viac sledovať charakter hlavnej postavy, ktorá by sa zrejme Miss Sympatia nestala. Fury je od začiatku značne znechutená svojím strážiacim tieňom, nedáva si servítku pred ústa a všetko chce riešiť bojom. Postupom času si k nej zrejme nájdete cestu rovnako ako ja, ale bez možnosti ovplyvniť niektoré jej (viditeľne zlé) rozhodnutia to bude veľmi náročné. Do deja zasiahnete len raz v druhej časti príbehu.

Darksiders 3; gameplay: túžba Darksiders 3; gameplay: pohoda Darksiders 3; gameplay: monštrum

Obrázok 1: Túžba je podľa môjho názoru najlepšie stvárneným hriechom zo siedmich zatratených v Darksiders 3. Obrázok 2: Po rokoch bez boja sa Fury nemôže dočkať, kedy sa pustí do vojnovej vravy. Viac pokojných scén nečakajte. Obrázok 3: Vypäté strety s niekoľkonásobne väčšími monštrami nemôžu v Darksiders 3 chýbať.

Vojnový chaos nie vždy v réžii hráčov

Niekto by mohol namietnuť, že v Darksiders 3 o príbeh predsa veľmi nejde, pretože podstatou série je od prvého dielu predovšetkým drsná bitka, kedy čepeliam vašich zbraní budú vystavené telá pekelných aj nebeských bytostí. Nebudem sa s nimi hádať, ale každá hack & slash bojovka potrebuje dôvod, prečo porciovať húfy nepriateľov, inak sa z nej stane bezduchá hračka. To našťastie titulu s Fury na prebale nehrozí. Paradoxne v mojich očiach scenár, prieskum lokácií a priestorové hádanky, ktoré k apokalyptickej adventúre tiež neodmysliteľne patria, zachraňujú titul od horšieho hodnotenia, pretože súbojová zložka je z môjho pohľadu, mierne povedané, nepodarená.

Na prvý pohľad všetko vyzerá úplne v poriadku, ale vlastná skúsenosť prináša kruté prebudenie zo sna. Už demo z Gamescomu ukazujúce prvé minúty z hry trápilo niekoľko nedostatkov, ktoré by v adventúrnej bojovke nemali čo robiť. Prvým a asi najväčším problémom je dosť nepriateľská kamera. Vo väčších otvorených lokáciách sa to neprejaví, útoky protivníkov zo všetkých smerov sú indikované šípkami upozorňujúcimi na prichádzajúce rany, stlačením tlačidla možno vycentrovať pohľad za chrbát Fury a všetko vybaviť celkom slušne. Pohybové dispozície by udatnej bojovníčke s bujnou hrivou mohli závidieť aj moderné gymnastky, uhýbanie a následné protiútoky majú devastujúce účinky a pestrá škála útokov sa mení na nadupané kombá.

Darksiders 3 Sloth Fight (PS4 Pro) I Alza Magazín (Gameplay, No Commentary)

Lenivosť sa vám vysmieva cez priepasť od prvých chvíľ hry, takže keď ju zrazíte zo štítu neseného jej hmyzími otrokmi, pocítite nevýslovné zadosťučinenie.

Avšak v momente, kedy sa vám pripletie do cesty úzky priechod, podlhovastá ulička alebo vás monštrá zaženú do kúta, sa môžete pomaly pripravovať na načítanie lokácie. Kamera začne lietať ako splašená, vaše uhýbanie bude nepresné a dosť často stratíte prehľad nad celou situáciou, čo je v kombinácii s relatívne nízkou toleranciou odpúšťania chýb smrtiace. Darksiders 3 totiž môže byť pre začínajúcich hráčov v žánri dosť obtiažne aj na základnej úrovni. Sám som sa stretával s úlohami, po ktorých som mal sto chutí odložiť ovládač (prudkým odhodením do steny) a hru vymazať z disku. Potom však prišla vždy nádherne vymyslená lokácia, ktorá si ma zase získala na ďalšie desiatky minút.

Šesťkrát inak, napriek tomu rovnako

Prostredie a jeho obyvatelia sa totiž menia podľa miestneho hriešneho vládcu. Chamtivosť sídli v múzeu a jej posluhovači vás budú lákať do pascí a ostreľovať z diaľky, zatiaľ čo Nenásytnosť sa obklopila slizkými lokáciami, ktorých by ste sa nedotkli ani v sebazaprení, a Hnev sa profiluje v ohnivých farbách evokujúcich temperamentnú zlosť. Ja osobne som si užíval pokušenie túžby, v ktorého sieťach uviazli všetci ambiciózni, zúfalí či frustrovaní jedinci, ktorí sa zmenili na sluhov jednej z najkrutejších nerestí. V tomto ohľade musím pred dizajnérmi zložiť klobúk, pretože súznenie hlavného bossa s lokáciami a nepriateľmi perfektne buduje atmosféru budúceho epického stretu.

Darksiders 3; gameplay: tieň Darksiders 3; gameplay: votrelec Darksiders 3; gameplay: chamtivosť

Obrázok 1: Fury je po celú dobu prenasledovaná verným tieňom, ktorý má kontrolovať jej činy na Zemi. Obrázok 2: Pri Trónnej sále Lenivosti si spomeniete na legendárneho Votrelca. Obrázok 3: Chamtivosť si svoje sídlo našla uprostred múzea, kde zhromažďuje poklady zničenej ľudskej civilizácie.

Problém tkvie v tom, že hoci jednotliví nepriatelia za svoj výzor vďačia konkrétnemu hriechu, ktorému podľahli, v rámci boja pôsobia všetci dosť podobne. Postupom času sa síce zvyšuje počet úderov, ktorými ich zdoláte a sporadicky im aj pribudne nejaký nový chmat, ale vo svojej podstate stačí vystihnúť správny čas, uhýbať a zasadiť protiúder. Stretnutie s minibossom či naozaj zaujímavou potvorou si budete užívať ako sviatok vytrhávajúci zo stereotypu (hoci zábavného), do ktorého Darksiders 3 začne postupne upadať.

Niektoré monštrá slúžia ako stráž vzácnych komodít, ktorých zber poskytne dôležité výhody počas boja a ktoré sú základom na zlepšovanie výbavy vašej postavy, rovnako ako zvyšovanie jej úrovne. Fury môže v konečnej fáze držať až šesť zbraní, ktoré možno vylepšovať a pridávať im špeciálne vlastnosti. Všetko niečo stojí, takže kováč od vás bude požadovať artefakty božského či diabolského pôvodu, popr. adamantium, zatiaľ čo obchodník s dušami Vulgrim bude chcieť životnú energiu od nepriateľov. Obchodný model zaisťuje postupné zlepšovanie bojovníčky, ktorá musí byť schopná konkurovať silnejším nepriateľom.

Darksiders 3; gameplay: level Darksiders 3; gameplay: dar Darksiders 3; gameplay: Vulgrim

Obrázok 1: Vylepšovanie drahokamov do zbraní patrí k základným mechanizmom Darksiders 3, vďaka ktorému budete konkurencieschopnejší v boji. Obrázok 2: Lietajúca čepeľ Salvation bude verným pomocníkom nielen v bojoch, ale tiež pri riešení hádaniek. Obrázok 3: Obchodník Vulgrim vám ponúkne zlepšovanie postavy či postupne sa zdražujúce elixíry. Jeho požiadavka je jasná – duše porazených.

Fury využije všetky živly

Udržanie pozornosti zaisťujú priestorové puzzle, ktorých vyriešenie otvorí cestu k ďalšej časti úrovne vedúcej k ultimátnemu hriešnikovi či do tajnej miestnosti s mocnou odmenou. Z počiatku nejde o nič zložité, postupom času sa s rastúcim počtom živlov, ktoré dokáže Fury ovládať, dočkáte záludných kombinácií, ktoré pošteklia vaše mozgové závity. Netradičné úvahy budú oslavovať svoj triumf – napr. prebehnúť v ľadovej forme po vode, aby sa vytvoril ľad, posunúť po ňom vďaka sile krajiny plošinu a z nej vo forme plameňa skočiť na inak nedostupné miesto.

Tvorcovia Darksiders 3 vás rozhodne nebudú vodiť za ručičku, a preto bude musieť prísť k slovu neobľúbený postup pokus/omyl, ktorý vás bude mnohokrát stáť život. To by až tak veľmi nevadilo, keby sa podarilo inteligentne umiestniť záchytné body, ale veľakrát sa k hádanke musíte prebiť cez pol lokácie a dúfať, že na druhýkrát váš nápad bude fungovať. Viac ako samotná smrť vás bude štvať extrémne dlhá doba načítania pozície. Na PS4 Pro som raz musel čakať snáď minútu, aj keď bol checkpoint hneď za rohom. Nepríjemné zamŕzanie hry počas prebiehania z jednej lokácie do druhej sprevádza (a kazí) celý titul.

Darksiders 3 Land of Flame (PS4 Pro) I Alza Magazín (Gameplay, No Commentary)

Počas príbehu Darksiders 3 sa dostanete aj na územie ovládané Pánom pustiny, kde sa lávou nešetrí a kde sa preháňa pekelný zmysel pre neporiadok, ktorý sa obnoví s každým novým načítaním záchytného bodu. O dušičky teda nebude núdza

Chyby tiahnu Darksiders 3 k priemeru

Sklamanie z nedotiahnutosti jednotlivých mechaník a grafiky vás bude sprevádzať takmer na každom kroku. Vidíte potenciál a vo svojej podstate chápete aj snahu tvorcov, ale vždy sa nájde nejaký element, ktorý vám výsledný dojem pokazí. Doskakovanie textúr objektov a mnohokrát objavenie predmetu priamo pred nosom je len začiatkom. Mňa osobne viac štvalo, že niektorí nepriatelia nereagujú, aj keď stojíte priamo pred nimi, zatiaľ čo iní sú schopní vás zasiahnuť cez stenu. Za absolútne dizajnérske zlyhanie považujem tornádo v šiestom akte schopné Fury po náročnej sekvencii bezdôvodne vtiahnuť cez stenu – vám tak zostanú len oči pre plač.

Darksiders 3; gameplay: dinosaurus Darksiders 3; gameplay: puzzle Darksiders 3; gameplay: Vulgrim

Obrázok 1: Práca grafikov so svetlom dokáže v Darksiders 3 vykúzliť úchvatné scenérie. Obrázok 2: Niektoré priestorové hádanky vám zaberú mnohokrát štvrťhodinku a viac. Pri ich riešení podstúpite niekoľko súbojov a zamestnáte aj vašu sivú mozgovú kôru. Obrázok 3: Od konca sveta už ubehol nejaký ten piatok, takže ľudská civilizácia ustupuje v Darksiders 3 prírode.

Všetky chyby si uvedomíte o to viac vo chvíli, keď sa prechádzate graficky nádhernými lokáciami a dlhší čas vás žiadny bug či glitch nestretne. Potom zrazu bum, niečo neuveriteľné vás vytrhne zo starostlivo budovanej atmosféry, a vy si hovoríte: to sa mi určite len zdá, že: ste sa prepadli textúrou, boss vás prehodil nerozbitnou stenou do priepasti alebo že Fury zle zareaguje na pokyn, ktorý ste reflexívne a včas zadali na svojom ovládači. To je vyložene na nervy a donúti vás to pouvažovať nad tým, prečo ste minuli svoje peniaze, či vám to za tie nervy stojí alebo či nie je lepší nápad ísť napríklad umyť riad.

Ja mám vďaka tomu k Darksiders 3 dosť rozporuplný vzťah. Páči sa mi, ako titul vyzerá, čo všetko dokáže hlavná postava, veľmi šalamúnsky navrhnuté puzzle a k tomu slušne napísaný príbeh. Ale s každým kladom si projekt Gunfire Games na svoje plecia nakladá niekoľko chýb, ktoré zadupávajú snahu tvorcov do zeme. Ak ste fanúšikom série, zrejme sa vrhnete do tretieho dielu bez rozmyslu, vy ostatní radšej zbystrite. Môže sa totiž stať, že na svoj disk nainštalujete niečo, čo veľmi rýchlo úložisko opustí. Nebude to zrejme kvôli vyššej obtiažnosti, ktorú občasní hráči budú ťažko rozdýchavať, ale skôr kvôli lapsusom, ktoré vám dobrý zážitok spoľahlivo pokazia.

Darksiders 3; screenshot: chrám

Aj keď je Darksiders 3 príbehovo postavený na biblickej katastrofe, náboženskej symboliky sa tu objavuje podivuhodne málo. Najbližšie k nej má tento zničený chrám.

Som vo svojej podstate optimista, a preto budem dúfať v obsiahly Day One patch, ktorý rad riešiteľných problémov odstráni. Potom by mohlo ísť o slušne hrateľný počin, pretože vo vnútri Darksiders 3 drieme obstojný potenciál. Vo vzduchu tiež visí otázka, či nejde o problémy s optimalizáciou konzolovej verzie, ktoré v prvých dňoch po vydaní sužovali tiež druhý diel. Záleží teda na vás, či sa vydáte na približne 15 – 20 hodín do sveta, v ktorom sa vedie vojna o zničenú Zem. Ja osobne by som asi chvíľu počkal, či Gunfire Games neprídu s opravným balíčkom. V súčasnej hernej jesennej konštelácii sa na trhu skrátka objavujú lepšie tituly.

Táto recenzia bola napísaná pre PS4 Pro verziu.

Recenzia Darksiders 3: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 65 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
70 %
Audiovizuálne spracovanie
85 %
Znovu hrateľnosť
70 %
Darksiders 3; recenzia

Klady

  • Slušne napísaný príbeh nadväzujúci na predchádzajúce diely
  • Súbojový systém v otvorených lokáciách
  • Široké spektrum vylepšiteľných zbraní ovplyvňujúcich spôsob boja
  • Konfrontácia smrteľných hriechov a ich likvidácia
  • Priestorové puzzle využívajúce prírodné živly
  • Veľa zapadnutých kútov na preskúmavanie
  • Dizajn lokácií a ich grafická stránka

Zápory

  • Súboje v stiesnených priestoroch
  • Frustrujúce sekvencie a ich väčšia koncentrácia v druhej polovici hry
  • Niektoré nevhodne rozmiestnené checkpointy a veľmi dlhé načítanie
  • Množstvo rôznorodých chýb znepríjemňujúcich hranie
  • Vypadávajúce textúry, miznúce a doskakujúce objekty, trhanie obrazu
  • Chaotická kamera

Darksiders 3 – Novinky

  1. (19. 11. 2018) Fury v Darksiders 3 horí zlosťou
  2. (15. 10. 2018) V DLC Darksiders 3 narazíme na kobku a nájazdy hôrd z neznáma
  3. (5. 10. 2018) Fury hrá v Darksiders 3 farbami
  4. (13. 7. 2018) Darksiders 3 bude naplnená kontaktným bojom a akrobaciou
  5. (10. 7. 2018) V Darksiders 3 sa postavíte siedmim hriešnikom
  6. (21. 12. 2017) Fury zvláda dlhé skoky a rýchle útoky. Minimálne požiadavky na konci článku
  7. (26. 5. 2017) Na svete je prvá gameplay ukážka z pre-alfa verzie Darksiders 3
  8. HW nároky pre Darksiders 3 PC

Fury v Darksiders 3 horí zlosťou

• Novinka: 19. 10. 2018 • Autor:   Jakub Němec

Tretia jazdkyňa v službách apokalypsy, Fury, ktorá sa medzi fanúšikmi zapísala svojím ikonickým bičom a záľubou v zmenách farby svojej bujnej hrivy, v najnovšej ukážke rozpúta naplno svoj útočný potenciál. Rozpálená dobiela (-fialova, -žlta, jednoducho podľa potreby) sa rozhodne vybaviť sedem smrteľných hriechov plieniacich Zemi. Vyčíňanie démonov sa totiž nezastavilo pred ničím, čo sa dá jasne dokázať ponurou scénou s mostom ovešaným zmasakrovanými anjelmi. V dvojminútovej ukážke môžeme vidieť niekoľko pekelných nováčikov, ktorí sa tvárou v tvár stretnú s Furyinou krvilačnosťou.

Darksiders 3 – Apocalypse Countdown (trailer)

Rozčúlenej Fury z posledného traileru neradno krížiť cestu, ako zistia aj hordy démonov čakajúcich v Darksiders 3.

Okrem obyčajných poskokov sú nám odhalení ďalší bossovia, veľkosťou značne presahujúcou Furyine telesné parametre, ale tá dokáže všetko vynahradiť svojou obratnosťou, kúzlami a širokým arzenálom zbraní. Medzi jednotlivými výjavmi z bojiska sa nám tiež viac predstavuje príbeh. Správy predstavujúce Darksiders 3 ako docela zhovorčivú akčnú adventúru asi nebudú nepodložené, som sám zvedavý, ako sa bude dej nadväzujúci na svojich predchodcov odvíjať v plnej verzii, ktorá má na PC, PS4 a Xbox One doraziť už 27. novembra.



V DLC Darksiders 3 narazíme na kobku a nájazdy hôrd z neznáma

• Update: 15. 10. 2018 • Autor:   Jakub Němec

Celkom určite poznáte situáciu, kedy v akčných adventurách máte tak silnú postavu, že ani tí najsilnejší súperi nepredstavujú žiadnu výzvu. S tým sa tvorcovia z Gunfire Games pokúšajú bojovať tak, že do svojho diela Darksiders 3 pridajú neznámych nepriateľov, ktorí majú v pláne zabrať Zem, ktorú sa horko ťažko snaží hrdinka Fury vyslobodiť z pekelných pazúrov. V DLC The Crucible tak budete čeliť vlnám nepriateľov, ktorých likvidáciou získate nové odmeny v podobe zbraní a ďalších predmetov. Osobne si myslím, že pôjde o apokalyptickú verziu Horde módu, ktorý poznáme predovšetkým zo strieľačiek.

Darksiders 3; screenshot: nepriatelia Darksiders 3; screenshot: boss

Obrázok 1: Súboje v polorozpadnutých priestoroch na Zemi vyzerajú na obrázkoch veľmi pekne. Ako budú prebiehať v reálnom čase, ukáže až plná verzia Darksiders 3. Obrázok 2: Po rade konfrontácií s pätolízačmi sa môžeme tešiť na o poznanie náročnejšie strety s bossmi.

Fanúšikov priestorových puzzle a preskúmavania kobiek poteší predovšetkým druhé DLC s názvom Keepers of the Void. Fury sa v rámci jeho plnenia dostane do lokácie Serpent Holes, v ktorej má jej zručnosti preveriť prastaré nebezpečenstvo, o ktorom sa už dlhšiu dobu šušká na každom rohu zničeného sveta. Prekonanie nových nepriateľov a radu hádaniek povedie k sladkej odmene v podobe bájneho brnenia The Abyssal Armor. Ďalšie informácie o rozšíreniach tvorcovia zatiaľ nevydali, takže nepoznáme ani dátum ich vydania. S istotou sa tak zatiaľ môžeme tešiť na základné dobrodružstvo Darksiders 3, ktoré vyjde na PC, PS4 a Xbox One 27. novembra tohto roku.



Fury hrá v Darksiders 3 farbami

• Update: 5. 10. 2018 • Autor: Jakub Němec

Akční adventura Darksiders 3 si dala po celkom nepodarenej prezentácii na Gamescome dlhšiu pauzu vo vypúšťaní nových materiálov. Aj keď kritikmi hrateľné demo veľmi nenadchlo, tak hráči stáli nekonečný rad, aby si mohli najnovšie apokalyptické dobrodružstvo vyskúšať, takže mlčanie autorov je celkom nečakané. Tým viac keď prihliadneme k faktu, že dátum vydania sa nezadržateľne blíži a kampaň Gunfire Games by mala skôr gradovať. Na začiatku októbra však prichádza video odhaľujúce ďalšie novinky z gameplayu.

Darksiders 3 – Sila Fury (trailer)

Najnovší trailer k Darksiders 3 ukazuje Fury s bojovým kladivom, možnosť striedať zbrane v kombi a novú zručnosť pre puzzle.

Trailer potvrdil moju predchádzajúcu domnienku, že s postupom času sa bude hrdinka Fury dostávať k novým zručnostiam, aby mohla prekonávať novo vzniknuté prekážky v ďalších lokáciách. Fialová farba vlasov a obrovské dvojručné kladivo predstavuje jazdkyňu apokalypsy vo vrcholnej forme. Ničivú silu vplyvu nebezpečného nástroja skazy sprevádzajú pompézne efekty, ktoré by mohli pritiahnuť k počítačom a konzolám nielen fanúšikov predošlých dielov, ale aj priaznivcov dynamickej akcie. Z dostupných záberov môžeme ďalej vyčítať ľubovoľné prehadzovanie zbraní v priebehu súboja (bič, kladivo).

Bystrému oku určite neunikne ani nová zručnosť, vďaka ktorej dokáže čarodejnica Fury nadviazať kryštalickú horninu, ktorá sa následne vo výbuchu rozletí do blízkeho okolia. Zatiaľ je otázne, či bude táto vlastnosť využiteľná v boji, či, podľa mňa pravdepodobnejšie, pri riešení priestorových puzzlov. Potvrdený je tiež pohyb pod vodnou hladinou. Na minútovú ukážku sme sa teda dozvedeli slušnú porciu informácií a navyše bol predstavený obrovský kostlivec sľubujúci náročný bossfight. Určite teda nie som sám, kto bude zvedavý, ako sa bude Darksiders 3 dariť v plnej verzii.



Darksiders 3 bude naplnená kontaktným bojom a akrobaciou

(Update 13. 7. 2018) Fury, jedna z jazdkýň Apokalypsy, sa v boji ukazuje na rozdiel od svojich druhov Vojny a Smrti ako akrobaticky zdatná bojovníčka. Jej vetchá konštitúcia by zrejme nevydržala viac rán pekelných monštier, a preto pred ich výpady často uskakuje v pohľadných animáciách. Nebojte sa však, že by ste v Darksiders 3 museli s fialovovlasou hrdinkou celý čas obratne manévrovať spôsobom známym zo soulsborne hier. Pocitovo sa tretí diel série o konci ľudstva blíži viac k tohtoročnému God of War, kde sa tvorcovia tiež zamerali skôr na arénový dojem než na opatrnosť.

Vyššie odkazovaný gameplay (zo serveru IGN) predvádza ďalšie nosné prvky hrateľnosti. V súbojoch bude možné variovať švihy bičom v kombi upravovateľných v závislosti na situácii, v núdzi ide nepriateľom utiecť a v prípade, že sa bude zdravie Fury blížiť k nule, môže si ho počas stretnutia svižne doplniť a pokračovať v rozsievaní hrôzy okolo seba. Tiež sa nám predstavil systém vývoja postavy, v ktorom si rôzne vylepšenia buď zakúpite u obchodníka za vyslobodenie duše, alebo ich nájdete rozosiate po mape. Lokácie sú prepojené rôznymi priechodmi či tunelmi, ale inak pôsobí svet komplexne ako jeden väčší dungeon.

Samotnú kapitolu by si zaslúžilo grafické spracovanie: tunely metra aj jaskynné komplexy vyzerajú naozaj skvele, rovnako ako ohnivé prostredie predstavené v traileri. Prostredie bude zničiteľné a dokonca sa stane súčasťou puzzlov, v ktorých si budeme otvárať nové priechody k nedostupným miestam. Pozadu nezostávajú ani šarvátky s nápaditými tvormi, z ktorých priamo strieka adrenalín, sú dynamické a zároveň prehľadné. Celkom sa tešíme, až budeme môcť v novembri naporcovať démonické stvorenia na kúsky.



V Darksiders 3 sa postavíte siedmim hriešnikom

(Update 10. 7. 2018) Jazdci Apokalypsy desia ľudstvo svojou skazou vďaka zjaveniu svätého Jána od počiatku kresťanstva. V sérii Darksiders sme sa s niektorými z nich stretli a v treťom diele sa dostáva do popredia mágiou obdarená Fury (o tej síce sv. Ján nič nepíše, ale budiž). Jej meno tak v slovenčine môže znamenať ako Furio, teda rímska bohyňa pomsty, tak zúrivosť. Oboje by mohlo zodpovedať – vzhľadom na úlohu, ktorú musí v Darksiders 3 splniť. Ako pomstiteľka musí čeliť siedmim hriešnikom, ktorí podľahli niektorému zo smrteľných zvodov. Ich vplyv značne premení okolie a nepriateľov, čo sa zlučuje práve s niektorým z hriechov.

V novo zverejnenom traileri sa môžeme kochať širokým spektrom útokov, ktorými bude Fury disponovať. Svojim purpurovo žiariacim bičom šľahá jedného netvora za druhým v divokých kombi sľubujúcich akčných slastiach. V niektorých častiach ju však vidíme držať aj iné zbrane, takže sa dá predpokladať, že ryšavá bojovníčka bude svoj arzenál môcť prestriedavať, popr. pre každú časť svojej cesty bude využívať iné. Tiež sme svedkom jej premeny, ktorá jej umožňuje pohybovať sa v plameňoch a v prúdoch lávy, čo vedie k myšlienke rôznych zručností a puzzlov. S čím všetkým Fury v Darksiders 3 nakoniec vyrukuje, zatiaľ nevieme, ale každú novú informáciu vám bezodkladne sprostredkujeme. S titulom určeným pre PC, PS4 a Xboc One môžete počítať od 27. novembra.



Fury zvláda dlhé skoky a rýchle útoky. Minimálne požiadavky na konci článku

(Update 21. 12. 2017) Tento herný trailer síce nepatrí medzi najdlhšie, ale môžeme si z neho celkom dobre urobiť obrázok o tom, v akom duchu sa asi väčšia časť hry ponesie. Pretože aj keď je súboj s magmatickým gigantom v závere správne efektné a zaujímavý, očakávame skôr zástupy menších splodencov pekla a ich svižné kosenie.

Ešte je samozrejme príliš skoro na vynášanie akýchkoľvek súdov. Momentálne to vyzerá na mix rýchlej akcie zo série God of War a súboje s bossmi (minimálne z tohto videa) a la Dark Souls. Darksiders 3 je podľa sociálnych sietí a médií veľmi očakávaný titul, takže fanúšikov určite zamrzela správa o rozpade štúdia Vigil Games, ktoré na hre malo pôvodne pracovať. Po bankrote spoločnosti THQ to nemala značka Darksiders vôbec jednoduché, ale našťastie sa na scéne objavili Nordic Games a sériu tak zachránili.

Darksiders 3; concept, creature Darksiders 3;  fury, boss, fight Darksiders 3; fight, moster

Výber nepriateľov bude široký a, takpovediac, pekelný. Predtým, než sa Fury stretne s hlavnými bossmi, čo sú v Darksiders 3 inkarnácie siedmich smrteľných hriechov, musí sa prebiť cez najrôznejšiu démonickú háveď.

Dátum vydania pre Darksiders 3 nie je zatiaľ stanovený. Zatiaľ sa hovorí o roku 2018, ale to sa ešte môže zmeniť. Hra vychádza na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Viac informácií sa dozviete v našom preview.



Na svete je prvá gameplay ukážka z pre-alfa verzie Darksiders 3

(Update 26. 5. 2017) Pomerne skoro po tom, čo boli autori „donútení“ vyjsť s pravdou von, prišiel web IGN s viac ako desaťminútovým videom ukazujúcim vôbec prvý gameplay z pre-alfa verzie – ten únik informácií zrejme zas tak náhodný nebol...náhodný alebo zámerný, hlavné je, že sa teraz môžeme všetci pozrieť, ako sa asi bude Darksiders 3 hrať a ako je na tom v súčasnej chvíli po grafickej stránke.

V ukážke plnej akcie Fury bojuje s najrôznejšou hmyzoidnou háveďou a splodencami pekla. Aj keď bola prezentovaná ako kúzelníčka, žiadne čiary sme zatiaľ nevideli, za to si už iste dokážeme urobiť predstavu o jej skúsenostiach pri práci s bičom. Ten využíva nielen na efektné zabijácka kombá, dokáže sa na ňom tiež elegantne zosunúť a la Indiana Jones. Na konci lokácie, ktorá svojím post-apokalyptickým štýlom pripomína Fallout stanice a tunely metra z vybombardovaného Bostonu, dôjde aj na typický boss-fight (tu s inkarnáciou jedného zo siedmich smrteľných hriechov, Lenivosťou), ktoré na úspešné zvládnutie opäť vyžaduje skôr mozog než svaly.

Darksiders 3 – dojmy z Gamescom prezentácie

  1. Darksiders 3 na Gamescome ničím neoslnili
  2. Kostrbaté súboje a nudné boss fighty
  3. Darksiders 3 bez nahrávacích obrazoviek
  4. HW nároky na hru Darksiders 3 PC

Darksiders 3 na Gamescome ničím neoslnili

• Dojmy z hrania: 12. 10. 2018 • Autor: Filip Němec

Vydavateľstvo THQ bolo dobrým hostiteľom, avšak zážitky z jednotlivých prezentácií sa veľmi líšili. V naprostej väčšine prípadov vývojári chrlia jednu informáciu za druhou v snahe ukázať vám toho čo najviac. Nie však zástupcovia Gunfire Games. Vyhradenú polhodinku vyplnili najmä chválením sa tým, ako bude Dakrsiders 3 „super cool“ a ako redefinuje žáner hack and slash adventúr. Druhý z vývojárov našťastie súčasne hral, ale namiesto toho, aby nám jeho kolega opisoval, čo práve robí a aké nové prvky môžeme vidieť, vychvaľoval sa, ako inovatívne budú súboje s bossmi a otvorený svet.

Darksiders 3; Fury s bičom

Boss v podobe prefíkanej čarodejnice vyzeral veľmi dobre, súboj s ním ale patril do toho slabšieho herného súdka s etiketou Gamescom 2018.

Moje dojmy sú bohužiaľ naskrz negatívne. Mám žáner hack nad slash akcie veľmi rád, ale Darksiders 3 ma nedokázali upútať. Pritom premisa je pomerne zaujímavá. Opäť sa uberáme nového hlavného hrdinu, dostávame úplne nové prostredie a nový príbeh. Tentoraz je hlavnou postavou samotná Furio, ktorá svojou divokou hrivou púta pozornosť a kovovým bičom zasieva strach. Cieľom je potom sedem smrteľných hriechov, ktoré musí zlikvidovať na nastolenie rovnováhy. Pravda, nápad nie úplne originálny, ale téma je to rozhodne sľubná.

Kostrbaté súboje a nudné boss fighty

Z krátkej ukážky, ktorú som mohol vidieť, si odnášam najmä nie práve dobrý pocit zo súbojov. Animácie postáv sú síce veľmi podarené a jednotlivé útoky tiež vyzerajú dobre, ale je to práve celistvosť súbojového systému, ktorá v žánri hack and slash oddeľuje zrno od pliev. Jasne vidíte, kedy ktorý útok končí a kedy začína iný. Plynulosť a nadväznosť jednotlivých atakov rozhodne nie je ideálna a rovnako tak im chýba väčšia variabilita. So súčasnou špičkou, ako je rebootovanie God of War alebo napríklad aj Bayonetta 2, sa bohužiaľ Darksiders 3 aspoň v súčasnom stave nemôžu rovnať.

Darksiders 3 – Gamescom 2018 ukážka z hrania (gameplay)

Autori si na výstavu priviezli hrateľnú ukážku, na ktorej záznam sa teraz môžete pozrieť aj vy.

Vývojári sa potom chválili aj inovatívnymi boss fightami, žiaľ z toho, čo som mohol vidieť, rozhodne nešlo o nič nové, nie to ešte zaujímavé. Súboj s jedným zo záporákov prebiehal v útrobách rozborenej výškové budovy, ktorej chýbali akékoľvek väčšie detaily či členitosť. V podstate išlo len o to vyskákať po niekoľkých úchytoch, zasadiť nepriateľovi, ktorý sa vznášal na mieste vo vzduchu, ranu, tým ho omráčiť a dať mu lekciu. A takto niekoľkokrát po sebe. Vlastne si nedokážem vysvetliť, ako môžu autori tak sebavedome prezentovať niečo tak obyčajné.

Darksiders 3; screenshot: příroda

Prostredie nie vždy prekypuje detailmi a zaujímavými miestami.

Darksiders 3 bez nahrávacích obrazoviek

Nie všetko je ale na Darksiders 3 zlé. Nie som príliš oslnený tým, že určité lokácie vyzerajú dosť prázdno, no nájdu sa aj také, ktoré pôsobia veľmi pekne a v spojení s pestrofarebnou grafikou dokážu zaujať. Čo sa týka herného sveta, tým sa autori chvália, kde môžu, oproti predchádzajúcim dielom totiž už nejde o loadingovými obrazovkami pospájané lokácie, ale o jeden celistvý svet. Ak teda vyleziete na nejakú výškovú budovu a mali by ste tú možnosť prevŕtať sa do poschodia pod vami, skutočne by tu bolo ďalšie podlažie. Pre sériu je to veľký posun, avšak v rámci dnešného level dizajnu to považujem za štandard.

Čo sa tiež nedá nepochváliť, je absencia nahrávacích obrazoviek, ktorá je v rámci veľkého a otvoreného sveta veľmi vítanou zmenou, aj keď aj v tomto prípade ide už o trend posledných rokov, na ktorého vlne sa vývojári iba vezú (a rozhodne nestoja v predných líniách a nezabárajú zažité stereotypy, hoci sa tak snaží vystupovať). Aby som ale nebol úplne negatívny, zaujal ma najmä odlišný prístup, čo sa navigácie v rozľahlom a otvorenom svete týka. Darksiders 3 totiž neponúknu žiadnu mapu, orientácia by mala prebiehať iba na základe vašej polohy voči obrovskému stromu života v strede celej mapy.

Darksiders 3; screenshot: svet Darksiders 3; screenshot: autá

Obrázok 1: Postapokalyptický svet je vďačným prostredím nielen v rámci videohier. Obrázok 2: Autori siahli po osvedčenej formule moderného sveta ľudí, ktorý je pomaly, ale isto pohlcovaný prírodou.

„Darksiders 3 vytvárame tak, aby sa hráči častokrát niekde zasekli a museli sa sami z patovej situácie dostať,“ povedal mi jeden z prezentujúcich vývojárov. To rozhodne korešponduje s úplne nelineárnym riešením príbehu aj úloh, na druhú stranu mám nemalé podozrenie, že to „zasekávanie sa“ nie je spôsobené až tak tým, že by mali autori nejako výrazne pod čapicou, ale skôr ide o dôsledok nevhodného level dizajnu či zle nastaveného systému progresu v hre. Žiadna mapa, voľnosť v pohybe aj ľubovoľné radenie questov totiž znie ako veľmi veľká šanca na to urobiť niekde chybu, kvôli ktorej sa práve zaseknete na mieste. Rozhodne však nad hrou nelámem palicu, napokon dátum vydania je už blízko a v našej redakcii sa hre budeme aj naďalej venovať. Darksiders 3 totiž vychádza už 27. novembra na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

i Pozrite sa na všetky články z hernej sekcie!

HW nároky pre Darksiders 3 PC


Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Windows 7 64-bit Windows 7 64-bit
Procesor Intel Core i5-4690K (3,5 GHz)/AMD FX-8320 (3,5 GHz) Intel Core i7-3930K (3.2 GHz)/AMD Ryzen 5 1600 (3.2 GHz)
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 660/Radeon R7 370 NVIDIA GeForce GTX 970/Radeon RX 480
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operačná pamäť 8 GB 16 GB
Pevný disk 25 GB 25 GB

S akým herným PC na Darksiders 3?

Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

Alza GameBox GTX1060

Minimálne požiadavky:

Alza GameBox GTX1060

Alza GameBox GTX1070Ti

Odporúčané požiadavky:

Alza GameBox GTX1070Ti

Alza GameBox GTX1080Ti

Pre náročných:

Alza GameBox GTX1080Ti

i Mohlo by vás zaujímať

Darksiders 3 vychádza 27. novembra 2018 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovať.


 

Darksiders 3 Preview

Obavy o Darksiders 3 boli oprávnené

(12.05.17) Pritom sa nedá povedať, že by sa fanúšikovia o osud tohto trošku neprávom prehliadaného svojrázneho výkladu Jánovho zjavenia obávali neprávom. Vigil Games, ktorí majú na svedomí prvé dva diely, sa spolu so svojím vydavateľom THQ dostali do vážnych finančných ťažkostí, ktoré v roku 2012 vyvrcholili bankrotom. Značku Darksiders v apríli 2013 síce odkúpili rakúski THQ Nordic (v tej dobe Nordic Games), lenže do nového dobrodružstva tretieho jazdca Apokalypsy sa im v tom čase príliš nechcelo, hráčom prostredníctvom blogu Joystiq navyše odkázali, že na najbližšie dva roky s Darksiders 3 rozhodne nemajú počítať.

O to viac potešujúce bolo oznámenie z 2. mája, z ktorého vyplýva, že sa na projekte Darksiders 3 už nejakú dobu maká. Okrem toho môžu oslavovať všetci tí, ktorým sa herný štýl jednotky a dvojky pozdával, pretože štúdio Gunfire Games tvoria takmer výhradne bývalí zamestnanci rozpadnutých Vigil Games a v ich čele stojí samotný tvorca Darksiders, David L. Adams.

Darksiders 3; Fury s bičem

Jedna z troch jazdcov Apokalypsy a hlavná protagonistka Darksiders 3, Fury, sa vie náramne oháňať s bičom. Okrem toho je aj schopnou čarodejnicou.

Tretí jazdec Apokalypsy v Darksiders 3 je jazdkyňa, Fury

Tentoraz si v príbehu prebiehajúcom paralelne s dianím Darksiders 2 zahráme za Zúrivosť (Fury), Ona čoby zástupkyňa „nežného“ pohlavia vystrieda svoje nabúchaného brata z minulých dielov, Vojnu (Darksiders) a Smrť (Darksiders 2). Nežného však naozaj len v úvodzovkách, táto ryšavka totiž nie je žiadna krehká žena, takže sa nemusíte báť, že by ste snáď konflikty riešili po dobrom. Boje budú napriek tomu trochu sofistikovanejšie, pretože Zúrivosť dáva pred chladnými zbraňami prednosť mágii a bičom. Z podarenej súrodeneckej štvorky je Fury vraj tou najmocnejšou.

Okrem kúziel ovláda tiež premeny do rôznych foriem, v rámci ktorých má k dispozícii odlišné typy zručností, útokov a zbraní. Ich arzenál sa síce neobmedzí len na spomínaný bič, ten však zostane Furyiným primárnym nástrojom skazy. Zbrane pôjde postupom času vylepšovať a nečudovali by sme sa, keby v tomto procese hral kľúčovú úlohu kováč Ulthane, ktorý pre nás v pôvodnom Darksiders vytvoril legendárny meč Armageddon Blade.

Tempo súbojov v Darksiders 3 by sme podľa vývojárov mali hľadať niekde na pomedzí prvého a druhého dielu. Fury sa napríklad, na rozdiel od brata Vojny, spolieha na obratnosť, a tak skôr než brutálne mlátenie obilia (tj. Potvor) čakajme elegantný tanec plný premetov a hviezd za rytmu šľahania bičom. Navyše sa jej ako čarodejnici v závislosti na používaných kúzlach či sekundárnych zbraniach štýlovo premenia vlasy – takže napríklad ohnivé kúzlo bude mať za následok upgrade z „prameňov na plamene“.

Vašimi hlavnými nepriateľmi bude sedem smrteľných hriechov

Možno by ste to podľa jej mena nepovedali, ale budete stáť na strane poriadku a rovnováhy. Tá bola pochopiteľne narušená prebiehajúcim Armageddonom, ktorý umožnil siedmim smrteľným hriechom uniknúť z ich večného väzenia (kam ste je mimochodom pred mnohými a mnohými rokmi šupli spolu s bratmi práve vy). Fury je preto ako lojálny nástroj tzv. spálenej rady (akýsi dozor nad Nebom a Peklom) vyslaná na vojnou rozvrátenú Zem, aby fyzické inkarnácie pekelníkov vystopovala, zabila a poslala ich nesmrteľné zadky späť do lochu.

S hriechmi je úzko previazané aj prostredie. Ich moc je tak rozsiahla, že svoje okolie doslova premieňajú. Aj nepriatelia a hádanky sú s nimi tematicky späté, každá oblasť by teda mala byť skutočne unikátna. O tom sme sa napokon mohli presvedčiť zo zverejnenej hernej ukážky, kde Lenivosť v podobe bachratého smrdutého chrobáka transformovala svoj podzemný domov na takýto pekný hmyzí raj.

Darksiders 3; Fury and Ulthane Darksiders 3; Fury na Zemi

Vizuálna stránka Darksiders 3 vyzerá zatiaľ veľmi dobre. Otázkou zostáva, ako sa od pekných artworkov a načančaných screeshotov bude líšiť realita. Zistíme v roku 2018.

Svet Darksiders 3 bude jeden veľký otvorený dungeon

Podľa dostupných informácií, bude svet Darksiders 3 rovnako ako v dvojke otvorený, avšak nepôjde už o sériu mestských „hubov“ poskytujúcich prístup k jednotlivým dungeonom, ale o „jeden veľký dungeon“ (bez loading screenov). Na jeho dizajn Gunfire Games použili techniku „švajčiarskeho syra“ – v jednotlivých lokáciách bude možné nahliadnuť do miest, ktoré sme už prešli, a tiež získať obraz o tom (cez rôzne okná, diery v zemi a pod.), Kam sa ešte len vydáme. Herný svet teda nebude rozťahaný, ale rozsiahly a prepletený a mal by si žiť svojím vlastným životom.

Okrem súbojov a prieskumu post-apokalyptického prostredia, ktoré by však napriek tomu malo byť farebnejšie ako kedykoľvek predtým, sa o našu zábavu postarajú najrôznejšie hádanky. Či sa k nim budeme môcť opäť dopravovať tiež koňom, to v súčasnosti nie je jasné, každopádne budú podľa slov vývojárov pôsobiť ďaleko sofistikovanejším dojmom, ako by boli skutočnou súčasťou sveta. Tento princíp sa v Darksiders 3 odrazil celkovo aj na príbehu a bojoch – všetko bude lepšie implementované do herného prostredia, aby sme mali pocit, že to tam naozaj patrí a nejde len o herný prvok.



Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB04