Obnoviť stránku

Využi dopravu zadarmo! Vlož do košíka kód ZAPLATENEONLINE pri objednávke nad 40 Eur vr. DPH. Viac informácií tu

Často kladené otázky - FAQ Reklamace

FAQ – spotrebiteľ

  • Ako mám zadať reklamáciu?
    • V prípade, že niektorý z našich výrobkov nefunguje úplne korektne je možné tovar reklamovať podľa tohto postupu:Najprv odporúčame overiť, či Vaša značka má slovenské zastúpenie autorizovaného servisu. Reklamácie riešené autorizovaným servisom sú štandardne riešené rýchlejšie než u predajcu. Kontakt na servisy nájdete TU. Pokiaľ nie je slovenské zastúpenie, alebo ak chcete reklamáciu riešiť u predajcu, je možné reklamáciu uplatniť na ktorejkoľvek našej pobočke, alebo reklamovaný tovar zaslať na našu adresu.
  • Je potrebné tovar reklamovať s kompletným príslušenstvom, prípadne v kompletnom balení?
    • Ak sa jedná o chybu, ktorá sa prejavila do 14 dní od kúpy je potrebné priniesť alebo zaslať tovar v kompletnom balení.
    • Ak sa jedná o reklamáciu po 14 dňoch od kúpy postačuje priniesť alebo poslať samotný produkt.
  • Tovar som poslal na reklamáciu  poštou, kuriérom  ako mi bude doručený späť?
    • Tovar bude expedovaný z Prahy priamo na Vašu dodaciu adresu kuriérom UPS.
  • Odoslal som reklamáciu na adresu: Alza.sk, Bottova 6654/7, 811 09 Bratislava, tovar nebol prijatý.
    • Tovar nebol pravdepodobne prepravcom doručený.
      Ak ste zasielali reklamáciu cez kuriérsku spoločnosť je potrebné zadať na webovom systéme sledovania zásielok číslo balíka kde zistíte presnú lokáciu Vašej zásielky DPD, UPS, POŠTA, GLS.
    • Ak ste zasielali reklamáciu cez klasickú poštu je potrebné na mieste odoslania balíku požiadať o potvrdenie doručenia. On-line sa dajú sledovať iba: Doporučený list 1. triedy, Poistený list 1. triedy,  Balík 1. triedy a Poistený balík 1. triedy.
  • Ako môžem sledovať priebeh reklamácie?
    • Stav reklamácie môžete zistiť po prihlásení na on-line účet na Alza.sk
  • Reklamácia je v stave: Prijaté u dodávateľa. Čo to znamená?
    • Tovar bol prijatý, otestovaný a odoslaný na vyreklamovanie do servisu.
  • Reklamácia je v stave: Vybavená. Kedy ju bude možné vyzdvihnúť?
    • Ak ste tovar priniesli osobne tovar bude doručený do 48 hodín na pobočku Bratislava. Reklamáciu si budete môcť vyzdvihnúť po doručení e-mailu alebo SMS notifikácií.
    • Ak ste zasielali reklamáciu poštou alebo kuriérom tovar Vám doručí do 48 hodín kuriér UPS.
  • Ako sa mení záruka tovaru po reklamácii?
    • Ak bola reklamácia ukončená opravou, záručná doba sa predlžuje o dobu, v ktorej bol tovar v reklamácii.
  • Moja reklamácia bola ukončená dobropisom. Aký je ďalší postup?
    • 1. Vyberte si nový produkt, vytvorte si novu objednávku s typom úhrady "Bankovým prevodom". Následne nás kontaktuje prostredníctvom Kontaktného formulára nám pošlite objednávky so žiadosťou o spárovanie novej objednávky s dobropisom (sekcia "Nákup a objednávky"), Váš nový tovar Vám doručíme do 24-48 hod. počas pracovných dní.
    • 2. Môžete požiadať o preplatenie dobropisu v prospech Vášho účtu. Lehota na preplatenie dobropisu je zákonom stanovená na 15 dní .
  • Ako sa mení postup pri reklamácii tovaru, ktorý má dlhšiu záruku 36, 60 mesiacov?
    • Ak reklamujete tovar v lehote 24 mesiacov od kúpy reklamácia prebieha štandardným spôsobom.
      Na výrobky predávané s dlhšou zárukou ako 24 mesiacov je zabezpečovaný po uplynutí lehoty 24 mesiacov tzv. bezplatný servis. V prípade závady tovaru po lehote 24 mesiacov bude takýto výrobok prijatý do servisu a bude opravený alebo vymenený za iný kus s rovnakými alebo lepšími parametrami. Ak ani jedno z týchto riešení nebude možné, bude vystavený dobropis. Predávajúci sa zaväzuje takýto servis ukončiť v lehote 35tich dní od prijatia tovaru.
  • Môžem reklamovať PC ak bolo zakúpené po komponentoch a nebolo poskladané v Alza.sk?
    • Áno, PC zašleme na montážne oddelenie kde bude porucha odstránená, ale vzhľadom na to, že PC nebolo skompletizované u nás platí sa diagnostika poruchy.
  • Pokazil sa mi pevný disk. Mám nárok na odškodnenie, prípadnú bezplatnú záchranu dát ak sa stratili dôležité dáta?
    • Nie, za dáta na prenosných médiách neručí ani predajca ani výrobca.
  • Na monitore sa mi objavil 1 chybný pixel. Dá sa reklamovať?
    • Nie, nárok na reklamáciu vzniká ak LCD zobrazuje 10 a viac chybných pixelov. Viac informácií .

FAQ  - podnikateľ

  • Chcem reklamovať tovar ako mám postupovať?
    • Ak je na nákupnom doklade uvedené IČO alebo IČ DPH:
    •  má kupujúci za povinnosť reklamovať tovar priamo v autorizovanom servisnom stredisku. Abecedný zoznam servisných stredísk nájdete tu.
      Na reklamáciu v autorizovanom servise potrebujete:
      - doklad o kúpe
      - potvrdený záručný list ak sa nachádzal v balení
    • Ak nie pre je danú značku tovaru servis na území SR alebo zahraničný servis nemá pick up službu (logistiku zabezpečí servis cez kuriéra), tovar zašlite na adresu:
      Alza.sk,  Bottova 6654/7, 811 09 Bratislava, Alza.sk.
       Zásielka musí obsahovať kópiu faktúry a popis závady.
  • Prečo musím ako firma reklamovať tovar priamo v autorizovanom servise? V čom je jeho výhoda pred reklamáciou priamo u predajcu?
    • Ak je na nákupnom doklade uvedené IČ alebo DIČ, prípadný reklamačný proces upravuje Obchodný zákonník, ktorý nešpecifikuje kto je zodpovedný za chyby tovaru a ani koľko môže reklamačný proces trvať.
    • Nakoľko právnická osoba nie je chránená 30 dňovou reklamačnou lehotou je reklamácia priamo v autorizovanom servise výhodou, a to z tých to dôvodov:
      • Skrátenie logistického procesu:
        SK zákazník -> SK Alza -> CZ Alza -> CZ servis
        na
        SK zákazník -> SK servis
      • Tým, že reklamujete tovar priamo na území SR, sa skráti čas reklamácie v servise o 5 až 10 dní.
  • Prečo majú niektoré produkty iba 12 mesačnú záruku ak sú zakúpené na firmu?
    • Ak je na nákupnom doklade uvedené IČO alebo IČ DPH, kúpnopredajnú zmluvu upravuje Obchodný zákonník, ktorý neudáva záväznú záručnú dobu tovaru. 12 mesačná záručná doba vznikla po dohode veľkých výrobcov elektroniky. Ide o určitý druh obchodnej stratégie. Výrobcovia samozrejme väčšinou ponúkajú možnosť zakúpenia rozšírenia záruky na 24 mesiacov.
WEB11