This page contains frequently asked questions about AlzaPower USB Battery Charger AP450B. If you are considering buying this product, you may want to read the discussion or ask more questions about AlzaPower USB Battery Charger AP450B. They will be answered by our specialists.
Bola by to dokonalá nabíjačka, ak by sa dal nastaviť nabíjací prúd, takýmto spôsobom si akurát laici v krátkej dobe znehodnotia pomerne drahé nabíjacie batérie (najmä nimh). Dajte prosím nejaké echo kompetentným osobám, aby ste nám priniesli na trh nabíjačku aj s takouto funkciou a verte mi, že by sa vám to predávalo o mnoho lepšie, pretože by si to kúpili aj zákazníci ktorí sa v tomto trošku vyznajú. Inak odmysliac si spomínaný problém, hodnotím túto nabíjačku naozaj dokonale. Snáď sa dočkáme...
Pavel Kalina,22. 1. 2026
Ze zkušenosti, stačí připojit co nejslabší napájecí adapter a nabíjí se nízkým proudem. Adaptér max 5V 0,5A, lépe měně.
Richard Pivrnec,11. 1. 2021
Uvažuji o ní, ale nechápu předchozí informaci, že bych si mohl snadno zničit své akumulátory.
Customer,12. 1. 2021
Z dlhodobého hľadiska sa odporúča NiMh akumulátory nabíjať prúdom 0,1C(max 0,2C) čo v praxi znamená, že napr. 2000mah akumulátor sa má nabíjať prúdom 200ma. Lenže nabíjací prúd ktorý je fixne prednastavený na tejto nabíjačke je dosť extrémny a to 1000ma pre AA batérie čo je vhodné akurát tak na občasné a hlavne veľmi rýchle nabitie. Akumulátory sú tak pri každom nabití prehrievané a z dlhodobejšieho hľadiska to na ne bude mať veľmi negatívny vplyv.
Customer,29. 10. 2021
Nabíjení proudem 0,1 resp. 0,2C je už x krát vyvrácený nesmysl. Dobré je to jen teoreticky, ale v praxi je problém, že při nabíjení takto malým proudem reálná spotřebitelská nabíječka nepozná, že je akumulátor nabitý, protože pokles napětí (minus delta U) po nabití je skoro neznatelný. Takže v důsledku akumulátor přebíjí. Lepší je proto nabíjet proudem 0,5-1C, při kterém nabíječka včas pozná, že je akumulátor nabitý a nepřebíjí ho. Pravidlo zní, že nabíjení větším proudem škodí méně, než přebíjení malým proudem. Tudíž nabíjení proudem 1000 mAh je naprosto v pořádku pro AA (tužkové) akumulátory. Kde je možný problém, jsou akumulátory AAA (mikrotužkové, kde třeba nejlepší AAA akumulátory Eneloop mají kapacitu jen 750 mAh a 1000 mA je tedy na ně zbytečně silný nabíjecí proud. Stačilo by, kdyby nabíječka uměla přemínat mezi nabíjením proudem 500 a 1000 mA. Což neumí a je to škoda.
Jakub Kamas,26. 7. 2023
Takže co je závěrem ? Zkonstruovat nabíječku co neumí malým bezpečným proudem zjistit kdy je baterie plná , nebo nabíjet jednou amperou jako lithiové baterie , divit se že baterky mají bezproblemu i 70 stupňů teplotu (elektronika ukazuje že 30) a čekat na výbuch ? ..... Mýtus je vyvráceny leda tak leda u vás v hlave... Baterie se nabíjí takovým proudem dokud se nezačnou hrat.... Běžně je nabijim 0.5A , ale to je opravdu přesně moment kdy jde teplota exponenciálně nahoru.
Customer,24. 9. 2024
No, NiMh 2000 mAh mi to nažhavilo skoro na 60°C. To životnosti nepřidá.
Customer,9. 12. 2024
Automatická voľba nabíjania NiMH prúdom 1A veľmi sklamalo aj mňa. Ešte aj špecifikácia resp. zobrazená informácia je zavádzajúca, že 1A platí pre všetky 4 nabíjané batérie spolu. Zníženie nabíjacieho prúdu je možné len pri použití slabšieho zdroja trebars 5V 1A... pri tom mi ukazuje, že nabíja 4 batérie prúdom 0.5A a to mi tiež nejako nevychádza :-D
Jozef Augustin,16. 12. 2020
Dobrý deň, myslim, že v AlzaPower Battery Charger AP820B môže meniť nabíjací prúd od 0,2 A až do 2 A, stačí pozrieť špecifikácie...ale nedokáže vybíjať akumulátory-neviem, či to považovať za nedostatok!
Customer,12. 1. 2021
Máte pravdu, žiaľ naozaj nepodporuje žiadne iné režimy a to ja považujem za nedostatok. Napriek tomu, že sa pri NiMh tvrdí o absencií pamäťového efektu, pravdou je, že občas potrebujú "refresh".
Richard Pivrnec,10. 1. 2021
Uvažuji o ní, ale nechápu předchozí informaci, že bych si mohl snadno zničit své akumulátory.
Customer,17. 10. 2024
Taky ji nemůžu koupit protože zničí postupně AAA případně slabší AA kousky. Čekám roky na nový model co bude mít vstup PD a vyřešenou detekci AAA nebo vybírat proud jako AP820B.
Alza Expert,15. 12. 2020
Dobrý den,
Děkujeme za návrh, momentálně nemáme v plánu rozšiřovat nabídku našich nabíječek, ale jednou určitě budeme a zvážíme váš návrh.
V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Přeji Vám pěkný zbytek dne.
Matěj Holyszewski,23. 3. 2021
Lze nabíjecí proud ručně snížit?
Uváděný výstupní proud nabíječky 1 A na šachtu je pro tužkové NiMH akumulátory příliš velký, mikrotužkové články AAA spolehlivě zničí, mají dovolený nejvyšší nabíjecí proud jen 0,75 až 0,9 A dle výrobce a typu a to jen pro občasné rychlonabíjení (1C), proud pro standardní nabíjení mají okolo 75 - 90 mA, tedy ještě desetkát menší (C/10).
Pokud toto nabíječka nerespektuje a proud neumožňuje ručně snížit, jedná se o závažnou chybu v jejím návrhu.
Customer,29. 10. 2021
Nabíjecí proud 1A na šachtu je pro kvalitní současné AA akumulátory naprosto v pořádku. Nabíjet se má proudem 0,5-1C, protože při nabíjení nižším proudem nabíječka napozná, že je akumulátor nabitý (pokles napětí minus delta U při plném nabití je příliš neznatelný) a akumulátor přebíjí. Proto je lepší nabíjet vyšším proudem, u kterého je pokles napětí při plném nabití jasný, nabíječka ho bez problémů pozná a nabíjení ukončí. Kvalitní akumulátory nemají s nabíjením proudem 0,5-1C žádný problém a jejich životnost to nesnižuje (právě naopak). Na mikrotužky AAA je to přeci jen trochu moc, ale o spolehlivém ničení bych fakt nehovořil. Každopádně pro AAA by bylo lepší nabíjení proudem 500 mA.
Martin Galli,26. 8. 2022
Máte pravdu že pro AAA by měl být nabíjecí proud max. 500mA na šachtu ale pokud si nabíječka umí nastavit proud samá není potřeba to asi řešit. Znám spíše opačný případ kdy jsem si díky nepozornosti na nabíjecí stanici SkyRC MC3000 nastavil pro NiMH maximální nabíjecí proud 3A na článek a to jen díky tomu protože mě to nabíječka v performance módu pro NiMH dovolí. Ochranný obvod který hlídá teplotu a vnitřní opor nabíjení po 2min nabíjení naštěstí odstavil. Ve většině nabíječek tohoto typu jako je AlzaPower i v těch nejlevnějších by měl být obvod který pozná jestli je vložen clanek AA nebo AAA a podle toho nastaví nabíjecí proud automaticky jen by to měl možná prodejce uvést do specifikací abychom tu nemuseli debatovat 😀
Matěj Holyszewski,26. 8. 2022
Nabíječka bohužel nic nenastavuje a nepřizpůsobuje. Do doruda rozžhavených AAA NiMH článků vesele láduje 1A. Výsledkem je, že jsem přišel o dvě sady kvalitních Eneloop Pro. Nevydržely to a nedivím se. Nabíjené články vydávají prskavý zvuk.
Customer,25. 9. 2024
Děkuji za varování. Vyhrabal jsem starou telefonní "nabíječku" 5V/1A a s tou se 4 články nabíjejí proudem okolo 0,5A a na DeltaPeak se vypnou taky.
Customer,24. 3. 2021
Já se domnívám, ze nabijecka si proud sníží podle potřeby článku, když nabíjim AA baterie, tak mi ukazuje proud mezi 90 - 140 mA
Alza Expert,23. 4. 2021
Dobrý den,
udavaný proud 1A na šachtu je teoretické maximum nabíjecí stanice, ale tímto proudem samozřejmě baterie nenabijí. Nabíjecí stanice řídí proud automaticky podle vnitřního odporu baterie. Proud je nejvyšší pokud je baterie vybitá a při nabíjení se postupně snižuje, avšak by nikdy neměl přesáhnout C/10, samozřejmě za předpookladu správně fungující baterie.
V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Přeji Vám pěkný zbytek dne.
Matěj Holyszewski,8. 5. 2021
VÁMI POSKYTNUTÁ INFORMACE JE LŽIVÁ.
Nabíječku jsem si zakoupil a dnes vyzvedl a změřil: Do NiMH AA i AAA tlačí proud 1A. To rozhodně není doporučený nabíjecí proud C/10, nýbrž pro AAA více než DESETINÁSOBEK této hodnoty. Podotýkám, že tento proud jsem nejen změřil, ale i sama nabíječka ho ukazuje na LCD.
Zboží pravděpodobně vrátím.
Customer,17. 11. 2020
Dobrý den, je možné na nabíječce zvolit/snížit maximální dobíjecí proud?
ing.Žídek Jiří,19. 5. 2023
použij zdroj, který umí nastavit omezení proudu podle tvé potřeby
a ne nabíječku k mabilu.
Alza Expert,19. 11. 2020
Dobrý den,
Nabíječka si tyto činnosti řídí sama.
V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Přeji Vám pěkný zbytek dne.
Peter Ambrož,15. 5. 2021
Prečo v balení nie je sieťový adaptér? Odporučte mi konkrétny typ adaptéra, ktorý sa k tomuto produktu hodí. Takéto odporúčanie by mala stránka dávať automaticky.
IWO SKRAMLIK,27. 1. 2025
ze zkušenosti: pro nabíjení 18.650 je lepší použít SLABŠÍ zdroj (0,5-1A), protože když dáte silný (2A), baterie se při nabíjení se hřejou.
Dobrý den, dnes jsem koupila tuto nabíječku, dala tam AA baterie a jednu AAA baterii (Ni-MH, 1,2V, 750 mAh). Baterie je v nabíječce pár minut a je tak horká, že se na ní dá jen stěží udržet ruka (cca 55°C), blesk přestal blikat. Je to normální chování nabíječky? Dále nechápu čas, který to ukazuje. Podle zdejší diskuze jde o zbývající čas. Po vložení to ukazovalo 00:07h (tedy 7 minut?), po chvíli to ukazuje 00:21h a blesk u slotu už nebliká. Co ta hodnota přesně má znamenat? Všechny baterie velice hřejou, uváděná teplota na displeji nemá co dělat s realitou.
IWO SKRAMLIK,27. 1. 2025
použijte slabší napájecí zdroj (0,5-1A)
Alza Expert,2. 8. 2022
Dobrý den,
toto není normální chování nabíječky, hodnoty na jejím displeji jsou orientační a jsou hodně ovlivněny stavem nabíjené baterie. Pokud se nabíječka takto chová i s novými značkovými bateriemi tak doporučuji nabíječku reklamovat na jakékoliv pobočce Alzy.
V případě dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Se srdečnými pozdravy
Matěj Holyszewski,26. 8. 2022
Toto je normální chování nabíječky, moje se chová stejně. Bohužel je špatně navržená a články nabíjí příliš velkým proudem.
Počítadlo času ve všech režimech ukazuje čas uplynulý od začátku, nikoliv zbývající.
Sdělte prosím svým nadřízeným, že označovat vaše odpovědi jako odpovědi "experta" je lživé.
Filip Strapina,22. 6. 2022
Dobrý den,
na co je na displayi hodnota času? Je to jak dlouho uplynulo od začátku nabíjení? Nebo jak dlouho se bude baterie nabíjet? V manuálu to není uvedené a jak se na ten čas koukám, tak si to dělá vesměs co chce
Alza Expert,20. 7. 2022
Dobrý den,
jedná se o odhad času potřebný k nabíjení, bohužel ho velmi ovlivňuje daný druh a kondice baterie.
V případě dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Se srdečnými pozdravy
Matěj Holyszewski,26. 8. 2022
Nikoliv, jedná se o čas uplynulý od začátku nabíjení. Jsem (bohužel) majitelem této nabíječky.
Customer,20. 8. 2021
Dobrý den,
koupil jsem současně s nabijecími bateriemi Philips o kapacitě 3000mAh avšak nabíječka je asi po 1h nabíjení prohlásí za plně nabité avšak hodnota ukazuej pouze polovinu nějakých 1500mAh po znovu vložení baterie začne opět nabíjet, a vypne třeba po 500mAh opět musím znovu vytáhnout a vložit.
Customer,26. 12. 2023
protože tomu Alza nerozumí, nakupujte u odborníků nikoliv na eshopech co prodávají všechno možné.
Alza Expert,23. 8. 2021
Dobrý den,
bohužel neuvádíte jaké konkrétní Philips baterie nabíjíte, pokud se jedná o standardní nabíjecí baterie s nominálním napětím 1,2 V tak může být chyba v nabíječce. V takovém případě bych doporučil nabíječku reklamovat.
V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Přeji Vám pěkný zbytek dne.
Customer,30. 11. 2020
Dobrý deň,
koľko článkov rozmeru D sa vojde do nabíjačky?
Na fotografii vyzerajú priehradky v strede užšie, než tie na okrajoch.
Ďakujem
Alza Expert,3. 12. 2020
Dobrý deň,
do nabíjačky sa zmestia 2 ks batérie typu D a to do slotu 1 a 4.
Prajem Vám pekný deň
Tomáš Kettner,23. 1. 2021
Bylo by dobré to napsat rovnou do popisu, už jsem ji měl v košíku, když jsem si toho náhodou taky všiml a už jsem chtěl zde dát dotaz.
Josef Lottes,15. 11. 2020
Dobrý den, je někde ke stažení návod? V čem je nabíječka lepší jak Voltcraft IPC-2. Děkuji.
Alza Expert,18. 11. 2020
Dobrý den,
návod je volně ke stažení na stránce produktu. K porovnání - funkce powerbanky, podpora rychlého nabíjení a chytrého nabíjení.
V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Přeji Vám pěkný zbytek dne.
Martin Poborský,29. 7. 2023
dobrý den.
návod jsem nikde nenalezl ani odkaz.
prosím o zaslání.
děkuji MP
Customer,9. 11. 2025
Dobry den,
je normalni ze baterie dosahuji az 60 stupnu celsia behem nabijeni?
Dekuji
Alza.cz a. s., Company identification number 27082440, uses cookies to ensure the functionality of the website and with your consent also to personalisage the content of our website. By clicking on the “I understand“ button, you agree to the use of cookies and the transfer of data regarding the behavior on the website for displaying targeted advertising on social networks and advertising networks on other websites.