Po stredne vydarenom DLC The Resistance k nám Activision mieri s ďalším obsahovým balíčkom, ktorý od seba opäť viac oddelí platiacich a neplatiacich hráčov. Zástupcovia investíciu nemilujúcej skupiny tu majú totiž možnosť hrať len mapy zo základnej verzie Call of Duty: WWII, takže so svojimi majetnejšími priateľmi vlastniacimi Call of Duty: WWII – Season Pass nemajú príliš veľkú šancu si zahrať. Nové lokácie sú jednoducho niečo, čo všetkých láka oveľa viac než staré ošumelé bojiská, na ktorých už milionkrát boli, a tak som sa pred pár dňami podobne ako rad iných vrhol na Call of Duty: WWII – The War Machine. Detailné dojmy z hrania tejto najnovšej platenej aktualizácie a odpoveď na otázku, či stojí za nákup, nájdete v našej recenzii.
Žáner: FPS | Vývojár: Sledgehammer Games | Vydavateľ: Activision | Platformy a Dátum vydania: PS4 (10. apríla 2018) PC a Xbox One (10. mája 2018) | Homepage: www.callofduty.com/wwii/dlc2 |
(16. 5. 2018) Druhá platená aktualizácia The War Machine expandujúca základnú hru o nové mapy v rámci Call of Duty: WWII – Season Pass obohacuje celok o tri odlišne navrhnuté vojnové zóny, v ktorých budete permanentne bojovať o svoj život. Tešiť sa môžete na Egypt, ktorý po krvi bažiacim jedincom ponúka rozsiahle ruiny rozkladajúce sa v tieni monumentálnej Sfingy. Francúzsko im naopak dáva k dispozícii prístavné mestečko Dunkirk s otvorenou plážou, ktorú si fanúšikovia boja na dlhšie vzdialenosti ihneď zamilujú. Mojím osobným favoritom sa po niekoľkých hodinách hrania stala spojencami poriadne zničená raketová základňa V2 umiestnená na nemeckom území. Celkovo som však bol spokojný so všetkými lokáciami, do ktorých mi Call of Duty: WWII – The War Machine umožnilo zavítať.
Rozbor jednotlivých lokácií Call of Duty: WWII – The War Machine odštartujem podobne ako u rozšírenia The Resistance mapou, ktorá mi pri hraní prirástla k srdcu najviac. Raketová základňa V2 ponúka prekvapivo rozsiahly priestor, ktorý dáva príležitosť milovníkom odstreľovania aj obdivovateľom brokovníc určených na viacmenej kontaktný boj. S vašimi nepriateľmi sa na tomto bojisku budete stretávať v úzkych uličkách, neveľkých skladiskách a na štartovacích rampách, na ktorých si dokážete relatívne ľahko vytvoriť hniezdo, z ktorého budete kropiť po zemi sa pohybujúcich oponentov. Najväčším kladom tohto miesta je podľa môjho názoru perfektné rozloženie jednotlivých štruktúr nútiacich vás k permanentnému prehodnocovaniu vašej taktiky. V momente, kedy prestanete uvažovať agilne, to máte spočítané.
Praktickým opakom V2 je podľa môjho názoru stredne veľká mapa s jednoduchým názvom Egypt. Väčšina šarvátok sa v tejto neveľkej lokácii odohráva v ruinách chrámu, s ktorého návrhom si starovekí architekti zrejme nedali veľa práce. Ideálnou zbraňou do týchto priestorov sú brokovnice a rýchlopalné guľomety. S ostatnými typmi zbraní sa vám tu veľmi dariť nebude, pretože pred tým, než z nich stačíte vystreliť, už to väčšinou budete mať za sebou. Osobne považujem Egypt za jednu z horších vojnových zón, ktoré Call of Duty: WWII – The War Machine ponúka. Škoda že sa vývojári zo Sledgehammer Games s jej dizajnom nepohrali viac, mala totiž neuveriteľne veľký potenciál, ktorý nakoniec prišiel nazmar.
Poslednou mapou, ktorú vám poskytne Call of Duty: WWII – The War Machine k dispozícii, je francúzske prístavné mestečko Dunkirk, ktoré si vzal nedávno vo svojom veľkofilme do parády slávny režisér Christopher Nolan. Bojovať v tejto lokácii budete primárne na pláži a promenáde, na ktorú je napojených pár budov s krásnym výhľadom na more, v ktorých si môžu vytvoriť perfektné palebné pozície strelci s puškami. Podobne ako v prípade V2, aj tu je možné fungovať efektívne prakticky s akýmkoľvek typom zbraní, čo v praxi znamená, že ste pre svoj tím prínosom bez ohľadu na to, akú smrtiacu hračku máte práve v rukách. Hoci toto bojisko nie je navrhnuté vôbec zle, celkovo mi sadlo o niečo menej ako raketová základňa, na ktorú budem ešte nejaký ten piatok spomínať.
Call of Duty: WWII – The War Machine nerozširuje základnú hru len o trojicu máp. Zúčastníte sa tiež misie s názvom Operácia Husky mapujúcej začiatok spojeneckej invázie na Sicílii. Cieľom útočiaceho tímu je ukradnúť nepriateľské depeše, odoslať z obsadených rádiových staníc informácie bombardérom a následne brániť gigantické stroje až do momentu, než zhodia bomby na strategické pozície nepriateľov. Obrancovia sú naopak nútení ochrániť tajné dokumenty, vysielacie centrum a likvidovať oponentove lietadlá. Strana, ktorá ako prvá dokončí všetky zadané úlohy, má väčšinou víťazstvo vo vrecku. Ako komplet nie je čerstvo pridaná akcia vymyslená vôbec zle. Reálne by som si ju však dokázal predstaviť bez finálnej etapy.
Pamätáte si ešte, ako som sa v recenzii DLC do Battlefield 1 sťažoval na nie príliš prístupné ovládanie lietadiel? V Call of Duty: WWII – The War Machine som mal rovnaké problémy, pretože v rámci záverečnej fázy Operácie Husky som bol nútený nasadnúť do kokpitu stíhača a vydať sa na lov nepriateľských strojov. Kontrola útočných lietadiel je tu bohužiaľ navrhnutá o niečo horšie ako v konkurenčnom projekte z dielní Electronic Arts, vďaka čomu som jej nebol schopný prísť na chuť ani po niekoľkých hodinách hrania. Úprimne úplne nechápem, prečo sa chlapci zo Sledgehammer Games rozhodli do svojho diela implementovať prvok, s ktorým mali minimálne podľa toho, ako sa im ho podarilo spracovať, asi toľko skúseností ako ja s výrobou raketových motorov.
Najnovšie DLC samozrejme Call of Duty: WWII neobohacuje len o PvP obsah. Okrem troch máp a jednej operácie, kde spolu súperí väčší počet hráčov, ponúka The War Machine tiež ďalšiu kapitolu do PvE režimu Nazi zombie, ktorá nesie názov The Shadowed Throne. Spolu s troma ďalšími hrdinami sa tentoraz vydáte do vojnou zničeného Berlína. Hlavné mesto Nemecka je v tejto alternatívnej realite čistené od spojeneckých vojakov obrovskou armádou nemŕtvych vytvorenou zlomyseľným doktorom Straubom. Tomu sa totiž práve dvakrát nepáčila myšlienka, že by mal padnúť na kolená pred zástupcami nižšej rasy, a tak sa so vzniknutou situáciou rozhodol niečo urobiť.
The Shadowed Throne je aktuálne najvýraznejším kooperačným scenárom Call of Duty: WWII. K dispozícii máte veľmi zaujímavo navrhnuté lokácie plné hrôzu vyvolávajúcich výjavov, ktoré umocňujú hororovú atmosféru kompletu viac než statické obrázky v predchádzajúcich mapách. Opomenúť nemožno ani balans, ktorý sa vývojárom zo Sledgehammer Games podarilo vyladiť o niečo lepšie ako v pôvodných kapitolách, ktoré boli buď príliš ťažké, alebo veľmi ľahké.
Keď už som tu uviedol aspekt vyváženia, nemôžem zabudnúť spomenúť tiež podarený dizajn jednotlivých PvP zón, s ktorých návrhom sa tvorcovia Call of Duty: WWII – The War Machine vyhrali rovnako ako s lokáciami z plateného balíčka The Resistance. Tešiť sa tým pádom môžete opäť na mapy, ktoré nebudú vyložene nadržiavať žiadnej z bojujúcich strán, čo považujem za nemalé plus.
The War Machine je slušne spracované DLC, ktoré obohacuje Call of Duty: WWII prakticky rovnako ako The Resistance. Podobne ako minule je vám ponúknutých niekoľko máp, jedna operácia a nový scenár s nemŕtvymi, ktorých môžete kosiť s kamarátmi. V niektorých smeroch je o niečo lepšie ako jeho predchodca, v iných naopak horšie. Ako komplet si však drží totožnú úroveň ako na odboj zameraný balík, ktorý sme recenzovali minule, čo v praxi znamená, že aj napriek tomu, že to nie je žiadny veľký zázrak, na pranieri si tento kúsok rozhodne skončiť nezaslúži.
Druhá časť Call of Duty: WWII – Season Pass nevyzerá na prvý pohľad vôbec zle, napriek tomu by som však tým, ktorí majú hlboko do vrecka, ešte odporúčil počkať na odhalenie predposledného plateného balíčka, ktorého recenzia zaručene ukáže, či má nákup celku zmysel. S investíciou do The War Machine opäť nemusia vyčkávať fanúšikovia a bohatší hráči. Táto recenzia bola napísaná pre PC verziu.
Klady
Zápory
Minimálne HW požiadavky | Odporúčané HW požiadavky | |
---|---|---|
Operačný systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i3-3225/AMD Ryzen R5 1400 | Intel Core i5-2400/AMD Ryzen R5 1600x |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 660/Radeon HD 7850 | NVIDIA GeForce GTX 1060/Radeon RX 580 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operačná pamäť | 8 GB RAM | 12 GB RAM |
HDD | 90 GB | 90 GB |
Call of Duty: WWII – The War Machine vyšlo 10. apríla 2018 na PS4, neskôr na PC a Xbox One.