Už od príchodu smart watch sa objavujú názory, že ide o nepotrebný produkt, ktorý na trhu bude prinajlepšom stagnovať. Správanie zákazníkov aj veľkých spoločností však ukazuje úplne opačný trend – pribúdajú noví výrobcovia a s nedávnou akvizíciou Fitbit do hry vstúpil dokonca aj samotný Google.
Najväčší rozmach zaznamenal Samsung s neuveriteľnými 73 %, nasledovaný Applom so stále slušnými 51 %. Z hľadiska dominancie na trhu však stále vedie Apple s podielom 47,9 %, za ktorým zaostáva Samsung (13,4 %) a Fitbit (11,3 %). Ostatné značky výskum bohužiaľ zlúčil do kategórie „iné“, kde skončilo nemalých 27,5 % trhu. Výsledky prehľadne ukazuje tabuľka nižšie.
Ako si smart hodinky vedú v spojení s operačnými systémami inteligentných telefónov, pre zmenu odhalila analýza od Consumer Intelligence Research Partners (CIRP). Tá sa zamerala na majiteľov smartfónov, ktorých spovedala práve ohľadom hodiniek. Do výskumu sa zapojilo 500 používateľov z USA, a u nás sa tak situácia môže mierne líšiť.
Výsledky ukázali, že 35 % majiteľov iPhonov už smart hodinky vlastní, zatiaľ čo pri smartfónoch s Androidom je to (len) 16 %. iPhonisti pritom preferujú Apple Watch (19 %), prípadne Fitbit (10 %). Naopak u Androidu vedú inteligentné hodinky značky Fitbit (5 %) a Samsungu (4 %).
Keďže používatelia iPhonov preferujú smart hodinky rovnakej značky, mohol by sa tento trend čoskoro prejaviť aj v prípade Androidu. Fitbit totiž novo spadá pod Google, ktorý zároveň stojí za Androidom. Majitelia tohto systému tak teoreticky môžu začať dávať prednosť práve hodinkám Fitbit.
Nové inteligentné hodinky sa chvália prepracovanejším dizajnom, krajším displejom, väčšou výdržou a samozrejme aj výrazne lepšími funkciami. Rýchlo rastúci záujem o ne tak samozrejme nie je ktovieako veľkým prekvapením a inak tomu zrejme nebude ani v budúcnosti. Pokiaľ sa chcete pozrieť na našu ponuku smartwatch aj vy, môžete tak urobiť cez zelené tlačidlo nižšie.