Obnoviť stránku

Assassin's Creed: Origins (RECENZIA) – skvelý návrat upadajúcej série

Aktualizované

Riaditeľ spoločnosti Ubisoft Yves Guillemot krátko po vydaní Assassin’s Creed Origins vyhlásil, že ich milovaná séria je oficiálne späť. Hoci to široká hráčska verejnosť nemusela zaznamenať, predaje posledných dvoch dielov série išli rapídne dole a neísť o tak silnú značku, zrejme mohol byť posledný diel s podtitulom Syndicate posledným doslova a do písmena.

Ak by vás ale mrzelo nedozvedieť sa, ako bude odveký boj templárov a asasínov pokračovať, nemusíte mať strach. Najnovší diel s podtitulom Origins podobne ako blahodarný Níl vlieva do vysychajúcej značky nečakanú vlahu a samotný Guillemot má pre svoje silné slová jasné dôvody. Najnovší diel sa predáva hneď od prvého dňa v porovnaní s predchodcom dvojnásobnou rýchlosťou, a ak vás zaujíma prečo, pokračujte v čítaní našej recenzie.

Čo všetko se v recenzi Assassin's Creed Origins dozviete?

  1. Séria Assassin's Creed vstupuje do novej éry
  2. Nové RPG mechaniky hre svedčia
  3. Nový súbojový systém Assassin's Creed Origins
  4. Alternatívna minulosť skutočného Egypta
  5. Technické a vizuálne spracovanie Assassins's Creed Origins
  6. HW nároky na hru Assassins's Creed Origins PC
  7. Recenzia Assassins's Creed Origins: záverečné hodnotenie
  8. Čo sme o Assassins's Creed Origins napísali predtým

Séria Assassin's Creed vstupuje do novej éry

Autori mohli len ťažko vymyslieť trefnejší podtitul než práve Origins. Ten má hneď niekoľko významov, z ktorých ten najzásadnejší okato naznačuje, že hra sa zaoberá začiatkom celého radu Asasínov. Ďalšie významy sú skôr metaforické, to im ale neuberá na významnosti. Assassin’s Creed: Origins sa totiž v určitých ohľadoch skutočne navracia k samotnému začiatku ságy, ale ešte vo väčšej miere tvorí úplne novú kapitolu celej série.

Assassins´s Creed: Origins; Wallpaper: Bayek, Egypt, pyramída

Pyramídy patria k najväčším krásam Assassin's Creed: Origins. Na všetky sa môžete vyšplhať a zaberie vám to pekných pár minút.

Hra vás vhodí do víru diania neuveriteľne rýchlo, čo sa v porovnaní s napríklad niekoľkohodinový úvodom Middle-Earth: Shadow of War, javí ako veľké plus. Túto skutočnosť ešte viac umocní náhle zistenie, že kompletne celý svet máte prístupný od samotného začiatku a prakticky nič vám nebráni v jeho preskúmavaní. Snáď jedinou prekážkou je zároveň veľká novinka, ktorá sa do série dostáva úplne prvýkrát a značným spôsobom upravuje celú hrateľnosť. Nielen hlavná postava, ktorou je Bayek zo Siwy, ale aj všetci nepriatelia teraz majú určitú úroveň. Tá ovplyvňuje ich zdravie a tiež poškodenie, ktoré vám uštedria.

Nové RPG mechaniky hre svedčia

Assassin’s Creed Origins sa tak silno prikláňa k RPG, kedy vyskakujúce čísla s poškodením sú tým najmenším, čo si hra z tohto žánru preberá. Bayek tak zbiera skúsenostné body, ako je v správnom RPG zvykom, čo skvele korešponduje s veľmi rozsiahlym svetom, v ktorom je neustále čo robiť. Skúsenosti získavate za zabíjanie nepriateľov, ich presné zásah do hlavy, objavovanie starých ruín, pyramíd alebo za vyčistenie nepriateľského tábora. S každou dosiahnutou úrovňou tiež dostávate skill pointy, ktoré môžete míňať vo veľmi robustnom a prepracovanom strome zručností. Ten primárne slúži na odomykanie nových schopností, ktorých špecifický výber následne výrazne upravuje váš herný štýl.

Assassins´s Creed: Origins; Gameplay: prieskum chodiebAssassins´s Creed: Origins; Gameplay: pokladAssassins´s Creed: Origins; Gameplay: prieskum podzemia

Systém skúseností sa do hry až nečakane hodí, a ak by som nepoznal celú sériu skrz na skrz, skoro by som až tvrdil, že musí ísť o zabehnutý princíp už od prvých dielov. Všetko funguje na jednotku – gamifikácia prakticky všetkého, čo robíte, je neskutočne návyková, takže sa často sami pristihnete, že nespočetnými vedľajšími aktivitami trávite až nezdravé množstvo času. Jedna výčitka, a to veľmi podstatná, sa však nájde. Každá z misií, či už hlavných alebo vedľajších, má vždy odporúčanú úroveň, ktorej je dobré sa priblížiť. Príbehové misie vás však neobdarujú takým množstvom skúseností, ako by ste si priali – celý systém Assassin’s Creed Origins je nastavený tak, že po každej príbehovej misii musíte chtiac-nechtiac absolvovať niekoľko vedľajších, aby ste boli pri tej ďalšej príbehovej aspoň konkurencieschopným bojovníkom.

Priznávam, že mi takto na papieri pripadá tento prešibaný systém ako jasná podpásovka na hráčov, ktorá má predovšetkým umelo natiahnuť hernú dobu. Vo výsledku to ale nepôsobí tak drasticky. Môžu za to najmä pútavé postranné aktivity, ktorým logicky dominujú vedľajšie misie. Tie sú väčšinou naozaj zaujímavé a mnohokrát aj súvisia s hlavnou príbehovou linkou alebo naopak prezrádzajú niečo viac o okolitom svete či samotnom Bayekovi. Vzhľadom na rozsiahlosť celého Egypta nakoniec aj radi odskočíte od príbehových misií a čas od času preskúmate nejakú pyramídu, ulovíte hrocha povaľujúceho sa v piesku alebo vyhráte gladiátorský zápas. Hoci to pre sériu rozhodne nie je pravidlom, v Assassin’s Creed Origins je zábavné snáď úplne všetko.

Assassins´s Creed: Origins; Gameplay: strom zručnostíAssassins´s Creed: Origins; Gameplay: preteky v hippodrome

i Pozrite si náš nový Herný magazín!

Nový súbojový systém Assassin's Creed Origins

Ďalšou, na prvý pohľad citeľnou novinkou, je úplne prepracovaný súbojový systém. Konečne sú preč časy, kedy sa okolo vás zhromaždilo pokojne aj desať nepriateľov, ale bojovali ste iba s jedným, zatiaľ čo zvyšní protivníci boli uväznení v akejsi neviditeľnej bubline a len sa prizerali. Teraz konečne nepriatelia útočia naraz a rovnako tak môžete vy, v závislosti na zvolenej zbrani, zasiahnuť viac nepriateľov súčasne. Celkovo sa súbojový systém oveľa viac podobá napríklad sérii Dark Souls (v značne odľahčenej podobe, samozrejme) alebo aj tretiemu Zaklínačovi. K dispozícii máte len silný a slabý útok či úskoky, ale súčasťou vášho bojového repertoáru je tiež štít s možnosťou útoky odrážať. Ide síce o veľmi jednoduchý mix niekoľkých schopností, ale celkovo tak dobre spracované súboje v sérii Assassin’s Creed ešte nikdy neboli.

Zábavnosť a tiež nečakane veľkú variabilitu im dodáva neuveriteľné množstvo zbraní. Medzi tými na blízko nájdete napríklad dlhé kopije, ktoré zasiahnu aj nepriateľov ďalej od vás, obojručné sekery, krátke a dlhé meče, palcáty alebo napríklad krátke dýky, s ktorými síce nemôžete v ruke držať štít, za to ste ale schopní vypustiť bleskurýchlu smršť nebezpečných bodnutí. Podobne variabilné sú tiež luky, pričom na blízko aj na diaľku môžete mať vždy dve zbrane, ktoré rýchlo prepínate na smerovom kríži. Ste tak schopní v okamihu reagovať na náhle zmeny na bojovom poli a bleskovo meniť spôsob a stratégiu boja. Súboje patria v Assassin’s Creed Origins k tomu najlepšiemu a budete si ich užívať od začiatku až do konca.

Aj čo sa týka vybavenia, hra si osvojila niektoré RPG princípy, a tak sledujete nielen mieru poškodenia každej zbrane, ale aj jej perky. Vybavenie sa navyše vyskytuje v troch úrovniach vzácnosti (klasické farebné rozlíšenie na modré, fialové a zlaté iste každý pochopí) a do série vnášajú úplne nový prvok, kedy chcete mať svoju postavu čo najlepšie oblečenú a ovenčenú tým najlepším vybavením, ktoré môžete v Assassin’s Creed Origins nájsť. Veľmi tiež kvitujem možnosť zájsť k miestnemu kováčovi a nechať si existujúce vybavenie upgradovať na vašu súčasnú úroveň. Vďaka tomu nemusíte vyhadzovať svoju obľúbenú sekeru len preto, že ste dostali novú kopiju so skvelým poškodením, hoci absolútne nekorešponduje s vašim herným štýlom.

Assassins´s Creed: Origins; Gameplay: vybavenieAssassins´s Creed: Origins; Wallpaper: súboj

i Mohlo by vás zaujímať
Middle-earth: Shadow of War – výlet do Mordoru po druhé (RECENZIA)
Stane sa Skull and Bones tou pirátsku hrou, na ktorú sme čakali?
Uncharted: The Lost Legacy – ide to aj bez Drakea (RECENZIA)

Alternatívna minulosť skutočného Egypta

Hoci sa to najprv vôbec nemusí zdať, s príbehovou kostrou celej série, ktorá sa točí okolo prastarého rádu Asasínov, má Assassin’s Creed Origins veľa spoločného. Okrem odhalenia ďalších informácií o histórii poriadku, respektíve jeho vzniku, sa tiež vracia systematická eliminácia zlých a mocných osobností. Do toho všetkého sa Bayek pripletie trošku náhodne, vďaka politickým intrigám totiž príde o syna, a tak je spočiatku jeho motivácia čisto osobná. Postupom času sa však príbeh roztvorí do takej šírky, že obsiahne nielen egyptské problémy o tom, ako kráľovnú Kleopatru vyštval z trónu jej braček Ptolemaios XIII., ale na scénu sa dostane tiež Caesar alebo napríklad aj Galovia.

Assassins´s Creed: Origins; Gameplay: KleopatraAssassins´s Creed: Origins; Wallpaper: Ptolemaios XIII.Assassins´s Creed: Origins; Gameplay: súčasnosť

Kým poriadok Asasínov zažíva v príbehu hry svoje rané počiatky, templári majú ešte do svojho vzniku ďaleko. To však vôbec nevadí, pretože úhlavným nepriateľom celej hry je tzv. Order of the Ancient. Ten síce nie je vôbec vidieť, ale ťahá za nitky všetkého diania a je strojcom všetkých ohavností, ktoré sa v Egypte dejú. A je to práve tento poriadok, kto je predchodcom dnešných templárov. Hoci hra pracuje s vymysleným príbehom točiacim sa okolo Asasínov, až perfekcionisticky si zakladá na presnom využití všetkých historických reálií, hoci niektoré z nich si kvôli príbehu ohýba podľa svojich potrieb. Pokiaľ máte ale radi historický Egypt, Assassin’s Creed Origins si rozhodne užijete, rovnako ako čítanie všade sa povaľujúcich historických zvitkov.

Svojou kvalitou a zaujímavosťou sa príbeh dostáva minimálne na úroveň skvelých pôvodných dielov, čo platí aj pre charizmatického hlavného hrdinu. Na pretras príde aj tajomná línia príbehu s prastarou civilizáciou, ktorá stvorila ľudstvo a na pár minút sa ukáže tiež dejová linka zo súčasnosti. Snáď len kvôli tomu, aby sme boli uistení, že celá hra je vlastne len simuláciou v Anime, pretože inak je táto časť úplne bezvýznamná. Pozornejší hráči však práve v nej nájdu prísľub na ďalšie diely, ktoré by mohli byť z pohľadu udalostí v súčasnosti ďaleko zaujímavejšie.

Technické a vizuálne spracovanie Assassin's Creed Origins

Korunu výslednému zážitku nasadzuje vizuálne spracovanie, ktorému dominuje predovšetkým schopnosť stvárniť Egypt tak autenticky, ako je to len možné. Rozloha Assassin’s Creed Origins je dych berúca, napriek tomu je každá časť úplne odlišná a snáď každé mesto má svoju nezameniteľnú architektúru. Niektoré mestečká či osady nenápadne pohlcuje púšť, iné sú zase prepletené vodnými kanálmi. Egyptská kultúra je cítiť na každom kroku, pričom celkový pocit dotvárajú všadeprítomné monumenty vtedajšej doby. Od vysokých obeliskov cez ešte zachovalú sfingu po trojicu pyramíd v Gíze.

Assassins´s Creed: Origins; Gameplay: pamiatkyAssassins´s Creed: Origins; Gameplay: zjazd z pyramidy

Skutočne reálny zážitok dotvára aj živé obyvateľstvo. To sa baví o aktuálnych udalostiach, ktoré mnohokrát súvisia s príbehom, takže naplno cítite dianie okolo vás. Obyvatelia miest sa navyše správajú presne tak, ako by mali a nie sú iba nastrčenými panákmi. Kým predajcovia vo dne predávajú na trhovisku, so zotmením sa odoberú do svojich domovov, aby s úsvitom zase vyrazili na trhy. To je v porovnaní s predchádzajúcim dielom značný posun, vďaka ktorému si budete hru ešte viac užívať, pretože nebudete pochybovať o ich mechanikách.

Hoci som Assassin’s Creed Origins hral na PlayStation 4 Pro, podľa očakávania si neuveriteľná rozsiahlosť a detailnosť hry vybrala svoju daň na technickom spracovaní. Kým prepady snímkovania som našťastie nezaznamenal (štandardné PS4 a Xbox One má ale problémy aj v tomto smere), problémy s doskakováním textúr sú relatívne časté a občas nahnevá aj ich prelínanie. Pri rýchlej jazde na koni si tiež niekedy všimnete veľmi krátku vykresľovaciu vzdialenosť, ktorá je na druhej strane ale pochopiteľná, keď vezmeme do úvahy, ako je okolitý svet rozsiahly a detailný. Technické nedostatky rozhodne zamrzia, ale v porovnaní s predchádzajúcim dielom a najmä Assassin’s Creed Unity je hra vo veľmi dobrej kondícii, pričom súčasné neduhy sú dané predovšetkým obmedzeným železom konzol.

Assassins´s Creed: Origins; Gameplay: mesto v nociAssassins´s Creed: Origins; Gameplay: námorná bitkaAssassins´s Creed: Origins; Gameplay: plavba kanálom

Assassin’s Creed Origins je nečakane dobrým návratom, ktorý vás od samotného začiatku chytí a nepustí. Prakticky všetky nové prvky sú na prospech výsledného zážitku, takže sa podobne alebo možno opätovne do tejto skôr skvelej série zamilujete. Kvalitný príbeh, ktorý nečakane dobre vygraduje, zaujímavá herná náplň, výborný súbojový systém a (mimochodom, na tie tiež dôjde) obľúbené námorné bitky, hoci v značne archaickom (starovekom) spracovaní. A ako bonus vcelku podarené české titulky.

Ak hre prepáčite občasné technické nedostatky, nič vám nebráni stráviť v Assassin’s Creed Origins desiatky hodín skvelej zábavy. A zatiaľ čo na príbeh vám stačí nejakých 25 až 30 hodín, ak si všetko budete užívať podobne ako ja, môžete výsledné číslo zaguľatiť až na rovnú päťdesiatku. Aj vtedy však objavíte sotva tretinu toho, čo Egypt ponúka. Hra vyšla 27. októbra 2017 na platformách PC, Xbox One a PS4. Táto recenzia bola napísaná na PS4 verziu.

Assassins´s Creed: Origins; Wallpaper: Bayek, Egypt, púšť

Púšť tvorí pochopiteľne značnú časť mapy. Ani v tomto trochu monotónnom prostredí sa ale nudiť nebudete, hoci neponúka toľko aktivít ako na život bohatšie oblasti.

HW nároky na hru Assassin's Creed Origins PC

Minimálne HW požiadavkyOdporúčané HW požiadavky
Operačný systémWindows 7 64-bitWindows 10 64-bit
ProcesorIntel Core i5-2400S/AMD FX-6350Intel Core i7-3770/AMD FX-8350
Grafická kartaNVIDIA GeForce GTX 660/Radeon R9 270NVIDIA GeForce GTX 760/Radeon R9 280x
DirectXDirectX 11.0DirectX 11.0
Operačná pamäť6 GB RAM8 GB RAM
HDD50 GB50 GB

Recenzia Assassin's Creed Origins: záverečné hodnotenie

Hodnotenie 90 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
95 %
Audiovizuálne spracovanie
95 %
Opätovná hrateľnosť
85 %
Assassins´s Creed: Origins; recenzia

Klady

  • Skvelý súbojový systém
  • Zaujímavý príbeh
  • Zábavné vedľajšie aktivity
  • Vyladená hrateľnosť
  • České titulky

Zápory

  • Nutnosť absolvovať množstvo vedľajších misií
  • Technické problémy

Čo sme o Assassin's Creed Origins napísali predtým

Zahrali sme si Assassin's Creed Origins ešte pred vydaním (VIDEO)

Vydanie hernej bomby Assassin’s Creed Origins, zasadenej do obdobia starovekého Egypta, je na spadnutie. Sľubuje zmenu v poňatí súbojového systému, viac RPG prvkov a otvorený svet. My sme mali možnosť vyskúšať si predprodukčnú verziu na PC ešte pred oficiálnym štartom predaja. Prečítajte si, aké dojmy sme si z hry odniesli, a pozrite sa aj na zábery z hrania.

Súbojový systém Assassin's Creed Origins nám pripomína Dark Souls

Na výstave ForGames sme si predovšetkým ohmatali, ako veľmi sa zmenil súbojový systém. Môžeme potvrdiť, že od arkádového poňatia minulých dielov, kedy stačilo takzvane stláčať len jedno tlačidlo, sú teraz súboje viac akčné a je potrebné dávať si pozor nielen na jednotlivé údery, ale aj prečíslenia. Protivníci už „na vás nestoja frontu“, ale snažia sa vás zlikvidovať pokojne v trojici alebo štvorici. Bez taktizovania a načasovania úderov pravdepodobne veľmi dlho nevydržíte, ako náš kolega zažil na vlastnej koži :-) S trochou nadsadenia sme súbojový systém označili za podobný tomu v Dark Souls. Na úplnom konci videa nižšie si môžete všimnúť, ako protivník hráčovi zasadí silný úder prepichnutím. Nepripomína vám to niečo?

Assassin's Creed Origins beží na GTX1060 vo Full HD skvele

Hoci sa jednalo o alpha verziu hry, a preto je potrebné byť v hodnotení výkonu opatrný, bežal Assassin’s Creed Origins vo Full HD na počítači Alza GameBox s grafickou kartou NVIDIA GTX 1060 veľmi dobre. Prezentácia hry bola rovnaká, akú nám Ubisoft predstavil na E3, však vtedy bola hra prevádzkovaná na herných konzolách. Aj počítač strednej triedy by mal teda novinku rozbehať na slušné FPS. Napokon, to je v súlade aj so zverejnenými hardvérovými nárokmi.

Hlavný hrdina AC Origins je obranca slabších

V rámci zoznámenia sa s hrou sme mali možnosť skúsiť si jeden quest, v ktorom išlo o osud otroka, ktorého pán ho viní z krádeže zlatej sošky – a neprávom. Hlavný protagonista preukáže, že otrok hovoril pravdu, jeho pána to však nijako neobmäkčí. V rámci úlohy sa hrdina Bayek, miestny „strážnik“, neváha postaviť na obranu slabších. Predznamenáva tak vznik poriadku Assassínov. Ako to ale nakoniec všetko dopadne, sa dozvieme až v plnej hre, ktorá dorazí už 27. októbra na PC a všetky konzoly (Playstation 4, Xbox One), vrátane novo oznámeného Xbox One X. Do tej doby si prečítajte naše preview nižšie, nech ste na vydanie Assassin’s Creed Origins náležite pripravení.

Assassin's Creed Origins gameplay Assassin's Creed Origins gameplayAssassin's Creed Origins gameplayAssassin's Creed Origins gameplay

Takto vyzerala prezentácia Assassin’s Creed Origins na výstave ForGames

Ubisoft odhalil budúce plány pre Assassin's Creed Origins a zmieňuje DLC

(Update 17.10.17) Máme tu prehľad všetkých doposiaľ známych DLC. Bližšie sa pozrieme na ich obsah a zistíme, či má cenu si za Assassin’s Creed Origins priplatiť. Ako už pri kúpe season passu býva zvykom, väčšinou si vlastne kupujete takú mačku vo vreci. Ako by mal tento konkrétny ušiak od Ubisoftu vyzerať?

Nikoho dnes už zrejme neprekvapí, že sa dozvedáme o „budúcnosti“ ešte nevydaných hier a sú nám s nadšením predhadzovania kostičky v podobe DLC a season passu pre titul, ktorý vlastne ešte neexistuje. Assassin’s Creed Origins nie je, žiaľ, v tomto ohľade výnimkou. Poďme sa teda pozrieť, čo si na nás vývojári chystajú.

Assassin's Creed Origins; bayek combat

Podľa všetkého máme očakávať dva hlavné datadisky a niekoľko menších prídavkov, pričom niektoré z nich budú zadarmo. Tu ponúkame ich zoznam:

  • The Trials of the Gods: Epické súboje s egyptskými bohmi. Bitky sa budú konať v priebehu časovo limitovaných eventov. Víťaz z radov hráčov dostane prestížne odmeny. Takýchto „udalostí“ zrejme môžeme čakať niekoľko. Prvý z nich začne 15 dní po vydaní hry.
  • The Nomad Bazaar: Putujúci obchodník, ktorý bude ponúkať denné questy. Za splnenie týchto úloh môžete získať exotické a záhadné predmety. Toto DLC má byť dostupné pri štarte hry.
  • Photo Mode: Čo k tomu povedať. Dnes už sa bez „selfíček“ nezaobíde pomaly žiadna hra – ani Assassin’s Creed Origins. Dostupné pri vydaní hry.
  • Horde Mode: Nekonečné hordy v gladiátorskej aréne. Kto vydrží dlhšie a kto pokoí viac AI protivníkov? Skóre sa samozrejme budete môcť porovnať s priateľmi. Dostupné niekedy na začiatku 2018.
  • Discovery Tour: V podstate výukové DLC. Ak vás nebaví sa prehrabávať tonami textov na wikipedii a máte záujem o Egypt a jeho bohatú históriou, bude toto DLC pre vás. Pôjde o grafický sprievod cez „živé“ múzeum bez možnosti boja. Týmto DLC nás majú previesť historici a egyptológovia. Dostupné niekedy na začiatku roka 2018.

Datadisk The Hidden Ones by mal byť do sveta vypustený niekedy okolo januára budúceho roka. Jeho dej bude zasadený do časovej linky niekoľko rokov po udalostiach Assassin’s Creed Origins. Hlavným ťahákom majú byť Rimania a nové územia. DLC The Curse of the Pharaohs vraj predstaví nový a záhadný svet, v ktorom stretnete bytosti ako Anubisovi strážcovia, obrie škorpióny a ďalšie. Cieľom bude preskúmať istú kliatbu a zistiť, prečo už mŕtvi faraónova nechcú zostať vo svojich sarkofágoch. Toto DLC je plánované na marec roku 2018.

Assassin's Creed Origins; chariot race

Pokiaľ si zaobstaráte k hre aj season pass, dve veľké DLC budete mať k dispozícii, akonáhle vyjdú. Season pass navyše obsahuje nejaký oblek a vybavenie navyše, spolu s päťstovkou hernej meny a jednou exkluzívnou zbraňou. Nakoniec získate prístup k The Roman Centurion and Horus pack – balíček obsahujúci nové šaty, zbrane, štít a kone. Dostupný bude niekedy v novembri roku 2017.

Lootboxy „dobývajú“ svet. Akým spôsobom k nim pristupuje Assassin's Creed Origins?

(Update 10.10.17) Riaditeľ pre vývoja Assassin’s Creed Origins uisťuje, že lootboxy v ich hre nebudú nijako kaziť dojem z hrania. Chceme mu veriť a dúfame, že sa tento titul konečne vráti medzi popredné akčné RPG, kam podľa mnohých patrí. Nádej umiera posledná, že áno?

Možnosť zakúpiť si za reálne peniaze „lootovacie debny“ v hrách nie je žiadnou novinkou. Samozrejme do istej doby bola táto „výsada“ doménou iba v prípade free-to-play alebo mobilných hier. Internet sa však v poslednej dobe búri, keďže sa tento systém čoraz častejšie dostáva aj do veľkých titulov, ako je Shadow of War alebo v tomto prípade Assassin’s Creed Origins. Zatiaľ to ale vyzerá, že môžeme zostať v pokoji.

Riaditeľ pre vývoj tejto Asasínskej inštalácie, Ashraf Ismail, poskytol rozhovor hernému webu Eurogamer, kde v podstate vyvracia všetky narážky na pay-to-win systém v hre a niekoľko vecí upresňuje. V Assassin’s Creed Origins je možné stretnúť potulných obchodníkov a niektorí z nich ponúkajú na zakúpenie záhadné predmety. Ukázalo sa, že ide o debny obsahujúce korisť (lootboxy). Mnohým sa v hlave rozsvietili varovné svetlá a siréna začala hlasno vykrikovať: „mikrotransakcie! Peniaze!“

Assassin's Creed Origins; heka crate

Tieto debny môžete kúpiť za 3 000 drachiem (čo bude herná mena) a má obsahovať nejakú náhodnú vec – zbraň, štít alebo napríklad zbroj rôznej kvality. V popise boxu sa uvádza, že sa tieto debny automaticky otvoria pri zakúpení a mnoho ľudí okamžite začalo Ubisoft obviňovať z podrazu a z úmyslu vtesnať do tejto obľúbenej značky ďalší ťahák na peniaze.

Ismail ubezpečuje, že všetky veci je možné získať hraním a skúmaním herného sveta, takže tieto lootboxy nebudú obsahovať niečo, čo sa obyčajne v Origins nenachádza. Hovorí: „Dôvod, prečo sme do hry implementovali tieto debny, je ten, že v našej hre vídame dva druhy hráčov. Jedni radi prenikajú do militantných zón, zbierajú korisť a dúfajú, že nájdu niečo zaujímavé a unikátne. Potom tu existuje menší počet ľudí, ktorí zhromažďujú peniaze a primárne sa zameriavajú na ekonomiku hry. Hovorili sme si, že to je samozrejme jedna z možných ciest, ako Assassin’s Creed hrať a je to súčasť RPG systému. Takže vlastne budú obe strany spokojné – ako tí, čo veci nájdu, tak aj tí, čo si ich za hernú menu zakúpia.“

Assassin's Creed Origins; bayek egypt

Zatiaľ nevieme, čo si o tom myslieť. Podobné úmysly môžu byť dobré, ale ak sa zle vykonajú, vyvolajú búrku nevôle. Assassin’s Creed Origins bude obsahovať nejakú formu in-game obchodu (ako už predchádzajúce tituly od dôb Black Flag), takže určite existuje istá barlička, ako si tí lenivejší hráči môžu v hre pomôcť. Aký veľký vplyv na hrateľnosť bude tento systém mať, je zatiaľ vo hviezdach.

Minimálne a odporúčané hardvérové požiadavky na hru Assassin's Creed Origins

(Update 09.10.17) Assassin’s Creed Origins sa celkom pravidelne hlási s novými informáciami, takže prinášame ďalší update. Dnes pôjde hlavne o hardvérové požiadavky, ale nezabudne sa ani na zaujímavé ukážky z hry. S tým, ako sa blíži dátum vydania, rastú obavy aj nadšenie. Snáď táto inštalácia posadí Ubisoft do sedla a uvedie celú sériu na pravú cestu.

Producent Jose Araiza, ktorý je zodpovedný za koordináciu celosvetového vývoja Assassin’s Creed Origins, sa vyjadril na tému PC požiadaviek. Araiza hovorí, že PC verzia je vyvíjaná zároveň s tou konzolovou, takže by sme na konci mali očakávať, že bude, okrem iného, podpora klávesnice a myši úplne vyladená.

Čo sa hardvéru týka, môžeme byť vraj v pokoji. Assassin’s Creed Origins údajne pobeží na slabších strojoch na najnižšom grafickom nastavení so solídnymi 30 snímkami za sekundu pri rozlíšení 720p. Používatelia s lepším vybavením môžu očakávať 4K rozlíšenie a 30 fps, alebo „štandardné“ rozlíšenie ako napríklad 1080p či 1200p so snímkami za sekundu vyššími než 30. Nebude chýbať ani možnosť si fps nastaviť podľa seba, ak na to máte stroj.

Ešte než si overíte, či sa na egyptskú jazdu tešiť, alebo môžete rovno hodiť šabľu (pre istotu, máme na mysli zbraň) do piesku, pozrite sa na zaujímavo poňatý CGI filmík From Sand. Vyzerá nádherne a pripomína, že tam, kde všetko končí, tiež všetko začína.

Minimálne hardvérové požiadavky.

  • Operačný systém: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 64-bit
  • Procesor: Intel Core i5-2400s @2.5 GHz alebo AMD FX-6350 @3.9 GHz alebo podobný
  • Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 660 alebo AMD R9 270 alebo podobná
  • Pamäť: 6 GB
  • Rozlíšenie: 720p
  • Grafické nastavenie: najnižšie

Odporúčané hardvérové požiadavky

  • Operačný systém: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 64-bit
  • Procesor: Intel Core i7- 3770 @3.5 GHz alebo AMD FX-8350 @4.0 GHz
  • Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 760 alebo AMD R9 280x alebo lepšia
  • Pamäť: 8 GB
  • Rozlíšenie: 1080p
  • Grafické nastavenia: vysoké

Nakoniec ešte odporúčame pozrieť pôsobivú ukážku s názvom Assassin’s Creed Origins: Birth of the Brotherhood. Ako už sme písali skôr, titul sa zameriava na vznik „cechu“ Asasínov. Stále ide len o hru, takže väčšinu presných historických udalostí a názvov je možné odložiť bokom. V tomto prípade si nemusíme robiť starosti s tým, že Asasíni (tiež Hašašíni, z arabčiny) v skutočnosti vznikli až okolo roku 1080 nášho letopočtu.

Assassin's Creed Origins ponúka pohľad na „šedú eminenciu“ Order of Ancients

(Update 26.09.17) Vladári to nikdy nemali jednoduché. Či už sa jednalo o zlého, alebo dobrého panovníka, vždy tam stál niekto, kto skryto hýbal figúrkami na šachovnici. Niekedy o tom vodcovi nevedeli vôbec a inokedy jednoducho zatvárali oči, pretože nad niektorými záležitosťami bolo jednoducho lepšie umyť si ruky a odovzdať to šedej eminenciu v pozadí. Assassin’s Creed Origins na tom bude s Rádom prastarých podobne.

História nás učí o tom, že každý dobrý vládca sa poznal podľa spokojnosti (alebo nespokojnosti) svojho ľudu. Či už to bol kráľ, cisár alebo faraón, všetko záviselo na ňom a jeho rozhodnutiach. Samozrejme tí múdrejší vedia, že väčšina z nich mala okolo seba skupinu radcov/starších/mudrcov, ktorí mali na starosti niektoré rozhodnutia svojho vladára spochybňovať, alebo aspoň usmerňovať.

Avšak nie vždy mali títo jedinci v záujme blahobyt impéria či kráľovstva. Niektorí si proste hrabali do svojho vrecka a iní, ako tu Order of Ancients (Rád prastarých), hľadeli ešte ďalej, než na svoj osobný majetok. Ako sa zdá, táto organizácia vládne Egyptu zo zákulisia a faraón je len nastrčenou bábkou. V traileri sa o nich Kleopatra vášnivo rozhovorí a vyzerá to na celkom nebezpečných týpkov:

„Rád prastarých. Záhadné indivídua, ktoré pátrajú po tajomstve moci starých bohov. Ukrytí a bez tvárí. Z tieňa kontrolujú faraóna. Od delty Nílu až po Siwu je ich túžba po moci a nadvláde bezodná. Ak Rád po niečom zatúži, nikto sa im nedokáže postaviť do cesty. Oni sú príčinou tvoje bolesti a zloby. Ak nezačneš konať, tak táto krajina zhorí do základov. Rád Prastarých roztrhá náš Egypt na kusy. Čo urobíš, Medjay?“

Otvorený svet Assassin's Creed: Origins a video z Gamescomu 2017

(Update 20.08.17) Assassin’s Creed: Origins sa nezadržateľne blíži. Ubisoft nás zásobuje novinkami a my sa vám ich snažíme prinášať čerstvé a vypečené egyptským slnkom. V tejto aktualizácii sa riaditeľ projektu Ashraf Ismail rozhovoril o otvorenom svete a na Gamescome nám bol predstavený ďalší výborný trailer.

V dnešnej dobe sa „otvorenosť“ herného sveta prepiera zo všetkých strán. Je tomu už pár rokov, čo séria Elder Scrolls odštartovala hon za čo najväčším a najrozsiahlejším otvoreným svetom, kde sa môžete minúty či hodiny prechádzať krajinou a proste si len plniť vedľajšie questy alebo sa kochať krásami prírody. Nebude to inak ani v prípade Assassin’s Creed Origins.

Riaditeľ vývoja pre Assassin’s Creed Origins Ashraf Ismail poskytol hernému webu Game Informer rozhovor, kde sa rozhovoril o tejto záležitosti. Podľa neho je „ťažké porovnávať Origins s minulými projektmi, pretože každý bol o niečom inom. Ale môžeme si byť (vraj) istí, že hra bude o poznanie väčšia ako Assassins Creed IV: Black Flag.“ Avšak ako kedysi povedal jeden mudrc (a Ismail Ashraf), na veľkosti nezáleží. „Ide o to, ako živý a interaktívny svet to je a aké v ňom máte možnosti. Myslíme, že sme svet zaplnili dostatočným množstvom questov, ktoré určité miesto (a tiež mesto) robia jedinečným.“

Assassin's Creed: Origins; Hawks VistasAssassin's Creed: Origins; Combat play

Ponúkame tu najpodstatnejšie výňatky zo spomínaného rozhovoru.

  • Mapa Assassin’s Creed Origins je „v podstate“ otvorená hneď zo začiatku. Stačí len prejsť úvodné sekvencie.

  • V hre bude veľa možností na zmenu vzhľadu. Samozrejme Ismail nepotvrdil (ale ani nevyvrátil), že by hlavný hrdina Bayek mohol mať briadku či bradu.

  • Herné sekvencie z modernej doby chcú zatiaľ vývojári držať v tajnosti. Riaditeľ sa nechal počuť, že „ak si to ľudia z marketingového oddelenia (Pre Assassin’s Creed Origins) budú priať, potom o nej rád niečo prezradím.“ Aj keď nám toho o modernej časti hry veľa nepovedal, stačil ešte dodať uistením vetu: „Myslím, že hráči budú spokojní.“

Na záver si môžete prezrieť trochu netradičný „rap trailer“ zo starovekého Egypta, ktorý bol pre Assassin’s Creed Origins predstavený na Gamescome 2017.

Microsoft E3 konferencie a boh Ra o Assassin's Creed Origins prezrádzajú...

Konferencia spoločnosti Microsoft priniesla pútavý trailer, ale čo je dôležitejšie, ukázala tiež prvé zábery zo samotného hrania Assassin’s Creed Origins. Ako to už býva na takýchto prvotných „predvádzačkách“ zvykom, všetko pôsobilo absolútne ohromne.

Prostredie, ktorým by ste sa mohli kochať len tak pri pomalom otáčaní kamery, veľa ľudí hľadiac si svojho bežného denného režimu a samozrejme vášho verného sokola (alebo to bol jastrab?) zrejme ovládaný cez „appku“ vo vašom vystreľovacom noži. Prostredníctvom vášho verného operenca si môžete z vtáčej perspektívy pozrieť situáciu okolo, a vopred sa tak vyvarovať nechceným stretom s „bdelou strážou“.

Assassin's Creed: Origins; Egypt

Je tu nový Assassin’s Creed, tentoraz zasadený do veľmi atraktívneho prostredia starovekého Egypta. Piesok, pyramídy a ďalšie monumentálne stavby, to je len zlomok vecí, na ktoré sa už teraz s istotou môžeme tešiť.

Dobre, a teraz vážne. Ak v Assassin’s Creed Origins bude existovať duchovné spojenie s Asasínmi a jastrabom, ktorý pre vás „vykuká“ všetko dôležité okolo, tak je nám to oveľa milšie, než večné šplhanie na tie vysoké veže z minulých dielov.

Ukážka Assassin’s Creed Origins tiež prezradila, že sa váš protagonista volá Bayek a že to je akýsi šerif, ktorý stojí proti tým, ktorí sa snažia skorumpovať a rozvrátiť egyptskú civilizáciu. Toto pochopiteľne povedie k nevyhnutnému založeniu Asasínského bratstva, pretože je hra prequelom ku všetkému, čo malo v Assassin’s Creed nasledovať.

Assassin's Creed: Origins; Dungeons and loot

Hlavným hrdinom je tentoraz Bayek, ten vystupuje spolu so svojím vtáčím spoločníkom ako verný ochranca egyptského ľudu. Bayek stojí pri prvopočiatku a zrode celého bratstva Asasínov, keďže AC Origins je prequel k všetkým týmto dielom Assassin’s Creed.

Na Assassin's Creed Origins je radosť pozerať

Niektoré špekulácie predtým spomínali možnosť v Assassin’s Creed Origins hrať za ženskú alebo mužskú postavu. Lenže z traileru a ani z predvedeného gameplay videa sme sa nedozvedeli, či to stále platí. Zatiaľ to vyzerá, že pokiaľ bude ženská „Asasínka“ v hre figurovať, tak zrejme ako oddelená časť príbehu, ktorá sa objaví tu a tam v hrateľnej sekcii.

Assassin's Creed: Origins; Ťava a jej smrtiaci náklad

Systém boja prešiel revolučnou zmenou. Už nebude možné si s ľahkosťou poradiť s niekoľkými nepriateľmi zároveň, tí budú útočiť často súčasne a z viacerých uhlov. Vôbec prvýkrát sa môže stať, že zaútočíte „do prázdna“ a nepriateľa jednoducho vôbec nezasiahnete.

Gameplay trailer Assassin’s Creed Origins tiež obsahoval ukážku súbojového systému. Pôsobil na nás ako mix medzi Witcher 3 a Dark Souls. Protagonista bol pohyblivejší a boj kládol dôraz na rýchle úskoky a odvracanie útokov štítom. Bodkou bol efektívne vystrelený šíp (jednoznačne navádzaný už spomínanou „aplikáciou“ v zápästnom noži), ktorý si neomylne našiel cieľ.

Svet Assassin’s Creed Origins by mal byť oveľa otvorenejší a rozsiahlejší. Niektoré zdroje dokonca veľkosť hry častokrát prirovnávali ku Skyrimu od Bethesdy. Pôjde o naozajstné open-world RPG. Oblasť bude zasadená do Stredomoria, kde sa pozrieme do kobiek v Gíze, starovekej Alexandrie a miest okolo centra oblasti Memphisu.

Ubisoft E3 konferencia Assassin's Creed Origins

Po obsiahlej (a nad očakávania vydarenej) Ubisoft konferencii tu máme ďalšiu várku informácií a noviniek k hre Assassin’s Creed Origins. Už teraz je zrejmé, že sa tento diel v podstate zbaví nálepky „akčná adventúra“ a zavíta do vôd akčných RPG.

Aby sme to upresnili – v ďalšom gameplay videu sme mali možnosť vidieť „strom zručností“ vášho protagonistu, takže levelovanie a získavanie skúseností bude súčasťou hry. K tomu sa samozrejme viaže zbieranie Loot (nových zbraní, lepších brnení, atď.) a tiež upravený súbojový systém. Ako sme už spomenuli vyššie, boj s protivníkmi v novom Assassin’s Creed Origins získal mnohé zmeny. Poďme si zhrnúť pár vecí, ktoré výrazne posúvajú zážitok z novej hry iným smerom.

Assassin's Creed Origins; Bayek, pyramídyAssassin's Creed Origins; lev, hroch, gameplayAssassin's Creed Origins; town, gameplay

Otvorený svet, RPG prvky a súboje v Assassin's Creed Origins

Svet v starovekom Egypte si plynie, žije a dýcha. Miestna fauna je na tom podobne, takže čakajte strety nielen s ozbrojenou strážou, ale aj s nahnevaným aligátorom, ktorému ste náhodou vplávali do zóny odpočinku. Samozrejme ak spomenutý krokodíl chrápe nad potopenou debničkou plnou zaujímavých vecí...tak do pekla s ochrancami prírody, čo poviete?

Assassin’s Creed Origins prvýkrát predstavil strom zručností, ktorý sa delí na tri hlavné kategórie: Warrior (Bojovník), Archer (Lukostrelec) a Rogue (Bandita). Tieto tri „vetvy“ nie sú oddelené, ale spoločne sa prelínajú, takže máte prehľad o tom, či zo svojho zabijaka robíte bitkára zameraného na boj z blízka, alebo hybrida, ktorý vie od všetkého niečo. Voľba bude len na vás.

Assassin's Creed: Origins; Skill treeAssassin's Creed: Origins; Inventory

Súboj je v porovnaní s predchádzajúcim dielom tiež pretvorený. Ak si spomeniete na Batman: Arkham Asylum alebo Shadow of Mordor, viete, čo čakať. Tu v Assassin’s Creed Origins vám nebude na pomoc žiadny varovný ukazovateľ, podľa ktorého by vám docvaklo, že sa vám nepriateľ chystá odseknúť končatinu. Tu musíte zapojiť vaše reflexy a skúsenosti, aby ste z boja vyšli ako víťaz.

To dosiahnete pomocou úskokov, krytia, protiútokov a samozrejme tiež skillov, ktoré si zvolíte v strome zručností. Navyše každá zbraň bude mať odlišné animácie pri útoku a svoje atribúty. V Assassin’s Creed sa dočkáme aj súboja s bossmi, kedy už nepôjde len určitého protivníka dobehnúť a „vsunúť“ mu zápästný nožík do chrbta.

Assassin's Creed: Origins; Arrow kill

Zmien sa v novom AC dočkáme naozaj veľa, a to je dobre! Vaša postava a nepriatelia sú teraz ohodnotení levelom, ten určuje silu a atribúty. Určite sa tak neoplatí dovoľovať si na niekoho, kto má nad vami 5 levelov náskok.

Assassin's Creed Origins – Ubisoft strikes back

Musíme sa priznať, že sa firma Ubisoft dosť pochlapila. Ich konferencie bola jedna z najlepších, a to, čo ukázali v novom Asasínovi, vôbec nepôsobilo zle. Žijúci otvorený svet, nádherné prostredie, RPG prvky, Egypt, pozmenený súbojový systém, kvalitné animácie a proste všetko okolo! Iste, bolo tu pár momentov, kedy nám obočie vystrelilo skoro až nad čelo („bdelé stráže“ a samonavádzací šíp), ale tieto „efekty“ mohli byť len ako potrava na väčší „hype“ efekt a na konečnej hrateľnosti sa to vôbec nemusí prejaviť. Že by sa boh slnka usmial a poradil Ubisoftu, ako urobiť TÚ Assassin’s Creed hru, ktorá sa nezmazateľne zapíše do našich myslí?

Ak si hru predobjednáte, získate prístup k misii „Secrets of the First Pyramids“. Assassin’s Creed Origins bude tiež obsahovať Season Pass. Hra vychádza 27. októbra na PC, PS4 a samozrejme tiež na novo oznámený Xbox One X.

Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB03