Refresh the page

Takto budú vyzerať hry na next-gene, Epic predstavil Unreal Engine 5 (NOVINKA)

• Autor: Filip Němec

Od nových konzol čakáme predovšetkým posun v grafickom spracovaní, ale poriadnych gameplay záberov sme sa zatiaľ nedočkali. Náplasť na túto bolesť dnes bez predchádzajúceho varovania priniesol Epic v rámci Summer Game Festivalu Geoffa Keighleyho, kde sme mohli prvýkrát vidieť v akcii Unreal Engine 5 – najnovšiu verziu grafického enginu, ktorý budú podporovať nové aj existujúce konzoly, PC, ale aj mobilné platformy. Viac informácií vrátane gameplay záberov nájdete v článku.

Unreal Engine 5; screenshot: reveal

Epic predstavil Unreal Engine 5

Kým včerajšie živé večerné vysielanie Summer Game Festu predstavilo remaster prvých dvoch dielov Tony Hawk 's Pro Skater, dnes Geoff Keighley spoločne s Epic Games predstavil piatu generáciu Unreal Enginu. Nedočkali sme sa tak oznámenia žiadnej novej next-gen hry, lákanie na jedno z najdôležitejších vysielaní Summer Game Festu sa ale nakoniec neukázalo ako klamlivá reklama. Unreal Engine 5 sa totiž prezentoval v niekoľkominútovej ukážke, ktorá bežala na PlayStation 5. Dočkali sme sa tak detailnej demonštrácie toho, ako môžu hry na PlayStation 5 a Xbox Series X vyzerať. Ako presne? Nižšie sa môžete pozrieť na celú ukážku.

Unreal Engine 5 revealed! | Next-Gen Real-Time Demo Running on PlayStation 5

Zábery z technologického dema sú podľa EPIC nahrané priamo na PlayStation 5.

V rámci dema Lumen in the Land of Nani (nejde o hru, len demo určené na testovanie a prezentačné účely) sme sa dočkali predstavenia dvoch hlavných noviniek, ktoré Unreal Engine 5 prináša. Prvý z nich je geometrický systém Nanite, ktorý grafikom umožní, jednoducho povedané, vytvárať objekty s detailmi na úrovni filmov, čo ukážka presvedčivo demonštruje. Pre vývojárov by s Unreal Enginom 5 nemal byť problém vziať akýkoľvek objekt s miliónmi alebo dokonca miliardami polygónov z programov, ako je CAD alebo ZBrush, a importovať ho priamo do hry. Takisto fyzika objektov sa dočká vylepšenia, čo je vidieť v ukážke hneď v niekoľkých okamihoch, pričom tu sa prirovnanie k filmu hodí snáď ešte viac. Padajúce kamery zo skaly alebo prepadnutie stropu vyzerá skutočne reálne.

Ďalším novým systémom Unreal Enginu 5 je tzv. Lumen. Ako už názov napovedá, ide o technológiu pracujúcu s nasvietením jednotlivých objektov aj celých lokácií a jeho prednosťou je vysoká realistickosť, ktorá sa odráža nielen v celkovom dojme zo scény, ale aj detailoch, ako sú dodatočné tiene či svetlá ďalších menších zdrojov. Z pohľadu vývojárov potom nielen, že Lumen umožní nasvietiť scény ďaleko reálnejšie, ale tiež podstatne jednoduchším spôsobom, čo má grafikom pomôcť zásadne zrýchliť inokedy mravčiu prácu.

Assassin's Creed; screenshot: hidden blade Assassin's Creed Valhalla; screenshot: hidden blade
Fotorealistická grafika je opát o krok bližšie.

Zjednodušenie práce však nie je jediné, z čoho môžu mať vývojári radosť. Epic totiž v rámci predstavenia Unreal Enginu 5 tiež oznámil, že vývojári vytvárajúci svoje hry práve na tomto engine nemusia platiť 5 % poplatok z prvého milióna tržieb z predajov danej hry. Hranica, od ktorej musí vývojár platiť poplatok za využitie Unreal Enginu, sa tak posunula z 3 000 dolárov až na 1 milión dolárov. Ak navyše daná hra vyjde na Epic Game Store, tento poplatok štúdio neplatia vôbec (zostáva však 12 % distribučný poplatok pre obchod Epicu ako distribučnej platformy).

Najväčší posun spôsobí rýchly SSD disk

Unreal Enginu piatej generácie sa ale vývojári nedočkajú ihneď, v preview verzii totiž bude engine dostupný až začiatkom roka 2021 a plnohodnotné vydanie má prísť až niekedy v priebehu budúceho roka. Podľa Epicu však môžu vývojári pokojne začať pracovať na hre v Unreal Engine 4 a následne len „prepnúť“ hru do novej verzie. Tá bude podporovať okrem nových konzol tiež tie existujúce, ďalej potom samozrejme PC, Mac a tiež iOS a Android.

Na tituly v tomto engine si teda budeme musieť počkať, rozhodne nebudú tento rok s novými konzolami, napriek tomu však ide o peknú ukážku toho, ako by mohli, a tiež pravdepodobne budú, next-gen hry vyzerať. Geoff Keighley sa po konci prezentácie ešte porozprával so zástupcami Epicu Brianom Karisom a Jeromom Platteauxom a reč sa pochopiteľne stočila na nové konzoly a ich výkon. Podľa Platteauxa bude to všetko, čo sme mohli vidieť, možné najmä vďaka vysokej prenosovej rýchlosti SSD diskov v nových konzolách, milióny alebo dokonca miliardy polygónov a nekonečné množstvo odrazov svetla totiž nie je potreba vypočítavať dopredu a udržiavať v pomalej a obmedzené RAM pamäti. Najväčším pracantom je v tomto prípade práve SSD disk, ktorý dokáže potrebné dáta takmer okamžite načítať.

Assassin's Creed; screenshot: hidden blade Assassin's Creed Valhalla; screenshot: hidden blade
Unreal Engine 5 by mal tiež disponovať obrovskou vykresľovacou vzdialenosťou. Raz a navždy chce tiež Epic skoncovať s oneskoreným doskakovaním textúr.

Dnešné predstavenie Unreal Enginu 5 automaticky nezaručuje, že presne takto budú vyzerať hneď prvé tituly, ktoré na PlayStation 5 a Xbox Series X vyjdú koncom tohto roka. Na druhej strane nie je jediný dôvod, prečo by takú úroveň detailov alebo nasvietenie nemohli dosiahnuť štúdia aj s vlastným enginom, a to už v rámci prvej vlny next-gen hier. Odpoveď na túto otázku možno dostaneme už relatívne skoro, minimálne z pohľadu Summer Game Festu už totiž náhradná E3 sezóna začala a bude trvať naozaj dlho.

• Zdroje: unrealengine.com

i Mohlo by vás zaujímať

We care about your privacy

Alza.cz a. s., Company identification number 27082440, uses cookies to ensure the functionality of the website and with your consent also to personalisage the content of our website. By clicking on the “I understand“ button, you agree to the use of cookies and the transfer of data regarding the behavior on the website for displaying targeted advertising on social networks and advertising networks on other websites.

More information
I understand Detailed settings Reject everything
P-DC1-WEB09