Obnoviť stránku

Battlefleet Gothic: Armada II (RECENZIA) – riadna bitka o osud vesmíru môže začať

Aktualizované

Na začiatku roka herná scéna zažíva podobnú etapu ako v letných mesiacoch alebo v jeho závere, kedy k nám mieri len hŕstka projektov stojacich za reč. Aj keď nemožno považovať prvé dni tohto roka za suché, rozhodne nám nie sú servírované diela, ktoré by nám zostali v pamäti dlhšie než pár dní. Úprimne preto vítam zámer vývojárov z Tindalos Interactive, ktorí sa rozhodli svoju vesmírnu stratégiu Battlefleet Gothic: Armada II vypustiť práve v tejto neúrodnej fáze. Ako veľmi sa táto nádejne vyzerajúca RTS zmenila od momentu, z ktorého som vám priniesol naše košaté dojmy z hrania, si máte možnosť prečítať v nasledujúcich odsekoch tejto recenzie.

Recenzia NovinkyDojmy z hrania


• Žáner: RTS • Vývojár: Tindalos Interactive • Vydavateľ: Focus Home Interactive • Platformy a Dátum vydania: PC (24. januára 2019) • Homepage: www.battlefleetgothic-armada.com/


Časti článku:


Obsah recenzie Battlefleet Gothic: Armada II

  1. Boj o osud univerza Warhammer 40K môže začať
  2. Veľká mapa Battlefleet Gothic: Armada II pristane
  3. Tindalos vsádza s pokračovaním slávnej stratégie na istotu
  4. Battlefleet Gothic: Armada II je úctyhodná stratégia s dobrým príbehovým pozadím
  5. Recenzia Battlefleet Gothic: Armada II: záverečné hodnotenie
  6. HW nároky pre Battlefleet Gothic: Armada II PC

Boj o osud univerza Warhammer 40K môže začať

• Recenzia: 24. 1. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Planéta Cadia bola po miléniá základným kameňom obrany Impéria ľudí, ktoré od počiatku svojej existencie viedlo vojnu zameranú na dominanciu nad celým vesmírom. Bol to svet, o ktorý sa trieštila jedna nepriateľská invázia za druhou bez ohľadu na silu či veľkosť. Teraz sa však blížia jeho posledné dni, pretože sa k nemu presúva gigantická flotila Chaosu pod vedením samotného Abbadona Despoilera, ktorého jediným cieľom je zničenie tohto majáka nádeje brániaceho silám temnoty vniknúť do srdca celej ríše, v ktorom sa nachádza mocná Terra. Hoci situácia nevyzerá vôbec ružovo, púšťajú sa zástupcovia, ehm, „tých správnych“, do boja ako na povrchu samotnej kolónie, tak aj na jej orbite, kde sa pomaličky stretávajú koráby zla s loďami smrteľníkov pripravujúcich sa na poslednú obranu.

Battlefleet Gothic: Armada II; screenshot: cover

Battlefleet Gothic: Armada 2

Battlefleet Gothic: Armada II vám ponúkne celkovo tri samostatné kampane za primárnych hráčov tohto podareného diela, ktorí bojujú nielen za záchranu vesmíru, ale aj za vlastné záujmy. Rovnako ako v predchádzajúcom diele aj tentoraz predstavenie odštartujeme za upadajúce Impérium, do ktorého čela sa postaví admirál Spire. Ten sa po mnohých rokoch mimo hry konečne vracia, aby z poloprázdneho systému Belisar viedol obranu ríše zaplavenej nájazdníkmi zastupujúcimi rôzne frakcie, ktorým minimálne spočiatku dominuje Chaos riadený pomstychtivých Abaddonom. V neskorších etapách sa do boja proti ľuďom vedľa neho zapoja ďalší veľkí hráči, snažiaci sa maximálne využiť oslabenie ľudských defenzívnych systémov, ktoré ich dokázali bez ohľadu na počet po celé tisícročia hravo odrážať.

Battlefleet Gothic: Armada II – xxx (gameplay)

Eldari predstavujú jednu z najagilnejších frakcií Battlefleet Gothic: Armada II, výdrž ich lodí je však minimálna, takže im Orkovia spolu s Adeptus Astartes dokážu dať riadne na frak.

V kampani za Impérium ľudí dostanete do rúk celkom tri herné frakcie. Pri boji za záchranu ríše sa spoja Adeptus Mechanicus, Adeptus Astartes a Imperiálne námorníctvo, ktoré na čele so Spirom celú výpravu viacmenej vedie. Nedávno prebudení Necroni vďaka chybe ľudstva pociťujú prítomnosť Chaosu rovnako ako ich dobro vyznávajúci nepriatelia, ktorým Abaddon svojím masívnym útokom na Cadiu slušne zavaril. Potom, čo nemŕtva flotila úplne vyčistí svoj počiatočný systém od zvráteností, môže sa vydať do ďalšej sústavy. O kontrolu nad ňou bude musieť tentoraz bojovať s elfom nebývalo podobným Eldarom, ktorí im dajú vďaka svojej rýchlosti riadne zabrať. Aj keď dokážu slušne skomplikovať život, sú len jedni z mnohých, ktorý neumierajúcim stoja v ceste za ovládnutím celého vesmíru.

Tretí scenár, ktorý absolvujete za nenásytných Tyranidov, predstavuje podľa môjho názoru asi najväčšiu výzvu, ktorú pred vás Batttlefleet Gothic: Armada II postaví. Na rozdiel od dvoch predchádzajúcich frakcií sa tieto červom blízke monštrá nezameriavajú na kontrolu vesmíru, ale na jeho konzumáciu. Prakticky ide o permanentne hladnú hordu, ktorá sa presúva z jedného systému na druhý a zanecháva ich za sebou v stave neumožňujúcom opätovnú kolonizáciu. Veľmi zaujímavá je v prípade tohto zoskupenia skutočnosť, že jeho príbeh nie je rozprávaný niektorým z jeho vodcov. Namiesto toho nám ho prezentujú spomienky a záznamy, ktoré nahrali tí, ktorí sa s nimi stretli v boji a neuspeli. Každá rasa tu prechádza pri ťahaní vývojom otvárajúcim jej nové lode a technológie, celkovo však nejde o nič prevratné.

Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: Tyranid Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: verbování Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: koráb

Obrázok 1: Každá frakcia má v Battlefleet Gothic: Armada II rad príbehových videí prezentujúcich vám bližšie ich minulosť či vývoj po vybojovanej bitke. Obrázok 2: Všetci účastníci kampane prechádzajú v jej priebehu vývojom, ktorý im otvára nové jednotky a technológie. Obrázok 3: Koráby prístupné v posledných fázach kampane patria medzi obrov, s ktorými sa nemôžu menšie koráby rovnať.

Veľká mapa Battlefleet Gothic: Armada II pristane

Už v našich dojmoch z hrania som vyjadril svoje nadšenie z toho, že v Battlefleet Gothic: Armada II nájdeme na rozdiel od svojho predchodcu prepracovanejšiu kampaň, ktorá sa bude v mnohých smeroch podobať scenárom, ktoré môžeme vidieť pri hernej sérii Total War. Za všetky rasy je tu pred vás postavená trošku inak ladená sandboxová mapa, kde sa jednotlivé herné zoskupenia snažia budovať svoje ríše a súperiť s ostatnými o nadvládu nad vesmírom rozdeleným na niekoľko samostatne fungujúcich sektorov. Každý systém sa skladá z niekoľkých sústav, v ktorých sa nachádza vždy minimálne jeden svet, na ktorého povrchu možno nájsť kolóniu schopnú produkcie určitého typu zdrojov.

Na niektorých planétach budú môcť ich vlastníci vytvoriť farmy podporujúce iné svety, iné kolónie im naopak poslúžia ako výrobné centrá alebo obchodné stanice zaisťujúce ríši príjem potrebný na údržbu lodí. Aj keď vyzerajú niektoré systémy na prvý pohľad ako vcelku obranyschopné, len máloktorý z nich sa o seba dokáže skutočne postarať. Pokiaľ si budete chcieť jednotlivé časti svojho impéria udržať, budete musieť v každej sústave vybudovať niektorú z ponúkaných obranných štruktúr zabraňujúcich vašim oponentom jeho bezproblémové zabranie. Defenzívne stanice, mínové polia a statické veže zastávajú v Battlefleet Gothic: Armada II úlohu aktívnych ochrán, takže je dobré vybudovať ich vo väčšine strategických bodov, ktoré sa vám budú nepriatelia snažiť pomocou sily ukradnúť.

Battlefleet Gothic: Armada 2 – Necron I Alza Magazín (Gameplay)

Necroni majú v Battlefleet Gothic: Armada II flotilu, ktorá je veľmi efektívna na stredné vzdialenosti, pri strete s oponentmi, ktorí k nej nemusia vôbec letieť má ale veľké problémy.

Väčšina herných národov Battlefleet Gothic: Armada II sa zameriava na stabilnú expanziu a vylepšovanie nimi vlastnených svetov, pretože sú primárnym zdrojom surovín poháňajúcich ich vojnovú mašinériu. Ríše, Necroni a mnoho ďalších po zabraní dostatočného počtu základní ťažia z ich vývoja maximum, čo im umožňuje vyčkávať a chrliť jednu flotilu za druhou, pretože majú určité zázemie, s ktorým môžu permanentne počítať. Tyranidi sa v tomto ohľade veľmi líšia od ostatných. Namiesto toho, aby svoje planéty zveľaďovali, pomaličky ich vysávajú, čím z nich robia bezcenné kusy skaly schopné ich vojnu dotovať len niekoľko kôl. V prípade, že sa s nimi zaseknete na mieste na dlhšiu dobu, môže sa vám nakoniec stať, že nebudete mať dostatok financií, a hra pre vás skončí neúspechom.

Všetky kampane majú v Battlefleet Gothic: Armada II niečo do seba, každá z nich mi vo finále poskytla veľmi osobitý zážitok, ktorý mi opäť o niečo priblížil svet Warhammera 40K. Zo všetkého najviac som bol nadšený unikátnymi misiami, ktoré pred moju maličkosť postavili relatívne zaujímavé spektrum podujatí. Ak by som mal Battlefleet Gothic: Armada II po príbehovej stránke niečo skutočne vytknúť, boli by to možno až príliš malé variácie normálnych bitiek, ktorých škála bola v minulosti o niečo pestrejšia. Rovnako tak mi veľmi nesadol aktuálne prezentovaný koncept klasických stretov, v rámci ktorého musíte buď zničiť nepriateľa, alebo zabrať strategické body a držať ich až do okamihu, kým sa naplní vopred daná hranica. Keby tu bola len čistá eliminácia, bol by som zrejme spokojnejší.

Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: sektory Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: invaze Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: bitva

Obrázok 1: Kontrola jednotlivých sektorov nie je vôbec náročná, keď z nich vyženiete nepriateľov, stanú sa z nich prekvitajúce sústavy aktívne podporujúce vašu vojnovú mašinériu. Obrázok 2: Invázne flotily sa budú čas od času dostávať do vami kontrolovaného systému. Ak podľahne ich náporu, nepriatelia si ho privlastnia a použijú na ďalšiu expanziu. Obrázok 3: Na začiatku bitky máte v Battlefleet Gothic: Armada II možnosť ju preskočiť automatickým bojom, čo považujem za veľké plus. Tabuľka pred štartom vám ukazuje silu flotíl a zdatnosť jednotlivých veliteľov.

Tindalos vsádza s pokračovaním slávnej stratégie na istotu

Elementárne mechanizmy zostali v Battlefleet Gothic: Armada II prakticky nezmenené. Opäť sú nám dané do rúk rozsiahle flotily zložené z gigantických bojových korábov stretávajúcich sa na bojisku, ktoré v hráčovi evokuje hracie pole doskovej hry. Ak by som v aktuálnom spektre frakcií nenašiel nové rasy, veľmi ľahko by som si tento kúsok pomýlil s jeho nemenej podareným predchodcom. Okrem starých známych zoskupení vám vývojári z Tindalos ponúknu celkom dve frakcie, ktoré v Battlefleet Gothic: Armada nenájdete, ani keby ste akokoľvek hľadali. Pridaní boli prastarí Necroni s extrémne efektívnymi, avšak fragilnými loďami a Tyranidi, ktorých lode vyzerajú ako obrie zmutované červy schopné zožrať menšie lode na jeden hlt bez ohľadu na úroveň štítov či počet životov.

Z aktuálne zastúpených rás som si zrejme najviac obľúbil na diaľku zacielených Adeptus Mechanicus, ktorých flotila sa mi zdala efektívna ako na dlhšie vzdialenosti, tak pri kontaktných stretoch, kedy som do boja vyslal výsadkové moduly. Vyložene zlí mi popravde neprišli ani novo pridaní Necroni, ktorí disponujú loďami úplne postrádajúce štítové generátory. Namiesto nich majú plavidlá tejto frakcie zabudované nebývalo účinné lúčomety a regeneračné komponenty opravujúce celý koráb za chodu. Keby som mal povedať, kto mi naopak vyhovoval najmenej, na myseľ by mi ihneď prišli Tyranidi, ktorých biologické námorníctvo mi kvôli vysokej fragilite a osobitému hernému štýlu príliš k srdcu neprirástlo.

Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: orkovia Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: torpéda Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: stanice

Obrázok 1: Orkovia sú brutálna rasa, ktorá sa zameriava na kontaktný štýl boja. Obrázok 2: Ovládanie torpéd nie je v Battlefleet Gothic: Armada II vôbec jednoduché, keď sa vám však podarí nepriateľa zasiahnuť, narobíte s nimi masívne škody. Obrázok 3: Vesmírne stanice predstavujú defenzívne body, o ktoré sa obrancovia môžu vždy oprieť. Ich problémom je podľa môjho názoru stredný dosah, ktorý by mal zahŕňať vždy minimálne dva strategické body.

Správanie samotných lodí sa od mojej poslednej návštevy sveta Warhammer 40K o niečo zlepšilo. Jednotlivé koráby sa po bojisku pohybujú oveľa svižnejšie ako v minulosti. Škála štatistík zahŕňajúca stav krížnika, štíty, funkčnosť zbraní a jeho vývoj zostala rovnaká, čo mi nevadí. Zle nepôsobia ani novo pridané modely, ktorých fungovanie je spracované do najmenšieho detailu. Trošku ma mrzí, že nebola citeľnejšie upravená AI autopilota, ktorého možno zapnúť v plavidlách, o ktoré sa nie ste schopní sami efektívne postarať. Po skúsenostiach z minulosti by som zrejme čakal citeľnejšie upravenie tohto mechanizmu. Rovnako tak by sa mi páčilo, keby bola umelá inteligencia v kampani viac aktívna a zbytočne neplytvala flotilami v bojoch, ktoré jednoducho nemajú šancu vyhrať, aj keby sa na hlavu stavali.

Vesmírne bojové pole, na ktorých flotily jednotlivých rás v Battlefleet Gothic: Armada II zápasia, prešlo miernou premenou. Okrem už dobre známych hmiel, mín, obranných veží, vesmírnych staníc a asteroidov nám teraz bojiská ponúkajú efekty dlhodobo ovplyvňujúce priebeh určitých bitiek. Znenazdania sa na mape môžu objaviť pohybujúce sa trosky vrakov mätúce vaše senzory, gigantické kusy skaly poletujúce priestorom a drviace v ceste stojace koráby na maderu alebo slnečné erupcie schopné spáliť menšie stíhače a poškodené krížniky na popol behom chvíle. Keďže patrím medzi veľkých milovníkov vodných živočíchov, neskutočne ma uchvátila prítomnosť mohutných vesmírnych bielych veľrýb brázdiacich bojisko a narážajúcich plnou silou do všetkého, čo sa odváži im vplávať do cesty.

Battlefleet Gothic: Armada 2 – Vzbura I Alza Magazín (Gameplay)

Morálka mužstva hrá v Battlefleet Gothic: Armada II zásadnú úlohu, pokiaľ dôjde k vzbure, pokojne môžete prehrať už vyhranú bitku – len kvôli negatívnemu prístupu vášho admirála.

Battlefleet Gothic: Armada II je úctyhodná stratégia s dobrým príbehovým pozadím

Aj keď sa Battlefleet Gothic: Armada II po stránke herných mechanizmov posunulo dopredu len minimálne, osobne v tom až taký problém nevidím, pretože nie som fanúšikom myšlienky neustáleho menenia fungujúcich prvkov za diskutabilné inovácie. Vo svojom najnovšom diele vsádza Tindalos Interactive na príbehovú kampaň, ktorá má tentoraz vďaka zaujímavým dejovým linkám a sandboxovej mape vesmíru slušné grády. Už budúci mesiac by mala okrem toho byť obohatená o kooperáciu, čo možno považovať za relatívne veľké plus. Samotné bitky sú navrhnuté obstojne, takže im nemožno veľmi čo vyčítať, len správanie AI, ktorá by mohla byť o niečo bystrejšia. Frakčný balance sa mi zdá vcelku slušná, žiadne zoskupenie sa mi tu nezdalo silné natoľko, že by ho pri strete totožných flotíl nebolo možné poraziť.

Battlefleet Gothic: Armada II; screenshot: prázdná loď

Akonáhle je zabitá posádka, stane sa z lode prázdny vrak, ktorý je možné znovu zaplniť mužmi. Nejde však o nič jednoduché.

Tindalos Interactive vsadilo druhýkrát na rovnakého koňa a opäť to nedopadlo vôbec zle. Battlefleet Gothic: Armada II je podarená stratégia, ktorá okrem zaujímavo spracovaných bitiek poskytne hráčom tiež príbehovú kampaň schopnú osloviť. Ak sa radíte medzi tých, ktorým sa páčil prvý diel, ktorý zožal ovácie zo všetkých strán, nemal by vám tento kúsok uniknúť, pretože ide o titul zdatne kráčajúci v stopách svojho predchodcu. V prípade, že milujete komplexné budovanie ríše, velenie závratným armádam alebo jednoducho len nemáte radi vesmír Warhammer 40K, radšej sa tomuto projektu vyhnite. Osobne nákup vrelo odporúčam, pretože som sa po celú dobu hrania výborne bavil.

Recenzia Battlefleet Gothic: Armada II: záverečné hodnotenie

       Hodnotenie 84 % Alza.sk
Hlavné parametre:Hrateľnosť
85 %
Audiovizuálne spracovanie
78 %
Znovu hrateľnosť
90 %
Battlefleet Gothic: Armada II; recenze

Klady

  • Sandboxová mapa vesmíru Warhammer 40K
  • Príbehy jednotlivých frakcií majú niečo do seba
  • Unikátny dizajn každého herného zoskupenia
  • Prepracovaný systém bitiek
  • Nové zásadné faktory ovplyvňujúce priebeh stretov
  • Slušne zvládnutý balance

Zápory

  • Relatívne často chybujúce AI
  • Opakujúce sa bitky
  • Pre niekoho možno až príliš výrazná podobnosť s prvým dielom

Battlefleet Gothic: Armada II – Novinky

  1. (15. 1. 2019) Obsadenie vesmíru vám v Battlefleet Gothic: Armada 2 zaberie takmer sto hodín
  2. (3. 12. 2018) V rámci veľkosti a rozsahu sa Battlefleet Gothic: Armada II vyrovná máločo
  3. HW nároky pre Battlefleet Gothic: Armada II PC

Obsadenie vesmíru vám v Battlefleet Gothic: Armada 2 zaberie takmer sto hodín

• Novinky: 15. 1. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Univerzum, v ktorom sa odohráva herná kampaň Battlefleet Gothic: Armada 2, bude rozdelené do radu separovaných sektorov, v ktorých sa vždy bude nachádzať niekoľko svetov. Na samom začiatku budete disponovať len jedným priestorom, z ktorého budete expandovať do okolia, ktoré bude mať pod kontrolou jedna z frakcií predstavených v našich dojmoch z hrania. Každá planéta vám ponúkne určitý typ benefitov. V niektorých kolóniách nájdete rozvinutý hospodársky systém podporujúci rast okolitých základní, iné vám naopak dajú k dispozícii výskumné strediská urýchľujúce vývoj vašej flotily.

Battlefleet Gothic: Armada 2 – Campaign Trailer

Novo vypustené zábery z Battlefleet Gothic: Armada 2 ukazujú, že herná kampaň bude mať šťavu. Snáď nebude príliš stereotypná.

Vami kontrolované svety budete samozrejme nútení neustále vylepšovať, inak si ich dlho neudržíte. Vývoj kolónií vám poskytne celkom tri stupne, ktoré zefektívnia obranu a produktivitu jednotlivých planét. V neskorých fázach hry budete nakoniec deliť sektory na výrobné a obranné, ktoré budú zamerané prevažne na ochranu základní ležiacich vo vnútrozemí. Ak prvé spomínané padnú, bude to mať často za následok prielom vašich línií, za ktorý zaplatíte zdrojmi aj stratami na životoch. Celú mašinériu budete samozrejme využívať na neustále zostrojovanie, vylepšovanie a opravovanie lodí, ktoré predstavujú jedinú použiteľnú zbraň proti nepriateľovi.

Osobne som bol asi najviac očarený tým, že každá frakcia v Battlefleet Gothic: Armada 2 bude disponovať unikátnym príbehom. Za Impérium budeme musieť bojovať proti blížiacim sa silám temnoty, pokúšajúcim sa pohltiť všetko neskazené. Necroni budú hrať divokú hru, v ktorej im budú osudy ostatných druhov úplne ukradnuté, hlavné pre nich bude naplnenie ich plánu. Najzaujímavejšie bude zrejme rozprávaná dejová linka Tyranidov, za ktorých budú hovoriť tí, ktorí prežili vyčíňanie ich nenažranej flotily. Úprimne dúfam, že budú stáť všetky rozprávania za to, pretože sa zaraďujem medzi hráčov bažiacich viac než po stretoch s ostatnými po kvalitnom deji.



V rámci veľkosti a rozsahu sa Battlefleet Gothic: Armada II vyrovná máločo

• Novinky: 3. 12. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Vesmírne bojiská, na ktorých budete v Battlefleet Gothic: Armada II bojovať, budú gigantické. Na samom počiatku bitky nebudete mať väčšinou potuchy o tom, aká sila proti vám stojí, alebo kde presne sa oponent nachádza. Moment prekvapenia tu bude veľmi zásadný, takže ten, komu sa ho podarí využiť proti nepriateľovi, väčšinou získa slušnú prevahu, pretože dokáže narušiť jeho štíty, či dokonca rozdrviť niektorú zo slabších lodí.

Battlefleet Gothic: Armada II – Battle Overview (gameplay trailer)

Súbojový systém Battlefleet Gothic: Armada II bude skutočne prepracovaný.

Skutočne veľký dôraz sa bude klásť na pohyblivosť lodí. Každá frakcia má k dispozícii unikátne pohony, ktoré posúvajú jej plavidlá vesmírom. Niektoré zoskupenia budú mať k dispozícii teleporty, efektívne plachty, chvostové plutvy alebo gigantické motory, ktoré dokážu otočiť čelom k nepriateľovi aj najväčší koráb. Prím budú samozrejme hrať zbrane, ktorých spektrum je naozaj rozsiahle a každé zoskupenie disponuje unikátnou paletou hračiek, s ktorými bude v boji drviť svojich nepriateľov. Prakticky sa dá povedať, že všetci zúčastnení budú mať špecifický herný štýl, ktorým sa budú líšiť od svojich oponentov.

Pokračovanie slávnej značky vyzerá na prvý pohľad skutočne lákavo, jeho predchodcovi je však často vyčítané to, že akonáhle mal úspech prakticky vo vrecku, Tindalos Interactive sa od neho úplne odklonili a začali pracovať na Battlefleet Gothic: Armada II, ktoré sme vám nedávno prezentovali v našom preview. Minimálne z aktuálne predstavených záberov možno súdiť, že je na tom zrejme štipka pravdy, pretože elementárny koncept vyzerá takmer totožne. Snáď sa tentoraz dočkáme toho, že tvorcovia u svojho diela vydržia, a budú ho v nasledujúcich mesiacoch a rokoch obohacovať o nový obsah a neutečú od neho rovnako, ako od svojho prvého projektu.

Battlefleet Gothic: Armada II; screenshot: Necrons

Necron budú v Battlefleet Gothic: Armada 2 nováčikovia, nemyslím si však, že by zaostávali za ostatnými frakciami z prvého dielu.

Battlefleet Gothic: Armada II – Dojmy z hrania

  1. Vesmír Battlefleet Gothic: Armada II rozhodne nie je prázdny
  2. Na bojovom poli sa tu stretne väčšina dominantných hráčov Warhammer 40K
  3. Manévruj, alebo zomri!
  4. Už v januári nám Tindalos Interactive možno prinesie ašpiranta na RTS roka
  5. HW nároky na hru Battlefleet Gothic: Armada II PC

Vesmír Battlefleet Gothic: Armada II rozhodne nie je prázdny

• Dojmy z hrania: 15. 12. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Akonáhle som Battlefleet Gothic: Armada II spustil, vyskočilo na mňa veľmi strohé menu ponúkajúce tutoriál a klasické bitky. Ako veterán Battlefleet Gothic: Armada som sa samozrejme tutoriálu vyhol oblúkom a ihneď skočil do víru bojovej vravy, umožňujúcej mi sa stretnúť buď s AI alebo s ďalšími hráčmi, ktorých umelá inteligencia svojimi schopnosťami často citeľne zatieňovala. Potom, čo som si nastavili, proti komu budem vlastne bojovať, mi hra od Tindalos Interactive dala k dispozícii nastavenie bojiska, ktoré mi poskytlo relatívne slušnú paletu možností na úpravu stretu samotného.

Battlefleet Gothic: Armada II; screenshot: príbeh

Minimálne podľa toho, čo autori zatiaľ prezentujú, vyzerá príbeh Battlefleet Gothic: Armada II na plnohodnotnú zložku, ktorá bude mať čo ponúknuť aj náročnejším hráčom.

Pri nastavovaní pred prvou bitkou som bol zaujatý primárne dvoma bodmi. Najprv ma uchvátilo spektrum máp, ktoré mi ponúklo celkom dvanásť unikátne navrhnutých lokácií, na ktorých som mohol so svojimi protivníkmi bojovať. Z aktuálne prezentovaného spektra som si popravde najviac zapamätal sektor Caliban, ktorý mi dal k dispozícii panorámu plnú trosiek pochádzajúcich zo zničeného sveta, ktorý padol za obeť neustávajúcej vojne zúriacej v univerze Warhammer 40K od počiatku vekov. Druhým prvkom, ktorým ma Battlefleet Gothic: Armada II nadchol, bola škála vplyvov, ktorými možno dosť jednoznačným stretom dodať šťavu. Ak vám klasické šarvátky prídu príliš monotónne, môžete si ich okoreniť prítomnosťou gigantických tvorov migrujúcich medzi svetmi alebo solárnymi búrkami, ktoré dokážu riadne zakúriť.

Celkovo mi spektrum možností, ktoré možno nastaviť predtým, než stret vesmírnych titanov začne, prišlo veľmi rozsiahle. Podľa slov Tindalos Interactive by však malo byť po vydaní obohatené ešte o ďalšie prvky, takže paleta, ktorou Battlefleet Gothic: Armada II disponuje teraz, je len ochutnávkou, ktorá sa má hráčim zapáčiť pred hlavným chodom, ktorý dorazí v januári. Osobne by som popravde bol spokojný s tým, čo mi bolo ponúknuté teraz, pretože sa neradím medzi najnáročnejšieho jedinca a väčšinou si v rámci schém a máp vystačím s elementárnou škálou.

Battlefleet Gothic: Armada II – Tyranids (gameplay)

V Battlefleet Gothic: Armada II pridanie Tyranie predstavuje rasu, ktorej zástupcovia nemajú strach z  kontaktného.

Na bojovom poli sa tu stretne väčšina dominantných hráčov Warhammer 40K

Po riadnom nastavení všetkých aspektov bitky som sa zameral na spektrum frakcií, ktoré sa od vydania základnej verzie Battlefleet Gothic: Armada slušne rozrástlo, vďaka čomu mi chvíľu trvalo, kým som sa v ňom úplne zorientoval. Vedľa ľudí, orkov a eldarov v nej teraz môžete nájsť tiež futuristické Tau, časom oprýskaných Necronov a nenažraných Tyranidov, ktorých flotila nepatrí k najrýchlejším. Prakticky každá rasa má unikátne jednotky, schopnosti, generálov a herný štýl, takže si vo finále svojho šampióna nájdete až po niekoľkých odohraných súbojoch, umožňujúcich vám lepšie pochopiť silné a slabé stránky jednotlivých zoskupení. Za seba musím povedať, že ho vďaka skutočne rozsiahlej palete možných adeptov nemám doteraz, pretože mi všetci ponúkli niečo, čím ma uchvátili, čo sa mi len tak nestáva.

Ľudská rasa bola v Battlefleet Gothic: Armada II zastúpená hneď tromi unikátnymi frakciami. Hlavným predstaviteľom nášho druhu je zaručene Imperiálne námorníctvo, ktoré sa vďaka zloženiu svojej flotily radí medzi stredne prístupné zoskupenia, s jasným zacielením na začiatočníkov. Veľmi podobne na tom sú technicky zdatní Adeptus Mechanicus s ďalekonosnými delami a vynálezmi, o ktorých sa ostatným ani nesníva. Pravým opakom spočiatku predstavených zoskupení sú Adeptus Astartes. Ich odolné plavidlá sú nákladné a väčšinou určené predovšetkým na kontaktne vedený boj, v ktorého finále vysielajú k protivníkovu lode plné geneticky upravených bojovníkov vytvorených na boj so zákernými mimozemšťanmi.

Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: Adeptus Mechanicus Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: Imperial Navy Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: Tyranid

Obrázok 1: Technicky zdatná flotila Adeptus Mechanicus nie je z najpočetnejších, ich plavidlá však majú niečo do seba. Obrázok 2: Imperiálne námorníctvo predstavuje v Battlefleet Gothic: Armada II frakciu pre začiatočníkov. Obrázok 3: Tyranidi sú prekvapivo početní, vďaka čomu si v ich spektre lodí máte z čoho vyberať.

Aj keď sa kapitáni bojujúci za Chaos teoreticky tiež radia k ľudskej rase, rozhodol som sa ich od seba oddeliť, pretože svojich bratov z Imperiálneho námorníctva, Adeptus Astartes a Adeptus Mechanicus veľmi nemusia. Podobne ako poslední spomenutí však disponujú prevažne fragilními loďami sa zbraňovým systémami na stredné a väčšie vzdialenosti, ktoré v kontaktných situáciách veľmi rýchlo odpadnú. Sa rovnako krehkými krížnikmi ako táto frakcia operujú tiež tri spoločenstvá Eldar. Tá však namiesto odolnosti a ďalekonosných kanónov dostala od vývojárov rýchlosť a vysokú šancu na únik pred normálnymi projektilmi, čo z nich robí veľmi nebezpečné protivníkov do momentu než narazia na vlajkovú fregato Necronov. Tá totiž aj napriek absencii štítov disponuje plošnými útokmi, ktorým utiecť ani uhnúť nemožno.

Samotní Necroni toho aj napriek prístup k veľmi pokročilým technológiám veľmi nevydrží, takže sú ľahkou korisťou pre ťažkotonážne koráby orkov, ktorých lode svojou veľkosťou a nemotornosťou v Battlefleet Gothic: Armada II hocikedy pripomínajú skôr vesmírnej pevnosti než klasická plavidla. Pokiaľ ide o nemotornosť, môžu si so zelenokožcami podať chápadlo nenásytní Tyranidi. Tí majú k dispozícii len biologické koráby bez akejkoľvek formy zbroja, schopné po dosiahnutí určitej vzdialenosti úplne zožrať nepriateľských bojovníkov bez ohľadu na jeho štíty či počet životov. Vo finále tu máme pokrokových Tau, ponúkajúci vám ako istú dávku výdrže, tak aj slušnú palebnú silu, s ktorou pri troche šťastia donútite k úteku nejedného protivníka s efektívnejšou armádou.

Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: vesmírne monštrum Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: výbuch Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: paľba

Obrázok 1: Prostredníctvom nastaviteľných bojových podmienok môžete do šarvátky vložiť pravidlo, ktoré vám hneď od začiatku postaví do cesty migrujúcich obrov, ktorým sú vaše spory ukradnuté. Obrázok 2: Čím väčšia loď je zničená, tým efektívnejšiu explóziu môžete v Battlefleet Gothic: Armada II pozorovať. Obrázok 3: Niektoré flotily budú okolo svojich obetí len krúžiť a stabilne ich ostreľovať z diaľky.

Manévruj, alebo zomri!

Už na prvý pohľad je človeku jasné, že Battlefleet Gothic: Armada II nepatrí medzi klasické stratégie, pretože namiesto zástupov a neustálej produkcie vám dá do rúk jasne definovaný počet lodí, s ktorými budete v nasledujúcich bitkách bojovať. Obmedzenejší počet jednotiek umožnil vývojárom z Tindalos Interactive skutočne detailne prepracovať ich fungovanie, takže sa o nich v priebehu stretu budete musieť vždy starostlivo starať. Sledovať je nutné stav trupu, aktuálnu výdrž štítov a morálku posádky, ktorá dokáže pri nízkych hodnotách vyvolávať vzbury. Tie môžu v najhoršom prípade skončiť tak, že sa vzbúrenci jednoducho zoberú a s vašou loďou opustia bojisko bez ohľadu na to, či víťazíte alebo prehrávate, čím samozrejme oslabia celú letku, ktorá kapitánom rebélie v susedstve veľmi na nálade nepridá.

Prakticky každý krížnik je samostatne fungujúcim kolosom, ktorý nemá len tri spomínané potreby, ktoré je nutné permanentne strážiť. Niektoré lode vám vedľa nich ponúknu potrebné hry s palivom či rôznymi pohybovými schopnosťami, cez ktoré môžete svoje plavidlá dočasne zrýchliť alebo s nimi vykonať manéver, o ktorom sa môže vašim oponentom iba snívať. Keď vám však nepriateľ fungovanie motora naruší jeho deštrukciou či poškodením, stane sa z ohybného giganta pomaly sa pohybujúci slimák, ktorý je ľahkým cieľom pre väčšinu ďalekonosných batérií schopných z neho počas niekoľkých sekúnd urobiť vrak.

Battlefleet Gothic: Armada II – Adeptus Astartes (gameplay)

Niekedy možno v Battlefleet Gothic: Armada II vyhrať aj vopred prehrané bitky, stačí mať len väčšie šťastie ako váš protivník.

Tindalos Interactive vás samozrejme nenúti zameriavať sa vyložene len na motor. Každá loď vedľa neho disponuje celkom troma ďalšími bodmi, na ktoré môžete svoj útok zacieliť. Ak patríte medzi hráčov, ktorí svoju flotilu vyšlú dopredu a následne len sledujú jej počínanie, vaše lode sa vždy pustia najprv do trupu, ktorého poškodzovanie väčšinou narúša fungovanie celého krížniku. Ideálne je však sústrediť svoju pozornosť buď na zbraňové systémy, znemožňujúce po zničení korábu útočiť, alebo na mostík, držiaci na uzde celú posádku, ktorá sa bez neho dlhodobo nezaobíde. Z detailného dizajnu vesmírnych bojových z univerza Warhammer 40K som bol popravde nadšený, pretože mi ponúkol podrobne navrhnutých obrov, ktorých bitky som si práve vďaka prepracovanosti tohto prvku vskutku užil.

V súčasnej fáze vývoja by som Tindalos Interactive vytkol snáď len horšiu optimalizáciu, ktorú môže minimálne nateraz plne ospravedlniť nálepka Beta. Pre tých, ktorých technická stránka zaujíma, tu však máme tento krátky odsek, v ktorom musíme uznať, že sa tento titul aktuálne nespráva práve najlepšie. Pri hraní Battlefleet Gothic: Armada II sa neraz stretnete s prepadmi fps, bugmi či nemožnosťou sa pripojiť k svojmu spoluhráčovi. Celku sa bohužiaľ nepodarilo vyhnúť ani pádom hry, ktoré väčšinou nasledovali po tom, čo sme si s protihráčom chceli hru okoreniť náhodnými eventmi. Neraz sa nám dokonca stalo, že bol do bitky napojený len jeden z nás, čo tiež nebol ideálny stav. Snáď sa vývojárom podarí v priebehu nasledujúceho mesiaca a pol komplet plne vyladiť.

Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: vzbura Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: neviditeľnosti Battlefleet Gothic: Armada II; gameplay: pevnosť

Obrázok 1: Keď sa vám v bitke nedarí, posádka sa väčšinou pokúsi o vzburu, po ktorej prevezme kontrolu nad loďou. Obrázok 2: Niektoré frakcie disponujú v Battlefleet Gothic: Armada II prirodzenou neviditeľnosťou, ktorá sa deaktivuje až pri streľbe na menšiu vzdialenosť. Obrázok 3: Čeliť budete musieť v určitých scenároch obrovským staniciam, ktoré ich konštruktéri obdarili výkonnými motormi.

Už v januári nám Tindalos Interactive možno prinesie ašpiranta na RTS roka

Battlefleet Gothic: Armada II patrí spolu s Total War: Three Kingdoms medzi mnou najviac očakávané stratégie budúceho roka. Ide totiž o projekty, ktorých rozsah z nich robí tituly, ktoré v rámci žánru nebudú mať zrejme konkurenciu. Pokiaľ si Battlefleet Gothic: Armada II udrží smer, ktorý mi bol prezentovaný v aktuálnej verzii hry, rozhodne sa nebojím toho, že by v rámci celku neuspela. Teoretickým problémom by mohla byť kampaň, z ktorej mi bolo predstavené skutočne len minimum. Osobne však dúfam v to, že sa tvorcom podarí príbeh zvládnuť a vytvoriť nakoniec dielo, ktoré bude excelovať ako po stránke bitiek, tak aj v tom, ako bude rozprávať osudy postáv z univerza Warhammer 40K, ktoré si konečne zaslúži riadneho zástupcu na poli hernej scény.

Battlefleet Gothic: Armada II; screenshot: torpéda

Veľa prvkov týkajúcich sa ovládania plavidiel je v Battlefleet Gothic: Armada II manuálneho razenia, vďaka čomu je toto dielo unikátnym kúskom.

Tindalos Interactive nám mesiac pred vydaním ich projektu ukázalo dielo s obrovským potenciálom. Osobne si myslím, že už teraz je v hre cítiť značný potenciál, čo je hlavným dôvodom, prečo Battlefleet Gothic: Armada II odporúčam už v tento moment skalným fanúšikom žánru, ktorým učaroval prvý Battlefleet Gothic: Armada. Ak sa medzi nich náhodou radíte, s kúpou nemusíte dlho váhať, okrem toho si cez ňu sprístupníte aktuálne bežiacu betu. Vyčkať by naopak mali hráči, ktorí sú dodnes nespokojní s jednotkou či holdujú skôr ťahovkám alebo budovateľským projektom.


iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie

HW nároky pre Battlefleet Gothic: Armada II PC


Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Windows 7 64-bit Windows 7 64-bit
Procesor Intel Core i5-3450 3.1GHz/AMD FX-6300 Intel Core i7-3770 4-Core 3.4GHz/AMD FX-8350
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 NVIDIA GeForce GTX 1050/Radeon HD 7970
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operačna pamäť 8 GB 16 GB
HDD 50 GB 50 GB

S akým herným PC na Battlefleet Gothic: Armada II?

Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

Alza GameBox GTX1060

Minimálne požiadavky:

Alza GameBox GTX1060

Alza GameBox GTX1070Ti

Odporúčané požiadavky:

Alza GameBox GTX1070Ti

Alza GameBox RTX2080

Pre náročných:

Alza GameBox RTX2080

i Mohlo by vás zaujímať

Battlefleet Gothic: Armada II vyšlo 24. januára 2019 na PC. O novinkách vás budeme pravidelne informovať.

Battlefleet Gothic: Armada II Preview

Battlefleet Gothic: Armada II - Preview

  1. V Battlefleet Gothic: Armada II sa opäť pustíte do víru boja
  2. O dominanciu nad vesmírom Warhammer 40K sa stretne celkom dvanásť frakcií
  3. Gigantické vesmírne krížniky tú rozstrieľate doslova na kusy
  4. Battlefleet Gothic: Armada II je stratégia s obrovským potenciálom
  5. HW nároky na hru Battlefleet Gothic: Armada II PC

V Battlefleet Gothic: Armada II sa opäť pustíte do víru boja

• Preview: 1. 11. 2018 • Autor:   Ondřej Zeman

Neďaleko ťažobného sveta sa z Warpu vynorila skupina vesmírnych korábov ovenčených znakmi cisárových najvernejších – Space Marines. Do tohto systému sa letka bojových vydala kvôli žiadosti o pomoc vyslanej obyvateľmi planéty, ktorí zaznamenali svojimi systémami prítomnosť neznámej životnej formy obrej veľkosti. Počas prvých chvíľ kapitáni ľudských krížnikov nič nevideli, nepriateľ sa totiž skrýval za mesiacom obiehajúcim banskú kolóniu. Keď však priplávali k jeho úkrytu bližšie, vynoril sa z tieňa zástupca stále hladnej frakcie Tyranidov, ktorý jediným zahryznutím zjedol najbližších z lode. Ostatní mali čo robiť, aby ho porazili, nakoniec sa im to však podarilo. Týmto víťazstvom ale ich cesta neskončila, pretože v tomto univerze mier či pokoj neexistuje, je tu len vojna a smrť.

Battlefleet Gothic: Armada II – odhalenie (trailer)

Príbeh Battlefleet Gothic: Armada II sa bude odohrávať v temnej budúcnosti, v ktorej sú vojny bežným javom.

Z predchádzajúceho odseku je vám iste jasné, že temný vesmír Warhammeru 40K je permanentne vo vojnovom stave. V predchádzajúcom diele Battlefleet Gothic: Armada sa v boji o jeho ovládnutie stretla len hŕstka klasických herných frakcií. Battlefleet Gothic: Armada II nám ponúkne na miesto jednej kampane rovno tri scenáre s unikátne navrhnutými frakciami a príbehom, ktorý by nám mal vyraziť dych. Aj v tomto kúsku si samozrejme zahráme za Imperiálnu flotilu a mimo nej sa ujmeme tiež letky neumierajúcich Necronov a nenásytných Tyranidov, ktorých sila spočíva prevažne v biologických koráboch. Detaily o jednotlivých dejových linkách nie sú zatiaľ známe, snáď sa však dočkáme kvalitného rozprávania.

Osobne počítam s tým, že sa môžeme tešiť na vesmírnu mapu podobnú tej, ktorú nám ponúkol Battlefleet Gothic: Armada. Hlavnou otázkou je, či budú jednotlivé kampane prepojené, či sa tentoraz dočkáme úplne unikátnych scenárov, ktorých aktéri sa nebudú nijako stretávať. Osobne by som uvítal konflikt, počas ktorého by vodcovia národov hodnotili svoje sily, rozširovali svoje územie a vytvárali unikátne frakčné flotily, podobne ako tomu je napríklad v scenároch novších dielov série Total War.

Battlefleet Gothic: Armada II; screenshot: flotila Battlefleet Gothic: Armada II; screenshot: krížnik Battlefleet Gothic: Armada II; screenshot: chaos

Obrázok 1: Lode s insígniami cisára väčšinou patria ku kultovým Adeptus Astartes. Obrázok 2: Pokiaľ budete mať v Battlefleet Gothic: Armada II dostatočne efektívnu posádku, bude ju možné vyslať v moduloch do nepriateľskej lode. Obrázok 3: Flotila Chaosu predstavuje veľmi nebezpečného protivníka, ktorého nie je radno podceňovať.

O dominanciu nad vesmírom Warhammer 40K sa stretne celkom dvanásť frakcií

Ľudská rasa bude v Battlefleet Gothic: Armada II zastúpená hneď tromi unikátne navrhnutými frakciami s vlastnými vodcami a flotilami. Jej najvýraznejším predstaviteľom bude opäť Imperiálne námorníctvo strážiace svety, ktoré patria k Impériu. Jeho letka by mala byť dosť všestranná, v ničom však vyložene nebude vynikať. Spolu s ním budú ľudské duše po celom vesmíre chrániť Adeptus Astartes, ktorých väčšina z hráčov pozná pod názvom Space Marines. Ich lode sa špecializujú na rýchly presun jednotiek zo svojich palúb do útrob nepriateľských krížnikov, kde zničia zbraňové systémy a ovládacie mechanizmy. Finálnymi bojovníkmi z radov nášho druhu budú Adeptus Mechanicus vybavení najmodernejšími technológiami na boj na stredné a väčšie vzdialenosti.

V neutrálnej sfére sa bude nachádzať podľa všetkého frakcia Aeldari Craftworlder. Malé koráby týchto vesmírnych elfov, praktizujúcich taktiku vystreľ a uteč, budú po väčšinu času sprevádzané gigantickými materskými loďami, ktoré sa v rámci odolnosti budú môcť rovnať klasickým krížnikom ostatných národov. O niečo menej neutrálni budú Aeldari Corsairs, ktorí zastupujú typických pirátov vsádzajúcich na rýchlosť, efektívne zbrane, ktoré im pomáhajú zdolať odolnejších, avšak nemotornejších protivníkov. Hoci sa v rámci druhu viac-menej radia k Eldarom, nie sú Drukhari tak neagresívni ako ich príbuzní. Prakticky ide o krvilačných korzárov disponujúcich futuristickými technológiami, ktoré im umožňujú útočiť na nič netušiacich nepriateľov z tieňov vytváraných unikátnymi generátormi.

Battlefleet Gothic: Armada II; screenshot: orkovia Battlefleet Gothic: Armada II; screenshot: Necroni Battlefleet Gothic: Armada II; screenshot: Tyranid

Obrázok 1: Orkovia sú brutálni bojovníci, ktorí sa neboja smrti, čo možno krásne vidieť na dizajne ich lodí. Obrázok 2: Necroni si budú so svojimi technicky vyspelými plavidlami nárokovať dominanciu nad celým vesmírom Battlefleet Gothic: Armada II. Obrázok 3: Tyranidovia by minimálne podľa príbehového pozadia nemali mať nejako zvlášť vznosné ciele, prakticky sa budú snažiť ukojiť svoj permanentný hlad.

Na podobnej lodi ako Aeldari Craftworlder budú v rámci agresivity s vysokou pravdepodobnosťou tiež Tau Protector Fleet, ktorých na diaľku extrémne efektívna flotila bola vytvorená na obranu obchodných korábov z Tau Merchant Fleet. Tí budú naopak disponovať dosť ťažkopádnymi plavidlami so silnými štítmi a torpédami schopnými zastaviť nápor väčšiny nepriateľov, s ktorými sa pri prelete medzi svetmi stretnú. Posledným zoskupením, ktoré nepovažujem vyložene za ofenzívny druh, budú Necroni, radiaci sa medzi najstaršie rasy univerza Warhammer 40k. Rovnako ako ich telá, budú aj plavidlá tejto frakcie neskutočne odolné voči poškodeniu, a keď už bude narušená ich štruktúra, nič im nebude brániť v tom opraviť sa v priebehu boja, čo je hlavným dôvodom prečo sa na ne skutočne teším.

Za vyložených nepriateľov väčšiny inteligentných rás sa nebojím označiť finálny trojlístok, ktorého zástupcovia ničia všetko, čo im pri ich cestách vesmírom príde pod ruku. Veľmi veľkými propagátormi totálnej deštrukcie sú padlí členovia Imperiálneho námorníctva, združujúci sa pod temnou vlajkou Chaosu. Ich lode sú dosť podobné krížnikom, ktorými disponujú ľudia, sú však fragilnejšie a viac zamerané na boj na stredné a väčšie vzdialenosti. Vojnou sa popri týchto monštier veľmi intenzívne zaoberajú tiež Orkovia, ktorých červené tlačidlo vybičujúce motory k maximálnemu výkonu je u fanúšikov baranidiel a odolných lodí veľmi obľúbené. Posledným zástupcom tejto trojice je letka Tyranidov, ktorí sú rovnako ako predchádzajúce frakcie veľmi zameraní na kontaktné strety, v ktorých svojich protivníkov doslova zožerú.

Battlefleet Gothic: Armada II; screenshot: výbuch míny Battlefleet Gothic: Armada II; screenshot: útok na svet Battlefleet Gothic: Armada II; screenshot: Tau

Obrázok 1: Mínové polia budú predstavovať veľmi nebezpečné zóny, za ktorých prejdenie hocikedy zaplatíte v Battlefleet Gothic: Armada II nemalú cenu. Obrázok 2: Tešiť sa podľa všetkého môžeme tiež na útoky na ťažko opevnené svety. Obrázok 3: Proti brutalite niektorých nepriateľov vám nepomôžu ani tie najmodernejšie technológie.

Gigantické vesmírne krížniky tú rozstrieľate doslova na kusy

Jednotlivé vesmírne flotily sa proti sebe vždy stretnú na rôznorodo navrhnutých mapách, ktorých elementárny dizajn sa tvorcovia Battlefleet Gothic: Armada II snažili vytvoriť podľa lokácií prezentovaných v doskovom formáte tejto hry. S vysokou pravdepodobnosťou nás na nich čakajú mínové polia, viditeľnosť znižujúce hmly a rad ďalších aspektov definujúcich vývoj bitky.

Najviac samozrejme celý priebeh šarvátok ovplyvní spektrum frakcií, ktoré sa v nich stretnú. Niektoré strety budú svižnejšie, iné naopak pomalšie, pretože sa proti sebe namiesto gigantických krížnikov postavia menší stíhači nehrajúci na odolnosť, ale na rýchlosť. Pokiaľ sa na poli stretnú napríklad Eldari s Imperiálnym námorníctvom, bude to veľmi vypätá bitka, v ktorej finále sa ťažšie lode môžu dokonca pokúsiť zničiť svojich oponentov silnými čelnými nárazmi, ktoré budú po poškodení ich diel jedinou možnosťou, ako bojovať.

Battlefleet Gothic: Armada II – frakcie (trailer)

Kampaň za Necronov bude v Battlefleet Gothic: Armada II podľa všetkého ladená tak, že v nej budete bojovať doslova proti všetkým prítomným frakciám.

Hoci budete ovládať všetky lode naraz, každá z nich je unikátnou jednotkou. Starať sa budete o to, v akom stave je jej pohon, či má dostatočne silný trup či ako dlho ešte vydržia štíty chrániace jej zbraňové systémy pred priamou krivdou. Aby som bol úprimný, na Battlefleet Gothic: Armada II sa teším práve kvôli bitkám, ktorých prepracovanosť je neobvyklá. Nepriateľa tú nemusíte zničiť, stačí poškodiť jeho motory a väčšinu diel, čím ho prakticky vyradíte z bitky a urobíte z neho ľahký cieľ.

Battlefleet Gothic: Armada II je stratégia s obrovským potenciálom

Battlefleet Gothic: Armada je klenot, ku ktorému sa čas od času vraciam dodnes. Minimálne z doteraz prezentovaných záberov vyzerá Battlefleet Gothic: Armada II veľmi podobne ako jeho predchodca, čo úprimne vítam. Tešiť sa však môžeme na rozsiahlejšie spektrum herných frakcií, vylepšenie doterajších mechanizmov a tri príbehové kampane, ktoré snáď budú mať čo ponúknuť aj náročnejším stratégom. Ak sa nič nepokazí Battlefleet Gothic: Armada II, vyjde pod taktovkou Tindalos Interactive na PC 24. januára 2019. Pred samotným vydaním bude možné si hru otestovať v uzavretých betách, z ktorých vám snáď prinesieme naše dojmy.

Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB03