On-Site záruka je bezplatný záručný servis priamo u zákazníka doma alebo v práci. Jednoducho na mieste, ktoré si určíte počas telefonického kontaktu s operátorom. Oprava navyše prebieha nasledujúci pracovný deň, čo vám skráti čas, kedy notebook nemôžete používať, na úplné minimum času.
Ešte než budete volať servisnú podporu, je nutné si ujasniť, na čo sa záruka typu On-Site nevzťahuje.
V prípade, keď zistíte, že váš notebook nefunguje, je nutné kontaktovať zákaznícku linku výrobcu vášho notebooku. Tú možno vždy dohľadať cez oficiálne webové stránky. Linka pomoci je zvyčajne k dispozícii v pracovných dňoch od 8:00 do 17:00 hod. Existujú však aj výrobcovia, ktorí ponúkajú telefonickú podporu v režime 24/7.
V rámci telefonického rozhovoru nahlásite sériové číslo výrobku a postupne s operátorom prejdete chybové hlásenia, prípadne podrobne popíšete daný problém. Ten sa následne s pomocou operátora pokúsite diagnostikovať za podpory vstavaných nástrojov. Ak je to možné, dôjde k odstráneniu problémov napríklad po obnovení systému, aktualizácii ovládačov alebo firmvéru.
Poslednou možnosťou je povolanie servisného špecialistu na ďalší pracovný deň. Ten už dorazí vybavený potrebným hardvérom, ktorý väčšinou behom pár minút vymení a opäť sprevádzkuje notebook.
Vždy venujte pozornosť typu záruky pred kúpou notebooku. Všeobecne platí, že On-Site záruka je dostupná skôr pri drahších modeloch určených na firemné používanie (= obsahujú systém Windows 10 Pro). Napríklad prakticky všetky pracovné notebooky Dell obsahujú záruku typu NBD – Next Business Day On-Site v dĺžke trvania 24 až 32 mesiacov.
Oproti tomu notebooky značky HP tento typ záruky v základe neobsahujú, ale záujemcovia o tieto služby si môže záruku individuálne dokúpiť. Ide o tzv. HP CarePack. Pri niektorých modeloch možno záruku zakúpiť až na celých 5 rokov. Službu HP CarePack si k novému prístroju môžete kúpiť počas 180 dní od dátumu nákupu produktu.