Obnoviť stránku

Nákup s 0 % DPH

Nákup s 0 % DPH

Uplatnite u nás v rámci vašej podnikateľskej činnnosti výhody z nákupu s 0 % DPH.

Podmienky služby

Pre povolenie nákupu tovaru s 0 % DPH musia byť splnené nasledujúce podmienky:

  1. Správne vyplnené všetky náležitosti v registrácii (IČO, DIČ, IČ DPH, fakturačná/dodacia adresa)
  2. Overenie registrácie našimi zamestnancami
  3. Potrebné zadanie objednávky online

Možnosti odberu tovaru

Zvolili ste dopravu tovaru do miesta vášho podnikania:

  • doručovacia adresa je zhodná s adresou fakturačnou alebo je prevádzkou vašej spoločnosti zapísaná v príslušnom registri – nemusíte zasielať žiadne ďalšie doklady

Zvolili ste osobný odber na pobočke:

  • je nutné vopred zaslať e-mailom alebo pri prevzatí na pobočke predložiť pracovníkovi pobočky nasledovné doklady: osvedčenie o registrácii pre daň z pridanej hodnoty, overený výpis z príslušného registra: V prípade firmy overený výpis z obchodného registra, nie starší ako dva roky (tento je možné stiahnuť na portáli slovensko.sk V prípade SZČO živostenský list.
  • ak tovar preberá konateľ spoločnosti/živnostník, je nevyhnutné preukázať sa občianskym preukazom, z ktorého bude na mieste po vašom súhlase vyhotovený scan (v prípade nesúhlasu so scanom občianskeho preukazu je potrebné ho predložiť aspoň k nahliadnutiu, a bude s vami spísané čestné vyhlásenie)
  • pokiaľ tovar nepreberá konateľ spoločnosti/živnostník, je nutné predložiť aj overenú plnú moc
  • Radi by sme Vás upozornili, že doklady z webových stránok orsr.sk, zrsr.sk, finstat.sk a zo systému VIES neakceptujeme.

Často kladené otázky

Legislatívny rámec

Na základe legislatívnej zmeny platnej od 1. 1. 2016 všetkým platcom DPH dodávame tovar priamo bez dane.

Pokiaľ ste teda pri registrácii vašej spoločnosti na Alza.sk vypísali IČ DPH, váš nákup vám bude s 0 % DPH doručený:

  • Zo skladu Českej republiky s naším CZ DIČ (CZ27082440) – 0 % DPH samozdanenie podľa §11 Zákona 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty.
  • Zo skladu v Slovenskej republike s naším SK IČ DPH (SK4020121402) – 0 % DPH podľa Oznámenia o zákone č. 268/2015 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov s účinnosťou od 1.1.2016.

Často kladené otázky

  • Aké dokumenty mám dodať, aby ste odoslali moju objednávku?

    V niektorých prípadoch dokonca žiadne, kontrolujeme dostupné zdroje informácií a zbytočne od vás určite nebudeme nič žiadať.

    Doručenie kuriérom

    • Dodacia adresa je rovnaká ako fakturačná (zhodná so sídlom) - netreba nič dodávať, adresu si overíme v dostupných registroch a čo najskôr vám zásielku odošleme.
    • Dodacia adresa sa od fakturačnej odlišuje, je však zároveň prevádzkou uvedenou v živnostenskom/obchodnom registri - netreba nič dodávať, aj v tomto prípade si adresu sami overíme a zaistíme odoslanie vašej zásielky.

    Vyzdvihnutie na predajni

    • Budeme potrebovať výpis z obchodného/živnostenského registra použiteľný na právne účely, nie starší ako dva roky a osvedčenie o registrácii daní. Dokumenty nám môžete dodať vopred elektronicky alebo ich odovzdať až osobne pri prevzatí tovaru.
    • Ak tovar preberá konateľ spoločnosti/živnostník, je nevyhnutné preukázať sa občianskym preukazom, z ktorého bude na mieste vyhotovený sken. Pokiaľ tovar nebude preberať konateľ spoločnosti, je nutné doložiť aj overenú plnú moc.
  • Čo má obsahovať plná moc na vyzvihnutie tovaru v predajni?
    Pripravili sme vzor, ktorým môžete jednoducho nastaviť aj viacero oprávnených osôb, ktoré budú preberať vaše zásielky. Je možné vytvoriť splnomocnenie na preberanie tovaru aj priamo na našej pobočke, a to tak, že konateľ spoločnosti sa preukáže OP, vyplní a podpíše nami predložený formulár. Pri zmene občianskeho preukazu je potrebné odovzdať alebo elektronicky zaslať nové splnomocnenie s aktuálnymi údajmi nového OP.
  • Je potrebné doklady odovzdávať pri každom nákupe?
    Nie, overenie údajov uskutočníme len pri prvom nákupe v režime s 0 % DPH. Pri ďalších objednávkach už budeme zásielky odosielať automaticky, pokiaľ nedôjde ku zmene fakturačných/dodacích údajov alebo nezmeníte spôsob dodania na taký, ktorý vyžaduje ďalšie overenie.
  • V akej forme majú byť dokumenty dodané?
    Stačí zaslať elektronicky kópie potrebných dokumentov, plná moc musí byť notársky overená.
    Dostala sa k vám už informácia, že prostredníctvom portálu slovensko.sk môžete získať elektronickú verziu výpisu z obchodného a živnostenského registra? Za druhý spomínaný výpis zaplatíte síce správny poplatok 3 €, ušetríte si však cestu na úrad, aj vystátie rady. Elektronickú podobu tak obdržíte po vyplnení žiadosti, pričom musí byť podpísaná kvalifikovaným elektronickým podpisom.
  • Som platca DPH, ale chcem zakúpiť tovar mimo svoju podnikateľskú činnosť.
    V tomto prípade si jednoducho vytvorte novú registráciu s vašimi súkromnými údajmi.
  • Som platca DPH a chcem tovar zakúpiť s DPH.
    Aj to je možné, stačí prísť osobne do našej predajne a s pomocou predajcu alebo našich umiestnených počítačov vytvoriť objednávku. Tú vám nasledovne dodáme v režime s DPH.
  • Prečo vyžadujete potvrdzovacie dokumenty?
    Musíme zamedziť protiprávnej činnosti (najmä v daňovej oblasti) a z tohto dôvodu si musíme byť istí, že nákup s 0 % DPH je zabezpečený pred zneužitím. Ďalej máme povinnosť preukázať svoje daňové tvrdenie vo vzťahu k finančným úradom. Preto potrebujeme vedieť, že sa nikto za vás nevydáva za účelom obohatiť sa.
  • Spracovanie osobných údajov
    Spracovanie osobných údajov sa vedľa podmienok uvedených tu ďalej riadi našimi Podmienkami ochrany osobných údajov.
P-DC1-WEB21