Obnoviť stránku

Need for Speed: Heat (RECENZIA) – Nie je to vysnívaný reštart série, ale neurazí

Aktualizované

Navrch huj, vnútri fuj. Nejako takto by sa dala popísať séria NFS v posledných rokoch. Neschopnosť priniesť niečo nové a originálne bola v minulom diele s názvom Payback korunovaná vyložene stupídnym príbehom a hrateľnosťou preplnenou mikrotransakciami. Need for Speed: Heat ale už z počiatku vyzeralo veľmi nádejne a výsledok nakoniec nie je úplná katastrofa, avšak ani tentoraz autori z Ghost Games do cieľa víťazoslávne nedošli. Viac v našej recenzii.

Recenzia (PS4 Pro)NovinkyDojmy z Gamescomu 2019


• Žáner: Arkádové preteky • Multiplayer: Áno (online) • Vývojár: Ghost Games • Vydavateľ: Electronic Arts • Platformy a Dátum vydania: PC, PS4, Xbox One (8. novembra 2019)Homepage • Čeština: Nie


Časti článku:


Obsah recenzie Need for Speed: Heat (PS4 Pro)

  1. Múdrejší príbeh a krajšie mesto
  2. Vo dne Pro Street, v noci Underground
  3. NFS: Heat zráža príšerná umelá inteligencia
  4. Zábavná jazda, ale nudné preteky
  5. Dobrý pokus, tak zase nabudúce?
  6. Recenzia Need for Speed: Heat: záverečné hodnotenie
  7. HW nároky na hru Need for Speed: Heat PC

Múdrejší príbeh a krajšie mesto

• Recenzia: 15. 11. 2019 • Autor: Filip Němec

Stihnúť za 25 rokov, čo Need for Speed brázdi naše herné stroje, 24 hier, to nie je len tak. V prípade tejto série sa navyše v posledných rokoch neduhy masovej výroby prejavili pomerne výrazne – jednotlivé diely jednak za veľa nestáli a ani navyše neprinášali nič nové. Posledný diel, ktorý možno ešte brať ako vydarený, vyšiel v roku 2013 a niesol podtitul Rivals, odvtedy však dostávame jeden zlý pokus za druhým. Všetko potom vyvrcholilo predvlaňajším dielom Need for Speed: Payback, postaveným na vyložene stupídnom príbehu, stereotypných pretekoch a mikrotransakciami preplnenou hrateľnosťou.

Need for Speed: Heat; screenshot: Pursuit
Need for Speed Heat sa poučilo z predchádzajúcich chýb a inšpiruje sa napríklad od predchádzajúcich Rivals a oboch Undergroundov.

Kde tohtoročné Heat svojho predchodcu už na štarte prekonáva, je práve príbeh, ktorý je podstatne lepší. Nenechajte sa ale zmiasť. Ak boli postavy v predošlom dieli takzvane „na päsť“, teraz sú iba na facku. Samotná zápletka síce stále pripomína čosi, čo vyprodukujú dvaja vývojári večer pri pive, ale do hry sa to vlastne celkom dobre hodí rovnako ako trošku amatérskych cutscén. Tie síce často pripomínajú rýchlo vytvorené filmy týždeň pred vydaním, ale ako celok nakoniec príbeh nepôsobí vôbec zle.

Vo výsledku tu ide totiž predovšetkým o pretekanie, ktoré tentoraz prebieha vo fiktívnom Palm City, ktoré sa inšpirovalo napríklad metropolou Miami. Oproti predchádzajúcemu mestu je celá oblasť zhruba polovičná, ale o to viac má ciest a obývaných častí. Vlastne musím povedať, že tá malá, kompaktná, ale dobre navrhnutá mapa ma príjemne prekvapila. Možno mám tých obrovských svetov už plné zuby. Vďaka väčšej hustote obývaných oblastí aj ciest potom svet nepôsobí tak prázdno ako predtým, stále však ide v zásade o mesto duchov, ktorého najväčšou devízou je zničiteľnosť takmer všetkého. Od malých kríkov až po obrovské palmy či ploty pozdĺž ciest. Zničiť ide naozaj takmer všetko, na čo si pomyslíte. O to viac zabolí, keď čas od času narazíte na chatrný plôtik, ktorý sa však nepohne ani o milimeter.

Need for Speed: Heat; gameplay: deň Need for Speed: Heat; gameplay: noc
Mesto Palm City nevyzerá vôbec zle a bohatá zničiteľnosť prostredia celý zážitok len prehlbuje, aj napriek tomu sa čas od času pozastavíte nad jeho prázdnotou.

Vo dne Pro Street, v noci Underground

S mestom samotným a jeho spracovaním potom súvisí najväčšia inovácia celej hry, a tou je striedanie dňa a noci. Kým cez deň prebiehajú legálne preteky na vyznačených tratiach, v noci sa zúčastníte zakázaných šprintov a driftov naprieč nočným Palm City, kde sa vám budú okrem všadeprítomných neónov lesknúť v naleštenej karosérii tiež policajné majáčiky. Need for Speed: Heat získava vďaka tejto dualite až neuveriteľnú dynamiku a moc nad ňou máte v rukách iba vy. Kedykoľvek totiž môžete vymeniť deň za noc, čo nebudete robiť len tak náhodou.

Zatiaľ čo vo dne ide o obyčajné zarábanie peňazí, v noci sa stane vaším cieľom zvyšovanie reputácie, ktorá odomkne nové vozidlá a ich vylepšenia. Venovať sa tak budete musieť obom aktivitám, no kedy a v akej forme, je už na vás. Denné preteky sú celkom štandardné, tá pravá zábava, pri ktorej pokľaknite pred oltár s nápisom NFS: Underground, začne až v noci. Akonáhle sa totiž dostanete do hľadáčika polície, nemožno použiť rýchle cestovanie, ba dokonca nemožno instantne prepnúť na dennú dobu. Najskôr sa vždy musíte zbaviť veľmi dotieravých strážcov zákona, čo ale nie je vôbec jednoduché.

Need for Speed: Heat; gameplay: deň a noc Need for Speed: Heat; gameplay: zatknutie
Obrázek 1: Prepínanie medzi dňom a nocou je jednou z najväčších predností hry. Obrázok 2: Podobne je na tom tiež balansovanie medzi návratom do garáže či riskovanie zatknutia kvôli vidine väčšieho obnosu bodov reputácie.

Čím viac narobíte v noci problémov, tým vyšší bude tzv. heat level, ktorý zároveň umocní množstvo v noci získanej reputácie. Keď napríklad vystúpite na heat úroveň 2, čo nie je príliš ťažké, nazbieraná reputácia sa vynásobí dvoma. Ak vás ale polícia chytí, prídete nielen o reputáciu, ale aj časť peňazí. To pôsobí veľmi sviežim dojmom, po dvoch odjazdených pretekoch v noci totiž budete dlho uvažovať, či zamierite rovno do garáže, alebo vyprovokujete políciu a zvýšite si heat level, avšak s riskom toho, že o všetko prídete. Bohužiaľ, celý tento, nebál by som sa povedať, takmer geniálny systém, stroskotáva na tom, že polícia je naozaj veľmi agresívna a striasť sa jej aj na leveli 2 je niekedy nesmierne ťažké. Vo všetkých predchádzajúcich dieloch som naháňačky zámerne vyhľadával a s políciou to celkom dobre vedel, ale v tomto prípade je obťažnosť nastavená naozaj kruto vysoko.

NFS: Heat zráža príšerná umelá inteligencia

Na zručnosti polície navyše nemá vplyv zvolená obťažnosť hry, tá sa totiž týka iba vašich pretekárskych súperov. Tu je bohužiaľ situácia úplne opačná, z troch úrovní obťažnosti sú totiž prvé dve pre skutočných pretekárskych nýmandov. Bežné preteky trvajú tri až päť minút, pričom aj na druhú úroveň obťažnosti v poslednom kole predbehnete takmer všetkých pretekárov, a to pravidelne. Navyše bez ohľadu na to, akú náročnosť zvolíte, takmer každé preteky sa nesú v rovnakom duchu. Hneď po štarte sa z pretekárskeho roštu vyčlení jeden alebo dvaja jazdci, ktorí bezchybne kľučkujú zákrutami a môžete riadiť napríklad ako Niki Lauda, ale dobehnúť ich len o jediný meter je nemožné, zatiaľ čo zvyšní súperi už sú pol kola za vami.

V druhej polovici pretekov ale prvým dvom jazdcom náhle odumrie časť mozgu a behom pár sekúnd vždy v rovnaký moment pretekov preberiete vedenie a doposiaľ bezchybní pretekári sa vzdialia na desiatky metrov za vás. A ak sa náhodou stane, že v druhej polovici pretekov vyjdete z trate či predvediete fatálnu chybu, ako je čelný náraz do protiidúceho vozidla (čo je celkom bežné), prvých pár sekúnd to vyzerá, že vám protivníci naozaj odchádzajú, ale pár sto metrov pred cieľom zrazu podradia o dve rýchlosti a vy ich všetkých akoby zázrakom predbehnete na úplnej rovinke, kde vy idete 250 za hodinu a oni 50. Výsledok je taký, že pocit z vyhraných pretekov je nijaký. Tieto neduhy aspoň mierne eliminuje najvyššia obťažnosť.

Need for Speed: Heat; gameplay: štart Need for Speed: Heat; gameplay: rozjazd
Na štarte sú si ešte všetci rovní, ihneď potom sa však pretekári rozdelia do dvoch skupín na bezchybných jazdcov a pomalých slimákov. Je pritom jedno, na akú obťažnosť idete a ako silný máte automobil.

Zábavná jazda, ale nudné preteky

Pokiaľ ide o samotný zážitok z jazdy, ten je celkom dobrý. Autori skvele pracujú s kamerou, ktorá sa odďaľuje pri zrýchlení vozidla a naopak, pri prudkom brzdení máte pocit, že sa nosom dotknete zadného nárazníka, zatiaľ čo pri šmyku v zákrute má auto tendenciu vychádzať z obrazovky. Na stupnici arkádovosti od jednej do desiatky je potom Need for Speed: Heat asi tak na pätnástke. Čo si pod tým predstaviť? Brzdu v podstate nepoužívate, pretože ak sa vám dostane do cesty zákruta, ktorú nemáte možnosť prejsť na plný plyn, proste zatiahnete ručnú brzdu. Tá je napodiv efektívnejšia ako bežné pribrzdenie pred zákrutou. Heat je skrátka arkáda toho najsilnejšieho razenia, čo ale nemusí byť nutne na škodu, pretože presne to od nej očakávame.

Autori sa však vytiahli s novým systémom úprav jazdného režimu, kedy v podstate každý automobil možno pomocou výkonnostného tuningu upraviť na driftovaciu káru, ktorej zadok sa urve aj v tej najmenšej zákrute, púštnu beštiu so a vzorom pneumatík tak hlbokým, že by ním šlo vytláčať vianočné cukrovinky, až po cestný superšport s prítlakom formuly 1. Tým som zároveň vystihol všetky druhy pretekov, ktoré Need for Speed: Heat ponúka. Klasikou tu sú obvyklé okruhové preteky naprieč mestom či šprinty a nechýbajú ani pre sériu ikonické drifty. Ako pretekársky doplnkový sortiment potom slúži obdoba rally najmä na piesočnatom pobreží, tam sa ale pozriete len párkrát.

Need for Speed: Heat; gameplay: polícia Need for Speed: Heat; gameplay: noc, štart
Najpútavejšie sú nočné preteky väčšinou ozvláštnené aj vpádom polície, vďaka ktorej zábava nekončí prejdením cieľa.

Po stránke obsahu sa bohužiaľ séria nikam neposunula. Nenájdete žiadne nové druhy pretekov ani vedľajších aktivít, naopak zostávajú staré známe skokanky, zničiteľné billboardy či rýchlostné kamery. Nič, čo by neponúkla séria už skôr. Pritom by stačilo si len zahrať napríklad štvrtú Forzu Horizon, nehovoriac o tom, že veľká časť štúdia Ghost Games sú prebehlíci práve z britského Playground Games. Jazda v aute ako taká zábavná je, ak teda holdujete rýdzo arkádovému štýlu jazdy, ale výsledný zážitok bohužiaľ kazí umelá inteligencia a malá variabilita herného obsahu.

Dobrý pokus, tak zase nabudúce?

Kde naopak Heat získava plusové body, je už spomínaný tuning. Ten výkonnostný je zvládnutý veľmi dobre, na druhú stranu – v porovnaní s mikrotransakciami prehnitými kartičkami z predchádzajúcich dielov, ktoré vám losujú jednotlivé vylepšenia, vyzerá dobre úplne všetko. Sympatická je tiež možnosť vymeniť kompletne celý motor za výkonnejší, čím autori dovoľujú hrať s jedným vozidlom prakticky celú hru. Nie ste tak nútení si kvôli postupu stále zhotovovať nové vozidlá, keď je vaším obľúbencom auto kúpené už na začiatku. Pochváliť musíme autorov tiež za detailný a prepracovaný vizuálny tuning, po ktorom sme roky volali. Aj tu sa hra silne priblížila k obom Underground dielom a taká ručná úprava zvuku motora je veľmi veľká lahôdka.

Need for Speed: Heat; gameplay: tuning Need for Speed: Heat; gameplay: pumpa Need for Speed: Heat; gameplay: alza tuning
Systém tuningu je veľmi podarený, a ak by sa niekedy náhodou stalo, že si svoju naleštenú karosériu odriete, prejdením benzínovej pumpy sa vzhľad vášho maznáčika obnoví.

Musím sa priznať, že prvá polhodinka v hre vo mne prebudila veľké nádeje. Zábavný jazdný model, premenlivá hrateľnosť vďaka striedaniu dňa a noci, ktoré máte vo svojich rukách, nehovoriac o vizuálnom spracovaní nočných pretekov, ktoré vyzerajú fantasticky. Lenže potom som začal narážať na spomínané problémy, ktoré skrátka nie je ako ospravedlniť. Nemôžem si pomôcť, ale tohtoročný Need for Speed stále pôsobí ako rýchlokvások, nad ktorým sa niekedy vôbec neuvažovalo. Alebo si snáď nikto z autorov hry nevšimol, že v celom meste svieti na semafore iba červená? Výsledok ma mrzí o to viac, že v niektorých smeroch má Need for Speed Heat veľmi dobre nakročené a prekonalo pokazený Payback, ale bohužiaľ ani tento rok si na titul skutočne kvalitnej pretekárskej hry v EA nesiahnu.

Táto recenzia bola napísaná na PS4 Pro verziu.

• Zdroje: Vlastné

Recenzia Need for Speed: Heat: záverečné hodnotenie

        Hodnotenie 70 % Alza.sk
Hlavné parametre: Hrateľnosť
65 %
Audiovizuálne spracovanie
85 %
Opätovná hrateľnosť
60 %
Default; recenzia

Klady

  • Menšie, ale prepracovanejšie mesto
  • Grafické spracovanie
  • Návrat vizuálneho tuningu
  • Dobre zvládnutý výkonnostný tuning
  • Originálny systém striedania dňa a noci

Zápory

  • Veľmi zlá umelá inteligencia
  • Malá variabilita závodov
  • Polícia je niekedy až príliš agresívna

Need for Speed: Heat – Novinky

  1. (8. 11. 2019) Need For Speed: Heat vyložene nenadchol, ale ani neurazil
  2. (4. 11. 2019) Need for Speed: Heat predstavuje mapu mesta Palm City a nový trailer
  3. (21. 10. 2019) Need for Speed: Heat je gold, poznáme HW požiadavky
  4. (19. 8. 2019) Denné a nočné preteky, loot boxy a úloha polície v NFS: Heat
  5. HW nároky na hru Need For Speed: Heat PC

Need For Speed: Heat vyložene nenadchol, ale ani neurazil

• Novinka: 8. 11. 2019 • Autor: Jiří Fait

Pre zopakovanie – Need For Speed: Heat je ďalšou iteráciou v sérii, ktorá sa tentoraz sústredí na scénu ilegálneho pretekania vo fiktívnom meste Palm City. Okrem denného a nočného cyklu tiež prináša novú mechaniku, ktorá sleduje váš „heat level“. Čím viac riskujete, tým väčšiu dostanete odmenu, ak sa zároveň dokážete vyhnúť problémom s políciou.

Na prvý pohľad to vyzerá, že sa Need For Speed: Heat podarilo zachytiť atmosféru zo starších dielov a navyše bez otravných loot boxov a agresívnych mikrotransakcií. Čo teda na Need For Speed: Heat hovoria kolegovia z herných webov? IGN udelilo pekných 8/10 s tým, že aj keď ďalšia hra v sérii priamo neudáva nový trend, je aj napriek tomu jedným z najlepších zástupcov v rodine Need For Speed.

Need for Speed™ Heat Official Gameplay Trailer

Vracajú sa naháňačky s políciou, robustné možnosti tuningu a rýchle preteky. Bude to ale stačiť?

V US Gamer označili Need For Speed: Heat za mix dielov Payback, Rivals, Hot Pursuit a Underground. Výsledkom je vraj solídna základňa s podivne fungujúcou AI a minimom variácií pri eventoch. Hre udelili známku 3/5.

Podľa serveru GamesRadar + si Need For Speed: Heat príliš neužijete, ak sa nechcete hodiny vŕtať vo vnútornostiach áut. Kampaň podľa všetkého skončí skôr, než sa nazdáte a dobré možnosti pri tuningu vraj nezakryjú únavnú príbehovú časť a zjednodušený jazdný systém. Titul získal známku 3.5/5.

Eurogamer síce číselne neznámkujú, ale ich redaktor Need For Speed: Heat označil za jednoduchú a napriek tomu veľmi uspokojivú iteráciu v sérii Need For Speed napriek niektorým problémom.

Podľa serveru VG247 prinieslo Need For Speed: Heat presne to, čo si hráči v starších dieloch obľúbili – štruktúru odomykateľných odmien z undergroundu a hlavne „tuningový fetiš“. Hra si od nich nakoniec odniesla 4 hviezdičky z 5.

Náš názor sa dozviete v najbližších dňoch, recenziu pre vás pripravujeme. Need For Speed: Heat vychádza 8. novembra 2019 na PC, PS4 a Xbox One.

• Zdroje: IGN, USgamer, GamesRadar, Eurogamer, VG247



Need for Speed: Heat predstavuje mapu mesta Palm City a nový trailer

• Novinka: 4. 11. 2019 • Autor: Filip Němec

Povedané pretekárskym slangom, Need for Speed: Heat už predným nárazníkom olizuje cieľovú pásku, najnovší diel obľúbenej (iba ak v posledných rokoch kvalitatívne strádajúcej) série, totiž vychádza už 8. novembra. Pochybnostiam o tom, ako veľmi sa vývojárom z Ghost Games podarí napraviť povesť po priemernom NFS: Payback, sme sa venovali napríklad v našich dojmoch z hrania. Odložme teda nateraz obavy z nového dielu a poďme sa pozrieť na novinky.

Need for Speed: Heat; screenshot: mapa
Budeme na mapu Palm City spomínať aj najbližšie roky? Posledné diely nič zapamätania hodného nepriniesli.

Need for Speed: Heat nás zavedie do mesta Palm City, ktoré je inšpirované Miami alebo Las Vegas. Rozlohu novo odtajnenej mapy síce nepoznáme, vieme však aspoň to, že ponúkne prinajmenšom o 100 kilometrov viac ciest ako NFS: Payback. Fakt, že autori výslovne rozlohu nezmieňujú, beriem skôr ako potvrdenie toho, že nebude nijako výrazne väčšia, čo rozhodne vítam. Trend posledných rokov robiť herné svety stále väčšie a väčšie znamená mnohokrát tiež to, že sa stávajú prázdnejšími a sú dosť generické. Ako sa postupne herné svety zväčšovali, môžete porovnať v tomto vynikajúcim videu, kde nájdete aj niekoľko závodných hier.

EA na svojich stránkach farbisto popisuje jednotlivé štvrte Palm City, ktoré sa majú výrazne odlišovať. Cestami husto prepletený je tiež okraj mesta, kde nájdete kameňolom, priemyselnú zónu alebo zariadenie na odpaľovanie rakiet. Bude mať snáď v hre nejakú špeciálnu úlohu? Členitosť aj terénnu rozmanitosť mapy potom dotvára tiež videoherná imitácia Appalačského pohoria nachádzajúceho sa v štáte Georgia. Autori navyše sľubujú aj mnoho prekážok pripravených na ľahší únik pred políciou, ako sú billboardy alebo najrôznejšie rampy a skokanky.

Nový launch trailer a gameplay zábery zo striedania dňa a noci

Blížiaci sa dátum vydania autori pripomínajú veľmi pekným launch trailerom, sústrediacim sa na pouličné pretekanie, ktoré vám bude komplikovať dotieravá polícia. Oproti predchádzajúcim trailerom tu prakticky nie je vidieť žiadny náznak klišovitého príbehu a presne také Need for Speed by sa mi páčilo.

Need for Speed: Heat – Official Launch Trailer

Autori sa očividne snažia napodobniť populárne diely NFS: Underground.

Lenže tridsať minút dlhá relácia PlayStation Playground nám ukazuje niečo iné. Zábery z hrania okrem nočného a denného pretekania predstavujú aj hlavné postavy príbehu na čele s poručíkom Frankom Mercerom, zrejme hlavným záporákom hry. Čoskoro zistíme, že v Palm City nie je nič čiernobiele a podľa úvodnej ukážky sa dočkáme pomerne spletitého príbehu o pomste plného nelegálneho pretekania a vzájomného vybavovanie účtov. Príbeh zatiaľ rozhodne nechcem hodnotiť, dúfam však, že bude o poznanie lepší ako v prípade predchádzajúceho dielu. Takmer po každých pretekoch prichádza nejaká cutscéna, a ak ma má niečo rušiť od pretekania, malo by to stáť za to.

V rámci videa potom môžeme sledovať tiež rozdiely medzi dňom a nocou, kedy cez deň pôjde o oficiálne preteky, ktorých priebeh ovplyvní polícia len vtedy, ak dôjde k porušeniu zákona. Zato v noci je kompletne všetko v rozpore so zákonom, a tak akýkoľvek konflikt s políciou môže byť fatálny. V noci sa navyše policajti budú správať ďaleko agresívnejšie. Venovať sa obom druhom pretekov rovnomerne však po nás hra nebude vyžadovať, jedno či druhé ale nepôjde kompletne zabúdať, pretože zatiaľ čo vo dne sa preteky budú točiť okolo zarábania peňazí, v noci si naopak budeme odomykať nové diely a autá.

Need for Speed: Heat – Day and Night Gameplay (PlayStation Underground)

Zábery z hrania na PlayStationu 4 Pro nevyzerajú vôbec zle.

Oproti minulým dielom je vidieť podstatne viac objektov, ktoré možno zničiť alebo s nimi aspoň nejakým spôsobom interagovať, ako sú napríklad vo vetre vlajúce kríky pozdĺž ciest. Na druhú stranu, Palm City pôsobí veľmi prázdnym dojmom, hoci hre rozhodne nemožno uprieť pekné vizuálne spracovanie. Autori vraj skombinovali dokopy to najlepšie nielen z dvoch Underground dielov, ale aj Most Wanted, Shift a Carbon, čo na mňa osobne nepôsobí veľmi vierohodne, našťastie 8. november už nie je príliš ďaleko a už čoskoro sa tak budeme môcť na PS4, Xboxe One alebo PC presvedčiť o opaku.

• Zdroje: Electronic Arts, YouTube (PlayStation)



Need for Speed: Heat je gold, poznáme HW požiadavky

• Novinka: 21. 10. 2019 • Autor: Filip Němec

V posledných týždňoch panovalo až znepokojujúce ticho okolo tohtoročného prírastku do série Need for Speed s podtitulom Heat. Snáď kvôli tomu, že podľa hrateľných ukážok (pozrite sa na naše dojmy z Gamescomu) nebude NFS: Heat sľubovanou revolúciou a pravdepodobne ani nie lákavou evolúciou, či snáď kvôli tomu, že autori usilovne pracovali na dokončení hry. Producent štúdia Ghost Games Ben Walker totiž na Twitteri potvrdil, že Need for Speed: Heat dostalo status Gold a hra tak mieri do lisovní.

Nedlho potom nám vďaka tomu mohli autori naservírovať HW požiadavky, ktoré rozhodne nie sú nijako desivé. Okrem mierneho navýšenia nárokov na procesor a grafickú kartu sú inak totožné s predchádzajúcim dielom NFS: Payback. Autori upozorňujú, že požiadavky sú šité na zážitok vo full HD rozlíšení pri 60 fps, takže ak vaše grafické chúťky mieria vyššie, aj nároky na vaše železo budú vyššie. Minimálne požiadavky pre combo „1080p @ 60fps“ sú procesor Intel Core i5 (či AMD FX-6350) alebo vyšší, 8 GB RAM a grafická karta NVIDIA GeForce GTX 760 prípadne AMD Radeon 7970.

V prípade, že budete chcieť detaily vyhnať na maximum, nachystajte si aspoň procesor Intel Core i7-4790 (resp. AMD Ryzen 3 1300X), 16 GB pamäte a grafickú kartu NVIDIA GeForce GTX 1060 alebo Radeon RX 480. Hra si potom odhryzne z vášho pevného disku 50 GB dát. Kompletné hardvérové požiadavky nájdete v prehľadnej tabuľke na konci článku.

Nové zábery z hrania Need for Speed: Heat

S blížiacim sa dátumom vydania, ktorý je stanovený na 8. novembra, začínajú vychádzať aj nové gameplay videá. V tom prvom sa môžete pozrieť na celkom primeranú vzorku nočného pretekania, nesúcu sa v štýle frenetických naháňačiek neónmi zaliatym mestom, zatiaľ čo sa vám v zadnom nárazníku budú zrkadliť policajné majáčiky. Síce som z hrateľnej ukážky na Gamescome nebol nijako výrazne ohúrený, ale na túto charakteristickú stránku série Need for Speed pripomínajúcej najmä legendárnu dvojicu Underground dielov sa skrátka teším.

Need For Speed Heat – 13 Minutes of 4K Gameplay

Zatiaľ čo cez deň sa budete zarábať peniaze, v noci pôjde o zvyšovanie reputácie a odomykanie nových áut a súčiastok.

V druhom videu potom konečne vidíme niečo málo z tuningu. Ten bude podľa všetkého viac prepracovaný ako v predchádzajúcich dieloch, kde bol skôr do počtu. Od diskov kolies cez farbu laku až po detaily ako sú zvuky výfuku. Druhá polovica videa je potom venovaná jazde po meste cez deň.

Need For Speed Heat – FERRARI TESTAROSSA/CUSTOMIZATION AND GAMEPLAY

Druhé video ukazuje jazdu v dennom prostredí. Ešte predtým si však vytuníme legendárne auto Ferrari Testarossa.

• Zdroje: Electronic Arts, Twitter (Ben Walke), YouTube (IGN)



Denné a nočné preteky, loot boxy a úloha polície v NFS: Heat

• Novinka: 19. 8. 2019 • Autor: Filip Němec

Od oznámenia NFS: Heat sme z oficiálnych kanálov príliš veľa nových informácií nepočuli, vývojári sú však pomerne aktívni na sociálnych sieťach a najmä potom na Reddite, kde utrúsili niekoľko nových zaujímavostí. Približujú tak okrem iného základy nového dielu, v traileri sme totiž mohli vidieť jasne akcentovanú dualitu pretekania vo dne a v noci, čo sa následne potvrdilo. Zatiaľ čo počas dňa budeme účastníkmi oficiálneho šampionátu Speedhunters Showdown, v noci pôjde o staré dobré nelegálne pouličné preteky, z ukážky silne pripomínajúci legendárny NFS: Undergroud.

Cez deň sa zameriame na klasické zarábanie peňazí prostredníctvom pretekov a odomykanie nových dielov na výkonnostný aj vizuálny tuning, zatiaľ čo v noci pôjde o zvyšovanie reputácie. Ponúka sa však otázka, čo nás bude nútiť venovať sa nočným pretekom, pretože zatiaľ čo motivácia v zmysle peňazí a nových dielov je jasná, zvyšovanie reputácie zatiaľ autori bližšie nevysvetlili, nezostáva tak len dúfať, že obe zložky hry budú vyvážené a rovnako zábavné.

Need For Speed: Heat; wallpaper: cover
Vyzerá to, že autori minimálne pri nočných pretekoch stavia na neóny a výrazné pouličné osvetlenie, čo ešte viac pripomína Need For Speed: Undergroud.

Denné a nočné preteky, loot boxy a úloha polície v NFS: Heat

Ak som spomenul, že denný šampionát Speedhunters Showdown bude do istej miery oficiálny, nič to nemení na tom, že stále pôjde o v istom zmysle nelegálnu činnosť a strach z narušenia pretekov policou tak bude všadeprítomný. Zásadný rozdiel však má byť v tom, že cez deň nám na zadný nárazník budú dýchať bežné policajné patroly, ktoré stále majú byť značnou prekážkou a zaujímavou výzvou, to hlavné ale príde v noci.

Undergroundové preteky totiž bude narušovať najmä poručík Mercer, ktorý sa predstavil už v traileri a má ísť v podstate o hlavného záporáka NFS: Heat. Autori v spojitosti s ním potom zmieňujú, že je súčasťou príbehu, možno teda nakoniec hra bude rozdelená na dve separátne časti, kedy sa cez deň venujeme zarábaniu a vylepšovaniu auta a v noci sa zameriame na postup v príbehu. Zostáva otázkou, či medzi dňom a nocou budeme prepínať práve len v rámci príbehu, alebo pôjde o prirodzene striedajúcu sa dennú dobu.

Need for Speed Heat; gameplay: speedhunters Need for Speed Heat; gameplay: chevrolet corvette Need for Speed Heat; gameplay: preteky
Denné preteky zatiaľ pripomínajú najmä Horizon festival z Forzy Horizon.

Odpovedí na naše otázky by sme sa mohli dočkať na Gamescome, kde má byť Need for Speed: Heat súčasťou Opening Night Live. Uvidíme nielen prvé gameplay zábery, kde nemá chýbať ani polícia, ale práve aj nočné a denné preteky. Odhaliť by potom autori mali okrem možností vizuálneho a výkonnostného tuningu tiež nový jazdný model, čo znie na jednej strane zaujímavo (prikloní sa nové NFS ešte viac k arkáde, alebo poodhalí rúško realistických pretekov?), na strane druhej vám nebude mať nikto za zlé, ak budete voči tomuto sľubu skeptickí.

Need For Speed: Heat bez lootboxov

Na Reddite sme sa potom z úst komunitného manažéra dozvedeli tiež príjemnú správu týkajúcu sa loot boxov. Tie totiž v NFS: Heat nenájdeme, rovnako ako žiadne iné prvky, kde vopred nebudeme vedieť, čo za skutočnú alebo herné menu dostaneme. Časom vraj však autori ponúknu možnosť si za reálne peniaze odomknúť lokácie zberateľských predmetov rozosiatych po mape mesta a takisto platené DLC vo forme nových vozidiel. Mikrotransakciám sa tak hra úplne nevyhne.

Na jednej strane to môže byť väčšine hráčov jedno. Podobné mikrotransakcie sú iba barličkou pre používateľov, ktorí nechcú stráviť hraním toľko času alebo hľadajú zjednodušenie. Na strane druhej, v skorších dobách tieto mechaniky boli zadarmo súčasťou väčšiny hier a hovorilo sa im cheaty. Záleží tak na pohľade každého z nás, mikrotransakcie sú však trendom, ktorý ide ruka v ruke s finančne náročnejším vývojom hier a v prípade série Need for Speed, ktorú vlastní vydavateľstvo Electronic Arts, majúce práve kvôli mikrotransakciám neblahú povesť, je absencia loot boxov dobrá správa a možno aj nádej na lepšie časy.

Need for Speed Heat; screenshot; collectors edition
V zberateľskej edícii za sto dolárov na vás bude čakať okrem steelbooku alebo magnetov model hybridného kupé Polestar 1.

Need for Speed: Heat vychádza 8. novembra na PC, PS4 a Xbox One, ak ste však majiteľom predplatného Origin Access Premier, budete môcť hrať o tri dni skôr, či si vyskúšať desaťhodinovú skúšobnú verziu, na ktorú bude stačiť bežné členstvo EA Access (PS4 a Xbox One) alebo Origin Access Basic (PC).

• Zdroje: IGNPushSquareReddit

Need for Speed: Heat – Dojmy z Gamescomu 2019

  1. Need for Speed: Heat nebude vytúženou revolúciou
  2. Tešíme sa na tuning a bojíme sa príbehu
  3. Poručík Mercer: „I said right now!“
  4. NFS: Heat, alebo keď fyzikálne zákony nehrajú rolu
  5. Burnout syndróm
  6. HW nároky na hru Need for Speed: Heat PC

Need for Speed: Heat nebude vytúženou revolúciou

• Dojmy z GC 2019: 29. 8. 2019 • Autor: Filip Němec

Musím si hneď z počiatku nasypať popol na hlavu. Po úvodnom oznámení NFS: Heat som totiž veril, že autori úplne odstrihli pupočnú šnúru od nepodareného NFS: Payback a odštartovali s nohou na plyne k svetlým zajtrajškom série Need for Speed. Ach ja nerozumný. Ale nečudujte sa mi. Po oznámení, že hra nebude obsahovať loot boxy, po ukážke denných aj nočných pretekov a z môjho pohľadu takmer perfektného traileru (áno, priznávam, že moje petrolhead srdce tepe pre arkádové preteky, kde vás náraz do zvodidiel nespomalí) som jednoducho cítil, že sa konečne blýska na lepšie časy. Mal ma však varovať už z traileru jasný príklon k príbehu, ktorý značil, že akýkoľvek pokus o vybočenie z vyjazdených koľají v EA skrátka neprejde.

Need for Speed: Heat; screenshot: pohled zpět
Tešíme sa na tuning a bojíme sa príbehu.

Tešíme sa na tuning a bojíme sa príbehu

Na Gamescome bolo zrejmé, že NFS: Heat má v rámci portfólia vydavateľstva Electronic Arts výsostné postavenie. Ako v biznis časti, tak aj v tej verejnej zaberali herné stanice s NFS: Heat absolútne najväčší priestor. Vraj nejaká FIFA, pff! K ukážke som zasadol s obrovským očakávaním, ale než som sa mohol pustiť do samotného pretekania, čakalo ma niekoľkominútové prehliadanie garáže, kde som si vyskúšal predovšetkým výkonnostný a vizuálny tuning. S radosťou tu musím konštatovať, že čo do vizuálnych úprav sme sa dočkali výrazného zlepšenia, pretože jednotlivých častí je podstate viac a upraviteľných sektorov, len čo sa prelakovanie farby týka, tiež pribudlo. Navyše sa jednotlivé súčiastky navzájom nebijú a pôsobia celistvo.

Čo ma však vyložene vydesilo, je to, že som sa mohol v garáží prekliknúť na svoju postavu a meniť jej oblečenie. Okamžite som vzlykol hrôzou. „Preboha, tak je to pravda, zasa tam bude príbeh, o ktorý nikto nestojí!“ začal som opakovať (dúfam, že iba vo svojej hlave) stále dookola. Séria NFS sa opakovane pokúša zakomponovať do hry akési rozprávania, ale zakaždým to skončí neuveriteľným debaklom. Popravde by som sa radšej nechal prejsť Lamborghini Huracan, len aby som znova nemusel absolvovať ten trápny pokus o zaujímavú story z NFS: Payback.

Need for Speed: Heat; gameplay: tuning Need for Speed: Heat; gameplay: Porsche, tuning
Obrázok 1: Nerád by som predbiehal, ale naozaj to vyzerá, že autori vypočuli úpenlivé stonanie po detailnejšom tuningu. Obrázok 2: Novinkou NFS: Heat bude tiež možnosť upraviť si zvuk motora, respektíve výfukov.

Potom som si uvedomil, že v súčasnej kráľovnej arkádových pretekov Forza Horizon 4 som tiež obliekal svojho avatara a vlastne mi to nijako nevadilo, nemôžem sa však ubrániť pocitu, že v prípade Need for Speed zase budem krvácať z uší a ovládačom sa mlátiť do hlavy. Pokúsim si ale nechať otvorenú myseľ a do poslednej chvíle budem dúfať, že nakoniec príbeh v NFS: Heat nebude zase tak zlý.

Poručík Mercer: „I said right now!“

Po prehliadke garáže sme ale konečne vyrazili do ulíc. Vyskúšal som si denné aj nočné preteky a plne pochopil ich zákonnosti. Preteky počas dňa sú totiž súčasťou oficiálneho a tým pádom aj legálneho šampionátu, čo znamená, že sa vám do cesty nemotajú žiadne civilné vozidlá. Avšak aj v tomto prípade sa do pretekov čas od času pripletie polícia, ale len keď prekročíte zákon. Zrejme niekto očakáva, že keď pretekáte v Corvete, čo má cez 400 koní, budete si zapínať obmedzovač rýchlosti. Ale čert zober nelogické pravidlá, séria Need for Speed si nikdy na realizmus nehrala..

V noci sa potom nálada priblíži legendárnemu NFS: Underground, ako je to len možné. Čiernu oblohu osvieti neónová žiara reklamných pútačov a začnú tie pravé undergroundové preteky. Tu sa už do cesty tu a tam pripletú zmätené civilné vozidlá a laxné policajné patroly vystriedajú drsní chlapci na čele s poručíkom Mercerom. Zatiaľ čo cez deň pôjde o klasické zarábanie chechtákov, v noci sa budeme naháňať za rastom reputácie, ktorej úroveň odomkne nové autá, súčiastky a tiež ďalšie preteky.

Need for Speed: Heat; gameplay: BMW M5, noc Need for Speed: Heat; gameplay: Lamborghiny, deň
Ako denné, tak aj nočné preteky majú čo ponúknuť a možnosť ľubovoľne medzi nimi prepínať je vítaná, hoci vcelku marginálna zmena.

Vyzerá to tak na zaujímavý mix, kde si budeme podľa vlastnej chuti miešať kokteil denných a nočných pretekov. Medzi oboma totiž pôjde ľubovoľne prepínať, takže pokiaľ práve budete mať v priehradke spolujazdca niekoľko paklíkov NFS dolárov, ale nebudete ich mať za čo utratiť, vydáte sa do temnej noci odomknúť pár nových nárazníkov a vylepšení motora. Obtiažnosť a s tým úmernou výškou aj zaujímavosť odmien nočných pretekov si potom budete môcť sami upravovať, podobne ako v Dying Light totiž noc ponúkne vyššie odmeny na základe množstva času v noci strávenom.

Úroveň hľadanosti totiž s úspešným útekom pred policou nezmizne. Kým v nočnej časti nedôjdete do garáže, nemáte svoju odmenu istú, a ak vás naopak polícia chytí alebo pri naháňačke zničíte svoje vozidlo, prídete o časť získaných odmien a body reputácie. Ostrieľaní chalani za volantom tak nechajú zmobilizovať všetky policajné jednotky a potom šikovne ujdú do bezpečia garáže. Alebo sa nechajú chytiť a snaženie príde nazmar, to už bude záležať na vašom vodičskom ume.

Need for Speed: Heat; screenshot: drift, noc
Návrat nočných pretekov jednoznačne chválim, avšak nejde o nič, čo by séria neponúkla už v minulosti a pri porovnaní s meniacim sa ročným obdobím Forzy Horizon 4 ide o novinku v rámci žánru arkádových pretekov vyložene zanedbateľnú.

NFS: Heat, alebo keď fyzikálne zákony nehrajú rolu

Dobre, to je všetko pekné, ale ako sa všetky tie autá vlastne budú riadiť? Odpoveď je jednoduchá – rovnako ako v predošlých rokoch. Autori pri nedávnom oznámení síce vyhlasovali čosi o upravenom jazdnom modeli, ale ja som si žiadnych výrazných zmien nevšimol. Pravda, odjazdil som len dva preteky, ale ten charakteristický arkádový jazdný model Need for Speed by som poznal aj zo spania. Najprv ma síce zarazila výrazná nedotáčavosť vozidla a ustreľujúci zadok v každej ostrejšej zákrute mi skoro napovedal, že sa tu možno nakoniec začalo koketovať s realizmom, potom som sa však pozrel na svoje vozidlo a videl som, že sedím v Corvette C7, čo je zadný náhon s takmer 500 koňmi pod kapotou a všetko bolo jasné.

Akonáhle som si totiž vzal o niečo pokojnejšie BMW M3, všetko bolo po starom. Nepochybujem o tom, že pri recenzovaní na drobné úpravy jazdného modelu určite narazím, z dvoch rýchlych pretekov a následnej policajnej naháňačky však nedokážem vysondovať nič zásadné. Pokiaľ vám teda jazdný model predchádzajúcich dielov vyhovoval, ani tentoraz neurobíte chybu. Ide však o veľmi prísnu arkádu a taká Forza Horizon 4 je predsa len v mnohých ohľadoch ďaleko bližšie simulácii. Komu však vyhovuje odrážanie sa od ostatných vozidiel v ostrých zákrutách, Heat si obľúbi.

Need for Speed: Heat – Gamescom 2019 demo (Gameplay)

Na Gamescome sme si mohli vyskúšať denné aj nočné preteky a tiež tuning.

Burnout syndróm

Ešte jedno zásadné zistenie som si však z ukážky odniesol a mám z neho vcelku úprimnú radosť. NFS: Heat totiž opúšťa sterilné prostredie ciest bez väčších detailov v okolí. Nielenže väčšinu zvodidiel možno napodiv preraziť (zbohom efektívne odrážanie od zvodidiel v zákrutách), ale po prejazde mimo vozovku na vás čaká ďalšie množstvo mestského vybavenia, ktoré možno rozmasírovať. Billboardy, lavičky, zastávky MHD, jednoducho všetko, čo sa okolo ciest bežne dá nájsť. Ničenie inventára mesta Palm City mi pripomenulo zlaté časy série Burnout a nie je sa čomu diviť. Mnoho členov štúdia Ghost Games patrí práve medzi tvorcov prvého či druhého Burnoutu. Need for Speed tak opäť pridáva na otvorenosti prostredia, čo sa mi veľmi páči, rozhodne však nečakajte takú voľnosť, ako vám môže dať Forza Horizon 4.

Aokiaľ sa teraz pýtate, prečo som bol v úvode na NFS: Heat tak prísny, keď nakoniec nový diel prinesie pár noviniek, je to najmä preto, že som čakal na 25. výročie tejto legendárnej značky niečo naozaj nové či aspoň pokus o určitú revolúciu. Namiesto toho tu ale máme prakticky totožný jazdný model, nočné preteky, ktoré séria predstavila už pred rokmi a pravdepodobne aj tentoraz hlúpy príbeh, ktorý podľa mňa v Need for Speed nemá skrátka miesto. NFS tak síce nestojí vyložene na mieste s vypnutým motorom, ale len na efekt pretáča kolesá, zatiaľ čo ostatné značky riskujú v ostrých zákrutách herného priemyslu.

Need for Speed: Heat; gameplay: dážď
Obe trate najskôr autori skropili nádherne vyzerajúcim dažďom, hrateľná ukážka však nebola v najlepšej technickej kondícii (nechýbali problém s doskakovaním textúr či poklesom snímkovania), takže zatiaľ nemôžem NFS: Heat po grafickej stránke príliš vychváliť, hoci vizuál je niečo, čo si iste v EA postrážia.

Autori však predsa len zapracovali na nedostatkoch, a tak je napríklad koniec s gamblingom koketujúcim žrebovanie kartičiek s výkonnostnými i vizuálnymi úpravami, loot boxmi a dokonca nutnosťou byť neustále online. Need for Speed: Heat tak pravdepodobne nebude zlou hrou, len som jednoducho čakal o trochu viac noviniek. Pokiaľ vám ale nevadí zase po dvoch rokoch nasadnúť do tej rovnakej, len trochu preleštenej káry, sleduj šachovnicovú vlajku, ktorá zaplápolá už 8. novembra, kedy Need for Speed: Heat vychádza na PC, PS4 a Xbox One.

• Zdroje: Youtube (StraightUpHippo), vlastné (Gamescom 2019)

HW nároky na hru Need for Speed: Heat PC



Minimálne HW požiadavky Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém Windows 7 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i3-3570 4-Core 3.4 GHz/AMD FX-6350 6-Core 3.9 GHz Intel Core i7-4790 4-Core 3.6 GHz/AMD Ryzen 3 1300X 4-Core 3.5 GHz
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 760/Radeon R9 280X NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB/AMD Radeon RX 580 4GB
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operačná pamäť 8 GB 16 GB
Pevný disk 50 GB 50 GB

S akým herným PC na Need for Speed: Heat?

Chcete si uľahčiť výber? Nižšie pre vás máme tipy na vhodné herné počítače podľa náročnosti.

Alza GameBox GTX1660 Lite

Minimálne požiadavky:

Alza GameBox GTX1660 Lite

Alza GameBox RTX2060

Odporúčané požiadavky:

Alza GameBox RTX2060

Alza BattleBox RTX2080 SUPER

Pre náročných:

Alza BattleBox RTX2080 SUPER

i Mohlo by vás zaujímať
iPozrite sa na všetky články z hernej sekcie. Ďalšie novinky zo sveta hier, esportu a technológií nájdete na facebooku a instagrame Alza Gaming.

Need for Speed: Heat vychádza 8. novembra 2019 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovať.

Need for Speed Heat – Oznámenie

Need for Speed: Heat – Oznámenie

  1. EA oznámila NFS: Heat od štúdia Ghost Games
  2. HW nároky pre Need for Speed: Heat PC

EA oznámila NFS: Heat od štúdia Ghost Games

• Oznámenie: 14. 8. 2019 • Autor: Filip Němec

Že spoločnosť Electronic Arts pripravuje nový diel populárnej série Need for Speed, sme sa dozvedeli už začiatkom roka, kedy EA vo výročnej správe uviedla, že sa na tento rok chystá nový diel. Ten bol dnes oficiálne predstavený prostredníctvom traileru a potvrdilo sa tých niekoľko málo skorších špekulácií. Z videa je evidentné, že sa opäť dočkáme mixu pouličného pretekania a policajných naháňačiek, autori tak zostávajú pri osvedčenom koncepte, ku ktorému sa vrátili po čisto pretekárskych dieloch na čele s NFS: Shift. Pokiaľ ide o zotrvanie pri doterajšom koncepte, to isté možno povedať aj o dôležitosti príbehu, čo je element, ktorý rad hráčov ocení. Nájdu sa však aj takí, a nie je ich málo, ktorí sú prítomnosťou príbehovej linky v poslednom diele NFS: Payback (2017) skôr otrávení.

Need for Speed: Heat – oznamujúci trailer

Séria Need for Speed si v posledných rokoch neviedla príliš dobre, trailer oznamujúci pokračovanie s podtitulom Heat nás však dokázal navnadiť.

Príbeh sa zameria na skupinku pouličných pretekárov, ktorú vedie žena hovoriaca v traileri španielskym prízvukom. To je ale zatiaľ všetko, čo o príbehovej linke vieme. Nevyzerá to na konkurenčný boj medzi viacerými gangmi, ale skôr na otvorenú vojnu medzi spolkom pretekárov a políciou, nečudoval by som sa však, keby do toho všetkého EA nezamotala nejaké osobné problémy a nevybavené účty. Snáď to autori s príbehom veľmi nepreženú a dostaneme predovšetkým to, čo chceme – adrenalínové preteky. Pokiaľ máte radi sériu Need for Speed, z traileru budete pravdepodobne nadšení, mne osobne navyše pripomenul atmosféru NFS: Underground, a tak som aj napriek miernemu strachu z príbehového zasadenia veľmi nadšený.

Need for Speed: Heat; screenshot: polícia Need for Speed: Heat; screenshot: preteky
Herný obsah bude rozdelený na denné (tzv. Speedhunters Showdown) a nelegálne nočné preteky. Kým cez deň pôjde najmä o vyhrávanie peňazí, v noci si budete budovať svoju reputáciu.

Trailer nezabudol ani zdôrazniť tuning, ktorý v posledných dieloch nebol vždy tak detailný a prepracovaný, ako si mnohí hráči priali. Za hrou stojí opäť ako v predchádzajúcom prípade štúdio Ghost Games a vyjde 8. novembra na PC, PS4 a Xbox One. Hneď budúci týždeň by sme sa potom v priebehu Gamescomu mali dočkať gameplay záberov, ktoré snáď odhalia ďalšie novinky. Na výstave nebudeme chýbať ani my a budeme mať prístup do verejnosti uzavretého stánku Electronic Arts. Či bude nové NFS: Heat na výstave v hrateľnej podobe, nevieme.

• Zdroje: Eletronic ArtsGamespot

Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB19