Obnoviť stránku

Misia a vízia

Tvoríme svet, kde každý môže prežiť radosť z nákupu myšlienkou a doručením teleportom.

Vízia Alza 2030

Našou víziou je spájať svet obchodu, technológií a internetu tak, aby sme neustále vytvárali najlepšiu nákupnú príležitosť a zážitok pre našich zákazníkov a inovatívne a tvorivé prostredie s najlepšími nástrojmi pre našich ľudí.

Podstatou našej každodennej práce je zásadná premena obchodovania. Naša neutíchajúca snaha je veci zlepšovať a pomyselný ultimátny cieľ, ku ktorému sa nikdy neprestaneme blížiť – Nákup myšlienkou a doručenie teleportom. Chceme byť globálnou inšpiráciou pre obchodovanie v 21. storočí.

Päť kľúčových pilierov Vízia 2030:

  • ZÁKAZNÍK: Sme posadnutí zákazníkom, náš dlhodobý úspech je výsledkom spokojného a lojálneho zákazníka.
  • INOVÁCIA: Inovujeme pre rast, rastieme pre prežitie.
  • EURÓPA: Anatomický derivát, ktorý sme schopní škálovať geometrickým radom.
  • E-shop pre 21. storočie: Alza je predajcom pre 21. storočie a garantuje všetko pre zákazníkov a hľadá win-win možnosti so svojimi dodávateľmi.
  • NAŠI ĽUDIA: Sme najatraktívnejším zamestnávateľom, vytvárame priestor pre osobný rast a profesijné naplnenie každého z nás.

Posadnutosť zákazníkom

Našou víziou je vytvoriť najlepšiu službu pre našich zákazníkov. Chceme uspokojiť ako ich súčasné, tak aj budúce potreby, o ktorých často ešte ani nevedia. Našou ambíciou je nastavovať nové, vyššie zákaznícke očakávania, pretože len tak si trvalo vybudujeme a uchováme zákaznícku priazeň a náskok pred konkurenciou.

Dosiahneme to ako pomocou veľkých inovácií (rýchlosť doručenia, Alzaboxy, Alza Trade, …), tak aj každodennou mravčou prácou, ktorá zlepšuje zákaznícky zážitok, keď úsmevy našich zákazníkov sú odmenou za odvedenú prácu. Naopak vždy, keď sa nám niečo nepodarí, využijeme situáciu na to, aby sme sa ospravedlnili, problém vyriešili a kompenzovali vzniknuté sklamanie – iba tak ukážeme, že nám na spokojnosti zákazníkov naozaj záleží.

Spokojný zákazník opakovane prispieva k nášmu rastu. Investícia do zákazníka (inovácia, riešenie problémov) je tak investíciou do našej budúcnosti.

Inovujeme pre rast, rastieme pre prežitie

Rast je pohyb, ktorý nás drží pri živote. Požiadavka na neustály rast nás motivuje vymýšľať nové veci a hľadať nové nevyšliapané cesty, pretože priemerné riešenia nevedú k udržateľnému rastu. Zároveň platí, že keď nebudeme disruptovať sami seba, niekto iný disruptuje nás. Rast je transparentnou metrikou správnosti našich rozhodnutí, či už ide o čísla alebo o znalosti a zručnosti našich zamestnancov. Je to naša alfa a omega, odmena za to, že robíme veci dobre.

Kľúčové inovačné oblasti sú:

  • Byť #1 v každom z našich tovarových segmentov
  • Alza pre Firmy (ApF)
  • Logistika a doprava
  • Automatizácia a robotizácia
  • Web a mobilné aplikácie
  • IT a vývoj produktov a nástrojov

Ideme do Európy

Stávame sa spoločnosťou, ktorá prekročila hranice SR a všetko dobré a kvalitné sa snaží využiť na trhoch v EÚ. Teraz sme pionierom a vzorom, časom budeme aj pomocníkom slovenskej e-commerce na jej ceste za úspechom vo svete.

Alza goes 2 EÚ predstavuje kultúrny šok oproti nášmu súčasnému fungovaniu. Úradným jazykom spoločnosti sa stane angličtina.

E-shop pre 21. storočie

Staviame e-shop, ktorý umožní vytvoriť lepšie obchodné prostredie pre všetkých jej účastníkov – zákazníka, Alzu a e-commerce dodávateľov, ktorí ju využívajú. Sme moderný predajca, ktorý má ako fyzickú (Alzaboxy a pod.), tak elektronickú vrstvu. Pod záštitou Alza Trade zdieľame úplne všetko s našimi dodávateľmi, čo nám umožňuje ešte viac sa priblížiť k nášmu ultimátnemu cieľu: „nákup myšlienkou a doručenie teleportom“.

Alzaboxy:

Doručenie do samoobslužnej schránky predstavuje preferovanú zákaznícku metódu doručenia (prístup 24/7, zákazník si sám určí, kedy si tovar prevezme) pre 50+ % objednávok. Rovnako ako cesty, železnice alebo dátové a mobilné siete predstavujú boxy ďalší infraštruktúrny prvok každej krajiny a v každej z nich bude existovať obmedzený počet ich prevádzkovateľov. Naša vízia je byť jedným z týchto subjektov. Na rozdiel od ostatných prevádzkovateľov chceme, aby sieť Alzaboxov bola otvorená celému trhu.

Naši ľudia

Staneme sa najatraktívnejším zamestnávateľom v SR pre talenty z oblasti obchodu, IT aj prevádzky. Naši ľudia sú hrdí na prácu v Alze, či už vďaka našej misii a vízii alebo vďaka inovatívnemu a tvorivému prostrediu a možnosti pracovať s najlepšími kolegami. Sme magnetom pre tých, ktorí majú ambíciu budovať silne zákaznícky orientovanú spoločnosť a najväčšiu a najúspešnejšiu firmu v SR a majú túžbu byť tam, kde vzniká niečo unikátne a ohromné. Tvoríme prostredie, kde každý rád trávi svoj čas a dokáže s radosťou skĺbiť pracovnú aj súkromnú časť svojho života.

Našim ľuďom dávame istotu veľkej spoločnosti so stále prítomným duchom startupu (rýchlosť, inovácia, akceptácia rizika) a rôznorodosť našich zákazníkov je odrazená v diverzite našich ľudí (modré/čierne/biele goliere, vek, rod, celoeurópsky talent). Sme miestom pre talent priamo zo školy, rovnako ako pre ľudí s dlhoročnými skúsenosťami z e-commerce alebo iných odborov.

Celá naša spoločnosť je súčtom všetkých jej členov a násobkom ich kompatibility (zohranosti), a preto sa snažíme hľadať tých najlepších a rezonujúcich (kompatibilných) s našimi hodnotami a charakterom fungovania (Leadership values & principles). Každý nový kolega je lepší ako súčasný priemer.

Čo si na našich ľudoch ceníme?

Na našich ľuďoch hľadáme a podporujeme:

  • Posadnutosť zákazníkom – práca každého kolegu má väčší či menší vplyv na našich zákazníkov, a preto je potrebné, aby sa každý z nás dokázal vcítiť do ich situácie a svojou každodennou prácou prispieval k napĺňaniu ich stále rastúcich očakávaní.
  • Osobný rast (profesionalizácia) – pohybujeme sa vo vysoko dynamickom prostredí, keď zákaznícke očakávania stále rastú, konkurencia nespí a celý odbor sa vyvíja raketovým tempom. V Alze sú úspešní tí, ktorí sa dokážu priebežne vzdelávať a nové znalosti a zručnosti aplikovať na vytvorenie lepšej zákazníckej skúsenosti a výkon svoj alebo svojho tímu.
  • Tvorivosť, inovácie a zjednodušovanie sú základnými prvkami na naplnenie kľúčového piliera našej vízie „inovujeme pre rast, rastieme pre prežitie“. Nebojíme sa neúspešných inovácií – dávajú nám nové poznatky a skúsenosti na vytvorenie tých úspešných.
  • Výkon je kľúčom nášho úspechu. Iba hotové má vplyv na zákazníkov a iba hotové nás živí. Hranica medzi úspechom a neúspechom je veľmi tenká, a preto v sebe máme zameranie na výkon, aby sme vo vysoko konkurenčnom prostredí dokázali uspieť a prežiť.
  • Logika (racionalita) – sme vysoko racionálni a logickí. Robíme veci, ktorým rozumieme, rozhodujeme sa na základe čísel, nie pocitov. Sedliacke uvažovanie je nám vlastné.
  • Sloboda a zodpovednosť – sme spoločnosť, ktorá dáva svojim ľuďom maximum slobody ruka v ruke so zodpovednosťou.

Dnes vízia, zajtra skutočnosť.

#wearealza2030

Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB13