Základné typy meračov tlaku v pneumatikách
- Analógový – najlacnejší.
- Digitálne – sú vybavené podsvieteným displejom, na ktorý je dobre vidieť aj v tme. Bývajú drahšie.
- Systém na kontinuálne meranie – jeho súčasťou sú štyri senzorové čiapočky, ktoré namontujete namiesto pôvodných krytov ventilov. Vďaka základovej jednotke do automobilového zapaľovača máte neustále pod kontrolou tlak všetkých štyroch pneumatik.
| | |
Analógový merač tlaku | Digitálny merač tlaku | Systém na kontinuálne meranie tlaku |
Užitočné funkcie hustomera
- Hadička – uľahčuje meranie tlaku v pneumatikách s horším prístupom, napríklad pri dvojitých kolesách dodávok alebo niektorých motocyklov.
- Merač dezénu – pri meraní tlaku môžete rovno skontrolovať aj hĺbku dezénu pneumatík. Pre osobné vozidlá je zákonom daná minimálna hĺbka dezénu 1,6 mm v prípade letných pneumatík a 4 mm v prípade zimných pneumatík.
Správny tlak v pneumatikách
Správny tlak pre predné a zadné pneumatiky nájdete v používateľskej príručke vozidla a veľmi často aj na nálepke na karosérii (zvyčajne v ráme dverí spolujazdca, prípadne na vnútornej strane veka nádrže). Tlak kontrolujte každých 14 dní, napríklad pri doplnení paliva na čerpacej stanici, kde býva často k dispozícii aj kompresor na dohustenie.
- Osobné vozidlá – v prípade väčšiny osobných áut sa optimálny tlak v pneumatikách pohybuje okolo 2,3 barov/atmosfér (230 kPa), takže vám bude stačiť merač s rozsahom do cca 3 barov/atmosfér (300 kPa).
- Nákladné vozidlá – tu sa tlak v pneumatikách odvíja od zaťaženia konkrétnej nápravy a zodpovedá približne tone na bar (napríklad 8 ton = 8 barov). Merač by preto mal mať väčší rozsah, ktorý bude zodpovedať predpokladanému zaťaženiu.