Obnoviť stránku

Alza.sk: Slováci budú tráviť leto pod stanom a na túrach

Toto leto bude aj napriek postupnému uvoľňovaniu stále ovplyvnené pandémiou, preto experti e-shopu Alza.sk významne rozšírili sortiment pre turistiku, kemping a ďalšie outdoor vybavenie. Dáta totiž potvrdzujú, že veľa Slovákov bude tráviť letnú dovolenku práve pod stanom či v karavane.

Kempovanie stále pohodlnejšie 

Hoci sa hlavná kempingová sezóna ešte len rozbehne so začiatkom letných prázdnin, už teraz možno potvrdiť trend pohodlia. S rastúcou obľubou kempovania sa zvyšuje aj jeho úroveň. Nielenže samotné kempy ponúkajú komfortnejšie zázemie, ľudia volia aj pohodlnejšie vybavenie. Typickým príkladom sú karimatky, pri ktorých sú stále populárnejšie modely s hrúbkou 5 centimetrov oproti štandardným 2,5 centimetrom. „Pohodlie je tento rok jednou z najzásadnejších priorít pri výbere. Ľudia chcú mať zaistený komfort navzdory niekoľkým gramom navyše. Neboja sa tak investovať do hrubších či samonafukovacích karimatiek a matracov,“ hodnotí súčasnú situáciu Ondřej Hnát, obchodný riaditeľ Alza.sk. 

Preferencia kvality a pohodlia je zrejmá aj pri spacích vakoch a stanoch. Kým vlani boli za rovnaké obdobie najpredávanejšie spacie vaky v cene okolo 20 €, teraz je najväčší záujem o tie do 50 €, vedú dekové oproti modelu múmie. Pri stanoch sú na začiatku jari už tradične najpredávanejšie modely pre 2-4 osoby v nižšej cenovej hladine 20-50 €, so začiatkom hlavnej sezóny možno očakávať výrazný nárast dopytu po rodinných stanoch pre 4 a viac osôb v hodnote 800 € a viac. Pretrvávajúcim trendom z vlaňajška sú samonafukovacie stany, ktoré možno ľahko postaviť.

Rovnako ako pri mnohých iných produktoch, aj tu sa začínajú prejavovať problémy s obmedzenou dostupnosťou. Vďaka privátnym značkám Campgo a Rätikon, ktoré ponúkajú ideálny pomer cena-výkon a Alza ich má vysokú skladovú zásobu, zákazníci výpadok nepocítia a nájdu všetko vybavenie po celú sezónu. Trend vyššej investície do kvality sa potvrdzuje aj pri varičoch a outdoorovom riade, v porovnaní s vlaňajškom je väčší záujem o tovar o 10-15% drahší.


Turistika s kvalitným vybavením  

Pešia turistika a putovanie prírodou je ďalší zrejmý trend tohto leta, ako ukazujú dáta z Alzy. Vďaka významnému rozšíreniu sortimentu firma zaznamenala šesťnásobný rast predajov trekovej obuvi. Aj pri trekových paliciach e-shop reagoval na dopyt, rozšíril ponuku o značky Vipole, Black Diamond alebo Camp a predal takmer o polovicu viac palíc ako vlani.

Nevyhnutnou výbavou okrem kvalitnej obuvi a palíc je tiež batoh, do ktorého možno zbaliť všetko potrebné a je pohodlný aj na celodenné pešie putovanie. Na Alza.sk sú najpredávanejšie modely s ergonomicky tvarovanými chrbtom s objemom 30-35 litrov, s ktorými je možné komfortne zvládnuť stredne dlhú túru. Tiež tu je možné pozorovať trend vyššej investície do vybavenia, priemerná cena za objednávku turistického batohu je tento rok vyššia o 5 % ako vlani.

Pre skutočných nadšencov Alza.sk znovu zaradila do ponuky turistické GPS, ktoré sa vyznačujú dlhou výdržou a väčšou presnosťou ako mobilné telefóny, čo sa pri ceste neznámou krajinou viac než hodí. Novinkou, ktorá sa rýchlo stala populárnou, je ultraľahké jedlo – zo 70 gramového balenia vznikne 400 gramov uvareného pokrmu a je tak ideálne práve na pešie putovanie.

Na vašom súkromí nám záleží

My, spoločnosť Alza.cz a.s., IČO 27082440, používame súbory cookies na zaistenie funkčnosti webu a s vaším súhlasom o. i. aj na personalizáciu obsahu našich webových stránok. Kliknutím na tlačidlo „Rozumiem“ súhlasíte s využívaním cookies a predaním údajov o správaní na webe na zobrazenie cielenej reklamy na sociálnych sieťach a reklamných sieťach na ďalších weboch.

Viac informácií
Rozumiem Podrobné nastavenia Odmietnuť všetko
P-DC1-WEB13