Obnoviť stránku

Ubisoft plánoval vytvoriť RPG s kráľom Artušom v hlavnej úlohe, projekt bol nakoniec zrušený (NOVINKA)

• Autor: Alexandra Vaníková

Zasadnúť po boku legendárneho kráľa Artuša (prípadne rovno v jeho koži) za okrúhly stôl v RPG titule by prijal s nadšením nejeden hráč a najmä fanúšik stredovekých legiend a fantasy. Pridajme k tomu co-op multiplayer a zainteresovanie bývalého kreatívneho režiséra Dragon Age a vysnívaný titul je na svete – o to je väčšie sklamanie zo zrušenia tohto projektu. Malo sa na ňom pracovať v Ubisoft Quebec, ale nakoniec bol jeho vývoj úplne zastavený. Prečo, to sa dozviete v našom článku.

Hideo Kojima; screenshot: Junji Ito manga

Na tvorbe projektu sa podieľal dizajnér série Dragon Age, Mike Laidlaw

Podľa kapacity videohernej novinárčiny, Jasona Schreiera, sa koncom roka 2018 začala rysovať nádeje, že by Ubisoft prelomil pravidelné vydávanie už zabehnutých značiek typu Far Cry a Assassin's Creed originálnym projektom z dôb kráľa Artuša. Vývoj RPG pod pracovným názvom Avalon mal riadiť dizajnér a kreatívny režisér série Dragon Age, Mike Laidlaw.

Titul sa údajne niesol v štýle žánru „sword and sorcery“ (meč a mágia), čo je vzhľadom na fakt, že mal v hre účinkovať kráľ Artuš, logické. S najväčšou pravdepodobnosťou by mu navyše sekundoval aj kúzelník Merlin, ktorý sa mal podľa legendy o Artuša starať od jeho detstva. Podľa Schreiera RPG obsahovalo tiež multiplayerovú zložku v podobe co-opu – tu sa môžeme pohrávať s (už bohužiaľ čisto hypotetickou) otázkou, či by sa jeden z hráčov neujal postavy kúzelníka a druhý by si vzal na starosti sekanie nepriateľov mečom. Avalon bol dokonca inšpirovaný úspešným akčným RPG od Capcomu, Monster Hunter World.

Dragon Age; screenshot: Inquisitor
Ak by sa zrušenému projektu Ubisoftu dostalo rovnakej starostlivosti ako Dragon Age, pravdepodobne by išlo o horúceho kandidáta na hru či RPG roka.

Prečo ale z tohto ambiciózne vyzerajúceho diela nakoniec zišlo? Za rozhodnutím vývoj projektu zrušiť stál jeden človek – Serge Hascoët, ktorý len pred dvoma týždňami Ubisoft opustil potom, čo bol obvinený (okrem iného) zo sexuálneho obťažovania. Vývoj hry Avalon pozastavil údajne kvôli tomu, že nebol fanúšikom fantasy prostredia a od vývojárov vyžadoval, aby boli „lepší ako Tolkien“.

Jeho rozhodnutie nezmenila ani snaha Laidlawa s tímom o pretvorenie hry a ponúknutie nových nápadov. Schreier v článku cituje bývalých aj súčasných zamestnancov, podľa ktorých boli na základe Hascoëtových „rozkazov“ zrušené mnohé nádejne vyzerajúce tituly a potenciál Ubisoftu bol tak značne limitovaný. Čo však rozhodne medze nemalo, bola Hascoëtova moc a fakt, že jediný človek mohol rozhodovať o zrušení vývoja veľkých projektov.

Merlin; screenshot: wizard
Avalon nám mohol poskytnúť pohľad na Artušove detstvo, ktorého nemalou súčasťou bol aj kúzelník Merlin,

Podľa Schreierových zdrojov má na Hascoëtovo miesto zasadnúť jeden z jeho „žiakov“ a je tak otázkou, či sa spoločnosť dočká zmien k lepšiemu, ktoré avizoval Yves Guillemot. Hascoët sa totiž obklopoval ľuďmi podobnými jemu samému a je ťažko uveriteľné, že jeho nástupca do spoločnosti prinesie pozitívnejšie zmýšľanie.

Zostáva len dúfať, že sa v Ubisofte na rozhodovaní o budúcnosti hier bude podieľať niekoľko ľudí a hlas jednotlivca nebude mať takú silu ako v prípade Hascoëta. Potom budeme mať aspoň nádej, že sa minimálne prestanú rušiť tituly podobné Avalonu, ktorý mohol mať vo svete podobný alebo ešte väčší úspech než výtvor od českých Warhorse Studios Kingdom Come Deliverance či herná séria The Witcher.

• Zdroje: bloomberg.com

i Mohlo by vás zaujímať

Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB01