Obnoviť stránku

Dark Souls III

4,5 6 hodnotení
Zobraziť alternatívy
Príslušenstvo k tovaru

Nevyhovujú vám alternatívy?

Vyberajte z celej ponuky

Dark Souls III

89%

Dark Souls III je ďalšou kapitolou séria, ktorá rozpútala ozajstné šialenstvo. Pripravte sa znovu vstúpiť do nehostinného sveta, kde je aj tá najmenšia chyba potrestaná neodvratnou smrťou.

Lokality budú opäť temné a plné zmaru rovnako, ako celková atmosféra

Lokality budú opäť temné a plné zmaru rovnako, ako celková atmosféra.

Hrateľnosť zostane verná koreňom série – čo znamená veľa rôznorodej výbavy, ale tiež aj mágie, ktorou si pomôžete proti silnejším potvorám

Hrateľnosť zostane verná koreňom série – čo znamená veľa rôznorodej výbavy, ale tiež aj mágie, ktorou si pomôžete proti silnejším potvorám.

Posluhovači temnôt bažia po vašej smrti

Posluhovači temnôt bažia po vašej smrti

Z hlbín zahmlených dier budú na vás vybiehať krvilačné stvory neľudských tvarov. Vy, ako hlavný hrdina sa budete musieť presekať tuctami nepriateľov a splniť nepreberné množstvo zložitých úloh. Na ceste k záchrane sveta pred smrtiacou apokalypsou budete skúšaný po všetkých stránkach.

Pod taktovkou legendy

Pod taktovkou legendy

Tretí diel je vyvíjaný opäť pod patronátom samotného otca séria – Hidetaka Miyazakiho, takže sa môžete tešiť na skutočný Dark Souls zážitok so všetkým. To so sebou prináša množstvo smrtí, pokladov, ale aj vychytanej hernej mechaniky, keď sa vám môže nečakane otvoriť cesta ďalej, alebo sa do cesty postaví brutálny netvor.

Bojujte s rozmyslom

Bojujte s rozmyslom

Teraz budete môcť používať tzv. stance – bojové postoje, čiže špeciálne schopnosti, ktorými budete môcť svojim nepriateľom zasadzovať oveľa fatálnejšie zranenia. Poškodenie, ktoré spôsobíte nebude závisieť iba na nájdenej výbave, ale aj na vašom celkovom spôsobe boja, čo bude vhodné v nejednej ťažkej situácii.

Detailná grafika vytvorí úchvatný a ako sa patrí temný fantasy svet, v ktorom pocítite každé mávnutie zbrane

Detailná grafika vytvorí úchvatný a ako sa patrí temný fantasy svet, v ktorom pocítite každé mávnutie zbrane.

Miestami sa pokocháte aj gotickými scenériami

Miestami sa pokocháte aj gotickými scenériami.

Buďte neustále v strehu

Buďte neustále v strehu

Ako budete prechádzať svetom, budete stretávať rôznorodé monštrá, z ktorých väčšina sa vás na vašej púti za záchranou nevinných bude snažiť zabiť. Dôležité je preto vždy prispôsobiť svoju stratégiu boja novým hrozbám, pričom niektoré z príšer v priebehu jedného súboja môžu až niekoľkokrát prejsť do iných fáz. Dark Souls III tak zostáva napínavým zážitkom, v ktorom nikdy neviete, čo sa stane nabudúce.

Odporúčané HW požiadavky
Operačný systém
Windows 7/8/8.1 64-bitové
Procesor
Intel Core i7 – 2600 – 3,4 GHz/AMD FX 8150 – 3,6 GHz
Grafika
AMD Radeon HD 7850
DirectX
11.0
RAM
8 GB
HDD
50 GB
Minimálne HW požiadavky
Operačný systém
Windows 7/8.1/10 64-bitové
Procesor
Intel Core i5 2500 – 3,1 GHz/AMD A8 3870 – 3,6 GHz
Grafika
NVIDIA GTX 750/AMD Radeon HD 6870
DirectX
11.0
RAM
8 GB
HDD
50 GB

Ak ste v posledných rokoch ochutnali niektorú z hier From Software, tak dobre viete, že tomu pocitu sa nič iné nevyrovná. Iste, za ten čas vzniklo množstvo napodobenín, často až neuveriteľne „vykrádajúcich“ mechaniky či estetiku originálu. Ale nikto nevie vyčarovať rozľahlý svet plný melancholicky temnej fantasy, groteskne fascinujúcich monštier a krištáľovo čistej hrateľnosti s takou bravúrou ako Hidetaka Miyazaki. Stačia prvé sekundy dusivo depresívneho intra a prvé kroky neľútostným údolím smrti aby sa vám zježili vlasy na zátylku, naskočila husia koža a prebudila sa vo vás duša kovaného hráča, úplne zaujatého, sústredeného a odhodlaného vydobyť si každý krok naprieč touto zdrvujúcou skúškou pozornosti a zručnosti .

Fanúšikovia nemôžu tento kúsok vynechať a nováčikovia by ho mali aspoň skúsiť.

Keďže veľa nezasvätených stále podlieha dojmu, že „kúzlo“ týchto hier vychádza len z ich vysokej obtažnosti, nedá mi to a musím aj v tejto recenzii pripomenúť, že to tak nie je. Isteže, nováčik môže ľahko umierať na každom kroku a smrť je často blesková a prekvapivá. Avšak existuje celý rad hier, ktoré sú v skutočnosti oveľa ťažšie (niektoré hardcore plošinovky ale napríklad aj obľúbené strieľačky, nastavené na najvyššiu obťažnosť). Obťažnosť v Soulborne hrách nevzniká silou alebo počtom nepriateľov, ale dôslednosťou a komplexnosťou herného sveta. Ak budete postupovať dostatočne opatrne, všímať si rôzne náznaky v prostredí, držať štít v pohotovosti a vyhýbať sa temným kútom, veľmi pravdepodobne prejdete veľkú časť hry bez smrti. Aj legendárni bossovia sa často dajú pozorovať „z opačného rohu miestnosti“, kým prekuknete ich schopnosti a odvážite sa vyraziť do boja. Celé je to jednoducho o správnom prístupe – v tomto prípade opatrnom a vnímavom.

Dark Souls 3Přetažením nebo kliknutím vložte obrázek.

Zároveň je pravda, že DS3 servíruje a stupňuje svoje nároky na hráča oveľa pozvoľnejšie a rovnomernejšie, ako predchádzajúce hry. Neznamená to, že by hra na začiatku bola príliš ľahká (doslova pár krokov od štartu čaká bonusový miniboss a ešte stále platí, že najobyčajnejší nepriateľ vás raz za čas prekvapí zdrvujúcim špeciálnym útokom). Ale nie sú tu žiadne náhle skoky v obťažnosti, ktoré by vás donútili zastaviť sa alebo vrátiť a pracovať na zvýšení štatistík alebo vylepšení arzenálu. Dokonca aj bossovia, akokoľvek sú epickí a pestrí (oproti DS2 je tu menej humanoidných nepriateľov a viac všelijakých zvieracích monštier), sa dajú relatívne ľahko porovnať, pokiaľ ide o obťažnosť. Samozrejme je tam vzostupná tendencia, pokiaľ ide o čoraz vyššiu silu a agresívnejšie útoky, avšak nenájdete tu nejakú vyčnievajúcu šialenosť typu Ornstein a Smough. To ale neznamená, že vás bossovia nebudú prekvapovať a decimovať, obzvlášť v druhej fáze každého súboja, keď sú už zranení a nahnevaní. Podobne ako vo zvyšku hry, aj medzi bossmi nájdete niekoľko úplne geniálnych, zbrusu nových nápadov.

Dark Souls 3Přetažením nebo kliknutím vložte obrázek.

Každá lokalita má navyše svoju tému, ktorá sa odráža nielen v prostredí, ale aj v nepriateľoch a taktikách. Okrem návratu celého radu klasík (ľudožravé truhly, baziliškovia a desiatky ďalších obľúbencov),je tu celý zástup nových protivníkov s nečakaným správaním. A samozrejme plno pascí, od zamaskovanej jamy na ceste cez nášľapné kuše v stenách až po nevinnú dieru v strope, z ktorej sa vám „za krk“ vysype desať monštier, hneď ako pod ňou prejdete. Pointa ale je, že sa téma každej lokality dá vysledovať, výzbroj i taktika prispôsobiť a každú pascu možno pri pozornom prezeraní uvidieť dopredu (spomeňte si na to, keď sa nadšene rozbehnete za kryštálovým jašterom a niečo nemilé vás prekvapí – týchto momentov je v hre neúrekom). Vo výsledku je hra síce pestrá a nikdy neodpustí nedostatok opatrnosti, ale ako celok mi pripadala o niečo jednoduchšia a prístupnejšia, než minulé diely série bez toho, aby pritom stratila čokoľvek zo svojho smrtiaceho kúzla.

Za zmienku rozhodne stojí technická stránka veci. DS3 beží na rovnakej technológii ako Bloodborne. Obzvlášť pre konzolistov pôjde o prvú Souls hru, ktorá vyzerá tak dobre. Horizonty rozľahlej a čarokrásnej krajiny sú úchvatnejšie, zástupy nepriateľov početnejšie a odlesky na zbroji alebo divoké svetelné efekty kúziel realistickejšie. Osobitnú pozornosť získala kožušina niektorých protivníkov alebo pulzujúci sliz alebo chápadlá niektorých monštier. Ak sa boss oháňa zapáleným mečom v jednej ruke a zmrazeným mečom (z ktorého sa drobí ľad a sneží) v druhej ruke, je to naozaj mimoriadny pohľad. Tma je často naozaj taká temná, že musíte miesto štítu vziať do ruky fakľu. Všetky prostredia sú citeľne rozsiahlejšie, ale zároveň detailnejšie a pestrejšie. Takto pôvabnú Souls hru ste skrátka ešte nehrali. Síce to nie je Cry Engine ani Snowdrop Engine, ale každučký kúsok bol tak starostlivo vymyslený a realizovaný s takou dávkou fantázie a starostlivosti o detail, že vás dokonale očarí. Bohužiaľ, konzoly platia za tú nádheru 30 fps (oproti 60 na PC) a keď ide do tuhého (napodiv ani nie pri veľkých súbojoch, ale skôr pri prechodoch medzi niektorými oblasťami), tak klesnú aj nižšie (Xbox viac a horšie, než PlayStation).

Dark Souls 3Přetažením nebo kliknutím vložte obrázek.

Autori nezaprú svoje narastajúce skúsenosti nielen uhladenejšou krivkou obťažnosti a vyšperkovaným audiovizuálnym spracovaním, ale tiež vyladenosťou mechaník aj lepšie prezentovaným príbehom. Základné pravidlá zostali v platnosti - vybavenie a schopnosti svojej postavy nakupujete za duše zabitých nepriateľov. Ak zomriete, nazbierané nevyužité duše zostanú ležať pri vašej mŕtvole a máte jednu príležitosť získať ich znova. V boji si strážite životy a výdrž, ale tiež nanovo sústredenosť, čo je v praxi mana (výdrž rozhoduje, koľko zvládnete uštedriť alebo odraziť úderov, sústredenosť určuje, koľko použijete kúziel alebo špeciálnych útokov so zbraňami). Štatistiky sú o niečo prehľadnejšie ako v DS2 (celé slová miesto skratiek). Špeciálne údery a zručnosti so zbraňami (aj štítmi) sú jednou z hlavných noviniek a aj keď nie sú nutné pre prejdenie hry, dodávajú súbojom šťavu a navyše môžu byť rovnako užitočné, ako pôsobivé. Súboje sú často rýchlejšie a hektickejšie, ako sme zo Souls hier zvyknutí (pripomínajú miestami Bloodborne). A náhodné invázie ostatných živých hráčov (v offline režime simulovanej NPC postavami) stále vnášajú do hry prvok totálnej nevypočítateľnosti.

Dark Souls 3Přetažením nebo kliknutím vložte obrázek.

Vaša postava môže opäť začať s pred-chystaným povolaním a vybavením, ale postupne sa môže špecializovať na čokoľvek budete chcieť. Niekomu sa najlepšie hrá s vrtkou postavou, vybavenou ľahkými zbraňami aj zbrojou, schopnou bleskovej kanonády útokov aj úskokov. Iný zase preferuje ťažkú výzbroj, kde je každý pohyb aj úder pomalý, ale zásadný. Obidve skupiny samozrejme využijú aj štít, či už ľahký alebo ťažký. Nechýba ani mágia, od pyromancie cez klasické kúzla a zázraky až po hexy. Hrať s iným vybavením a schopnosťami je také zábavné, že málokomu bude stačiť jediný prechod hrou (navyše sú tu minimálne tri rôzne konce). Naozaj skúsení hráči by mohli prvý prechod urobiť asi za 30 hodín, ale pre väčšinu to bude aspoň 50. Nováčikovia sa ťažko dostanú pod 100. Prostredie je z veľkej časti logicky pospájané ako v DS1, ale zároveň sa môžete medzi jednotlivými tábormi/ohňom teleportovať ako v DS2. A podľa vzoru Demon’s Souls či Bloodborne je tu oddelená domovská základňa, ktorá je tentoraz oveľa zaujímavejšia najmä väčšou prevádzkou prichádzajúcich a odchádzajúcich NPC s rôznymi zámermi a agendami.

Pre kovaného fanúšika Soulborne hier je hodnotenie DS3 pomerne sťažené tým, že veľa vecí už videl a robil v minulosti. DS3 nadväzuje na predchádzajúce diely v sérii oveľa doslovnejšie a otvorenejšie, než akákoľvek hra pred ňou. Preto tu nájdete miesta aj postavy, ktoré dôverne poznáte - rovnako ako zbrane a kúzla, ktoré ste už používali. Na jednej strane je skvelé vrátiť sa k svojim obľúbeným veciam, ale na strane druhej by som možno radšej uvítal niečo celkom nové - Bloodborne bola vďaka novému svetu oveľa mysterióznějšia aj desivejšia a s novými mechanikami aj herne zaujímavejšia. DS3 je v poradí už štvrtá Souls hra a niektoré veci sa na môj vkus opakujú až veľmi často (hoci sú stále rovnako dokonalé). Napriek tomu je ale v hre dostatok novoty na všetkých frontoch, aby aj skúsený veterán dostal ono príjemné mrazenie v chrbte, keď so zdvihnutým štítom vchádza za roh do temného zákutia, plného podozrivých zvukov alebo provokatívneho ticha. Máločo je také desivé, ako keď v temnom kúte miestnosti rozoznáte podivného netvora, zazerajúceho na vás, ale stojaceho nehybne na mieste. Prejdete okolo neho a stále si vás nevšíma. Prejdete niekoľko krokov, otočíte sa... a stojí priamo za vami. Chcete vykríknuť úľakom alebo niečo urobiť, ale už je neskoro. YOU DIED. Ako som písal na začiatku: žiadna iná hra vám nedá nič podobné. Bola by chyba nechať to len tak.

Recenziu poskytol server Eurogamer.cz

Ste na túto hru naozaj pripravení?

Vyberte si z našej ponuky herných počítačov a notebookov

Parametre a špecifikácia

Žáner

Žáner RPG

Hodnotenie PEGI

Vekové obmedzenie 16 rokov
Problematickosť obsahu Násilie, Online

Verzia

Platforma PC – škatuľa
Edícia Základná

Platforma/licencia

Platforma PC

Minimálne požiadavky

Rad procesora Intel Core i5
Frekvencia procesora 3,1 GHz (3,1 GHz)
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 750
Verzia Direct X DirectX 11
Pamäť RAM 8 GB
Potrebný priestor 50 GB
Operačný systém Windows 10, Windows 8 64-bit, Windows 7 64-bit

Odporúčané požiadavky

Rad procesora Intel Core i7
Frekvencia procesora 3,4 GHz
Grafická karta Radeon HD 7850
Verzia Direct X DirectX 11
Pamäť RAM 8 GB
Potrebný priestor 50 GB
Operačný systém Windows 10, Windows 8 64-bit, Windows 7 64-bit
Kód:  WG522

Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB17